Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Návštěvník

Jo vyrábí někdo pro elektrokoloběžku přívěsný vozík? Potřebuju tak dvakrát denně do Autokelly pro díly. Občas nějakýmu servisákovi v okolí dovezu tažný zařízení. To by šlo s tím přívěsem za kolobrndu :-)
Rozhodně si nebudu kupovat nákupní tašku na baterky za peníze, který nejsem ochoten dát ani za velký auto na benzín či naftu.

Ještě na jednu věc bych se tě zeptal. Když se mohutně stavěli FVE na polích a loukách - mimochodem je to ultraprasárna, když člověk vidí ty hektary skla..
Museli majitelé mít smlouvu s firmou na likvidaci těch panelů?
Jedna paní povídala, že ty smlouvy maji s Čínskejma firmama od kterých ty panely kupovali.
Co se stane až ty firmy budou muset ty panely likvidovat a Čínská firma nebude k nalezení?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokles vykonu o 20% se bere že je panel na recyklaci, některý vyrobci uvadějí cca 20 - 30 let. Takže okolo roku 2040 bude spousta skla, hliníku a plastů kdesi na hromadách k rozebrání, a bude toho hodně.

Nejspíš vznikne fabrika na recyklaci FV panelů a spousta lidí z pracáků bude mít práci:D

Upraveno uživatelem Radek Hurvajz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, kirkiz napsal:

Jo vyrábí někdo pro elektrokoloběžku přívěsný vozík? Potřebuju tak dvakrát denně do Autokelly pro díly. Občas nějakýmu servisákovi v okolí dovezu tažný zařízení. To by šlo s tím přívěsem za kolobrndu :-)
Rozhodně si nebudu kupovat nákupní tašku na baterky za peníze, který nejsem ochoten dát ani za velký auto na benzín či naftu.

Ještě na jednu věc bych se tě zeptal. Když se mohutně stavěli FVE na polích a loukách - mimochodem je to ultraprasárna, když člověk vidí ty hektary skla..
Museli majitelé mít smlouvu s firmou na likvidaci těch panelů?
Jedna paní povídala, že ty smlouvy maji s Čínskejma firmama od kterých ty panely kupovali.
Co se stane až ty firmy budou muset ty panely likvidovat a Čínská firma nebude k nalezení?

Vyrábí. Za koloběžku i za kolo. Jen si budeš muset koupit silnější koloběžku/kolo, aby to motor a baterky utáhly. Nákupní tašku Ti nikdo nenutí. Akorát pokud kupuješ ojetiny, tak si holt budeš muset počkat, až vzniknou. Stejně tak na širší nabídku elektroaut.

Fotovoltaický podvod, následovaný biomasným podvodem, má přímý původ v korupční poslanecké sněmovně. Mohli jsme převzít legislativu Německa s automatickými úpravami a dokonce stropem pro procentní podíl, ale nepřevzali. Nedalo by se krást. Prakticky každý zákon je u nás dělán tak, aby se dalo krást. Kdo na to upozorní není umlčen, máme demokracii, je ignorován médii a všemi presstituty. Jen jaksi nepočítali s tím, že si zákon přečtou i obyčejní lidé a půjdou do toho taky. To je vytočilo, takhle jim loupat perníček.

Když to vezmeme na auta, tak všechny bezpečnostní prvky, povinně zaváděné, emise, výbava, výměny vest, lékárniček atd. atd. jsou jen obyčejná zlodějna, kterou si někdo uplatil. Výrobce nebo prodejce. Málokdy je to pro dobro lidí nebo dokonce prospěch. Tady se nesnižují ani daně, natožpak povinnosti. Právě jsem si šel pro nový zbroják. Povinně. Platím úřednici, která je dělá. Firmu, která vysoutěžila výrobu průkazek, fotografa, protože bez fotky nic nebude a samozřejmě doktora, protože prohlídka je povinná také. Ukážu bouchačku, že existuje, že umím, vybití, ránu jistoty do neutrální neodrazivé zóny, bezpečnou manipulaci mezi osobami a za 3 týdny dostanu nový. Mezitím mne opustil litr za ty legrace a den dovolené. Když pominu že jsem si musel nastudovat předem co po mně chtějí. Totéž u občanky, řidičáku, technického průkazu vozidla emisí a STK co dva roky po prvních 4, pas pro děcka co 2-5 let atd. atd. Korupce a buzerace kam se podíváš. 

