Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Jen dodám Radovane, jak píše Agrafik, že řepku nepěstují kvůli nám "petrolheadům". My "petrolheadi" o ni fakt nestojíme. Jo a souvislost je podobná -> elektromobilitita lidi to tak nějak nechtěj, tak jim to nařídíme. Nejlépe vytvořením brutální daně na většinovou, funkční alternativu.

Mě osobně se příčí naprosto nejvíc. To jen lobující vyčůránci typu Blbiš potřebovali (protože nejsou J.R.Jůving a nemůžou nás dojit na produkci paliva, to může jen stát) něco, na čem by nás dojit mohli. A tak vymysleli "soběstačnost" spojenou s produkcí bionafty a biolihu, zabalili to do "eko" a vesele tunelují státní rozpočty. A ta biosr*čka nám drancuje naši zemědělskou půdu, zásoby vody a samozřejmě zvyšuje karcinom spáleného paliva na trojnásobek (a to se jí přidává jen troška). Ale o tom se raději nikde neumí, mohl by se toho zas chytit nějakej půlmozek z bruselu, vyvolat histerii a rozbít vyžírkům jejich zlatá korýtka... A stejně jako dieselgate a histerie kolem ni z hlediska elkologie nic neřeší, právě naopak. S velkou částí škodlivin z dieselu si umíme poradit, ale s CO2 už je to problém a tam je naopak benzín výrazně horší, neboť se ho díky nižší energetické hodnotě, spálí prostě víc, ať děláš, co děláš...

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To máš plnou pravdu Pacho69 a když jsme to na VŠB prohnali v laboratoři různými stupni zátěže a provozu na zkušebních motorech, tak se ukázalo to, co odhalili i vědci jinde, že jde o solární tunel v evropském měřítku. Doplněný o to drancování půdy a vody. Jenže nebýt spalovací automobilita tak rozšířená, asi by nikoho nenapadaly řepky, močoviny, katalyzátory z drahých kovů, dpf filtry s vypalováním při vysokých teplotách a další nesmysly, konče tříhrnky.

Pořád se ale investuje do odstraňování následků, místo do příčiny. Tou je nefuknční MHD elektrická městská i meziměstská (jako funguje, ale ne tak, aby uspokojila drtivou většinu lidí, proto individuální automobilová doprava tak kvete a bohužel spalovací), nefunkční elektrické železniční  systémy (proto většina dopravy nákladů končí místo elektrifikované železnice na spalovacích kamionech) a málo používané říční systémy (západní Evropa je protkaná vodními cestami, jen minimum se užívá v rámci dopravy lidí, většina rekreačně a pro velké objemy sypkých materiálů), byť zde je elektrifikace na nízké úrovni, ale samozřejmě pohodlně možná, viz desítky let fungující MHD elektrolodě na Brněnské přehradě. 

To Milan+ - děsný blábol na autoforum.cz. Proč,? Protože já těmi auty všemi jezdil. A dostat se s Teslou přes 20 kWh/100 km vyžaduje jet pořád po dálnici. A dostat se s těmi malými prdítky na ty dvacítky, no to snad museli jet 150 nonstop. U modernějších aut nerozhoduje ani zapnutá klima, čili topení, když v 10-15°C jezdili na klimu +21°C. Já se prostě podívám na to, kolik jsme měl já (cituji) - 

"Z Brna jsem si vyzvedával auto s 98% nabití baterie, dojezd 247 km dle palubního počítače vozu, stav tachometru 2854 km. Vůz byl nový, měl najeto necelé 3 tisíce km. Displej avizoval, že zapnutím klimatizace přijdu o 14 km dojezdu. Prodejci Nissan, J.P.N.Cars s.r.o., se ho už nechtělo dávat na 100% na pomalý kabel. 

