Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Tak máš 2000 registrací  z 5 milionů osobních aut. Fakticky se dají v ČR pořídit elektromobily nové poslední 4 roky, ale až poslední 2 roky je trochu větší výběr a jen poslední rok koupíš typy s větší baterkou. Všechny stojí milion nebo těsně pod něj či nad něj (mimo Teslu). K tomu přidej průměrné stáří a tedy obnovu osobáků +-15 let a fakt, že 80% nových aut kupují firmy (obvykle na tříleté leasingy). A je vymalováno.  Kdo chce, jde už dnes do ojetiny, sem tam do nového auta. Většinou firma nebo díky dotacím i obec.

Pokud bereš Iona či BMW i3, tak dejme tomu vzhledově pixla, ale jinak je hodně elektroaut jen prostá přestavba spalováku. A není jich málo - Nissan eNV200, Kia Soul EV, VW eUP, VW eGolf, Mercedes-Benz B electric, Peugeot Partner electric, Citroen Berlingo electric, Renault Fluence Z.E, Renault Kangoo Z.E, Renault ZOE (čili elektrické Clio)......... A k nim můžeš přidat všechny starší s olověnými a NiCD a NiMH baterkami z let 1995-2005, třeba Peugeot 106, Citroen Saxo, VW Golf CityStromer, eStromos (Opel Agila/Suzuki Alto) a další.

A je fakt, že přestaveb si málokdo všimne. Nejméně výrazné jsou VW, ty nepoznám při letmém pohledu ani já. Vždy se na ně musím zaměřit a zjistit, zda to není spalovák, co má jen koncovku výfuku krytou nárazníkem. Tedy pokud nevrčí hned vedle mne.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Jak to napsat slušně - prostě nečti petrolheadí Autoforum. Výčet článků na Tebou citované stránce s různými domnělými problémy nebo rovnou fejky je obdivuhodný. Kam na to ti redaktoři chodí. A jak vidno, neustávají ani po 8 letech. Ano, hejtují elektromobilitu už od roku 2011.

Elektromobily mají další problém: životnost akumulátorů - Norská elektrická pohádka nabírá hořkého konce, takhle to opravdu nepůjde - Elektromobily přerůstají Kalifornii přes hlavu, lidé se přou o nabíječky jak malé děti - Cena 1 km dojezdu u elektromobilů: až 22krát vyšší než u konvenčních aut  a xy dalších

Zkus si najít něco od Milera, Prokopce, Bednáře a dalších "znalců" o Peugeotu Ion. Kolo by sis o něj neopřel 😉:

Pro zasmání: prodeje elektromobilů ve Španělsku, únor 2012 -  Největší propadáky českého trhu s auty v roce 2016: tyto vozy nikdo nechtěl Peugeot iOn Cargo jako malá elektrická dodávka? Ani tohle fungovat nebudeMitsubishi zastavilo výrobu Peugeotu iOn a Citroënu C-Zero. Dočasně, nebo navěky? (jen pro objektivitu samozřejmě na Autoforum nezveřejní článek, že výroba jede dále a dokonce se opět vozí do Evropy a dají koupit třeba v sousedním Rakousku, ale to je u nich normální).

Jinak odtah se řeší stejně, jako u aut a automatickou převodovkou, která zablokuje hnanou nápravu. Nebo když odtahuješ auto se zabrzděnou nápravou. Pokud je auto vybité na trakční baterii, stačí pomalý odtah, samo se rekuperací nabije. Ale fakt pomalý. Pokud je vybitá startovací baterka, stačí ji oživit stejně, jako když v zimě odejde baterka spalováků propojením kabely se startovací baterkou jiného auta. Problém vybité startovací baterie je v tom, že ovládá systém zapnutí motoru a baterky trakční, takže je nespustí. Stejně jako spalováku vybitá baterka neroztočí motor. Co se havárek a poškození baterií týče, to je jediná výjimka. Protože tam skutečně může proniknout vzduch k oněm +-6% lithia a vznítí se. Ovšem to se bavíme o havárkách, kdy u spalováků vybuchuje nádrž a auto shoří.

