Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Hlavně se neurážejme a nenapadejme slovně.  Radovanek - co se týká zemědělství a využití elektrotechniky, tak je to hlavně o financích a spolehlivosti. V dnešní době si ,,malý" zemědělec nemůže dovolit pořídit si drahou techniku na úvěr. Dotace jsou ,,šílené". To se musí podle tebe zadlužit na mnoho let jen proto, aby měl eletriku v technice a propagátoři elektromobilů si mohli udělat čárku, že mají další techniku. Ale už nevidí, co ten zadlužení zemědělec a jeho rodina! To je v pořádku? Co znám lidi ze zemědělství, tak mají nejen novější techniku, ale i starý a spolehlivý Zetory 25 nebo 50. To jsou ,,dělníci". Ohledně závaží na zemědělské technice, tak ta se dává kvůli vyvážení s přípojním zařízením. I když se to nezdá, tak spalovací motor je ,,slyšet" a lesní zvěř a nebo lidé ho slyší na dálku a mohou se ,,uhnout". To u elektriky není. Tým by se zvýšili ztráty na lesní zvěři. To nemůžeš popřít. Co se týká cestování s elektromobilem, tak se cesta musí plánovat, kde jsou nabíječky. Moc jich není a místa, kde jsou: na hlavních cestovních tepnách a né v ,,zapadákově". Zřejmě jsi odborník na elektromobily, ale věř mi, že v současné době, dá zatím každý přednost spalovacímu motoru, a to z mnoha hledisek např. finance, rozšíření, účelnost, servis atd. .   Rozumní člověk se nezadluží kvůli eletrotechnice, která není 100% vyzkoušená v ČR a dělat ,,pokusného" králíka, nebude nikdo rozumný dělat. Musí se živit a ne zkoušet. Škoda, že nebudeš na srazu.

Upraveno uživatelem OK406
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radovanek> opravdu ziji podle Vas ve scifi: mam doma odporneho ropaka bez elektroniky,  k tomu par veteranu 2T na dvou kolech ktere pro dobrou funkci mazu 1:25 mineralem a moc rad jezdim do Horic na Tourist Trophy, kde jsou jeste porad vysokootackove 2T mazane vonavym ricinem :D. Navic jsem kuzak a netridim odpady!

Tohle pro Vas musi byt doopravdy scifi mily @Románek

Upraveno uživatelem pesastor
omlouvam se @romanek , melo byt @radovanek! . Jeste jednou sorry za preklep
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Elektroauta jsou dnes ve stavu, jako byly chytré mobily v roce cca 2002/2003. Vlastně okrajová záležitost pro "průkopníky" a testery a nebo pozéry. Praktické použití bída. Na ovládání jsi potřeboval stylus, operační systém měl víc omezení než možností, když jsi ho intenzivně používal, byl hned vybitý. U elektroaut je totéž, technologie nedozrála, způsob provozu je víc než nešťastný. Takže buď pro nadšence nebo pozéry. Akorát u toho mobilu tě být nadšencem nebo pozérem stálo řádově míň peněz a nikdo ti je nevnucoval vyhrožováním, že ti zakáže používat ty obyčejný telefony... To mi na to vadí nejvíc. Ale to je dnes normální, vyvinuli jsme krám, s omezenou použitelností a protože ho nechceš používat, tak ti zakážeme používat to, co ti dobře funguje, aby sis ten krám musel koupit. Nebo nejlépe systémem předpisů pod záminkou "ochrany" lidstva zku*víme dobře fungující mechanismy tak, že ti nic jiného nezbyde... U stokorunových/tisícikorunových položek to vydýcháme. U stotisícových a milionových těžko. To je jako by mi zakazovali bydlet v domě, který není energeticky úsporný, nebo zateplený. Přičemž už dnes se třeba ukazuje, že ne všude je zateplení vhodné, že sice ušetříš za teplo, ale objekt se stane hygienicky neobyvatelný, takže se nakonec více větrá a úspora nikde... No ale když to zaplatila dotace, tak proč ne, že jo...

No a stejně se divím, jak rychle vyměnili lidi výdrž telefonu (třeba 14 dní) za to, že na něm dnes mantají v jednom kuse přesto, že ho každej den a někdy i víckrát musí nabít.

