Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

K tomu porovnávání - když teda porovnávat BMW i3 a Fábii je mimo mísu, dodám jen toto:

Cena BMW i3 - 1 043 900 Kč

Cena BMW 320i xDrive sedan - 1 045 200 Kč

Cena BMW 320d sedan s Automatickou převodovkou - 1 048 866 Kč

Cena BMW 220i - 794 300 Kč

Všechno samozřejmě základní ceny z konfigurátoru bez příplatkové výbavy. Asi se shodneme na tom že 320 je oproti i3 větší, hezčí, pohodlnější a celkově mnohem užitečnější - za stejné peníze.. Pokud budem chtít něco srovnatelného vzhledově a velikostně (aby to bylo fér) můžem vzít BMW 220i které je o 249 600 Kč levnější! Sorry ale čtvrt mega už je pořádný rozdíl :) 

Jako další důkaz můžem použít Hyundai Kona, taky zatraceně velký rozdíl... 

1838043134_HyundaiKona.png.e64737cff60ca3de36f895d84ee86a3a.png

Nebo třeba:

Audi e-tron - 2 094 900 Kč

Audi Q5 - 1 261 900 Kč

Audi Q7 - 1 660 900 Kč

A takhle bych mohl pokračovat dál.. Jasně že to jsou ceny základních výbav nebo motorizací, ale "elektroverze" jsou naprosto nesmyslně přemrštěné a za jejich ceny můžete mít mnohem větší, hezčí, a užitečnější auto :) Samozřejmě většinou taky výkonnější a líp vybavené... Dokud se ceny spalováků a elektroaut nesrovnají, nemají elektroauta šanci - nehledě na infrastrukturu atd... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Elektro jsou stále ještě "novinky" a ty něco prostě stojí. Ještě nedávno i obyčejná smradlavá auta stála raketu oproti dnešním cenám. Pak přišly Dacie a nejlepší český sračky a ceny padly tam, kam padly. I u elektroautíček se dočkáme snížení. No, někteří možná nedočkáme...

Upraveno uživatelem Péťa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Péťa Proto píšu že dokavaď se to nesrovná s cenama spalováků, nemají šanci :) 

Abych byl trochu fér, tak k té audi e-tron přirovnám Q8 což je taky novinka.. Ta startuje na 1 886 900 Kč.. Což už je samozřejmě blíž, stačí si navolit trochu lepší výbavu a jsou na tom cenově stejně :) 

A tichost elektromobilů já osobně vnímám od začátku za problém, člověk o něm fakt neví a snadno se přeslechnou :) Jasně, lidi se mají rozhlížet když přecházejí a lezou do vozovky atd.. ale víme jaká je praxe...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lidi, Peugeotaci"Nevim co Vas nektere na tech drahejch elektroprisernostech tak fascinuje. To se se VW jako jeden z mala v Evrope rozhodnul vnutit vsem neco nechteneho a navic to prosazovat pres jimi ovladfanou EU? Ona elektrika bez Radovankovejch "dobijim zadarmo" neni vubec levna zalezitost. Navic cena vuci benzinaku nekde jinde, dojezd taky nic moc..... Budeme platit dalsi dotace tem ktery to koupej?

To jste vsichni zeleni hipsteri kteri chteji zachranovat planetu? Nebo Vas tak okouzxluji Radovankovy tzv.vypocty?

sorry, :xvul v porovnani 5l/100km benzinaku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak v dnešní době už elektroauta nejsou tak ošklivý jako ty první výkřiky.. Samozřejmě sto lidí sto chutí :) Kdyby cena byla srovnatelná se spalovákama, připravená infrastruktura (myšleno tak, že každý sídliště bude mít dobíjecí stanice kde se dá přes noc dobíjet a každá čerpačka rychlonabíječky které auto dobijí max do deseti minut) tak bych o tom klidně i uvažoval.. Ale tohle? 

Další krásný příklad na který jsem zapomněl je třeba VW Golf :) Benzíňáky startují na ceně 449 900 Kč kdežto elektrická verze startuje na 993 900 Kč, to je nesmysl... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to jednoduchý...dinosaurů bylo určité množství...x z nich zkapalnelo na ropu, spotřeba je y...až x - y bude 0 tak prostě bude spousta plechovek k ničemu...

