Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

V Mon Feb 05 2018 at 17:35, Radovanek napsal:

A proč by mělo? Opravdu jsou slícované díly důležité? Viděli jste někdy americké pojetí fungující věci? To je velký rozdíl oproti Evropě, kde se ovšem musíme zeptat, za jakou cenu. A tu platí Evropa za výrobky opravdu brutální ve srovnání s USA a astronomickou ve srovnání s Asií. Opravdu je důležité, že borec u prvních výrobních kusů našel nedotažené bezpečnostní prvky pro hasiče? Snad tam mají na to úřad, který to homologoval a nevadilo mu to. Tak co? Opravdu by mě mělo vadit něco, co si zatím neplánuji koupit? A hlavně co do Evropy ve větším měřítku přijde vychytané minimálně po zhruba 200 tisících kusech vyrobených pro USA? Tesla model 3 je fajn z hlediska pohonu, baterií, přístupnosti Superchargerů, docela i hezké auto, ale momentálně se nebavíme o věci ke koupi. Než prvního půl milionu lidí dostane jimi předem objednaný a předplacený kousek, bude asi rok 2020. Takže mne to fakt nechává klidným. Možná je to i tím, že prostě nekupuju novinky. I ten Ion co mám už byl 5 let na trhu, když to vezmu od prvního Mitsubishi iMiev.

Sám jsi dokonalost jedna báseň, tedy podle prezentace tady  a najednou by jsi přehlédl slicovaní.  Hm. Píšeš tu co se hodí k elektru. Vše okolo  je **** , viď. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V Fri Feb 02 2018 at 16:59, Radovanek napsal:

Jé, závidím... My se chystáme  o jarních prázdninách do Skicircus areny, konkrétně Leogangu. Ale je to tam propojené, takže i Hinterglemm a Saalbach.  Nejmladší brácha preferuje Itálii, páč je tam vždycky slunečno. Což už jsem zažil v Rakousku, že jsme půl týdne jezdili od tyčky k tyčce,  buď mlha nebo vánice. Prostřední brácha spíše vyráží k rodině ženy do Jeseníků na prodloužené víkendy. 

Ještě nevíme, čím pojedeme. Je to +-700 km z Ostravy. Pokud by byl k testovacímu zapůjčení Nissan Leaf 40 kWh baterka, zkusil bych to, kufr velký a lyže dám v obalech dozadu doprostřed. Jinak na tyhle dálky jedině Tesla, prostě něco s baterkou 60 kWh a výše (Chevrolet Bolt ani BYD6 k dispozici nemám). Nehledě na cestu přes Superchargery a tím palivo zdarma. Nabíjení po 359 km a 3,5 hodinách jízdy v St.Polten (Olomouc je zbytečný a i Poysdorf je jen 231 km),  pak asi St. Georgen po 192 km a  2 hodinách nebo z Poltenu rovnou do  cíle (330 km). To by záleželo na baterce, 60 a 90 nebo dokonce 100 kWh je velký rozdíl v dojezdu. Taky se může stát, že nakonec pojedeme Berlingem :nevim

Lyže dozadu doprostřed může být větší finanční výdaj za hranicí. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 6. 2. 2018 at 20:47, TomasARN napsal:

Uz viacerí si vsimli, ze iba elektro je dobre, aj keby nejazdilo a prepaci mu vsetko a vsetko co nie je elektro je zle? 

 

V 6. 2. 2018 at 20:27, Milan+ napsal:

Sám jsi dokonalost jedna báseň, tedy podle prezentace tady  a najednou by jsi přehlédl slicovaní.  Hm. Píšeš tu co se hodí k elektru. Vše okolo  je **** , viď. 

