Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

V 8. 8. 2018 at 23:48, Radovanek napsal:

A jestlipak jste si ráčili všimnout, o čem je vlákno? Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D Tak se prosím držte tématu.

Neracil jsem si všimnout že vlákno má podtitul "ekodemagogie", promiň. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
V 9. 8. 2018 at 6:54, Fruktis napsal:

Zdarma...ja teda ctu za 1/2 v nocnim proudu.....a ten pausal doplaci zbytek lidi v poplatku na obnovitelne zdroje...to je prima zdarma...

Takze zdarma nenabijis...jen sis diky nocnim tarifum snizil fakturu...a dobijenim se dostal na sumu pred snizenim..

Zdarma..respektive za cenu vstupnich nakladu by to bylo kdyby ten dum byl energeticky plne sobestacny ostrov...bez cerpani dotaci vyhod a dalsich ulev...a auto si dobijel ze svych zdroju...

Pak je mozne porovnavat co a jak si stoji...

Ale houby. Zdarma znamená, ostatně sám to dále píšeš, že platím za elektřinu doma měsíčně pořád stejně nebo dokonce méně, než když jsme elektromobil neměli. Noční sazba s tím souvisí jen tak, že ji díky vlastnictví elektromobilu mám pro celý dům, nejen na nabíjení. A samozřejmě existovala (pro akumulační kamna, bojlery, tepelná čerpadla a další velké spotřebiče dávno před nějakými obnovitelnými zdroji a poplatky s nimi spojenými. Takže nespojuj hrušky s jablky. Nikdo na mne nedoplácí, naopak pomáhám stabilizovat přenosovou soustavu a výrobu elektřiny v nočních hodinách s malým odběrem. A nemá to nic společného ani s ostrovním provozem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 9. 8. 2018 at 9:14, Pacho69 napsal:

No je to vše překrouceno. Takže ano, 40 až 45% cest strávím na dálnici, v běžné dálniční cestovní rychlosti okolo 140km/h (tachometrových), kde to jde i více (kolem 6,5l, to zrovna celkem odpovídá). 5008 se hmotnostně a velikostně spíš dá srovnat s Teslou než z o třetinu menším Leafem. Ano, kupoval jsem 5008 novou. Palivo jsem očistil od výpalného, ne od daní, nejsem LHÁŘ jako ty. tedy, odečetl jsem z konečné sumy DPH, pak spotřebku a následně DPH zase přidal. Takže mne tu neobviňuj ze svých praktik, jako nabíjím doma zadarmo, jen jsem koupil elektrárnu za 300tis, který se ještě nezaplatila. To já tedy netankuju zadarmo, ale benzínku ani rafinerii jsem si kvůli němu nekoupil. Na kolik tě, tě aktuálně vyhází vyrobená kWh? Na 10-15kč? Pokud se tedy oprostíš od všech dotací a podobných křivítek? Když si spočítáš aktuální reálnou cenu kWh s tím, co jsi do ní investoval, budou to dost jiný počty. Ale to se ti nehodí, takže radši budeš blábolit, jak jezdíš zadarmo od nabíječky k nabíječce.

Víš. stále blábolíš o petromafii, nicméně chováš se naprosto stejně, porovnáváš neporovnatelné (nákupní tašku a auto, které odvezou 5 lidí včetně zavazadel a vozíku nebo přívěsu - Berlingo, nákupní taška totiž klidně bude jezdit pod 5l a 3 roky stará bude za 150tis.), za peníze tvého ojetého auta si v té kategorii opravdu v klidu koupím nové.

Fakt mě nese*e. že je jezdíš podle tvých blábolů "zadarmo", se*e mě, že se z mých daní mají platit investice, které jsou k ničemu, protože tento způsob elektromobility nemá budoucnost, jsou to jen vyhozený peníze, za pár let bude koukat na hromadu hnijících zásuvek rozprsknutých všude možně a nebude vědět co s nima, stejně jako s hromadou kalů po těžbě uranu, uhlí, případně lithia a dalších surovin, mimochodem vytěžených i na podporu elektrodebility. Jak myslíš, že si podle tebe "velcí hráči" zajistili suroviny? No hádej, co třeba uplatili vlády v rozvojových a zaostalých zemí a doufají, že se režim udrží, než stihnou všechna naleziště vydrancovat.

