Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Á další elektrohejter z babišovských médií ukazuje na zadání šéfa, jak to nejde. Když šéf zepsul elektromobilitu minulý týden. Páč by mu to kazilo přimíchávací řepko byznys.Takže prvotně:

a) jakou Teslou tam jede? 60, 75, 80, 90 nebo 100 kWh baterie. To je na takovou vzdálenost (kam většina lidí létá letadlem, jezdí rychlovlakem nebo masochisticky přespává v autobusu) setsakra rozdíl. Neuvádí. Samozřejmě.

b) jak je to auto staré a jak jezdilo? Jde-li o novinářského otloukánka nebo auto z půjčovny, pak spotřeba bude větší, prostě baterky dostávaly zabrat.

c) Nechápu, proč nabíjel po 200 km a proč nejede Tesla způsobem. Tedy zadám cíl cesty, Tesla sama vyhodnotí trasu dle aktuálních uzavírek, kolon atd. a naplánuje nabíjení po cestě na Superchargerech zdarma, jen to pak potvrdím. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, ozzy56 napsal:

mám stejný názor jako @Péťa, kdyby to elektroauto nestálo tolik, co stojí, koupil bych si ho místo P 2008, obvyklý dojezd mi dostačuje a na delší cestu bych jel vlakem-autobudem atd., nebo si auto v rodině půjčil :roker

Když o tom tak přemýšlím, byl bych ideální elektromobilista.... Jedno auto jezdí 6km tam a 6km zpět, druhé 40km tam a 40km zpět.... Elektrocucink mohu provádět v klidu doma.... :roker

Upraveno uživatelem Hafity
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak hoši neváhejte, mobile.de je plný ojetin s nimiž tyhle vzdálenosti budete jezdit ještě roky. Netvrďte mi, že kupujete spalovák nový, v plné palbě za cenu se všemi příplatky. Protože takový Nissan Leaf za +-300 tisíc Kč s 24 kWh baterkou v plné palbě se spotřebou +-13 kWh /100 km znamená nabíjení jednou za pár dní doma ze zásuvky 230V 10A nočním proudem (nebo 16A, když byste chtěli mít ráno plnou).

Co se "nové studie" týká, tak kromě garážového testu, který se mnou autor článku Standa Kolmanů určitě nebude chtít podstoupit, se svým šetrným dýzlem (ano, i on jako presstitut je součást životního prostředí, takže určitě přežije), stačí jediný názor z diskuse pod článkem: "Nevím proč srovnáváte nesrovnatelné. Na jedné straně počítáte emise výroby elektromobilů a jejich provoz a na druhé straně pro spalovací motory počítáte jen provoz bez ohledu na emise vzniklé při výrobě obrovského množství součástek pro dnesni slozity spalovací motor. Toto potom připomíná Placeny obsah formou manipulace vašich čtenářů od některého z dodavatelů konvenčních motoru. Připomínám, že nevlastním elektromobil ale hybridní Toyotou s malým akumulátorem, který ma 2 až 3% velikosti dnešních moderních elektromobilů A dokáže jezdit ve městě za 4 L na 100 kilometrů bez škodlivosti dnešních dieselových motorů pro všechny v jeho bezprostřední blízkosti."

Nebo další faul "Taky jsem ten ekvivalent nepochopil, srovnávat provoz spalovacích motorů bez výrobních dopadů celého cyklu s emisemi výrobního cyklu EV se jeví jako nesmysl. Navíc je zde velký prostor pro žonglování s čísly, referenční životnost (jmenovatel zlomku) se uvádí v nájezdu 150K, kdežto reálný provoz Tesly naznačuje mnoho přes 500K.  Zásadní agrumentační faul je taky srovnání průkopníků EV a posledních modelů v normě EURO6, vzpomeňme na dieslové hrůzy před 30 lety."

Nebo: "Temito studiemi uz jsem se mnohokrat zabyval a muzu tedy rovnou uvest KRIVE argumenty pouzivane k tomu, aby vysledek vysel ve prospech spalovacich motoru:
U EV se zapocte co2 stopa pro vyrobu baterii, ale pro ICE se vyroba nezohledni vubec
U EV se zapoctou emise well-to-wheel (logicky, jinak by byly nulove), ale u ICE nikoliv (viz tento clanek a co2 stopa dieselu jen pro spalovani v motoru)
Pletou se dohromady eticke a co2 argumenty, viz kobalt
Tezba kovu pro klasicka ICE auta nikomu nevadi
Tezba ropy (pro jaka auta asi psat nemusim) nikomu nevadi
Lokalni emise z ICE nikomu nevadi (jelikoz marketing rika, ze moderni diesly uz nejmin poslednich 5  let cisti vzduch - ne, to neni vtip)
Zivotnost EV je jen 150.000km (presto ze M3 ma baterie na 800 tisic)
Baterie EV je treba nakladne (neumerne) recyklovat, prestoze slouzi dalsi leta jako stacionarni zdroj
Zivotnost dieselu je minimalne 300 tisic, olej opravy atd. nezohledneny
A mohl bych pokracovat.
Kazdy, kdo se zabyva detaily jakekoli takove studie, zjisti, ze vetsina studii ve prospech ICE pochazi z Nemecka popr z univerzity v Detroitu a VZDY jsou tam absurdity viz vyse."...............