Prostě elektroauto je jen a jen byznys s lobbingem, marketinkem a vším kolem směřující k tomu, jak podojit ovčana. A proč to nejde tam, kde by to mělo být první - ve veřejné sféře? Veřejná a nákladní doprava na elektriku? Protože technologie je jen napůl a cena je násobná a ten kdo o tom rozhoduje (politik) nechce být nepopulární, aby ho za 5-10 let vláčeli novinama, že v roce 2018 prosadil nákup drahých elektrobusů, když za tři roky se prodávat 100x lepší za třetinovou cenu... Tak to prostě je. Nicméně u vlaků tomu otálení nerozumím,, třeba osobně nechápu, proč není elektrifikovaná trať Letohradu do Týniště včetně odbočky do Kvasin. Z automobilky se tam valí jeden vlak za druhým a minimálně do týniště nebo letohradu jedou na naftu.

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pesastor: já mám taky staré funkční věci rád. Ale odpady třídím. Nedělám to pro sebe ale pro děti. Když srovnám, kolik odpadu jsme vyprodukovali, když jsem byl kluk a kolik se ho vyprodukuje teď, je to šílené. Ale i to jen byznys. A tedy "soldi, maný, love, děngi, prašule, chechtáky…"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 9. 2018 at 11:12, Pacho69 napsal:

Ten Radovanův elektrokreténismus je už opravdu otravný. Bohužel je to teď moderní a chytá se toho kdejakej polovzdělanej politickej a úřednickej mamlas s bakalářským titulem ze soukromé pseudouniversity. Takže bacha, skončí to tím, že grilovat budem jen na elektrice, krby budou jen elektrický a táborák si asi uděláme z LEDek:blicismajlik. Jestli nenastal nejvyšší čas tyhle úchyly upálit, než nám zakážou používat oheň.

Největší prdel je, že když si představím, kde Radovan bydlí, tak mi ta jeho elektrodoprava přijde fakt s smíchu, blemty o čistým vzdchu za jeho elektrohopsadlem mu za pár kiláků za hranicema vylepší stádečko pšonků, topících pod kotlem. No nic, ať si to svý elektroego honí dál.

nevim, myslim, ze na Radovana docela fest osobne utocite, skoro vrchol je ta nafukovaci panna. Nevim, diskuze ano, ale bez techto osobnich urazek a invektivu. Taky me sere, ze kvuli takovym ekoteroristum z EU mizi V8 z Audi RS6, kdyz pak vidim kolik litru vody za minutu vyteka treba ze zavodu Pepsi...... ale na rope ci plynu zustat zavisly nemuzeme. malokdo si to uvedomuje, ale to proste jednou dojde....

Upraveno uživatelem Scratch
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Scrach: Tak on z každého hned udělá fosilního dinosaura v tom lepším případě. Aktuální elektromobilita mi nedává na výběr. A hopsadlo do města si nekoupím, protože po městě chci používat veřejnou dopravu. A úlevy v parkování pro elektroauta nebo podobné "bonusy" jsou jen další zhovadilostí. Pokud chci dostat dopravu z města pryč, tak je mi úplně jedno jestli je nebo není elektrická. Jakej je rozdíl mezi zaparkovanou elektropixlou nebo spalovákem? Nic to neřeší.

Jo třeba se jednou budem chodit dívat na spalovací motory do muzea a naše děti(spíš prapravnoučata) budou těžko chápat pojem "vůně benzínu" stejně jako dnes děti nechápou, co jsme dělali, když nebylo wifi… Ale to je ještě daleko a tento způsob elektromobility to jistě nezmění. Ono to je vystižené v sérii "Návrat do budoucnosti". Něco se musí změnit, nějaká technologie přijít. Jinak to nejde. Zatím to je jen vnucování v rámci byznysu. Inovace žádná.