Lžeš si tu do kapsy, z ostatních jen děláš hlupáky. Z fleku bys mohl dělat předsedu hnutí ANO. Už sem nebudu přispívat, ty tvoje bláboly už se nedají ani číst. Člověk už se ani nemůže divit, když se rozhlédne kolem sebe, kam zmizel zdravý selský rozum. Přírodu budem poučovat, ona je blbá, vyrobila mléko s tukem a laktózou (teď nejnovější móda, mléko bez laktózy, nejlépe z chemičky, asi), vejce s cholesterolem a ovoce s cukrem. A všichni chytrolíni nám teď prodaj něco co "svět neviděl"...

Už jen to, že se do propagace elektrodebility pustil, krom eRadovana, ještě úředník a politik je tím největším a nejzřetelnějším varováním.

Jo ještě si neodpustím poznámku, že nejekonomičtější a nejefektivnější je, když si přes noc nabíjíš ten svůj elekrodebil ze své fotovoltaické elektrárny :super

Ale nikdo Ti Tvůj způsob používání auta nerozporuje. Proč dáváš u tekutých paliv pryč spotřebku a ne DPH je sice podivné, ale o ničem to nevypovídá. FVE jsem si nekupoval kvůli elektroauta, mám ji od 9/2009, plánována byla od 2007. Elektromobil mám od 4/2014. Cena doposud mnou vyrobené kWh by byla bez započtení dotace 457 tisíc Kč děleno počtem kWh, v průměru vyrobím kolem 4.200 kWh ročně, čili prozatím po 9 letech je to 12,09 Kč / 1 kWh. Ovšem i to je nesmyslný výpočet, protože nezohledňuje minimální životnost 20 let, to by pak bylo 5,44 Kč, čili skoro už cena, co dnes platím běžně doma za 1 kWh ČEZu v denním tarifu.  A teď si vezmi, že kolega pořídil FVE o hodně později za prakticky polovic a skoro 3x silnější. A nikdo mu nic nedotuje. Jeho další auto bude taky elektromobil.

Odstavec o petromafii pokračující cenami aut je nekomentovatelný, zcela mimo.

Jezdím zadarmo fakticky, s tím prostě nic nenaděláš. Palivo nekupuji a spotřeba elektřiny navíc mne nestojí taky nic. Ze svých daní jsi mi nic nezaplatil, neplatíš elektromobilitu, přispěl jsi doslova - v porovnání s podporou spalovacího autoprůmyslu - .pár haléři několika málo obcím a několika málo  podnikatelům na vozidla, ovšem Tvoje vláda na to použije peníze EU. Nyní podobně přispěješ podobně málo i na nabíječky, rovnou z rozhodnutí a peněz EU. U obou je výhoda, že jsme prozatím příjemci, ne plátci do rozpočtu EU 

Nevím, kde vidíš lži, dodávám fakta. Agofertí vládu nepodporuji. Nevím, který úředník a politik elektromobilitu podporuje a propaguje (tedy kromě jednoho z Ústí, kterého za to závistiví rádoby pravičáci z jisté ODS hned sepsuli https://usti.idnes.cz/elektromobil-namestka-primatora-usti-hausenblase-fs6-/usti-zpravy.aspx?c=A150120_171635_usti-zpravy_alh), všichni o ní akorát kecají.

A na závěr k Tvé poznámce - prozatím ne, ale jakmile doplním FVE o další část a baterie, budu moci i v noci nabíjet elektromobil elektřinou vyrobenu FVE a uskladněnou v bateriích. V Austrálii už na tom pracují http://oenergetice.cz/zahranicni/jizni-australie-planuje-vytvorit-nejvetsi-virtualni-elektrarnu-svete/. Ve spojení s elektromobilitou a ohřevem vody elektřinou prostě paráda. Čistě tichá budoucnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 9. 8. 2018 at 16:14, David 106s16 napsal:

Proč se na toho Radovánka už nevyprdnete? Skoro se mi zdá, že krmíte trolla. Zárověň tímto fanatickým přesvědčováním dělá Radovanek elektrickým autům medvědí službu.

Nedávno někomu scházelo pěkné auto na elektřinu. Tak tady je další. A cena? Se mi zdá, že je na světě hodně lidí, kteří cenu řešit nemusí. Prostě si to koupí, protože se jim to líbí.

https://auto.idnes.cz/jaguar-i-pace-c9t-/auto_testy.aspx?c=A180713_161416_auto_testy_Fdv

No prozatím mne fanaticky ostatní přesvědčují, že elektromobilita je slepá cesta a spalovák je pomalu záchrana planety před zkázou :D. Takže já to vidím naopak.

