Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Pokud máš registrované elektro, můžeš dostat domů nějaký "lepší" tarif, takže to může být možná i méně než 4Kč/kWh, přesně nevím. Naopak velmi pochybuji, že +- srovnatelný kousek pořídíš jen o 100tis Kč dráž, na sauto začínají někde na 300tis, pod 200 jsem ion apod teda ještě nikde neviděl. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Agrafik - To souhlasí, i ta normální cena za elektřinu je stále pecka oproti spalovacímu pohonu, trochu se jí blíží plyňáky s+-1,- Kč/1 km cena paliva. Cenu za garanční servis neradno vynechávat, ten je rovněž brutálně úsporný, hlavně pokud se jedná o nový vůz v 5leté záruce a abys ji neztratil, tak na ni holt musíš. Nové Iony jsou jen na mobile.de, od 16 (předváděčka 2 tis. km, ale prodáván s plnou zárukou jako nový) přes 20 (0 km nový) po 23 tisíc (0 km nový) eur s DPH, ale proč  je tam takový rozdíl, to fakt netuším. Ojetiny od 7 do 15 tisíc eur s DPH, pak mají od 100 do  5 tis. km nájezdu a jsou z let 2011-2016. Naposledy kupovali kluci v ČR 4 auta od emuj.cz na podzim 2017 za 210-230 tisíc ojetiny ročník 2011-2012, kolega před nimi o prázdninách za 215 ojetinu se 76 tisíci km r.2011. 

Oddie - bohužel Peugeot ani Citroen je nijak moc nepropagují a neprodávají. Mitsubishi originál iMiev jen v některých zemích EU. Donutit je jít s cenou dolů je těžké, naposledy udělali v ČR snížení ze 700 na 550 a později na 500 při nástupu VW eUP!, který hrozil max. 500 tisící, ale nakonec začal na 600, takže zůstali v klidu. Já kupoval 4/2014 za 439 tis. nový s 12 km (handicap byl polep ČEZ), žena 5/2016 za 280 tis. ojetinu r.2012 najeto 14 tis. km, nyní ceny spadly v ČR k 200. Ovšem zvenku se dá dovézt i za oněch +-180 a méně.

České weby je prodávají brutálně draho, tam se raději nekoukat, jen občas se najde slušná cena á la Evropa. Jinak je u nás možné najít brutální nesmysly. Jako na Tipcar jeden Ion 2012 69 tis. km za 220 tisíc a druhý Ion rok 2011 21 tis. km za 322 tisíc. Prostě na hlavu.

Cenu dostaneš při prokázání vlastnictví/pronájmu elektromobilu od kteréhokoliv prodejce elektřiny, je to tarif ERÚ D27d Elektromobilita a jde o snížený tarif po dobu celkem 8 hodin rozložený nebo v celku v průběhu dne dle možností distributora. Mně nabídli všechny 4 možnosti, nakonec jsem vzal klasiku 22-06 hodin. Mám celý barák za polovic, protože je auto soukromé. Tak platím s 2 elektromobily za elektřinu stejně nebo méně, než když jsme žádný neměli.Jako firma bych měl za polovic jen nabíjecí zásuvku.

 

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

image00002-small.jpg

Nejenže jezdil, on stále jezdí. Má ho kolega Hrouz z Vysočiny a byl s ním třeba na sraze v Olomouci nebo na Jantarové stezce, vystavoval ho i na Amperu v Brně. Denně ho používá. Jeho TRABANT 601 COMBI ELEKTRO je individuální přestavba legendárního auta na elektropohon. Jako elektromotor je použit dynamostartér ze stíhačky MiG 21 a zdrojem energie jsou olověné bezúdržbové baterie. Umí nejvyšší rychlost 80 km/h a dojede na jedno nabití maximálně 80 kilometrů.

Jinak v tom olomouci na výstavě to byl docela bizár :-), viz fotogalerii s popisky http://www.forbes.cz/skoda-do-zasuvky-i-trabant-se-starterem-z-mig-21-podivejte-se-na-divne-elektromobily/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Netuším. Začíná to být s bateriemi trošku nepřehledné, zjevně výrobci, hlavně spalovací automobilky, mají něco v rukávu, s čím ještě nechtějí na trh. Třeba BMW i3 m o 1/3 silnější baterku a přibylo jen pár desítek kilo, podobně Nissan Leaf nebo VW eGolf. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já myslím, že s bateriemi to začíná být celkem jané -> bude to podobné jako s čímkoliv jiným, výrobci prostě a jednoduše lžou. Dělají to u spalovacích motorů, tak proč ne u elektro. Ta auta jsou reálně neprodejná.