Když jiná skupina přišla k moci a nemohla už stavět fotovoltaiky, tak je alespoň zpětně zdanila 30% odvodem (ne daní, prostě snížili předem zákonem danou podporu, kterou Ti vyplatili, ale cestou o 1/3 očesali), dále zrušili 5leté daňové prázdniny a k tomu přidali povinný rovnoměrný odpis, aby jsi musel generovat zisk a tudíž platil daně a v případě OSVČ, což jsem třeba já, taky zdravotní pojištění ze zisku. A protože na tom všem pořád ještě nebylo jak nakrást, kromě hromad úředníků a místeček pro ně, tak zavedli zpětně i přemrštěný poplatek za budoucí likvidaci panelů )podobně jako u praček, myček, TV a jiné elektroniky), který se musel vybrat do 4 let. Aby bylo možno vytvořit firmy, co to za 20 let možná budou likvidovat a udělat si kšeft na nich. Prostě prasárna na prasárnu. Keď jedny nažraté prasca odídu, prídu ke korytu tie druhé, hladné. Říkala Bubílkové tetička z Košíc. Ale lidi je pořád volí. Takže bude hůř a v individuální dopravě auty ještě hůř. Shrnuto nešlo to čínské firmě, ale české korupčnické.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, minimaxa napsal:

Jakou má dneska panel pro FVE životnost?

 

před 16 minutami, minimaxa napsal:

Víš co taková fabrika bude potřebovat elektrické energie, aby mohla fungovat? :D

 

 

před 1 hodinou, Radek Hurvajz napsal:

Pokles vykonu o 20% se bere že je panel na recyklaci, některý vyrobci uvadějí cca 20 - 30 let. Takže okolo roku 2040 bude spousta skla, hliníku a plastů kdesi na hromadách k rozebrání, a bude toho hodně.

Nejspíš vznikne fabrika na recyklaci FV panelů a spousta lidí z pracáků bude mít práci:D

Ano, to jsou předpoklady. Jak to skutečně bude, nikdo neví. Ve Vídni na univerzitě už jedou panely přes 30 let a poklesy jsou v procentech. Jenže je to starší technologie, takže podobně těžko poměřovat jako NiCD, NiMH a LiFe a LiFEPol baterky. Bráno podle panelů družic, kvůli toho se fotovoltaiky vymýšlela, mají jen panely, baterky a nově malý jaderný reaktor, desítky let, kdy ty nejstarší letí vesmírem a stále komunikují, zjevně tedy mají elektřinu. Ty fabriky dnes už dávno jsou, FV panel je v podstatě hliník rám, trocha měděných kabelů v bužírce, plastová krabička s kontakty a elektronikou, 2 tabule skla a tenké políčka křemíku mezi nimi. Ostatního je zanedbatelné množství, aby člověk dostal nějaké smyslu plná kila, musí recyklovat tisíce. Čili lze je recyklovat již dnes, kdy běžně sbíráme barevné kovy, plast i sklo.

Ovšem to že za 20-30 let to budou lidi likvidovat je blbost, solární baroni možná, když si vezmou kolik na stejné ploše díky posunu technologie vydělají (jen pro představu FV panel dnes vyrobí dvojnásobek, než mj z roku 2007-8, montovaný 2009). Ostatním vzhledem k úsporným technologiím spotřeby asi nebude stát za to likvidovat si elektrárnu a stavět na střeše novou. To je zatím názor všech malých soukromníků, spíše si vedle postaví druhou, třeba na východ nebo na západ, aby uvedli do souladu časově výrobu a spotřebu a nemuseli akumulovat. Zatím se k němu kloním i já. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, Radovanek napsal:

Ne, zajedeš, protože Ti dojde palivo.

No vždyť! To bylo obsaženo v "chuť/potřebu/náladu" zhruba uprostřed.... :P Otevřeno mají skoro všude nonstop, cenu určují "oni" i u elektřiny, FVE mít nehodlám....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 hodinami, Radovanek napsal:

Ne, zajedeš, protože Ti dojde palivo. A tam, kde budou mít otevřeno. A za cenu, kterou určí oni. I když očistíme tekutá paliva od spotřební daně a DPH, čili poloviny, pořád jsme u 1 litru na trojnásobku ceny 1 kilowathodiny elektřiny pro občana (se spotřebkou a DPH). U nočního proudu na šestinásobku. Každý dům si může vyrábět elektřinu, investice se vrací velmi rychle. A každý ocení díky tomu méně kouřící tepelnou elektrárnu a méně jaderného odpadu.

