Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Jsem si jist, že komplet nová baterie do IONa (i-Miev) půjde pořešit do 150t. Cena v Peugeotu mě nijak nepřekvapuje, celkem to odpovídá jejich pomatené cenové politice u některých dílů.

Cena baterie do LEAFa by měla být 5500USD, ale kdoví kolik to bude v ČR.

No a kdyby se něco na té baterii opravdu podělalo, snad by šel vyměnit jenom ten špatný článek....ale to nevím, jenom dohad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 9. 5. 2019 at 19:21, Agrafik napsal:

Podle SB stojí nová baterie do IONa 617tis, nový motor 1.2 130 Euro 6.3 162tis.

Baterii s motorem neporovnávej. porovnávej motor s motorem. Baterie je nosič pro palivo, podobně jako nádrž ve spalováku.

Co se té ceny na SB týče, tak Peugeot je v tomhle zcela dementní již delší dobu a kontinuálně. Ještě v době, kdy se řádově větší Nissan Leaf 1.generace s 24 kWh baterkou nabízel ve slušně vybavené verzi za 715 tis. Kč, nabízel Peugeot technologicky zastaralého Iona s 16 kWh baterií, navíc jen jako vykuchaného klona dokonalejšího originálu Mitsubishi iMiev, neustále sveřepě za 705 tis. Kč. Kam ho nedlouho předtím zlevnil z 1 mil. Kč (vše ceny s DPH). Přestože měl Peugeot ČR zkušenost, že po krátkodobé slevě na 550 tisíc udělal ihned obchod v desítkách kusů. Tak ho raději zase zdražil zpět. Po celou tu dobu stála baterie jako náhradní díl stejných 617 tis. Kč. Za tyto peníze se nabízely před 2 lety 2 ojeté Iony, dnes za ně koupíte 3. A stojí ta baterka podle ceníku tolik dodnes, přestože já koupil nový Ion s 5 letou komplexní zárukou navrch za 439 tis. Kč ve 2014. Dále bez komentáře.

Ano, baterie se skládá podle typu a roku výroby z 80 nebo 88 článků a ty jsou samostatně vyměnitelné. Takže jakmile jeden hapruje a strhává sebou ostatní, lze ho, zejména u aut po záruce, vyměnit i doma v dílně. Pokud si troufáte strkat ruce do 400V a máte na to zkušenosti a nářadí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 9. 5. 2019 at 19:39, mmartinkovic napsal:

Určite si každý dobre spomenie na svoje auto a tranpoty a radosti, dnes som len tak kukol autoscout24.de, najlacnejší Leaf, tv 2013, 13000€, 2 ročný od 20 000€ , a nový 36900€, čiže každý si vie zrátať co a ako.

Po 5 rokoch, ak pojde Johny do sveta, a elektomobilita pokroci, možno zamestnávateľ zriadi nabíjačku, tak by som uvažoval o elektromobile, ale nie za 36900€ :-):-) 🙂

Začíná toho být na trhu ojetin docela dost. Leafy prošly 3 stádii vývoje (baterie 24 kWh do roku 2013, po něm, pak baterie 30 kWh, pak Leaf 2.generace a 40 kWh) a na podzim 2019 nastoupí 4.stadium. Leaf 2.generace a 60 kWh baterie, už dnes se dá v ČR objednávat. Jinak na Slovensku máte pod podmínkou 3letého vlastnictví možnost dotace 5000 eur k ceně elektromobilu rovnou při koupi v autosalonu, žádná byrokracie, buzerace a fondy EU jako v ČR obce a firmy. Cca 250 tis. Kč příspěvek na elektromobil do 1 mil. Kč pořizovací ceny, ale až po sepsání projektů za těžké peníze pro dotační agenturu. Takže příspěvek dále klesá a vyplácí se žádat ho na cca 5 elektroaut a více. Ovčani na elektormobil od Řepiše v ČR nedostávají nic a dostávat nebudou, jak se minulý týden vyjádřil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 minutami, Radovanek napsal:

Baterii s motorem neporovnávej. porovnávej motor s motorem.

Akorát, že to byla odpověď na jeden příspěvek, nic jsem neporovnával.

 

před 6 minutami, Radovanek napsal:

Baterie je nosič pro palivo, podobně jako nádrž ve spalováku.

A když to chceš srovnávat, tak kolik stojí nosič paliva ve spalováku a v elektroautě?:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, Radovanek napsal:

Jinak na Slovensku máte pod podmínkou 3letého vlastnictví možnost dotace 5000 eur k ceně elektromobilu rovnou při koupi v autosalonu, žádná byrokracie, buzerace a fondy EU jako v ČR obce a firmy

Ak som to dobre čítal v podmienkach, tak polovička pri kúpe, zvyšok po 3 rokoch. A plná suma 5000€ bola tuším až pri autách nad 50000€ ale môžem sa mýliť. Tak zasa až taká výhoda to nie je. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aneb pokřivíme trh dotacema a příspěvkama, abychom po pár letech zjistili, že na ekologii to mělo nulový vliv a že uhlíková stopa člověka zůstala více méně stejná. Přičemž 30-40% peněz zmizí v úřednickým aparátu. Fakt máte pocit, že to má smysl? Já ne.