Pěkných aut na elektřinu bude přibývat, na představení toho Jaguaru jsem byl, vypadá povedeně. V říjnu bych ho měl mít asi na testu, tak zjistím, co v něm je. Jinak Jaguar nově elektrifikuje i svoje letité ikony http://www.hybrid.cz/jaguar-potvrdil-vyrobu-elektricke-legendy-e-type-s-technologii-z-i-pace, které jsou fakt hezké a povedené a léty prověřené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 9. 8. 2018 at 19:23, Agrafik napsal:

Dobře, v práci v rámci paušálu, a tu má zaměstnavatel zdarma?

Zdarma = cena je 0kč a to určitě není cena nočního proudu. To je to samé, jako bych já řekl ,že topím elektrikou,a ...., díky tomu ji mám zdarma oproti tomu, než když jsem topil dřevem.

Proč žena nabíjí nočním proudem,? když si jak celou dobu tvrdíš vyrábíš elektčinu sám. Neměla by nabíjet auto v dobu, kdy tvoje elektrárna vyrábí nejvíc?

Jakmile máš něco za paušál  a  v rámci něj zvýšíš spotřebu, tak prostě nic navíc neplatíš. Tak to má zaměstnavatel. Taky neřeší, jestli si pustí klimu více dní v roce nebo koupí větší a energeticky náročnější kopírku. Má paušál.

To jsme se nepochopili. Já tím, že mám elektromobil, dostal tarif D27d Elektromobilita a 8 hodin denně proud za polovic pro celý dům. Takže opravdu šetřím oproti dřívějšku, platím stejně nebo méně za měsíční faktury. Přestože spotřebovávám více elektřiny, jen té levnější.

Žena nabíjí nočním proudem proto, že přes den je s autem v práci. Z FVE bereme jen o víkendech, když je to potřeba. To by mne pak 1 kWh stála 0,57 Kč, za níž prodávám přebytečnou elektřinu.  Tedy nabití auta z nuly do plna na 16 kWh vyšlo na 9,12 Kč na 100-150 km jízdy (dle toho, kde budu jezdit). Ale to jsou naprosté výjimky, prostě proto, že býváme od víkendech mimo dům. Elektromobilem. A druhý je obvykle nabitý dostatečně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 minutou, Radovanek napsal:

Jakmile máš něco za paušál  a  v rámci něj zvýšíš spotřebu, tak prostě nic navíc neplatíš. Tak to má zaměstnavatel. Taky neřeší, jestli si pustí klimu více dní v roce nebo koupí větší a energeticky náročnější kopírku. Má paušál.

A kdo tu elektřinu "navíc" teda zaplatí? Univerzita? Takže naše daně?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Radovanek napsal:

o jsme se nepochopili. Já tím, že mám elektromobil, dostal tarif D27d Elektromobilita a 8 hodin denně proud za polovic pro celý dům. Takže opravdu šetřím oproti dřívějšku, platím stejně nebo méně za měsíční faktury. Přestože spotřebovávám více elektřiny, jen té levnější.

Pochopil moc dobře, přečti si moji reakci.

 

před 1 hodinou, Radovanek napsal:

Tedy nabití auta z nuly do plna na 16 kWh vyšlo na 9,12 Kč

A elektrárna byla zadarmo? ,že ji do ceny za kWh nezapočítáváš?

Elektřina za paušál? To mi prosím tě vysvetli, který obchodník s EE prodává elektřinu za paušál a ne za odebranou EE. Dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vás to teda chlapi žere, že někdo něco dává zdarma nebo za paušál. Vy jste určitě nikdy nejeli k pumpě, kde třeba za nákup máte benzín o kačku levnější, že? ;)  Elektřinu za paušál mám normálně v nájmu a to proto, že je to pro univerzitu jednodušší. Prostě takové jsou podmínky nájmu, sami mi to podle spotřebičů a pracovní doby spočítali a chodí kontrolovat. Co se nabíjení přímo na nabíječkách týče, tak to je v rámci výzkumu a podepsal jsem na to před 4 roky papír že a) budu tam jezdit (mám to od kanclu skoro 400 m, místo parkování hned u vchodu) b) dám k dispozici data c) dám k dispozici dle potřeby i auto. Třeba teď to bylo na 12 dní, když jsem byl na dovolené.