To se mi před Ostravou vymstilo. Nehodlal jsem vozu, s mnou doposud největší (pominuli Tesly), testovanou baterií, nic odpouštět. Po seznámení s autem jsem vyrazil z Brna, Hviezdoslavova 17, +4°C, 10:50 hod., e-Pedal vypnutý, režim D, mírná rekuperace, na dopolední dálnici úterního provozu. Tempomat na 130 km/h. V navigaci jsem nastavil cíl Ostrava-Poruba, Studentská 1770/1. Stačilo 10 minut tohoto tempa po dálnici a dojezd spadl na 225 km, z baterie ubylo 5 % (stav 93 %), okamžitá spotřeba atakovala 35 kWh/100 km, ostatní spotřeba systému ve vozidle se pohybovala kolem 0,4 kWh. Po 15 minutách od vyjetí se zvedla v kopcích na 50 kWh/100 km, dojezd spadl na 201 km, z baterie ubylo 14 % (84 %), zvedla se i teplota na +8 °C. 

Když jsem u Vyškova najížděl z D1 na rychlostku do Olomouce, začaly ve mně hlodat pochyby. Po 33 minutách dojezd spadl na 151 km, z baterie ubylo 33 % (stav 65 %) a to jsem byl nucen v dalším úseku zpomalit na 90 km/h. Když jsem na obchvatu Olomouce míjel ukazatel Olomouc Nemilany 7 km, Ostrava 102 km, byl dojezd už jen 115 km a baterie na polovině. Cesta z Brna do Olomouce naplno dle maximálně povolených rychlostí „sežrala“ 48 %.

U Lipníka nad Bečvou, po 57 minutách jízdy, jsem se vracel zase na D1 a k 135 km/h na tempomatu. V baterce 32 %, dojezd 70 km, teplota klesla na +6 °C. Navigace předpovídala ještě 47 minut jízdy do cíle, 77 km. Tedy nad dojezd. Počítač průměrnou spotřebu od vyjetí 21,1 kWh/100 km, okamžitou 33 kWh/100 km. 

Nedbaje na zlou předpověď (zkušený elektromobilista si vždy nechává rezervu dojezdu +20 km) jsem auto hnal dál. U odbočky na Odry, Exit 321, to začalo být zajímavé. Ostrava dle cedule 41 km (cíl Poruba 25 km), baterie 12 % a dojezd 22 km. Na navigaci se objevilo "Doporučení pro nabíjení" a už bylo nervózní i auto. Ve 12:02 hodin jsme měl do cíle 21 km, ale v baterii jen 9 % a údaj o dojezdu zmizel, jak je to u Nissanů obvyklé a jak mne to stále vytáčí. „Hloupější“ starší Peugeot Ion to přitom umí počítat až do 1 % a 1 km dojezdu. Nissany ne. Symbol nabíjecí stanice se rozsvítil na přístrojovce oranžově, přes displej s okamžitou spotřebou svítil žlutý rámeček s jasným bílým nápisem „Warning. Battery charge is low. Charge now.“

Stále jsem uháněl tempomatovými 135 km/h. Stav baterie klesl na 4 %, pak na 2 % a to jsem měl ještě pořád 500 metrů k odbočce na Klimkovice. Za ní dlouhý úsek táhlé zatáčky, Klimkovický tunel, krátké pozvolné stoupání, sjezd na spojku do Ostravy-Poruby a pak ještě Porubou samotnou +-4 km k rychlonabíječce Lidlu. Auto jsem neznal a nehodlal riskovat zastavení třeba v tunelu. S 1 % v baterii jsem odbočil z dálnice a vydal se přes kopečky do Klimkovic k pomalé nabíječce ČEZu. Rekuperace, plachtění na neutrál, setrvačnost a další klasické finty k úsporám elektřiny, přišly ihned ke slovu.

Ve 12:13 h jsem byl u zdroje. Stále svítilo 1 %, dojezd 3 čárky, +5 °C, k původnímu cíli cesty mi dle navigace zbývalo jen 6 km, na tachometru 3.002 km. Ujel jsem tedy na 97 % baterie dálničními rychlostmi v 1 člověku a bez zavazadel jen 148 km! To je spotřeba 26,5 kWh/100 km! V praxi jednoduše co 1 %, to 1,5 km dojezdu! Dálniční dojezd 150 km. 

