Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

V 10. 10. 2018 at 12:58, Espero napsal:

Já Ti rozumím, mě na tom vadí 2 věci, jednak že musím akumulovat přebytek do baterií a to pak přináší technické a investiční problémy spojené s obnovou a likvidací a pak to, že zbývající přebytek asi budu muset dávat do sítě, ale pak se stávám podnikatelem v energetice se všemi dopady, hlavně daňovými, a věř mi má to konotace, které bys nečekal.

A k tomu Slunci, to Slunce tam jenom je, ve vztahu k zemi nehybně, kontinuálně vyzařuje energii z jaderné fúze a postupně se tím vyzařováním energie  spotřebovává. Také kontinuálně. Takže se neobnovuje. To, že se Země otočila a Ty máš pocit, že slunce vychází je jen básnický obrat. No a jak se hvězda spotřebovává, zvětšuje se a stále více vyzařuje energie. Takže jednou pohltí i zemi a pak další vzdálenější planety sluneční soustavy. A bude při tom takové vedro, že dnešní zpovykané globální oteplování proti tomu bude jako pobyt v prima vychlazené ledničce. Je tedy otázka, jestli to globální oteplování nesouvisí třeba s tím rozpínáním slunce. Problém je v tom, že to "pozorování" ekologickými alarmisty trvá jen několik desítek let, takže z pohledu historie sluneční soustavy vlastně tak krátko, že nikdo nic seriozně pozorovat ani nemůže.

Já už si to moc nepamatuju, ale to co si popsal, je přeměna hvězdy poté co se nastartuje i kromě vodíkové fůze taky fůze heliová. Pak záleží na hmotnosti hvězdy, naše Slunce je ale malé, málo hmotné, a přemění se na bílého trpaslíka. Nejprve se ale pořádně nafoukne. to je ale proces na velmi krátkou dobu, pár hodin, možná dní. Navíc nás to čeká tak za miliardu let.....

Před tím ale hvězda zvyšuje svou teplotu, až se dostane do teploty, kdy se právě nastartuje heliová fůze. Což by sice mohlo zdánlivě vysvětlovat globální oteplování, jenže to naše oteplování jde moc rychle, v tomhle to nebude.

Když se nad tím zamyslím, jednoduše, selsky. Miliony let se tady země a její ekosystém vyvíjí. Pomalu, postupně (až na pár šoků), všechno si to na sebe sedá, všechno se vším souvisí. A pak člověk udělá průmyslovou revoluci a najednou jsou tady faktory, se kterýma ta příroda prostě nepočítala. Vylezte si na nějaky kopec, a z výšky uvidíte, že člověk rozjebal naprosto vše. Tohle se prostě někde musí projevit a onen kolaps se blíží. Už teď se dějou divné věci a je otázka, jestli se to ještě dá vůbec zastavit. A pochybovat nad tím mi přijde hodně krátkozraké.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@David 106s16:xvul

Nastesti Solex 50 ma jiny vifikundace typu AC pumpa nebo karbec = fixirka,+ jednostranne ulozena klika; pro Bianchi Aqilotto zase neexistujici pneu, ktere odira ocelove ryhovane kolecko na klice a Youngtimer Derbi 50 Race Replica je typicka Italka, coz znamena ze ND jsou utopii, protoze Ital v zime nepracuje a v lete tanci! Detonacni sterbina NEEEE!:papa

Upraveno uživatelem pesastor
pro admina by se nezlobil doplnuju off topic
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:xvul Sorry za spam, ale dobře se na vzpomíná, obzvláště v tomto vláknu.

Ale jo, taky tam tu štěrbinu máš. Má ji každý motor, ale u dvoutaktu na ní obzvlášť záleží. Něco jsem se nazkoušel než sem našel tu správnou, ladilo se to v řádech setin. O něco míň a už se to přehřívalo, o něco víc a nejelo to tak jak by mohlo.

Mmch v té derbi je asi motor Minarelli AM6, pokud se nepletu. Taky jsme ho s klukem zkoušeli, ale ta převodovka, špatné, špatné. Nakonec jsme skončili u motoru KTM 65, který jsem si upravil a naladil na tu silnici a byl to neskutečný držák. Rám jsme měli Hondu RS125, zadní kyvka atyp Italjet. 

