Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

ok, tak ja to shrnu, hasici, byt maji nacvicene situace, a ze jsem k tomu relativne hodne blizko, takze info mam hlavne z terenu a ne z knih jako ty nactene, tak ty hasici, ti na ty tve postupy Radovanku, opravdu z vysoka serou............... Ty jsi tady ten typ, ktery se ohani vsim moznym, ale hasic, ktery ten zivot riskovat bude, ty fakt nejses...... Cim dal zacinam byt zastancem toho, ze me s tou svou propagandou zacinas *neumím psát slušně*, kdyz slysim i realitu z druhe strany. Jo a taky ze treti, ze treba ceska distribucni sit vubec neni pripravena na elektromobilitu (na to skoleni mam i certifikat), a to zase vim od ruznych lidi, co delaji i soudni znalce, coz ty, opet nejsi........ Ty jsi jen ............ no skoda slov.... po tom vsem, co jsem posledni dobou slysel, je elektromobilita jen neskutecna kundovina...... nazdar.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, mmartinkovic napsal:

Za poslednych 30 rokov, sa nejake nove JRD nevybudovali, to bola ta spojitost.
A myslim ze ani v CR nie je v kazdom JRD na streche kravina ci mastale FVE, reagujem na clanok  " Pužít se dá opravdu kdekoli, uvedu příklad chovu kuřat u Bílovce na Novojičínsku, tam se potřebuje elektřina neustále (větrání, chlazení/topení, dodávka vody, krmiva...), střechy všech obrovitých budov ale mají stále prázdné.  Bavím se o polích, Jsou dva přístupy, jak pěstovat něco na poli a současně tam mít fotovoltaiku. " o 10 prispevkov vyssie.
Ak ma dat tolko penazi, a navratnost je o 25 rokov, neoplati sa mu to. Ak by bohaty rozhadzovali peniaze, neboli by bohaty, ani bezdomovcovi na ceste neda kusok jedla, aj ked by mu to nic nesposobilo. a Len tak davat peniaze na FVE, len preto ze je niekto bohaty nie je o ekologii ale o roztopaši a potrebe sa vystatovat majetkom, ked som bohaty, tak nech vidia, ze na to mam. ( Nikoho tym nechcem urazit, ci bihatych, ci chudobnejsich, ci bezdomovcov).
Ak ma niekto na MB Sclasse,ci Bentley so soferom, nebude sa vozit v Oktavii sam.
A ak maist o princip, preco stat neda na svoje budovy, skoly, stadiony, ihriska a pod FVE, obnovitelne zdrojove jednotky, aby usetril? Lebo na to nema......

Kde jsi přišel na návratnost 25 let? A víš, že se bavíme o energetice, kde jsou návratnosti 10 a více let běžné? A taky se bavíme  o využitelnosti a systému. Proč si myslíš, že jdou zemědělci do drahých bioplynek? Protože tím topí, kogeneračně si dělají vlastní elektřinu a ještě na ten plyn jezdí. Ti zmínění z Bílovce mají bioplynku taky, za barákama jsou 3 zásobníky.. Trus kuřat je na to dobrý. Ovšem ty prázdné střechy jsou promarněná šance.

Ale to víš, že stát na to má, aby zaplácal své budovy FVE a nakoupil elektrovozidla, když si sám vyrábí palivo. Instalace běžné FVE bez baterky na RD je dnes otázka  do 100 tis. Kč, u školy by šlo třeba o milion. Víš, kolik stojí hloupý kilometr dálnice? Obvykle miliardu. Tak bychom se prostě bez 1 kilometru obešli. Vše je o prioritách. 