Radovane, všichni nejsou tak pitomý... Ono já ujedu sto kiláků běžně na 6 litrů, tvoje plechovka při hodně šetrné jízdě tak za 10-11kWh, normálně tak za 13kWh, auto mojí velikosti za 18-20kWh. A najednou je rozdílem jen to výpalné na dotace a křivení ekonomiky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak z mého pohledu - myslím že recyklovat panely nebude problém, opravdu jsou prakticky ze 100% recyklovatelné a o všechny suroviny bude zájem, od skel, plastů, drahách kovů včetně křemíků a polovodičů, kvalitních surovin je čím dál méně. Zvláště u baterií je to vidět, rozvoj aktuální elektrodebility požene ceny do nebe. Baterka by měla být je na to, aby auto mohlo provozně rekuperovat, zdroj energie musí být jiný, to že auta osadíme stovkami kWh v baterkách je úchylné a chybné. Ale protože nic jiného neumíme, budem masírovat ovčana, jak je to skvělé a úchvatné a ovčan se zaRadovanuje a než většina ovčnanů zjistí, že si moc zábavy neužijí (tedy skoro nic neušetří a přibudou jen starosti "kde nabít"), tak nevím, kam to bude směrovat. Tedy, doufám, že tam...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele, kluci, sem koukal dneska na elektroskutry, našel jsem i jeden, fakt nádhernej, bohužel pro mě nepoužitelnej. Je pomalej a má malej dojezd (ve srovnání s vespou, ze který pravděpodobně dizajnově vychází, je zatím na nic). Ty, co jsou dojezdem a rychlostí srovnatelný s normálním skutrem, jsou zas ultra drahý. Ale myslím, že za pár let by tohle mohla bejt rozumná varianta pro dopravu do práce. Ideálně bych to viděl takle (ale nejsem si jistej, jestli je to v horizontu těch pár let dosažitelný, spíš asi ne) → cenově do 40-50tis za novej, dojezd těch 180-200, nabití dejme tomu do čtvrt hodiny (to by se dalo řešit výměnou baterie - jak u vrtačky) a rychlost aspoň kolem kila.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle je pánové skutečná rána pro elektromobilitu. Protože výroba  metů jede na plné obrátky ve stylu - ještě zatančíme, než se Titanic potopí - Lidové noviny 8.8.2018: Auta zlevňují, musí se prodat. Osobní auta, která v České republice nesplní platné emisní předpisy platné od září 2018, se musí do konce srpna 2018 prodat. Některé automobilky proto již spouštějí rozsáhlé slevové akce, některé se podle prognózy společnosti EY chystají zlevnit až o 30 procent. Od září budou muset nově vyráběné vozy splňovat přísnější podmínky pro měření emisí a vybrané motory musí být nahrazeny modernějšími jednotkami. Od Peugeotů už mi dnes přišlo zlevnění skladových Partnerů o 30%. Tomu těžko budou elektromobily, kde je přetlak poptávky a čeká se na některé skoro rok, nějak konkurovat. Prostě auto (bez ohledu na pohon a náklady provozu) je tu nejen hned, ale i o třetinu levnější.

A nepomůže ani to, co milostivě stát nyní dal jako "výhody" pro aletrnativní paliva všeobecně a bude asi platit od roku 2019: Hospodářské noviny 8.8.2018: Elektromobily dostanou v provozu výhody. Majitelé vozidel na elektrický nebo vodíkový pohon by mohli získat zvláštní registrační značky označené písmeny EL. Novela zákona o provozu na pozemních komunikacích, kterou senátní dopravní výbor doporučil beze změn schválit, dovolí řidičům těchto aut využívat vyhrazené jízdní pruhy a umožní jim snazší vjezd do center měst. Elektroauta a vodíkové vozy by nemusely platit ani dálniční poplatky. 

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 7. 8. 2018 at 7:26, Hafity napsal:

No vždyť! To bylo obsaženo v "chuť/potřebu/náladu" zhruba uprostřed.... :P Otevřeno mají skoro všude nonstop, cenu určují "oni" i u elektřiny, FVE mít nehodlám....

