Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Ano, ekonomicky je to nesmysl. Ale pak si přiznejme, že je ekonomicky nesmysl i vlastnit automobil. Jenže to je pohodlné...

Prostě budou muset vlády zapracovat na tom, aby se stav obrátil a pro lidi bylo výhodné 1. jezdit hromadnou dopravou a 2. levnější si pořídit alternativu než spalovák ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když drahé posuzujete porovnáváním nových cen, obvykle s ignorací výbav a výkonů, a ještě do toho zakomponujete nájezd nula nula nic, kdy se nevyplatí žádné auto, tak to je pak těžké. Zvláště když se bavíme o překotně se vyvíjející technologii. Taky jsem si nekoupil kufříkový mobil za 100 tis. Kč+ s minutou příchozích i odchozích hovorů za 10,- Kč. Ale jakmile nabídl Paegas, nyní Tmobile, slušný tarif za tisícovku a mobil Phillips Fizz k tomu za 1,- Kč na 2 letou smlouvu, šli jsme do toho a na firmu si je pro jednatele pořídili. Škoda Citigoe iV s cenou 430 tisíc s DPH pro prvních 500 zákazníků a roční čip k nabíječkám ČEZ zdarma byl takovým Phillips Fizzem. Nový elektrický Pežík je stále kufříkovým mobilem. Jak už jsem tu psal několikrát, jde o to pořídit elektromobil za levný peníz. A je vymalováno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Citigo a všechny podobné nákupní tašky jsou z mého pohledu absolutně zbytečná auta. Možná by byla obhajitelná tak za 100 tKč, ale za půl mega? Leda pro kurýry, co litaj Dáme jídlo, Pizzošky apod., ale jako rodinný auto ani s rozeběhem. Za půl mega se dá vybrat mezi spoustou benzínových aut, kde nemusím dumat, jestli mám nabito a kam vlastně dojedu, ale sednu a jedu a když blikne hladovec, do 20 km najdu pumpu a za pár minut mám na 500 - 1000 km vystaráno.

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O těch  jedech spojených s výrobou elektroprdítek už jsem toho taky četl dost a dost, vibrace dnešní auta mají na takové úrovni, že je zbytečné je vůbec zmiňovat. Je zajímavý, že ještě před několika málo roky se o elektromobilitě psalo jako o alternativě, najednou všechny automobilky investujou jen do tohoto jednoho segmentu jak smyslů zbavené a mě se v pali rozbliká varovná červená kontrolka ve smyslu:
"Co z toho, Medvěde, asi kdo má? A co z toho, že bys výhledově třeba byl nucen na tuhle cestu nastoupit, budeš mít ty?".
Já prostě o účelnosti elektrosegmentu nejsem přesvědčen a zatím je pro mě spíš průsečíkem mnoha negativ a minima pozitiv. Chce-li mě místní elektroguru vnucovat názor, že mi musí stačit prskavka typu e-citiga a nevnímá, že někdo má jiné priority, holt spolu budeme ve při. Ale občasenky si kvůli tomu asi trhat nebudem, páč já to, že se něklomu líbí prsaté blondýnky a druhému oplácané brunety pochopit dovedu.

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Automobilismus je tu +-130 let. Elektromobilita ve smyslu moderního elektromobilu +-5 let. Proč by měla být ze dne na den pro všechny a ve všech segmentech? Vždyť je to stejný protimluv jako ti zoufalci, co vždy argumentují tím, co se stane až bude 1 milion elektromobilů v ČR. Máme 6 mil. spalováků a 3500 elektromobilů. I když rostou o 100% ročně, kdy jich bude při tomto tempu - dodržujme jen nařízená pravidla a vyrábějme jen nařízená elektro procenta ze spalováků, zní unisono od dinosauřích automobilek - 1 milion? Nejdříve za 10 let v roce 2031.

Paralela s mobilními telefony:

Siemens C2 Portable (1988): první telefon, který ke svému provozu nepotřeboval automobil. Anténa, baterie ... vše se vešlo do kompaktního obalu a hmotnosti 7 kilogramů. Mobilita ale nebyla zadarmo, Siemens C2 Portable, který bylo nutné nosit v kufříku nebo na širokém popruhu přes rameno, stál 9 200 marek (tehdy v kurzu 20,- Kčs neskutečných 184.000,- Kčs).

Siemens SL10 (1998): kdo říkal, že prvním telefonem s vysouvací klávesnicí byla Nokia 7650, ten nikdy neviděl Siemens SL10. Design byl na svou dobu velmi odvážný, telefon se snad proto příliš neuchytil. Byl to jeden z nejmenších přístrojů své doby a vážil pouze 139 gramů.

