Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

@David 106s16  Kazdy jsme sveho stesti strujcem a ja uz tech par let oc budu smet jeste ridit zustavam a zustanu petrolheadem.  Bzucivy cosi na elektrickou zasuvku nebyla a neni ma krevni skupina!

a kdyz naftu, tak jedine poradnej a smaradlavej motor, treba dvanactivalec s objemem valcu 150 litru

image.png.485fe0c775fffc052a401be402366a33.png

 

 

Upraveno uživatelem pesastor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, Dave_k napsal:

Absolutně nechápu smysl těchto strojů. To je jako nacpat turbínovej motor do auta. Někde na letišti, poušti apod. (mimo provoz) prosím, ale tohle pustit na silnici..... :bojim

Když Ti takovejhle "bajk" vletí čelně do auta tak jste minimálně oba nahadry. To si tu V12 okoštuješ opravdu "naživo".

Oni to tam cpou protože můžou.Můžou tam dávat V8, V10 z vipera nebo třeba V12 z Astona. Prostě můžou, tak to dělají. Nedá se na tom moc jezdit, ale můžeš kolem toho chodit s kelímkem piva a nechat se poplácávat po zádech. Jsou jiní, tohle jim stačí. Mi to taky smysl nedává, ale chápu to. Prostě můžou.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 34 minutami, pesastor napsal:

Dave_k ja zase nechapu vsemi vnucovanou podporu elektromobility!

Neberu Ti Tve presvedceni, nech mi tedy to moje

      

Jako se nemůžu vyjádřit stejně jako Ty k elektru? :myslim

Nic Ti neberu. Taky mě styl jakým tu "ekologii" (a nejen "ekologii") prosazují není po srsti, ale něco se s tím udělat musí to je jasný každýmu trochu rozumě uvažujícímu člověku. Teď zkouší směr elektro (baterky). Za pár let se dojde třeba na něco lepšího. Před 30 lety se Ti taky ani nezdálo o silničním autě co jede 400km/h.

Každej něčemu nebo v něco věříme, ale Tvoje komenty občas vyznívají úplně stejně.

2David 106s16: Je mi to jasný , ikdyž si pak trochu protiřečej, když toto dají v DE (EU) (podle RZ jestli se nepletu)na značky.

Strašně se mi líbí rčení "když to není zakázaný, tak je to vlastně povolený" a díky tomu vznikají další a další zákazy, který pruděj a "zpříjemňujou" život obyčejným lidem.

Upraveno uživatelem Dave_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No v televizi běží už dlouho seriál o partě motorkářů co vyrábí takové podivnosti různé variace na choopery a pak se s tím jezdí chlubit na srazy, kde kolem toho jak píšeš chodí chlapi s kelímkama s pivem a poplácávají se po zádech a fotí si to, občas sy s tím projedou kousek po silnici pro parádu a následně to 3 dny leští aby to stále vypadalo jak nové nebo dokonce rozebírají a znovu skládají. Podivný koníček, ale to si o sezení u vody a koukání na nehybný prut můžeme myslet taky. 

Jinak tu lokomotivu Sergej byste asi nikdo řídit nechtěli. To byl hrozný omyl ze Sovětského svazu. Kravál, smrad a dým násobně větší, než uměly naše dýzlové lokomotivy. Mělo to sice sílu, ale furt se to kazilo. Prodávám jak jsem koupil od strejdy železničáře. Ostatně článek o ní je taky tak půl napůl.

Jinak co se těch krásných výkonných spalovacích motorů týče, já volím tohle - minimum technologie pohonu ve vozidle zabírající minimum místa a dávající maximum výkonu do pohybu, zde včetně baterií.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Pesastor: Vidíš, a už tehdy lidem ten kravál vadil. Jen nebyla alternativa, dokud se neelektrifikovaly minimálně páteřní tratě.

Juříček je takový náš místní šílenec v dobrém slova smyslu. Kdysi mne učil na katedře podnikání, je to dost svéráz. To jak řešili problém logistiky když stávkovali španělští zemědělci a silnice pokryli ovocem a nic nemohlo jezdit, nasazením vrtulníků o tom svědčí. Taky o tom, jak nesmyslně jsou nastaveny podmínky automotive, aby mohli kontinuálně chrlit hromady *neumím psát slušně*kometů dnes a denně bez přestávky. Ovšem nebýt těch pokut za zastavení linky, tak by do těch vrtulníků nešel. Je to taková kontroverzní postava. Donedávna nadával nad nesmyslem cyklostezek, protože každý má mít auto, pro nějž on vyrábí kde co. A to na placatém Opavsku, kde se lidi s kolem mezi nohama snad rodí. O Hradci nad Moravicí nemluvě. Pak obec a stát postavily jednu kolem Moravice a lidi mu začali dojíždět do práce na kolech. Najednou byly cyklostezky OK, když on nemusel rozšiřovat parkoviště, neustále hlídat potřebnou hustotu MHD k bráně fabriky a ještě navíc jsou ti lidi na kolech více v pohodě a klesla nemocnost. Je také obětí konkurzní mafie, kterou podle mne podcenil, měli jsme na to názorový střet na zasedání Podnikatelů roku na E&Y, že těžko bojovat s mafiemi po dobrém, když zaplacení jsou policajti, soudci, státní zástupci i exekutoři. Dnes čeká na ústavní soud, co k tomu řekne.

