Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

No podle tý elektromobilní teorie bysme vlastně měli každej auto do práce a na nákupy a pak auto na delší trasy, to samý manželka, takže normálně 4 auta do rodiny (při lepší vůli 3) a to je prostě super ekologický a šetří to přírodu a vůbec je to takový príma, starat se o 4 (3) kusy místo dvou. To se mi dycky na tý argumentaci těch zelenejch líbilo, jak jde ta realita naohýbat, aby podpořila myšlenku. Třeba jako že vyhořelý palivo je druhotná surovina :D nebo, že se 400V kabel válí na každý benzínce a tak, je to p*del :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono Radovan není sto pochopit, že ani rozšíření nabíječek nepomůže. I kdybychom nakrásně měly baterky 100, 200, 300 kWh, zase jsme v problémů, jak je nabít. 600V už je nebezpečné napětí, rozhodně to není něco, co by mělo být "veřejně přístupné". při 400V by muselo téct 200 a víc Ampér, abychom tam nestáli celej den ale jen tu půlhodinu. Ani 400V není nic, co by se mělo prostě někde povalovat na veřejném místě, mělo by to podléhat běžným normám včetně revizí, obzvláště, pokud to má mít 100A nebo vyšší jištění. Vybudovat tedy síť pro nabíjení takových aku nebude úplně jednoduché, přičemž celá elektromobilita se zatím nebyla ani schopna dohodnou na standardu pro nabíjení. To je jako kdyby každý řetězec čerpacích stanic měl jiné pistole a my sebou vozili různé redukce, abychom mohli natankovat. Elektromobilisti jsou na takovou s prominutím "debilitu" zvyklí. Celé to je i způsobeno tím, že existuje normovaný standard osazování venkovních zásuvek, odstupňovaný podle maximálního proudu (který stejně na rozumně rychlé nabití nestačí a bylo by třeba zvednout i napětí, což veřejně umístěné je životu nebezpečné). Pokud dnes odečteme výpalné v podobě spotřební daně, nedává to ekonomicky smysl. Vybudovat a udržovat infrastrukturu pro 80% populace, která nemá možnost nabíjet doma, navíc z veřejných prostředků (moc si nedovedu představit, za jakých podmínek by to bylo komerčně zajímavé) je příliš nákladné a těžce se to platí i Norsku (z jeho ropných výnosů a jiného přírodního bohatství). Naprosto nechápu, kdo si v USA může koupit Teslu (bez vysokých spotřebních daní nemá Tesla žádný ekonomický přinos, jen nevýhody), tedy asi chápu, Amerika je plná *****, co se nutně potřebují zviditelnit, koupit si Teslu je rozhodně lepší, než postřílet pár lidí někde ve škole nebo na ulici, to už je fakt úchylný. Ale tím jen odbočuji o problému s nabíjením, který zatím nemá rozumné řešení.

Správné by bylo nenabíjení, tedy auto například na vodík. Ano, je to dnes ekonomicky (i ekologicky) nevýhodné, ale je to směr. Směr, kde by se mělo bádat, buď najít "eko" způsob výroby vodíku nebo najít jiné druhy paliv, třebas s nižší účinností, ale výrazně snazší a levnější výrobou. Dnešní dobíjení baterek je z mého pohledu slepá ulice, princip stejně hloupý jako spalování fosilních paliv. A to, že zatím nic jiného není přeci není důvod k aktuální mediální histerii, vidím za tím nápad zavést další prsudoekologické výpalné a samozřejmě lobbing automobilek vnutit nám další krám, o kterém nám za 5let (v tom lepší případě)  řeknou, že ho nutně musíme vyměnit za ještě větší. Lidé by měli používat zdravý rozum, což se v případě aktuálního způsobu prezentace dnešní elektromobility neděje. Výsledek je, že to akorát staví lidi proto sobě... Reálně si myslím, že kouřením vzniká více škodlivých látek, než osobní dopravou, ale je zajímavé, že zde se žádná radikální kampaň nevede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, morepower napsal:

No podle tý elektromobilní teorie bysme vlastně měli každej auto do práce a na nákupy a pak auto na delší trasy, to samý manželka, takže normálně 4 auta do rodiny (při lepší vůli 3) a to je prostě super ekologický a šetří to přírodu a vůbec je to takový príma, starat se o 4 (3) kusy místo dvou. To se mi dycky na tý argumentaci těch zelenejch líbilo, jak jde ta realita naohýbat, aby podpořila myšlenku. Třeba jako že vyhořelý palivo je druhotná surovina :D nebo, že se 400V kabel válí na každý benzínce a tak, je to p*del :D

Proč 4? Aktuálně máme 2 a pomalu zvažuji to druhé vyměnit za elektrickou verzi pro poskakování ve městě (stačí malá pixla) a druhý, naftový a prostorný nechat na delší cesty plus občasnou jízdu když to elektrický bude potřeba taky ve stejný čas .... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Vvitty 

  No protože občas já i žena potřebujeme delší dojezd zároveň ve stejnou dobu. Občas je skoro každý týden. Já tak třikrát, žena tak jednou týdně a nedá se to sladit. Zároveň ale oba potřebujeme denně do práce, jasně, a já občas ještě sice krátký pojížďky, ale s nákladem, valníkem, a tak. Při troše dobrý vůle by byla potřeba tři auta (pokud bychom teda chtěli využít elektriku co nejvícekrát), dvě do práce a jedno na delší trasy, vození nákladu apod. 

Tím se to ale celé dost prodraží. 2 e-auta za třičtvrtě mega a jedno spalovací dejme tomu za 600 (mluvíme o novejch), abysme mohli na dovolenou, delší trasy, vozit náklad,...to je cca 2 míčky. Nehledě k tomu, že se s*reš s nabíjením. Oproti tomu jedno malý za 350 a jedno velký za těch 600 je necelá mičuda. A upřímně než projedu milion, no ...:D

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest minimaxa

Mnooo. Pokud se nic mimořádného nestane, zítra se stanu majitelem nového eletro-mobilního zařízení. Až se trochu seznámíme a budou z nás kamarádi, tak se vám pochlubím :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 26. 4. 2018 at 20:21, TomasARN napsal:

Na golfe nech s tym jazdia, ale kupit si to ako auto do mesta je na diagnozu a snad aj väcsia ako Fiat Multipla

Doma mozte mat solar, ale ak nabijate aj inde, tak vies co to znamena, zamorovanie ovzdusia. Mensie ako pri spalovaku, ale stale je tam

No vidíš a oni to v mnoha městech používají jako běžné rozvozové autíčko, sbírají s tím obsah odpadkových košů a dělají XY dalších věcí. Má to samozřejmě i dveře a spousty nástaveb http://www.profistroje.cz/prectete-si/elektromobily-gem-pro-prepravu-nakladu-a-osob.html . 

Nejen doma máme FVED, ale i na firmě, dokonce i větrnou elektrárnu (aktuálně demontováno a na repasi), dále u našich známých atd. atd.. Většina elektromobilistů má FVE, někteří větrné a část dokonce vodní elektrárny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 26. 4. 2018 at 20:32, dzavel napsal:

Mít FVE a nezapočítat ji do kalkulace pořizovací cena auta je dost zkreslený výsledek na provoz. Je fajn nesmrdět pod nosem, ale to je tak vše co elektro auto přináší, ostatní věci jsou říše snů.

Zvažoval jsem FVE, ale pořizovací cena i s dotací je ekonomicky nesmysl vzhledem k životnosti celého systému. Dostal jsem cenovou nabídku na FVE a po sepsání dotazů se prodejce už neozval ;). Pro představu nebyly to složité otázky :D 

mám pár dotazů:
1. návratnost investice při roční spotřebě 7MWh a ceně 21.000Kč (cena je včetně služeb, jističe atd)?
2. výkon článků 3,6kWp (co znamená p?), baterie 4,8kWh tzn. akumulátor bude nabit za cca 1,5hodin?
3. lze přebytky elektřiny prodat ČEZu?
3. cena 1 baterie a střídače?
4. kolik stojí revize a jak často se musí provádět?
5. cena třífázového střídače?
6. mechanická záruka na panely 10let a na výkonnost panelu 25let. Na co se vztahuje ta 10letá záruka?
7. "vyřídíme připojení k distribuční soustavě" co se pod tím myslí?

