Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Když jste tady nakousli to AKU nářadí. Známej provozuje menší stavební firmu. Od výměny oken přes rekonstrukce bytů občas i stavba RD. Má dvě party dělníků záměrně píšu dělníků protože má v obou partách záměrně namíchaný profese aby každá parta byla schopna dělat všechno  sice tvrdil že je mu jasný že když má instalatéra kterej půl roku dělá přidavače tak to není takovej špílmachr jako instalatér kterej dělá celej rok jen tu instalateřinu ale pro jeho potřeby to vyhovuje chlapy se od sebe navzájem naučili různý triky takže si dokážou vyhovět a hlavně jsou zvyklí takhle dělat. On protože to není klasickej podnikatel kterej měl balík peněz do začátku a najal lidi koupil jim vercajk a makejte ale protože začínal jak se říká od píky tak se stará aby chlapy měli pořádnej vercajk a aby to fungovalo a když ta jedna parta přišla s tím že na jedné subdodávce se potkali s jinou partou od jiný firmy a že oni mají všechno na baterky ať jim začne kupovat taky AKU vercajk tak řekl že postupně obnoví vercajk téhle partě a vezme AKU a druhou partu že až jak se to osvědčí. A protože mu účetnictví dělá manželka tak ta to potom co se ta jedna parta vybavila nacpala do kalkulačky a spočítala a pak to i fyzicky ověřovala že pokud se vezme všechno kolem tak ano pořízení AKU výbavy je ranec protože jak je psáno výše pokud chceš dělat tak to musí být špička ale spočítala taky že ušetří XX na nákupu prodlužováků na revizi těch kabelů a hlavně chlapy tvrdí že ano některý to nářadí je do ruky těžší ale to že je o zvyku ale hlavně když přijedou ráno na místo práce tak každej vezme z auta co má a jednou cestou si přestěhujou nářadí z auta na místo kdežto když tahaly prodlužky tak musel někdo jít dvakrát aby to pobraly.  A každej ví že na stavbách prodlužky jsou spotřební materiál to taky spočítal že životnost jedné prodlužky u nich je v průměru 12-15 měsíců a když chce kvalitní tak ta prodlužka stojí skoro co ta baterka a hlavně za dobu života tý baterky mu spotřebují ty prodlužky dvě.  Takže chlapy každej den v průměru ušetří ráno půlhodinu a odpoledne taky při rozbalování a uklízení vercajku. Nechal do auta kterým jezdí udělat dobíjecí stanici na ty baterky takže když skončí tak vyndají baterky z mašin nacpou do toho stojanu a než dojedou domů tak už se to dobíjí když dojedou na firmu tak to zapnou na kabel a do rána jsou všechny baterky nabitý jak zamlada. A v té partě má samé " staré " kořeny všichni to jsou chlapy přes padesát a vyhovuje jim to dělat s takovým vercajkem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naštěstí jsou lidé různí, v autě má někdo rád naftu, jiný benzín (+ mizivé procento lidí elektro), nářadí zase někdo preferuje s kabelem, jiný s baterkou a mizivé procento vzduchové. Není jednoduché dát univerzální řešení pro všechny.

 

EDIT: A taky někdo je horňák, někdo dolňák a sem tam někdo homosexuál ;)

Upraveno uživatelem Péťa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Pacho69 napsal:

Vvitty: No to je fakt lepší na elektriku, jenže ono to prostě stáhnout nejde nebo je to neefektivní, k drtiči by ses musel otočit 5x, takhle to svezeš jednou nebo tu přebyvší rozdrcenku necháš jako mulč... Spíš si myslí, že radovan si moc neumí představit, jak výkonné a odolné stroje se v praxi používají, že to nářadí na baterky jsou mnoha činnostech pouze hračky. Ale jinak já jsem pro, kde to jde, tam patři elektřina (i když ne nutně s baterkou).