Tak to jsme na tom stejně. Zásuvky jsou odjakživa nonstop, nabíjecí stojany (až na promile výjimek v areálech) taky. FVE je fajn.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 7. 8. 2018 at 12:16, Pacho69 napsal:

Radovane, všichni nejsou tak pitomý... Ono já ujedu sto kiláků běžně na 6 litrů, tvoje plechovka při hodně šetrné jízdě tak za 10-11kWh, normálně tak za 13kWh, auto mojí velikosti za 18-20kWh. A najednou je rozdílem jen to výpalné na dotace a křivení ekonomiky...

Proč pitomí? Co je nejasného na rozdílu ceny benzínu a elektřiny po očištění od daní?

Dáš 100 km za 6 L, OK. Já jezdím průměr 13, je to vývojově 11 let staré auto. Leaf 24 kWh baterie od kolegyně 5 let starý za 13, Leaf 40 kWh nový kolega za 11, podobně lidé s Hyundai Ioniq atd.. Těch 18-20 platí pro Tesly (auto velikostně někde jinde) nebo ježdění v jiných elektromobilech rychlostí 130 km/h v kuse. Takže i auto velikosti P5008 bude jezdit za +-13 kWh, což je 33-65,- Kč/100 km, podle ceny elektřiny v místě nabíjení (tedy cenově 1-2 litry benzínu). Nebo za paušál 546,- Kč měsíčně, bez ohledu na odběr (18 litrů benzínu). Nebo zadarmo, podle toho, kde nabije.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 7. 8. 2018 at 12:28, Pacho69 napsal:

Jinak z mého pohledu - myslím že recyklovat panely nebude problém, opravdu jsou prakticky ze 100% recyklovatelné a o všechny suroviny bude zájem, od skel, plastů, drahách kovů včetně křemíků a polovodičů, kvalitních surovin je čím dál méně. Zvláště u baterií je to vidět, rozvoj aktuální elektrodebility požene ceny do nebe. Baterka by měla být je na to, aby auto mohlo provozně rekuperovat, zdroj energie musí být jiný, to že auta osadíme stovkami kWh v baterkách je úchylné a chybné. Ale protože nic jiného neumíme, budem masírovat ovčana, jak je to skvělé a úchvatné a ovčan se zaRadovanuje a než většina ovčnanů zjistí, že si moc zábavy neužijí (tedy skoro nic neušetří a přibudou jen starosti "kde nabít"), tak nevím, kam to bude směrovat. Tedy, doufám, že tam...

Ano, recyklace je zde, stejně jako u baterií, už dávno zvládnutá a běžně průmyslově provozovaná. Jinak bychom neměli už roky šrotiště, výkup kovů a výkup a sběr baterek. Ceny baterek nijak závratně nerostou, většina firem má zajištěny suroviny i komponenty dost dopředu. Ano, ti co naskakují do rozjetého vlaku a chtějí stejné věci, budou muset přitlačit na pilu. 

Tebou popisované "baterka by měla být je na to, aby auto mohlo provozně rekuperovat, zdroj energie musí být jiný" už je v běhu, jde o superkapacitory, které jde rychle nabít vysokými proudy a také rychle vybít (v podstatě brutální kondenzátor). Třeba MHD se testuje s pidi baterkou a superkapacitory, dobíjí z troleje co pár zastávek v době nástupu a výstupu cestujících. Začalo se s tím u tramvají v místech, kde města nechtěla hyzdit třeba historické centrum dráty trolejí. Podobně jako se zkoušejí vzduchová auta (ukládání energie do stlačeného vzduchu nebo vodíkové články. Tam všude je baterie také přítomna, ale daleko menší než u čistých BEV. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 hodinami, morepower napsal:

Hele, kluci, sem koukal dneska na elektroskutry, našel jsem i jeden, fakt nádhernej, bohužel pro mě nepoužitelnej. Je pomalej a má malej dojezd (ve srovnání s vespou, ze který pravděpodobně dizajnově vychází, je zatím na nic). Ty, co jsou dojezdem a rychlostí srovnatelný s normálním skutrem, jsou zas ultra drahý. Ale myslím, že za pár let by tohle mohla bejt rozumná varianta pro dopravu do práce. Ideálně bych to viděl takle (ale nejsem si jistej, jestli je to v horizontu těch pár let dosažitelný, spíš asi ne) → cenově do 40-50tis za novej, dojezd těch 180-200, nabití dejme tomu do čtvrt hodiny (to by se dalo řešit výměnou baterie - jak u vrtačky) a rychlost aspoň kolem kila.

