Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

před 6 hodinami, Vena garážmistr napsal:

@Péťa asi by jsi se divil kolik toho za směnu najezdí. Máti dělala na poště a já jsem tam za mlada občas zaskakoval na balíkovém autě tehdy to byla Š1203. A běžně jsem dělával přes 250 km. A to tehdy se doručovalo tak že v Úvalech byli doručovatelé na poště a v těch okolních vesnicích(5 vesnic) byli taky a těm se ráno rozvezla pošta pak se doručovali balíky a kolem 13 jsem zase jel to kolečko jako ráno abych přivez "vyúčtování" A dneska když se doručuje tím jejich způsobem že doručovací depo je jedno na okres tak bych to viděl že to jedno auto který veze listovní zásilky a obsluhuje x dědin udělá některý den možná i 300 km+. Hlavně denně ty auta najedou spoustu " jalovejch " kilometrů kdy přejíždí z depa na okrsek když mají ten okrsek objetý tak to musí projet zpátky na těch doručovacích poštách udělat vyúčtování nedoručeného materiálu a pak se vrátit na depo a tam vyúčtovat celý den.  No a pak se divíme že známka na blbou čumkartu stojí  dvacku nebo kolik. 

Opět ukázka neschopnosti. Každé to depo i pošta má zásuvku červený pětikolík 400V 16A, některé i 32A. Tedy dodají autu 11-22 kWh za 1 hodinu nabíjení. Stačí je tedy píchnout na kabel v době nakládky.  Většina aut nyní nabíjí palubní nabíječkou od 6,6 kWh výše, Renaulty Kangoo, které používají, umí technologicky i 22 či 43, stačí jen objednat vhodnou konfiguraci. Když jim nestačí dojezdy, pak je jednoduché za +-80 tisíc na ten červený pětikolík dát rychlonabíječku 20 kW výkon, čímž obejdou pomalejší  palubní. Pozor, 250 km denně ve městě, kde málokdy jedeš průměr 40 km/h, znamená přes 6 hodin jízdy, takže kdy ty doručovatelky vlastně pracovaly, když směna má 8 hodin? Všechno co pánové popisujete, je normální amatérské břídilství. A ukázka hospodaření dotovaných firem v praxi. Analýzu jakým elektromobilem nahradit vozový park dělám několikrát ročně podle knihy jízd s přehledem pro firmy i instituce. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výš co to je tzv. motorizovaný doručovatel? Tenhle doručovatel používá auto k doručování pošty tak že jede od baráku k baráku nebo od schránky ke schránce tudíž těch tebou uváděných 6 hodin jízdy je to co dělá jezdí a u každé nebo každé druhé schránky zastaví zahodí do ní poštu a jede dál. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To už běží a šetří se dodnes. Většinou po hranici, kdy by to mělo sejmout nějakého politruka či byrokrada. Prakticky co zakázka, to cinkntá. Třeba pražské tramvaje Porsche neblahé paměti, co ztrpčují život řidičům i lidem neustále. A těch peněz co stály jejich opravy a rekonstrukce plus opět Pražané museli jezdit šroty, než se tak stalo a leželo to v depech.

Vím co je motorizovaný. To je ten co s neustále nastartovaným autem dělá kravál, smrad a vypouští jedy barák od baráku, zatímco zvoní na zvonky a předává zásilky. Jde to i jinak a pořádně.

Upraveno uživatelem Radovanek
Doplněna pošta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myšleno ve smyslu elektromobiliama to zdražení nebude. Bude to tím, že atomová a stranická lobby si chce nakrást bude desítky let stavět novou JE. Já si právě doplňuji FVE a měl bych se dosta blízko k ostrovnímu systému. Hodlám pořídit asi i ten měnič/vybíječ z Japonska, jen nevím, zda na licenčních Ionech pojede. Peugeot ani netuší, že existuje, takže rada žádná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 25. 1. 2020 at 21:04, Radovanek napsal:

To už běží a šetří se dodnes. Většinou po hranici, kdy by to mělo sejmout nějakého politruka či byrokrada. Prakticky co zakázka, to cinkntá. Třeba pražské tramvaje Porsche neblahé paměti, co ztrpčují život řidičům i lidem neustále. A těch peněz co stály jejich opravy a rekonstrukce plus opět Pražané museli jezdit šroty, než se tak stalo a leželo to v depech.

