Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

V 12. 2. 2019 at 19:15, Péťa napsal:

Nikdo Vám neslíbí a nenakreslí a nevymodeluje tolik druhů elektrických aut, jako koncern VW a jeho dcery. To už vypadá, že mají jejich zaměstnanci povinnou výtvarnou výchovu a ruční práce, jak jsou samá vize a koncept. Jen skutek, ten utek. Od 2014, kdy přišli s předělávkou eGolf a eUp! se zmohli jen na rozežrané Audi eTron, momentálně nedostupné a se spotřebou jako kráva. Je to smutné, ale je to tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 16. 2. 2019 at 21:50, ozzy56 napsal:

To zase psalo "novinář". Kdo umí, ten se tím živí. Kdo neumí, ten to učí. Kdo neumí ani učit, jde dělat politiku, Kdo neumí ani politiku, píše do novin. Rychlé i pomalé nabíjení v ČR roste raketovým tempem ve srovnání s lety 2014-2017. Rozhýbaly ho evropské dotace na doplnění směrů sever jih a východ západ. Mapka stále existuje evmapa.cz a je super, u zařazených stanic ukazuje i aktuální stav, tedy zda je funkční nebo zda je obsazená.Je na ní 331 rychlonabíjecích stojanů 50 kW výkon a 611 pomalých od 3,6 do 22 kW výkon. Většina moderních vozů nic nehledá, zadáte cíl do navigace a auto samo navrhne, zda potřebuje nabíjet po cestě a nabídne možnost. K vybrané (dle umístění vzhledem k trase, provozovateli a ceně) provede automaticky i navigování. Kdo má nabíjení doma, což je drtivá většina, může mít každé ráno plnou. Což u moderních aut je dojezd kolem 350 km. Po městě to při optimistickém průměru 50 km/h vyjdete za 7 hodin. Kdy ale chcete v osmihodinové směně pracovat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 26. 2. 2019 at 10:20, pesastor napsal:

dnesni zajimavy clanecek na tema BLACKOUT v Berline

TADY

Co na to zdejsi zeleni elektroexperti?:myslim

edit pismenko

promiň, ale Prokopec je kus vola, který elektromobilům nejenže nerozumí, ale s oblibou splácá páté přes deváté. To že jeden borec nemá doma 22 kW je normální, u nás to mají rodinné domky staršího data, jinak máte doma v rodinném domě všichni 11 kW při jističi 3x25A, mně nevyjímaje. Pak Prokopec hned přihodí 350 kW nabíječky, což je rozvíjející se rychlonabíjecí síť podél dálnic v Evropě, nikdo si to do baráku nedá, nedoplatil by se. 

Onen Benedict Jessler bude buď vymyšlený nebo rovnou kretén. Vy si fakt myslíte, že mají baráky dimenzované na odběr 3 kW?!!!! Vždyť to má doma Vaše pračka a myčka, když je zapnete naráz a jsou úsporné ve třídě AAA. Pokud by tedy manželka nedejbože ještě žehlila (obvykle 1,2-2 kW) nebo pekla v troubě (obvyle 3 kW) tak jsou v Berlíně nahraní a mají blackout v celém Německu. To je ale hovadina, co, ten článek, a ještě tak dlouhá. Bože, komu jsi to dal do ruky klávesnici..... Jinak profesionální hejter elektormobility Prokopec to dorazil na závěr fotkami Vystrkova, kde ten příkon je. eON ho tam dodal. Na jeho otázku, co udělá rozšíření, mu odpovím obratem NIC. Protože další takový je v Praze Vestci a ještě jeden v Olomouci, dokonce osmistojanové. A kolem hranic jich máme dalších několik v Rakousku, Německu i Polsku. No a vydávat fotky reklamní kampaně Norů za více nabíjecích míst a přípravu na elektormobilitu za realitu, to už chce fakt mít koule a být novinářský presstitut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 28. 3. 2019 at 18:53, pesastor napsal:

@Vena garážmistr    taky jsem si tohodle clanecku vsimnul. Proste hasici misto s CASkou budou jezdit s jerabem a bazenem :D