................. Najezdil jsem do večera po městě a okolí dalších 92 km, baterka spadla na 35 % a dojezd na 97 km. Tedy městským ježděním jsme se přiblížili teoretickému dojezdu 277 km.  

..................... Neustále jsme si mírně topili a vyhřívali sedačky i volant, teplota venku poklesla na +3 °C, přidalo se varování před náledím, a to včetně mostů, byl silný vítr, občas protivítr. Průměrná spotřeba vystoupala ze 17 na 21 kWh/100 km a okamžitá často oscilovala kolem 30 a více.

Po ujetých 109 km už byl průměr 23 kWh/100 km, teplota dále spadla na +2°C, padal sníh s deštěm, baterka ukazovala 14% a dojezd jen 27 km. V tempomatových 110 km/h jsem musel volant držet pevně, poryvy zesílily. Na druhou stranu jsme se stali skoro nejrychlejšími na dálnici, málokterý spalovací vůz si dovolil jet i jen předpisových 130. Leaf, elektromobil s nízkým těžištěm, měl výhodu. K rychlonabíječce v Popradu jsme dorazili v 16:09 h, po ujetí 117 km, se zbývajícími 13 % v baterii, dojezdem 31 km a průměrnou spotřebou 22,4 kWh/100 km.

A teď mi prosím vysvětlete, jak ti OBJEKTIVNÍ britští koumáci přišli v kombinovaném provozu na tohle "7. Nissan Leaf - 206 km. První generace Nissanu Leaf dojezdem příliš neuchvátila, u druhé se čekalo výrazné zlepšení. Podle výrobce by přitom vůz měl dle metodiky WLTP zvládnout až 270 kilometrů, realita je však nižší. Stojí za tím i fakt, že se spotřebou 0,22 kWh na km je na tom Leaf stejně špatně jako Smart." Když majitelé jezdí běžně za 13-15 kWh/100 km a já při plném nasazení dálničními rychlostmi Jejich údaje jsou tedy nevěrohodné všechny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radovane, já fakt nepotřebuju auto na ježdění po městě. Na to mám MHD, Pokud jsem v Praze, 95% ježdění zvládnu s MHD. (Teda pokud mi zas nějakej magor nezakáže mít v uších sluchátka, nemůžu za to, že bezmozek se sluchátkama v uších se nechá přejet vlakem.) Auto z větší části používám na cesty 180 a více km. I na těch 180km v kuse moc možností není, obzvláště pokud nejedu sám, jezdíme obvykle ve třech nebo čtyřech + náklad, čímž dojezd rapidně klesne. Cesta třeba teoreticky na 2 hodiny, jenže vykopat se přes Prahu, uzávěry objížďky klidně i hodinu přidají. Když si představím, že ještě půl nebo víc hodiny trávím na nabíječce. To bych byl na*ranej ještě víc. Teslu si nekoupím, protože by mi nezbylo na druhý auto, se kterým bych mohl jezdit zbytek. A ani ta není žádnej zázrak. Uznávám, že se  posledních modelech korejci pochlapili, přesto ten rozdíl mezi konvenčními vozy je prostě propastný, i když pojedu jako debil se spotřebou 15l/100 (to si fakt ani neumí představit jak, při 170 to žere sotva osm a víc se s tím dlouhodobě jet nedá - mluvím tedy o svým autě), pořád dojedu přes 400km, běžně jezdím na nádrž 900, když uzpůsobím jízdu tak i tisíc. Jasně, nejezdím je denně, ale o tom to není, je to o tom, že není pro mne reálné jet třeba na hory vlakem (s výbavou pro 3 nebo 4, lyže), přestupy, prostě nereálné (v zimě jsme na lyžích co 14dní, někdy i častěji), prostě auto je nutnost. Problém nabít by třeba případech cesty na chalupu nebyl, ale je otázka, zda by se to stihlo, navíc jsme třeba zvyklí v neděli se vrátit ze svahu, vyložit v chalupě lyže, dát sušit věci (je vytopeno, stihne to uschnout, než dům vychladne) a vyrazit ku Praze (za tu hodinku asi auto do plna nenabiju, takže bych zas kysnul někde cestou).