Vím co je motorizovaný. To je ten co s neustále nastartovaným autem dělá kravál, smrad a vypouští jedy barák od baráku, zatímco zvoní na zvonky a předává zásilky. Jde to i jinak a pořádně.

Jako sám jsi to napsal ano bohužel velká většina lidí to ví že DPP je pro politiky svým způsobem dojná kráva kterou nemůžou podříznout protože by si zavřeli penězovod. DPP bohužel doplácí na to jak se  chovají čeští komunální politici protože životnost generála v křesle DPP je přímo souvislá se životností apoštolů na radnici a 90% všech výběrek je politicky ovlivněných. 

A nesrovnávej nesrovnatelný tak jako se nedá srovnávat plat a životní úroveň s německem tak nemůže srovnávat českou poštu s německou. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, rhinos napsal:

ty wogo necti uz toho soudruha Snobra😂😂😂

A fakt si myslíš, že ta JE bude zadarmo? On Šnobr jako akcionář dobře ví, ale k tomu nemusím být akcionář. prostě každou investici musíš vždy nakonec rozpustit do ceny zboží/služby. A JE je setsakra velká, dlouhá a nevyzpytatelná investice. Nebudu to tady dávat, ale stačí zadat do Google a hned uvidíš, jak všechny JE okolo se staví násobně déle a za násobné peníze. A celou tu dobu energii jen polykají, nevyrobí lautr nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 minutami, Fruktis napsal:

@Radovanek můžu se zeptat...jaka je teď nejvýhodnější poměr vs výkon na výběr domácí elektrárna s baterií? Běžný RD 5 lidí...

Na tohle ti odpoví krabicová řešení typu EON, Solidsun či S-power, i když ten už se snaží to trochu dělat na míru. Jak vlastník papíru Fotovoltaický expert bych musel vidět nemovitost, střechu, okolí, zastínění, znát zvyklosti rodiny, vidět stávající systém vytápění/ohřevu, zda uvažuješ o elektromobilitě, jaké používáš dnes tarfiy atd. atd.. Pak bych mohl navrhnout něco relevantního. Ale pokud to nechceš řešit, tak pak jsou ta krabicová řešení, navíc s dotací, OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Radovanek napsal:

A fakt si myslíš, že ta JE bude zadarmo? On Šnobr jako akcionář dobře ví, ale k tomu nemusím být akcionář. prostě každou investici musíš vždy nakonec rozpustit do ceny zboží/služby. A JE je setsakra velká, dlouhá a nevyzpytatelná investice. Nebudu to tady dávat, ale stačí zadat do Google a hned uvidíš, jak všechny JE okolo se staví násobně déle a za násobné peníze. A celou tu dobu energii jen polykají, nevyrobí lautr nic.

hlavne ja Snobrovi neverim ani nos mezi ocima. Je to klasickej lobista ,ktery dela pro J&T. Vsude tlaci plynovky protoze to je hlavni byznys jeho chlebodarce v oblasti energetiky.

Chapu jeho nasranost...sveho casu byl u koryta v ramci tehdejsi vladni garnitury. ted to tuni nekdo jinej. Taky bych byl dotcenej😎

Ale hlavne je to demagog a pouziva to co se mu hodi.

Treba dost sleduju Insider. A kdyz nekdo verejne tvrdi o firme ,ktera dodava do energetiky ze krachla a neni tomu tak...

Kdyz porovnava naklady na vystavbu elektrarny na zelene louce s dostavbou dvou bloku....

Pro me neni seriozni a nebal bych se rict ze lze.

 

Je to stejny jako tyhle tlacky s elektroauty. Jo hracka je to super...na kratke vzdalenosti,kdyz ti nevadi si pockat na dobiti. Ale obavam se ze ekologicke to neni ani trosku a efektivni take ne.