Tak kdyz bude CEZ ochoten ke kazde takove praci natahnout prodluzovacku s elektromerem z nejblizsi 22kV linky :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, jako upřímně, pokud by ten aku vercajk měl alespoň přibližnou sílu a dejme tomu solidní výdrž, tak po něm taky šáhnu. Je pravda, že když házim na zem železo (v kovárně se horký hází na zem, jenom) a zrovna by mi spad na kabel, tak je hotovo :D

Sem měl třeba flexu, aku, ale ta je marná. Utahovačku, dejme tomu, když de o dva šrouby, ale jak přidělávám celou přírubu..marný. A tak no. Kabel je vopruz, ale bohužel zatim nezbytnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radovanek, promiň, ale asi si nepochopil můj příspěvek. Já si nechci koupit auto na dotaci = pouze vybrané druhy. Já si chci za své peníze koupit co mě se líbí a né, co se líbí ekologické menšině. To opravdu ne. A o dotacích jsem se vůbec nezmiňoval. Stačí mi nesmyslná kotlíková dotace!!! Důvod: zrušilo se v baráku lokální topení a nahrazuji to kotlem. Nemám nárok na dotaci!  Pokud prosím odpovídáš na dotaz, tak odpovídej věcně a přímo a nepokládej otázku k obrazu svému. Dnes jsem se ptal traktoristy, zdali by chtěl místo klasického traktoru elektrotraktor. Odpověď sem nebudu raději psát. A docela mu rozumím. Ať si elektromobily jezdí ve městě a mají si je lidé, co na to mají. Ale obyčejný lidi, co chodí do práce za normální mzdu, tak ty se zadlužovat skrze elektromobil nebudou, pokud nejsou k tomu podmínky. A aby se sami stali menšinou, tak to už vůbec ne. Co se týká JETE, tak asi sám nejlépe ví, proč nepodporuje + nepropaguje elektromobily. A nějaké nepodložené články pisálků, jsou bezpředmětné. Ono se to nemá s tou elektřinou přehánět! Když už ji tak moc propaguješ a tvrdíš, jak je výhodná, tak proč zdražují elektriku v domácnostech? To kór jsou proti elektromobilům. Takto se to nerozšíří. Jinak rýč už mám připraven, pokud by někdo přišel s kabelem ruce, že chce dobít auto. Nebo může sbírat jablka nebo hrabat listí. Alespoň mu to dobíjení auta rychle uteče. Ohledně aku nářadí, tak jak který. Mám doma aku šroubovák a to je vše. Syn si půjčil aku Makitu vrtačku velkou. Je to těžký, baterky při větší zátěži dlouho nevydrží. A cena , co je uvedená, raději pomlčím. Na klasické domácí práce, ně ruce neupadnou, pokud si natáhnu prodlužovák. Práce pak je rychlejší a nářadí není těžké jako aku. A vydrží.

Mrzí mě, že máš Radovanek tak slabé znalosti o ekosystému. Na jedné straně zde propaguješ elektromobily, ale na druhé straně jako ekologista napíšeš, že tě deštní pralesy nezajímají, jelikož jsou daleko. Na co je pak tvá propagace? Výroba elektromobilu, taky není ekologická! Takže za mě klasika a asi nebudu sám. A abych si vybíral, kam mohu jet a nemohu skrze nabíjení a pak ,,lelkovat" během nabíjení auta a zabíjet čas, tak to opravdu ne. Promiň. Občas se ve městě objevý ekologové a vštěpují lidem své moudra, ale pokud mají jít pracovat, například zametat chodník a pod. tak mizí. Ale zametání je ekologické, jak jsem jim řekl. Ničím neničí ovzduší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 21. 9. 2018 at 13:22, Péťa napsal:

Naštěstí jsou lidé různí, v autě má někdo rád naftu, jiný benzín (+ mizivé procento lidí elektro), nářadí zase někdo preferuje s kabelem, jiný s baterkou a mizivé procento vzduchové. Není jednoduché dát univerzální řešení pro všechny.

 

EDIT: A taky někdo je horňák, někdo dolňák a sem tam někdo homosexuál ;)

"....sem tam někdo homosexuál" Jenze na tomhle vlakne je to jak s tou 4%-ni VETSINOU!:P

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 hodinami, Péťa napsal:

Bombardier je významný výrobce pro železniční dopravu. Ale tohle snad nemůžou myslet vážně. Vlak, který ujede 40km :D

https://vtm.zive.cz/clanky/bombardier-ozivuje-elektricky-vlak-bez-troleji-je-napajeny-z-baterii/sc-870-a-195096/default.aspx

