Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

před 7 hodinami, rhinos napsal:

bla bla bla😎

No proc chteji citigo...?Protoze je brutalne dotovany a cena je tam kde by u elektroauta mela byt...

Ale co se tyce profitu tak tam je nula nebo spise jeste minus.
A k tem emisim...to bys pak ale musel pocitat ze i jablka,rohliky,elektronika atd atd generuje pri svem dovozu emise. Stejne jako doprava jednotlivych dilu ekonesmylu na ctyrech kolech do montaze.
Takze nula od nuly pojde a to srovnani pak dava smysl. Nikdy to nemas sanci spocitat naprosto korektne. Vsichni ale vime ze pouziti eauta na vetsi vzdalenost nedava minimalne v soucasne dobe smysl.
Mozna Tuscovi nebo Grete kteri maji casu habakuk😉

Rád bych dostal pravdivou informaci o ceně CitiGoe iV přímo z fabriky. Tyhle kecy z ***fóra z diskuse, že se na elektromobilech nedá vydělat, neberu. Navíc je to jen mírná předělávka eUP! z roku 2014. Co beru, to je sprostá marketingová lež, jak Škoda Auto je plná elektromobility a elektromobilitou nadšená. Ale ve skutečnosti si jen spočítali, kolik maximálně vyrobit za rok 2020 a prodat elektrik, aby mohli vychrlit obvyklou porci spalováků vzhledem k pokutám za emise od EU. No a jelikož spalováky jaksi nejdou na odbyt, tak je zbytečné dělat další elektriky, není co započítávat. Ty si nechají na emisní limity roku 2021. 

S emisemi se mýlíš. Zatímco u elektrik tam ***fórum započítá každou briketu, přidanou pod kotel uhelné elektrárny, tak u spalováku benzín a nafta prší z nebe nebo vznikají zázrakem v podzemí čerpací stanice. A energetický náklad na ně není ani ta elektřiny čerpací stojanu, prostě vůbec nic. V tom je ta falešná karta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, ChouLu napsal:

@Dave_k první série byla mínus 200 000 kč pro automobilku a ještě rok nabíjení zdarma.. ale jako úplatek za emise jim to vyhovovalo ;) teď jim to prý už nevychází, tak ukončili výrobu

Odkud máš tuhle informaci? Fakt se tomu dá věřit? U předělávky z roku 2014, kdy vlezli s prvním eUPem?

Že to dělají jen z musu, je jistota. Proto mně štvou jejich marketingové kecy jak jsou elektromobilní nadšenci. Třeba hned v úterý u nás Fakulta elektrotechniky a informatiky VŠB-TU Ostrava https://www.facebook.com/events/336974927353784/ Den otevřených dveří ve ŠKODA AUTO jede za Vámi. Poznejte svět elektromobility na vlastní kůži! Interaktivní formou vám představíme současné plug-in hybridní i čistě elektrické pohony. Během ŠKODA DAY na vaší škole se můžete těšit na: Představení čerstvé novinky – elektromobilu ŠKODA ENYAQ Expozici nejnovějších modelů SUPERB iV, CITIGO-e iV, OCTAVIA iV, OCTAVIA RS a závodního speciálu FABIA R5 Možnost zazávodit si na trenažéru Fabia R5 od ŠKODA Motorsport Diskuzi a workshopy s odborníky ze ŠKODA AUTO. Ale schválně si tam zajdu mrknou na ten Nevímjak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Hafity napsal:

Jednoznačně.... Ta elektromobilita mi zatím spíš připomíná takovou zvláštní odrůdu masochismu.... 

A všichni taky víme, že 80% řidičů v EU nenajede za den více, než 60 km. A to jsou tam započítání třeba Němci, kteří díky svým autobánům nemají problém jedzit denn ě do rachoty 120 km jedním směrem. Páč je to pro ně hodinka, stejně jako když chceš přejet napříč MHD Prahu (metro) nebo Ostravu (tramvaj). Mimochodem to CitiGoe iV mohu do města jen doporučit a pokud chcete dálku, tak to prostě Ostravu-Brno dá s 18 kWh/100 km docela slušně. Navíc máte cestou rychlonabíječky v Olomouci 6 stojanů (nebo Přerově 2 stojany), Pustiměři 1 stojan, Vyškově 3 stojany, Rousínově 2 stojany hned vedle dálnice a pak 9 nabíjecích míst s 1-2 stojany v Brně. A 300 km po městě je rovněž reálně dosažitelných se spotřebou 12 kWh/100 km. Což mimo jiné znamená 15x přejet napříč Ostravou. Ale kdo z nás to dělá, že, když musí jet padesátkou, takže by řídil 6 hodin a více.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Radovanek Myslím, že některými argumenty škodíš nejen své reputaci, ale celkově pohledu ostatních na elektromobilitu. My nechceme každých 200km na nabíječku. Nejsem úplně nejmladší, ale dám víc km a ani na WC nemusím (někdy) :D Nucené dobíjecí pauzy by mě opravdu hodně štvaly.

