Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

před 7 minutami, Radovanek napsal:

Jenže před kolejema vysoké školy je těch blbů fakt hodně. Protože si mohli dovolit křápy ropáky, co by už dávno měly být na vrakáči. Takže ne kecy, ale realita každou zimu, mám tam kancl 30 let.

A kolik let jsi tam s ropakem stál též? Třiadvacet? Nevím jak dlouho máš tenhle kotrmelec. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 11. 3. 2020 at 11:01, JaHoo napsal:

nevím jak ty ale já v cezké kotlině bydlím a je to o nadšení a to se ještě pořád bavíme o té hospodářsky rozvinuté části světa - mám pár historek o politické snaze řešit mobilitu přes hybridy, BEV a down.motory na Sri Lance a je to dost vtipné jak jsou politici překvapeni, že jejich dobré plány nefungují, ale to je na jinou diskuzi

ad FVE - je to střešní instalace čili není tam ideální orientace + okolí při nízkém slunci v pozdních hodinách tam stíní kopec a stromy, a i když jsou to dva stringy tak výkon hodně klesá - naštěstí jsem si ji stavěl sám za cenu materiálu, pokud bych si ji nechal stavět od firmy a ještě si na to vzal úvěr jak některé firmy nabízely tak bych s návratnosti zaplakal nad osudem teda úroky a bankou

moje FVE je bez baterky - sice od té doby baterky zlevnily, ale pořád nejsou nijak levné - navíc pokud se bavíme o nabíjení BEV tak to bez připojení k distribuční síti nedává vůbec smysl (FVE - baterieFVE-  baterieBEV) a kritizovat distribuci elektřiny a vztáhnou to k plynu, který musí také distribuovat taky je dost úkrok stranou

ion s dojezdem s klimou 80 km za 150tis je pořád o polovinu dražší než Fiesta, se kterou může bez problémů jet kamkoliv - a mít auto jednoúčelově jen na dojíždění do práce je taky něco co by se mi příčilo

u mě je to komplikované ještě tím, že dodávkový BEV není vůbec smysluplně dostupný

Tak to je o Tvém přístupu. Chtěl jsi řešení, dostal jsi ho. Za stávajících podmínek. Dodávka BEV samozřejmě dostupná je, je to zase o používání. Jen to chce hledat a nehledět jen na vstupní cenu, ale na celkové náklady, nájezd atd. atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 minutami, Péťa napsal:

Já jsem víc příznivec elektromobility, než odpůrce. Pro to ticho a žádný smrad. Už se těším, až si elektroauto pořídím. Ale zpět nohama na zem. To, že 90% dne parkuje neznamená, že se může nabíjet. Zapomeň na ten nesmysl, že každý zaměstnavatel nechá nabíjet. Opravdu nenechá. On zaměstnavatel ani nemá povinnost Ti zajistit parkovací stání, natož parkovací stání se zásuvkou.

Je to jen o tom se snažit. Zajistí. Ale pokud máme půl milionu rodinných domků, tak půl milionu lidí může mít BEV hned, má ho kde nabíjet. Zaměstnavatel je až druhý v pořadí. Pak spousta lidí s činžáky a paneláky má vlastní garáž s elektřinou. Ti také mohou nabíjet. Prostě to jde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 14. 3. 2020 at 10:02, vagi napsal:

Čekal jsem, kdy tu hovadinu někdo z Vás načte. Dočkal jsem se. Velmi hloupý článek i nadpis 

Když se podíváš dále, zjistíš, že šlo o nejstarší kousky, stojany  montované od roku 2014, jejich místní značky EVBox https://evbox.com/en/products se zanedbanou údržbou. Navíc 200 kousků z 9000 nabíjecích míst jen toho operátora je nic. Dále je článek rovněž o ničem, když uvádí za rychlonabíječku min. 70 kW, ovšem to je blbost, ty umí vzít jen pár moderních aut z roku 2019/2020 nebo slibovaných. Všichni ostatní berou maximálně 50, spíše včak od 30 do 45 kW výkonu (těch 30 například novinka Škoda CitiGoe iV, což je zrovna auto 2019/2020). Takže ani tyto stojany nikde nepotkáš. Rychlejší nabíjení umožňuje od začátku jen Tesla Supercharger 125 kW a více (dnes 150, 170 i 200 kW, soukromě financovaná) a od 2019 pomalu se rozrůstající síť společenství evropských automobilek Ionity od 150 kW do 300 kW (s 20% podporou z fondů EU). Takže další blbost. No a o kus dále znovu zopakoval novinář nesmysl o drahém nabíjení na Ionity, aniž ho jmenoval, prostě snůška keců a lží a polopravd. A dole opět klasická hospodská konverzace plná chytráků, kteří elektromobil viděli tak maximálně
na obrázku a vědomosti mají od bulvární žumpy. Prostě ČR v praxi.