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aby nekdo nerekl ze nejsem objektivni: Zhodnoceni cesty Teslou do PArize od autora reportaze.... Dusicky elektrofandu muzou SKORO plesat.... az na to ze elektrina s vyjimkou Tesly do roku vyroby 2017 je PORADNE draha

https://www.lidovky.cz/byznys/auto/auto-na-frajereni-u-zasuvky-jak-obstala-tesla-jako-rodinne-auto-na-trase-praha-pariz.A190512_204733_ln-auto_ele

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na ytb je video jedného Tesla fandu z NZ, kde išiel Teslou do Chorvátska, nabíjal 3x na superchargeroch , Bratislava tuším, Graz, a v Hr, všetko 1,3 h( takže takmer 5h státia navyše), a to mal dojazd takmer 400 km a vždy mu ostávalo max 50km, ešte ak by to boli zaujímavé miesta na výlet okolo nepoviem, ale 2x predajňa, a v Hr v prístave dakom, žiadna výhra, cesta ho vyšla na tuším 50€ za diaľničné poplatky, cize ak máte dosť času, radi vysedavate v aute len tak, a ste adrenalinova osoba a dúfate že dojdete do cieľa, hôr sa na výlety 🙂🙂🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vůbec cena dvacku za kWh, při spotřebě 12-18kWh/100, to je brutus. To nedoženu, ani když budu jezdit za 10l/100. Při cenách Tesly je to jako bych jezdil za 4-6l/100, takže návratnost dvoj až trojnásobku ceny za životnost (fyzickou i morální) je nereálná.Takže jedině při dobíjení doma máš šanci (zatím) ušetřit. Ale to nebude mít dlouhé trvání. A dojedeme na to všichni, směřuje to k tomu, že auto bude jen pro bohatý (jako v době, kdy auta začínala), protože budem rádi, že vůbec zaplatíme účty za elektriku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pacho69 (btw, jak to děláte, aby to bylo jako "odkaz", to jméno myslím?? ) : dvacku ta kilowathodina stojí na pumpě, kde i za naftu dáš téměř 40kč, takže se spotřebou 10l na tom budeš hůř. Tu návratnost, pokud ji musíš řešit, tak je jasné, že na to nemáš:) Tesla je něco jako Panamera, není to pro chudáky. Neber si to osobně, taky Panameru nemám.

K tomu, že se směřuje ku stavu, kdy nás všechny naženou do MHD to spěje už dlouho a bude hůř, zcela sdílím tvé obavy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Píšeš nesmysly, auto je spotřebák jako každej jinej, takže vždy řešíš náklady/návratnost. Řeší to i lidi u tesly, logicky, vědí, že za 5 let najedou dejme tomu 400tkm. Pokud by se spalovvákem za 5 let včetně pořizovacích nákladech byly o třetinu níž, tak si teslu nekoupí. Jinak tesla je vevnitř za ty peníze fakt hodně průměrná, panamera le proti tomu luxusní auto. Jako mohl bych si dovolit pořídit si luxusnější auto, ale umím si peníze užít líp. Auto ztratí polovinu hodnoty v okamžiku, kdy sis ho koupil, tím se řídím....  

Při spotřebě 10l/100 na sto na tom nebudu hůř, protože ta panamera bude furt nejmíň o mega levnější a jako auto nesrovnatelná. A v hybridní verzi budeš cestovní rychlostí jezdit za 7...

Každopádně v rámci "normálních" elektroaut je situace obdobná. Já mám auto proto, abych dopravil rodinu a zavazadla tam kam potřebuju- Po městě a okolí se dopravíme sami, pokud nevezeme naloženej kufr. Na ostatní existuje jediné použitelné elektroauto, kde poměr cena/výkon je spíš k smíchu (za mega auto do města). Já veřejnou dopravu využívám rád, protože pokud nic nepřevážím, nemusím řešit hovadiny, jako kde zaparkuju, zas se tam musím vrátit, bude tam to auto, až se vrátím a v jakém stavu, můžu si aktivitu plánovat podle sebe, k obědu si dát pivo, k večeři víno a nepřemýšlet, jak dostanu auto z bodu A do bodu A. Je to pohodlné a není to dražší... 

Ceny PHM se do spotřeby promítají jen kolísavě, navíc konkurence prostě udělá svoje, ale až elektromobilita zamává cenama elektriky, to bude síla, a to se krutě promítne hned. Možností, jak "omezit" spotřebu moc není. Každý rok spotřebovávám méně a méně energie, ale platím stejně nebo víc... Takže nákup úspornějších spotřebičů již není potřebou, ale nutností, i když uvažuji o plánované životnosti třeba jen 5 let, stejně se vyplatí. A bude hůř.

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu Panameru jsem zmíňil naprosto ůmyslně, známý si ji loni koupil, Turbo S s hromadou příplatků. Cena 6mega, takže ne o milion míň, ale spíše dvakrát víc. Na odpich Teslu nedá, to už zkoušel, proto jsem si dovolil srovnání právě těchto dvou aut, aspoň v něčem je ta tesla o něco malinko lepší než to Porsche. Žere mu to cca 25l/100km a je mu to jedno. Z Prahy sem do FM to dá za něco málo přes 2 hodiny, proto nutně musel mít takové auto. Silně ale opravdu silně pochybuju, že kdy řešil nějakou návratnost ve srovnání s jiným autem. Loni jeho kluk závodil v šampionátu GT4 a to ho stálo zhruba to co ta Panamera.

Pokud by lidi kupovali auto jen a pouze rozumem, měli by ojeté Dacie, všichni. Ale hodně lidí si je kupuje aby si udělali radost, třeba i tím, že mají dojem, jak té naší planetě pomáhají.

Upraveno uživatelem David 106s16
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...