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 27 minutami, Radovanek napsal:

Protože takový Nissan Leaf za +-300 tisíc Kč s 24 kWh baterkou v plné palbě

Jen vytrhnu z dlouhého příspěvku. Psal jsem druhé auto do rodiny. Pro ten nájezd nebudu kupovat nic dražšího než pár desítek tisíc (např. teď to je Ford, to mluví samo za sebe :D ).  Protože si to píšu, má průměrný denní nájezd 14,35km ;) Za celý loňský rok jsem do něj natankoval 341 litrů nafty a ujel něco přes 5000km. Takže Leaf za 300 kKč je luxus, který nejsem ochotný akceptovat.

Jinak s tou celkovou stopou - někdo by to musel věrohodně spočítat. Mě rozhodně vadí, jak se všechno pořád převáží sem a tam, v automobilovém průmyslu obzvlášť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Žiaľ, automobilový a petrolejarsky priemysel je súčasť nášho života, a neviem si predstaviť, kde by pracoval ten 1 000 000 ľudí inde. V službách? V škole? Nemôžme mať všetci obchod, učiť, alebo podnikať, lebo proste niekto musí byť aj konzument. A žiaľ sú rozdiely v slabych regiónoch kde sa dochádza za prácou do silných miest či už s auto výrobou priamo alebo nepriamo. Nemôže trh skokovo prestať vyrábať spaľovaky a phm, lebo trh by to neuniesol, a zrútil by sa. 

Toť môj názor....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Péťa ono je to krasna idea - elektromobilita - ale jako vsechny ideje kdyz se zacne uskutecnovat, brrrr! Nakonec by to skoncilo tak, ze atom je fuj, uhli je fuuuuj, plyn je z Ruska - fuj na druhoua tak by Te ekoaktivisti postavili na 8 hodin ke klice a toc, vyrabej elektricky proud.

A ted me  minimalne @minimaxa prideli 5 cervenejch puntiku jako vcera, protoze nejsem estet hihi  

Upraveno uživatelem pesastor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já se na to koukám čistě ze subjektivního, sobeckého (svého) úhlu pohledu. Po elektromobilu (kterej mi nesmrdí u baráku a můžu si ho nabíjet doma) šáhnu hned, jak bude do padesáti tisíc s nájezdem aspoň 500-600km a dobou dobíjení v řádu minut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono je jediné řešení. Funkční a ekologická hromadná doprava (klidně i elektro) a individuální dopravu zdražit tak, že nás pohodlné donutí do MHD přestoupit. Ale podotýkám, že ta MHD musí být funkční. Dnes mi z vesnice jede pár autobusů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Radovanek asi jsme se nepochopili, NECHCI :bojim žádnou ojetinu z německa, chci fungl NOVE elektroauto auto velikosti peugeotu 2008,  kde bude zaručen dojezd 150 km a třeba i více, kde bude záruka na baterii cca 8-10 let, a SAMOZREJME bude max. za cenu toho pežotu--stál mě 420 tisíc, máme dnes něco podobného k dispozici? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Péťa napsal:

Ono je jediné řešení. Funkční a ekologická hromadná doprava (klidně i elektro) a individuální dopravu zdražit tak, že nás pohodlné donutí do MHD přestoupit. Ale podotýkám, že ta MHD musí být funkční. Dnes mi z vesnice jede pár autobusů.

no, funkčnost a dostupnost je jedna věc, pochopitelně důležitá. Další pro mě důležitá věc je ale čistota tý dopravy a to nejenom toho vehyklu jako takovýho, ale i těch mejch spolucestujících (ať už jde o hygienu  nebo nějaký smrkání a prskání :blicismajlik). Řek bych dokonce, že je to pro mě důležitější než samotná hustota spojů. Autobusem nebo vlakem se snažím jezdit úplně minimálně.

Pokud mě někdo bude nutit jezdit hromadnou, budu to brát jako útok na svoji svobodu. I když ta forma bude třeba zdražením individuální dopravy. Nehledě k tomu, že řízením formou takovejhle restrikcí, nařízení a bůhvíčeho naprosto bytostně nesnáším. Nechci to!

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, ozzy56 napsal:

@Radovanek asi jsme se nepochopili, NECHCI :bojim žádnou ojetinu z německa, chci fungl NOVE elektroauto auto velikosti peugeotu 2008,  kde bude zaručen dojezd 150 km a třeba i více, kde bude záruka na baterii cca 8-10 let, a SAMOZREJME bude max. za cenu toho pežotu--stál mě 420 tisíc, máme dnes něco podobného k dispozici? :)

Naprosto chápu tvé požadavky na elektroauto, až tedy na tu záruku 8-10let na baterii. On ti Peugeot dal na ty tři turboválce, co tam v té 2008 jsou, záruku 10let? Protože pravděpodobnost rozsypání toho motůrku během 10ti let je stejná, ne-li větší, jako pravděpodobnost toho, že to ty baterky nedají. Případná cena opravy pak taky může být podobná, jako za nové baterie, protože starý motor z vrakáče tam určitě nechceš.

