Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

@Radovanek Hele, ale já chci elektromobil, fakt, hned jak se objeví nějakej, co na jedno nabití ujede 800+ km, to samotný nabití zabere pár minut i se zaplacením na kase, auťák uveze 400+ kilo, projede lesní cestou plnou šutrů a děr, utáhne dva a půl tunovej vozejk se dřevem, bude stát ojetej do 200papírů a bude fáákt pěknej :mrk, tak hned jak se takovej elektromobil objeví, tak do něj půjdu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Hafity napsal:

Za mně a bez zbytečných kudrlinek okolo: pokud se najde způsob, jak nabít stejně rychle, jako natankovat, odpadne hlavní důvod, proč ne.... To ale asi nehrozí.... :roker

"Zaměstnavatelé - zvláště dnes - si dovolí jen to, co jim dovolí zaměstnanci….. "   Už dlouho jsem se tak dobře nepobavil.... :D

Opravdu nepotřebuješ rychle tankovat, když máš každé ráno před odjezdem nebo po směně plnou. To potřebuješ, jen když jedeš přes hranici dojezdu svého auta. A ta hranice se stále zvyšuje.

No já mám agenturu práce 28 let a sháníme lidi. Firmy o ně prosí doslova na kolenou. Co si nováček řekne, to dostane. Když se ozvou stávající, kupodivu vedení reaguje popuzeně, přestože jasně nováčky přeplácí a ti ještě navíc potřebují zaškolování od mazáků, aby výroba jela. Pak jim mazáci odcházejí, nechat se přeplatit konkurencí (aktuálně jeden vysokozdvih a 2 svářeči s vazačským průkazem). A my sháníme další nováčky. Takže chápu, že Tě to pobavilo, přesně to kopíruje naši zkušenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, kirkiz napsal:

Není moc ekonomický kupovat si jednoůčelový vozík za nevim kolik peněz a k tomu mít stejně tu starou, jedovatou multikáru na ostatní věci těžší než 300kg, protože ten elektrickej vozík může vozit jen sekačku.
Mimochodem - když už vozíš ten prázdný barel..... nalož na to deset europalet a můžeš tvrdit, že to uveze stejně palet jako Liazka :)

Víš, ekonomiku mám vystudovanou a praktikuji ve své firmě už 28 let. Je neekonomické mít stroje, jejichž kapacitu nevyužiji. I u těch náklaďáků se na to hledí, když stačí Avie, nekupuje se Tatra nebo Man.

To s těmi paletami je dobrý reklamní tah :D jen aby to nebylo více než 300 kg. Ono to s nimi docela sedělo na zadních (50 kg Barel, 250 L vody jsme tam nakonec dali, abychom otestovali přesně dle TP).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, Rikic339 napsal:

Já doplním jen jednu věc.. A to je vzhled - asi nebudu jediný, kdo když si kupuje auto, tak chce aby taky vypadalo :D Krom Tesly (ta se mi líbí jen z venku, interiér je tragédie) jsou všechny naprosto odporný... Chápu že 100 lidí 100 chutí, ale přiznejte se, komu se ta multikára, nebo ION a podobné líbí? :D A myslím jen čistě elektrická auta, BMW i8 nepočitám protože to je tak trochu hybrid pokud vím... 

To je právě ten problém, že s elektroauty spousta lidí myšlenkově uvízla před 10 a více lety. Když se podíváš na https://horimexcars.hyundai.cz/modely/ioniq-electric nebo https://www.nissan.cz/vozidla/nova-vozidla/leaf.html, tak s to zlepšuje. No a když Tě neuspokojí ani to, pak je tu klasika VW eGolf a Kia Soul EV, skoro k nerozeznání od spalováka. Jinak Mercedes B byl donedávna taky v elektrice. Chystá se Jaguar iPace a zmíněné Porsche.

