Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Frutis - pěstování řepky je na jiné téma, nehledě na to, že ekologicky založení člen Radovanek musí se mnou souhlasit, že pěstování řepky olejné, likviduje a zhoršuje půdní genofond a má za následek půdní erozi! Na pěstování řepky jsou určené kvóty z EU. Ještě horší je, že se tento ekohumus přidávají do paliva!!! K tomu nemám slov :bacha= jediné řešení! Jinak nic nepomůže.

Pacho69 - to si děláš srandu, že by traktor měl při vybití baterie, ji jen vyměnil. A kam by dal vybité baterie? To by ji odvezli nebo by ji vozil sebou? To je další nesmysl a náklady na víc. Nevím, kolik by vážila baterie, ale na pole potřebujete , aby byla technika lehká (pokud je to možné), aby se nebořila či zbytečně ,,neudusala" půdu. Doporučuji, aby si eko-pionýři vyzkoušeli práci se svými ekostroji v reálném životě! Nevím, zdali by vydrželi jeden jediný den. A nebo linkový autobus, co má linku přes vesnice a zapadákovi. Tam by mu nabitá baterie nevydrže, zvláště, pokud by se jednalo o horské vesnice nebo kopcovitý terén. To by řídič autobu musel říci, promiňte, ale deset cestujících si musí vystoupit, aby jsme dojeli do místa ,,B". Mám slabou baterii. A nebo by na každé páté zastávce stál a dobíjel by? Nevím.Ale jsou jistě chytřejší, co by mi to vysvětlili. Jen prosím nepiště o městském provozu, ale o normálním provozu, co je na vesnici. Prostě, kde jsou normální lidi a né ekoteroristi a jim podobný šílenci. Jinak to už nelze nazvat. Stále jen městský provoz, jako by jiný ani nebyl. Jak jsem psal v jiném příspěvku tohoto tématu. Bydlím kousek od JETE, ale elektromobily se to tu nehemží! Viděl jsem jen jeden, co parkoval na ,,táborce", ale už ani tam delší dobu není. Tak nevím, co si o elektromobilech myslet, když největší výrobce elektřiny v ČR nepropaguje elektromobily.Na výmluvy nejsem zvědavý. Asi má důvod. Ať jsou majitelé sdružovaný v nějakém elektroklubu. Ale věř te mi, pokud by mi někdo zazvonil u dveří, zdali by si nemohl dobít auto, tak po dobu dobíjený, bych mu dal rýč, ať zatím rýpe na zahrádce a nebo jinou činnost vykonává. Ono by ho příště přešlo zvonit na lidi s kabelem v ruce:myslim. Nevím, jak dlouho trvá dobití, ale věřím, že by na zahrádce udělal dost práce a asi by si pořídil ,,normální" auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Espero napsal:

Já bych ho vybanoval, ať otravuje jinde.

Nikdo Tě nenutí tohle vlákno číst. Ale je to takový hezký bolševický přístup, co navrhuješ. Nějaký názor nebo dokonce fakt se nám nelíbí, tak o něm zakážeme psát, točit i vysílat. Zjevně inspirace nelegálními imigranty a v rozporu se zákonem nečinnými úřady EU, v newspeaku nazývanými uprchlíci a humanitární přístup. Jiné názvy a názory zakazovány, mazány, původci banováni, mazány profily na FB i dalších sítích, prostě bolševická cenzura se vším všudy. Taková evropská demokracie 2018. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, OK406 napsal:

   Radovanek, co se týká elektro techniky v zemědělstv alesniství, tak nemohu s tebou souhlasit. To aby traktory a technika měli při orbě obrovské batrie a nebo solární panely. To je nesmysl! To musíš uznat. Při orbě se na eco provoz nejezdí. Doporučil bych Ti, aby si se podívala anebo, aby si měl možnost svést se v traktoru, co provádí orbu a nebo jinou činnost. To by se nic neudělo, pokud by muselo čekat, než se nabijí baterie! Zatím nevím o eletrotechnice v zemědělství a snad ani neuslyším. Tam to chce sílu a vytrvalost! A né eco jízdu s omezením.