Komouši z Činy nás ženou ze závislosti na šejcích z pouště do závislosti na nich a jejich produkce akumulátorů. Profesor Fritz Indra to říká docela radikálně. Ne, že bych  s ním tak úplně souhlasil, ale souhlasím s ním v tom, že elektromobilita v dnešní podobě je "ekoterorismus", který nám nic nepřináší a měl by zůstat okrajovou záležitostí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S Alzou je to legrace, ale přesně to sedí ve stylu auta se nebudou prodávat v autosalonech se servisy, ale na webu jako spotřebka. Nejsou daleko doby, kdy jsme se na PC a později tiskárny, kopírky, mobily, televize, pračky, myčky atd. chodili vždy dívat do obchodu a tam je obvykle i koupili. Později levněji na webu, s předchozí prohlídkou v obchodě. Dnes už vše z webu. Auta k tomu směřují taky. Cena za tu dodávku je mírně řečeno ujetina, když za 800 mám komfortní Nissan eNV200 dodávku, nově i se silnější baterkou. Ale když je to baví, tak ať to zkouší. 

Že spalováci jsou prolhaná banda se ví všeobecně, lidi jim to žerou jen proto, že jaksi není alternativa kromě na většině území špatně fungující MHD. Už měření spotřeby a dojezdu elektromobilu podle evropské normy, místo reálné americké, je stejná prasárna jako papírové spotřeby spalováků.

Komouši z Číny nás do žádné závislosti neženou. To jen Evropa zaspala na ropě a jaksi kromě debilní politiky neumí ve světě nic a pokud už to dělá, tak jeden hot a druhý čehý. Takže podchycení surovinové základny v podání USA či Číny je Evropou díky tomu nesplnitelné. Rusáci mají výhodu, ti mají skoro vše doma. 

Profesor Fritz Indra je prostě senilní spalovák, s odpouštěním, co na stará kolena zjistil, že jeho hračky začali lidé kvůli sraček kolem odmítat. Taky by se mi s tím špatně stárlo a umíralo. Terorismus je především spalovací technologie a ropa vůbec, je to původce válek, uspořádání světa, znečištění a drancování přírodních zdrojů. Už přes 100 let. Elektrifikace dopravy je normální, nikdo se nepozastaví nad elektrickým metrem, tramvajemi, vlaky, trolejbusy, přitom většina toho jezdila kdysi na uhlí i ropu. Takže elektromobilita jako vozidla na elektřinu bez trvalého připojení k elektřině, tedy baterie nebo palivové články, jsou jen přirozenou cestou. A odstranění místní emisí a hluku je obrovský přínos elektromobility. MHD počínaje, rozvozy pokračuje a individuální dopravou konče.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radovane, ty jsi fakt nemocnej. Jé úplně jedno, o jaké suroviny půjde, vždy bude jejich hledání, těžba a zpracování původem problémů. Výsledkem bude drancování, vykořisťování, války. Je fuk, jestli jde o ropu, zkus popřemýšlet. Klidně může jít o lithium, křemík, měď, hliník, vodu... On ten elektrickej motor ti na poli nevyroste. A solární panel taky ne. Elektrobyznys je stejnej terorismus, jako každej jinej. jeho aktuální podoba je navíc cestou špatným směrem, která je úspěšná jen tam, kde ji ženou brutální dotace. Hlukovej rozdíl, mezi tvým ionem a benzínovou 108 bude reálně neměřitelný, pokud s tím nepojede magor, co si potřebuje "zařvat" motorem. Kecy, že neuslyším přijíždět elektrický auto na přechodu může mít jen nesvéprávnej jedinec. Takže ho jen neucítím. To mý auto taky ne, pevné částice ze spalování zachytí prakticky všechny (ty z brzd a pneu se týkají i elektromobilů) a NO či CO2 "nesmrdí" (o škodlivosti ale nemluvím). Elektrifikace dopravy je normální, proč ne, jenže vhodný způsob pro individuální využití zatím neexistuje. Profesor Indra porovnává reálně existující technologie. Jejím porovnáním bohužel nejde dojít k jinému vyhodnocení. Nemusíš být "senilní spalovák", stačí nebát zaslepený.