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uvážil jsem to, že jsem byl Radovánkem osočen z něčeho, či z členství v jisté organizaci a z příklonu k jistému světovému názoru, aniž by před svým veřejným výrokem o mé osobě, byť zde vystupující pod zvoleným nickem si zjistil skutečný stav věci o které se vzhledem ke mně vyjadřuje. A protože tady na urážku mé osoby nikdo z odpovědných nereagoval formou příslušné moderátorské aktivity, snad až na StibTo v rámci diskuze, ten ale nemůže konat ve smyslu operátorském, jsem názoru, že Radovánek se dopustil trestného činu pomluvy, neb tuto pomluvu sdělil veřejně na tomto fóru. Proto jsem se rozhodl věc konzultovat s právníkem s cílem podat na Radovánka trestní oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu pomluva. Já jsem ho totiž osobně nijak nenapadl, jen jsem vyzval třetí osobu k jisté aktivitě, která by diskuzi zde dostala na opětovně přijatelnou úroveň.

Chci se ale vrátit k té diskuzi.  Snad na každém automobilním fóru s výjimkou veteránských vystupuje někdo jako úhlavní nepřítel fosilních paliv a jejich derivátů a příznivec elektromobility.  Dávám sem link na hyundaiské fórum, kde podobná diskuze probíhá také, a kde jsem měl řadu příspěvků dokumentujícíh můj názor či přístup k dané problematice. Ta diskuze je sice o tomtéž, ale je vellmi korektní, a to jak z pohledu odpůrců nového ekologického náboženství, tak i těch, kdo toto nové ekologické náboženství prosazují. V jednom místě dokonce dávám link na zdejší diskuzi, která ještě v té době byla vzorová.

http://forum.cars.cz/hyundai/viewtopic.php?f=213&t=32660&start=75

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, OK406 napsal:

Hlavně se neurážejme a nenapadejme slovně.  Radovanek - co se týká zemědělství a využití elektrotechniky, tak je to hlavně o financích a spolehlivosti. V dnešní době si ,,malý" zemědělec nemůže dovolit pořídit si drahou techniku na úvěr. Dotace jsou ,,šílené". To se musí podle tebe zadlužit na mnoho let jen proto, aby měl eletriku v technice a propagátoři elektromobilů si mohli udělat čárku, že mají další techniku. Ale už nevidí, co ten zadlužení zemědělec a jeho rodina! To je v pořádku? Co znám lidi ze zemědělství, tak mají nejen novější techniku, ale i starý a spolehlivý Zetory 25 nebo 50. To jsou ,,dělníci". Ohledně závaží na zemědělské technice, tak ta se dává kvůli vyvážení s přípojním zařízením. I když se to nezdá, tak spalovací motor je ,,slyšet" a lesní zvěř a nebo lidé ho slyší na dálku a mohou se ,,uhnout". To u elektriky není. Tým by se zvýšili ztráty na lesní zvěři. To nemůžeš popřít. Co se týká cestování s elektromobilem, tak se cesta musí plánovat, kde jsou nabíječky. Moc jich není a místa, kde jsou: na hlavních cestovních tepnách a né v ,,zapadákově". Zřejmě jsi odborník na elektromobily, ale věř mi, že v současné době, dá zatím každý přednost spalovacímu motoru, a to z mnoha hledisek např. finance, rozšíření, účelnost, servis atd. .   Rozumní člověk se nezadluží kvůli eletrotechnice, která není 100% vyzkoušená v ČR a dělat ,,pokusného" králíka, nebude nikdo rozumný dělat. Musí se živit a ne zkoušet. Škoda, že nebudeš na srazu.

Prosím Tě co to řešíš? Jaké zadlužení? Jaké úvěry? Kdo zemědělcům co elektrického nutí? Nikdo. Naopak jim všichni nutí spalováky a na leasing. Viz reklamami posetá jižní Morava na různé traktory a kombajny.

Co se zvěře týče, plašič není problém. Ale nemusí být sklízecí kombajn na kukuřici na podzim slyšet z pole přes celou dědinu 3 kilometry daleko. Navíc, když jsme u té zvěře, kombajnéři to znají. Matka zanechá mladé schované na místě a uteče. Aby odlákala pozornost domnělého predátora. A řidič kombajnu, když má štěstí, uvidí to malé dříve, než ho nabere na žací lištu.

