Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

To Radovanek:

No myslím, že tato diskuze je zbytečná. Jestliže máš příkon 11 kW, pak kážeš vodu a piješ víno.

Abychom to uzavřeli:

Protože proti jízdě elektromobilem jako takové nic nemám, žádám Tě abys mi okamžtitě sdělil značku a typ elektromobilu, který se prodává za následujích podmínek anebo přitom bude mít následující technické vlastnosti a ekonomické parametry:

Cena vozu ne vyšší než 400 tis. Kč bez dotací ze zdrojů vytvořených daňovými polatníky. Dojezd minimálně 1050 Km, (můj Peugeot má dojezd 1300 km, můj Hyundai 1060 km), provozní náklady na 1 km jízdy nepřekročí 3,20 Kč, životnost vozidla bez nutnosti velkých nebo středních oprav minimálně 300 tis. km, odpovídá zhruba 15 letům jezdění při nájezdu 20 tis km ročně, bateriový set nesmí po celou tu dobu vykazovat žádný pokles kapacity a nesmí být v průběhu 15 let měněn pro ztrátu původních elektrochemických vlastností, doba nabíjení nesmí překročit 10 minut.

Pak si takový elektromobil klidně koupím a možná nejenom já.

Zbytek diskuze je marný, na neomarxistické vidění světa, neboli na osobní prospěch jedince plynoucí z neprospěchu jiných lidí mě a ani většinu lidí tady přesvědčit nemůžeš.

 

Upraveno uživatelem Espero
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Espero: já bych nebyl tak striktní s tím poklesem kapacity, taky ti pravděpodobně časem trochu stoupne spotřeba, 7-10%. Každá technologie se opotřebuje, ta spalovací daleko dřív. Ta elektrická technologie bude motoricky za 15 let provozu v lepší kondici, než spalovací.Je třeba reálně říct, že pro pohon je mnohem výhodnější, bohužel jsem za 170 let existence stále uspokojivě nevyřešili výrobu/přenos/ukládání "paliva".

Hloupé je ale to, že i když ti poklesne kapacita baterie o 10-15%, nabíjíš ji pořád stejně dlouho. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 9. 3. 2020 at 1:04, Medvěd napsal:

Radovánek - "Takže 10% z těch 5,99 milionů spalovacích aut může být ihned elektro, ti lidi mají kde nabíjet" - ale oni NECHCOU !!
NECHCOU být v područí nutičů elektromobility, ale chtějí si KDYKOLI a zcela bezstarostně sednout do SVÉHO auta a jet (a když auto naznačí, že má málo šťávy, tak v řádu několika málo minut natankovat a jet zase dál a to KDYKOLI). Až budou vymyšlený elektovoz...............

A jak to víš, že nechtějí? Bude z čeho vybírat za slušnou cenu, koupí si. A rádi. Jsme v elektromobilitě stále kousek od kufříkového mobilu. Doba mobilů pro všechny teprve přijde, stejně jako malých počítačů do kapsy, které mj. umí i telefonovat=smartphone. Nevím, co máš pořád s tankováním, když dnešní malý městský elektromobil ujede 300 km na jedno nabití, třetí největší město ČR má napříč 20 km. Střední a luxusní elektrovůz 400-500 km na jedno nabití. Které realizuješ z kterékoliv zásuvky, když auto parkuje, což je většina času. I kdyby jsi s ním jezdil od rána do večera, obvykle taky spíš. Ano, tankování je jakoby rychlejší, jenže někdo ti musí tu benzínku postavit, provozovat ji a musíš si pro ten benzín dojet. Elektřina a zásuvka je všude. Nikdo Ti nic nenutí, jen Ti říkám, že zasíráš vzduch a životní prostředí, přestože že již pár let existuje alternativa. A podporuješ svými penězi šejky a Putina a výrobce *neumím psát slušně*kometů. A všichni se Ti na provoz musíme skládat a z daní platit externality.

