Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Ale ono to nemá být offroad, ale SUV, které zvládne i ten terén. Což umí  - písek

a bláto

. A pokud s tím pojedou daleko, tak řešením je nabíjení po cestě. On ten spalovák taky buď využívá dovezené palivo nebo si ho musí vézt sebou. Ale se všemi zmíněnými negativy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já to v obřím titulku offroadem nenazval...

V opravdovém terénu můžeš těžko nabíjet po cestě, když ani tam elektřina není.

Když si koupím opravdový offroad (Třeba mercedes G s nádherným 4litrovým osmiválcem), tak jen za rozdíl v pořizovací ceně s ním ujedu 350tkm. Přičemž s tím fakt mohu jet i jinam, než pózovat na polygon, protože se s tím budu moct i vrátit ;). Tedy jednoduše - auto pro pozéry... I když za ty prachy mohu být pozér s Bentley...

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím nesouhlasím, elektromobilita je budoucnost. Aktuální směr elektromobility ale není tím správným. Ještě pár let bude trvat než to dojde i euroúředníkům, že to co vymýšlejí jsou jen vyhozený eurodotace.

Nejvíc mě vadí naprosto idiotská prohlášení automobilek, že do roku 2022 (nebo podobný žvásty) budou vyrábět jen elektromobily. To jsou jen kecy kvůli úchylným emisním normám a jejich "vyhodnocování".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Charlie 1: :D Hodně naivní.... Stačí, aby se toho chytili fleetoví manažeři na zadání shora - ušetřit a být zelený (a nedej bože nějaké buzerace typu zákaz vjezdu do centra měst) - a je vymalováno. U nás totiž drtivou většinu osobních aut i dodávek nakupují firmy. Tvoří tím pak i sekundární trh ojetin, počínaje končícími operativními leasingy po pár letech až po opravdové staré ojetiny. A nutí díky nájezdům servisy, aby uměly jimi kupovaná auta opravovat. Donedávna byla nafta fuj, pak do toho servisy musely jít, aktuálně umí CNG a učí se elektriku.

Podívej se na německou poštu. Když ji VW a Mercedes poslaly někam, nechala si sama vyrobit na zakázku a nyní tu firmu koupila https://www.novinky.cz/auto/417110-nemecka-posta-se-svym-elektromobilem-dela-vrasky-automobilkam.html A najednou se našel Ford a řešení mělhttp://www.hybrid.cz/streetscooter-work-xl-pracovni-elektromobil-pro-nemeckou-postu Postupně chce nahradit celý svůj park 30.000 vozů. V elektromobilech už jede rakouská pošta http://www.hybrid.cz/rakouska-posta-vyuziva-bohatou-flotilu-elektrickych-vozidel (1.300 v roce 2017, ale počítají tam i motorky a kola) , zkouší je i česká http://www.hybrid.cz/ceska-posta-zacina-vyuzivat-elektromobily, která prozatím jede u nových aut dominantně v plynu http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/diky-pouzivani-aut-na-cng-usetrila-ceska-posta-za-palivo-5-milionu-korun. Plánuje 60 elektrododávek http://www.cng4you.cz/cng-info/novinky.html/73_951-nejvetsi-zakazka-na-elektromobily-v-cesku.-posta-chce-poridit-60-dodavek-/5. A tohleto potkáš počínaje Alzou a konče PPL i u nás https://voltia.com/en.

A takových popojížděčů a rozvozců, co neudělají za den ani 200 km, je hodně. Třeba všechny sociální služby - jen zatím obce nic netlačí, chovat se ekonomicky, když jim náklady 100% proplácí MPSV. Takže ojíždějí z dotace pořízené Feldy a rvou do toho 8 a více litrů na 100 a platí šílenou údržbu. To auto najede třeba jen 60 denně, neustále startuje a rozjíždí se. Ale jak říkám - ideální pro elektromobil, ale nic je k tomu nenutí. V ČR je 6.000 obcí od nejmenších po Prahu.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, tohle je přesně směr aktuální elektromobility, tam by se měl ubírat. Elektro offroad v aktuálním způsobu elektromobility je pozérství, snobství a volovina (navíc je to SUV pomalu v cenové relaci Bentley, to už je "postižení", praktický důvod to mít nemůže). Je to asi stejný, jako kdybys dal dřevorubci do lesa pilu na elektriku. Ale třeba na stavbě to může mít smysl.