A na závěr něco aktuálního - v Ostravě včera a dnes fest napadl sníh, tak jsem vypnul ESP a na prázdných parkovištích areálu VŠB-TU si zařádil. Chudáci pneumatiky. 😄 Zadní náhon na sněhu samozřejmě paráda, jen to docela klouzalo na cestách. Při návratu z kina (Bohemian Rapsody o skupině Queen s Atmos zvukem bomba, doporučuji) jsem musel být při rozjezdech hodně citlivý s pedálem, jinak zasahovalo ASR protiskluz. Do zatáček pak volněji, jinak hned utíkal lehký zadek (jeli jsme 2 vepředu) a drnčelo ESP.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesunul jsem sem příspěvky z https://www.peugeot-club.com/topic/98752-prakticke-zkusenosti-z-provozu-postupne-doplnovane/   a prosím pouze o věcnou a slušnou diskusi, jinak budu mazat, mazat a mazat! Elektomobilita prostě je a asi i bude, nemá smysl si nalhávat něco jiného, proto se může řešit i zde na automobilovém fóru. Je to stejné téma jako tuning, navigace, FAP apod.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 hodinami, Brajara napsal:

Odtahové služby hlásí další problémy s elektromobily, o nichž se dosud nehovořilo

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/odtahove-sluzby-hlasi-dalsi-problemy-s-elektromobily-o-nichz-se-dosud-nehovorilo/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Máš s tím nějaké zkušenosti?

Je problém pro odtahové firmy si pořídit např. toto https://www.prolux-shop.com/cz_cs/speed-dolly-2875.html stejně to určitě mají. Jak jinak by nakládali auta třeba s urvaným kolem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, pesastor napsal:

Vsechno nejlepsi v Novem Roce 2019 preje skalni PETROLHEAD ze Slovenska a dovoluje si prispet jednim odkazem

Elektroauto jako rodinná tragédie

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-nabijeni-jan-zima-bloger-blog.A190104_121713_automoto_fdv

Víš, já si o tomto fejku myslím toto - je to placená provokace. Slátanina naprostých hovadin bez jediného důkazu a jména. Jiné vysvětlení pro bláboly typu velkým elektromobilem ujede max. 60 km nemám. Nebo pan Zíma chce klikáním a diskusí vydělat peníze na reklamě na internetu. Znáte jiné vysvětlení v roce 2019, kdy - Plzeňský dopravní podnik získá od ČEZ ESCO čtyři elektromobilyPlzeňské pivo by mohl rozvážet elektromobil! Prazdroj otestoval elektrickou dodávku eCanterDaimler v USA dodal první elektrický náklaďák, chce mít náskok před Teslou, Audi zahajuje prodeje Audi e-TronTesla otevřela konfigurátor elektromobilu Model 3 a zahájila tak prodej ve většině vyspělé Evropy a nakonec V Evropě je skoro 6000 CCS nabíjecích stanic, každý den přibude pět nových?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

, @Péťa    Tak si myslim ze jestli chces byt jak pises ferovy mel bys mazat, mazat a mazat nektere  @Radovanekvkyten jeho predposledni,  tim zacni!

Jak to napsa slušně - prostě nečti petrolheadí Autoforum. Výčet článků na Tebou citované stránce s různými domnělým, napr i problémy nebo  rovnou fejky je obdivuhodný. Kam na to ti redaktoři chodí. A jak vidno, neustávají ani po 8 letech. Ano, hejtují elektromytvoryuzobuz ilitu už od roku 2011. 

Urazky redaktoru Idnes a nejen jich jsou od @Radovanek naprosto bezne a moderatorem tolerovane???     

Nebo se tady objektivita meni ve ELEKTROviru a neverici na tomto vlakne budes upalovat? Jestli ano, asi bys mel od moderovani tohodle vlakna odstoupit.