Nevím, kým pohrdám. Výpočet elektřina versus ropný produkt je dobrá věc, ale čistý vzduch bez jedů, kouře, smradu, kraválu a vibrací většina jaksi nezapočítává. A svoje zdraví taky ne. Lidi ve městech mají mít k dispozici MHD. Pokud musí mít auto, pak mají mít povinnost si ho parkovat na svém, placeném místě. Protože veřejné parkoviště na veřejném pozemku je další externalita, na kterou se skládáme z našich daní, aby si někdo mohl plechovku strčit pod okno činžáku ve městě, kam všude dojde nejrychleji pěšky. Ten Tvůj kolega sice přemýšlí jen přes přímou korunu a parkovací místa, ale časem se mu do spalováku nebude chtít vracet. Navíc opět problém veřejné dopravy, jestliže jezdí pravidelně do práce autem, pak kvůli její nefunkčnosti. Co jste si v Praze zvolili, to tam máte, brečíš na špatném hrobě.

Poznámka zlatá nafta mne rozesmála, protože není daleko doba, kdy benzínáři spílali naftařům, jak to mohou do osobáků lít. Plynaři pak pohrdali a s elektrikářema opět bojují. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ozzy 56:

Ale to já přece vím. Jen jsem nastavil zrcadlo.

A to jsem pominul ty strukturní faktory, které neumožňují rozvoj ani těch současných elektroaut. Propaganda je věc jedna a reálné technické a ekonomické možnosti druhá. Mimochodem, jeden z nejvyšších představitelů tuším VW prohlásil, že si touto politkou prosazování elektromobillů EU může prostřelit nohu, protože nikoho z politiků, co to prosazují vůbec nezajímá poptávka, neboli nikdo se nezeptal lidí, jestli o něco takového vůbec stojí (v kontextu užitných vlastností to bylo myšleno). Že se plánuje výroba a množství vyráběných elektrovozů a související technické podmínky s tím spojené (restrikce spalovacích motorů) bez toho, aby bylo jisté, že to trh vůbec příjme. A aby to trh dobrovolně přijal, nesmí to být uživatelsky horší, než to, co máme dnes. A zatím to horší uživatelsky je. A když to dobrovolně trh nepřijme, pak nastou pí co: Diktatura? Plánované hospodářství, komunizmus, který to všem povinně vnutí pod trestem koncentráku nebo smrti?

O tom to také je. Ono někdy méně znamená více. Kdyby nechali vývojáře v klidu vyvíjet tuto technologii hlavně ve vazbě na dostatečnou energetickou zásobu ve vozech a její obnovování nabíjením, nehnali to násilím na silnice, možná bychom se i posunuli dál, než vynuceně provozovovat vlastně uživatelsky nepřijatelné zmetky.

Upraveno uživatelem Espero
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 9. 3. 2020 at 9:04, mmartinkovic napsal:

Lenze radovanek si stále melie svoje,aby sme si kúpili také a také auto na dojazd, také a také panely,a sám priznal že drahšie ako do pol mega auto nekúpi aj keď na to má. Asi tak ako mnoho iných.

90% ľudí sme tie baraky kupuje na úver, a ďalších 90% ľudí nemá plat priemernej mzdy, a ďalších 90% ľudí si EV auto nekúpi, lebo naň proste nemá. A hodiť len tak zo 200 000 z vrecka na panely je už mimo limit. Kto na to má, ten už si to proste kúpil.

Štátna správa je úplne posledná, ktorá bude mať elektromobily. Všetko ma svoju cenu, a na také autá proste mať nebudú. Keďže tie auta nové stoja min 2x toľko ako rovnako velke, a môže sa eú aj rozdrapit. Mnohí nemajú na potrebe veci, nie na auta. A dotácie sú zasa z vrecka všetkých, alebo len pre tých čo sú pri koryte?!!! 