 Já si jezdím autem kam chci a né cituji ,, Já si neplánuji cestu podle auta. Jezdím tam, kde už začali přemýšlet nad svým okolím, jak to dělat jinak, lépe a čistěji. Na delších cestách mám omezení díky malé baterce, ale srovnání je jednoduché".  To je podle mě nesmysl. O toho je auto dopravní prostředek, aby mě dopravil kam já chci  a né, kam chce auto (skrze zásuvky).  Radovanek, vždyť si ve tvé citaci odporuješ. Jak to, že neplánuješ cestu podle auta? Ale plánuješ! V další větě v citaci píšeš, že jezdíš tam, kde už začali přemýšlet nad svým okolím, jak to dělat jinak, lépe a čistěji. Tak buď se já pletu,  jsem hloupý a nebo neumím číst či přemýšlet. Ale to je přece plánování cest podle elektrovozidla a né podle toho, kam chci jet. takže jestli jsem Tě dobře pochopil, tak kde nepřemýšlet nad svým okolím, jak to dělat jinak, lépe a čistěji, tak tam nejezdíš? Pochopil jsem to dobře?

  Bavíme se o elektrotechnice a né o chemii DDT a pod. . Tak zůstaň me u tohoto tématu, prosím.

Radovanek, budeš prosím na 51. srazu P-C?

Budeš se divit, už se na tom nějaký pátek vážně pracuje. http://www.hybrid.cz/john-deere-predstavi-prvni-vysoce-vykonny-elektricky-traktor Stejně jako na plně automatických autonomních traktorech.http://www.hybrid.cz/roboticky-traktor-jako-z-terminatora-chce-zmenit-zemedelstvi Ostatně v USA orají podle GPS už dlouho, na jejich lány je to ideální. Stejně jako osevm hnojení, postřiky, prostě přesné dávkování na cm2 bez překrývání a chybějících pruhů dělá při tom množství s ekonomikou divy. také se dělá na hybridech http://www.hybrid.cz/predstavujeme-hybridni-traktor-multi-tool-trac. No a maloktraktor - elektrický - si můžeš koupit ze Slovenska https://www.youtube.com/channel/UC3smg6CUp7JZt9i6qtXqKEw .

Pořád nechcete pochopit, že mám malý městský elektromobil, vývojově 11 let starý, s 16 kWh baterkou, spotřebu +-12 kWh/100 km, takže holt jako kolega se 40 kWh baterkou a +-11 kwh/100 km jezdit nebudu. Jakmile tady přibude oněch +-100 rychlonabíjecích míst, které do roku 2019 dle dotace musí namontvat EON a ČEZ, přiblížím se reálně ježdění se spalovákem a jeho 3600 benzínkami. Kolega už to příliš neřeší. A Hyundai Kona se 64 kWh, což je v podstatě kapacitně nejmenší dodávaná baterie do Tesly Model S, dala Frýdek-Místek - Praha s rezervou na 1 baterku bez nabíjení http://www.hybrid.cz/hyundai-kona-electric-maze-rozdil-mezi-konvencni-elektrickou-mobilitou. A Kia eNiro je za dveřmi http://www.hybrid.cz/autosalon-pariz-2018-elektromobil-kia-e-niro-s-dojezdem-485-km-na-trhu-jeste-letos . Evropští dinosauři opět nic použitelného a reálného, trapná Škoda začně až 2019 dodávat eCitiGo, což už mohla 4 roky dělat. Stačilo jen na CitiGo přelepit loga, jak je to na spoustě motorů ve spalovacích Škodách, Seatech a VW, co se dělají jako příbuzná auta. Jen tak pro představu, jak to vypadá s Nissan Leaf a dojezdem do Itálie k moři: "Mám Leaf 2.generace se 40 kWh baterkou a po republice, i třeba Itálie k moři, žádný problém. Ta Itálie z Ústí nad Labem na 4 nabití: Nýřany, Mnichov, Innsbruck, Verona, pak už moře. Zpět začínám nabíječkou v Padově nebo Boloni, podle toho, z jakého směru se vracím..
Předtím jsem měl Nissa Leaf 24 kWh a s tím se už Itálie musela dobře naplánovat a také přizpůsobit jízdu. Ještě musím podotknout, že za 40.000 km jsem nabíjel za peníze pouze jednou. A to, když jsem koupil prvního Leafa a byl ještě vyplašený. Tak se těch delších cest nebojte a než vyjedete, tak cestu naplánujte. Proč? Protože pořád něco přibývá. Nejvíce používám http://chademo-map.com/. Informace jsou ověřené a podrobné. Zdraví Stanley :-)". 

