Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

To je přeci jednoduché za komunistů i kapitalistů. Každý majetek má vlastníka. ten je zodpovědný za to, že jeho majetek neudělá škodu někomu jinému. Ostatně jsou na to i pojistky, třeba kdyby můj plot vyvrácený větrem spad na sousedův altán nebo auto a rozbil. Pokud majetek obce slouží veřejnému účelu, zodpovídá za něj na obci příslušný úředník. Většinou odbor majetkový. Pokud upozornil na havarijní stav vedení a to ho ignorovalo, zprostil se zodpovědnosti a je to problém vedení. To už je většinou volený místostarosta nebo náměstek primátora nebo starosta nebo primátor. V ČR se to komplikuje - a proto je riziko, že půjde sedět celé zastupitelstvo - tím, že oni jen radním nebo zastupitelům překládají návrhy na stavební zásahy a jejich rozpočtové krytí. Ovšem zastupitelstvo to může odmítnout projednat nebo projednat a zamítnout. Pak se vyvinilo vedení radnice. A aby to nebylo tak prosté, tak úředník může třeba most nechat uzavřít, ale taky je na jeho zodpovědnost, když to bylo zbytečné, někomu tím vznikla škoda a on ji bude požadovat po státu. Jako škodu vzniklou chybným úředním postupem. Třeba firma, která musí denně rozvážet své zboží o desítky kilometrů dále. Jinak k tomu co stavěli komunisti - kradlo se podobně jako dnes, někdy více. Takže oprava dálnice Ostrava - Frýdek-Místek ukázala, odkud mají občané v okolí tak hezky vyasfaltované příjezdy k domům, dokonce až do garáže. Místo 15 a více cm asfaltu na oné dálnici byly sem tam jen 4. O technologických zvěrstvech typu paneláků z 90.let nemluvě, tam korodují levně navržené spoje tak, že hrozí vypadnutí obvodových panelů ze zdí. Prostě šlendrián byl, je a bude, pokud si to vlastník nepohlídá. A někdy i potom, protože ho stavaři přečůrají. Když jsme u aut, tak kolegyně řeší opakované potíže s C4, kurvítko ve spojce a problém s válcem. Výrobce ví, co a jak, udělal svolávačku. Válec vyměněn, ale táhlo od pedálu spojky bylo k němu zpět vloženo křivě a po 30 dnech opět spojka hin. Nezařadíš, nejedeš. 2x půl dne z její pracovní doby......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kedze to by chcelo znalca, ktory by vysledoval celu situaciu okolo mosta, kto a za co mal upozornit, viest, zodpovedat, muselo by to ist do sudneho sporu, lebo kazdy sa bude chciet vyhnut zodpovednosti. nikto to nebute chciet priznat. lebo ako to uz chodi, spravca je sprava ciest HM, tomu je nadriadeny dopravny urad, tomu magistrat, tomu poslanci mestskeho zastupitelstva, primator, kraj, hejtman.....a ten ma peniaze od statu, ktory v tom nevidi dovod, kedze nie su financie na rozhadzovanie. ( sled a popis sa moze lisit, len co ma napadlo). Je to tak so vsetkym aj v dome, mas staru strechu, ale na novu nemas bez uveru, cize cakas; trebars, novy plot, alebo instalacia, auto, je to ako priklad. Verejny zaujem...... By som to prirovnal, ze ked chces chodit do prace, kup si auto, lebo MHD nie je pre pracujuceho obcana.

Zase aby si to nebral osobne, niekto je bohaty a peniaze ma, nieko nie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zrovna v pripade Libenskeho mostu se penize nezdaji byt klicovym problemem, kdyz pan Dolinek par let nazpet navrhoval zcela vazne most zbourat a misto nej postavit novy, o 10m sirsi, s jednim pruhem pro auta navic v kazdem smeru. Coz mi prijde jako kromobycejna blbost, kdo situaci na miste zna tak vi ze na moste jsou aktualne koleje tramvaji ve dvou smerech, pomerne siroky pruh pro auta a velkoryse siroky chodnik. A stavet novy most s pruhem pro auta navic u mostu ktery na druhe strane konci pesi zonou jest napad hodny politika!