Jinak jak je na tom Francie zjistíš bez keců a lží novinářské žumpy třeba na ChargeNow https://chargenow.com/web/chargenow-fr/map. Francie má jen v této síti registrováno 18.402 nabíjecích míst. Po zapnutí filtru rychlonabíjení CHAdeMO a CCS to ukazuje něco kolem 1.600 nabíjecích míst. Jenže to by novinářská žumpa o tom musela něco vědět. Nechce se mi trávit čas detailním dokazováním, .kdy si prostě rozklikneš po těch dálničních trasách na mapě CHargeNow každou rychlonabíječku a zjistíš provozovatele a výkon. Tak si ověříš, zda článek kecá nebo nekecá. Já už jen z jejich celkového počtu a velikosti Francie a délky jejich dálniční sítě usuzuji, že je to kravina non plus ultra, co zase napsali.

Podobné potíže přitom nejsou nic nového, něco takového jsme zažili u značky DBT. Tedy s tím špatným servisem. S těmi, jelikož jde o japonskou Nissanovskou technologii montovanou ve Francii, nebyly problémy, když byly jednosystémové. Tzn. pouze rychlonabíjení 50 kW originál japonský standard CHAdeMO.

Jakmile se do nich začaly domontovávat evropské *neumím psát slušně*ky, začaly zlobit. Prvotně jsem to zažil na Slovensku, kde jsme testovali DBT nové i doplňované svými auty já a kolega Rajchl. Následně i v ČR v okolí Brna a Valmezu. Jinak do té doby jednosystémová DBT stála povinně v západní Evropě před každým autosalonem Nissan, dodnes tam máš s Nissanem nabíjení zdarma a můžeš projet celou západní Evropu za nulu. U nás měl jednu Autobond v Praze a druhou prodejna Nissan v Pardubicích, obě placené nebo jen pro své přímé zákazníky. Zdarma byly jen snad rok nebo dva.

To doplňování se dělo  podle standardu schváleného EU z důvodu zabránění rozšíření japonských elektromobilů (tehdy Nissan Leaf I.generace 24 kWh baterka, Nissan eNV200 24 kWh baterka a Mitsubishi iMiev 16 kWh baterka, vyráběné licenčně opět ve Francii koncernem PSA jako Peugeot Ion a Citroen C Zero), když Evropa neměla žádný svůj na bázi LiOn baterií, jen staré vykopávky s olovem, rychlonabíjení neuměla vůbec. Standard CCS (rychlonabíjení CCS Combo 50 kW a pomalý Mennekes 22 kW zásuvka a 43 kW kabel) byly zavedeny v době, kdy na trhu nebyl žádný evropský elektromobil, který by je mohl využívat. Až později s tím začal Renault se ZOE, Fluence Z.E a Kangoo Z.E. rychlonabíjení neměly, tam se počítalo s výměnnou baterií (s Izraelci dělaný projekt Better Place). A Twizy nebylo na rychlonabíjení či výměnu baterek připraveno vůbec, tam se počítalo jen z 2-3 hodinovým nabíjení 6-8 kWh baterie z domácí zásuvky 10-16A 230V.

