Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Návštěvník
před 3 hodinami, mmartinkovic napsal:

Na to su tam poistky, tak ako u kazdeho auta

Jestli to bylo na mě, tak ano jsou tam pojistky.
I tak občas něco chytne od elektroinstalace ať už při nárazu, nebo technickou závadou - to je holý fakt. :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Panove, pojistky pri proudech krtere protekaji pri cinosti tehel udelatoru by musely byt sofistikovane elektronicke. A jak znamo kam cert nemuze, strci elektroniku - viz nase Pazoutky. A vzhledem ke sporivosti napr.pana Muska si s protipozarni ochranou svych vytvoru nedela vrasky.

Proste proc se nesmisrit s tim, ze kdo si koupi tenhle vahement muze byt zdarm a bez zaruky ugrilovanej. 😜

Upraveno uživatelem pesastor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dave_k:  tak to máš absolutní pravdu. Kdysi dávno, když jsem pracoval u Peu, jsme pánovi propláceli nové kalhoty, propálila mu je sedačka v jeho cca měsíc starém 406 coupe. Popáleninu na těle nechtěl ukázat ani šéfové, tak za tu nedostal nic. Celkově to asi nebyl příjemný zážitek, když ti začne hořet auto pod zadkem.

Pak na to byla i svolávačka, měnil se takový ten vyhřívací rošt.

EDIT: a byl to třílitr, šestiválec, žádná upocená tesla....

Upraveno uživatelem David 106s16
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 20. 4. 2019 at 1:27, pesastor napsal:

 @Radovanek . Vase teorie je dobra, ale JEN teorie. Proto k pozaru zeleneho, zelenejsiho, nejzelenejsiho vozidlaa na trhu vyjizdeji min.dve jednotky a dopredu si drbou hlavu coze budou delat a potom jese min 24hodin odpocivat pri min.24 hodinovem hlidani zdanlive uhaseneho vozidla [predpis Tesly]. NAvic  cely zasah musi probihat v dychaci technice, protoze fosgen, kyanovodik a pod jsou pruvodnim jevem tehle pozaru.

Ono i ta uzavrenost Baterrypacku je teorie, vviz chlazeni, pozarne neodolne vyvody nejruznejsi kabelaze apod.

takze opet jen reci, reci a zase reci...... 

Elektroauta mají 10x méně požárů než spalováky. Instruktážní video pro hasiče jak hasit elektroauta a hybridy s reálnou ukázkou. 

 

Hasiči namířili na přední část baterie Tesly M3 hořák s plamenem 1600 st. C po dobu 13 minut aby se jí povedlo zapálit, ale poškodilo to jen 2 moduly.

Jak zasahovat v případě nehody u Modelu 3 a jak vystříhat řidiče z auta.

Jinak když jsme u těch alternativních pohonů, Moravskoslezský kraj začal cpát s lobbisty vodík jako pohon elektroaut (palivový vodíkový článek vyvíjející elektřinu, ukládanou do malých batrií a pak teprve pohodn elektromotoru) . Co by udělal takový plamen s vodíkovým autem? Vůbec nemám představu. Uhlík s pryskyřicí na vodíkových nádržích to určitě nedá. Třeba kosmických SpaceX upustil od uhlíku u nové rakety Falcon a přešel na nerezovou ocel, která vysokým teplotám odolává delší dobu. A zpátky k alternativě vodík místo baterií. Možná bude časem i video jak hasit a rozporcovat vodíkové auto....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 20. 4. 2019 at 8:11, kirkiz napsal:

Tipuju že může zahořet třeba od nějakého skratu jako u každýho jinýho auta, takže řeči o proražení nekolika krytů baterek jsou liché.
Drát se může proklepat či prošoupat stejně jako u každýho jinýho auta a může zahořet.

Ano, to je OK. Ovšem pak to hoří jako každé jiné auto bez ohledu na pohon. Jen to musí hořet hodně moc moc moc, aby se to propálilo k lithiu v trakční baterii. Trubka s benzínem či plynem je pro takový požár od zkratu zkrátka jednodušší sousto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 minutami, brixtr napsal:

@Radovanek zajímavé video, jen se tak zeptám. Nevíš jaký je poměr Elektroaut vs Spalovák?

V ČR velmi malý, dnes skoro 6 milionů spalovacích osobáků (benzín, nafta, oba plyny, hybridy) versus +-3 tisíce plných elektrik. Ve světě je to různě, tady jsou poslední data z března 2019.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli to je tak jak píše @pesastor a Ty  tak mi tvrzení že Elektroauta mají 10x méně požárů než spalováky nedává moc smysl.. proto jsem se zeptal jelikož mě tohle zaujalo, z důvdou bezpečnosti posádky auta by to bylo plus pro elektro. Ale jelikož jich je tak málo v poměru k ostatním autům tak jsou takové statistiky nesmysl. jen muj nazor :) 

Upraveno uživatelem brixtr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel ani procentuální porovnání není fér. Možná počet požárů na milion ujetých kilometrů? A ani to by nebylo vypovídající. prostě v dnešní době nelze udělat objektivní statistiku, dokud elektroaut je mizivé procento a navíc to většinou jsou novější auta, u kterých předpokládám lepší technický stav.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Péťa: Statistika pracuje jen s daty, která jsou k dispozici. Takže buď chceš statistiku nebo chceš mít svoji pravdu. 

To Pesastor: Dolož to prosím. v ČR vím za poslední 3 roky o 2 požárech. Stará Škoda Eltra, to se bavíme o cca 40 let starém autě včetně staré technologie baterií. Nový elektrobus Solaris v Hranicích, tam hořela klimatizační jednotka na střeše, baterií ani motoru se požár nedotkl.

Tady máte oba názory odborníků . Jednoznačně ve prospěch elektromobility.

V této souvislosti je zajímavý i čtvrt století starý názor Václava Krále, guru našich dizajnérů aut: "Už delší dobu si myslím, že to s automobily tak, jak jsou dnes produkovány, není v pořádku. Že míří vedle. Žijeme v éře jisté marnotratnosti. Znepokojuje mne, že dvoutunová auta obsazuje jedna osoba, znepokojuje mne, že si lidé podle parametrů vyčtených z katalogu kupují na jízdu do práce vůz jezdící 250 kilometrů v hodině," vyznal se Václav Král již před čtvrtstoletím. Jeho slova jsou zaznamenána v knize "Václav Král - designér, který chtěl změnit svět". Celé zajímavé povídání zde.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já nevím.Je mi vcelku jedno kolik kterejch aut shořelo a ani nejsem zastánce elektromobility,ale zase bych ji na druhou stránku nezatracoval.Na ježdění 10-20 km do práce a na nákupy bych si to dovedl představit jako logickej krok,ale co předváděj ty ekoteroristi a eurohujeři,že se to snažej za každou cenu protlačit na všechny auta a zrušit spalováky,tak to mi je proti srsti.A co lodě a letadla?Další věc je dle mýho názoru kapacita sítí.Až se sjede celej panelák,potažmo sídliště večer domů a všichni to napíchnou na nabíječku,tak se stane asi co?No a v neposlední řadě je to ta "ekologická čistota" jak uvádí článek v odkazu.K čemu nám bude čistčí vzduch na jedné půlce planety,když tu druhou půlku zničíme?Takže já v tom nic ekologičtějšího nevidím.:myslim

Nová studie odhalila špinavá tajemství jinak čistých pohonů elektrických aut | Autoforum.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...