Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

ja bych rekl ze se zapomina na to ze auto ma slouzit majiteli a ne naopak. U tech eaut si nejsem uplne jist zda to plati:-)

A neplati to jen u tech aut...

Cetl jsem clanek na hybridu o Radovankove dome. Prijde mi zes vse podridil tomu abys maximalne vyuzival FVE co mas na strese.

Viz treba odlozeny start pracky atd...

Tak by bylo fajn rict ze i ta energeticka sobestacnost ma sve (pro me) stinne stranky. Proste to Slunce sviti dost casto v case kdy ja tu energii nevyuziju. A naopak kdyz ji potrebuju tak zrovna neni...

Je to samozrejme o zmene navyku. Jak u toho auta tak u tech "obnovitelnych" zdroju energie. Ale nekdy proste ty navyky nelze zmenit

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rhinos: No ale ono k tomu dnes ty spotřebiče směřují. Vyměnil jsem myčku, ta nová má připojení na wifi, pro nějaký ovládání je to k prdu, konfiguraci děláš jednou za životnost a pouštět myčku z apky je fíčura úplně k ničemu (stejně tam musíš dát nejdřív nádobí a mycí prostředek, že jo. Tak jsem se pídil k čemu ta apka Home Connect vlastně je. No celá umožňuje napojit na tvůj domovní systém práce s elektřinou, který sám řeší, jaké spotřebiče spustí a kdy, takže ty jen naložíš myčku, pračku a pokud nepotřebuješ mít umyto/vypráno hned (třeba odcházíš do práce), tak prostě systém řízení energie se sám postará (podle toho jak velkou třeba máš FVE a jak svítí slunce, dokonce z nějaké místní předpovědi ví, jaké budou podmínky a kolik energie bude schopen vyrobit), zapne myčku, pračku. Takže na běžný provoz pak používáš výhradně přebytek své energie a nestaráš se. Jasně, pokud máš elektroauto a jsi s ním pryč, potřebuješ mít akumulaci doma, abys předbytky uložil a přes noc nasypal do auta. To je ovšem velmi drahá záležitost úložná kapacita 1kWh je za  cenu 10 až 20 tis a je třeba počítat s 5-7% ztrát při uložení a následné "produkci" DC240V s potřebným výkonem. Ono to klidně může dojít do situace, kdy budeme mít doma druhý rozvod na spotřebiče, například AC48V, protože u hromady spotřebičů se tím vyeliminují ztráty v měničích. Ale takto řízený dům pak bude efektivní. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně bych neodešel z bytu, kdyby mi prala pračka nebo jela myčka (pravda - ledničku ani mrazák nevypínám :D ). Letité zkušenosti uživatele mi dokázaly, že JAKÝKOLI přístroj se může KDYKOLI rozhodnout, že vyvede nějakou nepředloženost a jsem - li v bytě, jsem připraven k okamžitému řešení situace. Umožnění technice, aby si žila svým vlastním životem dle mého názoru smrdí velkým malérem a děkuju - zatím nemám tiskárnu na bankovky, kterými bych případné škody sanoval.

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Medvěd: Myčka i pračka běžně jede když nejsme doma, ráno před odchodem do práce se naloží věci do myčky, zapne se, odchod. Než přijde někdo domů, je vše umyté. U pračky klidně taky odejdeme, manželka běžně nastavuje pračku tak, aby doprala, když přichází domů z práce. Nevidím problém, jen že zůstane puštěná voda, ale hadice mají aquastop, takže riziko je stejné, jako to, že ti rupne voda ve zdi. Na chalupě zase takto běžně spouštíme myčku/pračku v době nízkého tarifu. A samozřejmě spotřebiče nejsou úplně stupidní, takže se nespustí, pokud voda neteče. Moje letité zkušenosti mi zase říkají, že v tom není problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 hodinami, Radovanek napsal:

Nadšení to bylo v roce 2014. Dnes je to realita, mimo čezkou kotlinu samozřejmě.

Jak to máš s tou FVE? Protože tenhle jmenovitý výkon by měl dát s přehledem 10 MWh. Špatná orientace, sklon, nebo důraz na sladění výroby a spotřeby? 

Srovnávat tato čísla nejde. JET někde v tramtárii s nutností distribuce až ke mně domů dopadne v porovnání s FVE s baterkou bledě. Nedejbože aby trochu zlevnily kogenerační plynové kotle a zmenšily se. To už pak bude v místě s rozvodem plynu centrální elektřina zcela nekonkurenceschopná. Jak z hlediska ceny, tak nezávislosti a soběstačnosti. Rezerva je na každé střeše a zdi nemovitosti.