Komplet seznam elektroaut v ČR je (něco se ale musí objednat v Rakousku nebo Německu, aspoň k něčemu je EU dobrá): Peugeot Ion/Citroen C Zero/Mitsubishi iMiev, Nissan Leaf, Nissan eNV200, Kia Soul EV, Smart ED, Renault Twizy, Renault Zoe, Renault Fluence ZE, Renault Kangoo ZE, Citroen Berlingo electric/Peugeot Partner electric, VW eUp!, VW eGolf, Mercedes Benz B electric, Ford Focus electric, Aixam electric, Fiat 500e, BMW i3, Citroen eMehari, Hyundai Ioniq, Tesla Roadster, Tesla Model S, Tesla Model X, Tesla III.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Pacho69 napsal:

Radovánku, do 300litrů dáš ty hektolitry 3, jen tak mimochodem. To o čem mluvíš má kubík a ani na uváděném podvalníčku bys ho plný neodvezl. Za jeho cenu holoničeho máš 3 multikrávy a ještě ty zbyde na 5 let provozu. vybavit je musíš stejně, jako podvozek.

Jéžiši, převodní jednotky objemové, ale máš pochvalu, jsi mezi námi Pacho69 jediný, kdo na to obratem přišel, kdo dával ve škole pozor a pamatuje si. Holt si budu muset dávat bacha, až budu kupovat hektolitr slivovice, že nedostanu tisíc litrů :aut

Ty ceny Multikár opravdu nejsou nijak malé. Multikára, a nová zvláště, jde lehce přes milion a něco, za to máš ty malé číny 3. Takže je to spíše opačně. Samozřejmě 20 let stará ojetina už se dá pořídit jak za cenu vxt, tak levněji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, StibTo napsal:

Opět dokazuješ, jak máš chorý, elektroagendou zatemněný mozeček... Takže každý, kdo nedá na Tvé rady a dál trvá na provozování spalovacího motoru má dle Tvé rady spáchat sebevraždu zavedením hadice od výfuku do kabiny? Moc pěkně se vybarvuješ...

Jakou sebevraždu, vždyť ta auta jsou přece Eco!? A každý je dobrovolně dýcháme pro zlepšení svého zdraví! Nebo ne? I automobilky to přece jasně označují na zádi aut názvy jako BlueDrive, GreenLine.......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Hafity napsal:

Trochu mi to připomíná jednání jednoho mého známého.... První vlnu plynofikace kotlů (to už je hodně let) nevyužil (už si nevybavím z jakých důvodů) a tiše topil dál uhlím.... Jakmile ale kotel vyměnil on, tak ihned začal poukazovat na ty další, kteří tak ještě neučinili.... Vždyť přeci každý má tu možnost.... Předpokládám, že @Radovanek také dřív jezdil se spalovákem…. :roker

Kupodivu jezdil, páč se elektoauta jaksi neprodávala. Ale od 2010 ho chtěl, pak přišly pokusy s elektromotorkami a skútry, následně zakoupil elektrokolo a jakmile si to mohl dovolit, tak elektroauto (4/2014). A 5/2016 druhé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Péťa napsal:

Sice by to měla být pravda, ale není. Kvalifikovaní zaměstnanci ještě, ale takových je minimum. A nejlépe tato věta sedí od majitele pracovní agentury :mrk Víme, jak se mají jejich zaměstnanci. Omlouvám se za :xvul, ale tohle mě zdvihlo z mého pohodlného křesla v klimatizované kanceláři.

No já v tom denně jsem, tak asi o tom něco budu vědět. Kvalifikovaní jsou v branži jako žena detektiva Colomba. těch bych "prodal" tisíce, kdyby byli.