Porovnání s chemií jsem zvolil pro názornost. Můžeš mít i porovnání s kouřením. Dlouho se cigaretové firmy dokázaly bránit tomu, že kouření vážně poškozuje zdraví. Se spalovacími auty je to stejné.

Bohužel se mi na ten týden sešly na víkend 3 akce, Jablečná slavnost v Hostětíně u Zlína, kde pomáháme už od soboty jako dobrovolníci a v neděli budeme prezentovat v ekocentru Veronica s manželkou elektrické Pežoty a elektrokolo https://hostetin.veronica.cz/en/node/1019, dále sobotní Ekorallye na Opavsku https://docs.wixstatic.com/ugd/cd8877_3a8e8b0344b7456ca241cc79512d4d09.pdf a k tomu ještě Pežotí sraz. Nemohu ani v pátek, to přednáším odpoledne o elektromobilitě starostům Slezska a Žilinského kraje v Hradci nad Moravicí.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, Pacho69 napsal:

Ten Radovanův elektrokreténismus je už opravdu otravný. Bohužel je to teď moderní a chytá se toho kdejakej polovzdělanej politickej a úřednickej mamlas s bakalářským titulem ze soukromé pseudouniversity. Takže bacha, skončí to tím, že grilovat budem jen na elektrice, krby budou jen elektrický a táborák si asi uděláme z LEDek:blicismajlik. Jestli nenastal nejvyšší čas tyhle úchyly upálit, než nám zakážou používat oheň.

Největší prdel je, že když si představím, kde Radovan bydlí, tak mi ta jeho elektrodoprava přijde fakt s smíchu, blemty o čistým vzdchu za jeho elektrohopsadlem mu za pár kiláků za hranicema vylepší stádečko pšonků, topících pod kotlem. No nic, ať si to svý elektroego honí dál.

Automobil na elektřinu je jen přirozené pokračování elektrifikace všeho. Nebo ty se fakt holíš spalovacím strojkem, táboráku?

Na Poláky se můžeme vymlouvat, ale oni si jen vyjednali v EU při vstupu výjimku zasírat si svoje okolí o 10 let déle než my. A protože je Polák obchodník, tak dělá, až musí nebo mu to někdo uhradí. Můžeme porovnat jejich rychlost v budování dálnic s podporou EU, UEFA a FIFA v rámci mistrovství v kopané s tou naší a bude to tristní. To že se na spoustě úseků může 140 km/h je jen třešnička na dortu. Otestoval jsem je v srpnu 2018 a paráda. Včetně té soukromé. Pravda, mýtné na ni je středověk - dostaneš na bráně při vjezdu papírek z automatu, na výjezdu zaplatíš hotově nebo kartou člověku v budce, cca 1,- Kč/1 km - ale pohodlíčko úžasné. Včetně spousty odpočívadel s toaletami a posezením zdarma plus spoustou těch velkých s Mekáči, KFC a Burger Kingy. Když jim teď EU přispěla na elektromobilitu, vrhli se do toho, prakticky osobními elektromobily nepolíbeni - po hlavě. Dostali dotace na rychlonabíjecí páteřní sítě v návaznosti na Evropu a obula se do toho i jejich vláda a přisypala. Slovenský Greenway tam zakázku vyhrál a realita je taková, že za 14 měsíců postavil stejný počet rychlonabíječek jako ČEZ u nás za 7 let=84 měsíců A jede dál, hlava nehlava. Města nejenže zakazují spalování uhlí v činžovních domech - ano, dodnes tam uprostřed města mají v bytech kamínka a uhlí ve sklepě - ale mohutně investují do hromadné dopravy elektrické http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=14689&secid=7 nebo http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=14407&secid=7 nebo http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=14321&secid=7 nebo http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=14291&secid=7. A kolem mořského pobřeží Baltu rostou větrné parky. 