Kamarád asi neumí počítat. Co třeba starý Ion za 150 tis. Kč, který tu trasu zvládne i s topením/klimou kdykoliv? 70 km denně s 250 pracovními dny je 17.500 km, při 5 litrech spotřeby (a to má asi více) a benzínu za 30 (a to stojí běžně více) to je 26.250 jen za benzín. Za 5,5 roku má zpět pořizovací cenu auta.

nevím jak ty ale já v cezké kotlině bydlím a je to o nadšení a to se ještě pořád bavíme o té hospodářsky rozvinuté části světa - mám pár historek o politické snaze řešit mobilitu přes hybridy, BEV a down.motory na Sri Lance a je to dost vtipné jak jsou politici překvapeni, že jejich dobré plány nefungují, ale to je na jinou diskuzi

ad FVE - je to střešní instalace čili není tam ideální orientace + okolí při nízkém slunci v pozdních hodinách tam stíní kopec a stromy, a i když jsou to dva stringy tak výkon hodně klesá - naštěstí jsem si ji stavěl sám za cenu materiálu, pokud bych si ji nechal stavět od firmy a ještě si na to vzal úvěr jak některé firmy nabízely tak bych s návratnosti zaplakal nad osudem teda úroky a bankou

moje FVE je bez baterky - sice od té doby baterky zlevnily, ale pořád nejsou nijak levné - navíc pokud se bavíme o nabíjení BEV tak to bez připojení k distribuční síti nedává vůbec smysl (FVE - baterieFVE-  baterieBEV) a kritizovat distribuci elektřiny a vztáhnou to k plynu, který musí také distribuovat taky je dost úkrok stranou

ion s dojezdem s klimou 80 km za 150tis je pořád o polovinu dražší než Fiesta, se kterou může bez problémů jet kamkoliv - a mít auto jednoúčelově jen na dojíždění do práce je taky něco co by se mi příčilo

u mě je to komplikované ještě tím, že dodávkový BEV není vůbec smysluplně dostupný

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jeste vymyslet toho robota co mi prehodi to pradlo z pracky do susicky 🙂

Ano mam dva samostatne spotrebice jsem proste zpatecnik

Nicmene my stejne pereme tak 2-3x denne 🙂

Nicmene tohle prizpusobovani muze skoncit tim ze bude nejake CML co ti neumozni vyjet s tvym elektroautem protoze je pretizena doprava nebo ten den vyjizdi jen auta se sudymi cisly...a to uz neni prdel 🙂 A taky to neni fikce...bohuzel

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tohle jen přizpůsobuje provoz domu tvému zdroji energie (řekněme solár). Ten je též omezený, takže se systém snaží rozložit činnosti v čase tak, aby nemusel použít energii cizí, takže když vaříš, tak odloží zapnutí pračky, myčky... Samozřejmě je na tvé volbě udělat priority a nechat to běžet souběžně s tím, že potřebnou energii si budeš muset koupit za jiné peníze, než za kolik prodáš přebytek té své. Ale nikdo tě nenutí mít to doma, já jen, že mne to zaujalo na domácích spotřebičích.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Konečně lze také spatřit konkrétní krok, který nasvědčuje, že to s elekromobily nebude zase tak růžové.... Jiný článek o stejném problému.

https://autobible.euro.cz/rana-pro-elektromobily-ve-francii-vypnuli-vetsinu-nabijecek-na-dalnicich-bez-nahrady/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Upraveno uživatelem Espero
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 10. 3. 2020 at 19:27, Agrafik napsal:

Promiň, ale ty jsi nikdy nezaparkoval na veřejném parkovišti.

A dobíječka se postaví  a bude provozovat sama.? Ty kabely k ní a rezervace výkonu taky? A infrastruktura od výroby taky?

Moje otázka v jednom vláknu byla: 4000stanic x 2 nabíječky po 200kW. Tzn. v jednu chvíli 8000 aut na nabíječce. To je pokud se nepletu 1600MW. A ta situace jednou nastane.

To samé může být pokud si domkaři pořídí elektroauto. Střelím jednou v budoucnosti 50000 aut x slabých 10kW přes noc. 500MW co už je číslo v pohodě více méně v létě.

Docela by mě zajímala celková účinnost řetězce od nabíječky po elektromotor tj. ztráty v nabíječce a nabíjecích obvodech auta (měniče mají nějakou účinnost), potom tepelné ztráty v akumulátorech při nabíjení/vybíjení, vliv teplot na ně,ztráty měničů pro elektomotor a motoru.

