Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

před 18 minutami, Radovanek napsal:

V podstatě kterýkoliv elektromobil z této cenové kategorie - Nissan Leaf, Kia Soul EV, Hyundai Ioniq..... Rychlé budou stejně, zrychlením lepší, výbavou také, provozem levnější a všechny jsou o kategorii větší.

Já ti nevím, jestli blbě hledám, ale zrychlení vidím okolo 10 sekund a 200 kw taky ne ... a váhu okolo 1500 kg. :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Radovanek napsal:

Z nuly do plna 125 kWh 50 kW rychlonabíječkou za 2 hodiny a něco, 100 kW za hodinu a něco, 150 kW z 45 minut. Málokdy nabíjíš z nuly do plna. Většinou jen pomalu přes noc a po opravdu dlouhé cestě.

no, takže to není za pár minut. To je furt dokola. Prostě 2 hodiny a něco NENÍ pár minut. 45minut taky NENÍ pár minut.

Před hodinou, Radovanek napsal:

Je to EPA americký cyklus, takže opravdu reálných 300 km, přesněji 320 km. Počítají s využitím v terénu, ne na silnici.

nesmysl, to by to auto mělo na silnici dojezd 800km nebo víc a to nemá.

 

takže Radovanku, zas nic :roll

2:0

Před hodinou, Radovanek napsal:

Máš úplnou pravdu, pokud to majitel opravdu dokáže všechno využít. Pokud ne, a výkon a možnosti jsou nad jeho potřebu, pak je to neekonomické. Prostě mám lis na 3 tuny a lisuji nejčastěji 1 tunu, občas 2 tuny. 3 jsem ještě nikdy nelisoval, ale co kdyby? No a ta 1/3 nevyužité kapacity je právě ta neekonomičnost. Protože to už se nedá hovořit o rezervě 10-15% výkonu, ale plýtvání 33%. Nákupem, instalací, údržbou, nevyužitím kapacity.

si nikdy nedělal v provoze, co :D (konkrétně tenhle příklad mě rozesmál, ony jsou vtipný skoro všechny, ale tohle je perla)

3:0

Před hodinou, Radovanek napsal:

Je, ale Ty přece děláš to samé. Řešíš, že všichni potřebují dojez 800+ a tankování/nabíjení za pár minut. 80% Evropanů najede denně 60-80 km. To je prostě fakt.

hele, prostě tvoje fakta (argumenty) jsou, jak bych to řekl...mimoběžný, tady přece nejde o to, jestli někdo najede každej den 800 kilometrů, ani o to, jestli má u baráku prodlužovák. A TO je prostě fakt!

takže 4:0 ... a to jenom na týhle stránce...

jo, multikára, sem zapomněl 5:0, tyvole to už nedoženeš, ani penaltama z plzeňský ekonomky :D

 

brou všem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To David 106s 16: To tady chlapci nikdy nepochopí, že spalovací koně končí.

To MilanF1: Nějak jsem nepochopil, proč to má mít 200 kW a 1200 kg váhy, no ale každý si vybíráme auto podle jiných parametrů. Navíc posuzuješ podle papíru, ne skutečnosti. Projeď se s tím a uvidíš, kam odložíš 200 kW a 1200 kg váhy.

To morepower: Pokud se Ti Bolinger B1 nelíbí, nech být. vycházíš z papírových hodnot a nesmyslných požadavků, které nevyužiješ. Jakmile začneš platit za nevyužívání, rychle Tě to přejde. Počítám, že máte v provoze samozřejmě Tatrovky 8x8, i když by stačila rudla. Co kdyby se náhodou někdy vezlo po hale něco většího......

To StibTo: Dneska jsi se mohl na ty nesmysly podívat ve Valmezu, svézt se kterýmkoliv a řídit BMW i3 nejnovější verzi s nejsilnější baterou. A poslouchat praktické zkušenosti, žádnou elektrodemagogii. Rychle by jsi změnil názor. S tím eutohujerismem jsem to nepochopil. Ti sis asi splet osobu a čas. EU mám rád jako osinu v zadku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty to pořád nechápeš.... S tím že elektro přijde tak nějak počítám.... Dojezd by mi ani tak nevadil.... Ale to nabíjení.... Nesnáším, když něco MUSÍM.... Strčit to večer na kabel, abych ráno mohl jet.... Se spalovákem MOHU večer, nebo MOHU až ráno.... Mám možnost výběru !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se chci svést za 6 sekund na stovku ... spíše pružné zrychlení od 60 do cca 120. A jak koukám maximálka elektro 140 ... to by mě zajímal reálný dojezd, když pojedu dálnici pořád 140 dle tachometru... Já nehodlám jezdil 80 jenom abych šetřil. 

