Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Takže I3 porazí aj Fabia s cenou od 9999 Kč, a máš bez starosti. Ale stále bude presviedčať že je to výhodnejšie. Ako písal ten zo Stokholmu, bývam v ČR,ale primárne žijem v Stokholmu, výborná kombinácia, ja tam kWh o poznanie drahšie, tak tam moc ľudí nenábija, jasné, nie sú padnuty na hlavu, chcú nabíjať zadarmo, nie za peniaze auto za 50 000€, takže asi taká je dotácia elektro, kým j zdarma, ani, ale keď to zdražie, tak ee. 🙂🙂🙂 kazdy myslí na svoje vrecko.  

Stačí aby v Cr/ SR stupol počet elektro áut na 2nasobok, a Cez,Eon,Greenway, Se a iné si pomadlia ruky a ceny hneď začnú skákať na dvojnasobky , či trojnasobky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V čem Fabia porazí i3? Samozřejmě že elektromobil je ve všech ohledech výhodnější, než spalovák. Každý logicky bude nabíjet tam, kde je cena nižší. Ale to je stejné všude. Můžeš si dát kafe v jídelně za 15 korun, z atuomatu kolem dvacky nebo ve 4* hotelu za 130 kaček. Podobné je to s nabíjením, někde je dražší kvůli majiteli a lokalitě, jinde má za úkol nabíječka primárně obsluhovat vozidla majitele, doplňkově vydělávat (příklad z ČR Rami CZ Vyškov, kde za 1 kWh chce 10,- Kč), primárně tam rychlonabíjí a nabíjí - zásuvek je tam hodně - svoje Nissany Leaf a dodávky eNV 200),. 

S těmi cenami v ČR nemáš pravdu, oni musí být s cenami velmi opatrní. Jednak narazí na antimonopolní úřad, druhák na dotační pravidla a za třetí na technologický vývoj. Stále více nových aut má baterie přes 40 kWh, málokdo denně najede se spotřebou  do 15 kWh/100 km více než 260 km, aby je komplet vybil a potřeboval rychlonabíjet na další stovky kilometrů. Houstnoucí zásuvky 230V 16A, 400V 16A a 400V 32A, pak při dostatečné kapacitě palubní nabíječky - a i zde se situace zlepšuje, nová auta začínají mít 7,2 kW a více jako standard, Tesly mají třeba nově přes 17 kW - dokáží auto při stáních a přestávkách (jednání, nakládka, povinná pauza, obědová pauza atp.) dostatečně doplnit a zvýšit zbývající dojezd. Následuje obvykle odstavení vozu do druhého dne a zde opět přichází ke slovu pomalé nabíjení, kdy do rána je auto na 100% a bez potřeby rychlonabíječky. Takže nastavit cenu tak, aby mi někdo jezdil k nabíječce, není nic jednoduchého. V Ostravě například se už rychlonabíječky zahušťují a konkurence je vidět. Vede Lidl s nabíjením zdarma. Do konce roku mu bude sekundovat EON u Globusu s minimálně pár  měsíci zdarma, pak registrace a 3,- Kč/1 kWh  nebo 12,- Kč/1 kWh pro neregistrované. Od jara 4 ostravským  rychlonabíječkám ČEZ, s paušálem 500,- Kč měsíčně bez ohledu na odběr, konkuruje PRE s paušálem 12,- Kč měsíčně a prozatím odběrem zdarma, od podzimu 3,- Kč / 1 kWh. Praktický příklad - obvykle, když náhodou potřebuji, dorazím k rychlonabíječce se 2 dílky baterky z 16, ta je schopna rychlonabíjet do 14 dílků z 16 (1 dílek je cca 1 kWh). Nabiju tedy 12 dílků, u PRE a EON za 36,- Kč. Aby se mi vyplatil čip ČEZu, musel bych těch nabíjení udělat měsíčně alespoň 14 a to každý měsíc. Doma mne vyjde totéž z FVE za 6,- Kč, z nočního proudu za 30,-, z denního za 60,- Kč. V obchodních centrech v okolí a na firmě to má za 0,- Kč (v ceně zboží, nájmu). Shrnuto provozovat rychlonabíječky a stanovovat ceny nabíjení není žádná hračka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Radovanek napsal:

V čem Fabia porazí i3?

Vo vsetkom, cenou, spotrebou, dojazdom, priestorom, cenou dielov, len si vyber. A ak tvrdis opak tak si nevies zratat celkove naklady, priklad
BMV i3 cena 38900€ / 120 Ah   https://www.bmw.sk/sk/ssl/configurator.html#/8P21/FBHGI,S0230,S02D6,S02VB,S02VC,S0428,S04EX,S04U6,S04U7,S04U9,S0548,S0570,S05DA,S06AC,S06AE,S06AK,S06AP,S0851,S0879,S08R9/I01/esl/new/

 

Fabia , 15000€ a to som prehnal , https://az749841.vo.msecnd.net/sitessksk/alv1/bb248378-24bf-48fd-8cea-a1fdc7046584/Skoda_Fabia_cennik.8080d7eeffe921c366ebc9aa2358ad05.pdf

tak uz len pri nakupe som usetril 20 000€, počas 10 rokov prevadzky neminiem na servis a PHM 20 000€ ani keby si spravil kazdy den 200 km. to mi nehovor, dojazd 700km, spotreba 4,5 L pri najhorsom 5 L, servis 2x rocne po 300€, a este mam 10000€ vo vrecku.
Tak co je vyhodnejsie ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bezpochyby bude Fabia dobře konkurovat i stejně velkým autům od Mercedesu, Lexusu, Audi a dalších prémiových značek. Porovnáváš jablka s hruškami. Navíc v třídě Fabia jednoznačně vítězí Dacia. 