Je to prostě vývoj...který zaplatí první uživatelé...třeba je to slepá ulička ale těch při vývoji ci evoluci je...

To že se do toho cpou dotace je z jedné strany dobře...prostě se musí vymyslet alternativa ke zkapalnenym dinosaurum...ovšem na druhou stranu by se s těma dotacema mělo asi nakládat více na výzkum než na provoz...

U ropy a aut to bylo kdysi podobné...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 59 minutami, pesastor napsal:

Lidi, Peugeotaci"Nevim co Vas nektere na tech drahejch elektroprisernostech tak fascinuje.

Mě to ticho (které mi nějací euroúředníci chtějí vzít) a že když jedu za elektromobilem, tak necítím smrad (ano, cítí ho někde jinde).

Někde si přečti, jak se lidé tvářili na první spalovací automobily. Srovnatelně, jako my teď na alternativní pohon.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem si vyzkoušel elektromobilitu v praxi, konkrétně VW e-Up. Ujel jsem asi 55 km. Plusy - nesmrdí, nevrčí, jde za plynem, zátah hned odspoda, rekuperace - jakmile jsem sundal nohu z plynu, auto zpomalovalo a dobíjelo, brzdu nebylo prakticky třeba používat.  Mínusy - auto jsem si bral zhruba ze 3/4 nabité, ukazovalo dojezd 57 kilometrů. Celkově má najeto 27,5 tisíce, r.v. 2015 - jestli už baterie nebyly úplně v kondici, pak moc nevydrží.  Takže první část cesty, tam, byla jako ekorallye s cílem dorazit na místo s dostatkem elektřiny pro návrat. Nezapínal jsem klimatizaci, rádio,  raději nespouštěl ani okénka a nešteloval zrcátka. Plynu jsem se dotýkal velmi opatrně, na dálnici se držel do 110 km/h. Nějakou energii jsem našetřil a při cestě zpět ozkoušel akceleraci, pustil si rádio a na chvilku i klimatizaci, ale pak kilometry dojezdu ubývaly rychleji, než kilometry reálné. 

Sžít se s elektromobily bude vyžadovat vypěstovat si určité návyky - odhadovat kilometrické vzdálenosti cest, mít přehled o dobíjecích stanicích a povědomí o vzdálenosti k nim. A po dojezdu do cíle dobíjet. Z běžné zásuvky trvá dobíjení proklatě dlouho, auto většinu doby, kdy ho máme do firmy zapůjčené na testování, tráví na nabíječce. 

Taky to bude chtít vůbec změnit pohled na význam a účel auta, já jsem třeba zvyklý hodně aktivně cestovat, jezdit dlouhé trasy, během 14 dnů dovolené najezdíme 4,5 - 8,5 tisíce kilometrů. To by s elektromobilem evidentně nešlo.  Elektromobil by hravě stačil na přesuny pár kilometrů do práce, ale proti hovoří zatím stále pořizovací cena. Takže jsem z dnešní zkoušky na rozpacích.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 hodinami, Péťa napsal:

Pak přišly Dacie a nejlepší český sr**ky a ceny padly tam, kam padly.

TVL TO MI NEDELEJ, jsem se polil vytecnou kavou, jak se tu na porade rezu smichy :D :D :D :D :D 

Upraveno uživatelem Scratch
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kedysi sa na autach zarabalo a automobilky si madlili ruky pri predajoch, a ano Dacia zamiesala karty, s velkou financnou podporou, strojmi a predajnymi trhmi Renaultu.
Ak by sme to zhrnuli tak kazde auto do 500 000 moze konkurovat elektroautam,
To porovnanie Fabie a i3 je trieda malych aut, ale BMV je v priplatku za znacku, tak mozme zmenit na ine typy, ale ako sa na trhoch hovori, otvorene noznice kym je malo aut na elektro cena elektriky bude x, ale ak bude aut na elektriku y na 25, tak cena elektriky bude tiez x na 20......
Aj PHM v 80 a 90 rokoch stalo 1, 2 3 5 korun, a teraz 35 Kc, takze elektrika urcite neostane na tej cene co teraz. A ziadny kartel a trhy ceny nebudu limitovat. Kde je dopyt, tam je ponuka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zatim je pro me fajn prijet autem z druhe ruky v cene ca 600 Eur  k benzince, ktera je na kazdem rohu, za minutu nabrat 45 litru a vedet ze muzu bez problemu a hledani ujet ca 900km. A tak jsem radsi zpatecnik a petrolhead otravujici tem uvedomelym vzduch!

