Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

před 32 minutami, Pacho69 napsal:

To pozor, elektromobil neprodukuje spaliny, tedy NO(x), CO, CO2. Vše ostatní produkuje, pevné částice, teplo... A řeči, že elektromobil je výrobně jednodušší je naprostý nesmysl. Neobsahuje převodovku, obsahuje rekuperační elektrotechniku a elektroniku. A pokud myslíš, že to nemůže být poruchové, hluboce se mýlíš. Ale protože % elektromobilů je v celkovém počtu vozů zanedbatelné (řádově jednotky procent), jsou i podíly poruch směšné. Ale není to tím, že by byly nějak výjimečně spolehlivé, jen tím, že jsou statisticky "směšné".

Jo pozor, pálení řepky nebo štěpky (nebo pšenice) je považováno za OZ. Předchozí tvrzení je tedy lež.

Co to je vše ostatní produkuje, když nemá výfuk? Otěr z pneumatik jako spalovák? Ano, jenže méně díky plynulosti přenosu výkonu na kola. Otěr z brzdových destiček? Ano, ale zhruba o polovinu méně, takový je rozdílv intervalech mezi jejich výměnami díky rekuperačnímu brzdění motorem, který mimochodem opětně nabíjí baterie. Teplo? Jaké? Myslíš, že by jsi se jím zahřál? Těžko, ani při rekuperaci. Nemá převodovku, má redukto obvykle 1 ku +-8, tedy jak obsahově tak počtem součástek nebe a dudy. Nemá spojku. Nemá vstřikovací a výfukovou část. Obvykle nemá ani chladič nebo propojený s topením/klimatizací. Obsahuje vlastně jen o něco větší startér ze spalováku, na který jezdí. Měnič a rekuperační věci jsou elektronika. Poruchovost násobně nižší. To, že je elektromobilů méně, neznamená, že se budou méně kazit. porovnáváme vždy procenta, takže je jedno jestli z tisíce nebo desetitisíce, pořád je procento statisticky stejná jednotka. 

Ano, pálení řepky nebo pšenice je pomatenci považováno za obnovitelný zdroj. jenže podobně jako japonský topol, který se štěpkuje a pálí, se pěstují cíleně a jednostranně ničí půdu. Ten topol se pak nesmí několik let na stejném místě vysadit, jak má rychlý růst a rychle vysává živiny (zákon zachování hmoty). Jen nehoří ty srajdy tak dobře, jako topol. což je další průšvih. Ani po jejich vyhnití to není nic slavného z hlediska plynu. Prostě biomasa jako odpad ano, jako cílená produkce ne. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

před 15 hodinami, morepower napsal:

No, já jim to přeju, ať "jezděj elektricky daleko více a dříve", moc jim to přeju :D  To bude krásnejch stopařek u nenabitejch aut. A taky frustrovanejch teoretiků, co v tom prakticky už 4 roky jezděj. Ty brát nebudu, nee, budu brát ty stopařky. Čím? No

svým benzínovým teréňákem s odporně velkým obsahem, kterej mi dělá kurva radost, a přenáší mi vibrace do podbřišku, hlavně teda když mu v blátě dám nažrat. Pak zapomínám ale počítat procenta, dojezd a hlavně vypínám adaptivní tempomat, páč ty srnky, co sem zahnal do lesa sou děsně rychlý. Ňák mi to nevadí, :D, páč to večer spláchnu plzní a bude mi dobře.

 

 

 

před 3 hodinami, Radovanek napsal:

Do lesa ropákem opravdu ne. Když pominu načančané SUV jako Tesla Model X, tak Bolinger je prostě lepší http://bollingermotors.com/

Ale ale, já o ježdění v lese nic nepíšu, jen, že tam zdrhaj ty srnky...:D

ňák nám to překrucuješ, ale jo, to ti de dobře, měl bys ale dělat něco pořádnýho. Zkus třeba štípat dříví, aspoň se nebudeš zabejvat blbostma

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radovanek, stale pises len o tom ze tvoje auto nema ziadne emisie, malo dielov opotrebitelnych.
To ano, ale tu elektriku, ktoro ty nabijas v praci, obchodnom centre, v restauracii, pri ceste. ta elektrika sa vyraba a to su tiez emisie. To ze ty mas na streche kolektory ktorymi si nabijes auto 1 x za tyzden ako pises, je prd v spotrebe ktoru treba vyrobit. Alebo aj v praci , OC, pumpe mas kolektory, ktore vyrobia elektriky asi tolko ze skoncia za 1 trafostanicou???
Stale to beries ze ty toto mas a to nemas teda neprodukujes, ale aj ta JE aj VE aj TE robi elektriku aj pre teba, a v dnesnej dobe nie si sebestacny a ani najblizsich 10 rokov nebudes.