Jezdili jsme kdysi s klukem silnici, Evropa 70, nebo Junior 70, občas Minimoto GP, říkalo se tomu různě. Dotáhli jsme to až na vicemistra republiky. Na té fotce v odkazu je to ten kluk na černé 11.

http://www.bikeracing.cz/moto-racing/road-racing/minibike/polocas-sezony-serialu-minigp-a8912/

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@David 106s16     :xvul

Tohle jsou tak stry motory a tak nizkym stupnem komprese za tam detonacnio sterbin NENI. A na Derbine je netypicky motor Piaggio a 70kovej kit Metro, to je o necem jinem - 15 kobyl na zafnim kole, 13500ot/min. Lita to 130 a zere i travu podle cesty. To jsem prd lety koupil synkovi, kdyz udelal A1 a nadaval ze ho na Babette predjizdej traktory a ze je to o cenich! Ted uz jen na veteransky pojizeni - na SK zavedli pojizdny mereni vykonu a kdyz neodpovida TP, zabavujou motorku a kdyz nemas noty, berou to jako jizdu bez RP.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady jeden pro někoho zase "tendenční" článek.
Není datován, tak nevím jestli už na týhle spoustě stránek není odkaz.
Slušný video je tam dole :D
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/smutne-konce-norske-elektricke-pohadky-vecer-na-ulicich-pres-kabely-neni-k-hnuti/?fbclid=IwAR37kDj5wNc6Mvlvr-W6Oh1NjZtFPm47vRKSCYX-0U1zJVeugt7neB04jYg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ti novináři autofora jsou fakt žumpa. Toto je reklamní video, které má absurdnostní ukázat, jak to může na sídlištích dopadnout, když se rychlonabíječky stavět nebudou. Je to "od asociace, která tlačí v Norsku na rychlejší stavbu nabíjecích míst. Navíc má za úkol přilákat nové členy. Takže teď se tento virál bude šířit českými spalovacími médii jako varování před elektromobilitou. V zemi, kde je 5.600.000 spalovacích osobních popelnic a 2.000 elektrik. Ach jo...

Spalovací autodebilky úplně jiný problém. Co budou vyrábět, prodávat a servisovat? Už by měly začít vymýšlet kurvítka, když hodlají - slovně samozřejmě - co nevidět chrlit miliony elektrik. Protože Tesla ukázala vnitřnosti Modelu 3 s nájezdem 1.6 milionu kilometrů, na motoru to nepoznáte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě že to video je tam pro pobavení, že není reálný ;) Ale ten text pravdivej je, hodně to podcenily a teď by byli rádi kdyby těch elektromobilů měli co nejmíň... To akorát potvrzuje to co tvrdím celou dobu, my na tohle prostě připravený nejsme a ještě zatraceně dlouho nebudem (myslím ČR a střední Evropu celkově). Jediná věc která má v tuto chvíli aspoň trochu smysl je plug-in hybrid, čistě elektrické auto je pro obyčejné české lidi nedosažitelné a svazující nabíjením... 

Třeba Tesla je na tom sice s dojezdem dobře, ale koupit si jí může jen pár vyvolených. Pak když se podívám pro příklad třeba na Hyundai Kona, která se nabízí ve spalovací a elektrické verzi, tak jen to počáteční cenové srovnání člověka hodně odradí a koupí si radši "za půlku" spalováka :) Tohle tu má reálnou budoucnost tak za dvacet let.. 

 

1063594761_Konaele.png.9138a3b7276c0415c007ed24aeb5bd3b.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@kirkiz   To sis v tomhle vlakne pekne zavaril:D. Uz Husa za pravdu upalili a ruzni vlajkonosi elektromobility za kazdou cenu Te roznesou na kopytech! Zajimave je, ze i @Radovanek priznava JEN 2 000 baterkovejch hracek v CR  a proto at zijou a dloooho zit budou spalovaky!!!:roker

EDIT

@Rikic339  procpak plug-in hybridy? Jen kvuli eurohujerum a jejich technicky nesplnitelnejm normam Euro 6xx:grr

 

