Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Spousta věcí je na světě zadarmo a musím říct, že mě to vůbec nesere. Ani když se zamyslím a řeknu si, že na to přece doplácím i já. Takový je ten systém odjakživa a je jen na mě, jestli toho využiju nebo ne. A nabíjení zadarmo je úplná 3,14čovina oproti jiným nesmyslům, taková sleva na jízdné pro studenty, to je větší nesmysl.

Nabíjení zdarma nebude nafurt, až těch lidí bude hodně, tak to zpoplatní. Nalákají lidi, vytvoří si a ovládnou trh a až teprve za pár let na tom budou profitovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proc by nemohli dat neco zadarmo? Je to marketingovy tah jako u každé jine firmy, ktery se po nalakani dost lidi zmeni v placenou sluzbu. Viz samotne sc tesly.

A ze na to cesi slyší? 

Pokud s necim nesouhlasim, tak je tu moznost voleb...kazdy ma možnost kandidovat a udelat svet lepší. 

Ale opravdu je potřeba tu porad se navzajem urazet a plisnit?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nabíjení zdarma je "vina" ČEZu. Pořídil nabíječky z dotace EU a podle novely energetického zákona z 11/2017 měl od té doby k nim nabízet nediskriminační přístup. Tedy třeba placení mobilem, platební kartou atp., aby si mohl nabíjet kdokoliv přijede. Nicméně ve své velikosti a bohorovnosti to okázale ignoroval. Nadále nabízel jen uzavření smlouvy na měsíční paušály a přístup přes registrovaný čip. Když ho někdo naprášil a na ČEZu zjistili, že by museli dotace vracet, a je to fakt balík, a to ještě vše nevyčerpali, tak prohlásili že kvůli technické chybě budou všechny rychlonabíječky do odvolání zdarma. A po protestech majitelů čipů, platících nadále paušál, vyhlásili, že jim budou paušály po danou dobu odpuštěny. Pomalé nabíječky (zásuvky Mennekes do 22 kW výkonu), budované bez dotace, jsou nadále placené s diskriminačním přístupem. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych to schrnul. V současné době se vyplatí klasické palivo. Eletrika, jako pohon vozidel, tak ta je pro do měst a propagátory + nadšence. Jak napsal Radovanek v jednom svém příspěvku, elektromobily se vyvijí delší dobu a myslím, že už před rokem 1989. Bohužel, do současné doby je jen malé procento elektromobilů + značek. Není zájem z mnoha hledisek, ať je to pořizovací cena, servis, nabíječky, vytrvalost (dojezd) a další. Pokud bych měl možnost, tak si raději vyberu nového Peugeota 508 2.0i než Teslu a podobné elektromobily. Něco jiného je  ,,pečovat" o auto (umývat, leštit a pod.) a něco jího si plánovat trasy, kde jsou nabíječky. Samy lidé se rozhodnou, čím chtějí jezdit, zdali elektromotorem nebo na klasické palivo. Vadí mi tzv. ekoteroristé, kteří ví všechno, co je nejlepší pro zdraví vzduch. Ale ať si koupí letenku a letí do deštních pralesů a prosadí se, ať se nekácejí. Jsem ze  ,,staré"  školy, a tam nás učili, že plícemi Země jsou právě uvedené pralesy! Pokud se nepřestanou kácet, tak to elektromobily nezahrání ta hrstka nadšenců, jako jsi Ty. Promiň.Vše je jen o lidech a v lidech.

  Radovanek, co se týká využití elektromotoru v zemědělství, lesniství  či ve stavebniství, tak to nebude tak horké, jak píšeš. Ono by stačilo, kdyby si se zašel podívat, v jakých podmínkách pracují tyto stroje a bylo by hned jasné, že výdrž + hmotnost baterií je velké mínus. Prosím Tě, nedáváj opět jako příklad chemii. To je jiná kapitola. Pokud prosím nerozumíš tomu to tématu a pouze jen  kopíruješ nečí komentáře a články, tak to je chyba. Nejlepší by bylo, kdyby si měl vlastní zkušenosti. Jistě jsou mezi členy P-C členové, kteří v daných oblastech pracují. Mohli by sami napsat, jaký je jejich názor z přímo z praxe na využití eletromotorů. Myslím, že by si se moc divil. Ono něco psát od stolu je jedna věc a praxe druhá. Pokud se někdy sejdeme, můžeme si o celé věci  promluvit.