PS

Vlakno ma nazev "benzin, nafta, akumulator" a NE elektroRadovanek

 

Upraveno uživatelem pesastor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Názory na autory externích odkazů mi jsou ukradené. Vadí mi příspěvky mimo téma a urážky členů mezi sebou. Pokud to nepůjde, tak vlákno zase zamknu já nebo jiný moderátor. Všimni si, nemažu příspěvky o odkazy na články, které upozorňují na problémy elektra. Kdyby se zde mělo jen chválit a vyzdvihovat, smazal bych je.

Ty prostě nechceš pochopit, že alternativní pohony jsou a budou (nejen elektro, ale i LPG, CNG, vodík a já nevím co ještě).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Víš Pesastor, kdyby ty fejky a hejty nebyly lehce dokazatelné, tak napíšu, že jde o můj názor a neshoduji se s autorem. Ale pokud někdo tvrdí věci v rozporu s oficiálními údaji a prokazatelnými skutečnostmi - typický fejk v rámci hejtování elektromobility je třeba "Tesla žije díky dotacím" - tak to prostě není urážení. Naopak, oni urážejí svými smyšlenými články čtenáře. A nejhorší je, že ty neinformované. Prostě jsou to tvůrci veřejného mínění. Jenže něco je rovnou lež, něco zatají, něco překroutí, něco podají negativně, byť je to pozitivum. To je prostě propaganda a demagogie.

Třeba u té Tesly - ano, v krizi dostala od vlády půjčku, kterou ale na rozdíl od - třeba  spalovacího obra General Motors - celou splatila a v předstihu. Takže ne dotace, která by jí zůstala. Taky v USA nejsou žádné dotace na nákup aut, rozdávání dotací je EU specialita a úchylka. V USA máte možnost nákupem elektromobilu získat úlevu na daních. Tedy musíte nejprve vydělat, aby bylo co odvádět státu, a potom si můžete trochu odečíst. Takže žádná dotace ve stylu tady máte slevu placenou z daní ostatních, jako na Slovensku nebo v Německu. Norsko je třeba na půl cesty mezi dotací a slevou na dani - nedostanete dotaci, ale neplatíte DPH u nákupu elektromobilu.  Ovšem všechno tohle zmínění redaktoři prezentují jako dotaci. Čili rozdávání jen bohatým - protože elektormobily jsou drahé (mimochodem další fejk, protože jen v pořizovací ceně a je zamlčen násobný rozdíl mezi provozními náklady) - z daní všech občanů. 