V Hranicích s tím jezdí dlouho. Shořel jim jediný elektrobus a na vině byla střešní klimatizace. Prohořela střecha a prostředek autobusu, baterek se to nijak nedotklo. Prostě se musíš o téma více zajímat, když chceš fundovaně přispívat. Jinak ty požáry elektromobilů byly většinou po fatální nehodě, která u spalováku končí výbuchem. Tady se povedlo rozervat dost poctivě chráněný paket baterie a lithium holt (podobně jako bílý fosfor, dělaly se z něj kdysi populární kovbojské sirky, jak je škrtali o podrážku nebo o stůl, čímž odstranili nehořlavý pokryv hlavičky) na styku s kyslíkem hoří do vyhoření. Když se ovšem podíváš do statistik, tak shoří stále procentuálně daleko více spalováků než elektromobilů. Čím to asi bude? Že by hořlavým palivem?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jeste hned po nocnim hlidani povedena srandicka milovaneho Evropskeho Parlamentu: Ani benzin, nafta nebo akumulatory, ale AI vse zaridi! Lepsi nez zdejsi vlakno VTIPY:D

 

Chytrá auta ohlídají i řidiče. Budou vyhodnocovat, zda se řidič nekouká do mobilu

Zdroj: https://www.lidovky.cz/byznys/auto/chytra-auta-maji-ohlidat-i-ridice.A190416_213345_ln-auto_ele

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

EU - tanázie...

já už se tomu ani nechci smát. Ale vypadá to, že to došlo tak daleko, že velmi výrazně sílí euroskepticismus, v členských státech získávají politici, kteří chtějí vrátit EUrodarmožrouty (úředníky) do reality. Protože problémy se neřeší (viz migrace, armáda, ochrana), jen se vymýšlejí zástupné hovadiny - elektroauta, pseudoochrana osobních údajů, cenzura, cenzura a cenzura...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, Radovanek napsal:

... Když se ovšem podíváš do statistik, tak shoří stále procentuálně daleko více spalováků než elektromobilů. Čím to asi bude? Že by hořlavým palivem?

Ne, je to tím, že spalováků je podstatně víc než baterkáčů. Požár elektro auta je asi stejný průšvih jako požár fotovoltaiky. :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radime Radime. Procenta jsou srovnatelná. Ne absolutní počet, protože spalováků je hafo mega moc, ale procento shořelých z něj. Poměřeno s procentem těch shořelých u elektrik. A s tím požárem FVE to máš podobné. Na procenta opět vedou klasické spalovací kotle, co zničily barák, kde měly jen topit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uz pred casem jsem zadal @Radovanek jestli by na katedre pozarni bezpecnosti FBI nezjistil jak je to s hasenim elektroaut ALE JAKO OBVYKLE BEZ ODEZVY.

Ono staci ze i na pozar bezneho spalovaku [a na to jsem taky enkrat upozornoval] je 5kg hasicak v aute dobry tak akorat jako tezitko.Kdyz se to stane navic v tunelu..... viz odkaz s poutavym videem.

 A byt to elektropekac, nevim nevim:myslim

https://www.idnes.cz/praha/zpravy/pozar-tunel-mrazovka-technicka-sprava-komunikaci-video.A190417_113105_praha-zpravy_rsr

Upraveno uživatelem pesastor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@pesastor hasil to úplně k ničemu. Výsledek je krásné zaznamenán...měl se vybodnout na hašení...a utéct do bezpečí...už v okamžik kdy vystoupil bylo jasné že to sám neuhasi, plamen zespodu motoru, to sice nemusel tušit....ale ve chvíli kdy na to začal cakat tak neměl nejmensi šanci to uhasit. Plameny metr vysoko...jen je polechtal...

Hasicakem začíná hasit až s prodlevou, když mu tam někdo zastaví...požár plně rozvinutý...

Takže zbytecne a hašení k ničemu...Akorát se nadychal zplodin...a po chvilce je tam vidět že tam praskla pneumatika vlevo vepředu...měl štěstí že se jen nadychal...

Chce to prostě u všeho používat trochu selského rozumu...

A nikde  nepíšu že to hasil blbě...jen prostě už zbytečně 

Upraveno uživatelem Fruktis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 17. 4. 2019 at 19:19, pesastor napsal:

Uz pred casem jsem zadal @Radovanek jestli by na katedre pozarni bezpecnosti FBI nezjistil jak je to s hasenim elektroaut ALE JAKO OBVYKLE BEZ ODEZVY.