Tie tvoje kolesa sa vyrabaju tak isto ako aj nase, plechy tak isto, sklo, plasty, sedacky, volant, a xyz dalsich veci ktore v aute mas a este k tomu stoja asi 2x tolko co bezna Fabia.
Geometriu nebudes robit? Pneu nemenis? kamienok ti nerozbije sklo? nehrdzavie? Poistku neplatis?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Protože to tak je. Proto to píšu.

Jinak je to auto jako každé jiné, jen s ekologickým pohonem. Palivo si navíc dokážu sám čistě vyrobit. A vybírám si, kde budu nabíjet. Tady na VŠB máme skoro půlku střech plných FVE a ještě jednu natáčecí na parkovišti a vedle stožár větrníku. Jinde je to záležitost majitele, obvykle se taky snaží. 

Soběstačný nejsem, protože jsem si ještě dům nedovybavil. A protože jde o 18 let starý dům s 20 a více let starými technologiemi, tak ho vylepšuji v rámci "mírného pokroku v mezích zákona". Jinak by byl stavěn od počátku ještě lépe, než teď a třeba měl dvojí rozvody elektřiny (12V a 220V) a jen do míst skutečné spotřeby, dvojí rozvody vody, jímání dešťové, kořenovou čističku, zásobníky teplé, studené, dešťové atd. atd. atd. Tedy minimalizovanou spotřebu a maximalizované zachytávání energie z okolí (tepelné, sluneční) a vody. Zřejmě zelenou střechu, možná část domu (podle terénu) krytou zeminou, možná jednoduché zemní vzdušné kolektory k přirozenému vytápění a ochlazování, fotovoltaiku, baterie, větrné mikroturbíny....... Zatím mám komerční konvenční spotřebiče a ty jsou dělány na 220V a mají vysokou spotřebu i náběhy (čerpadlo 18 m hluboké studny na pitnou vodu sice jede na 220V, ale bez kondenzátoru se nerozběhne). Nemám akumulaci elektřiny a FVE jen malou, 3,6 kWp a na jižní straně. Solární ohřev vody už logičtěji jen na západní, ale malou akumulaci 250 L. Důležité je ale vědět, co mohu udělat v okamžiku, kdy spotřebiče doslouží. Postupně třeba přecházíme na akumulátorový provoz s univerzální baterií pro všechny nové spotřebiče (vysavač, vytírač, plotové nůžky, pila, kompresor, USB LED svítilny....). Nebo postupně měníme osvětlení za LED (silnější světlo s výběrem barevnosti spektra a s desetinami původní spotřeby). Do toho spadají i auta na elektřinu. Zítra jdu na 4 letou garančku s tím mým. 

Ty další věci, co popisuješ, se samozřejmě mohou v elektromobilu také pokazit, ale chováme se k němu slušně. Pojistka je okolo 1100,- Kč, pokud myslíš povinné ručení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám firmu, vedu 2 asociace, jsem místopředsedou ve třetí, členem několika expertních skupin, občas mi vyjde čas na veslařský trenažér, člun, kolo, lyže, brusle. Hodně času zabere velká rodina, týdnů bez oslav a setkání není v průběhu roku mnoho. Dovolené pak výhradně s rodinou. Do toho akce s elektromobilitou, včetně vícedenních jako EkoAuto v Ostravě, psaní na hybrid.cz a týdenní i delší testy elektroaut. Konference, semináře, valné hromady, výbory, média..... Občas se to sejde a je to dost honička. Něco jde zmáknout přes Skype, někam  musím osobně. Za poslední měsíc to bylo několikrát Brno i Praha, dále Mladá Boleslav, rakouský Leogang a slovenské Košice. To si nestěžuji, to se chlubím :cool:

Děti spalováky obecně nerady, strávily čtvrtinu až třetinu života v elektrice. Odmala bydlí v dřevodomě s různými technologiemi, učí se je ovládat a rozumět jim. Baví je soběstačnost, zatím hlavně ve smyslu zasadím a vyroste a sklidím něco. Jinak všechno jako vrstevníky, včetně koukání na yutubery a podobně. Vzhledem k vrstevníkům už úchylku mají, ale to u nich ve škole kde kdo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někdy je koníček i intelektuální věc, třeba http://www.akvpracpravo.cz/kolegium-expertu-1404042003.html .