Upraveno uživatelem pesastor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Protože ty jsou státem aspoň trochu zvýhodňovány (nemusíš v podstatě řešit parkovací zóny a parkuješ kde chceš, šušká se o novém zákoně kdy hybridy, elektroauta a vodíkový auta nebudou muset mít dálniční známky) a jsou z pohledu emisí šetrnější. Je to myšleno tak, že když už by se člověk měl vzdát čistě jen spalováku, tak hybrid ještě smysl má a nebude tě to tak omezovat jako elektroauto. Já třeba vím že elektroauto si dovolit fakt nemůžu, hybrid ale ano a ani by mi nevadil protože by mě zdaleka tolik neomezoval jako čistě elektrický auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tě chápu, jen říkám jak to vidím.. Ikdyby to stálo stejně a já se rozhodoval, tak radši vezmu hybrida :) Třeba co jsem četl o nové 508 plug-in hybrid, tak se mi to vážně zamlouvá a pokud to bude co k čemu (což ukáže až čas) tak určitě do něčeho takového půjdu :) Jelikož spadám do té skupiny "obyčejných lidí" a bydlím v Praze, tak na parkování dost slyším, stejně tak myšlenka že bych jako majitel hybridu nemusel řešit dálniční známku.. A troufnu si říct, že jistě přijdou ještě s nějakou "úlevou" motivující ke koupi takových aut. A hybridy budou určitě dostupnější než čistě elektrická auta :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Rikic339 napsal:

Samozřejmě že to video je tam pro pobavení, že není reálný ;) Ale ten text pravdivej je, hodně to podcenily a teď by byli rádi kdyby těch elektromobilů měli co nejmíň... To akorát potvrzuje to co tvrdím celou dobu, my na tohle prostě připravený nejsme a ještě zatraceně dlouho nebudem (myslím ČR a střední Evropu celkově). Jediná věc která má v tuto chvíli aspoň trochu smysl je plug-in hybrid, čistě elektrické auto je pro obyčejné české lidi nedosažitelné a svazující nabíjením... 

Třeba Tesla je na tom sice s dojezdem dobře, ale koupit si jí může jen pár vyvolených. Pak když se podívám pro příklad třeba na Hyundai Kona, která se nabízí ve spalovací a elektrické verzi, tak jen to počáteční cenové srovnání člověka hodně odradí a koupí si radši "za půlku" spalováka :) Tohle tu má reálnou budoucnost tak za dvacet let.. 

Vy v tom Norsku žijete, že víte, že si zavařili. Kolega tam byl před 2 měsíci a má naprosto opačné informace. Nabíjet elektromobilem se dá prakticky všude a frontu u rychlonabíječky řešil jen na velmi exponovaných místech. Navíc byl turista se zapůjčeným elektromobilem, tak neměl místní znalost o dalších v okolí a který je potřeba se v určitých časech vyhnout. připravení jsme už dávno, každý má zásuvku doma a pokud doma i parkuje, není co řešit. Přes noc má každé ráno plnou. U velkobaterkáče. U malobaterkáče typu Ion za 4,5 hodiny z nuly do plna z běžné zásuvky, kde nabíjím mobilní telefon.

Teslu - ojetou Model S - si už může koupit hodně lidí, co sahají po autech pod milion. Pro ty s auty nad milion je to taky možnost, začíná na 1,8.  Pro ty, co kupují auta za 2 a více je to reálná alternativa. Jinak běžný člověk je na řadě jakmile dinosauři léta rozjedou slibovanou masovou výrobu. Ale rozjedou? Nebo budou dále pokračovat řečnická cvičení, vize, koncepty, záměry, přípravy staveb fabrik na baterky atd atd.?

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, pesastor napsal:

@kirkiz   To sis v tomhle vlakne pekne zavaril:D. Uz Husa za pravdu upalili a ruzni vlajkonosi elektromobility za kazdou cenu Te roznesou na kopytech! Zajimave je, ze i @Radovanek priznava JEN 2 000 baterkovejch hracek v CR  a proto at zijou a dloooho zit budou spalovaky!!!:roker

EDIT

@Rikic339  procpak plug-in hybridy? Jen kvuli eurohujerum a jejich technicky nesplnitelnejm normam Euro 6xx:grr