A protože se stále všichni ohánějí cenou elektromobilu, tak jen pro představu, jak to bylo s cenou mobilních telefonů  a voláním z nich od roku 1991 do 2016. Namátkou aktivace službyv roce 1991  stála 29 000 Kčs, měsíční paušál vyšel na 2 500  korun a za 1 minutu hovoru, včetně příchozího, si EuroTel účtoval 15 Kčs. Průměrná mzda v Československu přitom v té době dosahovala 3 800 korun. V dubnu 2013 Telefónica (dnešní O2) nabídla neomezené volání a SMS za paušál 749 korun měsíčně(při uzavření smlouvy na dva roky. Více než dvakrát levněji, než bylo do té doby zvykem. Na její krok brzy reagovala podobnými cenami i konkurence. Průměrná mzda v ČR přitom v té době dosahovala již 26 637 korun.

Nebo ještě malé srovnáníčko z praxe - za nový Peugeot Ion s prodlouženou 5 letou zárukou na všechno, 16 kWh baterkou a manuální klimatizací jsem dal 439.000,- Kč v roce 2014. Dnes po 6 letech mám za ty peníze Škodu CitiGoe iV (když jsem objednal 11/2019 z rvních 500 ks) se standardní zárukou 5 let nebo 100 000 km, s automatickou klimatizací, 36 kWh baterkou a s nabíjecím čipem ČEZ na 1 rok zdarma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
V 19. 5. 2020 at 10:57, Péťa napsal:

Ano, ekonomicky je to nesmysl. Ale pak si přiznejme, že je ekonomicky nesmysl i vlastnit automobil. Jenže to je pohodlné...

....

No, já to sice nepočítal, ale vycházím ze zažitého "čas jsou peníze" a auto sakra šetří čas. 

ale chápu..mhd v městech, do práce z práce(když to práce a lokalita dovolí), apod...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neříkám, že auto je ten nejekonomičtější produkt co znám, ale já bych se bez opravdu jen těžko obešel. Moji rodiče auto nikdy v životě neměli (táta ani řidičák, máti za volantem krom autoškoly taky neseděla) a přesto jsme neustále někam cestovali. Dnes se třeba o víkendech vyloženě počítá s tím, že se lidé na místo výletu dopraví auty, páč spousta obcí NENÍ o víkendu vůbec (nebo jen minimálně) obsluhována - pokud leží na kolejích, ještě to jakž - takž lze se do místa dostat, ale jakmile je potřeba jet busem, tak jen po hlavních strasse a do vesnic třeba i několik km pěšky.
Rozhodnu-li se za hodinu, že potřebuju nebo CHCI zajet tam nebo jinam a stojí -li mi auto před domem, není nic snazšího než vzít klíčky a peněžernku s doklady a vyjet. K tomu mi stačí spolehlivé auto s jakýmkoli pohonem, třeba v hodnotě jednotek tisíců Kč. Někdo - třeba já - má rád auto spolehlivé a v dobrém technickém stavu, které stojí těch tisíců nepoměrně víc než orezlá Felda, co k dopravě z bodu A do bodu B bude stačit někomu úplně jinému. Pokud ale ta Felda LEGÁLNĚ projde STK a bude FAKTICKY ve stavu, kdy brzdí, zatáčí a svým pohybem po komunikaci nikoho neohrožuje, nic mi nedává právo se snažit dotyčného násilím přesvědčit, že si má buď pořídit auto nové (aspoň v hodnotě mého) nebo auto prodat, páč JÁ jsem si řekl, že to tak má být. No a to je to, co mi vadí na elektrokomunitě - nechcete vysavače, jak provozujeme my? No tak MY prosadíme nastavení takových pravidel, že si je koupit budete muset - páč tak MY to chceme, tak je to správné a tak to musí být.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je pravda, ak ma niekto chodit do prace 5 km, moze chodit aj na Felde, ak mu bude sluzit 20 r nebude mat potrebu kupit si nove.
Ak niekto denne najazdi 200 km, a potrebuje spolahlive auto, kupi si kazde 3 ci 5 r nove auto za beznu cenu, ak niekto ma na to, kupi si auto za 100 000€, niekto za 40 000€,
Ale ak zrovnavame triedu Citigo , Fabia, Polo, Golf, I30 atd v cene 15000€, rovnako velky Leaf za 35 000€ je trosku mimo realitu, Podobne ako SuperB v plnej palbe za 45 000€ a rovnaka Tesla za 80 000€.
Ako je to kazdeho vec, co si kupi, a za kolko, ale presviedcat niekoho ze je pre neho elektromobil vyhodny, aj ked stoji 2x tolko, je naivna predstava setrenia .....
Ked bude cena + - rovnaka bude sa dat o tom spekulovat, ale dnes to este nie je aktualne. Mozno v buducnosti nebude na vyber, mozno uz vobec nebudeme sami soferovat,  ale to je MOŽNO....