Já po tobě chtěl alternativu k 308 GTi, tys mi hodil obyčejný wagen bez emocí, který je pomalejší, těžší... tak asi jediné Tesla  to budeme cenově jinde. A pořád to určitě bude těžká kráva, která se v zatáčce bude hrnout ven... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
před 21 hodinami, Radovanek napsal:
V 3. 8. 2018 at 16:49, kirkiz napsal:

No právě, na tu jedovatou Multikáru nasadíš cisternu, sypač, korbu, zametač, radlici, nechá se za tím táhnout vozík a já nevím co všechno ještě. Co se dá nasadit na tohle elektrovozítko? Tipuju že nic, je to prostě PickUp s malou nosností.
A když mi s přehledem ta Multikára nahradí elektrovozítko co se do užitečnosti týká plus mi dá bonus jako nosič výše zmíněných nástaveb, tak právě to elektrovozítko je pro mně neekonomický.

Máš úplnou pravdu, pokud to majitel opravdu dokáže všechno využít. Pokud ne, a výkon a možnosti jsou nad jeho potřebu, pak je to neekonomické. Prostě mám lis na 3 tuny a lisuji nejčastěji 1 tunu, občas 2 tuny. 3 jsem ještě nikdy nelisoval, ale co kdyby? No a ta 1/3 nevyužité kapacity je právě ta neekonomičnost. Protože to už se nedá hovořit o rezervě 10-15% výkonu, ale plýtvání 33%. Nákupem, instalací, údržbou, nevyužitím kapacity.

Tak třeba u nás Technické služby. Jedovatá Multikára zřejmě 4x4: v zimě nasazený sypač a vepředu radlice (mají k tomu i zametací zařízení) na chodníky, v létě cisterna na zalévání městské zeleně, kterou jednoduše ještěrkou sundaji a nadsadí korbu sklápěčku na kterou maji udělanou nástavbuu "kuka" vůz a vysejpaji do toho odpadkové koše. Dále za tou Multikárou tahají přívěs se sekačkou Spider. Tahají za ní i montážní plošinu. Myslím že ji využívají dost ekonomicky. Všechny nástavby, které potřebují pohon si Multikára pohání sama. Momentálně není na trhu elektrovozítko, které by tohle vše umělo. Až bude možná někdy na trhu a budou obnovovat vozový park včetně nástaveb, tak proč nekoupit elektrovozítko. 
Momentálně by bylo v uváděném příkladu extrémní plýtvání penězi při nákupu jednoúčelového vozítka, které zmiňuješ výše.
Ten lis.... pěkná hloupost. Mohl jsi napsat, že ten lis máš na 5 tun a plýtvání 80% :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Radovanek napsal:

...

To morepower: Pokud se Ti Bolinger B1 nelíbí, nech být. vycházíš z papírových hodnot a nesmyslných požadavků, které nevyužiješ. Jakmile začneš platit za nevyužívání, rychle Tě to přejde. Počítám, že máte v provoze samozřejmě Tatrovky 8x8, i když by stačila rudla. Co kdyby se náhodou někdy vezlo po hale něco většího......

...

Ale, ale, kdepak, naopak ty jsi ten, Radovanku, kdo vychází z papírovejch hodnot :D , pořád a pořád... No a lítáš v tom jak nudle v bandě :D. Moje požadavky vychází z praxe, šetří mi čas, energii, práci i nervy.

Zbytek nebudu komentovat, o provozech evidentně nic nevíš, ty ekonome s 28letou praxí :D:D:aut

Zanechávám tě tedy, neschopného smysluplné argumentace, tady ostatním k pobavení. Třeba si to vezmeš k srdci a začneš dělat něco pořádnýho!