To přece nejde srovnávat. Zvýšením kapacity baterie na jednotku hmotnosti sice bude vyřešen dojezd vozu, ale zvedne se nárok na výkon nabíječek a zatížení nejen přívodní infrastruktury a takový vůz už asi nebude možné v rozumném čase nabíjet z domácí instalace. 

Prosím o kalkulaci nákladú u IONa.

A co to s tím má společného? Parkování a dlouhodobé stání před domem kde bydlím je veliký rozdíl.

Nepostaví. Ale nemusí. stačí veřejně přístupná zásuvka. Je to jen otázka velikosti baterky, hustoty ukládání energie a palubní nabíječky vozu. Kabely k ní tak nemusí žádné být, ani infrastruktura. Nabíječka je spalovací přístup k elektromobilitě.

Nenastane. Protože by se muselo naráz rychlonabíjet 8000 aut, které by musely mít úplně prázdné baterie o optimální teplotě a umět vzít těch 200 kW výkonu. Neumí.

Domkaři steným způsobem dnes pečou v troubě, ohřívají bojler, vaří si kafe, vysávají...…  A dokonce i v panelácích dělají totéž naráz a nic se neděje. A přes noc nikdo nebude nabíjet 10 kW, to by musel mít Teslu se 100 kWh baterkou a celou ji ten den vyjezdit do nuly. A nesměl mít svůj zdroj elektřiny. Prostě samé kdyby.

Dohledej si to. Je to běžně přístupné na webu. Ale k ničemu Ti to nebude, protože je to totéž, jako když si vaříš kafe nebo pečeš maso v troubě. Prostě spotřebič na zásuvce.

Jde to srovnávat. Protože se pořád jedná o denní nájezd. Jednak se s větší baterkou pohybuješ lépe v pásmu 20-80%, takže nabíjíš jen po troškách a nic nepotřebuješ na příkonech zvyšovat. Prostě zapomeň na spalovací myšlení. Elektromobil se nabíjí pomalu a vždy, když parkuje. Parkuje 90% dne. Nejezdí se tak, že se dorazí po 5 dnech s nulou a nabíjí maximem , abych za 30 minut měl zase na těch 5 dní. Z domácí instalace nabiješ cokoliv. Běžná rodinný domek má jistič 3x25A. 

Jako kolik jsme doposud projezdili nebo proservisovali nebo včetně pořizovací ceny, to jsou různá čísla. Ale klidně si je dohledej, třeba na spritmonitor.de. Tam je dost aut pro porovnání, takhle třeba vypadají průměrné spotřeby podle značek EV. A pak stačí rozkliknout jednotlivý vůz a máš reálné náklady každého majitele jak na dlani.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 minutami, Radovanek napsal:

Elektromobil se nabíjí pomalu a vždy, když parkuje. Parkuje 90% dne.

Já jsem víc příznivec elektromobility, než odpůrce. Pro to ticho a žádný smrad. Už se těším, až si elektroauto pořídím. Ale zpět nohama na zem. To, že 90% dne parkuje neznamená, že se může nabíjet. Zapomeň na ten nesmysl, že každý zaměstnavatel nechá nabíjet. Opravdu nenechá. On zaměstnavatel ani nemá povinnost Ti zajistit parkovací stání, natož parkovací stání se zásuvkou.

Upraveno uživatelem Péťa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 10. 3. 2020 at 20:04, Medvěd napsal:

9Radovánek - ano, pro mě je opravdu nafta ideálním palivem. Samozřejmě jsem i já slyšel řeči benzínomilů o tom, že nafta patří do kamen, ale bral jsem to jen jako přátelské škádlení - dle mě zase benzin patří do zapalovačů. Ale ať to bylo jakkoli, dokázali jsme spolu všichni společně existovat vedle sebe (dokonce i plyňáci s náma byli v partě). Tlačení a zbožšťováni své mantry téměř násilím začali aplikovat až nadšenci pro elektromobilitu, kteří - zrovna Tvůj příklad je až extrémně ukázkový - se rozhodli, že donutí zbytek světa přejít na jejich víru a odmítají slyšet o tom, že ta jejich volba má pro běžné uživatele víc negativ než pozitiv. 

Několik let jsem tu nebyl a když jsem odcházel, Tvůj přesvědčovací boj byl v plenkách a mě konkrétně jsi byl svým pečlivým plánováním jak dojet na elektriku z OV do Řásné k smíchu. To se nezměnilo, jen bohužel firmy vyrábějící auta byly pseudoekology dotlačeny do výroby pojízdných zhusta zcela zbytečných elektroprdítek. Souhlasím s Esperem - až bude vyvinutý elektroauto s vlastnostmi běžného auta, pak MOŽNÁ bude víc lidí mít o elektriku zájem. Určitě to ale nepůjde v současné politice využití síly 

No vidíš, pořád je důvod se pošťuchovat. Pak si společně budeme utahovat z vodíkářů, že jezdí na vodíkové bombě. Já se k ničemu nerozhodnul, Vy mi pořád píšete, jak to nejde, zatímco já Vám rok od roku reálněji ukazuji, že to jde. A že jde o změnu celého systému od samovýroby elektřiny, přes bydlení po mobilitu. 