Bohužel valné hromady jsou poměrně suchopárná věc, byť děvčata jsou rovněž přítomna, jen vyšších věkových kategorií http://www.akvpracpravo.cz/valna-hromada-1404042455.html . Je otázkou, zda by na hrobeso slyšela. I když podle všeobecně přijímané teorie je každé chování jen otázkou míry obsahu alkoholu v krvi ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...
Ceník elektromobilů se slevou v ČR k odběru ihned - rozprodej posledních vozů z rušené půjčovny elektromobilů emuj.cz
V Ostravě aktuálně jezdí minimálně 2 z původních skoro 30 vozů. Majitelé si je kupovali na přelomu roku 2017/2018 a jsou s nimi spokojeni. Pokud by jste měli zájem, lze k jejich nákupu přizvat nezávislého odborníka k proměření stavu baterií a fyzického zhodnocení vozu na místě. U těch předchozích jsme to tak v rámci Asociace elektromobilního průmyslu udělali.
Peugeot Ion je malé městské autíčko, 4 roky ho mám já osobně, 2 roky i moje žena Barča. Máme doma 2 elektromobily.
Nissan Leaf je auto velikosti VW Golf s větším dojezdem, vhodné i na meziměstské cestování, pokud je v cíli k dispozici rychlonabíjecí stanice typu CHAdeMO (jejich aktuální seznam viz evmapa.cz, filtr CHAdeMO) nabije do 30 minut. Jinak ho lze nabít z běžných zásuvek, podle výkonu od 4 do 8 hodin z 0 na 100%, baterii má 24 kWh. Dojezd dle rychlosti a teploty od 100 do 160 km. Peugeot Ion má stejné nabíjení, 20 minut z CHAdeMO nebo 4,5-7 hodin z běžné domácí zásuvky (dle použitého kabelu, baterii má 16 kWh). Dojezd dle rychlosti a teploty od 80 do 130 km.
                         
  Označení vozu Umístění  Popis vozu STK do Rok výroby Stav tachometru cena se slevou včetně DPH Cena vč. DPH Cena bez DPH Stupeň výbavy Poznámka  
  iON #1 Brno stříbrný iON 6.4.2019 2011 34 000 205 000,00 Kč 225 000,00 Kč 185 950,41 Kč   Celoroční pneu  
  iON #2 Brno bílý iON 11.4.2019 2011 52 000 165 000,00 Kč 215 000,00 Kč 177 685,95 Kč   letní + zimní obutí  
  iON #5 Brno stříbrný iON 16.5.2019 2011 41 000 185 000,00 Kč 215 000,00 Kč 177 685,95 Kč   Celoroční pneu  
  Leaf #8 Brno bílý Nissan 24.6.2019 2015 20 000 401 100,00 Kč 496 100,00 Kč 410 000,00 Kč Visia radio s navigací, + sada zimních pneu  
  Leaf #10 Brno bílý Nissan 28.8.2019 2015 16 000 402 200,00 Kč 502 150,00 Kč 415 000,00 Kč Visia pouze radio, + sada zimních pneu  
  Leaf #23 Praha bílý Nissan 27.4.2019 2013 59 000 375 000,00 Kč 387 200,00 Kč 320 000,00 Kč Acenta    
                         

S pozdravem Miroslava Šulcová

 ELDACO provozní a.s.