Pravda, kam se v Evropě hrabeme na Čínu. Toto je jen za poslední rok http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=14218&secid=7 a pecka http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=14632&secid=7.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, Rikic339 napsal:

Vsuvka mimo hádky :D

O víkendu jsem se vrátil z pracovní cesty z Amsterdamu - byl jsem až překvapen že dobrá třetina všech TAXI jsou elektromobily, v drtivé většině Hyundai Ioniq a pak Tesly. Spoustu dobíjecích míst i v centru, podle jedné taxikářky fungují i dotace na koupi (jak už jsem se neptal). Když stát chce (nebo dané město) tak to funguje. Dobrá motivace pro lidi a infrastruktura na dobíjení je základ, to u nás pokulhává. Samozřejmě jen čistě v Amsterdamu, mimo město člověk elektroauto nepotká

Spousta lidí u nás je omezena zasmrádlým českým rybníčkem, maximálně jsou ochotni jako alternativu přijmout nesmyslně plyn a současně básnit o vodíku (který se nyní převážně z plynu elektricky děsně náročně vyrábí). Stačí přitom pohled na Rakousko, a to vidíte jen nabíjecí síť EON, hezky je vidět ta čára Šumavy a trága u nás, i vzhledem ke Slovensku. Dále tam mají Smartrics, Ella a další nabíjecí sítě pro elektromobily. Už od roku 2014, kdy jsem tam byl s Peugeotem Ion. Největší problém byl dostat se z Ostravy na Rakouskou hranici (pouze 1 rychlonabíječka v Brně) a na Slovensku ze Žiliny, od poslední rychlonabíječky, zpátky do Ostravy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, OK406 napsal:

Nezáleží kde kdo bydlí, ale měl si každý ekologista uvědomit současnou realitu a zeptat se normálných lidí v zemědělstvé a lesniství a nejen tam, zdali by kolik by si vydělali, pokud by museli každou chvíli čekat na dobití baterie. To čekání by jim zaměstnavatel neproplatil. Tak by například traktorista během čekání na dobití baterie v traktoru ručně okopával motykou pole a nebo rýčem ryl na poli. Dobití by trvalo mnohem a mnohem déle, než natankování nafty do traktoru. Nebo se mýlím? Lidi by měli přemýšlet moudře a rozumně a né vždy ekologicky a zeleně. Né všude lze elektrotechniku použít! Snad se mnou Radovanek souhlasí.

Je to otázka investice a ekonomiky. Pokud si zemědělec dneska v bioplynce ze zbytků dělá CNG, proč by jezdil na naftu nebo na elektřinu. Možná na elektřinu tehdy, pokud by u té bioplynky měl i kogeneraci a kromě paliva a tepla vyráběl i elektřinu. Je na velkou diskusi, nakolik je dnešní model zemědělství náročný na umělá paliva, umělá hnojiva, vodu a pesticidy dále udržitelný, taky jak dalece lze automatizovat. Romantická představa Franty na Zetoru je už někde jinde. Takže bych se od modelu natankévání nafty do traktoru oprostil. Lze to dělat i jinak. V lesnictví jsme na tom dnes podobně. Všechny ty "katastrofy" jsou výsledek práce našich předků z RU, první republiky, obou válek a socialismu. Les holt roste 80 a více let a my dnes lesy nemáme, jen umělé, obvykle jednodruhové  plantáže na dřevo. A sklízíme je podobně jako pole. Věta: "Lidi by měli přemýšlet moudře a rozumně a né vždy ekologicky a zeleně." je rozpor. Chovat se ekologicky totiž znamená především chovat se ekonomicky a logicky, tedy hospodárně a rozumně.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, Fruktis napsal:

Tak zrovna v zemedelstvi u nas elektro nebude..dokud jisty zemedelec bude u moci...komu by pak prodaval repku do zeleny nafty ze...:aut

 

Na to nemohu reagovat, to je politika, zase bych byl napomenut. Bohužel to s auty velmi úzce souvisí, je to prostě fakt, steně jako spotřební daně a jejich obrovský přínos do rozpočtu. Jestli je někdo politicky angažovaný tak, že má vliv na tvorbu zákonů a pro svůj zisk potřebuje co největší prodej jednoho druhu paliva (kapalného s povinným přimícháváním jím vyráběných biosložek), pak si budeme všichni vybírat jen z minima plynoaut (pokud dotyčnému nevyjde tah s veřejnou podporou bioplynek a bude mít nově zájem na prodeji co nejvíce plynu do dopravy, ostatně proto ta minulá miliarda do MHD na plynobusy, co se již vyčerpala, jen s tou podporou to pro odpor ERÚ nevyšlo) a ještě z menšího minima elektroaut (pokud neovládne největší výrobce a distributory elektřiny v zemi a nebude mít zájem na zvýšeních odběrech). To je byznys. Ale ne tržní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, Pacho69 napsal:

OK - neslouhlasí. ono to není o ekologii, ale to je ztráta času řešit. Elektrický pohon je v pořádku, ale aktuální konstelace je úchylná. Elektrická energie pro pohon nemůže být primárně dobíjecí. Ale neboj, Radovan ti to vysvětlí, máš s koupit traktor s výměnejma baterkama, nebudeš muset čekat, jen tě ten traktor bude stát 3x tolik, ale to nevadí, můžeš náklady promítnout do ceny a naúčtovat je Radovanovi. Nedávno jsem s ním mu nadnesl třeba práci v lese, fakt mi stačilo, jak vyprávěl o dokonalých pilčičkách na zahrádku, se kterýma si honí všechno na jednu baterku... On je fakt nemocnej.