Takže jsme se viděli naposledy v plenkách elektromobility v roce 2014 s mým malým městským elektromobilem s papírovým dojezdem 150 km, reálným ve městě 130 a na dálnici 100, kdy jsem plánoval cestu z Ostravy do Řásné u Telče. Za praktické neexistence sítě rychlonabíjecích stanic. A dojel jsem i s kolegou přes 300 km mimo dálnice po existujících rychlonabíječkách. Lépe na tom byl předseda Asociace pro elektromobilitu, který měl upravený P206e na dojezd 500 km a dojel na otočku kouknout ze Sedlce-Prčice 100 km. Tebou požadovaná auta už třetí rok jezdí, jen stojí to co nové malosériové vozy. Lidé na ně budou postupně přecházet. Kdo měl před 40 lety osobák dýzlák?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 10. 3. 2020 at 21:31, Milan+ napsal:

To jsou jen kecy, protože majitel byl blb a má špatnou baterii, to je to samé jako zneužíváš takové info v prospěch elektro. 

Jenže před kolejema vysoké školy je těch blbů fakt hodně. Protože si mohli dovolit křápy ropáky, co by už dávno měly být na vrakáči. Takže ne kecy, ale realita každou zimu, mám tam kancl 30 let.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 10. 3. 2020 at 21:46, Dave_k napsal:

Na druhou stránku. Co by se zde psalo, kdyby někdo napsal, že odtahoval vybitej EV?  a) Že EV je krám co nikam nedojede. b) Majitel je blb co s tím neumí plánovaně jezdit?..... :blablabla

Bé je správně. Protože pokud není uprostřed lesů, kam ale musel vjíždět už s varováním před vybitou baterkou, tak nabije v každém baráku. Třeba jen nouzově 10 minut, aby dojel k veřejné nabíječce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 10. 3. 2020 at 23:14, rhinos napsal:

ja bych rekl ze se zapomina na to ze auto ma slouzit majiteli a ne naopak. U tech eaut si nejsem uplne jist zda to plati:-)

A neplati to jen u tech aut...

Cetl jsem clanek na hybridu o Radovankove dome. Prijde mi zes vse podridil tomu abys maximalne vyuzival FVE co mas na strese.

Viz treba odlozeny start pracky atd...

Tak by bylo fajn rict ze i ta energeticka sobestacnost ma sve (pro me) stinne stranky. Proste to Slunce sviti dost casto v case kdy ja tu energii nevyuziju. A naopak kdyz ji potrebuju tak zrovna neni...

Je to samozrejme o zmene navyku. Jak u toho auta tak u tech "obnovitelnych" zdroju energie. Ale nekdy proste ty navyky nelze zmenit

To byl článek o domě bez akumulace do baterek, kdy majitelé jsou přes den pryč a FVE je na jih. Teď je koronavirus, dřepíme doma a já mám v garáži dvě nabitá auta, vyprané prádlo, umyté nádobí a ještě se ze sluníčka i žehlilo. Dokud nebudu mít baterku, budu používat odložené starty. Protože to funguje. Jinak bych prodával do sítě za 89 haléřů a obratem nakupoval za 5 kaček 1 kWh (v noci za 2,50). Návyky samozřejmě měnit lze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 11. 3. 2020 at 10:24, Medvěd napsal:

Osobně bych neodešel z bytu, kdyby mi prala pračka nebo jela myčka (pravda - ledničku ani mrazák nevypínám :D ). Letité zkušenosti uživatele mi dokázaly, že JAKÝKOLI přístroj se může KDYKOLI rozhodnout, že vyvede nějakou nepředloženost a jsem - li v bytě, jsem připraven k okamžitému řešení situace. Umožnění technice, aby si žila svým vlastním životem dle mého názoru smrdí velkým malérem a děkuju - zatím nemám tiskárnu na bankovky, kterými bych případné škody sanoval.

A proto existují pojišťovny. Chápu to ale tak, že při odchodu z bytu vše vypneš ze zásuvky a z obavy před samovznícením odneseš na balkon. Dále vypneš hlavní jistič na chodbě a uzavřeš přívod plynu a vody teplé i studené. Chápu, že si děláš srandu......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...