Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

V 15. 1. 2019 at 14:26, Radek Hurvajz napsal:

1% za den ubývalo u NiCd akumulátorů, u Lion a LiPol je to zanedbatelné, měli by vydržet i rok nabité pokud jsou v pořádku. Ovšem u auta bude nějaký stálý odběr, takže je možné že za měsíc bude baterka vycucaná, vydrž na odpověď experta.

Tady je ta druhá citace.

Pánové, nechci do vás rýpat. Chci to technicky objasnit, a nebýt odkázán jen na komerční přikrášlené informace.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vlastní zkušenost s tím nemám, auto stálo nejdéle 14 dní, ale u Iona jsem nepozoroval žádný rozdíl. U Tesly prodávám, jak jsem nakoupil. Oni ani Teslisti moc zkušeností nemají, páč furt jezdí. Ty postřehy, potvrzené později servisem, byly od pár lidí, co nechali auto stát měsíc na letišti a divili se úbytku dojezdu. fandu, co by dal např. do Xka 4 melouny a pak ho nechal stát a jen měřil, úbytky bohužel neznám. Jinak Tesly ještě mají aktivní BMS, takže se starají teplotně o baterky, při parkování to také sežere nějakou elektřinu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Radovanek  ono jde opravdu o to, ze elektromobilistu je v CR pres veskerkou masaz ze strany nejruznejsich eko****, medii, Buselu, dotaci apod. srovnatelne mnozstvi s poctem nabijecek. 

NAVIC i tech parostroju bude v CR radove vic nez ctyrkolych elektropriblizovadel

Tak good luck ke skvJelym parnim, turbinovym nebo dokonce V12 dvoukolym zitrkum! Tam je aspon jistota ze dojedou a nedojdou jim baterky:roker

Upraveno uživatelem pesastor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 45 minutami, P607Olda napsal:

Tady je ta druhá citace.

Pánové, nechci do vás rýpat. Chci to technicky objasnit, a nebýt odkázán jen na komerční přikrášlené informace.

Měření jsem nikdy žadny nedělal, jen orientačně před použitím bateií, jednak jsem toho celkem dost přečetl, a zkušenosti mam jen s malejma bateriema v aku nařadí a domaci elektronice, kde to funguje tak jak jsem popsal, starý NiCD do měsice vždy chciply, některý i dřív, ted nový Lion, LiPol drží i pul roku bez problemu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to několikrát do roka, tyhle převratné články. Zatím nejdelší článkovou kapacitu má HE3DA. Nemyslím tím ale bateriové, nýbrž oslavné novinové články  😊 Šli na to kluci asi z druhé strany, zřejmě inspirace Hyundai Ioniq, který má sice malou baterku 28 kWh, ale velmi slušné dojezdy právě díky řídícímu SW nabíjení a vybíjení. Ale třeba se pletu a je to, jak píše kolega na Elektroforu: "Napadají mě Lithio-titanátové baterie LTO, které na anodě neobsahují grafit, ale přímo nanokrystaly lithium titanátu...Grafit se při vysokých proudech ohřívá a znemožnuje klasickým Li-on bateriím vysokých nabíjecích proudů...Zato LTO baterie které grafit neobsahují, dokáží absorbovat energii až 10krát rychleji oproti klasickým Li-on bateriím. Čili 60kwh baterie při napětí 800V a proudech 400A je možno nabít na 100% za 5-10 minut.Velká nevýhoda těchto baterií je jejich nízká objemová kapacita, zhruba poloviční oproti Li-on baterie."  Jinak o poměrech v Rusku pro vědu a podnikání v baterkách nejlépe vypovídá, že tři Rusové se prosazují ve start-upu v Kanadě. Holt při těch zásobách ropy a plynu jim doma pšenka těžko pokvete. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem už dost starý, abych si všiml, že START-UP = blbost, která se normálně neuživí, a je třeba do toho pumpovat peníze, dokud to nechcípne. Takže bych to hodnotil tak, že Kanada pumpovat chce, zatímco v Rusku mají rozum. Nevím, jestli jsi elektrikář, ale uvedené parametry jsou z říše pohádek.

Příklad start-upu https://vtm.zive.cz/clanky/cistic-more-nejenze-nefunguje-ale-navic-se-lame/sc-870-a-196806/default.aspx?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každá automobilka mala elektromobil, nakoľko v 80 rokoch čakali ropnú krizu. A dodávky sú predsa len lepšie stavané na záťaž, či už hmotnosť, a nosnosť, čiže je to kam "schovať" , a aby to nebolo také, takmer každý podnik mal nákladné elektromobily, ked to tak zoberieme, CSD, a ich batožinového vozíky, a pod. 

Späť k dodávkam, v Truckeri, 11 tuším, je velke predstavenie elektro dodávok DHL, ktoré vyvíja a vyrába pre seba, keďže to kúpili ako Start up istého Tureckého profesora, a VW im dal nenormálny cenovku, čiže na masivnej výrobe sa dohodli s Fordom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako tohle je třeba pecka

image.png.080ebbb8616105fc62f23c21d3d305da.png

i tohle (Rivian) bych si uměl představit

image.png.43e64917e95652a7de2079dfcfa28dcc.png

škoda jen, že to bude stát ultra balík.

