Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Ve zkratce že řešíte zjevné nesmysly neviditelného psa  a přitom kolem dokola je to fakt bída.

Ale je to o lidech. Dnes mne jeden místostarosta přesvědčoval, že nákup benzínu 1.8 pro městkou policii, která podle jejich dlouhodobých přehledů ujede 30-60 km denně, je super věc. A to má na elektromobil od vlády 250 tisíc slevu. Ani jeho podřízený, městský strážník s ním nesouhlasil. Naopak by přivítal elektromobil. Místo toho město nakoupilo před pár lety naprosto nevhodné slabé elektroskútry Akumoto 600 a vybavilo jimi i tu MP. Něčím co jede sotva 50 km/h a dojede s bídou 40 km. Město je navíc brutálně kopcovité.  Referentům přes léto slouží, ale to je tak vše. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Radovanek napsal:

Včera a dnes jsem se projel po vlastech moravských, valašských a slováckých. Byla to asi kombinace víkendu, kdy lidi vytáhnou své letité plečky na vzduch, a ekonomicky slabších oblastí země, kde fakt vidět věkově novější auto je docela výjimka, ale byl to masakr. Taková přehlídka naftové kavalerie, která při každém přeřazení vypustí černý oblak, to fakt pohledat. Chyběla už jen pověstná letitá Avie. Nicméně několik starších Tater ji bohatě zastoupilo. Zajímavostí byla zemědělská a lesní technika, to bylo ode zdi ke zdi. Výstavní nablýskaný obr traktor sahající pomalu do 2.patra nebo nějaký účelový maxi stroj značky Jaguar na straně jedné, a Zetor bez kabiny z počátků kolektivizace a různě fungující samodomo na straně druhé.  U lesáků pak Man a Iveco v kombinaci s V3S a Tatrovkami ze stavby prvních kilometrů D1. Pro pořádek šlo o oblast kolem Nového Jičína, Valmezu, Vsetína, Luhačovic a Uherského hradiště. Občas je poučné vynechat dálnici.

Jinými slovy po vlastech českých jezdí kde co.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

    V dnešní uspěchané době, každý spěchá a není čas skoro na nic. Abych si cestu ještě plánoval ,,podle" auta, tak to prosím  promiň Te, to tedy ne. Myslím to, jak Radovanek napsal, že si plánuje cesty i dovolenou podle míst, kde jsou el. nabíječky. Do své 406 dám benzin a jedu. Pokud potřebuji doplnit palivo, tak na benzince doplním (mohu si i vybrat dle ceny BA95:D). Doplnění paliva mi trvá i se zaplacením max. 5 minut. Se vším všudy. Nevím, proč bych se měl zdržovat a,,zabíjet"  čas bloumáním po čerpací stanici, pokud bych měl elektromobil a utrácet peníze za předražené jídlo.

   Co se týká vozového parku a zemědělské + lesní techniky, co byla k vidění, tak si osobně myslím, pokud mají družstva či firmy ve svém vozovém parku Pragu V3S, tak ví proč. Toto vozidlo nebylo překonáno. To co projede a její užitná hodnota + údržba, se vyplatí. Vím, co VS-ka umí. Měli jsme ji u na vojně u PS a ty její starty v mrazu a zacházení. Klobouk dolů.

  Radovanek a spol., snad by jste nechtěli dávat do lesa nebo zemědělství elekrotraktory či jinou elektrotechniku. To je holý nesmysl! Už se to s tou elektrotechnikou přehání. A hlavně, lidi si nebudou kupovat něco, co jim neslouží a museli by stále mít namysli, kde je jaká el.zásuvka a na cesty se vydávat s velkým časovým předstihem!!! Za mě tedy ne! Ať se nejdříve udělají pořádné podmínky pro provoz elektromobilů a pak se mouhou za rozumnou cenu propagovat. A né, že bude v nejen v ČR nekolik ,,pionýrů", kteří se hrdině bijí za svůj ideál v eletromobilech, zatím co společnost + výrobci moc s výrobou nespěchají! Opět se ukázali opilci z Bruselu, čím a jak myslí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na elektrifikaci dopravy v zemědělství i lesnictví se pracuje. Na spoustě míst to má smysl. Že většina populace rezignovala na ticho, čistý vzduch a čisté prostředí je sice hezké, ale není to normální stav. 

Lidé budou kupovat jednak to, co jim slouží, druhák to, co nabídnou výrobci. Výrobci už taky nabízeli DDT, taky to lidem sloužilo. pak se přišlo na to, co je to za svinstvo. Už neslouží. Roundapem můj děda likvidoval na dvorku zeleň tak dlouho, až jsme po jeho smrti, zbourání starého vepřovicového domu a vysazení zahrady museli nakonec půdu pod domem a kolem nechat do metru vykopat a odvézt na skládku. Cokoli zapustilo kořeny, bylo do roka mrtvé. 15 let po smrti dědy. podmínky pro elektromobilitu má většina firem. Nebavím se o individuální osobní dopravě, to je většinou hovadina díky nefunkční hromadné. Stejně jako s DDT a Roundupem výrobcům vyhovuje dělat  mety. Vydělává to. Že to zabíjí? Nezájem.

Ano, V3S je nepřekonatelná hlavně díky podvozku a rozložení hmotnosti. Pohon s tím nemá nic společného. Nicméně ten co v tom dodnes používají, je prostě spalovací pionýr se všemi negativy.