 Pokud ČEZ něco opomenul nebo zanedbal, je věc druhá. To ať se řeší po pravní stránce, pokud jsme ve právním státě, což někdy velmi sině pochybuji! Bohužel. Ale stále mi není Radovanek jasné, že takový gigant, jako je ČEZ, nepropaguje eletromobily jako Ty!? Bydlím kousek od JETE. Škoda, že neblydlíš taky blízko JETE, mohl by si jim to navrhnout a dělat propagaci elektřiny v eletromobilech. A oni by Ti dělali sponzora.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono je to s elektronářadím komplexně. Prostě podobné, jako s mobily a nabíječkami, dokud nezasáhlo EU a nedonutilo skoro všechny (krom vohryzlýho japka, jemuž všichni sheeples přispívají v astroceně na pokuty) dodržovat standard. U elektrického nářadí je stejný problém, aku nářadí si vybíráš podle baterky, ne podle potřeb. Proto mi běžně aku nářadí do výbavy nesmí, krom výjimky, kterou je šroubovák. Nevýhoda převažuje nad výhodami a nevím, kam radovan chodí na ty kecy, jak dnes už firmy nekupují nic jinýho. Jsou to jen marketingový bláboly, podíl prodejů nepřekračuje třetinu nového nářadí. Prostě negativa převažují nad pozitivy, kde jediné pozitivum je nezávislost na kabelu, v 90% zbytečná. Negativ je výrazně více - při částečném vybití (baterie cca 40% energie) klesá celkem výrazně výkon, což možná nevadí radovanovi v garáži, ale když makáš na stavbě, je to setsakra znát. Cena aku je často v intencích ceny nářadí a potřebuješ nejméně dvě, pro běžnou práci střídanou s nabíjením, protože aku obvykle vystačí sotva na dvě hodiny provozu. U výkonný strojů to nepřináší žádný užitek - jen náklady. Totéž platí pro práci v lese, v zemědělství... Prostě nikdo nebude používat nářadí s polovičním výkonem a dvojnásobnou cenou jen proto, že je elektrické. Ale to Radovan prostě pochopit nechce. Může zkusit přijít na stavbu a říct: Dám vám tady flexu, s jednou baterkou stojí 2x tolik, váží o kilo a půl víc a můžete s ní dělat na jedno nabití "až" 2hodiny. Tož super, řekne dělňas, a až se to vybije, "tak si to vodnes..." A to mluvím o profíkách, pro domácí potřeby je to až k vzteku, že když to potřebuješ použít (třeba jednou za rok), je baterka hyn, protože v létě bylo v garáží 40st a jí to nějak neudělalo dobře... A nová stojí jako nářadí... Prostě u věcí, který nepoužívám ob den to prostě nechci a chtít nebudu. Letos si ani moc neužila sekačka na trávu, obvykle mám kanystr na sezonu, letos je pořád plnej, nebylo co sekat. Ale aku trpí, nemám na nářadí místnost s konstantní teplotou. Kapacita klesne o třetinu a pro mne to znamená, že na aku neposekám celou zahradu ,takže buď nabíjet (opruz) nebo si koupit nové, v ceně sekačky... Po zkušenostech se šroubovákem a pravidelné výměny aku cca po 7-8ti letech prostě aku nářadí kromě šroubováku nechci.

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tou stavbou nemáš až tak pravdu. Právě na stavbách je ptofi aku nářadí velkej pomocník. Mám dobrýho kamaráda co montuje okna. Cpe peníze do aku nářadí od Hilti a je nadšenej. Jednak to vše funguje a šetří mu to spousty času a nervů s kabelama. Sám řiká že je to hrozně drahý, ale vyplatí se mu to. Další, můj brácha dělá pro pivovary, sodovkárny atd. rozvody v nerezu. Taky všechno nářadí včetně rozbrušovačky vyměnil za aku. Kabely nechce ani vidět. Říkal že pět lidí má minimálně pět kabelů a na nich dvacet uzlů. A kabel kždou chvíli přeseklej.

Upraveno uživatelem Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já sice na aku šroubovák nedám dopustit, ale vrtačku s míchadlem, utahovačku, flexu, mafla, atd..všechno s drátem. Zrovna flexa aku je prostě slabá a málo vydrží. V kovárně brusky, kotoučovku, dělící pilu, stojanovku, všechno jedině 380V. Ale jasně že existujou obory, kde je aku dokonce nezbytný a zrovna Hilti je nejvyšší liga. Když každej den měníš místo práce třeba i několikrát, tak je to jasný. Ale o tom to je, každej si vybere to, co potřebuje. A tak to má být!