A nehaň legální pracovní agentury. Protože ty jsou většinově OK, jen dementní stát stále přitvrzuje podmínky podnikání a současně nijak nekontroluje černé, různé dodavatele a prasárny. Už naprosto kapituloval před východními mafiemi. Nedávný dotaz v Praze ve známém obchodu s rozvozem potravin k brigádníkům od kolegy z jiné pracovní agentury - Kdo z nich je tlumočník? Odpověď: Proč, jsou to přece Češi. Údiv vedoucího: Fakt, jsem tu 2 roky a ještě jsem tu Čecha neviděl. Samozřejmě jen na okraj tam nastupovali lidi v době, kdy vedení toho známého obchodu s rozvozem potravin teprve zkoumalo podmínky Dohody o dočasném přidělení, která dle zákona musí být uzavřena před nástupem.  Já to taky vidím, jak to děsně funguje, hodně právě v automotive. A to i v Kolíně, kde se dělají Peugeoty. Bohužel nejen tam. I v Babišových potravinářských firmách, které nadšeně otrokáře berou. Nikdo se dnes nepídí po legislativě - máš lidi, dodej. Formu pak dohodneme. Nedávno jsme takhle vypadli z výběrovky na rozmontovávání čerstvě vyrobených Hyundaiů a jejich posílání do světa (debil byznys kvůli politickým clům na hotová auta v mnoha zemích). Dnes tam lidi dřou na stejné lince za méně, než měli s námi, nehledí se na bezpečnost práce, natožpak nějaký zákoník práce. A kontrola? Prý je tam vše OK, jen nějaké malé nesrovnalosti v docházce. Ano, jen "malé", třeba lidi dělají 7 dní v týdnu 12-14 hodin (zákoník práce povoluje průměr 40 týdně a každý 7.den přes 30 hodin volna mezi směnami). Když se to pak maskuje, tak se holt někdy podvodník splete.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, morepower napsal:

@Radovanek Hele, ale já chci elektromobil, fakt, hned jak se objeví nějakej, co na jedno nabití ujede 800+ km, to samotný nabití zabere pár minut i se zaplacením na kase, auťák uveze 400+ kilo, projede lesní cestou plnou šutrů a děr, utáhne dva a půl tunovej vozejk se dřevem, bude stát ojetej do 200papírů a bude fáákt pěknej :mrk, tak hned jak se takovej elektromobil objeví, tak do něj půjdu.

Za zhruba 15-20 let si ho takhle koupíš. Jmenuje se Bollinger B1. 300 km v terénu a 125 kWh baterka. Ten bych třeba bral hned.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, ozzy56 napsal:

myslíš v Česku?? :D

Ja myslím, že i v Česku. Řekl bych, ze se jich bude prodavat skoro tolik co Panamer. 

 

Videl jsem to ve fabrice v Zuffenhausenu, prototyp zabaleny do tech maskovacich folii a vypadalo to hodně hotově, skoro bych rekl, ze uz to byl před sériový kus. Ale možná ještě nemají hotovou linku nebo nevim co a fakt to půjde do výroby až za dlouho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Péťa napsal:

Sice by to měla být pravda, ale není. Kvalifikovaní zaměstnanci ještě, ale takových je minimum. A nejlépe tato věta sedí od majitele pracovní agentury :mrk Víme, jak se mají jejich zaměstnanci. Omlouvám se za :xvul, ale tohle mě zdvihlo z mého pohodlného křesla v klimatizované kanceláři.

Co jsem psal už několikrát, jen prizivovat na dotacích a prodávat zaměstnance. Ale nic prospěsného za ním nic nezůstane. A nejlépe všude nabíjet gratis, ať tam stojím třebas hodinu. 

Je to jak ten referent v Andělu na horách, že pro chorého může být více. 

Upraveno uživatelem Milan+
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 29 minutami, Radovanek napsal:

Jakou sebevraždu, vždyť ta auta jsou přece Eco!? A každý je dobrovolně dýcháme pro zlepšení svého zdraví! Nebo ne? I automobilky to přece jasně označují na zádi aut názvy jako BlueDrive, GreenLine.......

http://bfy.tw/JFSu    

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@morepowerno jasne...vytahnes bleskosvod a pockas az do toho jeden rachne...:aut podminka je ze budes jezdit v bource...

Podle me jedina sance jak to rozjet ekologicky...tak to musi byt na palivovy clanek, ktery proste na dobijecim miste vymenis behem chvilky...

Kdyby tu nebyli hamizni a zly lide...uz podle me davno jezdime ekologicky...technologie na to je...sam radovanek mi tu nekde odpovidal...ale je to proste bezpecnosti riziko..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 minutami, morepower napsal:

je teda pravda, že náklaďáky fakt smrděj. Dělaj se elektronáklaďáky, co utáhnou 30 tun?