Když jsem bohatý, tak ať všichni  vidí,že na to mám?  Promiň, tohleto primitivní vidění bohatství je otázkou hloupých zbohatlíků, ne bohatých lidí. To je rozdíl. Na bohatém většinou nepoznáš, že je bohatý. Ano, můžeš dát na nějaké znaky. Když je znáš. Třeba já žiju v podstatě skromně a jsem bohatý. Jednou jsem dostal od bráchy tričko, příjemně se nosilo, mělo na sobě propletená písmena YSL. Netušil jsem, co to je. Až bohatý kolega mi řekl - v debatě nad drahým dobrým koňakem - že také rád nosím značkové věci, tak ať nekecám o snobství. Až od něj jsem se dozvěděl, že YSL je yves saint laurent. Proto se to příjemně nosilo. Bylo to příšerně drahé tričko, čistá egyptská bavlna. Dostal jsem taky při jakési firemní příležitosti takové na pohled obyčejné hodinky, fykticky šlo o reklamní dárek. Mám ale rád multifunkční a navíc tyhle měly  pouzdro, které můj agresivní pot rychle zničí, stejně jako hezký kožený pásek. Nosím titanové hodinky s titanovým páskem. Daroval jsem je tedy k šedesátce strejdovi. Hrozně mi pak děkoval za tak opulentní dar, ale já pořád netušil, proč. Měly na sobě jen písmena IWC. Teď už to vím, ale je mi to fuk. Majitel IKEA je taky bohatý, přečti si jeho příběh. Má na hlouposti typu Mercedes, jezdí ojetým starým Volvem. Pan Baťa byl taky bohatý a žil jednoduše. Létal sice soukromým letadlem, ale kvůli práci. Měl jsem tu možnost mluvit s Tomášem Baťou, choval se obyčejně a mile. Ano, znám lidi co musí mít drahé auto v třílitru s osmiválcem, ale znám taky lidi, co mají Teslu, vypracovali se od píky a dbají na to, co dělají a jak to dělají. Třeba  nějaký Hausenblas, možná jsi jel Liftago taxi a nosíš nějakou věc od Adleru, třeba ve volném čase nebo v práci.  A mohl bych pokračovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Scratch napsal:

ok, tak ja to shrnu, hasici, byt maji nacvicene situace, a ze jsem k tomu relativne hodne blizko, takze info mam hlavne z terenu a ne z knih jako ty nactene, tak ty hasici, ti na ty tve postupy Radovanku, opravdu z vysoka serou............... Ty jsi tady ten typ, ktery se ohani vsim moznym, ale hasic, ktery ten zivot riskovat bude, ty fakt nejses...... Cim dal zacinam byt zastancem toho, ze me s tou svou propagandou zacinas *neumím psát slušně*, kdyz slysim i realitu z druhe strany. Jo a taky ze treti, ze treba ceska distribucni sit vubec neni pripravena na elektromobilitu (na to skoleni mam i certifikat), a to zase vim od ruznych lidi, co delaji i soudni znalce, coz ty, opet nejsi........ Ty jsi jen ............ no skoda slov.... po tom vsem, co jsem posledni dobou slysel, je elektromobilita jen neskutecna kundovina...... nazdar.

Hmm, takže nevěříš homologaci a s tím spojeným věcem. OK. Protože ty hasicí postupy tady prostě jsou. Nevím jakou znáš realitu, ale kromě veřejně přístupných věcí je prostě kamarád profesionální hasič, a ne jeden. Oni do toho lezou a ví jak. Ovšem klidně tomu říkej propaganda.

Soudní znalec říká, že česká rozvodná síť není připravena na elektromobilitu? To jako vážně? Moje auto, které bere ze sítě 2,3 kW, když moje trouba v kuchyni bere 3,2 kW, mikrovlnka 2,8, rychlovarná konvice 1,8 a to nepočítám vysavač, toustovač, topinkovač, odšťavňovač..... Tak tomu soudnímu znalci, až ho budeš někdy nedejbože potřebovat, se vyhni obloukem.

Dneska jsem si dovolil moje auto připojit na zásuvku v mém domě a nabít čistou elektřinou z mé FVE. Blackout se nekonal, rozvodná síť neklekla. Ani včera, když jsem dal nabít ženino.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 44 minutami, Rikic339 napsal:

Snad tu tenhle článek už nebyl.. další studie, která ale je určitě jen štvavá kampaň že? :) Jak se říká, elektromobil má jen výfuk někde jinde... 

https://www.auto.cz/studie-elektromobily-skodi-vic-nez-auta-se-spalovacim-motorem-70336?utm_source=facebook&utm_medium=dave

Byl, zalistuj zpátky. Pak zjistíš, že zatímco na 1 L benzínu jen při rafinaci je potřeba 1,3 kWh elektřiny, tak elektromobil na ni rovnou ujede 10 km. A to pomineme cyklus od těžby po nalití do nádrže, další neskutečné množství zbytečně vyhozené elektřiny. Ale to autoři pominuli, benzín, nafta a oleje prší přece čistě z nebe. A to, že ten elektromobil projede a nic, pominuli taky. Spalovák projede a na 1L benzínu spálí 14 L vzduchu, co dýcháme a přemění ho na hluk, vibrace, teplo, smrad jedovatou nedýchatelnou směs prvků. Čili spalovák má komíny 2. Jeden v oné elektrárně, aby vůbec měl palivo a mazivo, druhý kamkoliv dojede, neustále sebou. 😥

