Fruktis Odesláno 20. duben 2019 Sdílet Odesláno 20. duben 2019 Tak zase čím víc budou hasit...tím se to nauči a nebudou si drbat hlavu...všechno bylo jednou poprve:) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 20. duben 2019 Sdílet Odesláno 20. duben 2019 Na to su tam poistky, tak ako u kazdeho auta Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pesastor Odesláno 20. duben 2019 Sdílet Odesláno 20. duben 2019 @kirkiz JEMZE ona pulka tech dratu u elektrohracek co smej na silnici nema s vyjimkou tech co napajeji elmotory ZADNOU odolnost proti pozaru. Totez donedavna platilo u domacich fotovoltaik na strese. A pak to hori a hori..... a hori. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Odesláno 20. duben 2019 Sdílet Odesláno 20. duben 2019 před 3 hodinami, mmartinkovic napsal: Na to su tam poistky, tak ako u kazdeho auta Jestli to bylo na mě, tak ano jsou tam pojistky. I tak občas něco chytne od elektroinstalace ať už při nárazu, nebo technickou závadou - to je holý fakt. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 20. duben 2019 Sdílet Odesláno 20. duben 2019 Netvrdim ze nie, ale ta poistka tam je nato, aby sa tomu predislo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pesastor Odesláno 20. duben 2019 Sdílet Odesláno 20. duben 2019 (upraveno) Panove, pojistky pri proudech krtere protekaji pri cinosti tehel udelatoru by musely byt sofistikovane elektronicke. A jak znamo kam cert nemuze, strci elektroniku - viz nase Pazoutky. A vzhledem ke sporivosti napr.pana Muska si s protipozarni ochranou svych vytvoru nedela vrasky. Proste proc se nesmisrit s tim, ze kdo si koupi tenhle vahement muze byt zdarm a bez zaruky ugrilovanej. Upraveno 20. duben 2019 uživatelem pesastor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dave_k Odesláno 20. duben 2019 Sdílet Odesláno 20. duben 2019 Vzhledem k tomu, že jsou všechna auta plná plastu a molitanu, což jsou věci velmi hořlavé, Tě vpohodě ugriluje každej a nejen elektrickej vehement pokud zavčasu nevemeš kramle. Hafity, Péťa a brixtr ohodnotil 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
David 106s16 Odesláno 21. duben 2019 Sdílet Odesláno 21. duben 2019 (upraveno) Dave_k: tak to máš absolutní pravdu. Kdysi dávno, když jsem pracoval u Peu, jsme pánovi propláceli nové kalhoty, propálila mu je sedačka v jeho cca měsíc starém 406 coupe. Popáleninu na těle nechtěl ukázat ani šéfové, tak za tu nedostal nic. Celkově to asi nebyl příjemný zážitek, když ti začne hořet auto pod zadkem. Pak na to byla i svolávačka, měnil se takový ten vyhřívací rošt. EDIT: a byl to třílitr, šestiválec, žádná upocená tesla.... Upraveno 21. duben 2019 uživatelem David 106s16 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radovanek Odesláno 21. duben 2019 Sdílet Odesláno 21. duben 2019 V 20. 4. 2019 at 1:27, pesastor napsal: @Radovanek . Vase teorie je dobra, ale JEN teorie. Proto k pozaru zeleneho, zelenejsiho, nejzelenejsiho vozidlaa na trhu vyjizdeji min.dve jednotky a dopredu si drbou hlavu coze budou delat a potom jese min 24hodin odpocivat pri min.24 hodinovem hlidani zdanlive uhaseneho vozidla [predpis Tesly]. NAvic cely zasah musi probihat v dychaci technice, protoze fosgen, kyanovodik a pod jsou pruvodnim jevem tehle pozaru. Ono i ta uzavrenost Baterrypacku je teorie, vviz chlazeni, pozarne neodolne vyvody nejruznejsi kabelaze apod. takze opet jen reci, reci a zase reci...... Elektroauta mají 10x méně požárů než spalováky. Instruktážní video pro hasiče jak hasit elektroauta a hybridy s reálnou ukázkou. Hasiči namířili na přední část baterie Tesly M3 hořák s plamenem 1600 st. C po dobu 13 minut aby se jí povedlo zapálit, ale poškodilo to jen 2 moduly. Jak zasahovat v případě nehody u Modelu 3 a jak vystříhat řidiče z auta. Jinak když jsme u těch alternativních pohonů, Moravskoslezský kraj začal cpát s lobbisty vodík jako pohon elektroaut (palivový vodíkový článek vyvíjející elektřinu, ukládanou do malých batrií a pak teprve pohodn elektromotoru) . Co by udělal takový plamen s vodíkovým autem? Vůbec nemám představu. Uhlík s pryskyřicí na vodíkových nádržích to určitě nedá. Třeba kosmických SpaceX upustil od uhlíku u nové rakety Falcon a přešel na nerezovou ocel, která vysokým teplotám odolává delší dobu. A zpátky k alternativě vodík místo baterií. Možná bude časem i video jak hasit a rozporcovat vodíkové auto.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brixtr Odesláno 21. duben 2019 Sdílet Odesláno 21. duben 2019 @Radovanek zajímavé video, jen se tak zeptám. Nevíš jaký je poměr Elektroaut vs Spalovák? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radovanek Odesláno 21. duben 2019 Sdílet Odesláno 21. duben 2019 V 20. 4. 2019 at 8:11, kirkiz napsal: Tipuju že může zahořet třeba od nějakého skratu jako u každýho jinýho auta, takže řeči o proražení nekolika krytů baterek jsou liché. Drát se může proklepat či prošoupat stejně jako u každýho jinýho auta a může zahořet. Ano, to je OK. Ovšem pak to hoří jako každé jiné auto bez ohledu na pohon. Jen to musí hořet hodně moc moc moc, aby se to propálilo k lithiu v trakční baterii. Trubka s benzínem či plynem je pro takový požár od zkratu zkrátka jednodušší sousto. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pesastor Odesláno 21. duben 2019 Sdílet Odesláno 21. duben 2019 @brixtr 740 registrovanych elektrohracek v CR vuci 3 500 000 aut se spalovacim motorem. Neni co dodat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radovanek Odesláno 21. duben 2019 Sdílet Odesláno 21. duben 2019 (upraveno) před 7 minutami, brixtr napsal: @Radovanek zajímavé video, jen se tak zeptám. Nevíš jaký je poměr Elektroaut vs Spalovák? V ČR velmi malý, dnes skoro 6 milionů spalovacích osobáků (benzín, nafta, oba plyny, hybridy) versus +-3 tisíce plných elektrik. Ve světě je to různě, tady jsou poslední data z března 2019. Upraveno 21. duben 2019 uživatelem Radovanek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brixtr Odesláno 21. duben 2019 Sdílet Odesláno 21. duben 2019 (upraveno) Jestli to je tak jak píše @pesastor a Ty tak mi tvrzení že Elektroauta mají 10x méně požárů než spalováky nedává moc smysl.. proto jsem se zeptal jelikož mě tohle zaujalo, z důvdou bezpečnosti posádky auta by to bylo plus pro elektro. Ale jelikož jich je tak málo v poměru k ostatním autům tak jsou takové statistiky nesmysl. jen muj nazor Upraveno 21. duben 2019 uživatelem brixtr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radovanek Odesláno 21. duben 2019 Sdílet Odesláno 21. duben 2019 Procenta jsou srovnatelná. Ne absolutní počet, protože spalováků je hafo mega moc, ale procento shořelých z něj. Poměřeno s procentem těch shořelých u elektrik. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Péťa Odesláno 21. duben 2019 Sdílet Odesláno 21. duben 2019 Bohužel ani procentuální porovnání není fér. Možná počet požárů na milion ujetých kilometrů? A ani to by nebylo vypovídající. prostě v dnešní době nelze udělat objektivní statistiku, dokud elektroaut je mizivé procento a navíc to většinou jsou novější auta, u kterých předpokládám lepší technický stav. brixtr ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pesastor Odesláno 21. duben 2019 Sdílet Odesláno 21. duben 2019 (upraveno) @Péťa ... a presto vesela horej, hasici misto CASky jezdej k tahovymuhle podle @Radovanek nepravdepodobnymu pozrru dve jednotky a vozej bazen s vodou. Jenze tohle nas deagog neni ochotnej priznat Upraveno 21. duben 2019 uživatelem pesastor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radovanek Odesláno 21. duben 2019 Sdílet Odesláno 21. duben 2019 (upraveno) To Péťa: Statistika pracuje jen s daty, která jsou k dispozici. Takže buď chceš statistiku nebo chceš mít svoji pravdu. To Pesastor: Dolož to prosím. v ČR vím za poslední 3 roky o 2 požárech. Stará Škoda Eltra, to se bavíme o cca 40 let starém autě včetně staré technologie baterií. Nový elektrobus Solaris v Hranicích, tam hořela klimatizační jednotka na střeše, baterií ani motoru se požár nedotkl. Tady máte oba názory odborníků . Jednoznačně ve prospěch elektromobility. V této souvislosti je zajímavý i čtvrt století starý názor Václava Krále, guru našich dizajnérů aut: "Už delší dobu si myslím, že to s automobily tak, jak jsou dnes produkovány, není v pořádku. Že míří vedle. Žijeme v éře jisté marnotratnosti. Znepokojuje mne, že dvoutunová auta obsazuje jedna osoba, znepokojuje mne, že si lidé podle parametrů vyčtených z katalogu kupují na jízdu do práce vůz jezdící 250 kilometrů v hodině," vyznal se Václav Král již před čtvrtstoletím. Jeho slova jsou zaznamenána v knize "Václav Král - designér, který chtěl změnit svět". Celé zajímavé povídání zde. Upraveno 21. duben 2019 uživatelem Radovanek Péťa ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pesastor Odesláno 21. duben 2019 Sdílet Odesláno 21. duben 2019 @Radovanek jedna z moznych odpovedi je tady https://elektrickevozy.cz/clanky/tesla-zacala-horet-ve-chvili-kdy-byla-zkoumana-protoze-uz-jednou-horela Ze by to psal dalsi pomlouvac a petrolhead??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
*nohafuc* Odesláno 21. duben 2019 Sdílet Odesláno 21. duben 2019 Tak já nevím.Je mi vcelku jedno kolik kterejch aut shořelo a ani nejsem zastánce elektromobility,ale zase bych ji na druhou stránku nezatracoval.Na ježdění 10-20 km do práce a na nákupy bych si to dovedl představit jako logickej krok,ale co předváděj ty ekoteroristi a eurohujeři,že se to snažej za každou cenu protlačit na všechny auta a zrušit spalováky,tak to mi je proti srsti.A co lodě a letadla?Další věc je dle mýho názoru kapacita sítí.Až se sjede celej panelák,potažmo sídliště večer domů a všichni to napíchnou na nabíječku,tak se stane asi co?No a v neposlední řadě je to ta "ekologická čistota" jak uvádí článek v odkazu.K čemu nám bude čistčí vzduch na jedné půlce planety,když tu druhou půlku zničíme?Takže já v tom nic ekologičtějšího nevidím. Nová studie odhalila špinavá tajemství jinak čistých pohonů elektrických aut | Autoforum.cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.