Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Mě tady ještě jedno nesedí. Tady se furt mluví o tom, jak se s elektromobilem šetří, soláry a kdesi cosi, ale celý to je založený na tom, že se dostane levnější tarif na elektřinu, kterej někdo jinej zaplatí. Dostanou se dotace, kterej někdo jinej zaplatí, služby "zdarma", kterej někdo jinej zaplatí a využívá se technologie, kterou zaplatí jiná technologie, protože musí...a tak dál podobně. Takže se vlastně vůbec nešetří. Ničí se příroda pokřivenejma rozhodnutíma, demagogií a zeleným fašismem, kterej škodí nejvíc. Kvůli podobnejm pitomcům nám cpou litrový turbomotory, start-stop systémy, větrníky hyzdící krajinu, soláry, jejichž výroba se sotva kdy zaplatí a baterie, který neuměj likvidovat a jsou časovaná bomba. Kdyby ti všichni elektromobilisti radši prosadili atmosférický vícelitry, jejichž motory vydržej mnohokrát více, snížili svoji vlastní spotřebu elektriky, nevysávali systém a naše kapsy a hlavně, necpali nám svoje přiblblý názory, bylo by nám líp. Jejich vize jsou postavený na lži, vnucování a dojení systému. Že se vůbec můžou kouknout do zrcadla..když dneska zase s někým...hmmm...vyjebali:roll

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je pesastorovi zbytečné říkat, to je v podstatě svými příspěvky zaslepený fanatický petrolhead, který snídá benzín, obědvá naftu a k večeři si dává letecký petrolej. A samozřejmě rád dělá výpočty po bolševicku, jak tomu říkáme, podobně jako dnešní bolševičtí klimatologové, tedy prodloužením křivky do budoucnosti a neustálým růstem křivky. Poté, co na začátku zadal několik nesmyslných počátečních hodnot. Takže obvykle ze dne na den nahradí milion spalovacích aut elektrickými, dojede s nimi v jeden okamžik do Prahy a celou ji strčením do zásuvek vypne, střední Čechy nevyjímaje. Jak to je ve skutečnosti už dnes, to ho vůbec nezajímá. Ani jak to je teoreticky s takovou náhradou milionu, Což je v pořádku, může si se svými ropnými produkty v klidu dožít. 

A kolega mmartinkovic zase nechce pochopit, že i elektrické vozidla sa dnes iba rozbiehajů. Pumpy (rychlonabíječky) pro ně existovat nemusí, pokud se budou vyrábět opravdu elektrické vozy, ne spalovací elektromobily závislé na rychlonabíjecí síti. Což dinosauří  spalovací automobilky dělají.  Ostatně luxusní Jaguar iPace, který jsem řídil v pondělí, má směšných 7,4 kW jednofázově, v ČR bez walboxu nepoužitelných. Třífázových 11 se prý chystá. Bavíme se o skutečném elektromobilu jak velikostí baterie, tak výkonem palubní nabíječky. Pokud každé ráno stojí elektromobil nabitý nočním proudem z jaderky nebo z OZE (vítr fouká a voda teče a příliv a odliv a geotermály fungují i v noci) nebo z baterií, které se nabily sluncem přes den připravený na porci 300-500 km, tak znám jen velmi málo lidí s osobními auty, kteří ho dokáží vyjet do nuly. Protože obvyklá průměrná rychlost je max. 70 km /h při používání dálnic a rychlostek z bodu A do bodu B, takže by dotyčný musel strávit 4-7 hodin denně jen jízdou. Pokud máme 8mi hodinovou směnu a povinné přestávky, těžko si představit, že i přes tu směnu by neměl kde nabít. S palubní nabíječkou 22 kW si ovšem za hodinu přidá dalších 100-200 km dojezdu navrch, podle velikosti auta a typu provozu město/dálnice. Zmíněné parametry pro meziměsto dnes splňují pouze Tesly, pro město a okolí Renault Zoe a pro město Smart ED. Ostatní elektrické vozy mají v genech spalovací paradigma.