Prostě na kratší vzdálenosti elektromobil (a opravdu po něm toužím, jen prostě ty peníze za něj alespoň teď nedám) a na delší cestu spalovák. A především do měst nacpat elektro, což (bohužel díky dotacím) už spousta obcí dělá. MHD, různá vozítka technických služeb a další.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to možné, je to prostě jiný svět. Nicméně dnes se bavíme o vozidlech s dojezdem 300+ km, pokud nejde čistě o ty malá poskakovadla do města. Jestli má e-208 baterku 50 kWh využitelných a bude papat 18 kWh/100 km na dálnici, tak může ujet skoro 280 km do vybití. To jsi po D1 v Humpolci u Jihlavy, kde je na Vystrkově velká nabíjecí stanice , mj. s jednou ultrarychlou nabíječkou 175 kW (Superchargery Tesly 125 kW+ naproti pomíjím, to je jiná liga). Tam e-208 využije svou schopnost nabíjet 100 kW výkonem a za 15 minut máš 40% baterky a dojezd přes 120 km do Prahy s přehledem a rezervou. Dojedeš, píchneš to tam, dojdeš si na toaletu, a než jsi zpět, je nabito. Kafe už asi nestihneš, to se budeš zbytečně zdržovat.

Jel jsem o prázdninách s rodinkou ojetou Teslou Model S 85D (4kolka v plné palbě, 78 kWh využitelných baterka) z ČR (Brno) do Bulharska (Lozenec pod Primorskem, 65 km od Burgasu) přes Srbsko po Superchargerech a paráda. Kdybych ji měl více v ruce, tak klidně 2 SCH po cestě vynechám. Často jsme totiž (třeba oběd v Maďarsku, večeře u Srbsko Bulharských hranic, vyjeli jsme z Brna pozdě dopoledne) strávili posezením více času, než bylo nutné pro nabíjení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně nemám nic proti elektroautům,ale ta tlačenka ze strany EU mě dost kaká.Když bude el.auto za rozumnej peníz,tak si ho úplně v klidu dokážu představit jako druhý auto do rodiny,na ježdění do práce nebo na nákupy,ale jinak je to zatím utopie. :myslim A další problémy el.aut,na sebe nenechaj dlouho čekat.Viz. Výrobci elektřiny chtějí už tak problémový život s elektromobily učinit ještě tíživějším | Autoforum.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vidím to podobně i s tou tlačenkou - na elektrice s pájkou v ruce jsem vyrostl a už od té doby pořád čtu o BEV jak je to budoucnost, dnes je to zatím nejblíž co kdy bylo, ale pořád to to nesedí s mými požadavky.

Bydlím paneláku, pracuji za tabulkovou mzdu ve zdravotnictví a auto používám jako dopravní prostředek na větší vzdálenosti, ve městě používám na cestu do práce MHD, takže jsme mimo prvotní určení a možnosti současných BEV