V Číně. Tesla Semi je teprve ve výrobě továrny. Aktuálně jezdí pár desítek Mercedesů a Fuso Canter, páč dinosauři rozjeli nové kolo testování. Zase.

Mám s tímto píár Daimleru zásadní problém. Podle videa udělali v roce 2016 10 ks náklaďáků k testování. V roce 2018 chtějí vyrobit vozy pro zákazníky, ale OPĚT JEN K DALŠÍMU TESTOVÁNÍ. Sérivá výroba se čeká nejdříve 2021. Ti spalovací dinosauři se fakt elektricky utestují k smrti. Jinými slovy dopadne to asi tak, jako s elektrickým Vito nebo B. Blbě.

Nejnovější zpráva z 25.7.2018 od Daimlera, prostě Dinosauři se utestují k smrti. 2 náklaďáky pro celé Německo. Tragédie. Možná by se měli začít akcionáři ptát, jestli se to myslí vážně nebo jde v podstatě jen o drahé pí ár náklady.Jinak to beru jako další krmení pro ovčany, jak jsou Méďáci eko, zatímco dále chrlí jen  mety. Protože:

28 Září 2010 - Fuso Canter E-Cell - elektrický náklaďák od Daimleru
Hannover se letos stal překvapivě místem, kde se dějí zajímavé elektrické věci! Tamní veletrh užitkových automobilů totiž přilákal automobilky z celého světa aby předvedly co mají za lubem. Opel ukázal Vivaro e-Concept, Renault zase Kangoo Express Z.E. a domácí/japonský Daimler Trucks předvedl koncept Fuso Canter E-Cell. Pořádný elektrický náklaďák s dojezdem přes 100 km.

17 Červenec 2012 - Hybridní náklaďák Fuso Canter 2. generace - o čtvrtinu nižší spotřeba
I když japonskou automobilku Fuso a její automobily označuje logo znázorňující tři diamanty, tedy znak patřící společnosti Mitsubishi, celé uskupení v podstatě ovládá německá společnost Daimler. Ta vlastní necelých 90 % akcií firmy. Toto spojení automobilce s osmdesátiletou historií zdá se prospívá, neboť se v tomto roce chystá uvést na světové trhy druhou generaci svého 7,5tunového náklaďáku s hybridním pohonem Fuso Canter EcoHybrid...... Během zkušebního provozu byla prokázána 16% úspora paliva a podobné snížení emisí CO2 v porovnání s vozy Canter vybavenými spalovacími motory....... Následné testování druhé evoluční varianty hybridního náklaďáku pak prokázalo zvyšování úspory spotřeby paliva o 24 % ve srovnání s nehybridními vozy Canter. Snížení spotřeby by tak mělo podnikatelům a firmám uspořit nemalé finanční prostředky, neboť smluvní ceny oprav a údržby hybridních vozů jsou zcela shodné se servisními cenami dieselových vozů Canter. ......Fuso Canter EcoHybrid se bude v Evropě prodávat v obchodní síti Mercedes-Benz a nový majitel se kromě úsporné jízdy může spolehnout na desetiletou záruku na akumulátory a tříletou na vozidlo bez omezení počtu najetých kilometrů. Prodej by měl začít ve třetím čtvrtletí tohoto roku.

24 Červenec 2014 - V Portugalsku se testují elektrické náklaďáky Mercedes-Benz Fuso Canter
Lehké nákladní automobily Fuso Canter se v Evropě vyrábějí v továrně Tramagal v Portugalsku. Právě odtamtud vyjelo také osm kusů Fuso Canter E-Cell k ročnímu praktickému testu v největších portugalských městech........ Auta se budou testovat v Lisabonu, Portu a dalších portugalských městech, zejména v oblasti rozvozu zboží, svozu odpadu apod. Samotná auta se vyrábějí v továrně Tramagal, asi 150 km severovýchodně od Lisabonu. Loni se tam vyrobilo kolem 4000 nákladních vozů Canter.