Vadíme se spolu o vodík pro dopravu, chytli jsme se veřejně i na konferenci, kde používal pro elektromobilitu hromadu faulů a nesmyslů, ale vodík byl jednička. Přitom kromě mraků spalováků včetně jeho stál paradoxně před konferenčním sálem jen můj elektromobil a hotel měl čerstvě nabíjecí místo včetně Tesla Destination Charger. A kolem jezdily z jedné strany trolejbusy a plynobusy a z druhé strany vedla elektrifikovaná trať. Ale nic na vodík. On si za ním stojí, že vodík je palivo budoucnosti místo benzínu a nafty a plynu a elektřiny, buduje v USA pro investory velkou výrobnu vodíku právě za tím účelem. Je přesvědčen o tom, že v Americe, kde se na rozdíl od Evropy překonávají velké vzdálenosti, vodík do budoucna zvítězí nad elektromobilitou. Zatím nevyrábí vodík, píše o tom, že nakupuje odpadní špinavý a čistí ho. Protože palivové články vyžadují velmi čistý vodík, příměsi je spolehlivě zničí. Jinak prozatím vodík kromě čištění (donedávna velmi drahého, proto se třeba do Neratovic dováží na jedinou plnicí stanici pro jediný vodíkový autobus u nás vodík vyrobený z plynu z Borsdochem z Ostravy) lze vyrábět elektrolýzou, také velmi drahou v porovnání s jinými palivy a elektromobilem. A pak je tu klasická otázka "Kde budete brát platinu na palivové články?" jako kolem lithia a kobaltu u baterek, kterých taky nemáme na zeměkouli mnoho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čekal jsem viceméně takovou reakci na něj,byl u nás ve firmě parkrát a ten člověk ví co dělá a dělá to i na elekrovozy je mu jedno ,jestli to jsou zámky,hevery,pedály,tažáky atd na spalovák nebo elektro,tak jak říkal,elektro do města.A o tý stopě,tam hovoří také dobře.

Upraveno uživatelem Milan+
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci koukat na lidi, co propaguji výboje a obsazování okolních států vrchního ropáka Putina, protože nic než ropa a další suroviny ho u moci nedrží. A projedou za obrovské spotřeby energie a znečištění prostředí hlukem, zápachem, jedny a vibracemi celou Evropu od Uralu k oceán. Byť zástěrkou je prběžné kladení věnců. Takže ne.

To co pan Juříček říká v TV je totální nesmysl. Poslechni si ho. Elektormobil má ve výrobním cyklu podle něj 86 g CO2 a obrovskou ekologickou stopu, zatímco dýzlový Mercedes dotovaný močovinou nula. To je hovadina, která snad musí dojít každému. Taková typická Babišovská ANO argumentace. Čti demagogie. Podobně jako o kus dál řekne, že vláda jeho strany ANO neudělala zatím moc pro debyrokratizaci. Udělala přitom pravý opak, už přibrala celkem 70.000 úředníků. Takže stejný faul, jako s tím Mercedesem na naftu. To se jako ten Mercedes zjeví nebo jak vznikne? A nafta a močovina (alias Ad Blue, protože přeci si nepřiznáme, že čůráme do nádrže, aby byl čistší výfuk) taky prší samy z nebe, je to přírodní produkt, jen ho jímáme a stáčíme do aut. A "vzdělaná" redaktorka nijak nezareaguje na takto zjevnou lež. Půjde se mnou pan Juříček s tím nulovým Mercedesem do garážového testu? Nepůjde.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Radovanek Jak tady mockrat zduraznil zdejsi moderator @Péťa  tak politika na tyhle stranky nepatri. Zval jse Te podivat se na motorkare kteri nepostavaji kolem showmotorek s kelimky piva a jejichz jedinou zabavou  tomu neni vytacni motoru s otevrenymi vyfuky do cervenyho pole. Ze jsou to zrovna Nocni Vlci, co nadelam..... Kdyby to byli americti Dragons se smaradlavejma tezkejma tahacema,  Strykerama, Hummerama apod. brouzdajicima kazdorocne v kolonach po D1- vadilo by Ti to jako antiropakovi taky?     