V elektromobilitě nikdo po nikom nechce, aby se zadlužoval a kupoval si něco, na co nemá. Ojetin je dost a pro běžnou potřebu stačí i ty za pár desítek tisíc z přelomu století jako Peugeot 106 electric nebo Peugeot Partner electric. Protože třeba nový Partner je brutálně předražený, ve srovnání třeba s Nissanem eNV200. Takže normálně si v klidu každý kupujte na co máte, jen započítejte i své zdraví. Pokud ovšem máte velké nájezdy, pak je to bez debat, elektrika se vyplatí - viz majitel Tesly:

Poslednich 5 let jsem mel najezd 20 tis. km/rok. Pote jsem zacal pocitat a benzinova teorie se ukazala v praxi: 7L/100km * (200.000/100) * 33,- Czk/Litr => 46.200,- Czk kazdy rok x10 let => 462.000,- CZK jen benzin.
Pak prisla elektricka praxe: Tesla Model S za 2,3 milionu a najezd 6 tis. km/mesic (pocitano za posledniho 1/2 roku) => ~72.000 km/1 rok. Nic se nezmenilo, jen proste vice jezdim.

Budu skepticky a pro vypocet pouziji pouze najezd 60.000 km/1 rok => dostanu 138.000,- Czk / 1 rok a tedy 1,38 milionu / 10 let provozu. I kdyby mi nekdo chtel tvrdit, ze nektery dil Tesly bude mimo zaruku a nebo straaasne drahy a vsechny mne staly za tech 10 let o 380.000,- CZk vice nez u fosilu (pocitam ROZDIL, protoze fosil po 10ti letech s takovym najezdem take bude vyzadovat [pru] bezne opravy) - porad mi vychazi, ze jsem usetril 1.000.000,- Czk. Ma Tesla ma zaruku bez omezeni najezdu km 8let na baterie a motory a pohonnou jednotku.

Uz je videt ten rozdil? Pokud jej nekdo nevidi - at klidne jde a koupi si zebrinak typu Neue Schade ci Fu_kwagen a podobne kraxny - kazdy mame jiny use-case a styl. Muze pak kazdych 15.000 km nechat v servisu dalsi 'kapesne' . Ja NEMUSIM. NE-MU-SIM!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, pesastor napsal:

Radovanek> opravdu ziji podle Vas ve scifi: mam doma odporneho ropaka bez elektroniky,  k tomu par veteranu 2T na dvou kolech ktere pro dobrou funkci mazu 1:25 mineralem a moc rad jezdim do Horic na Tourist Trophy, kde jsou jeste porad vysokootackove 2T mazane vonavym ricinem :D. Navic jsem kuzak a netridim odpady!

Tohle pro Vas musi byt doopravdy scifi mily @Románek

No vidíš, aspoň víš na co umřeš a do té doby z toho budeš mít radost :D. Jinak to ale nic k chlubení není, nechat po sobě binec. To ti řekne každý turista, co používá nohy a auta ne. Bez ohledu na pohon.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Radovanek napsal:

Nevědět a ještě urážet ty, co se mi snaží pomoci. To je teda úroveň. 

Hele, nemusíš se stydět za to, když uděláš chybu, napíšeš něco nepřesně nebo dokonce špatně a navíc ukážeš svoji neznalost problematiky. Ve finále to ani nemusíš schovávat za moralistický příspěvky. Tady seš na fóru plným zajímavejch lidí s různými názory, tady ti nikdo hlavu neutrhne. Fakt :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Pacho69 napsal:

Elektroauta jsou dnes ve stavu, jako byly chytré mobily v roce cca 2002/2003. Vlastně okrajová záležitost pro "průkopníky" a testery a nebo pozéry. Praktické použití bída. Na ovládání jsi potřeboval stylus, operační systém měl víc omezení než možností, když jsi ho intenzivně používal, byl hned vybitý. U elektroaut je totéž, technologie nedozrála, způsob provozu je víc než nešťastný. Takže buď pro nadšence nebo pozéry. Akorát u toho mobilu tě být nadšencem nebo pozérem stálo řádově míň peněz a nikdo ti je nevnucoval vyhrožováním, že ti zakáže používat ty obyčejný telefony... To mi na to vadí nejvíc. Ale to je dnes normální, vyvinuli jsme krám, s omezenou použitelností a protože ho nechceš používat, tak ti zakážeme používat to, co ti dobře funguje, aby sis ten krám musel koupit. Nebo nejlépe systémem předpisů pod záminkou "ochrany" lidstva zku*víme dobře fungující mechanismy tak, že ti nic jiného nezbyde... U stokorunových/tisícikorunových položek to vydýcháme. U stotisícových a milionových těžko. To je jako by mi zakazovali bydlet v domě, který není energeticky úsporný, nebo zateplený. Přičemž už dnes se třeba ukazuje, že ne všude je zateplení vhodné, že sice ušetříš za teplo, ale objekt se stane hygienicky neobyvatelný, takže se nakonec více větrá a úspora nikde... No ale když to zaplatila dotace, tak proč ne, že jo...