I když jsem skeptický a aku nářadí si kupuju nerad, protože si ho nepořizuju na rok, ale chci ho používat 10-15let a to žádný aku nevydrží. A za cenu nových aku si můžu koupit nový nářadí včetně aku... Ekologie jako prase... Takže raději kabel a nemusím přemýšlet o aku.

Jinak ono "naučit" se LPG, CNG, to pro servis není problém, motor je pořád stejný. Problém je, že elektromotor neopraví, budou ho umět jen vyměnit. Stejně, jako jsou pitomý kecy , že účinný elektrický trakční motor s vyřešenou rekuperací je něco úplně jednoduchýho, co si "udělá" každej. Prdlačku. Když se něco po (třeba prošvihne vinutí), tak to ani nikdo neopraví, bude to potřebovat spíš repas. Jasně, pravděpodobnost poruchy je nižší, ovšem se stárnoucím zařízení též narůstá a možnost opravy je minimální, jedině výměna za repas. A prošvihlej trakční motor není žádná vzácnost. Servisy se to naučí, ale o "opravách" to nebude (motor v pračce ti taky nikdo neopraví, ale vymění).

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Off road zatím v elektru není (když pomineme Schwarzenegerův v Rakousku bratry Kreislovými přestavěný Hummer http://www.foxnews.com/auto/2017/09/21/arnold-schwarzeneggers-dream-electric-hummer-h1-comes-true-thanks-to-kreisel.html a i to ikonické Géčko Meďana http://www.kreiselelectric.com/en/projects/electric-g-class/). Jen SUV typu tesly Model X, Kia Soul EV a Škoda Yetti, ovšem to je zase přestavba Kreislů http://www.kreiselelectric.com/en/projects/electric-yeti-4x4/ ,  ale dělají toho více a krásné věci http://www.kreiselelectric.com/en/projects/ . Třeba do pitomého eGolfa v době, kdy tam VW rval 24 kWh baterek dali v pohodě 55 kWh http://www.kreiselelectric.com/en/projects/electric-golf/ , tedy dojezdově přes 300 km

V aku zahradě už jedeme a postupně na něj přezbrojujeme. Funguje to i s tou motorovkou, prostě si neseš 2-3 akumulátory. A je to hrozně pohodlné, lehčí, dobře vyvážené, nemusíš dávat bacha na vylévající se palivo, nechcípá to, nedělá takový kravál, nesmrdí, nekouří, nehřeje, prostě je s tím celkově příjemnější práce. Děláme to tak, že máme prozatím 1 aku a více nářadí, takže aku moc nezahálí. Dokonce ani přes zimu, pasuje i do domácích věcí typu vrtačka, šroubovák, menší ocaska atp.. Šli jsme do modularity Ryobi http://ryobi.eu/.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechtěl jsem se nikterak připojovat k diskuzi, ale za humny mám JETE, ale že by se to po okolí hemžilo elektromobily, tak to ani náhodou! I samotný ČEZ má klasické auta. Možná jeden dva elektromobily, aby se neřeklo. Nevím ani o žádné dobíjecí stanici pro elektromobily v okolí. Co se týká elektřiny a JETE, tak dříve narození  členové P-C, si jistě vzpomenou na akci s krabičkama, které měli dvě diody zelenou a červenou. Krabička se dala do zásuvky. Pokud svítila zelená dioda, tak se jednalo o ,,zdravou"elektřinu a pokud červená dioda, tak to byla nezdravá elektřina i Temelína! A takovéto magórie jeden čas bylo plno. Z toho plyne, že dokud bude ropa, tak budou spalovací motory. Bohužel, elektrika je drahá celkově a to i pro obyvatelstvo z okolí JETE.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naopak, každý názor se cení. JETE je stejně jako JEDU (Dukovany) a celý ČEZ tragédie.

Před JETE dokonce ani není žádná nabíječka elektormobilů, před JEDU zase jen pomalá, de facto červený pětikolík 22 kW https://www.evmapa.cz/cez-je-dukovany. Fakt hnus, když si vezmu, že před jejich uhelkama to běžně mají a dokonce jako rychlonabíječky 50 kW - Prunéřov https://www.evmapa.cz/cez-elektrarna-prunerov, Mělník https://www.evmapa.cz/cez-elektrarna-melnik, Ledvice https://www.evmapa.cz/cez-elektrarna-ledvice , Trmice https://www.evmapa.cz/cez-teplarna-trmice atd. Pak samozřejmě chápu lidi, co hned vidí elektomobil napájený špinavou elektřinou.

