Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

  • O 2 týdny později...

@Pacho69 Cetls ten clanek? V Neecku se na tohle tema sesli  vsichni zeleny, superzeleny a elektrozaslepenci. Jediny kdo chyblei byli  zastupci prenosove soustavy!

Vzdyt i bez autoelektrosilenstvi se muselo v CR instalovat za 2 miliardy CZK ochran sice pred opacnym extremem - nemeckejm vetrnikum - pred rozpadem nasi rozvodne site ochran!  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel aktivisti mozek nepoužijí, jejich argumentem bude, že se má méně jezdit. Bohužel v tom mají částečně pravdu, ale kdo by se omezoval, že? Já za sebe na rovinu tvrdím, že dokud nebudu muset, tak se omezovat nehodlám. Denně mi z garáže vyjíždí dva spalováky, ujedou 13km a zase zaparkují na téměř stejném místě. Jenže každý vyjíždí v jinou dobu. Kdybych na to měl finance, jeden bych za elektrovozítko vyměnil okamžitě.

Že je problém v přenosové soustavě určitě vědí i ti politici a další, jen to nehodlají přiznat. Jednoduché by bylo, kdyby si provozovatelé elektromobilu pořídili fotovoltaiku (s akumulátory) a nabíjeli z ní. V rodinných domech to je reálné a na sídliště musí města nadále posílat MHD.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No uhlíková stopa se právě řeší...

Ta fotovoltaika na baráku je sice hezká, jenže bez baterky to nejde, protože elektřinu na nabíjení vyrábí většinou v době, kdy ji nepotřebuješ. Celé to může jedině změnit revoluce v ukládání elektřiny. Ač se někteří hodně snaží (musím říci Samsung, ač tu firmu nemusím), pořád to zatím nevypadá. Když pominu Muskovy bláboly, posun sice je, ale my potřebujeme revoluci.

Pesastor: jj, germán je sv*ně, dokud jsme nepostavili chrániče (jak říkáš, 2mil ČEZ/ČEPS), tak nám to tam mastil, jak to šlo, jak jsme je postavili, najednou si začal řídit soustavu... souhlasím s tím, že v tomto bychom se na ty "vyspělé" politické garnitury ohlížet neměli vůbec, protože jinak to ods*reme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Pacho69   Mas tam preklep: NE 2mil. CZK ale BOHUZEL 2 miliardy CZK!!!  :papa

edit  ona ta uhlikova stopa je prave jeden z hlavnich argumentu bezhlavejch propagatoru elektra, protoze jejich hracky v okamziku jizdy jsou bezemisni a vsechno pred tim a potom zametaj pod komerec @Péťa

Upraveno uživatelem pesastor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Vím že jsem sliboval že sem nebudu přispívat ale nedalo mi to. Protože tohle je jasný příklad toho že podobnou invencí jako inženýři který to navrhnou musí disponovat i hasiči který to mají hasit. Ve světě už se pomalu objevují postupy jak to bezpečně zvládat bohužel pro majitele těch kár je to nejspíš povětšinou smrt té káry. Konvenční auto se dá po zahoření opravit a provozovat dál protože tam se dá postupovat šetrným způsobem i k tomu ohni. 

www.autickar.cz/clanek/jak-se-hasi-doutnajici-elektromobil-ponorenim-do-vody/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...
V 20. 1. 2019 at 23:19, P607Olda napsal:

Jsem už dost starý, abych si všiml, že START-UP = blbost, která se normálně neuživí, a je třeba do toho pumpovat peníze, dokud to nechcípne. Takže bych to hodnotil tak, že Kanada pumpovat chce, zatímco v Rusku mají rozum. Nevím, jestli jsi elektrikář, ale uvedené parametry jsou z říše pohádek.

Příklad start-upu https://vtm.zive.cz/clanky/cistic-more-nejenze-nefunguje-ale-navic-se-lame/sc-870-a-196806/default.aspx?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Kdysi se tomu říkalo garážová firma a vznikl tak třeba Mrkvosoft nebo Japko. Ano, odpad je šílený. Pak si toho všimly vlády a zjistily, že když do toho jdou soukromí andělští investoři docela ve velkém, že je to politicky dobrý byznys. A výroba vděčných, když někomu sponzorujete jeho sen. A vznikl start-up jako pojem.  Já jich potkávám denně na univerzitě desítky a snaží se. Někteří už od střední školy. Držím jim palce, sám jsem takhle začínal a mnohokráte málem skončil. Nebýt garážovek, nepíšeme si tady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 21. 1. 2019 at 16:33, mmartinkovic napsal:

Takže, jedna mala slovenska firma, sa pustila do velkeho projektu. info nižšie.

https://auto.sme.sk/c/22032134/slovensky-startup-voltia-zvysuje-vyrobu-elektrickych-dodavok.html