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nesmíte chlapci číst ***fórum a myslet si, že nám EU něco tlačí. Lidi v EU zvolili do čela politiky, kteří chtějí protlačit jejich vůli - čistý vzduch a životní prostředí. Na to byli v Dánsku citliví už v roce 1991, když jsem tam byl jako mládežník na 10denním pobytu zdarma, kdy nám ukazovali jak funguje demokracie a občanská společnost. Už tehdy tam mělo menší město kořenovou čističku odpadních vod, my ještě 20 let poté budovali a stále budujeme chemické čističky. Nejlépe z dotací EU. To ale končí, Grenn Deal je o rozdělování peněz dále, ale jen na většinově dohodnuté zelené projekty. Takže elektrárny ano, ale preferována je výroba v místě spotřeby a z OZE nebo odpadů (komunálních či při výrobě něčeho jiného vzniklých). Doprava ano, ale minimálně lokálně bezemisní, nejlépe taky v kombinaci s výrobou paliva v místě spotřeby a z OZE nebo odpadů (komunálních či při výrobě něčeho jiného vzniklých, viz třeba Brno a CNG busy na biometan z jejich bioplynky z vyhnivacích nádrží čističky odpadních vod). A prioritně hromadná a sdílená počínaje koloběžkami a konče vlaky, minoritně individuální. Tedy ta, o které tu nejvíce diskutujeme, ta bude potlačována a vytěsňována z měst i vesnic. Nové budovy ano, ale přednost se dává rekonstrukcím starých spojených s brutálním  snížením spotřeby energií, zejména tepla, nejlépe pasivní standard nebo jemu blízký. A využití brovnfieldů a stávajících ploch ve městech k další výstavbě, ne stavby na zelené louce. A změny měst směrem k zeleni, likvidaci tepelných ostrovů, takže zelené fasády, střechy, jímání a využívání dešťové vody a šedé vody (koupelny a umyvadla). I mně štve, že se to musí tlačit, protože stále se všem spalovacím autodebilkám dobře vydělává na ničení zdraví lidí a zasírání životního prostředí, protože neplatí externality. A kvičí jako každé prase, když mu zatnete tipec. Já nevím jak kdo z přítomných, ale opravdu nejde donekonečna vyrábět každoročně více a více spalovacích osobních aut, Lidé se sestěhovávají do měst a ta auta se tam prostě nevejdou. Autobus má 12 metrů a uveze 80 lidí. Stejných 80 lidí jede podle statistik min. 60 osobními automobily a s požadavkem 5 metrů délky včetně minimálních odstupů vytvoří kolonu 300 metrů, namísto těch 12. A nepochybují se stále dokola, jako ten autobus, ale vyžadují po dojetí do města při průměrné šířce 2 metry 600 m2 parkovací plochy na 9-10 hodin každý pracovní den z 24 celkových. To opravdu nejde do nekonečna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a jses si jisty ze v tom Dansku to nebyl mozkove vymyvaci pobyt?
Tohle je presne to proc mnozi nejsou ani ochotni o zelenem cemkoliv diskutovat. Ty argumenty jsou uplne mimo.
Zacneme tim tvym autobusem?Treba muj pripad... Tri deti a dve skolou povinne.
Syn 5.trida a dcera 2.trida. Bydlim na vesnici 20km od Plzne a deti chodi do skoly na kraji Plzne vzdalene 15km.
Prvni dva roky ten autobus jeste jakz takz jezdil. Pak prisla optimalizace a deti se autobusem nedostanou protoze jsme mimo trasu(mimochodem nejsem zas takovy prdelakov ale na hlavnim tahu spojky silnice 27 ,kterou zhusta vyuzivaji kamionaci mezi D5 a D7). Nicmene po optimalizaci mohou jit deti max 3km pesky ze zastavky.
A to je v lepsim pripade...uz driv se obcas stalo ze bus neprijel. Ted tu vyhrala Ariva a to je jeste vyssi level nejezdeni.
Takze jak to vypada ted? Rano vozim deti do skoly ja...bus by jel ale nemas jistotu ze dorazi...a odpoledne manzelka...
Takze dve auta kazdy den v provozu.
Ano prumerny obcan EU mozna najede denne max 60km ale zase jsme u toho prumeru....
Mimochodem...ta manzelka jezdi do prace take autem nejen proto aby vyzvedla deti ale stavi na okraji Plzne a do centra se tretim ditetem jede tramvaji.

Ono je celkem jednoduchy byt proeko aktivni v dome uprostred aglomerace. Nebo v nejakem jejim satelitu ale uz je to zabavnejsi ve vzdalenejsi vesnici kde resis skutecny zivot a fungovani stredne rozvetvene rodiny

Mimochodem porovnavat Dansko a extremne prumyslove zamerene Cesko...je jako rict ze muzeme mit stejne sjezdovky jako ve Svycarsku

Upraveno uživatelem rhinos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano tohle v celkové konsekvenci vede až k diskuzi vysoce filozofické a to co je smyslem života člověka a jeho vlivu na okolí - v podstatě jakékoliv činnost pro zábavu má vliv na životní prostředí a pokud vezmeme jako nejvyšší dobro ochranu životního prostředí tak je zde otázka jak moc se člověk může bavit a jestli nemá jen chodit do práce a vykonávat společensky nezávadné aktivity, tento stát mnohem ekologických aktivit hezky zazdil pro svou byrokratickou složitost a zájmové vlivy a spousta zelených nápadů ztroskotá na ekonomické realitě - lidi nejezdí starými auty, že by to tak moc chtěli, ale nemají volné disponibilní zdroje na nové stejně tak lidi na vesnici netopí pevnými palivy, že by je to bavilo přikládat do kotle, ale protože nemají na lepší.