Maska čerta a milkuláše by byla lepší ne?

Jenže aktuální stav se vyvíjí. A hodně rychle. Přesvědčuj dnes chlapy na stavbě, že mají šroubovat a vrtat či řezat ručně nebo s kabelem. Pošlou Tě někam, vyžadují lepší aku nářadí, rychle si zvykli na lepší. A rádi tahají i 5 baterek a 1 nabíječku k nim. Protože jim to za to stojí. Tak to dopadne i s pilami v lese. Je to jen otázka času.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, OK406 napsal:

Frutis - pěstování řepky je na jiné téma, nehledě na to, že ekologicky založení člen Radovanek musí se mnou souhlasit, že pěstování řepky olejné, likviduje a zhoršuje půdní genofond a má za následek půdní erozi! Na pěstování řepky jsou určené kvóty z EU. Ještě horší je, že se tento ekohumus přidávají do paliva!!! K tomu nemám slov :bacha= jediné řešení! Jinak nic nepomůže.

Pacho69 - to si děláš srandu, že by traktor měl při vybití baterie, ji jen vyměnil. A kam by dal vybité baterie? To by ji odvezli nebo by ji vozil sebou? To je další nesmysl a náklady na víc. Nevím, kolik by vážila baterie, ale na pole potřebujete , aby byla technika lehká (pokud je to možné), aby se nebořila či zbytečně ,,neudusala" půdu. Doporučuji, aby si eko-pionýři vyzkoušeli práci se svými ekostroji v reálném životě! Nevím, zdali by vydrželi jeden jediný den. A nebo linkový autobus, co má linku přes vesnice a zapadákovi. Tam by mu nabitá baterie nevydrže, zvláště, pokud by se jednalo o horské vesnice nebo kopcovitý terén. To by řídič autobu musel říci, promiňte, ale deset cestujících si musí vystoupit, aby jsme dojeli do místa ,,B". Mám slabou baterii. A nebo by na každé páté zastávce stál a dobíjel by? Nevím.Ale jsou jistě chytřejší, co by mi to vysvětlili. Jen prosím nepiště o městském provozu, ale o normálním provozu, co je na vesnici. Prostě, kde jsou normální lidi a né ekoteroristi a jim podobný šílenci. Jinak to už nelze nazvat. Stále jen městský provoz, jako by jiný ani nebyl. Jak jsem psal v jiném příspěvku tohoto tématu. Bydlím kousek od JETE, ale elektromobily se to tu nehemží! Viděl jsem jen jeden, co parkoval na ,,táborce", ale už ani tam delší dobu není. Tak nevím, co si o elektromobilech myslet, když největší výrobce elektřiny v ČR nepropaguje elektromobily.Na výmluvy nejsem zvědavý. Asi má důvod. Ať jsou majitelé sdružovaný v nějakém elektroklubu. Ale věř te mi, pokud by mi někdo zazvonil u dveří, zdali by si nemohl dobít auto, tak po dobu dobíjený, bych mu dal rýč, ať zatím rýpe na zahrádce a nebo jinou činnost vykonává. Ono by ho příště přešlo zvonit na lidi s kabelem v ruce:myslim. Nevím, jak dlouho trvá dobití, ale věřím, že by na zahrádce udělal dost práce a asi by si pořídil ,,normální" auto.

Řepka souhlas.

Traktor viz výše. 

Lehká technika je dnes pravý opak, navíc se do traktorů přidávají závaží na různé strany aby měl jak adhezi tak vyvažoval napojené nářadí. Pak se mu dají širší a větší pneu, aby se ta váha co nejvíce rozložila. I tak je brutální.