 mob.: +420 608 068 553

miroslava.sulcova@eldaco.cz

 ELDACO provozní a.s., Údolní 33, 602 00  Brno

www.eldaco.cz

IČO: 066 37 965

DIČ: CZ06637965

Společnost je zapsána v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Brně, oddíl B, vložka 7871.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U nás v elektro komunitě se to zatím jako inzerce nebere, protože dostat se k levnému, mírně jetému Ionu s doložením původu a historie je docela těžká věc. V ČR navíc prakticky nemožná, v těchto cenách se pohybují dovozy z venku, kde je vše diskutabilní. Současně to beru tak, že pokud se někdo z našich členů Peugeot club rozhodoval, zda třeba nevyměnit druhé auto v rodině za elektriku, tak tohle může být ten impuls. Navíc s možností odborného zázemí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsou to elektro auta, co jezdila po Brně v rámci carsharingu emuj.cz. Takže opravdu většinu času jezdila a nabíjela se jen průběžně na odstavných místech, kde čekala na dalšího zájemce. V systému bylo možné nejen vidět, kde auto je, ale i kolik má procent baterie (a tudíž odhad dojezdu) a zda se nabíjí nebo ne. Lidem se to líbilo, ale ztroskotalo to na nedomluvě s městem a investičních možnostech. Prostě v této zemi bude trvat ještě dlouho, než ve Francii běžný Autolib a Vélib (sdílené elektromobily a elektrokola) vůbec někde zakotví. A to v plné parádě se stanovišti po městech a okolí a možnosti ťuknout do telefonu, přejít do vedlejší ulice, sednout a odjet, kam potřebuji. zatím tady skřípe i obyčejný bikesharing (Rekolo atp.) Bohužel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otěr z pneumatik je prakticky obdobný jako u spalováků, nezapomeň, že elektropixla stejné velikosti váží zas o 200kilo víc, takže kecy o lepším přenosu síly jsou mimo mísu, zvlášť v době asistentů rozjezdu a prokluzu kol. A brzdový destičky ty závisí na stylu jízdy, já měnil zadní ve 110tkm a přední budu ve 135-140tkm. Tys je asi ještě neměnil, že. No s tím směšným nájezdem a omezenou rychlostí elektromobilů je to celkem pochopitelné...

Problém elektrokol je vandalizmus a zlodějina (prostě furt jsme na východě). Problém elektroaut je, že jsou k ho*nu, stejně v nich zůstanu v zácpě, tomu odpovídají počty najetých km (moc neodpovídají plku "lidem se to líbilo"). A protože ekologický přínos je minimální, stále zůstává platné konstatování, že TENTO ZPŮSOB elektromobility nemá budoucnost (jak "zpívá" Johnny Rotten).

Před hodinou, Radovanek napsal:

... Autolib a Vélib (sdílené elektromobily a elektrokola)

Taky plk, viď, Radovane. Autolib nejsou sdílený elektrovehikly. Jsou to sdílená auta. Představ si, že i auta na benzín.

Jsem za přesunutí inzerce do inzerce.

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zvláštní názor, popírající fakta. Destičky opravdu závisí na stylu jízdy, ale jejich nepoužívání v elektromobilu při rekuperačním brzdění je prostě nepopiratelný fakt. Směšný nájezd 15 tis. km je to možná pro Tebe, má ho 80% privátních majitelů aut v ČR. Nevím, co myslíš omezenou rychlostí elektromobilu, asi si s ním ještě nikdy nejel. 

Vandalismus a zlodějna je u kol všude, ale někde více a jinde méně. Souvisí to s přítomností policie na ulicích a funkčností sociálního systému, aby se nemohly za peníze ostatních někteří povalovat a vymýšlet hovadiny, zatímco ti ostatní jsou v práci a ve škole. S každým autem zůstaneš v zácpě, to je otázka kvality systému řízení dopravy a obslužnosti, ty jsou k ho*nu, nezávisle na pohonu. Najetých km mají ta auta málo, jde o městská vozidla a Brno je uvnitř nějakých +-10 km napříč, takže místní poskakovadla. Může se Ti to nelíbit, ale tento způsob bateriové elektromobility je zatím jediný životaschopný a nasaditelný prakticky všude s tím, že si dokáže na místě sám vyrábět palivo. A kromě naší české díry všude strmě roste, včetně hromadné dopravy, myšleno elektrobusy a parciální trolejbusy a tramvaje.

Ani v jednom z měst, které jsem ve Francii navštívil, jsem v systému Autolib neviděl spalovák. https://www.autolib.eu/ On si totiž vlastník koncern Bolloré pro ně vyrábí už roky i vlastní elektromobily. Autolib' est le premier service d'autopartage à Paris et sa région. Ce service met à disposition des Bluecar® 100% électrique à ses abonnés. Mj. velikostně něco mezi Reanultem Clio/ZOE a Peugeot Ion.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musíš číst v kontextu a podívat se do tabulky s auty k prodeji. 15 je roční. Ale to ho hodně zvyšují firemní auta, protože z víkendové akce pro seniory www.jedusdobou.cz jsem si odnesl i fantastická čísla jako 2, 6 či max 7 tisíc ročně. Ovšem když používají auto k odjezdu na chalupu, kde tráví půl roku a sem tam si přivezou nákup, tak je to pochopitelné. Nebo pán byl půl roku v nemocnici a jeho paní nemá řidíčák. Je zvláštní, že i těmto lidem se vyplatí držet si auto s pravidelnou dvouletou STK+emise a každoročním povinným ručením. Anebo jen neumíme počítat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...