Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

David 106s16: Pokud bude tesla prodávat jen těmto "zákazníkům", bude to fajn, protože za chvíli nebude mít co prodávat. Píšeš kraviny. Jasně, lidi si kupujou auto z 80% podle potřeby (a samozřejmě funguje reklamní masáž). A řeší náklady a užitnou hodnotu. I když na to pan stavitel bude mít, nebude vozit nářadí nebo dělníky na stavbu třeba v F-Pace, na to má třeba tu dácii nebo (když se chce "ukázat"), tak jim koupí renault s logem mercedesu. Ale na dovolenou v tom nepojede, koupí si třeba E nebo S. A těch, co naprosto neřeší poměr cena/výkon je pár. Důvody jsou dva - je jim to jedno, protože to na financích nepoznají  nebo je jim to jedno, protože maj mezi ušima vakuum (Řepku). A dokážu pochopit, že si teslu koupí podnikatel, co sídlí v Praze, má dům a pracovní akční rádius je ČR, nájezd třeba 50-60t ročně. Jako, udělat si radost teslou mi přijde jako udělat si radost telefonem od samsungu. No a to že tesla dá z nuly na sto líp než panamera? To dá, ale s panamerou budež ve FM za 2 hodiny, s Teslou těžko (je jedno jakou). A čím jedeš dál, tím hůř to vychází. A pokud si pořídíš tu panameru jako hybrid, zase pár desetinek na teslu doženeš. Ona ta panamera je sakramenstsky těžká...

Takže se zkus zamyslet na tím, kolik znáš osobně lidí, který jsi tady dal jako "příklad"? Rozhodně jednou k elektromobilitě dojdem, ale aktuální způsob je nešťastný (ostatně, on úředník nic jinýho neumí). A lidi už nebaví, nechat si sr*t na hlavu, viz francouzi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pacho69:Zkusim ti odpověďet, aniž bych ti predhazoval, ze pišeš kraviny či nesmysly.

JDíváš se na to svou optikou, naprosto jasnou a tady v ČR platící v 99% případů nákupu auta. Musí se to nějakým způsobem vyplatit.  Jenže pak jsou auta, kde se takovým způsobem při nákupu uvažovat nedá.  A to jsou auta jako je Ferrari, Bentley, AMG nebo M, ale i ta Tesla. Tady ti prostě všechny čísla jasně ukážou, ze to nemáš kupovat, protože to je ekonomická sebevražda. To se kupuje tak nějak srdcem (strašné klišé). A asi mám štěstí, že pár takových lidí znám, Panamera není jediný možný příklad. 

Prostě uvažuješ jinak než oni, normálně a ekonomicky a s největší pravděpodobností je to způsobeno tím, že na to nemáš a nebo ti to nic neříká a realizuješ se jinak. 

Upraveno uživatelem David 106s16
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Clovek co si kupuje auto s cenoukou od 60 000€ asi nebudu mat problem s financiami, a tak asi nepotrebuju riesit ani spotrebu.
druha vec je prestiž, firemna flotila, pozicia atd. Ten kto ma 4,5, 10 aut, tymto asi neriesi ekologiu, ale svoje potešenie, žial tym 80% obyvatelstva ostava porovnanie, ekonomicka vyhodnost, spotreba, cena dielov atd.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@David 106s16 bez urážky :)--tyhle zkazky jsem měl v hlavě v 15. letech, to naše podnikové 603 lítaly ostrava-praha imrvére a ti pitomci se taky hádali, kdo to udělá dříve..., pokud si vemu vzdálenost praha-frýdek a tebou udávaný čas, vychází mi z toho, že to musel řídit idiot,   sorry jako

jinak si taky myslím, že vždy budou existovat lidé, co si koupí cokoliv neekonomické, protože na to prostě mají, pak existují i ti, co na to nemají a musejí to nějak okecat  :P

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

firma/prestiž/pozice, to vše spadá do poměru cena/výkon.

David 106s16: Nejde o žádnou "optiku". Nejen u nás se 90% lidí rozhoduje pohledem cena výkon. Prostě to tak je. Do výkonu samozřejmě zahrneš potřeby včetně požadavků na reprezentaci. Pak je pár jedinců, co to neřeší. A porovnáváš hrušky s jablky. Panamera je (ošklivý) auto na normální ježdění, znám pár majitelů Ferrari a nikdo z nich s tím do práce nejezdí. Většina těch ostatních jsou ale běžně "použitelná" takže s kritériem cena/výkon, který si každý posoudí podle svých parametrů v kolonce "výkon". 

Já mám auta rád a byla doba, kdy jsem se jimi bavil. No poslední dobou nějak není kde, elektroauta mě nebaví a pro pobavení nemusím platit palby (6m za porche bych nedal, ani kdybych je měl, navíc za panameru - ale to je otázka osobního vkusu).

Jinak jet Praha - F-M za 2 hodiny beru jako trestný čin obecného ohrožení. Pokud se tím někdo chlubí, je vidět, co má "mezi ušima". Bohužel, silnice jsou plné těchto "nemocných". Jak píšeš, ten člověk má prachy, tak pokud si chce zazávodit, má to dělat na okruhu, ne na silnici mezi Prahou a F-M.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pacho69:

Nikde jsem nenapsal že se tím chlubí. Prostě přišel na pivo pozdě, dostal pojeb kde je a když řekl, že se zdržel na nějakém jednání v Praze, tak mu nikdo nevěřil. Ukázal 2 lístky z pumpy a tím to skončilo. Na poznámky, že je blázen, řekl, že to nebylo žádné drama, proto to auto má a že o vánocích v noci by to šlo snad i pod 2h. Tečka, nic víc.