Linkový autobus vesnice nebo hory je jen otázka velikosti baterie, případné rychlonabíječky nebo výměnné stanice cestou či na konečné (kde se ty baterky pomalu nabíjejí nonstop, k tomu stačí stávající infrastruktura). Čínksý BYD má dojezd 400 km na 1 nabití. Továrnu na ně staví právě v Madarsku. Ostatní evropské "zkriplené" elektrobusy se pohybují mezi 100-200 km. Takže si z donucení vypomáhají právě těmi rychlonabíječkami pantografem na střeše. Právě nám jeden vyrostl v Ostravě-Svinově, využil infrastrukturu sousedící tramvajové trati a elektrifikované železnice. Jinými slovy toho, co tam, již bylo. Je tam šibenice s obráceným pantografem na konečné, bude se tam testovat Ekova Electron. I to je cesta, jak to řešit. Pak má takový autobus neomezený dojezd, pouze se střídají řidiči a občas je ho třeba vyčistit. 

Z dalšího pokračování je vidět, že o této oblasti toho mnoho nevíš. Nejsi sám, to je v pořádku. Že ČEZ vyrábí elektřinu a jezdí spalováky je úchylka. Pomalu to začínají měnit, zatím si pořizují auta v jednotkách kusů (mají 4500 vozidel).  Ale už taky přišli na to, co jim říkám 5 let, když diskutuji s hlavouny - to jsou obrovské spotřebiče Vašich výrobků a služeb, snažte se. Důvody jsou klasické - je to novinka a nedalo by se krást. Počínaje slevami od výrobců aut, přes služby servisů a myček až po trochu paliva domů pro mně. Tyhle řetězce jsou na autoparky navázány všude. ČEZ je moloch jako státní správa, tam na to narážíme dnes a denně. Franta dojede se spalovací služební Oktáfkou, Jindra mu ji opraví a přidá olejíček pro Frantova domácího mazlíka. Nebo servis zdarma. atd. atd.

Až u Tebe někdo zazvoní s kabelem v ruce, obvykle Ti nabídne totéž, co borec s kanystrem. Peníze. Ono na vesnici moc benzínek nebývá a pokud ano, tak je otvíračka většinou přes den. Postojí u tebe max. 1 hodinu, i můj slabý Ion za tu dobu nabije na 30 km, aby dojel k rychlé nabíječce. V tu dobu budeš asi běhat kolem toho elektroauta a sbírat rozumy a zkušenosti. A pak se třeba zeptáš sám sebe, proč nejezdíš čistě a tiše na palivo, které Ti denně vyrobí Tvoje střecha na baráku. Spalovací auto není normální, spalovací auto je závislost na elektřině a na dovozu paliva z veliké dálky. Protože bez elektřiny si ho na benzínce nenačepuješ. A bez dennodenní těžby, dopravy, zpracování a distribuce se k Tobě nedostane. Na rozdíl od Tvé střechy, kde si pořídíš výrobnu na desítky let pouze jednou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Radovanek napsal:

Nikdo Tě nenutí tohle vlákno číst. Ale je to takový hezký bolševický přístup, co navrhuješ. Nějaký názor nebo dokonce fakt se nám nelíbí, tak o něm zakážeme psát, točit i vysílat. Zjevně inspirace nelegálními imigranty a v rozporu se zákonem nečinnými úřady EU, v newspeaku nazývanými uprchlíci a humanitární přístup. Jiné názvy a názory zakazovány, mazány, původci banováni, mazány profily na FB i dalších sítích, prostě bolševická cenzura se vším všudy. Taková evropská demokracie 2018. 

Ha ha potrefená husa nejvíc kejhá, simtě sám seš komouš jak vyšitej vždyť jsi se tady už tolikrát odkopal že to přestává být vtipné...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, StibTo napsal:

Ha ha potrefená husa nejvíc kejhá, simtě sám seš komouš jak vyšitej vždyť jsi se tady už tolikrát odkopal že to přestává být vtipné...

Fakt? A čím? Jako že mi vadí že Tvé auto ničí i moje zdraví? Takže když Ti budu parkovat pod ložnicí celou noc nastartovaný nafťák tak budeš v pohodě? Nebo je to o tom Tvoje svoboda končí u mého nosu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci, proč ty automobilky místo propanbutanu začaly se zemním plynem?

LPG v současný době hravě strčí elektriku do kapsy.

Jinak jsem chtěl říct, že teda neznám holicí strojek se spalovacím motorem (ale tak já toho spoustu neznám), každopádně ale fajnšmekři se elektrikou neholí, jak @Radovanek píše :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...