Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

@Radovanek

tak ten pán se Soulem a Leafem by asi mohli být bráni za běžného, elektromobilitou nepolíbeného uživatele.

Ten pán podniká se čtyřmi fotovoltaikami a elektro jezdí cca 3-4 roky,takže asi o tom něco ví.Ale mluví o tom ,tak jak to je ,potvrdil mi i to co bylo v Letnanech na vystavě,když se tam o to kolega zajímal. Já se ho jen ptal,jak se to nabije doma,když je normál,či třífáz,mluvil něco o regulovatelném sloupku z té třífaze,má to prý u sebe v práci. A že nemá čas trávit na nabíječkách,to se mu nedivím. Dovolenou jede benálem. Což je rozumné.

Takže tak,jináč jsem tuhle reakci víceméně čekal.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co by jsi asi čekal, když ti lidé jsou schopni do benzínu tankovat naftu, řečeno přeneseně. tedy ten co psal článek, to je fakt trotl.

Pán s FVE má Leafa, počítám první generaci, protože dlouho. 2.generace je na trhu od jara 2018. A má Soul EV, taky 1.generaci. Takže baterky 24 a 28 kWh. To opravdu na ježdění na dalekou dovolenou není. Ten Leaf mu neudělá dálničními 130 km/h. bez mezinabíjení v Olomouci trasu Brno-Ostrava. A Kia sice udělá na 96% baterky Vyškov Ostrava, ale jen 110 km/h tempomatem. Vlastní testování a zkušenost. Sám i s nákladem a v plném obsazení. Takže pán má pravdu, jen ji bere ze svého pohledu a vývoj už je někde jinde. Leaf se prodával mezitím s 30, nyní už 40 kWh, Soul právě dorazí se 40 kWh baterkou taky. Leafu 40 kWh podle mého testu chybělo na dálnici Brno - Ostrava k dojezdu zhruba 10 km a to jsem jel neustále na maximu předpisu, resp. 5 km nad něj na tempomat.

Jinak se opravdu vracíme, viz 1944 

 

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Milan: Tak to pán jede v elektromobilech slušně. Ion s 16 kWh versu Leaf2 se 40 kWh je obrovský rozdíl. Včetně komfortu, automatické klimy, zdokonalené navigace atd. atd.. S krátkým nabíjením na Vystrkově (nebo u Jihlavy) dává přes 130 km/h trasu Praha-Brno. Nicméně pokud jezdí Chorvatsko, tak díky rapidgate (po rychlé jízdě a opakovaném rychlonabíjení se Leaf2 přehřívá baterie a tak na rychlonabíječce nabíjí místo 50 kW výkonem třeba jen 15 kW, což je u 40 kWh baterky dost průšvih, prostě nepochopitelně nemá aktivní chlazení) ví, že to nedá ani s ním. Tady je to holt o Tesle a superchargerech po cestě a Tesla S ani X zase není moc vhodná na ježdění po Praze. Protože 5 metrů. Jinak na stání v kolonách s adaptivním tempomatem a asistentem (autopilotem) ano. A taky, pokud na dovču třeba tahá člun, tak by musel mít Xko. Jinak tažné nedá.

Upraveno uživatelem Péťa
Prosím bez sprostých slov. Dík!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak já přidávám jiné povídání, netýká se to přímo elektrovozů, ale v jisté části elektrické energie obecně. Tento článek vyjadřuje současně a převážně i můj světonázor na tuto věc, i když končí velmi mírně. Já bych našel tvrdší slova pro současné jednání i zde se projevujících ekteroristů v roli užitečných idiotů a tímto hnutím řízeným ze starny velkých průmyslových lobby nastrčených politiků.

https://www.reflex.cz/clanek/komentare/90617/vladimir-pikora-cykliste-peklo-ridice-aneb-kdyz-mensina-tyranizuje-vetsinu-a-rika-tomu-pokrok.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=denni-tisk

 

Upraveno uživatelem Espero
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 hodinami, Radovanek napsal:

A co by jsi asi čekal, když ti lidé jsou schopni do benzínu tankovat naftu, řečeno přeneseně. tedy ten co psal článek, to je fakt trotl.

 

Ten pán, co ho povazuješ za trotla, je Jan Červenka. Šéfredaktor speedu, autocaru atd. Absolutní petrolhead. Asi neexistuje supersportovní a nejspíš i hypersportovní auto, kterým by nejel. Česká špička mezi motoristickými novináři. 

Taky kdysi vlastnil a denně používal Caterham CSR. Svatý grál všech puristů. Ale to asi, radovanku, vůbec nevíš co je, stejně jako on se nevyzná ve všech těch kabelech, co ty si musíš vozit v kufru.

Jemu, narozdíl od těch tvých demagogický keců, se dá věřit. Když řekne, že Aperta je na nic, tak už ji nebudu chtít. A když napíše o soužití s tou Konou to co napsal, tak vím, že to je reálné a dá se s tím žít.

Upraveno uživatelem David 106s16
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Espero napsal:

Jo, Vláďa Pikora, jezdíval jsem s ním na tábory :D Dobrej kluk, jeho názory mě baví a s většinou i výrazně souhlasím. Stejně tak s názory jeho drahý polovičky.

Taky nesnáším, když mě někdo brání, abych žil podle sebe. Hlavně když si myslí, že má patent na rozum.

:xvulsorry za OT, tak nějak sem to chtěl napsat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To David 106s16: To já mu samozřejmě nebere. Ale troufnu si tvrdit, že můj test Nissanu Leaf je 10x lepší než jeho 5 dní. Protože on je možná dobrej petrolhead, já zase elektromobilista. A nefušuju mu do řemesla. Když chce testovat elektriky, ať si mne najme.