Ale jo, proč ne? Na přejezd mezi elektrickými trakcemi, kde není elektrifikováno je to dokonalé. Takových tratí, kde by to stačilo je i tady hodně. To je podobné, jako trolejbus, co nám ho Dolínek prsknul do Prahy. Tady je na pikaču a všichni se tady "smějeme" dokonale "využitým" finančním prostředkům. Ale ve městech s trolejbusovou dopravou tam, kde potřebují odklonit linky i tam, kde nemají dráty je to dokonalé. 15km projede na baterky a pak se zase přicvakne na dráty, to je pro dopravní podniky naprosto perfektně operativní, myslím, že to hodně věcí vyřeší a dost to pomůže. Stejně tak i to může být prospěšné pro takový vlak, souprava nebude připřahat a neelektrifikovaný úsek projede na baterky. Všem to jen ušetří. Právě tady si myslím, že to smysl má, veřejná doprava by měla bát elektrifikovaná první. V té individuální je to sporné. Jako největší debilitu mi přijde zákaz pro auta se spalovacím motorem při zvýšené koncentraci polétavého prachu. Fakt by mne zajímal rozdíl v "generování" polétavého prachu u aut s Euro5/6/6c oproti elektroautu? Pak ať tu někdo mluví o populismu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, ozzy56 napsal:

jako že sme všichni buzíci?? :D

Nikoli, jen na 5 500 000 osobnich spalovaku je JEN 3 000 elektromobilu.... to NENI ani ta 4%-ni vetsina ktera v LGBT dokaze za asistence Pomahacu a Chranicu zablokovat Prahu..... a presto NEJEN na jejich dobijecky "zadarmo" VSICHNI doplacime!!!:fnuk

Upraveno uživatelem pesastor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 minutami, Péťa napsal:

Posunovací, to chápu.

@Pacho69 Také mě napadlo vužití, jak píšeš, ale není to trochu drahé? Nestačila by právě jen taková posunovací lokomotiva, která by soupravu mezi trakcemi popostrčila?

No mezi místy s trakcí může být klidně 40km, třeba typicky Letohrad - Týniště nad Orlicí. Nebo jak jsem psal -> Týniště - Solnice (tam by na konci muselo být nabíjení) A takových tratí bude určitě hodně. Souprava může překlenout tuhle vzdálenost a pak se zas připojit na trakci, cestou se nabije.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mezi místy s trakcí bývá mnohem víc než 40km - záleží na topologii sítě, ale nejdůležitější tratě směřují do hlavního města, ev. průmyslové oblasti a ty už jsou dávno elektrifikované, zatímco spojky a odbočky menší důležitosti ne. A přejezdy mezi jsou obvykle o dost delší než těch 40km. Kde to může být zajímavé je odbočná trať z elektrifikované trati do většího města která zatím není elektrifikovaná, takže jedna souprava může obsloužit lokalitu navíc. Tam to pak má smysl, protože se dobije cestou na elektrifikované trati a potom si zajede o 10 - 15 km dál, eventuálně i víc s delším prostojem za účelem dobití pro návrat zpět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... a akumulatorove lokomotivy jsou uz dlouha leta k videni tam kde se posunuje v halach. Mimochodem elektricky akumulator neni zdaleka prvnim takovym systemem, v dolech jsou k videni lokomotivy na stlaceny vzduch a Setuza jeste nedavno pouzivala akumulatorovou lokomotivu na páru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Dneska jsem si všim, že cena CNG je někde kolem 25kč, tak teda fakt nechápu, když spotřeba v kg CNG je zhruba prej stejná jako spotřeba v benzínu, jak může bejt CNG výhodnější než LPG?

Navíc, takle po městech rozvody zemního plynu jsou, to jo, ale s vesnicema je to horší. Vykopat přípojku a vybudovat čerpačku (navíc vysokotlak) bude jistě finančně náročnější než tam prdnout bečku na LPG se stojanem. Ta může bejt a nebo beztak už stojí v hodně vesnicích, kde maj lidi sotva plyn(myslim zemní).

Přestavba auta na CNG stojí jen o něco málo víc než LPG, dejme tomu, je to rozšířením a poptávkou, ale i tak.

Takže za zavádění CNG do aut bude určitě něco jinýho, než výhodnost oproti LPG...

Upraveno uživatelem morepower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...