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak já se Radovanka zastanu--protože takoví nadšenci prostě posouvají svět dopředu :roker

protože jestli si myslíte, že ideální pro životní prostředí je, aby měl auto se spalovacím motorem i poslední Eskymák, tak jste vedle, pamatuju fotky a záběry třeba z Asie, kde ještě nedávno byl machr ten, co měl KOLO :aut, dnes podle filmových dokumentů nepoznáte, zda je to USA, nebo Čína--tolik je v celé Asii aut a skůtrů, prostě spalovacích motorů, záměrně nepíšu o zbytku světa (Jižní Amerika atd., atd), kde je situace podobná, nebo se tomu přemotorizovanému světu blíží, taky nepíšu o eroplánech, počtu různých velikostí lodí a vůbec všeho, co má motor...

podle mého selského rozumu, tohle všechno MUSI mít vliv na to v čem žiju, co dýchám a co žeru, nepotřebuju k tomuto závěru armádu ekologů, nevládních partiček, a neziskovek :myslim

jestli žijete nějak jinak než já, dýcháte jiný vzduch a pěstujete si potraviny i pro svoje děti a vnuky nějak zdravěji než já, pak máte pravdu VY ostatní, co zatím nemůžete pochopit, že elektroauto je ZATIM opravdu jen pro někoho, tak jak to bylo v minulosti vlastně se vším novým :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • ne, ozzy56, takoví nadšenci svět dopředu neposouvají (z mnoha a mnoha důvodů)
  • o to ostatní v téhle diskuzi vůbec nejde, jde o to, jestli jsou elektroauta plnohodnotnou náhradou za normální auta → nejsou
  • všichni chceme žít v krásném a čistém světě, bez smradu, jedů a hluku
  • a už mě to nebaví, toje furt dokola
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V tehle diskuzi vůbec nejde o to, jestli jsou elektroauta dobrá nebo ne. Tohle je fórum nadšenců do aut a každý z nich má auto spojeno s benzínem nebo naftou. A změně se braní a on Radovanek se svou fanatičností a urputností je všem nesympatický a dokonale se hodí k personifikaci odporu a nechuti ku elektrice. Pokud bych měl reagovat na jeho argumentaci, tak si koupim pro jistotu aspon 3 cisterny benzínu do zásoby na horší casy. 

Jenže  je to teprve v plenkách a přijde ještě mohutný vyvoj a rozvoj.

Za takovych 15 let bude tohle vlakno budit úsměv a taková 308 gti bude zadupána do země nečím elektrickým. Bohužel, chce se říct. Ale myslím si, ze se nám to bude líbit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 hodinami, Hafity napsal:

Ty to pořád nechápeš.... S tím že elektro přijde tak nějak počítám.... Dojezd by mi ani tak nevadil.... Ale to nabíjení.... Nesnáším, když něco MUSÍM.... Strčit to večer na kabel, abych ráno mohl jet.... Se spalovákem MOHU večer, nebo MOHU až ráno.... Mám možnost výběru !!!

Se spalovákem MUSÍŠ ZAJET K BENZÍNCE A TAM SI KOUPIT DRAHÉ PALIVO, KTERÉ SI NEDOKÁŽEŠ SÁM VYROBIT.  NEMÁŠ ŽÁDNOU MOŽNOST VÝBĚRU. Je zajímavé, že tohle Ti (a milionům dalších lidí) nevadí. Ale strčit auto do zásuvky ano. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, MilanF1 napsal:

Já se chci svést za 6 sekund na stovku ... spíše pružné zrychlení od 60 do cca 120. A jak koukám maximálka elektro 140 ... to by mě zajímal reálný dojezd, když pojedu dálnici pořád 140 dle tachometru... Já nehodlám jezdil 80 jenom abych šetřil. 

Já po tobě chtěl alternativu k 308 GTi, tys mi hodil obyčejný wagen bez emocí, který je pomalejší, těžší... tak asi jediné Tesla  to budeme cenově jinde. A pořád to určitě bude těžká kráva, která se v zatáčce bude hrnout ven... 