Já umím i pochválit, když někdo z nich překročí Rubikon a udělá dobrý článek s ohledem na plusy i mínusy. Třeba se to, až na malé nepřesnosti, skoro povedlo na garaz.cz Jakubovi Rejlekovi, dal bych mu známku 2. Proč 2? Měl zmínit systém topení Smart EQ, který je stále primitivní a energeticky náročný, navíc s automatickou klimatizací nastavitelnou ve stupních, která to zhoršuje, čímž je vysvětlen dojezd 90-100 z deklarovaných 150-160. A měl vysvětlit lépe nabíjení, kdy se omezil opět jen na zásuvka a rychlonabíječka Lidl. Smart přitom rychlonabíjení nemá. Má ale silnou palubní nabíječku z dob spolupráce Daimleru a Tesly, ve standardu měly starší typy Smart ED 11, za příplatek 22 kW. Tedy s necelými 19 kWh baterie ji nabijete z červeného pětikolíku za 1,5 hodiny nebo necelou hodinu. A ze zásuvky 230V 16A za 5,5 hodiny, z 230V 10A za  8,5 hodiny. Vše z nuly do plna (u rychlonabíjení se bavíme jen o z nuly do 80%). Pak by to bylo dokonalé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapci motám se mimo jiné i kolem odtahů aut. Většinovým rajonem při odtahu je pro mě slavná D1. Ten článek z odkazu o problémech odtahových služeb jsem četl taky. Už jsem měl tu čest a byl jsem vyslán pro Teslu vymet díru a prorazil pneu + deformace ráfu. Takže na silnici neopravitelnej defekt. Odtah nařídila PČR protože majitel téměř 40 minut tvrdil že mu jede jeho asistence a protože stál na dálnici tak PČR rozhodli o nuceném odtahu mimo silniční těleso. Problém je váha těch aut díky těm baterkám nakládal jsem to rukou ale musel jsem stát úplně přesně vedle toho auta tudíž nebezpečná situace protože jsem stál v pravém jízdním pruhu. Tak abych ho uzvednul a otočil na sebe. Chtěl jsem to vzít na hulváta navijákem a natáhnout to na plošinu ale to majitel křičel že tím tažením se to poškodí.  Běžné auto takovéhle velikosti jsme schopný i rukou naložit tak že k němu najedeš co nejblíž a roztáhneš ruku dozadu co to dá hodíš to na kříž a zvedáš jak ho dostaneš nad sebe tak začneš ruku zatahovat a dá se to dostat na plošinu.  Takže z toho článku z mého pohledu vyplívá to že majitelé si stěžují že proces odtahu elektrickýho auta je náročnější na čas a na vybavení. A na místě samotném je to o tom že v provozu chce každý co nejrychleji to naložit a mazat na první místo kde se dá bezpečně zastavit a tam to případně uvázat nebo přerovnat na plošině aspoň takhle to učili mě. A je fakt že není nic příjemného když stojí  odtahovka v jízdním pruhu a nakládá protože může mít sebe lepší vybavení majákama ale když operuje rukou tak ty majáky zakrývá. Mě tam hlídali poldové a taky z toho nebyli odvázaný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tuhle jsem četl v rámci vybavování interiéru domácností, že "dřevo je materiál budoucnosti". To se mi líbí. Pak jsem narazil i na citát, že "dřevo je palivo budoucnosti", myšleno pro rodinné domy, a to se mi líbilo taky, neboť to odpovídá mojí osobní filozofii. A na základě toho bych řekl, že ten jakýsi návrat ke kořenům by mohl nastat i v dopravě, třeba něco jako: "chůze je doprava budoucnosti" případně "kolo (nebo i vaše nohy) je (jsou) dopravní prostředek budoucnosti".

Jen tak budeme tu přírodu skutečně šetřit. Třeba moje spotřeba elektřiny je oproti sousedovi, co s ní topí, ani ne pětinová. TO je šetření. Šetřím, protože nespotřebovávám, šetřím přírodu! Ne to, že zaplatím míň, protože vypálim ročně milion elektriky na topení, elektromobil a hovadiny. No je to o osobním přístupu. (ale jako zas nebudem svítit petrolejkou...)

PS k tomu nahoře: Beru to i osobně, chodím tam, kam nemusím vyloženě jet pro nějaký kila, pěšky :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I tomu zvoní hrana, legendární spalovač HD už taky nabízí elektromotorky do prodeje. Bude se muset snažit, Zero je velmi dobrá motorka, druhý rok v prodeji a cena poloviční. Třeba tahle potvůrka dělá dojezd (km) 288 město / 145 dálnice, má totiž baterku 18 kWh, o 2 kWh více než Peugeot Ion. Zkoušel jsem na Dopravním centru Libros a pecka. Největší legrace byla, když při přednášce na dopravní průmyslovce  v Ostravě pro studenty na ní jezdil mezi řadami publika borec v průběhu přednášky, tiše a nenápadně. Děcka to doslova žraly. No a venku slabší model mohly vyzkoušet. Ti co už měli papíry na malý motocykl. A ti co ještě neměli se povozili v Ionu, Leafu, Tesle, Ampeře.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak kdyz nam laskavy moderator odemkl vlakno, jiste se nebude zlobit ze sem budu obcas prispivat vecma kolem parostroju - kterych je v CR srovnatelne mnozstvi s elektroautama + zajimave stroje co me uchvatily po cestach necestach! A prvni z nich je kupodivu ELEKTROAUTO z r.1910 ktere jsem videl funkcni v lete v Bratislave!

Srdce Radovanka jiste zaplesa

 

IMAG0841.jpg

IMAG0843.jpg

Upraveno uživatelem pesastor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...