Zrovna tak zpusob referovani o tom co se ted na moste deje, magistrat hovori o tom ze zacal most opravovat - ani houby, jedine co delaji je provizorni podepreni konstrukce aby most nespadnul a slo ho aspon do voleb otevrit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všichni víme, že soudruh Dolínek je ta osoba na správném místě. Bylo to viděl z volebního výsledu ČSSD v Praze, polepené jeho ksichtem (hlavně v prostředcích MHD). Budu nevýslovně potěšen, pokud se to promítne i do voleb komunálních nejen dolínkovců ale i babišovců (krndolandu). Obzvláště dopravní infrastruktura je peklo. Všechno se nechá dojít do havarijního stavu a pak se to (nejlépe všechno najednou) uzavře. Tak to tu funguje poslední 3-4 roky. No někde se ti vystudovaní politologové a podobné kádry upíchnout musí. No pak to takhle vypadá. V podstatě jediný zprofanovaný Bém dokázal v té dopravní infrastruktuře něco změnit... Jenže opencard je zase průser. Od tý doby se lemplové napříč politickým spektrem snaží nic nedělat a doufají ve své znovuzvolení... Zajímalo by mne, jak by se s tím vypořádali piráti. Poslední dobou to vypadá, že jim toho zdravého rozumu trochu zbylo... Ale opozice je vždycky "chytrá"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když něco dělá komunál a stát, stojí to obvykle za hovno. Když něco dělá koncern a velká firma, je to pomalu totéž. Na začátku 2017 prohlásil LIDL, že v rámci budování zelených prodejen s nízkou až nulovou spotřebou elektřiny, budou jejich střechy do konce roku osazeny fotovoltaikou a před nimi na parkovišti rychlonabíječka elektromobilů pro zákazníky. Postavil celkem 3 z plánovaných 6, jednu v Praze, jednu zcela znovu místo staré v Ostravě a poslední v Brně. Fotovoltaika není doposud ani na jedné. Rychlonabíječka se s parádou pro novináře otevřela v Praze. Pak po půl roce  bez parády Brně. Tím rok 2017 skončil. Nyní, snad, se otevře v Ostravě. Už je vybetonovaný základ a natažena kabeláž. Dnešní foto přiloženo. Přitom všechno samozřejmě z dotací. U rychlonabíječek dostali 80% z podnikatelské, která má sloužit pro firmu, její zaměstnance a zákazníky. Což šikovní právníci Lidlu udělali tak, že se nabíječka na noc mimo pracovní dobu vypíná plus je na parkovišti závora. Tím splnili podmínku, že nabíjí buď oni nebo jejich zákazníci. Na druhou stranu je fajn, že to dávají zdarma.  Takže tleskám a vyzkouším, jak jim funguje.

Proč? Protože ne vždy a ne s každým vozem to jede na 50 kW. Můj Ion bere max kolem 42-44 kW výkonu. Dnes testuji druhým dnem Hyundai Ioniq Electric a bomba. Auto velikosti Octávky, 280 km garantovaný dojezd, topení čerpadlem, vyhřívaná vícestupňově všechna sedala i volant, dokonce přední i s odvětráváním zadku a zad, prostě super kombinace techniky z Nissanu Leaf a Kia Soul EV. Baterie 30 kWh, 28 využitelných. Je to sice nízké, blbě se do toho leze (i když to má elektricky stavitelné sedadlo řidiče s 2 pamětmi a když otevřete dveře, tak poodjede dozadu pro pohodlný nástup a po zavřená dveří se s vámi přisune zpět k volantu),  má plytký kufr a blbě udělané těžiště, takže i eco modu hrabe předníma,  ale dokáže to na jedno nabití udělat po dálnici Ostrava -Brno, tam za půl hodiny nabít a dojet do Prahy. Dnes jsem to testoval na rychlonabíječce ČEZu od ABB, co dlouhodobě zlobí, a nevěřili jsme s kolegou vlastním očím. Z 32 na 83% nabilo 16,66 kWh za 22 minut. Tedy fakt skoro plný výkon 50 kW. Holt Ioniq umí prý i 100 kW výkonu, dá se to otestovat vedle v Polsku, kde takovou rychlonabíječku čerstvě mají. 

20180131_113325.jpg

IMG_20180131_195333_HDR.jpg

Lidl3.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to Pe.tr možná nevyužiju přímo já, zatím jsem spokojen s Ionem a brzy bych měl nafasovat služební BMW i3 nebo VW eGolf, ale kolega Horák mladší z VŠB-TUO by zájem měl. Auto ho nadchlo, dnes ho s lítostí vracel zpět do Prahy. Dej mi prosím do soukromé pošty kontakty na Tebe, spojím Vás oba.

To Pacho69: Kam proboha daleko jedeš, že by jsi musel 4x rychlonabíjet? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď Nassfeld... Ale i do Itálie by to bylo i dál. Val di Fiemme, Val Gardena, Kronplatz, Cortina, Tonale/Ponte, Madonna (Folgarida/Marilleva), Bormio, Livigno...  ale i většina Rakouska je nejmíň na 2x, takže nejméně hodina navíc, protože když nenabiješ do plna, tak místo 260 ujedeš jen 200 km (a o 130 na dálnici si můžeš nechat zdát). Do 400 km je tak akorát Hinterstoder.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jé, závidím... My se chystáme  o jarních prázdninách do Skicircus areny, konkrétně Leogangu. Ale je to tam propojené, takže i Hinterglemm a Saalbach.  Nejmladší brácha preferuje Itálii, páč je tam vždycky slunečno. Což už jsem zažil v Rakousku, že jsme půl týdne jezdili od tyčky k tyčce,  buď mlha nebo vánice. Prostřední brácha spíše vyráží k rodině ženy do Jeseníků na prodloužené víkendy. 