 

Jednoduchá odpověď - špatný prodejce. Obrať se na profíky. Jinak na většinu dotazů Ti odpoví forum na https://oze.tzb-info.cz/fotovoltaika , tam jsou i odkazy na kalkulačky, ale to je jen velmi hrubý propočet.

1) musíš znát výrobu FVE, akumulaci a průběh spotřeby v domě ke dni i měsíci a období roku

2) z 3,6 kWp dostaneš okamžitý výkon max. 4 kW, čili 4 kWh za hodinu takového maximálního výkonu. Většinou však kolem 2,5 kW, je to závislé na sklonu slunce, intenzitě záření, teplotě okolí a panelů....... Veličin je více. Akumulátor pak dokáže nabít za hodinku a něco, ale nesmí být současně vybíjen ani používána elektřina v domě.

3) rozsáhlá otázka, jsou desítky variant, i s ohledem na použití, hybrid, ostrov, poloostrov....

4) jednou na začátku při předání do provozu, v ceně instalace obvykle

5) podle velikosti a toho co umí, viz 3) obvykle 40 tisíc ale rozptyl nahoru i dolů je velký, spíše nahoru

6) 10 let nepopraskání, nepoškození povětrnostními vlivy, nezrezaví, neodpadnou spínací prvky, případně mikrogridy za ním atp., 25 let je záruka na výkon neklesnoucí po 80%

7) zařízení je součástí domu, který je připojen k distribuční síti a ovlivňují se. Minimálně o něm distribuce musí vědět, aby s ním počítala při vyrovnávání kolísání v síti. Může se taky stát, že pár silných zařízení v okolí a Tvé dokáže odvařit nejbližší transformátor svou špičkovou výrobou, pokud by neměly současně spotřebu. Pak bude třeba požadavek distribuce na možnost nouzového dálkového vypnutí měniče.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 26. 4. 2018 at 20:43, dzavel napsal:

Auto je minimálně peugeot 306 a výše. Jinak vozítko do města klidně 106, ale to bych potom musel mít auto pro každou příležitost :D . 

Líbí se mi elektro provoz typu MHD, pošta, taxi apod, ale jak moc by jich muselo jezdit, aby ulevili ovzduší? 

Každému co chce, ale každý za svoje. Ne že externality platíme všichni.

S výjimkou autobusů a motoráčků jezdí na elektřinu už v MHD vše. Teď už zbývají jen ty busy. Měly by jezdit 100%, protože jen pak to má smysl. Ostatně určitě víš, co dokáže v koloně jedna stará naftová Avie. To je masakr. Takže čím méně spalovacích aut, tím pro lidi kolem silnic - a to jsme všichni - lépe. My starší si pamatujeme první návštěvy Vídně a Mnichova po revoluci, ta jejich auta tam na rozdíl od našich luhů a hájů tehdy "voněla".

Pošta a taxi mohou být elektro samozřejmě též, ale to by zejména poštu nemohli vést dementi. Právě doplnili v Ostravě minimálně 30 naftových Renault Kangoo. Ano, těch, co už se dělají minimálně 5 let v elektřině.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 26. 4. 2018 at 21:07, ozzy56 napsal:

55 stránek se přesvědčujete navzájem, to je na vyšetření odborníkem :myslim

Mně přesvědčovat netřeba. Jedině elektrický pohon má budoucnost. Zda bude palivem baterie nebo palivový článek je jedno. Dokonce jím mohou být i FV panely, to je vše jen otázka účinnosti a energetické hustoty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 26. 4. 2018 at 20:35, TomasARN napsal:

Ano za par minut, plus par hodin a este k tomu jeden den 

Všechno je otázka nabíjecích proudů. Já vím, že si to nepamatujete, já taky ne, ale byly doby, kdy se benzín naléval z lahví po litrech od lékárníka. Pak doby, kdy se pumpoval ručně pákou. Pak první čerpadélka, nyní výkonná čerpadla a teče to tam o106. Někde rychleji, jinde méně.