Já a dokonalost? Odkdy a čím? Mně slícování opravdu nebere a nikdy nebralo. Prostě věci mají být funkční a když navíc i dobře vypadají, je to plus. To, že si Evropani, zejména Němci, začali hrát u svých podvodnických spalovacích aut na různé kravinky typu třeba slícování, je jejich boj mezi automobilkami navzájem. Že někdo řeší xenony, bixenony a nejnověji led, je jeho věc. Jako spotřebitel z toho mám prd. Já chci čisté, tiché auto s okamžitou akcelerací, automatem, jednoduchým ovládáním, které vyhoví mým potřebám. A to jsem si našel. Taky mne baví systémy, věci navazující, synergický efekt, a to mi poskytuje elektromobilita ve spojení s vlastní výrobou energie a směřování k soběstačnosti. Tam bych mohl tu dokonalost hledat, ale stejně jako se soběstačností se jí lze pouze přiblížit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Fruktis napsal:

ja nevím co mate...tesla ted vyletla i do vesmíru...tak snad se nezůstane u vesmirneho:autbordelu

Díval jsem se na to online na jejich youtube přenosu (záznam zde

). No, něco podobného jako když jsem jako dítě koukal na prvního československého kosmonauta Vladimíra Remka a prožíval to jako výzvu. Nebo později sledoval budování mezinárodní kosmické stanice. A následně raketoplány USA a jejich kopie v SSSR. Ale to už byla taková spíše rutina, až Falcon Heavy mi připomenul pocity z Remkova startu. prostě jedním slovem paráda. Tesla je mimochodem první elektroauto (pokud pomineme Lunochod a marsovská vozítka, která ovšem vyjela z modulu až na povrchu planety a byly to speciály a ano, všechno to byly elektormobily), které brázdí a bude brázdit vesmír. A to ještě dlouho.

 

A aby toho nebylo málo, můžete vše sledovat ŽIVĚ ONLINE! 

 

 

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
před 29 minutami, Radovanek napsal:

 

Němci, začali hrát u svých podvodnických spalovacích aut na různé kravinky ......

Ono až snad jednou někdy bude taková konkurence jako je u spalovacích vozů u elektromobilů, tak se těch podvodů a špíny dočkáme i od výrobců elektromobilů.
I oni budou muset koukat, aby to dobře slícovali, či co navíc zákazníkovi nabídnou, aby koupil právě tu jejich plechovku na baterky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je bohužel stejný podvod, jako u dojezdu spalováků, prostě evropská nesmysl norma, protlačená stejnými lobisty jako u spalováků. Všichni by zasloužili čínské řešení - posadím ho do auta a ať tu svoji papírovou spotřebu dosáhne. Pokud ne, zastřelit na stadionu pro výstrahu ostatním. takže když vidím evropskou normu, odečtu 25-30% a jsem na reálu. Americká norma je +- OK. Přesně jak je výše psáno. V Americe udělali s podvodníky z VW krátký proces, někdo sedí a automobilka platí jak mourovatá, v Evropě poslali výrobci komisařku EU pro ochranu spotřebitele Jourovou někam, a dost hluboko. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty bys byl hooooodne dobrej lobista kdyz to tu tak ctu :D  elektrina je dobra a spalovka je tfuj spatnej.... Ale to ze se to porad vyrabi z uhli te uz nezajima :D . Hlavne ze ty jako uzivatel nespinis planetu, ale pritom ruce mas cerny uplne stejne. Ale tak jako aspon se zasmeju 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Radovanek napsal:

 

Já a dokonalost? Odkdy a čím? Mně slícování opravdu nebere a nikdy nebralo. Prostě věci mají být funkční a když navíc i dobře vypadají, je to plus. To, že si Evropani, zejména Němci, začali hrát u svých podvodnických spalovacích aut na různé kravinky typu třeba slícování, je jejich boj mezi automobilkami navzájem. Že někdo řeší xenony, bixenony a nejnověji led, je jeho věc. Jako spotřebitel z toho mám prd. Já chci čisté, tiché auto s okamžitou akcelerací, automatem, jednoduchým ovládáním, které vyhoví mým potřebám. A to jsem si našel. Taky mne baví systémy, věci navazující, synergický efekt, a to mi poskytuje elektromobilita ve spojení s vlastní výrobou energie a směřování k soběstačnosti. Tam bych mohl tu dokonalost hledat, ale stejně jako se soběstačností se jí lze pouze přiblížit.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, agresssor napsal:

Ty bys byl hooooodne dobrej lobista kdyz to tu tak ctu :D  elektrina je dobra a spalovka je tfuj spatnej.... Ale to ze se to porad vyrabi z uhli te uz nezajima :D . Hlavne ze ty jako uzivatel nespinis planetu, ale pritom ruce mas cerny uplne stejne. Ale tak jako aspon se zasmeju 

Musíš použít filtr, který ti propustí jen zelenou elektřinu. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsme u toho, z čeho se u nás elektřina vyrábí, tak by bylo dobré říci fakta, nemlžit:

1) zhruba polovina elektřiny v ČR se vyrábí z uhlí, protože jsou politici měkcí na ČEZ a zdraví občanů je jim u prdele. http://oenergetice.cz/vyroba-elektriny-v-cr/ V průměru 16 TWh elektřiny, produkci JE Temelín, ročně vyvezeme za směšné peníze. http://oenergetice.cz/jaderne-elektrarny-aktualni-vyroba/ JE byly stavěny s tím, že se vypnou uhelky a bude se tu lépe dýchat a žít. Výsledek - uhelky se zmodernizovaly, jedou dál na plný výkon a máme největší přebytky v Evropě. A jak je to třeba na Slovensku? Tam už mají uhelných jen 23%. Pokud dostaví JE Mochovce (jde sjou taky v pěkném skluzu, což je potíž všech JE), mohou uhlí zcela vypnout, postačí jim Vážská kaskáda a plynovky do zálohy.

2) na každý litr paliva pro spalováky se jen v rafinerii spotřebuje 1,3 kWh elektřiny. Na to já už rovnou ujedu +-10 km.

3) Je věcí každého elektromobilisty, odkud bere elektřinu. Já nabíjím přes den v práci, kde se to hemží FVE a máme tu i jednu menší větrnou elektrárnu. Jejich výkon by nabil několik stovek elektromobilů. Žena nabíjí v noci nočním proudem z přebytků většinou JE, které se na rozdíl od plynovek a uhelek špatně regulují a musí tedy konstantně jet. Ano, nerozliším odkud aktuálně elektřina v zásuvce je (tak jako třeba v Ostravě nerozlišíte, zda Vám z kohoutku teče voda z nádrže Kružberk Jeseníky, Šance Beskydy nebo rezerva Nová Ves Vodárna), ale mohu to ovlivnit dobou nabíjení. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, tento názor mají Jihočeské matky i Rakušáci, kteří ovšem všichni tuto jadernou elektřinu radostně využívají. Taky bych raději místo dostavby zainvestoval několik velkých bateriových úložišť po ČR, napájených přebytkovou elektřinou z německých větrníků prodávanou za záporné ceny,  a současně dokončil několik už našimi předky plánovaných přečerpávacích vodních elektráren, ale na tom se špatně dlouhodobě krade. Stavba dalších bloků JE, která se podle zkušeností 3x prodlouží a bude 3x dražší je jako penězovod pro politické strany lepší. Takže si zatím rozšířím svoji FVE na východ a západ, pro sladění doby výroby a doby spotřeby elektřiny v domácnosti, doplním ji baterkami (+-10 kwh) a dalším bojlerem (300-500L), jako úložišti, a vše nechám řídit chytrým prvkem, aby se mi přebytky přes den nabíjela obě auta před odjezdem a po dojezdu domů (2 x 16 kWh). Při nedostatku slunce pak nabiji auta i baterku a ohřeji si vodu v bojleru nočním proudem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...