Edit: jo, motorovku si taky aku neumím představit :D

Upraveno uživatelem morepower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No třeba se rád bude vracet k normálnímu nářadí.

Taky mám kamarády, co dělají ledacos jako práci, od truhlařiny přes stavbu, práce s kovy až po zemědělství nebo lesnictví... Dokonce jsou to pokrokoví lidé a kupují elektrické nářadí, občas, kde to pro ně má smysl a na denní použití. Byli zvyklí na mix nářadí podle potřeb, teď je to v aku nářadí tlačí k jednomu výrobci, kdy musí koupit něco, co má konkurence o dost lepší, jenže by kupoval další aku... Což je horší než co jinýho. A takovou flexu 230mm, 2-3kW, když s tím třeba vyřezávaj futra v železobetonu, na jedny futra jednu baterku... Flexa na baterku váží 2x tolik, stojí s baterkou 3x tolik a s jednou baterkou zastane sotva polovinu práce. Totéž velká vrtací nebo bourací kladiva. Kámoš truhlář má bateriový šroubováky a nějakej multitool a pak kmitpilku… Do lesa -  bratránek, ten nechal motorovku na baterky strejdovi na hraní (tedy na doma). Říká, že by se nedoplatil (a to jsou na baterky všechno jen takový šidítka, pořádný pily nikdo nedělá), navíc chlapi mají svoje, každej rád něco jinýho, někdo nedá dopustit na stilku, někdo na husku, občas se najde exot s něčím jiným. Ale málo, v profi není moc z čeho vybírat.

Třeba se něco změní, ale zatím je to hodně drahý a velmi nepříjemný přechod, díky tou, že aku nemá standard.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, OK406 napsal:

Já bych to schrnul. V současné době se vyplatí klasické palivo. Eletrika, jako pohon vozidel, tak ta je pro do měst a propagátory + nadšence. Jak napsal Radovanek v jednom svém příspěvku, elektromobily se vyvijí delší dobu a myslím, že už před rokem 1989. Bohužel, do současné doby je jen malé procento elektromobilů + značek. Není zájem z mnoha hledisek, ať je to pořizovací cena, servis, nabíječky, vytrvalost (dojezd) a další. Pokud bych měl možnost, tak si raději vyberu nového Peugeota 508 2.0i než Teslu a podobné elektromobily. Něco jiného je  ,,pečovat" o auto (umývat, leštit a pod.) a něco jího si plánovat trasy, kde jsou nabíječky. Samy lidé se rozhodnou, čím chtějí jezdit, zdali elektromotorem nebo na klasické palivo. Vadí mi tzv. ekoteroristé, kteří ví všechno, co je nejlepší pro zdraví vzduch. Ale ať si koupí letenku a letí do deštních pralesů a prosadí se, ať se nekácejí. Jsem ze  ,,staré"  školy, a tam nás učili, že plícemi Země jsou právě uvedené pralesy! Pokud se nepřestanou kácet, tak to elektromobily nezahrání ta hrstka nadšenců, jako jsi Ty. Promiň.Vše je jen o lidech a v lidech.

  Radovanek, co se týká využití elektromotoru v zemědělství, lesniství  či ve stavebniství, tak to nebude tak horké, jak píšeš. Ono by stačilo, kdyby si se zašel podívat, v jakých podmínkách pracují tyto stroje a bylo by hned jasné, že výdrž + hmotnost baterií je velké mínus. Prosím Tě, nedáváj opět jako příklad chemii. To je jiná kapitola. Pokud prosím nerozumíš tomu to tématu a pouze jen  kopíruješ nečí komentáře a články, tak to je chyba. Nejlepší by bylo, kdyby si měl vlastní zkušenosti. Jistě jsou mezi členy P-C členové, kteří v daných oblastech pracují. Mohli by sami napsat, jaký je jejich názor z přímo z praxe na využití eletromotorů. Myslím, že by si se moc divil. Ono něco psát od stolu je jedna věc a praxe druhá. Pokud se někdy sejdeme, můžeme si o celé věci  promluvit.

 Pokud ČEZ něco opomenul nebo zanedbal, je věc druhá. To ať se řeší po pravní stránce, pokud jsme ve právním státě, což někdy velmi sině pochybuji! Bohužel. Ale stále mi není Radovanek jasné, že takový gigant, jako je ČEZ, nepropaguje eletromobily jako Ty!? Bydlím kousek od JETE. Škoda, že neblydlíš taky blízko JETE, mohl by si jim to navrhnout a dělat propagaci elektřiny v eletromobilech. A oni by Ti dělali sponzora.