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak samozřejmě dal se uvést jiný motorkářský sraz, než zrovna Noční vlci, že? Což je bohužel politika. Ale proto jsi je tam napsal, že? Abych se mohl chytit, že? Co se Američanů týče, snaží se alespoň najít jiná paliva pro svá vojska. Jednak kvůli děsně drahému zásobování jimi v boji, druhák kvůli kraválu, smradu, jedům, vibracím a tepelné stopě dohromady. Aby se dali těžko vystopovat. A DARPA právě proto platí různé výzkumné skupinky, které se tím zabývají. Ostatně žádný z malých mobilních prostředků armády spalování k pohonu nepoužívá, jen baterie. A vyvíjíme je i u nás. Amíci na základnách už běžně obnovitelné zdroje mají, tak proč z nich nenapájet i techniku. Pochybuji, že by Rusové dělali v obnovitelných zdrojích to, co Američani. Takže radost z toho jejich přesouvání spalováky nemám, ale alespoň se snaží. Ostatně jejich vojáci jsou na baterky doslova. 😀

Málokdy se povede dostat v krátkosti z majitele Tesly nějaké informace o provozu. Koncem dubna 2019 se jeden takový konečně našel v diskusi na hybrid.cz, kopíruji jej pro zajímavost:

"Rád bych se konstruktivně zapojil do diskuse, ale zjišťuji, že jsem mimo. Nejvášnivější příspěvky zde jsou bohužel o autě , které neznám. To auto, co mám, je očividně něco jiného než zde hodnotí "zasvěcenci".
Koupil jsem před čtyřmi roky Teslu Model S. Mám najeto 160 tis. km. Jezdím denně do práce a víkendech, asi jako většina uživatelů aut. Párkrát do roka delší výjezd na dovolenou. V servisu jsem byl 4x v podstatě kvůli garančce. Náklady na takový servis 5x nižší, než jsem měl u Audi či MB , kde jsem měl "full" bezplatný servis a platil jsem jen "provozní náplně, filtry ap."
Nabíjím doma z 16A 3f zásuvky, delší cesty přes SCH nebo Destination, párkrát na Chademu. Nikdy jsem neměl problém s dojezdem.
V létě chladím v zimě topím, plný komfort tepla a chladu mne stojí tak 25-30 km dojezdu. Když jedu sám tak si topím sedačku a nohy a přijdu tak o 5 km.
Za dobu 4 let a 160 tis. km klesla kapacita baterky (přes info o max. dojetí-nejsem technik) o 25 km. Dříve jsem dobil do 394 nyní 370 km na 100%.
Umím slušným průměrem (ostatní nezaznamenají, že šetřím) ujet 400 km, když jezdím normálně (kde se předjet předjedu, na dálnici v levém pruhu ap.) tj. rychle, ale tak abych neplatil pokuty, což znamená, že kde nečekám policisty, tak se držím do těch kritických bodových plus 30 nad povolené - tak v takovém případě počítám 300-320 km. V Německu jsem si vyzkoušel , že moje auto umí jet plnou dobu naplno a vydrží to tak 250 km (průměrná rychlost 156 km/h).
Nikdy se mi nezpotil zadek na koženém sedadle, nic mi neupadlo a vše je funkční. Ale jsem jen uživatel, takže to umím posoudit jen z pohledu jestli vše funguje a nehlásí poruchu, popř. něco nevydává zvuky neznámé.
"Složité ovládání pře tablet" používám na ovládání radia, navigace a telefonu. Ostatní nastavení necítím potřebu měnit. Podvozek se zvedne sám , kde se obvykle zvedá nebo když má pocit , že se má zvednout. Brzdná rekuperace je na max. kvůli brzdění tj nepoužívání brzd, dobíjení z kopce nepoužívám, je lepší hodit Neutrál.
5 lidí obvyklé výšky a váhy v pohodě i na delší cestu. Objem zavazadlového prostoru super, výjimečně musím dát něco do předního kufru.
Za největší přednost považuji zrychlení v libovolné rychlosti. Na nižší třídě silnic mezi náklaďáky a traktory k nezaplacení.
Jel jsem v Tesle Model 3 a koupím si ji, vyhovuje mi víc než Tesla Model S.
Moje rada zní: Pokud si můžete domů nebo do firmy dovolit auto v ceně 1,5-2 M zvolte Teslu. Teda Teslu, co znám já, ne tu, co tak fundovaně znají Koudelkové apod. všehoznalí blábolitelé."

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vše má svá pro a proti. Dle mého názoru se elktromobilem na delší cestu vydá jen masochista. To ale neznamená, že elektromobily jsou k ničemu. Tramvaj a trolejbus je taky elektro. Spousta vlaků je elektro. Nesmrdí, nehulí a je to v pořádku.

Mnohokrát jsem napsal a rád Ti to zopakuji. Máme v rodině zatím jen dvě auta, ale jedno by klidně mohl být elektromobil s dojezdem do 150km (a to počítám s 300% dojezdovou rezervou), ničemu by to nevadilo, naopak. Jediné, co mi brání v pořízení je ta vstupní investice.

Jenže ty jsi stejný, jako @Radovanek. Jeden tvrdě prosazuje elektriku, druhý zaslepeně čmoud a smrad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...