Jinak souhlas, zatím elektroauta v té nejnižší cenové hladině svou cenou konkurovat nemohou.

Upraveno uživatelem David 106s16
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mno, tak většinou píšou, že na baterii el. auta dávají záruku cca 8 let s tím, že po 8 letech je kapacita cca 80%, tak mám při koupi el. auta podmínku na nějakou takovou životnost :myslim

ohledně motoru 1.2 Puretech nevím, jak dlouho bude jezdit bez zásadních problémů, ale věřím, že mě přežije :), jinak bych do toho nešel...,taky mám takovouto zkušenost--v době, kdy jsem měl 406 HDi 80kw tady psali (někteří), že není nad motory TD, HDi jsou prý UNTERHUND, za celou dobu jsem neměl jediný problém, auto při koupi mělo na tachometru 83 tisíc, po pěti letech jsem se dozvěděl, že pravda byla 260 tisíc :mrk, přesto auto šlapalo furt jak hodiny, nakonec i ti, co nejvíc nadávali na HDi si HDi koupili..., pak berlingo 1.6 HDi-- údajně slabé, do města vůbec atd. atd., jezdil jsem denně 11km tam a po šichtě zpátky, přes víkend chata nebo výlet--někteří, co jsem je vezl, nevěřili, že je v tom diesel, tak asi tak no, prostě nedám na ten motor dopustit , a teď zas hoax je prý v řiti ten Puretech :D--no dávají ho do velkých aut (5008 třeba) a zajímavé je, že kdo s tím jel si na výkon nijak nestěžuje, v tom mém malém autě mi 110 koní stačí, ale jiný si může koupit třeba řadový 18 válec (prý motor do lodí) pro posílení sebevědomí-- je mi to šumafuk :P, jsem ale v podstatě rád, že si dnes může každý koupit co chce...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ozzy, abychom si rozuměli, já nemám nic proti tomu, že sis koupil 1,2 s turbem, je to každého věc, co si do auta dá. A ani už nikomu nenutím můj názor o tom, co se rozsype a co ne a dokonce už ani neříkám "já ti to říkal". Já jen, že ultimátně požaduješ záruku 8-10let na něco, o čem už se dneska ví, že funguje a vydrží a přitom máš v autě stroječek, o kterém se zatím neví nic a záruku na 8 let si nejspíše nedostal a ani nepožadoval. Nic víc, nic míň. Asi jsem tím chtěl říct, že to je takový podpásový argument/požadavek vůči elektroautu, ikdyž se mi zdá, že na tu baterku stejně takovou nějakou záruku někde dávají.

Kdysi jsem měl vrakoviště, hlavně v té době 206,306,406. Koupit 306 diesel bez turba znamenalo, že z toho neprodám nic, taková 1,9TD-na motor jsem měl pořadník a HDi znamenalo prodávat vstřiky, čerpadlo(ale v ceně motoru TD, takže dobrý), různá čidla, občas turbo, ale "železo" drželo.

Pokud tebe nikdy nic nepotkalo, nemuselo to být štěstí, prostě ses o to dobře staral, netankoval *neumím psát slušně*ky a měnil filtry a nebyl jsi hovado. Přijde mi to, že ty motory dneska už nejsou blbuvzdorné, na správné péči, nepodtáčení a hlavně zahřívání a dochlazovaní dost záleží, kdo se k tomu chovat neumí nebo nechce, ten bude mít problémy. Ale taková stará 1,9D bez turba, ta zničit nešla, ani když člověk chtěl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určite si každý dobre spomenie na svoje auto a tranpoty a radosti, dnes som len tak kukol autoscout24.de, najlacnejší Leaf, tv 2013, 13000€, 2 ročný od 20 000€ , a nový 36900€, čiže každý si vie zrátať co a ako.

Po 5 rokoch, ak pojde Johny do sveta, a elektomobilita pokroci, možno zamestnávateľ zriadi nabíjačku, tak by som uvažoval o elektromobile, ale nie za 36900€ :-):-) 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@David 106s16 ano, u mě se auto mělo vždycky dobře, nikdy jsem nebyl ,,leštič'', proto nemám problém s novým autem jet do myčky, ale oleje, filtry, údržba -- tam jsem se vyřádil :) a vše měnil dříve..., taky v ovládání auta jsem za dobu, co řídím, už něco pochytil (i opice by pochytila za tu dobu :P), vlastně se všema autama co jsem měl, nebyly problémy, v podstatě jak se k tomu chováš, tak to jezdí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...