Radovanek ni nepřiznává, to je oficiální vládní údaj o registrovaných osobních elektromobilech, který už je po 3 letech snad dobře. Protože když na ně neměli kolonky druhu pohonu, tak je občas dávali do Ostatní. Což už prý spravili. Radovanek taky otevřeně píše, že v zemi s 15 lety průměrného stáří automobilu bude výměna (a to bychom dnes museli přestat prodávat spalováky ze dne na den, ale výrobci je rvou lidem slevami horem dolem) trvat 15 let a více. Tzn. po roce 2033 tu nějaká vyšší čísla budou. Ale tím, že výrobci dělají elektriky jen kvůli emisím jako compliance car a neuspokojují poptávku, část tady své elektrovozy už roky vůbec neprodává a musíte za nimi jinde do EU, tak je i 2033 jako rok viditelné změny v ČR přehnaný optimismus.

Plug-in hybrid je pražské řešení problému s parkování ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, pesastor napsal:

To je ten samej problem @Rikic339 jako vsemozna podpora tzv.elektromobility: KDO TO ZAPLATI! Prece my VSICHNI z nasich dani. Ja osobne bych rad rozhodoval o tom, co zaplatit chci:myslim. Ono staci ze uz kdyz rozsvitim zarovku tak platim jak mourovatej lektrobaronum za obnovitelne zdroje   :grr

Přeháníš. Žádná všemožná podpora elektromobility u nás není. Kecy ano, jinak nic. A s tou elektřinou přeháníš dvakrát. Podívej se na svou fakturu a skladbu ceny. Jako mourovatej platíš za silovou elektřinu uhlo a jaderným baronům, dále státním úředníkům z ČEPS a monopolnímu vlastníků drátů za její dopravu a nakonec samozřejmě spotřební daň a DPH opět státu. Pak je tam teprve na řadě podpora obnovitelných zdrojů. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pěkný článek je tady. Řekl bych, že celkem reálně popsal život s takovým autem. Já bych se toho nebál vůbec, uměl bych si to představit, věřím tomu, že po měsíci provozu už bych věděl co a jak a neomezovalo by mě nic.

https://www.garaz.cz/clanek/pet-dni-s-elektrickym-huyndaiem-kona-21000300?seq-no=10&dop-ab-variant=&source=clanky-home