To Pesastor: Taky samozřejmě hrdě odmítáš všude jakoukoliv slevu a trváš na úhradě plné ceny. Protože Tvoji slevu by zaplatil někdo jiný......

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A já bych toto téma úplně uzavřel a zamknul.  Akorát se tu zbytečně vyčerpává kyslík z ovzduší jak lapáte po dechu, když se rozčilujete a elektrikáři se radují . . .   Zbytečná diskuze - stav je jaký je . . .   Já také nemám rád automatickou  převodovku   :xvul

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stavte se na akce ASEP, děláme jich v následujících 3 měsících docela dost. Můžete si vyzkoušet elektrický pohon v hoverboardech, kárách, koloběžkách, kolech, autech. Svézt se i řídit: Jen stručný výčet, detaily a přihlášení najdete na https://www.asep.cz/akce-asep:

V červenci i srpnu se v Centru bezpečné jízdy Libros konají další části seriálu Jedu s dobou pro seniory, konkrétně pátky 12.července a 9.srpna vždy od 8 od 14 hodin.
V pátek 12.července v rámci Letní školy VŠB-TU v Ostravě proběhne malý místní sraz elektromobilistů od 15 hodin u zdejší nabíječky.
V sobotu 24. srpna 10-15 hodin jste srdečně zváni na 2.ročník úspěšného srazu elektromobilů na Valašsku do Valašské Meziříčí, letos na větší ploše a rovněž s bohatým programem pro registrované. Akce rodinného typu, možnost ubytování.
Ve čtvrtek 5. září můžete svou účastní podpořit 5. ročník Art & Science 2019 v areál kampusu VŠB-Technické univerzity Ostrava. 9-13 hodin pro školy a 13-22 hodin pro veřejnost u zdejší nabíjecí stanice.
V sobotu 14. září jste zváni na Ekorallye Opava - Den čisté dopravy, regionální orientační elektromobilní soutěž se závěrečnou přehlídkou a setkáním pro veřejnost s programem na parkovišti před Zámkem Hradec nad Moravicí. Akce rodinného typu.
Noc vědců v pátek 27.září 17-22 hodin je už několikátý rok neformálním srazem elektromobilistů na Ostravsku, s bohatým programem univerzity pro malé i velké. Akce rodinného typu, možnost ubytování.
Neváhejte a registrujete se prosím na příslušných odkazech na webu, u většiny akcí je počet míst omezený.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nas milovany @Radovanek zase zneuziva tohle vlakno pro reklamu za kteou pochopitelne neplati! Co nna to moderatori? 

Nerz se tedy unavovat s elektropriseernostma, tak radsi nostalgicky parni vlak

https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/7209-Zeleznicni-nostalgie-Ceskych-drah-v-roce-2019/

nebo radsi kraaasna vune ricinu na Ceske TT v Horicich

http://www.amkhorice.cz/cz/zavody/ceska-tourist-trophy/casovy-harmonogram/

 

 

image.png.12a3091a8eb56d137ae659edc2d4857e.pngimage.thumb.png.fbdafa5c9fd3e6f4b6f2709294e61c40.png

Upraveno uživatelem pesastor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pokud si někdo myslí, že na tom vyděláváme, tak se šeredně mýlí. Je to stejná zájmová činnost, jako zahrádkáři, rybáři nebo filatelisti. Každý platí členské příspěvky, každý člen tam dojede svým elektroautem, každý vozí na své triko nebo nechává řídit. Za to dostane minerálku, bagetu nebo oběd, když se ale na to najdou finance. Někdy - třeba když to dělá radnice - z toho kápne ještě volňásek na zámek nebo koupaliště pro rodinku, aby stará nebrblala, že ten její kozel zase o víkendu či odpoledni někam jede a na rodinu kašle. Anebo si to lidi dokonce platí sami, stejně jako my v Peugeot klubu srazy. Typicky eJantarová cesta, co byla v květnu, tam se vybíralo přes litr na hlavu na ubytování se snídaní, parkování, nabíjení, koloběžky a večerní raut. Čili je to informace, kdy a kde se můžete o elektrikách něco dozvědět od lidí, co tím denně jezdí (a ne jen ode mne), vyzkoušet různé typy a udělat si hezký den s celou rodinou. A můžete přijít i bez ohlášení, na registraci jsou jen některé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky si myslím, že to není žádná nežádoucí reklama, spíš pozvánka na setkání a osvětu pro ty, co to zajímá. Nemám s tím problém.

Navíc, jako tradičně, jsou to fandové a cálujou to ponejvíc ze svýho, takže fakt klídek. Přece kdo nechce, tak tam nepojede, ne :roker

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...