individuální doprava je z eko pohledu jasně špatná - ono se o tom tolik nemluví, ale BEV nemohou nahradit ICE jedna ku jedné - výsledkem bude omezení individální mobility a změna životního stylu - individuální doprava se stane luxusním statkem - budeme jednou vyprávět vnoučatům, že jsme žili v době kdy jsme mohli jet autem kamkoliv a to bez povolení a karbonového kreditu, mohli jsme letět na dovolenou na druhý konec světa, jezdit na motorce, jet na lyže, jít na fotbal atd.

otázkou je jak se tento směr vývoje společnosti v Evropě bude konfrontovat se zbytek světa - nárůst populace v Africe na čtyřnásobek od 2.sv.války, celkově vzrůstající spotřeba energie rozvíjejících se společností, vzrůstající konkurence na globálním trhu - bude mít Evropa z čeho tuto vizi financovat?

z tohoto pohledu je BEV je ten menší problém - pokud se bavíme o bezkarbonové ekonomice, ale z celosvětového hlediska tak emise zbývají části světa Evropu převálcují

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 hodinami, Radovanek napsal:

Odkud máš tuhle informaci? Fakt se tomu dá věřit? U předělávky z roku 2014, kdy vlezli s prvním eUPem?

Že to dělají jen z musu, je jistota. Proto mně štvou jejich marketingové kecy jak jsou elektromobilní nadšenci. Třeba hned v úterý u nás Fakulta elektrotechniky a informatiky VŠB-TU Ostrava https://www.facebook.com/events/336974927353784/ Den otevřených dveří ve ŠKODA AUTO jede za Vámi. Poznejte svět elektromobility na vlastní kůži! Interaktivní formou vám představíme současné plug-in hybridní i čistě elektrické pohony. Během ŠKODA DAY na vaší škole se můžete těšit na: Představení čerstvé novinky – elektromobilu ŠKODA ENYAQ Expozici nejnovějších modelů SUPERB iV, CITIGO-e iV, OCTAVIA iV, OCTAVIA RS a závodního speciálu FABIA R5 Možnost zazávodit si na trenažéru Fabia R5 od ŠKODA Motorsport Diskuzi a workshopy s odborníky ze ŠKODA AUTO. Ale schválně si tam zajdu mrknou na ten Nevímjak.

 

;) ona je to aktuálně jediná cesta jak se dostat na nějakou emisní normu :( 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, rhinos napsal:

a jses si jisty ze v tom Dansku to nebyl mozkove vymyvaci pobyt?
Tohle je presne to proc mnozi nejsou ani ochotni o zelenem cemkoliv diskutovat. Ty argumenty jsou uplne mimo.
Zacneme tim tvym autobusem?Treba muj pripad... Tri deti a dve skolou povinne.
Syn 5.trida a dcera 2.trida. Bydlim na vesnici 20km od Plzne a deti chodi do skoly na kraji Plzne vzdalene 15km.
Prvni dva roky ten autobus jeste jakz takz jezdil. Pak prisla optimalizace a deti se autobusem nedostanou protoze jsme mimo trasu(mimochodem nejsem zas takovy prdelakov ale na hlavnim tahu spojky silnice 27 ,kterou zhusta vyuzivaji kamionaci mezi D5 a D7). Nicmene po optimalizaci mohou jit deti max 3km pesky ze zastavky.
A to je v lepsim pripade...uz driv se obcas stalo ze bus neprijel. Ted tu vyhrala Ariva a to je jeste vyssi level nejezdeni.
Takze jak to vypada ted? Rano vozim deti do skoly ja...bus by jel ale nemas jistotu ze dorazi...a odpoledne manzelka...
Takze dve auta kazdy den v provozu.
Ano prumerny obcan EU mozna najede denne max 60km ale zase jsme u toho prumeru....
Mimochodem...ta manzelka jezdi do prace take autem nejen proto aby vyzvedla deti ale stavi na okraji Plzne a do centra se tretim ditetem jede tramvaji.