Dnes stanic DBT najdeš v ČR jen pár a v soukromých rukou, ČEZ je postupně nahradil ABB, PRE používá ABB a Siemens, soukromníci ještě pár dalších značek, včetně českých výrobců. Taky díky tomu některá nabíjecí míst chvíli nefungovala, ne však všechna naráz. Je tomu tak proto, že i Japonci a Korejci přecházejí pomalu na CCS Combo a Mennekes. Někde přímo (Hyundai
Ioniq), jindy napůl (Nissan, pomalé nabíjení Mennekes, rychlé CHAdeMO). CHAdeMO si nechávají proto, že CCS Combo neumí Vehisle to Grid ani Vehicle to Home, čili nejen ukládat, ale i brát z baterky auta elektřinu pro síť/dům. Tesla stojí mimo, její FVE, hybridní střídače Tesla a baterie PowerWall a všechna auta to umí odjakživa v Tesla Supercharger standardu. A jejich síť stojí zcela mimo. Jak Superchager 125 kW+, tak Destination charget 11-22 kW, kde umožňují nabíjet i elektromobilům cizích značek. V Evropě 1.870 rychlonabíjecích míst s celkem 16.585 stojany Supercharger https://www.tesla.com/cs_CZ/supercharger. No a tam taky cestuješ zadáním cíle a dostaneš tuto informaci přímo od auta:
Start 26. dubna 269/45, 725 27 Ostrava-Plesná, Česko
Cíl Praha centrum , Česko
Doba trvání: 4 h (367 km)
Nabíjení po trase 10 min D1 Humpolec, Česko
Nabídka: Chci zobrazit možnosti nabíjení v cíli v mojí blízkosti?

Jinak já v pohodě, ve čtvrtek slunečno z 3,6 kWp FVE vyrobeno 17 kWh elektřiny, moje auto má 16 kWh baterku. Dnes polojasno, už v poledne jsem měl vyrobeno 6,2 kWh. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ještě jiný článek, na jedné z britských univerzit spočítali matematický model, který tvrdí, že oteplování není způsobené emisemi z lidské činnosti, ale kolísající intenzitou hlavně slunečního záření. Dopadlo to tak, že nějaký super odborný časopis, který to zveřejnil to zase stáhl, protože jeho vedení stojí za názory ekologických poblouzněnců. Je to logické, lidstvo se vými zdroji je schopno emitovat jen zlomek tepelné energie proti Slunci a vliv tady maí i procesy v nitru Země. Navíc, a o tom jsem přesvědčený, je lidská činnost, a tedy i dopravní, na zeměkouli nerovnoměrně rozložená, (největší plochu tvoří oceány, pak značnou plochu pustiny, ve kterých se nic neemituje) takže případné lidské činění má vzhledem k tomu jen místní povahu i kdybychom takový vliv v marginálním měřítku připustili. Název článku je zavádějící, neboť nejde o konec hypotézy, spíše o počátek, a ten konec způsobila nikoli neprůchodnost hypotézy, ale dogma té mantry o globálním oteplování. Navíc model tvrdí, že jsme právě teď na počátku doby postupného ochlazování, které by mělo začít právě nyní a trvat mnoho desítek let a po další fázi oteplování někdy za třista let pak další ochlazování.

https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/miroslavn-vinkler-o-stazeni-odborneho-klimatickeho-clanku-aneb-rychly-konec-jedne-hypotezy?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 hodinami, Radovanek napsal:

A proto existují pojišťovny. ..... Chápu, že si děláš srandu......

Pojišťovna je především byznys, tzn. že nemá zájem sanovat, ale má zájem především vydělat. A ten výdělek + platy všech zainteresovaných platí pojištěnec, tedy dle Tvého návrhu já a to já teda tak nějak ani moc nechci.
HAV + PR na auto platím, páč to považuju za rozumné (+ to vyžaduje zákon, páč nelze užít vlastní osobní vůz ke služební cestě, není-li tento havarijně pojištěn a manželčin zaměstnavatel na tom opravdu bazíruje), ale nechávat STROJE, aby si žily samy svým životem v době, kdy já jsem někde úplně jinde, to teda fakt ne!, natolik technice opravdu nevěřím.

Jinak srandu si fakt nedělám, zlatej ropis a stále věřím, že než tu ekoblouznivci prosadí nějak zásadně omezující vlivy, tak já už budu prdět do hlíny

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 hodinami, Radovanek napsal:

jako když si vaříš kafe nebo pečeš maso v troubě

Promiń, ale víš jak funguje trouba?, že to srovnáváš s v podstatě kontinuálním příkonem auta při nabíjení? Nebo ohřevem vody na kafe, které trvá pár minut? Na účinnost toho řetězce nic.