Ještě nevíme, čím pojedeme. Je to +-700 km z Ostravy. Pokud by byl k testovacímu zapůjčení Nissan Leaf 40 kWh baterka, zkusil bych to, kufr velký a lyže dám v obalech dozadu doprostřed. Jinak na tyhle dálky jedině Tesla, prostě něco s baterkou 60 kWh a výše (Chevrolet Bolt ani BYD6 k dispozici nemám). Nehledě na cestu přes Superchargery a tím palivo zdarma. Nabíjení po 359 km a 3,5 hodinách jízdy v St.Polten (Olomouc je zbytečný a i Poysdorf je jen 231 km),  pak asi St. Georgen po 192 km a  2 hodinách nebo z Poltenu rovnou do  cíle (330 km). To by záleželo na baterce, 60 a 90 nebo dokonce 100 kWh je velký rozdíl v dojezdu. Taky se může stát, že nakonec pojedeme Berlingem :nevim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Brána do Besky otevřená i malobaterkáčům 16 kWh (vždycky jsme to museli z Ostravy v Ostravici při jízdě po dálnici a s mírným topením 45 km otočit a jet zpátky, když jsme neměli kde nabíjet). Leafem 24 kWh jsme sice dojeli až do  80 km vzdáleného Leskového s brutálními stoupáními přes Bumbálku, ale skoro na rezervu. Pak se nabíjel 6 hodin a mohl zpět. Nyní, s rychlonabíječkou ve Frýdku Místku OC Frýda podzemní parking včetně 2 pomalých stojanů, to je jiná káva. Ještě vyjednávám alespoň pomalou veřejnou do Ostravice . No a včera jsme testovali LIDL Ostrava-Poruba. Množí se nám to hezky. Časem to dotáhneme na čerpací stanice pro spalováky, které jsou v ČR průměrně co 14 km, podle stavu k lednu 2018.

20180201_151934.jpg

Fryda6.jpeg

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No řekněme si upřímně, jak vypadají první stovky nebo pár tisíc aut od zavedených automobilek, které je obvykle ani nedávají raději do prodeje. Prostě na něčem se ti dělníci naučit musí. Tesla je do prodeje dává, je to nová automobilka a v podstatě ji nic jiného nezbývá. Srovnání Tesly Model S Franty Kubiše (1 z prvních 3 majitelů v ČR) z jeho nyněším, který si koupil, když mu ten první kamarád loni zbořil, je taky nebe a dudy. Jinak se bavíme o modelu 3 s 60 Wh baterkou, který má stát kolem milionu stejně, jako BMW i3 s 30 kWh baterkou nebo nový Nissan Leaf se 40 kWh. Prostě porodní bolesti. Jinak se mi líbí to bazírování na slícování karoserie. Jako super, že to sračkomety mají desítkami let dovedeno k dokonalosti, ovšem problém je s pohonem, co nás pomalu zabíjí. Takže něco jako být zabit perfektně udělaným nožem s lícující střenkou a čepelí oproti tomu nebýt zabit vyviklanou rybičkou. U které ale hrozně vadí, že je vyviklaná, ale nevadí, že nezabijí. :D

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A proč by mělo? Opravdu jsou slícované díly důležité? Viděli jste někdy americké pojetí fungující věci? To je velký rozdíl oproti Evropě, kde se ovšem musíme zeptat, za jakou cenu. A tu platí Evropa za výrobky opravdu brutální ve srovnání s USA a astronomickou ve srovnání s Asií. Opravdu je důležité, že borec u prvních výrobních kusů našel nedotažené bezpečnostní prvky pro hasiče? Snad tam mají na to úřad, který to homologoval a nevadilo mu to. Tak co? Opravdu by mě mělo vadit něco, co si zatím neplánuji koupit? A hlavně co do Evropy ve větším měřítku přijde vychytané minimálně po zhruba 200 tisících kusech vyrobených pro USA? Tesla model 3 je fajn z hlediska pohonu, baterií, přístupnosti Superchargerů, docela i hezké auto, ale momentálně se nebavíme o věci ke koupi. Než prvního půl milionu lidí dostane jimi předem objednaný a předplacený kousek, bude asi rok 2020. Takže mne to fakt nechává klidným. Možná je to i tím, že prostě nekupuju novinky. I ten Ion co mám už byl 5 let na trhu, když to vezmu od prvního Mitsubishi iMiev.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Keď si kupujes "nové auto" malo by byť "dokonale". Keď kupujes jazdenku, predpokladas že je v poriadku a všetko sedí. To že máme ceny aké máme voči amerike je ekonomická otázka, kúpna sila, politická a vojenská nadvláda, to že ceny Phm majú 1/3, platy 3 násobne, a nevedia určiť pravú cenu hoc akej veci je vec druhá. Zato že europan je náročnejší na kvalitu spracovania, prevedenia je fakt. To že majú zákony a súdnu moc akú majú, že vystavili VW v miliardách je fakt, to že europan mal z toho prd a VW sa tomu smeje je tiež fakt.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...