V okolí - protože se jedná o distribuční území dle monopolního zákona EONu (sever ČEZ, jih EON, Praha a střední Čechy PRE) - si paradoxně - přestože tam má 2 jaderky, ČEZ s nabíjením moc vyskakovat nemůže. Proč to ale nemá přímo u sebe v oněch jaderkách u plotu, když v Dukovanech pomalá jde, nechápe nikdo. V Dukovanech ji často blokovaly ČEZácké Iony, ale co je postupně vrátili do roku 2017 po konci operativního leasingu, tak nic. Přitom ta auta sloužila jako servisní a prodávali je po 3 letech s 9-21 tis. km. Moje žena kupovala se 14 tisíci km. ČEZ je moloch, korporát a vlastněný většinově státem, takže tam se na logiku, efektivitu atp. nehraje. Na co jiného by měly jezdit auta ČEZu, když si palivo přímo vyrábí? 

Nejbližší nabíječky kolem Vás najdeš na https://www.evmapa.cz/  nebo https://chargemap.com/ - Písek, Prachatice, České Budějovice, Sezimovo ústí, Tábor, Kamenice, Kámen, Černovice atp.

Ta krabička se v Rakousku dodnes prodává, občas tam za to někoho zavřou za podvod, pak je rok dva klid a znovu. Blbost lidská je nekonečná a věčná. Je to, aby lidi neměli jaderný proud ;) od zlých Čechů z Dukovan a Temelína. Určitě by jste nechtěli bydlet v radioaktivním domě..... :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radovan:

On offroad v elektru není, protože v aktuálních možnostech je to kravina. Nepoužitelné, neprodejné... Offroad si nekupuješ na ježdění k nabíječkám, to tak jedině vyšinutej pozér.

Aku v zahradě dobrý, pokud s tím makáš celý dny v lese, tak k ničemu, pokud tam máš 10 chlapů s pilama, tak bych tě chtěl vidět, jak se mantáš s baterkama, každej den vláčíš 50 baterek na nabíječky, abys zejtra mohl dělat... Trochu kravina, že. Ono stačí, když zjistíš, že jsi zapomněl nabroušený řetězy, ještě abys řešil nabitý aku. Ono šolichání po zahradě a plný pracovní vytížení je rozdíl, tobě vydrží aku celej den, ale v  lese těžko. Bratránek je lesák, zkusili AKU Husquarnu a už nikdy. Nejvýkonější aku (10Ah) při plným řezu vydrží tak hoďku, nabíjí se taky hoďku (v lese není z čeho). Aku stojí jako pila (pila 10t, 1ks aku 9t., když o toma tak přemýšlím, to se při cca 3000 cyklech nabíjení nemůže ekonomicky vůbec vyplatit). Takže kecy "je to pohodlné" (??? pila jako pila), "nechcípá ti to" (jsi lemra), "nehřeje" (to si asi pouštíš naprázdno) jsou pro čičmundu na zahrádku ale profík tě pošle víš kam.

Já elektriku taky používám, ale bez aku. Na zahradě si prostě natáhnu kabel... Úplně nejvíc mě totiž vytočí, když mi uprostřed dojde šťáva a další aku ještě není nabitý. Takže zlatých 220...

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych nekřivdil elektromobilům, tak jeden čas jezdil po Týně nad Vltavou Ion. Už jsem ho dlouho neviděl. Jinak JETE pro elektromobili není. Jen občas nějaká akce, aby se neřeklo. Jinak nic. O ceně elektřiny pro domácnosti v okolí JETE je to stejné jako jinde:(. Žádné výhody, jak slibovaly před dokončení.Jak se říká ,,sliby, chyby".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@OK406 Zamysli se a napiš jediný důvod, proč by lidé v okolí JETE měli mít levnější elektřinu. U nás Pepsi stáčí Tomu do lahví a také nám ji v Kauflandu nekoupím levněji. Těžilo se tady uhlí, máme tady haldy a přesto uhlí levnější nebylo (jen horníci měli deputát). Tady kousek se v Kvasinách vyrábí Škodovky (Superby apod.) ve velkém. Když jdu do autosalonu, také ho nedostanu levněji (opět zaměstnanci mají nějaké výhody při nákupech). A tak dále...