Další typické jsou třeba pražské jarky. Už pravidelně se tvoří fronty na poslední pumpě před hranicí, to jako že u pumpy stojí průběžných 200aut a doba odbavení je cca půlhodina. Nedovedu si představit, že jsou to elektoauta, i kdyby tam bylo parkoviště obsloužený elektrikou pro 200 aut, co dál? Kdo by ho takto vybavil, když je to nárazová akce (dvě soboty za zimu). A ty auta o moc dál nedojedou, takže tam budou stát? Ucpou dálnici a budou čekat, kdy na ně přijde řada? Jaký tohle má řešení? Já ho momentálně nevidím. Proto aktuální elektomobilitu považuji za nevhodnou a její protlačování za nesmyslné. Navíc čím víc dokonale hořlavého lithia budeš mít v autě, tím bezpečněji se budeš cítit... A to lithium fakt dobře hoří a hrozně špatně se hasí, řekl bych, že je to možná větší problém, než dojezd a pomalé nabíjení, protože až se nehod začnou více účastnit elektroauta, budou toho plný noviny. Dnes je zatím sem tam shořelá Tesla spíš úsměvná, jenže lithium je o dost horší než konvenční nádrž. A když se poinformuješ mezi elektrokonstruktéry, zabránit lithiové baterii hořet vůbec není snadné, je to dost nereálné, obzvláště, když aku musíš alespoň v běžných intencích chladit. A zatím se mnoho úspěšných řešení nerýsuje, výrobci aut to příliš neřeší. Prostě problémů je víc než dost a důvodů nekoupit si elektroauto taky. Pro mě vůbec, způsob "protlačování" elektromobiity je naprosto debilní a přímo odrazující (zakážeme, vygenerujeme výpalné), přičemž funkčně je to drahá a velmi okrajová alternativa (hopsadlo po městě, suplující veřejnou dopravu), což je dost málo, nemyslíš?

Jo a víš proč je napadly řepky a biloiihy a tak? Protože prachy!!!! Mobilitě to nijak neprospěje a nám už vůbec ne, protože škodliviny vznikající ze spalování biosložky jsou 3x více karcinogenní, než ty z ropy (a to snad  včetně těch ze síry nebo olova). Takže ti co bohatnou na těchto sra*kách mezi sebe nikoho moc nepouští (u nás se o to stará babišova mafie ve spolupráci s ministerstvem financí), tak ti žraloci, co zase potřebujou někoho podojit si našli alternativní zdroje energie a elektromobilta se jim náramně hodí. Kdyby to alespoň přispívalo k nějakému rozvoji ekologického chování... Zvláštní je, že o daleko horším problému, kterým jsou plasty, se opravdu jen velmi tiše "šeptá"...

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Pepito  - promin, pocti par stranek, pochopis, ze toto neni tema o elektromobilech. A mozna ani nikdy nebylo. To je o tom, ze Radovanek je BUH a SPASITEL zemekoule a my vsichni smradlavi dinosauri :papa  O nic neprijdes, prestanes-li to zcela sledovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě pobavila Radovankova reakce :D nezklamal, všichni sou blbci, jenom on je letadlo:D

apropo... celý ty jeho příspěvky nechci číst, nemám s sebou náhradní prádlo, ale přeci jen jsem o několik vět zavadil okem, jak kontroloval ty procenta baterky na dálnici a zbejvaly mu nějaký kopečky nebo co..no a napadlo mě, že ten příspěvěk mohl končit slovy:"...pak jsem konečně dorazil do cíle, pro jistotu jsem sebou čtrnáctkrát švihnul o zem, vypích si drátem oko, rozbil hlavou sádrokartonovej podhled, sežral dvě skleničky a zbičoval se řetězem z motorový pily. Táák a tím byl zakončen můj nádherný masochistický dýchánek. Zítra už bez řetězu, páč to bolí jako kráva. Nashledanou :papa" :D

sorry za :xvul ale já prostě musel :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@StibTo , @Rikic339 , @morepower   Proto a jen proto jsem se rozhodl znechutit v mezich kanonu Fora @Radovanek jeho poklidnej akademickej a poradenskej zivot. Je to prace vysilujici protoze nekteri reditele zemekoule a prilehlych galaxii jsou splachovaci.