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 31. 5. 2020 at 20:41, pavelu96 napsal:

Má pravdu chlapec, celý vtip je v tom, že jde o jednu z prvně vyrobených Tesel X. Tedy nedodělek. Přes nízký nájezd tomu asi dával první majitel pohulit, čemuž by odpovídaly rány od podvozku. To je častým ukazováním brutálního zrychlení 2,5 tunové káry. Odcházejí poloosy. To se ví a Tesla na tom už zapracovala. Vrzání v elektroautě je problém běžného ticha (ve spalováku ho obvykle překryje hluk motoru) a rovněž té prvotnosti, to je i slícování atd.. Jezdil jsem v jedné z prvních 3 Tesel S v ČR a poté v jeho další nové Tesle S, o 4 roky mladší, a bylo to nebe a dudy. Prostě posun obrovský. Stejně jako u těch X. Podobně je to s displejem, tam je to otázka vnitřností, prostě starý HW nezvládá novější aktualizovaný SW. To se také ví a pokud je auto v záruce, doporučuje se nechat si HW zdarma vyměnit. Stejně se dá reklamovat i displej. Falcon dveře se u těch prvních kusů nejen seřizovaly co rok, ale většinou i měnily. Byl to ostatně důvod ročního zpoždění prodeje, ale Musk na nich trval. Z pozice člověka, který často jezdí v Xku vzadu, se ten wow efekt časem omrzí a mně nejvíce na autě vyhovují zasouvací dveře. Párování s klíčem je někdy fakt opruz, o víkendu mi párkrát zastávkovala i dodávka Nissan eNV200 40 kWh baterka. Důvod neznámý, pomohlo až klíč pohodit na palubovku do kastlíku. Shrnuto - a to se ví - bazarovku drahých aut je nutno bez ohledu na motorizaci hodně zvážit, protože výhodnou koupi obvykle finančně zoškliví i taková banalita, jako je cena zimních pneu nebo první oprava čehokoli, co Standa z baráku odvedle nesvede. V tomhle je X stejné jako jiné luxusní pětileté ojetiny, zvláště pak první vyrobené kousky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

4 denní testování osobní 7místné elektro dodávky Nissan eNv200 40 kWh baterka s rodinkou v Jeseníkách (nejdelší trasa Ostrava-Kouty nad Desnou jak přes Bruntál a Skřítek, tak zpět přes Červenohorské sedlo a Karlovu Studánku bez nabíjení) v počasí pod psa dopadlo na výbornou. Snažím se vyšetřit čas a sepsat to, ale zatím to nevychází.

Jinak o víkendu bylo těch nadšenců a fanatiků v Koutech nad Desnou 31. Někteří nadšenci to jeli z Ostravy Peugeotem Ion, což vzhledem k převýšení i vzdálenosti s těmito letitými modely, byl fakt docela výlet. Příklad itineráře: plně nabité auto po nočním nabíjení, dojezd +-110 km, sraz Ostrava-Přívoz 15 km, dálnice 35 km (vrchem 33 km, Slovenská, Mariánskohorská, Rudná 31 km) do Opava Globus, rychlonabíjení CHAdeMO, dále horem Velké Heraltice, Horní Benešov, Bruntál pomalé nabíjení MennekesKavalcova 1 SPŠ 43 km, Rýmařov (nouzově 20 km 2x Mennekes Tech.služby Palackého 16 a dále Gymnázium Sokolovská 1199/39), Skřítek, Sobotín (možná nouzově zajížďka Rapotín pomalé nabíjení Mennekes), Maršíkov-Filipová, Loučná nad Desnou, Kouty nad Desnou 60 km z Bruntálu (40 km z Rýmařova), celkem 151 km za 2,5 hodiny+nabíjení dle situace 0,5 až 3 hodiny. Podle toho, zda bude stačit dojezd na úsek Opava-Skřítek, ze Skřítku dolů se díky převýšení bude auto nabíjet rekuperací brzděním motorem.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zbytečnost. Po cestě se stejně stavím minimálně na WC a kafe nebo na jídlo, navíc by byl hřích minout BBQ Smoke Haus u Vysokého Mýta. Který má mimochodem na parkovišti taky rychlonabíječku, jinak jich je po trase včetně HK 15 na 13 místech. Jinak koukám, že je to dle mapy.cz 2:52 h – 241,5 km, takže bych to sjel Hyundai Kona 64 kWh baterka na otočku bez nabíjení.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak třeba na HK - OVA - HK bych si vzal spalovák. Ale na 99,9% mých jízd by mi bohatě stačilo elektro. Jenže bohužel je pro mě zatím nedostupné. Mimochodem, @vagi, kolikrát v měsíci jedeš soukromým autem delší trasu jak 150km?