Pikora i jeho žena Markéta Šichtařová mají názory, které klidně podepíšu. Ostatně už jsme se na pár akcích potkali a pokecali. To, co dělá pražský Automat, je opravdu za hranou. Nicméně zde Pikora trochu ujel, protože to, co dělá pro cyklistickou dopravu pražský magistrát - všimněte si, že se nebavím o svátečních sportovcích v upnutých pomalovaných nasrávačkách na kolech za desetitisíce a více, ale o lidech používajících kolo jako náhradu auta a MHD - je medvědí služba, která nasere jak Pikoru v autě, tak mne na Rekole.

Naposledy jsem s ním jel po Praze z hlaváku k Rudolfinu minulý týden v pátek. Stezky odnikud nikam, většina s kostkami, kde i horské podhuštěné kolo má problém, konce i začátky vyloženě v nebezpečných místech, kde vlítnete rovnou pod auto, tramvaj nebo z nichž nevidíte, kam jedete a sejmete chodce. Vrcholem jsou možnosti jet v protisměru jednosměrkou. Ovšem ta je tak úzká, že spolu s legálně parkujícími auty se nemáte šanci vyhnout s osobákem, natožpak zásobováním nebo popeláři. Ještě legračnější je, když musíte na tramvajový pruh, protože tamtudy - kromě uzoučkého chodníku se zábradlím, kde se fackují turisté - nic jiného nevede.

Takže oba popisujeme jen neschopnost Prahy, poradit si s veřejnou, pěší a cyklo dopravou versus automobilismus. Jen si myslím, že tentokráte se Pikora strefuje špatně, cílem nejsou cyklisté (podobně lze proklínat chodce za uzavřený Václavák a příkopy nebo promenády u řeky, kde mohl být klidně 4pruh pro auta), cílem je magistrát. A to, že on chce jezdit autem je hezké, ale lidi co v centru bydlí, tam auta nechtějí. A je jim jedno, zda jde o plynule jedoucí nebo poskakující kolonu. Nechtějí žádnou. Protože střed města, ani nábřeží, na to fakt stavěná nejsou. A že by se u nás - ale tam to taky nic nevyřešilo, jen zvýšilo počet aut a zácpy zůstaly - v dohledné době podél řeky zahloubily čtyřproudovky jako u Sény v Paříži, je pouze vlhký sen.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 17. 10. 2018 at 12:13, David 106s16 napsal:

Pěkný článek je tady. Řekl bych, že celkem reálně popsal život s takovým autem. Já bych se toho nebál vůbec, uměl bych si to představit, věřím tomu, že po měsíci provozu už bych věděl co a jak a neomezovalo by mě nic.

https://www.garaz.cz/clanek/pet-dni-s-elektrickym-huyndaiem-kona-21000300?seq-no=10&dop-ab-variant=&source=clanky-home

dobra recenze, tak nejak to bude ve skutecnosti:roll

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To pesastor: Hodně stará fotka. Nepodařilo se dohledat, u jaké příležitosti byla pořízena. Divné je i to, že před auty je zjevně kopec dolů. Tam by stačilo BMW i3 pustit a rekuperací by si dobilo. Nebo ho hodit na lano a chvíli táhnout, opět by po zařazení rychlosti dokázalo rekuperací na každých 100 metrech nabít minimálně 30. Má velmi solidně vymakanou rekuperaci.

To morepower: Přišel si s tím pozdě, je to tady okomentováno už na straně 83.

To David106s16: Ano, plugin hybridní VW teď v Německu frčí. Dokonce s nimi někteří borci po centru měst dokázali ujet i 80 km čistě na elektřinu, výrobce udává 50.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Radovanek No a? Tvoje komenty jsou stejně mimo.

---------------------------------------------------------------------------------------

Tuhle mě rozesmálo, sem viděl ňákýho borce na elektrokole a jak maj vzádu ty vozejčky, jak v nich vozej malinký děti, tak on tam měl elektrocentrálu :D Takže když rodinka někde zastavila, tak místo aby se nadýchala čistýho vzduchu, a vnímala to ticho "rušený" jen přírodou, zapla centrálu, aby dobila..:D

Stejně mě pobavilo v tý recenzi, jak ho musel odvízt k tý nabíječce F-150 :D to jako dost :D

 

Elektromobilita je zatím fakt komedie. I když elektrokola beru jako zásadní vývojovej stupeň veřejný cyklistiky. Ty budou masově přibejvat. Lidem se nechce makat a potit se, to je první důvod a druhej je, že se výrazně prodlouží dojezd, pokud to má někdo na kochačku a funfaktor narůstá a to je fajn.

Elektroauta sou zatím hovadina.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@morepower  Nezapomenutelnej zazitek s takovouhle centralou jsem mel pred 12 lety na sluzebni Filcce. Delal jsem v Praze, s Filcokou odesly v Bratislave diody v altiku. Veleni rozhodlo neopravovat na SK ale dojet. Jenze stara baterka.... A tak jsem dal do kufru 1kW centralu Asist [ta mela i vystup 12V DC], natocil centralu i auto, nechal otevreny paty dvere a ujizdel do Cech. Kluci policajti me pochopitelne na prechodu s otevrenejma do vzducu trcicima 5.dverma zastavili a mohli se potrhat smichy..... SMYSLUPLNA elektromobilita v praxi:D:D:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...