Mýliš se morepower, využití levnějšího tarifu je pouze díky tomu, že elektromobil je vlastně velký akumulační spotřebič a to dnešním obvyklým elektrárnám extrémně vyhovuje. Nikdo jiný ho neplatí. Naopak by jsi Ty měl ještě dražší proud přes den, kdyby elektrárny musely sanovat noční neprodejnou produkci. Dotace dostáváš zcela běžně Ty na svůj spalovák už dlouhá léta, jen to nevidíš nebo nechceš vidět. Ty stovky miliardy eur, které za poslední roky přitekly do silnic, dálnic, mostů, křižovatek, železničních přejezdů, parkovišť (o fabrikách na auta nemluvě), Ti jako automobilistovi platí všichni. Přírodu ničí pokřivená rozhodnutí, třeba podpora montoven, budování na zelené louce, plynu v dopravě atd. Určitě ne elektromobily a zanedbatelné sumy na rychlonabíjecí páteřní sítě, které by ovšem být nemusely. To je ten velký rozdíl mezi Teslou a dinosaury. Tesla si staví Superchardgery za své, zdarma dává partnerům Destination chargery. A vyrábí nezávislé elektromobily. Dinosauři staví nabíjecí sítě pro jimi produkované závislé elektromobily za peníze daňových poplatníků. Kdyby jsme se opravdu řídili zeleným fašismem, tak spalovací auto nevyjede ani jedno. FVE panel, ale to je opět dokázáno už cca 5 let, do 2 let vyrobí tolik elektřiny, kolik padlo na jeho výrobu. Jen to někteří papouškují stále dokola. Stejně jako o časované bombě s likvidací baterií, přitom už 100 let jezdíme na olověné baterie a nic se ohledně jejich likvidace jaksi neděje. Bez baterky a elektromotoru se totiž spalovák vůbec nerozjede, ani neudrží v chodu. Atmosférický vícelitr je stejně k ničemu, jako kterýkoliv spalovací motor. Je to jako se místo železnou tyčí mlátit dřevěnou a říkat si, že je to méně bolestivé. Pokud nebudeme mít systém veřejného zdravotnictví a veřejných silnic, pak si klidně každý může jezdit a ničit zdraví čím chce, klidně parním válcem. Jenže nemáme a všechna ta omezení pramení z jediného - regulují se věci, které mají dodatečné náklady a ničí lidem zdraví a životy. Nic víc, nic méně. 

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Radovanek    Zapomel jsi dodat zaslepený fanatický petrolhead @pesastor  , který snídá benzín, obědvá naftu a k večeři si dává letecký petrolej si dava misto kafe M2T a misto integralu k bolsevickejm vypoctum jak dojet nekam zadarmo pouziva   [kdo nevi co to je tak stylovej sovetskej scot] spravnou pomucku

pro moderatora: :xvul

scot.gif

Upraveno uživatelem pesastor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radovánek, som to napísal v príspevku a už si napísal že som nepochopil. Lepšie čítaj. Ale načo ti to vysvetľovať, stále tu opisujes elaboraty na elektriku, tak si ju užívaj, a nepresvedčí druhých čo je pre nich dobre. Aj tá poštvata elektrika do Superchargerov pre Tesly zdarma ide odniekiaľ, a niekto ju vyrobil, ale Tesla nie. Prečo si si nekúpil Teslu? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžeš mi vysvětlit, co Tě žere na tom, že někdo má obchodní model, v němž si předplácíš službu? Stejně jako Ti BMW do spalováku v ceně nabízí servis a součástky zdarma na 3-5 let, tak Tesla dává zdarma palivo. Doživotně většinou. Ostatně už to od ní kopírují dinosauři a nabízejí benzín/naftu na první rok zdarma.

Teslu nevyužiji. Je pro mne zbytečně předimenzovaná. Když jsem kupoval druhý elektromobil, už jsem si mohl vzít Leaf, ale na naše potřeby stačí Iony. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechápu. Když chci auto na dálkové jízdy, tak možná ještě nový Nissan Leaf 2.generace se 40 kWh baterkou, ale to taky není žádná výhra. Prostě 60 a více je nutnost na dálkové ježdění. A pořádný nabíjecí SW v autě, jako má třeba Hyundai 100 kW nebo Kia 80 kW. Protože Pak sice ujede 300+, ale na rozdíl od Tesláckých 40 minut Supercharger 125 kW bude tvrdnout na rychlonabíječce 50 kW 2 hodiny, jelikož mu velmi rychle omezí s plnící se baterkou výkon k 20 kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:xvulFidel dokazal zvanit 7 hodin v kuse a vyvazet revoluci Buhvi kam; nekteri elektroteroriste k nemu zrejme chodili do skoly: sice nezvani do mikrofony ale ono i pisemen to vyjde nastejno, vyvazeji a vnucuji nam revoluci v doprave - Boha elektro hihihihihi

Pro bdeleho moderatora: Thle NENI politicka proklamace, ale konstatovani faktu; na rozdil od fanatickeho elektro.... ktery TADY druhe urazi na tema " výpočty po bolševicku, jak tomu říkáme, podobně jako dnešní bolševičtí klimatologové, tedy prodloužením křivky do budoucnosti a neustálým růstem křivky"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžu. Tato diskuse je přesně, jako IOS / Android nebo Nafta / Benzín, atd...