Není zrovna malá, je to odnož největšího provozovatele rychlonabíjecí sítě pro elektromobily na Slovensku (funkční od 5/2014) a Polsku (od 2017/2018), nějaký Green Way, zelená cesta. Dlouho s tím koketovali, testovali v Rakousku i na Slovensku, a dnes s tím jezdí třeba DPD v Ostravě, ale i v jiných městech. Probíral jsem to s řidičem jedné dodávky, pro rozvozy ve městě velmi příjemné. Jinde ho s tím neposílají. Dojezd mu bohatě stačí, za den najede s bídou 120 km, furt někde stojí a popojíždí. Ostrava má na šířku 20 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 21. 1. 2019 at 16:54, pesastor napsal:

davno, davno jiz tomu co Tatra delala elektrro Betu! A protoze uspeli znamym zpusobem, at zije para, turbina

, tryskovy pohon:roker

 

image.png.194be1e78973cdeac46367da6bb655dc.png

Ještě ji můžete vidět u nás na VŠB-TUO ve žlutém provedení, aktuálně ji máme u nabíječky. Ale je vykuchaná, hodně se s ní experimentovalo. Zpojízdnění je jednoduché - baterky, měnič. Motor tam ještě je a zbytek je OK. Plast nerezaví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 23. 1. 2019 at 17:11, Pacho69 napsal:

No ono ty motory prostě byly původně navržený na práci, benzín v americe nic nestál, naftu nikdo neznal a ty pracovní auta v terénu potřebovaly krouťák, na výkon "štve pes". Když jsem byl kluk, vždycky jsme říkal, proč ty pěti, šesti litrový motory maj třeba jen 200koní. No časem jsem pochopil. Jednoduchej, spolehlivej, v podstatě naddimenzovanej na potřeby auta, ale spolehlivej, snadno udržovatelnej stroj na práci... Což po pravdě je elektromotor taky, nebýt toho nemožnýho nabíjení a mizerné výdrže. To je celá ta degradace. Prosazovat to můžou jen mimorealitní politici... Bože, já mám takovou radost, jak ten Žabožrout (chci říct rovnou žabař) narazil...

To o žabožroutovi asi bylo smazáno, takže nevím, o čem byla řeč. Nicméně žabožrout překvapil a normálně začal vyrábět a prodávat elektrické Pežoty na Slovensku. takže bychom se v klubu brzy mohli dočkat nových elektro členů. Protože zjevně ten s trapnou 22 kWh baterkou s mizerným dojezdem zkriplený Partner Teepee electric nikoho nenadchnul a prodeje nula nula nic. Minimálně v ČR.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 6. 2. 2019 at 16:52, Pacho69 napsal:

To, že Tesla nedovede otevřít není taky problém elektromobility ale toho, že někdo navrhl auto jako Apple. Ale protože Teslu nenavrhl Jobs, tak se nad tímto ani nikdo nezamýšlel. No a s vybíjením, to je jako by ti každou noc někdo vysrkl z nádrže 5l benzínu. No, snad konečně dojde k elektrostřízlivění. Mohlo by to padnout i na elektroúchylné Norsko.

No tak tahle zpráva o zamrzání klik a dalších radostech Tesel v zimě je fakt. Pokud tam nedáváte do mezery tuk, aby Vám tam nenamrzla voda. Na fórech Tesla majitelů běžná věc. Tak jako všichni dáváme olej na gumy do dveří, aby nám těsnění nepřimrzalo. To o úbytku baterek v Teslách v zimě je fakt. Ze dvou důvodů. Skutečně mrazy nedělají baterkám dobře, ale ruku na srdce, čí spalovák v -35°C u nás naskočí a napoprvé? Spotřeba taky jde nahoru. A druhá věc s úbytkem při stání je také jednoduchá. Kdyby si pán s Modelem 3 přečetl návod, našel by tam aktivní vytápění paketu baterie, aby auto bylo neustále v pohodě a připraveno na maximální výkon, +-20°C. Dostat paket o 55°C výše asi něco elektřiny sežere. Pokud parkuje v takových podmínkách, měl dát auto přes noc na kabel do zásuvky. Ostatně tak to dělají roky v onom Norsku, mají tam zásuvky a namontováno vyhřívání prostoru motoru a případně i kabiny. Aby vůbec mohli spalovákama v zimě u nich jezdit. Proto taky mají elektormobily pohodu, pokud potřebují v Norsku pomalou zásuvku. Jsou všude. Mohu Vám tedy garantovat, že nemají z čeho střízlivět, spíše naopak. Kupují elektriky jako diví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 10. 2. 2019 at 12:51, David 106s16 napsal:

Ony ty auta mají ještě jednu obrovskou nevýhodu, kromě spotřeby . Jsou velké a špatně se s nima jezdí a parkuje,  přece jen ty dimenze jsou v evropě trochu menší než v emeričce. Ta spotřeba nebude ten hlavní problém, aut s podobnou spotřebou jezdí i tady dost.

V Ostravě je pár lidí má, tyhle americké pickupy, typu F150, třeba místní rádio jako formu reklamy. Na každé křižovatce stojí v pruhu od čáry k čáře. V centru má dost problém jezdit a vytáčet se v uličkách. Takové mimo hory a les nepratické. I když u nás na hory a les je stále nejlepší Lada Niva 4x4. Dostane se všude, tihle sloni se nevejdou mezi stromy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   2 registrovaní uživatelé

×
×
  • Vytvořit...