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Radovanek napsal:

Moje auto, které bere ze sítě 2,3 kW, když moje trouba v kuchyni bere 3,2 kW, mikrovlnka 2,8, rychlovarná konvice 1,8 a to nepočítám vysavač, toustovač, topinkovač, odšťavňovač..... Tak tomu soudnímu znalci, až ho budeš někdy nedejbože potřebovat, se vyhni obloukem

Tak a jsme u toho, kam jsem se vlastne chtel dostat, takze ty nam tu kazes neco elektro EKO vid.........  jeste pripoj bojler, telku a dalsi potrebice, a na vse si vydelame FVE, vetrem a vodou...... Ted jsi mne pouze utvrdil v tom, co jsem si jiz delsi dobu myslel....... 

Upraveno uživatelem Scratch
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jenom spotreba vody v jedny tovarne kam jezdim je 360L odpadni vody za 1 minutu, tj. 1min za 2-3 domactnosti za 1 den v 1 minute?? Za napoj, ktery pije vetsina naroda? Trosku kruta dan...... no a kdyz se vratim k te elektrine, tak to je taky prdel......... to vy vsichni "ekologove" fotovoltaicky.......vs 8 trafostanic á 2,4kV zachranite :D . jako asi vyflusnuti do more ze snorchlu ........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mluvil jsi o tom, že distribuční síť není na elektromobilitu stavěná. teď zase mluvíš o tom, že FVE, vítr a voda spotřebiče neutáhnou. Tak si vyber, co chceš probírat.

Jinak ty naráz zapojuješ vše a vše jede na plný výkon? Asi ne, že. Stejně jako se dá spotřeba dnes řídit z tepelných a jaderných, tak se dá řídit z OZE. Ostatně děje se tak dnes a denně. 

A co má být že jsou továrny, kde neskutečně plýtvají? Aniž by si cokoliv vyráběli, spoléhají na jiné a distribuci. Jejich věc.  

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže problém je v tom, že u firem, se to řeší třeba v ČR už od roku 2004 nejméně a velmi úspěšně. jasně, rezervy jsou, j to otázka dalších peněz. V Ostravě máme malý problém s průmyslem, velký s lokálními topeništi a největší s dopravou (a Brno a Praha nejsou výjimkou, o dalších městech nemluvě). U nás se na tom dělá komplexně. Takže spalovací automobilismus je problém a je nutno se jím zabývat. Moje děti byly týden v Londýně, tam to vypadá se znečištěním dopravou šíleně. Oni s tím mají letité smrtelné zkušenosti, tak se to pokoušejí různě řešit. Zákazy, placené vjezdy do centra atp.. A nejen tam, pan Olšer srovnává Peking a Ostravu, fotky hovoří za vše.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Scratch divim se ze se rozcilujes! s @Radovanek  je to masrny, Je To Marny, JE TO MARNY! Demagog ktery pro sveho Ele3ktroboha prekrouti jakoukoli skutecnost s jedinym zajmem JEZDIT ZADARMO, at to na nej my volove platime v dotacich na ekoenergetiku apod.

S realnou hasicinou ma takovou fyzickou zkusenost jako Ty nebo ja s klasickym cinskym stinovym divadlem. Mimochodem chtel bych videt nejake krajske reditelstvi HZS ktere by vzalo par ele ktrovehliku a ucilo na nich kde a jak prerusit privody tech 400v, jak odtamtud vystrihat chlapa nebo nabit v tom baterky, udelat zkrat a zkusit hasit. Takovehle cinnost se bezne cvici u spalovacich aut.

 

Ale znova, JE TO MARNY!   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, Radovanek napsal:

... Proč si myslíš, že jdou zemědělci do drahých bioplynek? Protože tím topí...