Co se mé FV elektrárny týče, výpočet tam máš o pár příspěvků výše. I to zda z ní nabíjím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Radovanek napsal:

o 9 letech je to 12,09 Kč / 1 kWh. Ovšem i to je nesmyslný výpočet, protože nezohledňuje minimální životnost 20 let, to by pak bylo 5,44 Kč,

Nabití baterie po započtení nákladů je tedy? 16kWh x 12,09kč = 193,44kč.

Nikdo ti nebere, že máš elektinu zdarma, nebo za paušál. Jde o to, že jsi to vlákno pojmenoval "Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D" a pro rozhodování mezi uvedenými pohony jsou podstatné skutečné náklady za provoz a pořízení vozu a bez různých "zkreslení". Pro 90% uživatelů bude stačit cena za kWh od jeho obchodníka x kapacita baterie. Prostě přijet do garáže (panelák, RD...), zapojít auto do zásuvky a to s minimálním využíváním veřejných nabíječek, třeba při nákupech. Když vezmu např. škaredých 5kč/kWh x 16kWh = 80kč to je za ujetí v průměru 120km nádhera proti ostatním. S jinými "lepšími" tarify je to ještě mnohem méně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne, to opravdu není. To počítáš pořizovací náklad FVE na střeše mého rodinného domu rozpočtený na 9 let dosavadního provozu a výroby elektřiny. To bych Ti taky s touto "logikou" mohl tvrdit, že Tě kilometr jízdy autem stojí 50.000,- Kč, protože jsi ho koupil za 500.000,- Kč a ujel s ním prozatím jen 10 km z autosalonu domů. Asi sám cítíš, že je to nesmysl. 

Tak vlákno pojmenovala Weri, zase jí nemůžete nikdo upírat autorství. A pojmenovala ho hezky. 

Provoz elektromobilu je opravdu o hodně levnější, právě díky té ceně za elektřinu a účinnosti elektromotoru. Také je levnější celospolečensky, protože zatímco spoustu elektřiny musíme vyrobit na výrobu součástek spalovacích vozů (jedno zda na benzín, naftu či plyn) od hrdla palivové nádrže přes motor až po výfuk, a opakovaně je po částech měnit v průběhu provozu, což stojí další elektřinu, tak ještě další spoustu elektřiny musíme vyrobit na těžbu, dopravu, skladování  a rafinaci ropy a produktů z ní (nejen paliv, ale i maziv) od naleziště po stojan čerpací stanice, u elektromobilu (po spotřebě elektřiny na vyrobení baterie a pohonu) už na elektřinu rovnou jezdíme. A nic se v něm vlastně periodicky nemění. Pokud ano, pak jsou to stejné věci jako u spalovacího vozu pravidelně (třeba kabinový filtr vzduchu) anebo v daleko větších intervalech a v menším množství  (například brzdové desky a kotouče - dvoj až trojnásobek životnosti dle dosavadních zkušeností - nebo olej v reduktoru - 1 L oproti několika litrům převodovky). Zároveň nemá elektromobil další doprovodné náklady, vyplývající z hluku, vibrací a vypouštění jedů spalovacími automobily (obchvaty, protihlukové stěny, valy, zelené pásy, trojskla v oknech...). To je vlastně v kostce filozofie elektromobility, která se netýká osobních aut, ale elektrického pohonu všeobecně. Jedno zda se bavíme o tramvaji, trolejbusu, vlaku, metru, elektrobusu, elektrovysokozdvihu, elektrododávce, elektronáklaďáku. Zároveň umožňují využít lokální výroby elektřiny, v případě fotovoltaiky kdykoliv se ráno rozední. Hezky to popisuje člověk z ABB, když probírá vývoj od roku 2009 po dnešek https://www.ecofuture.cz/clanek/s-miroslavem-kuzelkou-o-rozvoji-ceske-site-nabijecich-stanic-a-jeji-budoucnosti

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky názor Pacho69 :papa. Sice netuším, co Tě tak rozezlilo, ale každý máme své dny. Budeš nám tu chybět. Pošťouchnutí na odchodnou - představ si, že ten Tvůj spalovák se bez olověné baterky a elektromotoru (říká se mu eufemisticky startér), vůbec nenastartuje. Nebýt elektromotorů, nejsou spalováky (elektrický startér vymyslel Bosch a teprve od té doby začaly získávat spalovací automobily trh, do té doby se s tím špinavým, hlučným, smrdícím vehiklem, co se musel startovat namáhavě klikou a nejednomu muži vykloubil rameno, dámy pak s nimi vůbec nejezdily). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...