Ale když to nabiju řekněme do půl hodiny a ujede to v terénu ( ale jako v TERÉNU myslim) aspoň 150km (takže by to takle kolem komína dalo 400-500), má cenu o tom přemýšlet

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pri priemernom plate v SK a CZ republike je 7L V8 objem len na okrasu a mozes sa ist prevezt tak 1x do mesiaca.
Kamos mal Imprezu, 2x chipnutu, kovane kluky, piesty, extra blok, atd, mal to na 2 stupne, 650k a 800 k ale to zralo aj travu s asfaltom, chodcami okolo cesty. pri tom najvyssom vykone isiel benzin priamo do turba, zvuk to malo ako triskove lietadlo. Robieval take srandy, ze pri vyjazde na dialnicu stal na vyjazde a cakal na auto, a pohynal sa zaroven snim ( 0 -100 za 2 s :-)))) )    ale to len tak bokom, viac to bolo na preteky, kde tomu daval viac ako 100 ok benzin.
Ale bokom, v TopGeare tusim bolo, ked testovali F150, tak ze je najpredavanejsie auto na svete, lebo s cenoukou okolo 35 000 USD, to zase az taka prehnana cena nie je, a amerika nie je europa, platy su tam tiez niekde inde, cena benzinu sa pohybuje na urovni 1/2 toho co v europe. cize oni nie su nuteny ist do elektrifikacie, setrenia a podobnych veci ako nas nuti EU koli emisiam, (ked velke podniky, lode znecistuju ovzdusie z 95%, auta nieco viac ako 1%) , sak na com sa najlepsie zaraba, na motoristoch.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na t V8 nemusí mít 800k, na běžnou práci stačí 250 + slušnej krouťák. Když naplníš nádrž, která nebude ani tak těžká jak baterku, ujedeš s tím 1000km i v terénu, kdybys náhodou věděl, že bude hůř, prskneš na korbu sud s benzínem. Ta elektrická pixla je jen na okrasu, pro Radovánky a další pozéry, F150 je auto na práci, v Evropě si taky většinou kupují pozéři. V Americe je to auto na práci a elektrickou by si zas koupil pozér z města a to i kdyby benzín stál jako tady (to že tak nestojí je proto, že v Americe si na nej nikdo nedovolí uvalit výpalný, to by dopadl jako vypatlánek Makrón). Prostě tahle elektrická pixla je marketingovej tah, reálně úplně k ničemu. Leda bys k tomu sudu z benzínem přihodil elektrocentrálu, což při dvojnásobku ceny za V8 je už fakt hodně ujetý. Američan chápe, že nákupem V8 vlastně ušetří - především si starosti...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Pacho69  prave kvuli nejruznejsim elektrosexpertum v cele s nejmenovanym verozvestem tady prosazuju parni stroje, turbiny, tryskove motory a treba i ty V8 [ovsem zadny small block ale plnokrevne Big Block] nebo V16 na dvou kolech!

Edit:

Jooo a spravnej ortodoxn V8 NEMA turbo nebo dve ALE KDYZ UZ TAK KOMPRESOR

EDIT 2

VW: nejlevnejsi mala auta NEMOHOU byt elektricka, TADY . To zase elektroguru otoci, zkresli a bude jecet o petrolheadi mafii!!

A tak jsem napominan, zaviraji se vlakna apod....  :roker

Upraveno uživatelem pesastor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ono ty motory prostě byly původně navržený na práci, benzín v americe nic nestál, naftu nikdo neznal a ty pracovní auta v terénu potřebovaly krouťák, na výkon "štve pes". Když jsem byl kluk, vždycky jsme říkal, proč ty pěti, šesti litrový motory maj třeba jen 200koní. No časem jsem pochopil. Jednoduchej, spolehlivej, v podstatě naddimenzovanej na potřeby auta, ale spolehlivej, snadno udržovatelnej stroj na práci... Což po pravdě je elektromotor taky, nebýt toho nemožnýho nabíjení a mizerné výdrže. To je celá ta degradace. Prosazovat to můžou jen mimorealitní politici... Bože, já mám takovou radost, jak ten Žabožrout (chci říct rovnou žabař) narazil...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Copak o to, to je daleko menší problém, než to, že se sim tam zastavily ty "ekoelektrárny", soláry a větrníky a museli omezit běžným lidem odběry, protož primárně potřebovali elektřinu k zajištění distribuce plynu, vody a záchranných složek. Takže kdo topil elektřinou, si to docela užil...

Na Kvildu by jel v tomhle elektromobilem, jen magor, ale ty amíci měli -35 normálně ve městě. Nevím jestli celsia nebo farenheita, ale myslím, že při týhle teplotě je to skoro jedno (+- pár stupňů rozdíl)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...