Hrube jsem se ale zklamal ze ZATIM neroztrhal na kousky usmevny clanek o Zhi-dou! Zrejme byl teprve na VSB zadan vyzkumny projekt na tohle tema a vyzkum s predem danym vystupem je vec financne narocna a dlouhodoba. Ach jaka skoda!!!:roker

doplneno o logo nas, petrolheads

image.png

Upraveno uživatelem pesastor
logo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, StibTo napsal:

@Pepito  - promin, pocti par stranek, pochopis, ze toto neni tema o elektromobilech. A mozna ani nikdy nebylo. To je o tom, ze Radovanek je BUH a SPASITEL zemekoule a my vsichni smradlavi dinosauri :papa  O nic neprijdes, prestanes-li to zcela sledovat.

Tome,sleduji to tady od začátku a "párkrát" se tady slovo elektromobil objevilo :mrk

Ale protože je to už pár stránek stejně nezajímavé,tak už mě to nebaví :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hoši když sebou povoz ( nechci psát auto) velikosti jaké jsou ve zdejších vodách prezentovány jako vhodné. Potáhne v kufru elektrocentrálu a dvacítkovej kanistr tak za ním pojede ještě konvenční auto které poveze veškerou bagáž elektricky cestující rodince protože do maximální váhy bude povoz doložen náhradním zdrojem a prostor v kufru mu taky nezbyde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jeden dotaz na Sveziho vanka @Radovanek Nesestoupil by ze sveho piedstalu, nazasel za kolegy na VSB FBI nas katedru pozarni ochrany a nepodiskutoval s nimi jakym zpusobem lze hasit ty pojizdne kremacni pece - jim opevovana elektropriblizovadla? O tomhle problemu vsichni decentne mlaci; ale trba TADY  se pise o pozaruTesly model S kde rakvicku hasilo 35 hsicu v dyhaich pristrolich a podle manualu Tesy museli vrak jeste 48 hodin hlidat.

Pak by nas mistni Vseznalek mohl poinformovat podle zasad publikacni cinnosti [citace, zdroje], co nas ceka na silici kdyz takovyhle pozarecek nahodou potkame!

EDIT

toVE VETSIM je domaci krematorium: "powerbanka"s fotovoltaikou na strese!!

 

     

tesla-p90-d-in-flames-800x400.jpg

elektromobil-tesla-model-v-ohni.jpg

Upraveno uživatelem pesastor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci, on to ten Radovanek podává tak, že to akorát znechutí. Ale pokud budete mít někdy příležitost, zkuste se oprostit všech antipatií k elektru Radovankem způsobených a sjeďte si s tím. Vypněte mozek, zapomeňte na všechny ty kecy kolem a prostě zašlápněte té Tesle plyn (no jasně, vím, je to jenom potenciometr) až do podlahy. A ručím vám za to, že až se vám zase dokrví mozek a popadnete dech, tak se budete řehtat od ucha k uchu a budete chtít zase. A zase. Jezdil jsem kdečím, ale tohle je prostě fakt dost jinde. Hned okamžitě letíte vpřed. Okamžitě. V milisekundě.

A teď si vemte ty konstrukční možnosti co to nabízí. Motor je maličký, lehoučký.Když tam není motor, můžou tam být dlouhá ramena a třeba pushrod. Motor umí taky dost silně brzdit, brzdy můžou být menší, neodpružená hmotnost jde dolů. Těžké jsou baterky, ale ty se můžou umístit kamkoliv co nejblíž těžišti. Těch výhod je mnohem víc.Tohle prostě je potenciál k výrobě řidičsky velice zajímavých aut.

Špatné jsou ty věci mimo samotné auto. Zatím ne úplně optimální kapacita baterií-dojezd a s tím související nabíjení.

A vůbec nejhorší je to, že se nám to někdo snaží direktivně nutit nedejbože nám nadávat do vrahů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...