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pondělí se u mne zastavoval pan pro nějaké díly a mimo jiné přijel Leafem. Tak za něj spokojenost, má 4fotkvoltaiky a nějakou firmu na kterou odečet depeha. Cena predvadecky bez daně 680000 Kč. Má doma ještě Kiu Soul.   Pro městský a příměstský provoz ideál obě, ale dovolenou jezdí spalovakem. Když jsem mu říkal, jak to tady na fóru jeden tlačí jak to je s Ionem výborné, tak se jen usmál a že takový dobrodruh není a nemá čas trávit ho na nabíječkách. Jináč doma ze sítě se ten Leaf  dotlouká nějakou dodanou nabíječkou proudem max. 10Ah. Auto pěkný a relativně prostorný. I slušný kufr. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak ten borec v testu, tak ten pán se Soulem a Leafem by asi mohli být bráni za běžného, elektromobilitou nepolíbeného uživatele. Protože tak, jak se musím zeptat zda auto bere benzín, naftu nebo plyn, tak se musím u elektriky zeptat na způsoby nabíjení. Ono v článku "Lovím v kufru nabíječku a z garáže natahuji prodlužovačku." znamená, že vytáhl výrobce dodávanou 230V 10A, tedy za hodinu natlačil kolem 2 kWh do baterie. A to si půjčil silnější kus s 64 kwh baterkou! Tedy nabíjení 31 hodin z nuly na 100%. Takže minimálně měl chtít kabel 230V 16A, což znamená necelých 20 hodin, o třetinu méně, a věřte (z vlastní zkušenosti, mám ho) že je to velký rozdíl. Taky říkat kolegovi kolik má auto dojezd je u elektromobilu blbost, protože stejně jako u spalováku je to otázka palubního počítače a stylu posledních 20-50 km jízdy. Takže měl říci kolik je v baterce kWh a z průměrné spotřeby 14,3 kWh/100 km si zjistit reálný průměrný dojezd. A po nabití se borec zase dívá na dojezd, místo na počet kWh. Baterie se nedobíjí, ale nabíjí. Té neznalosti odpovídá i neznalost stupňů rekuperace, což už je dnes běžná věc (nejen dnes, už Mitsubishi i Miev nabízel a nadále nabízí - další věc co Frantíci osekali u Zera a Ionu - před 11 lety 3 stupně rekuperace B, C a D). Píše, že "V práci mám Konu v nabíječce, v podzemních garážích ji připojuji do běžné zásuvky," což jsou dvě naprosto odlišné věci. Běžná zásuvka dává tolik, co umí ona sama, pak co umí připojený nabíjecí kabel a nakonec co umí palubní nabíječka auta. Takže pokud běžnou zásuvkou myslel 230V 16A, co dává až 3,6 kW výkonu, tak díky kabelu 230V 10A opět dostal jen max. 2,3 kWh za 1 hodinu nabíjení. Stejně jako doma. Nabíječka je krabice, která komunikuje s vozem a dokáže ho nabít vyššími proudy, což třeba neumí naše síť nebo palubní nabíječka auta ji nedokáže pozřít. Třeba palubní nabíječka auta umí sice 7,4 kW, ale pouze jednofázově. Nabíječka přizpůsobí proud z 3fázové zásuvky tak, aby do auta těch 7,4 kw výkonu přiteklo. Pobavila mne věta "žena se ptá, kolik času bude mít na nákupy na Černém mostě, kde hodlám Konu strčit do rychlonabíječky. Krčím rameny.". Proboha co to je za člověka, vždyť to auto to má v návodu v přihrádce! Když už tedy neví že veřejné rychlonabíječky u nás umí jen 50 kW a Kona umí až 100 kW. takže pokud nebude omezena rychlonabíječka na příkonu, na což opakovaně narážíme, že poskytovatel nabíjení lže, za hodinku do 64 kWh baterky natlačí 50 kWh. Pokud přijede se skoro prázdnou baterkou. Jinak nabíjení logicky zpomaluje a od cca 85% už to může dát na zásuvku nabíječky Mennekes, více jak 15 kW výkonu tam nepoteče. Borec píše, že nabíječky u mekáče jsou obsazené, ale nepíše kým. podle zkušeností elektromobilistů spalováky. Což je asi pravda, když se k nim vrací a prosí pána s naftou, aby uvolnil místo. Což měl udělat hned. Nesedí nabíjecí konektory zřejmě myslel Mennekes, který výrobce ovšem dává standardně do Hyundai Ioniq (jsou tam vždy 2 kabely), tak nevím, proč ho Kona neměla. Ovšem zase šlo o pomalé nabíjení, takže by si nepomohl. Naprosto mne překvapuje jeho panická jízda do Pardubic. Jednak cestou minul další rychlonabíječku, druhák mu to muselo žrát jako kráva. Vždyť Černý Most - Pardubice udělá 110 km/h s topením/klimou i Nissan Leaf 24 kWh baterka, pokud se nejede dálnicí, tak jsem to několikráte jel i s Ionem 16 kWh baterka. poprvé dokonce až do Hradce Králové, kam jsem dorazil s 8 km dojezdu. Peckou je, že v Pardubicícíh jsou 4 rychlonabíječky, dokonce jedna z prvních a nejstarších v ČR, byť s CHAdeMO. Kona neukazuje ani jednu. Tomu říkám navigační průser a blbost řidiče spoléhat se na offline navigaci.

Závěr článku je pak úplná hovadina na entou "Bydlet blíž Praze a mít v garáži domácí rychlonabíječku, vnímal bych nějaké omezení jen při opravdu delších cestách. Kona je totiž povedené auto, jediným mínusem je pouze nedostatečná infrastruktura rychlonabíječek." Auto, které na jedno nabití ujede povolenými rychlostmi vrchem přes Mohelnici trasu Nošovice - Praha mu dojezdově nestačí. K čemu by mu byla proboha doma rychlonabíječka, když v Praze a okolí jich má dnes 25 a další přibývají. Navíc kdyby doma nabíjel 11 kW z červeného pětikolíku (kabel za 12 nebo wallbox za 15+ tisíc Kč), nebo alespoň oněmi 3,6 se silnějším kabelem, tak nemá co řešit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...