Ano, kupodivu se držím stále svého názoru, což se dá hanlivě označit Mele stále totéž. 😀 Včetně toho že samovýroba paliva a elektrovozidla jsou prostě cesta k čistému prostředí a nezávislosti. Auto pro mne nemá takovou cenu a užitnou hodnotu, abych do něj vrážel nad půl milionu. I já jsem měl dům na úvěr, splatil jsem a pak investoval do samovýroby a nezávislosti. To je prostě vývoj. Ti dnešní s baráky na úvěr mají výhodu, že si mohou vybírat z provozně velmi levných prakticky soběstačných domů, doplněných elektromobilitou a V2H. Neorzebírej prosím pořád dokola na co kdo má a nemá. Tak to prostě je a tak jako si nikdo z denních malopříjmových skupin nekoupí nový spalovák, tak si nekoupí elektromobil do doby, než bude za peníze, na které dosáhne. A co má být, to je snad letitá realita, ne? Ty panely nemusíš kupovat z kapsy, i na ty si lze půjčit a platit je z úspor za platby elektřiny. Firmám a institucím už to u nás třeba ČEZ a EON nabízejí, v USA tak Tesla běžně prodává na splátky fotovoltaiky a hybridním měničem a baterií. Prostě pár let platíš to, co předtím, a pak je to Tvoje.  Státní správa by měla být první, která jezdí elektormobily. Protože pořizovací cena je jedna věc, úplné provozní náklady věc druhá. Prozatím u státní správy narážíme na korupci, kdy se zuby nechty brání elektromobilitě, protože si odlévají naftu, benzín, oleje, kupují filtry a součástky do svých spalováků spolu s těmi pro obec. Bohužel.

Asi Tě nepotěší, že ministerstvo vnitra už koupilo 140 Hyundai Ioniq pro referenty a kriminalisty, nedávno 20 převzal JM a 20 MS kraj. A že třeba městská policie v Olomouci má nově 2 služební Nissany Leaf a 1 Nissan eNV200 dodávku. Tady jsou na pomalém nabíjení 6,6 kW výkonem, kdy se jejich 40 kWh baterka nabije za něco málo přes 6 hodin z nuly do plna. 

Nissan_Leaf_MP _Olomouc.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 9. 3. 2020 at 10:18, JaHoo napsal:

elektromobilita je dnes hlavně o nadšení a tito nadšenci pak mají potřebu přesvědčovat všechny ostatní jak je to super ..to je normální u každého nového produktu..u iphonů to bylo stejné

pro informaci - ad energie a obnovitelné zdroje (OZ) - již dost let provozuji malou fotovoltaickou (FVE) elektrárnu na střeše, nominální výkon má 9,6 kW - teď jsem dělal roční vyúčtování vyprodukoval jsem něco přes 6 MWh energie což zní dobře do doby než to porovnám s časovým fondem (365/7/24) pak využitelná doba výroby je 8%, pro porovnání jaderné elektrárny JETE má asi 78% a JEDU asi 83% - prostě pokud někdo prezentuje jak instalovaný výkon solárů překročil klasické elektrárny a jak to vyřeší všechny problémy tak bohužel nezná realitu - pro zajištění stejného množství energie je potřeba cca 10x větší instalovaný výkon a k tomu pak ještě mít možnost tuto energii ukládat - což moc dobře stále neumíme, přečerpávací elektrárny nemůžou být všude, tlakové úložistě jsou spíše experimentální a bateriové sice pomalu začínají ale problém je v ceně a množství

bohužel dnes je to spíše politická agitace než skutečné řešení problémů - viz německo - bojovat proti CO2 a odstavovat jaderky co CO2 neprodukují a jejich výpadek nahradit spalováním fosilních paliv je prostě jako střelit se do vlastní nohy