Ad okruh, už jsem to psal, jeho kluk jezdil GT4, byl i mistr ČR v motokárách a onen dotyčný si občas taky zazávodí, převážně ale na motocyklu. A poměrně dost slušně, není moc lidí co umí Brno kolem 2:05-2:10. Takže na okruh ho nebudu posílat, co vím tak už letos v zimě byl 2x na Almerii, teď o sezóně bude na okruhu pořád.

Uvedl jsem ho jen a pouze jako argument toho, že né každý počítá s nějakou cenou za kolik se mu auto vyplatí nebo ne a kolik bude žrát.

Co se týče Panamery, ten jeho novější model už nevypadá tak hnusně, ale ano, máš pravdu, je to víceméně škaredé auto. Ovšem jízda, to je úplně jiný level a těch 600 koní v kombinaci s poměrně brutálníma karbonovýma brzdama, naprosté sci-fi. Asi i na to PDK bych si zvykl, motor krásně brblá při ubrání plynu a dává to samo poměrně přesné meziplyny. To auto je dotažené k dokonalosti.

Upraveno uživatelem David 106s16
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 minutami, Péťa napsal:

Je to dobré, dá se koupit i s tažným: https://www.sauto.cz/osobni/detail/porsche/panamera/18110741

Hmm, když se teď dívám na inzeráty, tak on to má asi hybrida. Má totiž ještě větší brzdy se zelenožlutýma třmenama a přes 600 koní výkon. To obyč turbo má "jen" 550. Budu se ho muset zeptat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teslu neřešte pánové, ta podle chytráků krachuje už dobrých 10 let a ne a ne "samice od prasete na s" zkrachovat :D

360 km Průhonice FM dá Tesla Model S 100 kWh baterie na jedno nabití a maximálku má omezenu na 250.  Takže podobně jako Panamera bezmozek to může za 2 hodiny ujet také. Spotřeba atakující 30 kWh/100 km z běžných 18-20 mu tu možnost dá.

Že lidi nejezdí podle značek je u nás bohužel folklor daný tupými úředníky a politiky, protože často tam, kde to normálně jde, je omezení. Čili jsme zvyklí být buzerovaní za kde co nesmyslně, tak se na to smysluplně vykašleme. Třeba alternativní paliva - v ČR samostatný stojan LPG / CNG vzadu v poli za benzínkou, v okruhu 30 m je zakázáno mít i jiskru v oku, aby to nechytlo. Rakousko pumpa Eni, dojedu s LPG autem, hledám v poli a kulové. Vjedu mezi čerpací stojany, abych se optal obsluhy a ejhle, stojan benzín, stojan nafta, stojan LPG, stojan vzduch. hezky v řadě pod střechou kousek od vchodu k pokladně. Na další benzínce totéž. 

Paní Drábovou mám rád, je to chytrá holka. Nicméně s tím Německem se plete. Proč? Německo mělo  z 16 mil. rodinných domů v roce 2017 jen na 1,5 milionu RD FVE, ale jen 50 tisíc z nich mělo akumulaci, tedy baterii. Ostatní využívají své vyrobené elektřiny ze střechy z 30-50%. Takže potenciál samozásobení domácností v RD obrovský, včetně ukládání do vody na mytí a topení, v kombinaci s tepelnými čerpadly úplná paráda, a to se bavíme jen o rodinných domech. Činžáky a paneláky jsou na tom podobně.  To je nejčistší zdroj na 2-3 desítky let bez zásahu a se směšnými náklady oproti jádru, navíc oblouží i mobilitu rodiny tam bydlící a jezdící v elektro vozidlech koloběžkou počínaje. Firmy jsou u nich na tom ještě hůř, sem tam se někdo snaží, jako třeba BMW vyrábí i3 v závodě, kam tahá elektřinu z větru a slunce a v areálu má baterku sestavenou za battery packů z BMW i3. Ale to je bílá vrána, takže další pole neorané a obrovský potenciál. Oproti dostavbě jaderky vidím jediný problém, vlastně dva. Nezávislí, energeticky z velké míry soběstační občané jsou pro politika problém a navíc má politik nulový prostor pro stranickou korupci. když tedy pomineme že ještě nikdy v historii se jaderka nedostavěla v čas a za původní peníze. Zatímco FVE stojí během chvilky a ihned vyrábí. Viz problém Mochovce na Slovensku, Finové, Britové, ale i Číňani...... Takhle to vypadá s FVE na rodinném domě a takhle na poli, třeba veliká FVE na bývalém brownfieldu nebo na zahrnuté skládce, kde zatím nic jiného nevyroste. A máš energii pro své vozidlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Fruktis  JEDINEJ chytak je cela v EU vsemocna zelena lobby = elektromobilita: hustej to do nas horem dolem, vsude by postavili vetrniky, solarpanely a oFcane plat za ekologYji :roker  

EDIT z dnesnich novin: auto na drevo

https://www.garaz.cz/clanek/auto-na-drevo-neni-to-utopie-svezli-jsme-se-s-nim-po-praze-21001822?dop-ab-variant=18&seq-no=1&source=hp

Upraveno uživatelem pesastor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...