Každá akce vyvolá reakci a nebere to konce. Všichni mají svoji pravdu. A teprve čas ukáže, která vývojová cesta je ta správná. Dotace to ale bohužel opravdu nejsou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není. Parní automobily šly do stoupy stejně, jako koně. Ropáci tam půjdou taky. Je to jen otázka času. Může se klidně stát, že sírové baterie nebo získávání vodíku se povede a dnešní LiFePol budou za pár let k smíchu. Jak jsme mohli jezdit na - z jejich nového pohledu - dřevoplyn. Auta budou mít dojezd 1000+ na jedno nabití/naplnění a produkovat nebudou nic, tedy jen vodíkové elektromobily vodu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady je to skoro pravidelný jako ženský cyklus. Ne že bych to nějak pozorně studoval to jsem si zakázal. Ale občas mi to nedá a zhlídnu poslední ( aktuální) stránku a stačí mi to. Opakuje se tady jedno a to samé. Jeden si jede svoji písničku několik vytrvalých se mu snaží vysvětlit že ta opěvovaná písnička není to nejšťastnější řešení ale on si jede dál a když mu dochází argumenty tak se občas uchýlí k nějaké skorourážce. Myslím si že zamknutí by tomu nepomohlo, protože takhle mají tuto story moderátoři jakžtakž pod kontrolou ale pokud by to zde zamkli tak by se mohla jinde rozpoutat daleko ostřejší debata s větším počtem účastníků než by se opět vyprofilovala skupina nejvytrvalejších diskutérů.  Jen mě udivuje jak moc to Radovánka uspokojuje zde bojovat proti " nám smradlavým  "  dinosaurům jezdících na ropné palivo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Vena garážmistr: souhlasím ale díky některým aktérům v tomto vlákně se může stát toto a dle mne k tomu je velmi blízko!!!

 

V 19. 9. 2018 at 15:42, Péťa napsal:

Pánové, jestli nepřestanete s tím věčným vzájemným napadáním, tak to tady zamknu a všechny nová podobná vlákna budu automaticky mazat. Berte to jako poslední výstrahu. Debatujme o klasických a alternativních pohonech, ale bez zbytečných vášní.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Weri 605 @StibTo @Klemoň a jak jsme to tu krasne na zacatku rozjeli :D me ani ve snu nenapadlo, co hlaskou, ze elektrina patri do powerbanky, rozpoutam :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nesouhlasím s tím, co někteří píšou ohledně zkončení vlákna apod. Radovánek by měl být potrestán za porušování pravidel diskuse na fóru

6. Chovat se slušně
Dodržujte zásady přiměřeně slušného chování. Obecně je toto fórum spíše pohodové a věcné, a mělo by tomu tak být i nadále. Zejména nevhodné jsou příspěvky urážlivé, nevkusné či protizákonné.
7. Nevyvolávat hádky
Zbytečné, nesmyslné a urážlivé příspěvky se budou bez upozornění mazat. Stejně tak zde není místo pro flame ani politiku. Dotazy na konkrétní osobu řešte zásadně přes SZ (u2u).

Podle mého názoru by měl být potrestán zamezením přístupu na fórum. Ne kvůli jeho názorům, ať si o nich myslí kdo chce co chce, ale kvůli jeho chování a opakovaným urážkám jiných členů fóra. Když jsem se podíval na úvodní stránku, pak k takovému potrestání již v mnoha případech došlo. Jenže mám pocit, že zde mezi administrátory a jeho osobou jsou jakési osobní vazby, kvůli kterým se adminům nechce. Jako u Orwella. "Všechna zvířata jsou si rovna, avšak některá z nich jsou si rovnější než ostatní."

Já nejsem formálním čelenem klubu, takže by mě to mohlo být jedno, ale pro jakýsi pocit obecně platné spravedlnosti to jsem nucen napsat adminům takto natvrdo.


 

Upraveno uživatelem Espero
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Espero jenze ty urazky smeruji i na jeho osobu, takze tak. Me to vlakno nevadi, az si tu budou napdavat do idiotu apod. tak to bude neco jineho. Obecne to vlakno muze byt i pro nekoho prospesne, ale to vlakno tvori svymi prispevky uzivatele....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...