elektromobily na současné úrovni akumulátorů normálně fungují a jezdí, ale mají své vlastnosti a cenu a díky tomu mají pro většinu uživatelů horší užitné vlastnosti než současné auta - pokud se sejdou příznivé okolnosti jako bydlení, krátké cesty, potřeba parkování v centru a ještě pocit nutnosti záchrany planety tak může být BEV řešením - ale zatím většině lidí přináší víc omezení než benefitů

kamarád by byl ideální adept na BEV - bydlí za Prahou v rodinném domku a každý den dojíždí do Prahy a zpátky cca 70 km celkem, nabíjet by mohl doma, dojezd by stačil - končí to na ekonomice - rozdíl pořizovací ceny je natolik velký, že než projezdí tento rozdíl na benzínu tak se to ekonomicky nevyplatí

Nadšení to bylo v roce 2014. Dnes je to realita, mimo čezkou kotlinu samozřejmě.

Jak to máš s tou FVE? Protože tenhle jmenovitý výkon by měl dát s přehledem 10 MWh. Špatná orientace, sklon, nebo důraz na sladění výroby a spotřeby? 

Srovnávat tato čísla nejde. JET někde v tramtárii s nutností distribuce až ke mně domů dopadne v porovnání s FVE s baterkou bledě. Nedejbože aby trochu zlevnily kogenerační plynové kotle a zmenšily se. To už pak bude v místě s rozvodem plynu centrální elektřina zcela nekonkurenceschopná. Jak z hlediska ceny, tak nezávislosti a soběstačnosti. Rezerva je na každé střeše a zdi nemovitosti.

Kamarád asi neumí počítat. Co třeba starý Ion za 150 tis. Kč, který tu trasu zvládne i s topením/klimou kdykoliv? 70 km denně s 250 pracovními dny je 17.500 km, při 5 litrech spotřeby (a to má asi více) a benzínu za 30 (a to stojí běžně více) to je 26.250 jen za benzín. Za 5,5 roku má zpět pořizovací cenu auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Espero napsal:

To Radovanek: No myslím, že tato diskuze je zbytečná. Jestliže máš příkon 11 kW, pak kážeš vodu a piješ víno.

Abychom to uzavřeli:

Protože proti jízdě elektromobilem jako takové nic nemám, žádám Tě abys mi okamžtitě sdělil značku a typ elektromobilu, který se prodává za následujích podmínek anebo přitom bude mít následující technické vlastnosti a ekonomické parametry:

Cena vozu ne vyšší než 400 tis. Kč bez dotací ze zdrojů vytvořených daňovými polatníky. Dojezd minimálně 1050 Km, (můj Peugeot má dojezd 1300 km, můj Hyundai 1060 km), provozní náklady na 1 km jízdy nepřekročí 3,20 Kč, životnost vozidla bez nutnosti velkých nebo středních oprav minimálně 300 tis. km, odpovídá zhruba 15 letům jezdění při nájezdu 20 tis km ročně, bateriový set nesmí po celou tu dobu vykazovat žádný pokles kapacity a nesmí být v průběhu 15 let měněn pro ztrátu původních elektrochemických vlastností, doba nabíjení nesmí překročit 10 minut.

Pak si takový elektromobil klidně koupím a možná nejenom já.

Zbytek diskuze je marný, na neomarxistické vidění světa, neboli na osobní prospěch jedince plynoucí z neprospěchu jiných lidí mě a ani většinu lidí tady přesvědčit nemůžeš.

To mi prosím vysvětli - Jestliže máš příkon 11 kW, pak kážeš vodu a piješ víno.