Upraveno uživatelem pesastor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ten vzduch neotravuje(me)š jen těm uvědomělým. Na plicním a alergologii by Ti to vysvětlili líp. Ono to dosavadní myšlení "po mně potopa" už je docela znát všude. A nejde jen o posra.ý auta.

Ale ji mi jasný a taky tady dost lidem, že prostě jen popichuješ a máš z toho srandu. Ale až Ti z rodiny začne někdo chodit nejdřív na plicní a pak na onkologii tak už to pro Tebe taková prd.l nebude.

Za mě je prostě potřeba vyměnit tu valnou většinu smradlavýho a uřvanýho autoparku co denně jezdí do práce a z5 z průměrným denním nájezdem do 80km, ale zatím cenová politika tomu nenahrává a jak bylo psáno výše někde se začít musí.

Taky si před 30i lety nekoupil spalovák s ABS, ESP apod. v elektrice, s klimou apod. za to co dneska. To byla výsada aut pro horních 10 tisíc.

Upraveno uživatelem Dave_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Dave_k  .... a proto ti uvedomeli budou jezdit s elektro****kama na ktery ja budu prispivat dotacema, dobijet budou elektrinou z uhelnejch nebo jadernejch elektraren a placat rucickam, nozickama jak jsou zeleny.

Navic ty lithiovy baterky jsou taky opravdu zeleny, zelenejsi, nejzelenejsi od tezby az po konecnou. Posledni periklad mas tady

https://www.lidovky.cz/svet/konec-spekulaci-pozar-na-ruske-jaderne-ponorce-udajne-zavinila-lithiova-baterie.A190710_130812_ln_zahranici_ele

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No rozhodně to je pořád komplet "zelenější" než ty milióny čmoudících a smrdících pixel, který v zimě čmoudí a smrdí ještě víc a všeho co je kolem potřeba (ze země taky nerostou že?). Kdežto ty elektrárny musejí elektřinu vyrábět i pro ty co jezdí spalovákama. A rozhodně se líp kontrolují emise na pár komínech (TE) než na miliónech vejfuků, který Ti to cpou přímo pod nos.

A co se dotací týká, tak bohužel je to většinou s nima tak, že velká část je stejně pod nějakou chytrou záminkou odkloněna úplně jinam než kam jsou určeny. Ale proto se dotace vymýšlejí, aby si pár zasvěcených nahrabalo bezpracně ze společnýho. ;)

A co říkáš třeba na takový "kotlíkový" dotace? Taky Tě tak žerou, nebo jsi je využil? Dneska se bez dotací už nic nepostaví ani neopraví.

Jo a k tomu článku: Četl jsem zběžně. LiOn technologie se stále vyvíjí a nehody se stávají. Je to stejné jako vybuchující parní kotle na parnících, lokomotivách apod., explodující nádrže, hořící motory spalováků atd. atd.

Nikdo Ti dneska nepotvrdí, že za pár let se energie bude skladovat nebo vyrábět jinak. Momentálně tohle je asi zatím nejlepší řešení (cena/výkon).

Upraveno uživatelem Dave_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 hodinami, ozzy56 napsal:

:) jen odbočím--najet 4.5--8.5 tisíce KM za čtrnáct dní a říkat tomu dovolená :mrk, no nevím..., trávíš dovolenou v kamionu?

V kamionu ne. Postupně v P407, P308SW a teď v P307cc. Za deset let jme projeli  víceméně celou Evropu. Baví nás to. Na spoustu zajímavých míst se rádi vracíme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...