Ono je celkem jednoduchy byt proeko aktivni v dome uprostred aglomerace. Nebo v nejakem jejim satelitu ale uz je to zabavnejsi ve vzdalenejsi vesnici kde resis skutecny zivot a fungovani stredne rozvetvene rodiny

Mimochodem porovnavat Dansko a extremne prumyslove zamerene Cesko...je jako rict ze muzeme mit stejne sjezdovky jako ve Svycarsku

Jsem, protože kam jsme si řekli, tam se taky. šlo.

Nepopisuj mi tu, co nefunguje. To já dobře vím, že nefungují politruci a byrokradi a s nimi celá MHD i meziměstská, kterou mají na starost a objednávají ji jako veřejnou službu. Taky proč Tvoje děti chodí tak daleko, když by mohla být ve vsi malotřídka, že? Ale  nejsi v tom sám, moje děti mohly dojíždět na školu 6 km (komanč malotřídku zrušil), ale vybrali jsme si lepší 11 km a náměstek pro dopravu z magistrátu mi tvrdil, jak je fajn, že tam dojedou MHD za 45 minut s 2 přestupy, že si nemám nač stěžovat. Přitom celý problém byl v prvních 2 kilometrech z okrajové městské části k páteřní tramvaji. Nic víc než 1 spoj. 

Ano, taky máme díky tomu 2 auta a historicky nám už zůstaly. Alespoň elektromobily. Manželka to dělá dobře, kde by taky pak v Plzni zaparkovala, že? 

Všechno je řešitelné. Hledej jak to jde, ne proč to nejde. Pomáhá to. 

A co má průmysl v ČR společného s tím, že si děláme pod sebe? Že jsme větší prasata než Dáni, snad jedině.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, JaHoo napsal:

ano tohle v celkové konsekvenci vede až k diskuzi vysoce filozofické a to co je smyslem života člověka a jeho vlivu na okolí - v podstatě jakékoliv činnost pro zábavu má vliv na životní prostředí a pokud vezmeme jako nejvyšší dobro ochranu životního prostředí tak je zde otázka jak moc se člověk může bavit a jestli nemá jen chodit do práce a vykonávat společensky nezávadné aktivity, tento stát mnohem ekologických aktivit hezky zazdil pro svou byrokratickou složitost a zájmové vlivy a spousta zelených nápadů ztroskotá na ekonomické realitě - lidi nejezdí starými auty, že by to tak moc chtěli, ale nemají volné disponibilní zdroje na nové stejně tak lidi na vesnici netopí pevnými palivy, že by je to bavilo přikládat do kotle, ale protože nemají na lepší.

individuální doprava je z eko pohledu jasně špatná - ono se o tom tolik nemluví, ale BEV nemohou nahradit ICE jedna ku jedné - výsledkem bude omezení individální mobility a změna životního stylu - individuální doprava se stane luxusním statkem - budeme jednou vyprávět vnoučatům, že jsme žili v době kdy jsme mohli jet autem kamkoliv a to bez povolení a karbonového kreditu, mohli jsme letět na dovolenou na druhý konec světa, jezdit na motorce, jet na lyže, jít na fotbal atd.

otázkou je jak se tento směr vývoje společnosti v Evropě bude konfrontovat se zbytek světa - nárůst populace v Africe na čtyřnásobek od 2.sv.války, celkově vzrůstající spotřeba energie rozvíjejících se společností, vzrůstající konkurence na globálním trhu - bude mít Evropa z čeho tuto vizi financovat?

z tohoto pohledu je BEV je ten menší problém - pokud se bavíme o bezkarbonové ekonomice, ale z celosvětového hlediska tak emise zbývají části světa Evropu převálcují

Ano, to vše , co popisuješ, platí. Ovšem moji sousedi mají na lepší palivo, mají zavedený plyn, mají prázdnou střechu na solární ohřev vody nebo fotovoltaiku, přesto v zájmu "šetření" navezli zase dřevo a černé uhlí. Ale hulí jak fabriky, jezdí 5 ropákama pomalu i na záchod a nijak se neomezují, co se třeba nákupu věcí a dovolených týče. Čili je to o prioritách.

S tím vývojem je to velký problém. Naše j(elita) přestala mít pud sebezáchovy. Evropa má peněz dost, jen je nesmí nesmyslně vyhazovat. Čili začít pracovat a nežít na dluh se zbožím z Číny a s miliony nefachčenků vlastních i neustále dovážených a nyní i jejich potomků, co nikdy neviděli rodiče pracovat. Zdroje jsou limitní. Půda, voda, potraviny. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...