K těm požadovaným vlastnostem prosím o sdělení, k čemu Ti jsou. Marx nemarx. Protože Tvůj spalovák je brutálně dotován daňovými poplatníky dnes a denně, díky jím tvořeným externalitám, v žádném případě nestojí 400 tisíc Kč, to je jen Tebou uhrazená základní cena při změně vlastnictví. Nikam denně 1000 km nejezdíš a i kdyby si jednou za čas jel, tak to i při průměrné rychlosti 100 km těžko dáš bez zastávky. Jako profi řidič už vůbec ne. Co vše je v provozních nákladech? 300 tisíc km a bez oprav? Opravdu znáš takové auto? Tvůj spalovací motor, se všemi hejblaty a palivový a výfukový systém nedozná žádné změny, že to požaduješ po baterii? K čemu potřebuješ 10 minutové nabíjení (ono už dnes je na 150-350 kW nabíječkách Tesly a Ionity), když ho reálně nevyužiješ a Tvé auto stejně většinu dne parkuje a mlže se pomalu nabíjet?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, minimaxa napsal:

@Radovanek Dělám to správně?

Moje dnešní první nabíjení, aneb počátky firemního nabíjení 😀😀😀

Ano. A zejména v zimě je to u spalováků běžný obrázek. Opět jsem minulý týden vysvobozoval s elektrikou a startovacími kabely jednu Fabii.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, ozzy56 napsal:

@Espero takové e-auto není a nebude ještě dalších X let :myslim

Protože ho nikdo reálně nevyužije. Elektromobilita je od počátku hnána úsporností a efektivitou. Tyhle požadavky sice (ne všechny naráz) nějaký spalovák splní, ale k čemu mu jsou, když jezdí denně 70 km do fabriky a zpět, nebo ještě méně. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 48 minutami, Espero napsal:

To ozzy 56: Ale to já přece vím. Jen jsem nastavil zrcadlo.

A to jsem pominul ty strukturní faktory, které neumožňují rozvoj ani těch současných elektroaut. Propaganda je věc jedna a reálné technické a ekonomické možnosti druhá. Mimochodem, jeden z nejvyšších představitelů tuším VW prohlásil, že si touto politkou prosazování elektromobillů EU může prostřelit nohu, protože nikoho z politiků, co to prosazují vůbec nezajímá poptávka, neboli nikdo se nezeptal lidí, jestli o něco takového vůbec stojí (v kontextu užitných vlastností to bylo myšleno). Že se plánuje výroba a množství vyráběných elektrovozů a související technické podmínky s tím spojené (restrikce spalovacích motorů) bez toho, aby bylo jisté, že to trh vůbec příjme. A aby to trh dobrovolně přijal, nesmí to být uživatelsky horší, než to, co máme dnes. A zatím to horší uživatelsky je. A když to dobrovolně trh nepřijme, pak nastou pí co: Diktatura? Plánované hospodářství, komunizmus, který to všem povinně vnutí pod trestem koncentráku nebo smrti?

O tom to také je. Ono někdy méně znamená více. Kdyby nechali vývojáře v klidu vyvíjet tuto technologii hlavně ve vazbě na dostatečnou energetickou zásobu ve vozech a její obnovování nabíjením, nehnali to násilím na silnice, možná bychom se i posunuli dál, než vynuceně provozovovat vlastně uživatelsky nepřijatelné zmetky.

Politiky EU zajímá soběstačnost, nezávislost, čistý vzduch, ticho. V tom se s nimi shodnu. V podstatě postačí, když do ceny aut zahrneme externality a rázem bude po finanční výhodnosti spalováku. Nebo když nám Rus či Arab přiškrtí kohoutek. A rázem se spalováky zastaví. Kdyby nechali vývojáře vyvíjet, tak tady nemáme nic. Protože by nikdo peníze na elektromobilitu nedal. Když se tak hezky škube lidi na *neumím psát slušně*kometech se všemi důsledky pro životní prostředí a jejich zdraví. Zato všichni věděli, proč to nejde. Až pak přišel jeden blb, co to nevěděl a vědět nechtěl, a postavil Teslu..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Radovanek napsal:

Protože veřejné parkoviště na veřejném pozemku

Promiň, ale ty jsi nikdy nezaparkoval na veřejném parkovišti.

před 2 hodinami, Radovanek napsal:

Ano, tankování je jakoby rychlejší, jenže někdo ti musí tu benzínku postavit, provozovat ji

A dobíječka se postaví  a bude provozovat sama.? Ty kabely k ní a rezervace výkonu taky? A infrastruktura od výroby taky?