Ono staci ze i na pozar bezneho spalovaku [a na to jsem taky enkrat upozornoval] je 5kg hasicak v aute dobry tak akorat jako tezitko.Kdyz se to stane navic v tunelu..... viz odkaz s poutavym videem.

 A byt to elektropekac, nevim nevim:myslim

https://www.idnes.cz/praha/zpravy/pozar-tunel-mrazovka-technicka-sprava-komunikaci-video.A190417_113105_praha-zpravy_rsr

Nebylo potřeba se tam ptát. V autě je jinak jen 12V běžná olověná startovací baterie. Pokud není porušen ochranný obal trakční baterie, tedy battery packu, pak nemá co a jak hořet. Pokud je porušen, pak musí být porušeny i obaly jednotlivých článků (např. v Ionu je jich 88) a současně porušeny obaly jednotlivých náplní, kde je pak přístup vzduchu k cca 6% obsahu lithia, které ve styku se vzdušným kyslíkem hoří do vyhoření. Ovšem aby k takovému porušení došlo, musí být havárie fatální. Jako již známé případy čelního nárazu Tesel do betonu či stromu ve dvoustovce apod.. Pak jsou 2 možnosti. Kontrolovaný požár do vyhoření nebo zamezení přístupu vzduchu k uhašení. To se obvykle děje mnoha kubíky vody, aby se battery pack doslova utopil, nebo práškem, čímž se oheň udusí. Obvykle se ale volí varianta vyhoření, protože auto je už tak jako tak na *neumím psát slušně*ky a pokud se k porušenému battery packu dostane během stání nebo přepravy náhodou vzduch, opět dojde k zahoření. Viz odtah takto poškozené Tesly po domnělém uhašení. Jde o vozidlo, s kterým to borec napral přes pár obrubníků, chodníků a trávníků do rodinného domku, kde projel zdí a částečně vraty až do garáže. 

Jinak Tesla má na karoserii klasicky několik míst, která hasiči znají, kudy lze odpojit baterry pack od zbytku auta. Jak jsou na tom ostatní elektormobily, to netuším. Ovšem pořád hoří procentuelné méně, než spalovací vozy. Zde je v závěru požár Tesly vzniklý ne havárií, ale v důsledku závady na nabíjecím stojanu Tesla Supercharger v Norsku (výkon 125 kW), kdy požár následně zachvátil i nabíjené auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@mmartinkovic, @Péťa systemy na bazi praskajici trubicy byly jeden cas pouzivany v zavodnich autech a ve vozidlech armady. Maji jden zasadni problem; minimalni objem hasiva a s tim souvisejici funkcnost v motorovem, vetsinou zespodu otevrenem  prostoru. U beznych vozodel se spalovacim motorem je jedinym SPOLEHLIVYM resenim  volat hasice, cim driv tim lip!

Tyhle systmy se v soucasnosti pouzivaji treba pro ochranu a haseni dulezitych RACK skrini v serverovnach, kde pri detekci pozadu RACKU se vypne ventilace RACKu a teprve potom je kktivovano se vterinovym zpozdenim vypusteni hasiva. Pouziva/pouzivala i ZSR opet pro haseni elektroniky  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 @Radovanek . Vase teorie je dobra, ale JEN teorie. Proto k pozaru zeleneho, zelenejsiho, nejzelenejsiho vozidlaa na trhu vyjizdeji min.dve jednotky a dopredu si drbou hlavu coze budou delat a potom jese min 24hodin odpocivat pri min.24 hodinovem hlidani zdanlive uhaseneho vozidla [predpis Tesly]. NAvic  cely zasah musi probihat v dychaci technice, protoze fosgen, kyanovodik a pod jsou pruvodnim jevem tehle pozaru.

Ono i ta uzavrenost Baterrypacku je teorie, vviz chlazeni, pozarne neodolne vyvody nejruznejsi kabelaze apod.

takze opet jen reci, reci a zase reci...... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Tipuju že může zahořet třeba od nějakého skratu jako u každýho jinýho auta, takže řeči o proražení nekolika krytů baterek jsou liché.
Drát se může proklepat či prošoupat stejně jako u každýho jinýho auta a může zahořet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...