No a stejně se divím, jak rychle vyměnili lidi výdrž telefonu (třeba 14 dní) za to, že na něm dnes mantají v jednom kuse přesto, že ho každej den a někdy i víckrát musí nabít.

Prostě elektroauto je jen a jen byznys s lobbingem, marketinkem a vším kolem směřující k tomu, jak podojit ovčana. A proč to nejde tam, kde by to mělo být první - ve veřejné sféře? Veřejná a nákladní doprava na elektriku? Protože technologie je jen napůl a cena je násobná a ten kdo o tom rozhoduje (politik) nechce být nepopulární, aby ho za 5-10 let vláčeli novinama, že v roce 2018 prosadil nákup drahých elektrobusů, když za tři roky se prodávat 100x lepší za třetinovou cenu... Tak to prostě je. Nicméně u vlaků tomu otálení nerozumím,, třeba osobně nechápu, proč není elektrifikovaná trať Letohradu do Týniště včetně odbočky do Kvasin. Z automobilky se tam valí jeden vlak za druhým a minimálně do týniště nebo letohradu jedou na naftu.

U modelů 2018 už se dá s tvrzením o nepoužitelnosti elektroaut s úspěchem pochybovat, nicméně dinosauří automobilky se snaží zrkiplit každou novou elektrokáru. Evropské v tom přímo vynikají. Místo aby to mělo palubní třífázové nabíjení a umělo vzít 22 kW, má to 3,6, v lepším případě 6,6 nebo 7,4 kW, ale jednofázově. Takže buď si musíš dokoupit drahý kabel nebo wallbox, aby jsi to trochu zrychlil, jinak ti zůstane jen tovární 10A 230V, tedy směšných 2,3 kW. To už u baterek přes 30 kWh kapacity je průser. A hned se poukáže pěkně na dlouhé nabíjení a potřebu rychlonabíječek. Jinak elektromobily Ti nikdo nenutí, jen nutí výrobce nevyrábět další spalovací popelnice, co tady vzhledem k 15 leté obměně aut v ČR budou další 2 dekády dělat smrad, vibrace, kravál a vypouštět jedy do ovzduší. 

U těch telefonů už vlastně o telefon nejde. je to počítač online na internetu, který mimochodem umí i telefonovat. Ti mladí dokonce nedělají ani to, oni to perou přes wifiny, tedy data, počínaje Skype a Viber a spol. konče. A nabíjení potřebují díky tomu všude.

Politik elektroauto většinou nekupuje jen z jediného důvodu, nedá se u toho krást po celou dobu provozu na palivu, mazivu, náhradních dílech a dalších službách.

Elektrifikace trati Opava Ostrava znásobila její využití, zároveň se udělal i svršek a začaly jezdit rychlíky. Opravdu rychlíky, ne jen dle názvu. Navíc je automatizovaná, strojvůdce je tam už jen jaksi do počtu. To budování krabic v polích bez železniční infrastruktury mi pije krev už dlouho. Opět za to mohou politici a jejich dotace do průmyslových zón. A co je nejhorší, nikdy tam současně nezačne jezdit už se stavbou hromadná doprava. Nejdříve po dostavbě, pokud vůbec. A pak se řeší zácpy a problémy, viz Bolka, Kvasiny, ale i Borská Pole, Mošnov atd. atd. Za to by se mělo věšet. Protože co jiného jsou dennodenní kolony na 3 směny všude kolem než obecné ohrožení a ublížení na zdraví. jak těm v kolonách, tak těm kolem?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hele..to jako tu ted budou litat trestni oznameni...kvuli diskuzi kde se vsichni spickuji? Radsi se sejdete...pokecejte u kulateho stolu a pak si muzete dat pres papulu...fakt bych se chtel tahat po policajtech a soudech ze o me xy rekl neco nekde na foru...se na nej tak maximalne nastvu a dam ho do ignoru...vyzkouseno na radovankovi...ale dlouho jsem to nevydrzel...chybelo mi pulka vlakna...:aut

Chtel bych tedy vyzvat k normalni diskuzi bez osobnich výpadů.