Myslel jsem , že na otázky dostanu fundované odpovědi, ale v podstatě odpověď ani jedna.

před 19 hodinami, Radovanek napsal:

Jde to srovnávat. Protože se pořád jedná o denní nájezd.

Na to jsem se ale neptal. Z jakého jiného důvodu bych chtěl větší kapacitu baterie, když ne z důvodu denního nájezdu. Přece si nebudu kupovat 100kWh baterku, abych najezdil 10km denně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Espero napsal:

A ještě jiný článek, na jedné z britských univerzit spočítali matematický model, který tvrdí, že oteplování není způsobené emisemi z lidské činnosti, ale kolísající intenzitou hlavně slunečního záření. Dopadlo to tak, že nějaký super odborný časopis, který to zveřejnil to zase stáhl, protože jeho vedení stojí za názory ekologických poblouzněnců. Je to logické, lidstvo se vými zdroji je schopno emitovat jen zlomek ………..

Taky mne nezajímá nějaké oteplování, ale kravál, smrad, vibrace a jedy ze zpracování a používání paliv z ropy. A tuhých paliv obecně. Dále zásahy do krajiny, které způsobují vyšší znečištění, prach a vysychání vody, o ničení úrodné vrstvy půdy v kombinaci s tím, že nedokáže zadržet vodu, nemluvě. Prostě nehospodárné chování ke krajině.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 46 minutami, Agrafik napsal:

Promiń, ale víš jak funguje trouba?, že to srovnáváš s v podstatě kontinuálním příkonem auta při nabíjení? Nebo ohřevem vody na kafe, které trvá pár minut? Na účinnost toho řetězce nic.

Myslel jsem , že na otázky dostanu fundované odpovědi, ale v podstatě odpověď ani jedna.

Na to jsem se ale neptal. Z jakého jiného důvodu bych chtěl větší kapacitu baterie, když ne z důvodu denního nájezdu. Přece si nebudu kupovat 100kWh baterku, abych najezdil 10km denně.

Trouba funguje stejně, jako nabíjení auta. Chvíli odebírá a hřeje, aby dosáhla kýžené teploty, po jejím poklesu opět. A tak pořád dokola. Auto odebírá, pak ukládá do článků a propočítává a znovu odebírá a tak pořád dokola. Já vím, že to nemůžeš vědět, protože jsi nikdy elektromobil nenabíjel, ale tak to prostě při pomalém nabíjení funguje. Paradoxně ten ohřev vody v konvici nebo několik minut v kuse mikrovlnka je větší zátěž než to nabíjející se auto. 

To je divné. Většina lidí najede denně pár desítek kilometrů, ale požaduje 1000. Takže jim pak logicky říkám že větší nájezd je větší nádrž a tedy i větší baterka. Prostě mají spalovací myšlení a tankují až mají prázdnou a musí jet na benzínku. Nechápou, že mi stačí průběžně nabíjet z domácí zásuvky, protože každý den přes 100 km prostě nenajedu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Péťa napsal:

Pro mě pozitivní test:

https://vtm.zive.cz/clanky/dojezd-elektromobilu-se-v-zime-snizi-norove-na-20-autech-otestovali-jak-moc/sc-870-a-203015/default.aspx

Ale otázka je, jak se mu dá věřit. Já mu věřit chci :D 20% pokles dojezdu je velmi přijatelná.

Tomu můžeš věřit. Koresponduje to s Bjornem Nylandem a ten nekecá. Mučí každý elektromobil v těch norských podmínkách až za polární kruh. 