Upraveno uživatelem Péťa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže jsi fanatik do spalováků?

Ale né, nechci se do Tebe nijak navážet, opravdu. Jen chci ukázat, že se dají věci různě překrucovat. Tak, jako  @Radovanek bagatelizuje většinu problémů a nevýhod elektra, stejně tak se chováme i my. S hrůzou v očích tady vždy čtu, s jakými problémy se potýkají majitelé nových aut tradičních automobilek, ale i s jakými problémy se potýkají majitelé třeba čtyřletých stejných automobilů. Ale to nevadí, to jsou auta s vůní benzínu, ty můžou. Kdežto na jiných nenecháme nitku suchou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Péťo - bohužel z velké části vinou ekoteroristů se i z ještě před pár lety vcelku spolehlivých a technicky vychytaných aut se spalovacími motory staly hromady problémů na kolech. Byly doby, kdy běžný naftový motor najel až milion km, a to pouze se základním servisem (výměny oleje apod.), benzínové cca 1/3 až 1/2 nájezdu dieselů. Pravda, ta auta neměla ani zdaleka výkony takové jako auta dnešní, ale zase měly relativně levný provoz a dokonce i dnes, když k takovému autu přijdeš a naleješ PHM, tak ho často natočíš a můžeš i odjet (pokud tedy kasstli nesežrala rez). Bohužel ekologové se dali na boj s IAD tou nejjedodušší cestou - omezit běžné motoristy, páč Ti budou nejmíň křičet, začít naftu posilovat o žlutos*ačku, do aut montovat různé EGRy, DPFy, které ale se žlutos*asčkou mají problém - no a nakonec z linky sjede výrobek, u kterého výrobce už rovnou ví, že se po 5ti letech stane časovanou bombou s neúměrnými servisními nároky.
Jsem rád, že jsem si předloni koupil auto pro mě a mou rodinu vhodných parametrů a doufám, že se mi ho povede držet hodně, opravdu hodně dlouho při životě - čím novější kára, tím dražší servis.
K dotazu na Vagiho - JÁ jezdím autem převážně o víkendech (soukromě), do práce je to pro mě nesmysl, páč dělám 2 km od baráku a mám to MHD 3 zastávky. Když ale někam jedu, tak 200 km za den fakt není problém. No a na to potřebuju mít auto, kde mi v nádrži šplouchá palivo a když dochází, tak ho mít možnost v dojezdovém okruhu několika málo km doplnit v řádu minut. Jet někam na výlet a DOUFAT, že TAM kde má být bude funkční a volná nabíječka, kde budu půl hodiny a víc stát a čekat, až se mi dobije AKU - to děkuji, nechci. A to vůbec nezmiňuju astronomické ceny elektropovozů
Radovánku - HNISSAN EV 200 je snad nejšerednější "dodávka", co jsem na silnici kdy viděl (ne - TATRA BETA byla ošklivější). Podle mě to má velikost blízkou spíš než dodávce malému pick-upu, kolik si do ní těch 7 lidí asi mohlo vzít bagáže? Jsem přesvědčený, že já do svého 7mi místného MPV bych ty lidi usadil pohodlněji a bagáže by mohli mít minimálně stejně (a to mám MPV, nikoli DODÁVKU)

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na 200 km stať 4x kôli nabíjaniu, je strata času ospravedlnena Wc, jasné že 90% nás všetkých by na bežné cesty stačil elektromobil, ale s cenou 3x vyššou, napr u Kony je to nereálny sen . Takisto každý neobývané v baraky za 5 mega, a máme mobil za 1000€, všetci nemusíme Nike, a nie sme DoGabany..... Je to o voľbe, len sa z toho dajú ťahať prachy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...