Počkáš si třeba na Tesla Model III. Můžeš si pořídit Tesla Roadster, Rimac od Chorvatů, když tak hodně potřebuješ jezdit rychle. Samozřejmě by Ti bohatě stačilo  i ojeté BMW i3, to zrychluje po celé křivce ihned. Taková Malá Tesla, nejen do města. Dneska i se silnější baterkou. Je vidět, že jsi nejezdil elektromobily, protože hrnout se v zatáčce ven  s většinou váhy vozu +-15 cm nad zemí a většinou ideálně mezi náprava 0:50 a se zadním náhonem prostě skoro nejde. Mohl jsi si to vyzkoušet i na našich srazech s obyčejným malým městským Ionem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, kirkiz napsal:

Tak třeba u nás Technické služby. Jedovatá Multikára zřejmě 4x4: v zimě nasazený sypač a vepředu radlice (mají k tomu i zametací zařízení) na chodníky, v létě cisterna na zalévání městské zeleně, kterou jednoduše ještěrkou sundaji a nadsadí korbu sklápěčku na kterou maji udělanou nástavbuu "kuka" vůz a vysejpaji do toho odpadkové koše. Dále za tou Multikárou tahají přívěs se sekačkou Spider. Tahají za ní i montážní plošinu. Myslím že ji využívají dost ekonomicky. Všechny nástavby, které potřebují pohon si Multikára pohání sama. Momentálně není na trhu elektrovozítko, které by tohle vše umělo. Až bude možná někdy na trhu a budou obnovovat vozový park včetně nástaveb, tak proč nekoupit elektrovozítko. 
Momentálně by bylo v uváděném příkladu extrémní plýtvání penězi při nákupu jednoúčelového vozítka, které zmiňuješ výše.
Ten lis.... pěkná hloupost. Mohl jsi napsat, že ten lis máš na 5 tun a plýtvání 80% :-)

Tohle začíná v elektro přebírá Streetscooter v podání českého výrobce nástaveb a jeho prodejce. 

Nevím, co nechápete všichni u toho využití lisu. Vy si vážně všichni domů kupujete k počítači místo tiskárničky za pár tisíc multifunkční stroj Minolta Bizhub za 200 listrů o základně 60x60 a výše 120 cm?  S duplexem, podavačem s obracečem, sešívačkou, sorterem, 3 stavitelnými zásobníky na papír, faxem, skenerem, síťovým řešením a ovládáním přes net? Protože to je naprosto stejné nevyužití kapacity a neekonomické chování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, Hafity napsal:

Nějak podobně uvažovali komančové: proč by měl socialistický člověk jezdit ve výkonném Mercedesu, přeci mu musí stačit Škodovka....

Opravdu? To bylo hodně jinak. Oni komanči neměli na výběr, stačí si přečíst zašlapané projekty, jak dopadly mnohé inovace Škody, Tatry i dalších našich poválečných automobilek. Byli jsme sice v lepší kondici než poválečné Německo, ale na kola nás postavily Jawy a Manety, auto bylo dlouho luxus a přepych,  protože prostě nebylo ani na služební účely pro znárodněné podniky, natožpak individuálně. Komanč totiž nikdy nic nevymyslel, jen ukradl nebo obšlehl. Viz Čína v praxi. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, morepower napsal:

Ale, ale, kdepak, naopak ty jsi ten, Radovanku, kdo vychází z papírovejch hodnot :D , pořád a pořád... No a lítáš v tom jak nudle v bandě :D. Moje požadavky vychází z praxe, šetří mi čas, energii, práci i nervy.

Zbytek nebudu komentovat, o provozech evidentně nic nevíš, ty ekonome s 28letou praxí :D:D:aut

Zanechávám tě tedy, neschopného smysluplné argumentace, tady ostatním k pobavení. Třeba si to vezmeš k srdci a začneš dělat něco pořádnýho!

Když myslíš. Hlavně že v tom provozu neustále otravujete s tím, že potřebujete lidi. Že byste něco dělali špatně? Třeba neposlouchali rady těch, kteří se v personalistice roky pohybují?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:D Nemyslím, vím.

Lidi nepotřebujem, nikoho neotravujem, takže asi nic špatně neděláme, bych řekl...:D A personalisti, tak ty mi jsou už spousty let k smíchu :D

Holt, Radovanku, někdy prostě prohraješ, tak to je...

Upraveno uživatelem morepower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...