Takle ze svýho okolí mi připadá že zemědělci nejradši topí zrním. Díky dotacím apod je to zdaleka nejvýhodnější zdroj tepla :roll

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dotace na bioplynky byly nastaveny podobně zvráceně, jako kdysi na FVE. Přiškrtila je právě Vitásková, další důvod, proč byla odejita a kriminalizována. Nicméně s bioplynem nemá nikdo problém, pokud jde o regulérní odpad (ne pěstování plodin, aby z nich byl odpad) a tímto se smysluplně využije. nejlépe na kogeneraci a provoz zemědělských strojů. Odpovídá to recyklační nebo taky jinak nazývané cyklické ekonomice, kdy se vše na místě vyprodukované využije. A je už pak na všech místních podmínkách, zda má zemědělec více elektřiny ze solárů a kogenerace bioplynu a jezdí na ni nebo krmí stoje a auta bioplynem. Cílem je v podstatě staré Baťovo nebo nověji slušovické - co se může udělat vevnitř, to se nekupuje zvenčí + nic není odpadem, vše můžeme dále využít.

To pesastor - nejsem Tvůj knihovník, hledej si zdroje odpovědí na své neustále omílané otázky sám.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já tím hlavně myslím, že dotace všechno pokřiví. Včetně elektromobility, FVE, větrníků a jinejch obnovitelnejch zdrojů a podobnejch ptákovin. Kdyby tyhle dotace neexistovaly, tak po tom neštěkne ani pes.

Upraveno uživatelem morepower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A o jakých dotacích pánové mluvíte? Protože to, co jde na elektromobilitu, je směšné malé nic v porovnání se spalovací mobilitou, každodenní MHD a veřejnou dopravou vůbec. A mohl bych pokračovat dotacemi na zdravotnictví, školství a vůbec celý veřejný sektor plus brutální podpory v zemědělství, atd. atd.. Stačí si otevřít státní rozpočet na rok 2019 na webu Parlamentu ČR.

To pesastor - když na to máš papíry, jak tvrdíš, tak proč se tady tak hloupě pořád dokola ptáš a neprskneš sem rovnou odkazy a fakta? Já mám ohledně požární bezpečnosti elektromobilů a FVE ony veřejné zdroje, které Ty zpochybňuješ, dále vyjádření kamarádů a přátel profíků, co to dělají jako povolání už roky (např. HZS MSK, Hasiči Vítkovice, což byla donedávna profesionální průmyslová jednotka), FVE mám jako proškolený provozovatel a podnikatel s IČ a licencí ERÚ 10 let na střeše mého RD, 5 let jezdím elektromobily a v neposlední řadě za požární bezpečnost zodpovídám na firmě, kde mj. mám třeba školení na výškové budovy a oprávnění školit zaměstnance. To jen tak, když si tady veřejně poměřujeme, kdo ho má delšího :aut

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Fruktis: Podívej se, kolik peněz dostala Škodovka za posledních 29 let na svoje továrny, vyrábějící spalovací auta. Kolik dostal Hyundai. Kolik dostala TPCA. To vše jsi zaplatil ze svých daní. A ještě stále platíš. Protože stát nasliboval železniční a silniční spojení a ještě to nemá hotovo. Podívej se na podporu biopaliv. Podívej se na stavby související s mobilitou a opatření, která musela být realizovaná kvůli úniku kapalin (typicky parkoviště, ale nejen ta), hluku, vibracím, spalinám.

A ohledně FVE vidíš co? Zlodějnu poslanců a něco málo na vodní, větrné, geotermální zdroje a biomasu. Skutečná podpora těm OZE z hlediska FVE, tedy těm, co mají FVE na střechách, je z toho nula nula nic, tu platíš a kupuješ si tím lepší životní prostředí. Co ty FVE vyrobí a spotřebuje se v domech pod nimi a v okolí, to nemusí vyrobit tepelné a jaderné zdroje. A elektromobilita v ČR a dotace? V ČR 3 směšné výzvy pro firmy a 2 pro obce, nastavené tak, aby si z toho nakradly dotační agentury. koupí se z nich max. jednotky stovek aut. V 5,5 milionovém mři spalováků. Zbytek jsou evropské dotace na nabíjecí koridory, ty jdou mimo rozpočet ČR. 

Dotace na MHD jsou taky podpora. Taky mobility. Stejně jako objednávání veřejné služby u vlaků a autobusů. Nebo jako 75% sleva pro děti, studenty a důchodce. To vše jsou dotace na dopravu. A je fajn, že z velké části elektrickou (vlaky, tramvaje, metro, trolejbusy, elektrobusy, lanovky, lodě).

To Dave_K: Máš pravdu, hezké přirovnání. Jen benzínové božstvo jsou šejci a Putin, kdežto elektrické slunce. Volím slunce :papa

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...