Aktuálně přemýšlím o tomhle e-Maxu 110S, protože toho nového, cenově a dojezdově přijatelného, co uveze 2 lidi a je komfortní, moc není. Tedy pominuli Tesly mezi motorkami, Zero. Ozkoušel jsem kde co, byť A řidičák nemám, tak alespoň na uzavřeném okruhu, jinak do ekvivalentu 125 cm3 v normálním provozu. A zatím vedeme e-Max 110-120 (90 je slabý), novými bateriemi nacpaný největší Guewer. Akumoto také jen nejsilnější, ale pořád nic moc. A samozřejmě Zero. Český Kuberg bohužel nemá homologaci na silnice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Radovanek napsal:

Proč pitomí? Co je nejasného na rozdílu ceny benzínu a elektřiny po očištění od daní?

Dáš 100 km za 6 L, OK. Já jezdím průměr 13, je to vývojově 11 let staré auto. Leaf 24 kWh baterie od kolegyně 5 let starý za 13, Leaf 40 kWh nový kolega za 11, podobně lidé s Hyundai Ioniq atd.. Těch 18-20 platí pro Tesly (auto velikostně někde jinde) nebo ježdění v jiných elektromobilech rychlostí 130 km/h v kuse. Takže i auto velikosti P5008 bude jezdit za +-13 kWh, což je 33-65,- Kč/100 km, podle ceny elektřiny v místě nabíjení (tedy cenově 1-2 litry benzínu). Nebo za paušál 546,- Kč měsíčně, bez ohledu na odběr (18 litrů benzínu). Nebo zadarmo, podle toho, kde nabije.

Koukám, profesní překrucování (slušně řečeno) máš dobře zažitý.

Jojo ty si tam to daňový výpalný napočítáš, když zrovna chceš... +-13kWh haha, to bych ale nesměl na dálnici nebo po ní jet max 90 (já nechci hopkadlo do práce, na to mám MHD). Takže při běžném ježdění bez změny zvyklostí to nebude 13 ale 18 (po dálnicích běžně valím 130-150, kde se může, tak i víc) tak jsme na 90kč/100km (to beru běžné nabíjení doma). A když by byla nafta bez výpalného, tedy jen s DPH, cca 17,50 za litr(tedy 120kč/100km). Rozdíl už je trochu jiný, než podle tvých výpočtů. Při tom, že pořizovací cena auta velikosti 5008 nejde pod milion (viz Leaf, o řádný kus menší), takže za ušetřený skoro půlmilion s ním budu 5 let jezdit zadarmo já (+-60tis ročně na naftu, nájezd cca 22tis ročně a to včetně výpalného, kdybych jezdil bez něj, tak i za deset let budu v plusu, i kdybys nabíjel jen zadarmo - jenže tobě se za 15let (možná, díky dotaci) vrátí investice do solární elektrárny. takže vlastně zadarmo začneš jezdit až potom - dnes jsi pořád za každou vyrobenou kWh zaplatil kolik?).

Ale my všichni víme, že to vždycky napočítáš, jak se ti to hodí, pořizovací náklady si vždy počítáš tak, aby ti vyšlo, že jezdíš skoro zadarmo. A "ekologicky". Hahaha. No balamuť se dál, ale buď si jist, že ne všichni jsou hloupí... Ona ta hloupost přichází právě většinou od těch těžkodostudovačů s titulama z našich soukromých "vysokých" škol, kteří se těžkou uplatní jinde, než ve státní správě, protože reálně nic neumí a makat rukama jsou moc líný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Až se zase tady někteří budou naštvávat, že elektromobily získávají dotace (omyl, u nás je získávají všechny vozidla na alternativní pohon plus hybridy a jen ta pro firmy a obce, dotační program se tam vypisuje s omezením celkových financí v řádech stovek milionů a není nárokový, musí jim stát schválit projekt změny vozidel dané obce/firmy na alternativní), tak jen pro ilustraci, jak vypadá skutečná podpora výroby  metů a plynoprdů Škoda v praxi:  "E15 8.8.2018:  Stát  vylepší  infrastrukturu  na  Mladoboleslavsku.  Stát  plánuje  investovat  více  než  7,6  miliardy  korun  do výstavby a úpravy dopravní infrastruktury na Mladoboleslavsku. Po dohodě s automobilkou Škoda Auto by v regionu měla vzniknout nová železniční trať nebo čtyřproudá silnice u sídla firmy, plán celkem počítá s 11 projekty." Jó, to se nám to pak zlevňuje, když to zacvakají všichni daňoví poplatníci...... :grr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...