28 Duben 2016 - V Německu začíná test flotily elektrických náklaďáků
Město Stuttgart a logistická společnost Hermes testují lehká nákladní vozidla poháněná energií z akumulátorů v náročném každodenním provozu.......Značka Fuso divize Daimler Trucks je vedoucím výrobcem lehkých nákladních vozidel s částečně i zcela elektrickým pohonem. Flotilový test v roce 2015 v Portugalsku potvrdil snížení provozních nákladů až o 64 % – Canter E-Cell ušetří 1000 eur každých 10 000 kilometrů.......V dubnu 2016 byl v Německu zahájen první test flotily nákladních vozidel s nulovými emisemi, poháněných elektrickou energií z akumulátorů. Daimler Trucks, největší výrobce nákladních vozidel na světě, spolupracuje na tomto projektu značky Fuso s městem Stuttgart a logistickou společností Hermes........ Město Stuttgart bude dvanáct měsíců testovat čtyři šestitunová vozidla typu Fuso Canter E-Cell v náročném každodenním provozu. Dvě vozidla s nástavbou hydraulického sklápěče mají být provozována v oblasti výstavby silnic a krajinářství......... Po celém světě jezdí přibližně 3000 vozidel Fuso Canter Eco Hybrid. Základem jízdní strategie vozidla Canter Eco Hybrid je rozjezd s čistě elektrickým, tichým pohonem. Canter Eco Hybrid navíc boduje svou užitečnou hmotností. Kompletní hybridní pohon zvyšuje hmotnost vozidla o pouhých 150 kg. Užitečná hmotnost podvozku s kabinou o celkové hmotnosti 7,5 tuny tak činí až 4,8 t. Fuso disponuje již více než 40letými zkušenostmi v oblasti hybridních pohonů................ Canter E-Cell s akumulátorovým elektrickým pohonem a nulovými lokálními emisemi, představený poprvé jako prototyp na IAA Užitkové vozy v roce 2010, byl proto vyvinut v kompetenčním centru pro hybridní pohony divize Daimler Trucks v Kawasaki.

02 Srpen 2016 - PODROBNOSTI: elektrický náklaďák Daimler s obří baterií
Koncept Mercedes-Benz Urban eTruck nabízí plně elektrický pohon, modulární koncept akumulátorů a přijatelnou hmotnostní bilanci.............Mercedes-Benz Urban eTruck - elektrické nákladní auto, které uveze 26 tun a díky 212kWh baterii s ním ujede až 200 km
Fuso je vedle značek Mercedes-Benz a Freightliner třetí velkou značkou divize Daimler Trucks a vedoucím výrobcem „zelených“ lehkých nákladních vozidel. Na celém světě jsou již v provozu vozidla Fuso Canter Eco Hybrid, jejichž druhá generace je vyráběna od roku 2012................ Společnost Fuso představila první generaci čistě elektricky poháněného modelu Canter E-Cell již v roce 2010 a v roce 2014 následovala druhá generace.

10 Duben 2017 - Elektrický náklaďák Mercedes-Benz Urban eTruck míří do výroby
Mercedes-Benz Trucks uvede již v letošním roce na trh malou sérii prvních těžkých nákladních vozidel pro rozvážkovou dopravu se zcela elektrickým pohonem. Po představení modelu Urban eTruck s celkovou hmotností 25 t a dojezdem až 200 km na IAA 2016 budou již v tomto roce předána první vozidla do rukou zákazníků. Stefan Buchner, vedoucí divize nákladních vozidel Mercedes-Benz, k tomu uvádí: „Odezva zákazníků po světové premiéře v září 2016 na IAA byla vynikající. V současnosti jednáme s 20 potenciálními zákazníky z odvětví likvidace odpadu, potravinářského průmyslu a logistiky. Zkušebním provozem malé série nyní rychle učiníme další kroky směrem k novému velkosériově vyráběnému produktu, který začneme dodávat do roku 2020.“