Ano, doba je supěchaná a byla vždy, vždy na to lidi nadávali. Já si neplánuji cestu podle auta. Jezdím tam, kde už začali přemýšlet nad svým okolím, jak to dělat jinak, lépe a čistěji. Na delších cestách mám omezení díky malé baterce, ale srovnání je jednoduché. Kolega jel Nissanem Leaf 40 kWh baterie na jižní Moravu po dálnici a pak městečky 176 km. Přes noc nabil do plna z běžné zásuvky 230V 10A v penzionu.  Cestou zpět jsme jeli kus spolu, když on směřoval k dálnici ve Zlíně, měl dojezd 240 km. Já jel městečky a mezi ni 0 a 90 km/hod. kratších 135 km s jedním rychlonabíjením 13 minut ve Valašském Meziříčí. Mně to trvalo 2,5 hodiny komplet. Jemu 2 hodiny. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

   Radovanek, co se týká elektro techniky v zemědělstv alesniství, tak nemohu s tebou souhlasit. To aby traktory a technika měli při orbě obrovské batrie a nebo solární panely. To je nesmysl! To musíš uznat. Při orbě se na eco provoz nejezdí. Doporučil bych Ti, aby si se podívala anebo, aby si měl možnost svést se v traktoru, co provádí orbu a nebo jinou činnost. To by se nic neudělo, pokud by muselo čekat, než se nabijí baterie! Zatím nevím o eletrotechnice v zemědělství a snad ani neuslyším. Tam to chce sílu a vytrvalost! A né eco jízdu s omezením.

 Já si jezdím autem kam chci a né cituji ,, Já si neplánuji cestu podle auta. Jezdím tam, kde už začali přemýšlet nad svým okolím, jak to dělat jinak, lépe a čistěji. Na delších cestách mám omezení díky malé baterce, ale srovnání je jednoduché".  To je podle mě nesmysl. O toho je auto dopravní prostředek, aby mě dopravil kam já chci  a né, kam chce auto (skrze zásuvky).  Radovanek, vždyť si ve tvé citaci odporuješ. Jak to, že neplánuješ cestu podle auta? Ale plánuješ! V další větě v citaci píšeš, že jezdíš tam, kde už začali přemýšlet nad svým okolím, jak to dělat jinak, lépe a čistěji. Tak buď se já pletu,  jsem hloupý a nebo neumím číst či přemýšlet. Ale to je přece plánování cest podle elektrovozidla a né podle toho, kam chci jet. takže jestli jsem Tě dobře pochopil, tak kde nepřemýšlet nad svým okolím, jak to dělat jinak, lépe a čistěji, tak tam nejezdíš? Pochopil jsem to dobře?

  Bavíme se o elektrotechnice a né o chemii DDT a pod. . Tak zůstaň me u tohoto tématu, prosím.

Radovanek, budeš prosím na 51. srazu P-C?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten Radovanův elektrokreténismus je už opravdu otravný. Bohužel je to teď moderní a chytá se toho kdejakej polovzdělanej politickej a úřednickej mamlas s bakalářským titulem ze soukromé pseudouniversity. Takže bacha, skončí to tím, že grilovat budem jen na elektrice, krby budou jen elektrický a táborák si asi uděláme z LEDek:blicismajlik. Jestli nenastal nejvyšší čas tyhle úchyly upálit, než nám zakážou používat oheň.

Největší prdel je, že když si představím, kde Radovan bydlí, tak mi ta jeho elektrodoprava přijde fakt s smíchu, blemty o čistým vzdchu za jeho elektrohopsadlem mu za pár kiláků za hranicema vylepší stádečko pšonků, topících pod kotlem. No nic, ať si to svý elektroego honí dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vsuvka mimo hádky :D

O víkendu jsem se vrátil z pracovní cesty z Amsterdamu - byl jsem až překvapen že dobrá třetina všech TAXI jsou elektromobily, v drtivé většině Hyundai Ioniq a pak Tesly. Spoustu dobíjecích míst i v centru, podle jedné taxikářky fungují i dotace na koupi (jak už jsem se neptal). Když stát chce (nebo dané město) tak to funguje. Dobrá motivace pro lidi a infrastruktura na dobíjení je základ, to u nás pokulhává. Samozřejmě jen čistě v Amsterdamu, mimo město člověk elektroauto nepotká

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezáleží kde kdo bydlí, ale měl si každý ekologista uvědomit současnou realitu a zeptat se normálných lidí v zemědělstvé a lesniství a nejen tam, zdali by kolik by si vydělali, pokud by museli každou chvíli čekat na dobití baterie. To čekání by jim zaměstnavatel neproplatil. Tak by například traktorista během čekání na dobití baterie v traktoru ručně okopával motykou pole a nebo rýčem ryl na poli. Dobití by trvalo mnohem a mnohem déle, než natankování nafty do traktoru. Nebo se mýlím? Lidi by měli přemýšlet moudře a rozumně a né vždy ekologicky a zeleně. Né všude lze elektrotechniku použít! Snad se mnou Radovanek souhlasí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK - neslouhlasí. ono to není o ekologii, ale to je ztráta času řešit. Elektrický pohon je v pořádku, ale aktuální konstelace je úchylná. Elektrická energie pro pohon nemůže být primárně dobíjecí. Ale neboj, Radovan ti to vysvětlí, máš s koupit traktor s výměnejma baterkama, nebudeš muset čekat, jen tě ten traktor bude stát 3x tolik, ale to nevadí, můžeš náklady promítnout do ceny a naúčtovat je Radovanovi. Nedávno jsem s ním mu nadnesl třeba práci v lese, fakt mi stačilo, jak vyprávěl o dokonalých pilčičkách na zahrádku, se kterýma si honí všechno na jednu baterku... On je fakt nemocnej.

Maska čerta a milkuláše by byla lepší ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...