Ja si treba zemedelstvi docela dobre dokazu predstavit jako elektrifikovane...univerzalni baterie kterése budou tocit ve vsech strojich a stihat dobijet nahradni by nemuselo byt tak utopicke...a misto repky do zelene nafty by hned bylo misto na uzitecnejsi plodiny...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Pacho69 napsal:

pesastor: já mám taky staré funkční věci rád. Ale odpady třídím. Nedělám to pro sebe ale pro děti. Když srovnám, kolik odpadu jsme vyprodukovali, když jsem byl kluk a kolik se ho vyprodukuje teď, je to šílené. Ale i to jen byznys. A tedy "soldi, maný, love, děngi, prašule, chechtáky…"

A dobře děláš, protože bordel umí dělat každé prase. To zvířecí tím nemyslím, to se chová jen přirozeně. Myslím to lidské. Archeologové to říkají pořád, od středověku jsme se nepoučili, pořád odpadky jen zahrabáváme. Jim to paradoxně ulehčuje práci, taková odpadní jáma je krásný přehled všeho, co lidi používali. :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Pacho69 napsal:

morepower: S CNG je to tak že je rozvedenej leckde, takže vybudovat plnící stanici je potencionálně snadné. U LPG jsi závislý na zavážení. Těž "CNG" ve formě bioplynu si třeba v zemědělství můžeš produkovat jako odpadní plyn a použít jako palivo. Pro Evropu jasná volba, protože LPG je zase ropa. Jediná nevýhoda je, že CNG a rozdíl od LPG nemaže vůbec.

dík za odpověď. To mi přijde ale divný, proč bys budoval plnící stanice, když už máš vybudovaný ty na LPG? Navíc je jednoduší bejt na nižším tlaku (provozně). Bioplyn z nějaký zemědělský (skládkový apod) produkce něco pokreje, ale jako nejsou toho kvanta. LPG je sice z ropy, což je problém, ale ložiska zemního plynu jsou z podobnejch oblastí, dokonce při určitým podloží, se pro těžbu ropy používá zemní plny v jejím nadloží. Tam bude jinde zakopanej pes(prachy). Řekl bych, že v určitý unikátnosti technologie. LPG může mít dneska každej, je to levný, rychlý, dostupný. CNG ne. si myslim...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Scratch napsal:

nevim, myslim, ze na Radovana docela fest osobne utocite, skoro vrchol je ta nafukovaci panna. Nevim, diskuze ano, ale bez techto osobnich urazek a invektivu. Taky me sere, ze kvuli takovym ekoteroristum z EU mizi V8 z Audi RS6, kdyz pak vidim kolik litru vody za minutu vyteka treba ze zavodu Pepsi...... ale na rope ci plynu zustat zavisly nemuzeme. malokdo si to uvedomuje, ale to proste jednou dojde....

Vono to dělá klukům dobře, tak proč jim to nedopřát, ne? Někdo z puberty vyroste a s léty zmoudří, někdo jen zestárne ;).

S tou spotřebou máš pravdu, to mne vždycky pobaví, jak se výrobce čehokoliv chlubí, jak je eko. A pak vidím, že se jen doposud choval neekologicky. Tedy neekonomicky a nelogicky.

Ale veterány tu budou pořád, tak si tu V8 můžeš užívat. Zrovna předevčírem jsme v Uherském Brodě měli milovníka velocipédů. Samozřejmě už jen na to vylézt je kumšt, natož se udržet, rozjet a jet. Pád pak je totéž, jak skočit ze střechy baráku. Ale jemu se to holt líbí. I když do práce jezdí už na elektrolehokole.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...