Taky to mohu shrnout. V současné době se - při jen trochu větším nájezdu, při popojíždění atp. - vyplatí jednoznačně elektřina. Jedinou překážkou je pořizovací cena, ale někdy ani ta ne. Když odhlédneme od dotací, které bohužel berou po miliardách především spalovací automobilky, tak nejlépe to světu asi ukázala Deutsche post. Ta elektrokola a elektrosútry používá při rozvozu zásilek a pošty již roky. Když ji giganti VW a Daimler nebyli schopni a ochotni dodat rozumný rozvážkový elektromobil se slušným dojezdem, účelový a odpovídající cenou, zařídila se sama. Koupila startup Streetscooter. Dnes má své elektrovozidlo za nízkou výrobní cenu, dokonce ho se ziskem prodává A ještě donutila tímto krokem Ford ke spolupráci na větším vozidle Streetscooter XL 

U nové 508i mi nechce načíst konfigurátor, takže mohu usuzovat snad jen z cen původního z roku 2011, kde komplet vybavená verze GT přijde na 904 tisíc s DPH. To by snad mohlo Tesle Model S odpovídat výbavou, ale rozhodně nemá 2 kufry, zrychlení na 100 má 8,2 a kombinovanou spoptřebu 5,7 L nafty, takže 171,- jen za palivo na 100 Km. Tesla při reálném, ne klasicky spalovácky lživém průměru dostala na 35-40 Kč na 100 km. Nabíječky s Teslou neplánuješ. Plánuje Tesla, nabíjíš zdarma a nestaráš se.

Pralesy neřeším, ty jsou daleko a mimo můj dosah. Řeším své okolí. Třeba svou spotřebu a své nákupy tak, abych jimi tyto věci nepodporoval. Nic míň, nic víc. Takže řeším i spalovák před mým nosem, ne pralesy a zaoceánské lodi, jezdící na mazut a horší odpady.

Zemědělství máme v dědině 200 metrů od baráku a lesnictví 70 metrů od baráku. Obojí ve variantě po nás potopa. Řepka z širých lánů už je sklizená, i nízkoslámové obilí, i část kukuřice. Právě odtěžují část lesní plantáže (les to už dlouho není ani náhodou). Takže spalovací traktory devastují půdu do hloubky půl až metr a to se ještě naštěstí těží ručně, ne harvestory.  Dále jsou to nesmysly, co nehodlám komentovat.

U ČEZu je to o flotile aut a jako u každé velké firmy o tom malém českém kradení, ale to bych psal už po xté, najdi si to zpětně. Naopak nyní se snaží do toho jít a dělat ze sebe super eko nejen slovy, jako po uplynulých 10 let od roku 2009, kdy skutek utek, a to plány byly rozsáhlé. Takže dnes dělají s elektroauty alespoň toto. a taky houfně konečně po 9 letech budují, aktuálně nová rychlonabíječka Šternberk a Třinec. Proč ještě nic není u JETE je naprosto nepochopitelné, ale to je u ČEZu hodně věcí. Třeba proč je u atomových Dukovan jen pomalá a rychlé u tepláren a elektráren uhelných. Říká se tomu odborně korporátní logika.

S tím aku nářadím je to každého věc. Kde je k dispozici zástrčka za zády a dělá se na jednom místě se to asi moc neřeší. Ale pokud není nebo se pořád leze nahoru a dolů a běhá po místnosti, tam je kabel k zlosti. Ostatně je to obvykle důvod, proč i na malé zahradě někteří raději preferují spalovací sekačku se všemi jejími nevýhodami (kravál, smrad, vibrace, váha, mazání, údržba....), když už počtvrté řeší přeseknutý kabel. ;)

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 38 minutami, Radovanek napsal:

Plánuje Tesla

:blicismajlik  Kdy, kde a za kolik chci určovat JÁ a ne že mi to bude určovat nějaká pixla na čtyřech kolech !!!

 

Nářadí: před čtrnácti dny nám vložkovali kominíci komín a všechno měli aku Hilti….