Možná vám stát něco nasliboval, ale "Sliby se slibují a blázni se radují". Buď rád za vše, co vám ČEZ neinvestoval do prostředí, které tam máte. Přijeď se podívat, třeba jak Škodovka zhoršila místním kvalitu života, řeší se to až na vládní úrovni a řešení není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pacho69: S tím offroad v elektru je to jednoduché. Pokud ho potřebuješ na denní ježdění (les, pastviny atp.), tak se vždycky vracíš na místo, kde nabiješ. Stejně jako spalovákem jezdíš k benzínce nebo máš kanystry v chalupě. V podstatě ani není jak jet v Evropě offroadem mimo silnice bez toho, že by člověk potkal vesnici.

Aku v zahradě je fakt příjemné. Na celé dny v lese je to jednoduché - bu´d taháš chlapům olej a benzín nebo baterky. Je pak fuk, co zapomeneš. Zatím ještě jedou lesáci systémem po nás potopa, jedno zda masakrem á la harvestor nebo jednotlivou probírkou, kdy tam dělají celé dny kravál, smrad a polévají zem sajrajtem. Jakmile AKU pily postoupí o kousek dál, začnou to po nich lidi vyžadovat. Prostě jakmile to začne dávat smysl, půjde se po lesácích. Taky se Tě dneska zeptají, proč máš na těch pár metrů trávy kolem baráku spalovací sekačku, když elektrická to zvládne taky a s daleko menším kraválem a bez smradu a dýmu. V bohatší čtvrti jsi out, když nemáš robotickou sekačku. Doba kdy tam běhal zahradník se řvoucím strojem je dávno pryč. Dnes buď robot nebo zahradník s ručním střihem. Jinak nejsi in. Města a obce navíc ten hluk vyhláškami omezují a porušení trestají. Páč lidi jsou nepoučitelní. Kravál a bordel umí dělat každý blbec, tomu neříkám profík.

Na zahradě si taky zatím natáhnu kabel, elektrické ALKO stále drží, jednou za rok stovka za nabroušení nože. Ale jakmile doslouží, Ryoni už čeká....... Zatím mám jen jeden akumulátor a přehazuju ho, ale to už pak s více spotřebiči asi nebude možné. Uvidím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Náhradní aku do Iona, pokud jsem se nesekl. Ne, že by to někdy bylo třeba.

1609308980     AKUMULÁTOR         800 926,04 CZK              
    
1606926280     AKUMULÁTOR           464 976,09 CZK              
    
1610462180     AKUMULÁTOR          629 716,13 CZK  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radovane přemýšlej: Aku na hodinu práce stojí stejně jako pila. Takže pokud 6 hodin v lese maká, poveze si jich 6? Vždyť plácáš kraviny. Neexistuje reálně použitelná náhrada. Lesáci jedou systémem, který specifikuje vlastník. Rádi dělaj u státních, protože tam to nikdo neřeší. Ale dnes je mnoho vlastníků, kteří řeší šetrnou těžbu. Ale kecy o smradu a dýmu a polejvání kdoví čím jsou tedy hodně přiblblý. Smrdí i kompost. A když je někdo prase, je úplně jedno, že má elektrickou pilu. Mám obě a rozdíl v hluku je minimální. Ta elektrická sice není na baterky, ale to asi není úplně podstatné, 110dB, jen to sviští. Jo už vidím to AKU, co utáhne třeba 24" lištu aspoň hodinu. Žvaníš naprosté nesmysly bez jakékoliv relevantní znalosti. Zkus si s těma svejma hračkama pokácet 3/4metrovej dub a nedělat to tejden... Takže čtu jen plky a zas jsem se přesvědčil, že meleš, aniž bys tušil, co je práce.

Robotická sekačka je dnes zhruba tak na úrovni, jako adaptivní svícení nebo řízení. Jo posekat rovnej pravidelnej trávník umí každej debil. Složitější terén to pořádně neumí. Bejt in aneb pozér, jasně na to si hraje kdejakej trouba. Tak si jednou za rok nabruš lištu, hrej si dál a plkej...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prozatím neexistuje. To je velmi důležité slovo. Nevím proč, ale vždy se mnou diskutují 2 typy lidí:

- argumentující současným stavem (dneska elektromobilem díky baterkám nikam nedojedu a nabíječky nejsou)

- argumentující šokovou změnou (když vyměníme zítra všechny spalováky za elektromobily, zhroutí se ekonomika a bude blackout)