Moje otázka v jednom vláknu byla: 4000stanic x 2 nabíječky po 200kW. Tzn. v jednu chvíli 8000 aut na nabíječce. To je pokud se nepletu 1600MW. A ta situace jednou nastane.

To samé může být pokud si domkaři pořídí elektroauto. Střelím jednou v budoucnosti 50000 aut x slabých 10kW přes noc. 500MW co už je číslo v pohodě více méně v létě.

Docela by mě zajímala celková účinnost řetězce od nabíječky po elektromotor tj. ztráty v nabíječce a nabíjecích obvodech auta (měniče mají nějakou účinnost), potom tepelné ztráty v akumulátorech při nabíjení/vybíjení, vliv teplot na ně,ztráty měničů pro elektomotor a motoru.

před 3 hodinami, Radovanek napsal:

Jsme v elektromobilitě stále kousek od kufříkového mobilu

To přece nejde srovnávat. Zvýšením kapacity baterie na jednotku hmotnosti sice bude vyřešen dojezd vozu, ale zvedne se nárok na výkon nabíječek a zatížení nejen přívodní infrastruktury a takový vůz už asi nebude možné v rozumném čase nabíjet z domácí instalace. 

před 2 hodinami, Radovanek napsal:

70 km denně s 250 pracovními dny je 17.500 km, při 5 litrech spotřeby (a to má asi více) a benzínu za 30 (a to stojí běžně více) to je 26.250 jen za benzín. Za 5,5 roku má zpět pořizovací cenu auta.

Prosím o kalkulaci nákladú u IONa.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

9Radovánek - ano, pro mě je opravdu nafta ideálním palivem. Samozřejmě jsem i já slyšel řeči benzínomilů o tom, že nafta patří do kamen, ale bral jsem to jen jako přátelské škádlení - dle mě zase benzin patří do zapalovačů. Ale ať to bylo jakkoli, dokázali jsme spolu všichni společně existovat vedle sebe (dokonce i plyňáci s náma byli v partě). Tlačení a zbožšťováni své mantry téměř násilím začali aplikovat až nadšenci pro elektromobilitu, kteří - zrovna Tvůj příklad je až extrémně ukázkový - se rozhodli, že donutí zbytek světa přejít na jejich víru a odmítají slyšet o tom, že ta jejich volba má pro běžné uživatele víc negativ než pozitiv. 

Několik let jsem tu nebyl a když jsem odcházel, Tvůj přesvědčovací boj byl v plenkách a mě konkrétně jsi byl svým pečlivým plánováním jak dojet na elektriku z OV do Řásné k smíchu. To se nezměnilo, jen bohužel firmy vyrábějící auta byly pseudoekology dotlačeny do výroby pojízdných zhusta zcela zbytečných elektroprdítek. Souhlasím s Esperem - až bude vyvinutý elektroauto s vlastnostmi běžného auta, pak MOŽNÁ bude víc lidí mít o elektriku zájem. Určitě to ale nepůjde v současné politice využití síly 

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Medvěde, ale ty jsi typická ukázka člověka, pro kterého elektromobil opravdu není. Za prvé bydlíš v činžáku bez možnosti nabíjení a za druhé máš poměrně velké nájezdy. Já tankuji po ujetých cca 500km a to obvykle jednou za 3 týdny, někdy častěji. A to píšu o Béčku (FoFo tankuji ještě méně častěji). Takže já se na elektropixlu těším ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Radovanek napsal:

Ano. A zejména v zimě je to u spalováků běžný obrázek. Opět jsem minulý týden vysvobozoval s elektrikou a startovacími kabely jednu Fabii.

To jsou jen kecy, protože majitel byl blb a má špatnou baterii, to je to samé jako zneužíváš takové info v prospěch elektro. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...