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teda ani já nic plánovat nehodlám.... Jsem zvyklý jezdit "na blint".... Jestli mám platit, tak to prostě zaplatím.... Už několikrát jsem ti naznačoval, že délka nabíjení (a vůbec způsob nabíjení) vadí uživatelům nejvíc …. Emise neřeším, všechny moje pixly prochází emisníma kontrolama bez ztráty flóry.... Vibrace a hluk taky neřeším.... Umím zajít do lesa.... Ale samozřejmě jsou u elektromobilů věci, které se mi líbí....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Pacho69 napsal:

 

No třeba se rád bude vracet k normálnímu nářadí.

 

 

Promiň, ale teď se chováš jako Radovánek.

Dal jsem ti jasnej příklad z mého okolí, tak proč ho hned neguješ? Tak to prostě je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kirkiz: neneguji, jen říkám, že mám jinou zkušenost. Třeba i takovou, co jako náhradu za baterku koupili kabel. Ale třeba u těch oken to chápu, chodí po domech, bytech, hledat dostupné zásuvky prostě může být problém a nejspíš nepoužívají nářadí s potřebou brutálního výkonu. Když nám kdysi měnili okna ještě v paneláku, tak bych třeba uvítal, že natahají kabely. Ale pamatuju si, že vlastně vyštípali původní okna, nářadí potřebují kvalitní, ale brutální asi jen výjimečně (jako třeba proříznout flexou zeď). Věřím, že jsou činnosti, kde je přínosem, ale i činnosti, kde obtěžuje. Radovan tady píše, jak to maj třeba dělat v lese. Jenže ono to reálně nejde. Často takové nářadí ani není - nedělá se, protože ho nikdo nekoupí právě pro cenu a velmi problematické použití. On třeba nechápe, že když chlapi jedou do lesa těžit, tak tak třeba spí a ani tam tu elektriku nemaj (vezou si sebou generátor, aby si mohli večer svítit) a jsou tam třeba týden, protože jen se tam dostat s potřebným vybavením trvá skoro den. A to zrovna v tý naší zemi skoro všude do civilizace blízko. Stačí jen, když kouknem k sousedům, kde jsou místa, kam se lesácí k běžné těžbě dostávají několik dní. Ale Radovan chce, aby když těží u něj za barákem, aby si na koupili elektrický pilky, protože asi ten les míň zdevastují. Je na jeho póze vidět, že o opravdu těžké práci jen četl nebo slyšel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, Radovanek napsal:

Autoklub ADAC hodnotí elektromobily v dlouhodobém testu. Jak jsou na tom baterie? Vypadá to, že záruku mají výrobci dobře spočítanou...

No u té i3 jsou kvůli spotřebě takové docela galusky na obrovský loukoti. To auto je dost těžké, dá se čekat, že ty gumy prostě budou ubývat, zvlášť asi ty zimní. Když jsem s tím jel, neřešil jsem pneu, ale asi je to dost specifický rozměr, takže očekávám, že výrobce pneu asi zákazníka pěkně "podojí". Těch 100tisíc na baterku mi přijde dost málo, ale ono jsou to přibližovadla (i3 určitě), asi se běžně nečekají padesátitisícové roční nájezdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vvitty: No to je fakt lepší na elektriku, jenže ono to prostě stáhnout nejde nebo je to neefektivní, k drtiči by ses musel otočit 5x, takhle to svezeš jednou nebo tu přebyvší rozdrcenku necháš jako mulč... Spíš si myslí, že radovan si moc neumí představit, jak výkonné a odolné stroje se v praxi používají, že to nářadí na baterky jsou mnoha činnostech pouze hračky. Ale jinak já jsem pro, kde to jde, tam patři elektřina (i když ne nutně s baterkou).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To není vůbec podstatné, psali tam, v tom ADAC blábolu, že úbytek energie v důsledku stárnutí baterií snížil dojezd ze 106 km na 99 km. Můj Boxer má při současné spotřebě (a  při minimálních emisích, protože je Euro 6) dojezd 1320 km a Dacia pak 1120 Km. Až mi někdo navrhne elektroauto s dojezdem 1500 km, a současně zajistí, že ho budu moci kdekoli ho postavím nabít (anebo vyměnit vybitý bateriový kontejment za nabitý), a vyřeší i technologii placení za takové nabití, pak o tom možná začnu přemýšlet jako o svém druhém vozu. Úbytek energe promítající se z dojezdu  z 1500 na nějakých 1450 km pak už nějak vydržím při stárnutí baterií. V první řadě k tomu přistupuji z pohledu mého prospěchu, což je normální a pak terve z prospěchu kohokoli třetího.

Upraveno uživatelem Espero
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...