Udělej si garážový test se spalovací motorovou pilou a máš o smradu a dýmu jasno. A těch chlapů tam dělá naráz několik. Že se při dolévání benzínu a oleje do pil s tím nikdo moc nesere je taky fakt. Tu ukápne, tu se vylije.... . Prostě se to stává. Tak jako pod některými auty zůstává pravidelně loužička oleje. Smrad kompostu je přírodní věc, stejně jako bahna, žabince v rybníce atp.. Když prase má elektrickou pilu, tak minimálně ten olej a benzín do motoru za sebou nechávat nebude. K oleji na mazání řetězu - taky si nikdo před pár lety nedovedl představit, že se bude používat jen odbouratelný. Rozdíl v hluku pily motorové a elektrické je, navíc v případě akumulátorové je ještě větší. Stačí dohledat na webech. S aku na hodinu práce je to jednoduché. Stejně jako si chlapi se spalovacím foukačem listí nosí nádrž na zádech, protože na tak dlouhou dobu by malou ve stroji neustále dolévali, tak to lze řešit s elektrickou akumulátorovou pilou. Se svými hračkami nic kácet nebudu, nejsou na to určené. Mám to do 12 cm průměru. Taky bychom měli rozlišovat domácí a profi úroveň. Zábavu a práci.

Robotické sekačky umí, ne že ne. Konkurence je slušná. Od domácích zahrádek po velké golfové trávníky. Složitější terén taky umí, ale pokud mám místo tak akorát pro kopáče se zkrácenou násadou, tak tam nepošlu bagr. Stejná argumentace je u robotických vysavačů - to se hned zamotá, přes nic to nepřejede atp.. Musí se tomu dělat složitě prostor a podmínky. Přitom když ten samý člověk vezme běžný vysavač do zásuvky a ručně vysává, všechny tyto věci dělá taky - nadzvedne kabely, popostrčí židli, sklidí kostičky lega z koberce.... Ale najednou je to problém, udělat pro robotický vysavač. I ta sekačka potřebuje podmínky a pak funguje. Argument byl třeba - stejně to musí po krajích dojet vyžínačkou. Řešení - přesadit vodící drát tak, aby nebylo potřeba vyžínat nebo stejně, jako u ručního sekání se projít, ale už jen s vyžínačkou. Kuchyňský robot taky sám neupeče buchtu, ale ušetří setsakra práce. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zase kecy:

https://www.husqvarna.com/cz/vyrobky/retezove-pily/435/967155445/ (112dB)

https://www.husqvarna.com/cz/vyrobky/retezove-pily/436li/966729012/ (106dB)

Za cenu pily a aku mám dvě benzínový... Na plnou nádrž řežu půl dne. Na baterku hodinu. A jsou to šidítka na šudlání větví, pořádná pila jen benzín.

Jo ještě jednu věc, docela zásadní - když si koupím pilu na benzín, budu mít za deset let furt dobrou pilu (jednu mám tak dlouho doma). Když si koupím pilu na baterky, budu mít už nejspíš třetí baterku (každá stojí jako ta pila) a za deset let budu jak pitomec hledat repas, protože koupit novou baterku od výrobce - viz výše -> "dobrý vtip". To hovořím o praktické zkušenosti s výrobci nářadí (mám aku Ni-Mh, dvě nové aku stojí stejně, jako nové nový stroj s dvěma novými aku, tak můžu koupit levnější od číňana, jenže ty místo 5-ti let, co vydržely původní, vydrží jen tak 2-3roky, nebo mohu koupit Li-Ion, ale to musím koupit i s nabíječkou, protože nabíjecí charakteristiky jsou jiné. Navíc origo se nedělá, jen číňan, takže životnost poloviční.) Aku nářadí je z profesionálního pohledu jen zlodějina, navíc si nemůžeš vybrat mix nářadí, neboť každé má jiné aku. Pokud jsem schopen pracovat s kabelem (což krom šroubováku a jednoho multitoolu v pohodě jsem), nechci aku nářadí ani vidět. A obávám se, že bude hůř, viz směr nevyjímatelných baterií v mobilech. Aku nářadí je prostě zlodějina, naposledy jsem si zastřihovací travní nůžky koupil raději ruční.

tak si kup si kuchyňský robot na baterky, budeš in.

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jediné aku v nářadí které používám je šroubovák. Jinde to je příliš nepraktické, u nářadí pro práci v dosahu elektřiny vede verze se zástrčkou, ale motorová pila jedině benzín. Rozdíl mezi dostatkem náhradních baterek na sobotní práci v lese oproti kanystru s benzínem je dostatečně odrazující.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...