Takže když postavíš nabíječku 300 kW, což první můžeš v Německu už potkat, tak bude 800 km dojezd, při spotřebě 20 kW/100 km, ať se to dobře počítá, z nuly na 100 procent, otázkou 32 minut. A opět klasická otázka - kdy jsi naposledy ujel 800 km bez zastavení?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 27. 4. 2018 at 9:44, pavelu96 napsal:

No a právě to je o tom "sdílení" - někde to necháš a někdo si to vezme...:D

Budete se pánové divit, ale už několik let parkuje kolega Renault Twizy v konfiguraci bez okna https://www.renault.com.my/renault-vehicles/electric-cars/twizy.html na ostravském sídlišti Dubina a nic se nestalo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 27. 4. 2018 at 9:47, morepower napsal:

No podle tý elektromobilní teorie bysme vlastně měli každej auto do práce a na nákupy a pak auto na delší trasy, to samý manželka, takže normálně 4 auta do rodiny (při lepší vůli 3) a to je prostě super ekologický a šetří to přírodu a vůbec je to takový príma, starat se o 4 (3) kusy místo dvou. To se mi dycky na tý argumentaci těch zelenejch líbilo, jak jde ta realita naohýbat, aby podpořila myšlenku. Třeba jako že vyhořelý palivo je druhotná surovina :D nebo, že se 400V kabel válí na každý benzínce a tak, je to p*del :D

Proč? Jaké delší trasy jezdíš, aby Ti nestačilo aktuálních 28-40 kWh baterie? A kam je jezdíš, aby ji cestou nepotkal jedinou rychlonabíječku? A kde s tím parkuješ na těch cestách, že tam není k dispozici jediná obyčejná domácí zásuvka? http://www.hybrid.cz/svetovy-rekord-elektromobil-hyundai-ioniq-electric-ujel-410-km-na-jedno-nabiti Ty si opravdu myslíš, že vyhořelé palivo není druhotná surovina? Tak se podívej, co vše dnes dokážeme zpracovat a donedávna se vyhazovalo na skládku. A 400V 32A zásuvka je na každé benzínce, to je obyčejný velký červený pětikolík. Když na něj připojíš krabici za 150 tisíc, máš rychlonabíječku s výkonem 18 kW. Jednoduše zapojíš krabici kabelem jako spotřebič do zásuvky velký červený pětikolík a je to. Plug and play v praxi. Aktuálně je třeba na téhle benzínce https://www.evmapa.cz/rousinov-autocentrum-d1-exit-216 a takhle vypadá 

p488_6.jpg

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen podotknu, že chci zastavit na místech, která si vyberu. ne, kde je nabíječka (skladištní oblast, apod.). Snad se to zlepší.

A k tomuhle se vyjadřovat nebudu:

před 21 minutami, Radovanek napsal:

Každému co chce, ale každý za svoje. Ne že externality platíme všichni.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 34 minutami, TomasARN napsal:

Rozvozove auto je nieco uplne ine ako auto na bezne pouzitie, to snad pochopis aj ty

Nepochopím. Vždycky je to o potřebách a prioritách. Ty je máš jinačí než ostatní. Oni mají zase svoje http://www.hybrid.cz/v-usa-lide-pouzivaji-golfove-voziky-jako-levnejsi-variantu-elektromobilu . Dokonce pětatřicetitisícové městečko Peachtree City v americkém státě Georgia je zcela výjimečné. Každý třetí obyvatel, prakticky každá rodina, tam totiž vlastní elektrické golfové vozítko. Město je protkáno desítkami kilometrů speciálních cest po kterých mohou jezdit. http://www.hybrid.cz/video-americke-mesto-kde-jezdi-10-000-golfovych-vozitek A evidentně se jim to líbí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 minutami, Péťa napsal:

Jen podotknu, že chci zastavit na místech, která si vyberu. ne, kde je nabíječka (skladištní oblast, apod.). Snad se to zlepší.

A k tomuhle se vyjadřovat nebudu:

Každému co chce, ale každý za svoje. Ne že externality platíme všichni.

Ale to samozřejmě můžeš. Protože zásuvka je všude. a pak je to jen otázka velikosti Tvé baterky v autě, zda ji potřebuješ. Jen ne všude ještě je zásuvka na fasádě a přístupná. Někde se holt musím zeptat. A k mému údivu tam pak je a dokonce od novoty https://www.evmapa.cz/obchodni-galerie-tabacka nebo https://www.evmapa.cz/daviduv-mlyn nebo https://www.evmapa.cz/hotel-duo-beskydy-horni-becva nebo https://www.evmapa.cz/exelsior nebo https://www.evmapa.cz/zabestni-lhota-32 :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...