Kdyz reknes A...dojezd je 300Km...rekni i B. Pojedes s tim 300 km s rizikem ze to nedobijes?

To same s panely na domech...proc to uz nema kazdy druhy?

Protoze je dlouha navratnost?

 

Mam kolegu ,ktery opravdu nema hluboko do kapsy.

Sveho casu si nechal delat studii na panely na dome. No a jak to dopadlo...ma je na dome? Co myslis?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky @Radovanek za odkazy. Mě to teda vychází na návratnost 20let, takže do toho nepůjdu, ale zajímá mě, @Péťa a @Fruktis do čeho a proč jdete/půjdete vy..?

Elektromobily jsou pro mě z praktických důvodů nesmysl, ale aspoň částečná elektrická soběstačnost baráku mě zajímá. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 minutami, Péťa napsal:

@Fruktis Měl jsem doma ČEZ, EON i S-Power. Dohodl jsem se s posledně jmenovaným, který nabídl skutečně individuální přístup. Mám smlouvu, zaplacenou 50% zálohu a na jaře instalujeme :D Solidsun neznám.

Vítej do klubu. Do čeho jdeš následně? Peugeot 208e nebo 2008e nebo na začítek jako druhé do rodiny nějaký ojetý Ion? Protože nový koupený u dealera Peugeot u nás nula a v Rakousku jen 208 a pluginhybridy? Je to divné, protože na mobile.de je 96 Ionů aktuálně a min. 6 zbrusu nových. Jinak originál trojčat iMiev byl ve verzi 2019 v nabídce normálně v rakousku, už nabízejí jen Outlander PHEV.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Radovanek Počítám do budoucna (až umře naftový Focus) s druhým autem na baterky. On by mi totiž u něj stačil dojezd 50km, protože ten Ford najezdí denně do 30km ;)

@morepower Počítáš do návratnosti i dotaci NZÚ (155.000,--)? Elektromobil je slepá ulička, ale dnes smysl dává. Nám, kteří můžeme nabíjet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@rhinos Co píše o elektorautech už dávnmo není pravda. Aktuálně letí věci od 60 kWh baterky výše, takže tam je 300 po dálnici s přehledem. A 300 není krátká vzdálenost a jen minimum lidí ji denně najede. Spíše pracanti. Je to ekologické a efektivní. Protože elektřinu můžeš vyrábět čistě, když chceš, a používat ji přímo na jízdu samotnou (ne navíc ještě na dopravu, přečerpávání a rafinaci ropy). Nepotřebuješ benzínky, stačí obyčejná zásuvka. A když máš auto s palubní nabíječkou 22 kW, tak do něj naložíš za hodinu z obyčejného červeného 5kolíku 22 kWh elektřiny na pohodový 100 km dálniční dojezd, po městě i 150. A nepotřebuješ ani rychlonabíječky, jak se nám snaží výrobci a politici namluvit. Co se týče sítě veřejných nabíječek, tak je jich přes 800, z toho 430 rychlonabíjecích 50 kW a výše. A jsou už v systémech s apkou, takže vidíš i obsazenost, když na ni jedeš. Navíc všichni přešli na standard Tesly a snaží se mít je v navigaci spojené s dojezdem, takže Tě auto samo upozorní, že po cestě musíš nabít a kde a navede Tě tam. Prostě je rok 2020 a jde to raketovým tempem jako mobilní telefony. Kdo by řekl, že Tesla je tu s námi jen necelých 8 let

Soláry neposuzuji jen z hlediska finanční návratnosti, ale i nezávislosti a samovýroby paliva. Navíc mohu elektřinu prodávat jak veřejně (aktuálně 1 kWh za 0,895 Kč) tak sousedovi za plotem (dle domluvy). A opravdu je běžná návratnost kolem 10 let. Jen musíš vybrat dodavatele. Třeba fachmany jako kolega Kolařík nebo Kaštovský nebo Marcalík. Lidi kteří svoje výrobky sami používají doma i na firmě a jezdi minimálně PHEV nebo rovnou EV. U Marcalíka si můžeš návratnost i spočítat a porovnat třeba s bankovními produtky at.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...