23 Únor 2018 -Mercedes-Benz eActros: těžký elektrický náklaďák vyjede k zákazníkům už letos
Mercedes-Benz Trucks už v roce 2016 představil eActros. Letos se auto dostane k prvním zákazníkům....... Nákladní elektromobil Mercedes-Benz eActros se má začít sériově vyrábět za tři roky ....... Mercedes-Benz eActros, těžké, plně elektrické nákladní auto, se představilo poprvé už v roce 2016. Letos ale poprvé putuje k vybraným zákazníkům na testování v praktickém provozu

09 Březen 2018 Daimler předá elektrické náklaďáky eActros zákazníkům v Německu a Švýcarsku
Flotila deseti těžkých nákladních vozidel s elektrickým pohonem jezdí nově v Německu a Švýcarsku. Dojezd až 200 km s obvyklými jízdními výkony a užitečnou hmotností. ............. Mercedes-Benz připravuje první nákladní vozidla eActros s elektrickým pohonem do zkušebního provozu u zákazníků. V příštích týdnech bude vybraným zákazníkům předáno deset vozidel ve dvou variantách, s celkovou hmotností 18 t, resp. 25 t, aby mohly být v reálných podmínkách testovány jejich schopnosti v každodenním provozu, a také jejich reálná hospodárnost. Dlouhodobým cílem jsou sériově vyráběná nákladní vozidla, nabízející ve městech tichou jízdu, s nulovými lokálními emisemi. ............Jen v Německu přišlo 150 velmi konkrétních poptávek. Mezioborový tým divize Daimler Trucks koncipoval s využitím know-how celého koncernu Daimler ekologická vozidla, která zvládnou každodenní provoz. Výsledkem tohoto našeho úsilí je, že již v roce 2018 může být předáno zákazníkům určité množství takovýchto vozidel, ke krátkodobému testování.

No a pak tu máme novou zprávu o 2 autech z července 2018...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 29 minutami, Radovanek napsal:

No já v tom denně jsem, tak asi o tom něco budu vědět. Kvalifikovaní jsou v branži jako žena detektiva Colomba. těch bych "prodal" tisíce, kdyby byli.

A nehaň legální pracovní agentury. Protože ty jsou většinově OK, jen dementní stát stále přitvrzuje podmínky podnikání a současně nijak nekontroluje černé, různé dodavatele a prasárny. Už naprosto kapituloval před východními mafiemi. Nedávný dotaz v Praze ve známém obchodu s rozvozem potravin k brigádníkům od kolegy z jiné pracovní agentury - Kdo z nich je tlumočník? Odpověď: Proč, jsou to přece Češi. Údiv vedoucího: Fakt, jsem tu 2 roky a ještě jsem tu Čecha neviděl. Samozřejmě jen na okraj tam nastupovali lidi v době, kdy vedení toho známého obchodu s rozvozem potravin teprve zkoumalo podmínky Dohody o dočasném přidělení, která dle zákona musí být uzavřena před nástupem.  Já to taky vidím, jak to děsně funguje, hodně právě v automotive. A to i v Kolíně, kde se dělají Peugeoty. Bohužel nejen tam. I v Babišových potravinářských firmách, které nadšeně otrokáře berou. Nikdo se dnes nepídí po legislativě - máš lidi, dodej. Formu pak dohodneme. Nedávno jsme takhle vypadli z výběrovky na rozmontovávání čerstvě vyrobených Hyundaiů a jejich posílání do světa (debil byznys kvůli politickým clům na hotová auta v mnoha zemích). Dnes tam lidi dřou na stejné lince za méně, než měli s námi, nehledí se na bezpečnost práce, natožpak nějaký zákoník práce. A kontrola? Prý je tam vše OK, jen nějaké malé nesrovnalosti v docházce. Ano, jen "malé", třeba lidi dělají 7 dní v týdnu 12-14 hodin (zákoník práce povoluje průměr 40 týdně a každý 7.den přes 30 hodin volna mezi směnami). Když se to pak maskuje, tak se holt někdy podvodník splete.

To jsou zase jenom tvoje pohádky, jsem zaměstnán ve firmě cca 170 lidi, z agentury také do výroby, vše tragédie. A svářeč klasika nedostatek, byl by blázen přes agenturu. Nastiň kolik jsi schopen svarecovi nabídnout a bez pohádky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...