 Včetně úletů typu jak se dá spát v Tesle Model 3, která má Sleeping mode, v -14°C 😂 a řekne Ti, kolik to za noc sežere baterky, aby jsi se neprobudil jako nanuk 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem od přirození nedůvěřivý ;) Zejména k médiím a k různým testům, které vždycky někdo platí... Ale příští týden udělám ten pomyslný první krůček k mé elektromobilitě, v Po a Út mi nainstalují a zprovozní FVE. Sice orientaci střechy nemám ideální, ale alespoň něco. A jestli se někde chce optat, zda se mi to ekonomicky vyplatí, mohu ho ujistit, že nevyplatí, ale ono se ani nevyplatí jezdit autem, levnější je MHD. A přesto jezdíme...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Radovanek napsal:

Auto odebírá, pak ukládá do článků a propočítává a znovu odebírá a tak pořád dokola

Klasická termostatem ovládaná trouba po dosažení teploty "cykluje" s několikaminutovými intervaly. To co popisuješ ohledně nabíjení se děje v řádu ms a určitě ne ve stylu min/max, nebo nějakých velkých výkyvů proudu.

 

Před hodinou, Radovanek napsal:

Paradoxně ten ohřev vody v konvici nebo několik minut v kuse mikrovlnka je větší zátěž než to nabíjející se auto.

To mi, prosím tě, vysvětli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Péťa napsal:

Já jsem od přirození nedůvěřivý ;) Zejména k médiím a k různým testům, které vždycky někdo platí... Ale příští týden udělám ten pomyslný první krůček k mé elektromobilitě, v Po a Út mi nainstalují a zprovozní FVE. Sice orientaci střechy nemám ideální, ale alespoň něco. A jestli se někde chce optat, zda se mi to ekonomicky vyplatí, mohu ho ujistit, že nevyplatí, ale ono se ani nevyplatí jezdit autem, levnější je MHD. A přesto jezdíme...

V podstatě dnes neexistuje ideální orientace. Protože ideální je, spotřebovat online co nejvíce toho, co se vyrobí. Pak teprve akumulovat a v nejhorším případě přetok do veřejné sítě. A pak je to ideální orientace. I když není na jich a pod úhlem 25 stupňů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Agrafik napsal:

Klasická termostatem ovládaná trouba po dosažení teploty "cykluje" s několikaminutovými intervaly. To co popisuješ ohledně nabíjení se děje v řádu ms a určitě ne ve stylu min/max, nebo nějakých velkých výkyvů proudu.

To mi, prosím tě, vysvětli.

Podobně auto. Na tom Ionu je to hezky vidět, tedy slyšet. Povrčí si minutku a pak klid, pak si zase povrčí, a zas klid. A tak pořád dokola. Až je nabito. Čili minuty, ne ms.

Protože zapneš konvici a máš tam okamžitý náběh 1-2 kW a jede to v kuse dokud to neohřeje objem vody v ní. A u větších konvic jde o minuty. trvalého příkonu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

@AgrafikJak to vrčí a jak to hřeje. Když neteče, tak nehřeje. Přeci jen 8 hodin 3,6 kW výkonu by muselo být v té zásuvce a na vidlici setsakra znát.

@Péťa První Nissany je opravdu dobré vybírat pečlivě. Hlavně pokud je nájezd na 100 tis. km. Tam už může být baterie dosti jetá. Nicméně existuje docela velký trh s bateriemi i články z bouraček. Takže pokud tomu někdo rozumí, nemá se čeho bát. Ale nevybíral bych v ČR, trh je zde malý a ceny vysoké. Dovoz, hlavně pak lehce nabouraného, je výrazně levnější.  Jak tam píše pán - V podstatě by mi stačil, kromě 2-4 cest ročně. Takze jako druhé auto do rodiny klidně. Jako jediné auto ani náhodou. - Ale v tom posledním bych si s ním dovolil nesouhlasit, to opravdu záleží na tom, kam se s tím jezdí. Žena mého kolegy, co má Nissan Leaf II.generace se 40 kWh baterkou, kde je dojezd jinde, s tou 24 kWh normálně jezdí, denně prostě nedá více než 100 km. A kdyby ano, tak rychlonabíječek je v okolí jejího bydliště opravdu dost (Hlučín, Ostrava-Plesná, Ostrava-Třebovice, Ostrava-Fifedy........) a totéž ve městech o kousek dál jako Opava, Frýdek.Místek, Havířov, Karviná, Český Těšín, Třinec..... Tam postojí 20 minut a může pokračovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...