Aktuální elektromobilita zatím spěje zase jen k drancování zdrojů, jen jiných, než ropy. Že si přístup k nim v Africe "zabezpečila" Čína a USA pro nás nevěští nic dobrýho, jen další exodus černejch válečníků, kterým se nechce dělat nic, natož pro Číňany nebo Amíky. Nemyslím, že Evropa zaspala, jen pitomé EU už se neumí chovat jako koloniální velmoc. Bohužel se neumí ani bránit. Výsledek bude tristní a já doufám, že už se o nedožiju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někteří chlapci tu vodu demonstrativně pijí. Páč je to de facto destilka. Když máte žízeň, stačí zastavit a nabrat si z "výfuku" (od 3:15 min ) https://www.youtube.com/watch?v=dqJOZaVbBdo

To Pacho69: Není jedno, o jaké suroviny půjde. Protože vytěžit surovinu, z níž udělám jednou baterii a tu pak po dlouhých letech používání recykluji, je oproti ropě, kterou spálím, nebe a dudy. Elektrobyznys neženou nikam jen dotace, zapomínáš na dotace spalovacímu průmyslu. V podstatě všechny průmysly jsou nějakým způsobem dotovány. Protože u moci jsou lidé, kteří si myslí, že bohatství vzniká přerozdělování. A to ještě nebereme v potaz náklady, které za spalovací automobilky a výrobce a prodejce paliv nese celá společnost. Tedy zdravotnictví a další opatření. Hlukový rozdíl spalovacího a elektro vozu je nebe a dudy. Jen neucítím znamená, že Tě pomalu nezabíjí. Ano, NO či CO2 a spousty dalších sice "nesmrdí" a o škodlivosti nemluvíě, ale právě o tu škodlivost jde. To že by Ti fungovaly filtry ihned po nastartování zapomeň, ujedeš minimálně 20 km než se vše zahřeje a rozběhne. Obvykle ale mezitím zastavíš (většina lidí) a vše jede znovu skoro od nuly. Profesor Indra neporovnává reálně existující technologie. Vychvaluje spalováky a říká, že dalšími technickými opatřeními (rozuměj přidávání dalších hejblat jako DPF filtry, katalyzátory či sraček typu močoviny Adblue) lze snižovat jejich škodlivost. A to je rozdíl mezi elektromobilitou a spalovacími technologiemi. U elektromobilů nemusíš nic snižovat. Technologie se navíc překotně vyvíjí. Aktuální elektromobilita spěje k drancování zdrojů jiných, než ropy, ale toto zdroje lze recyklovat, spálenou ropu ne. Že si přístup k nim v Africe "zabezpečila" Čína a USA pro nás sice nevěští nic dobrého, ale to je přeci náš problém. Exodus černejch válečníků, kterým se nechce dělat nic, umíme zastavit obratem á la Austrálie. Ostrovů na to máme dost a válečných lodí taky. Jen nesmíme mít zrádné bolševiky ve vedení EU. Bohužel se EU nechce bránit. Výsledek bude tristní a já předpokládám, že se ho bohužel dožiju a budu muset s kvérem vystřílet jak domácí zrádce, tak černé válečníky. Nijak mne to nerajcuje, ale jsem zvyklý udělat nutnou nepříjemnou práci. Moje matka, tchyně, dcery a manželka nebudou chodit v burce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Agrafik: Nestudoval jsem, předpokládám, že 90% se jí vypaří. A jestli zbytek vyteče, objem bude odpovídat řádově litru z celého palivového článku. Nevím, jestli se to konstrukčně nějak řeší. Určitě bych to nepil, pít destilka je životu nebezpečné.

Jinak s těmi surovinami to není tak černobílé, ono i při separaci ropy vzniká spousty látek následně využitelných, nejen paliva. Při zpracování kovů je to obecně horší, tedy včetně lithia. Aktuálně používané technologie zrovna příliš šetrné nejsou. Lithium je navíc vysoce reaktivní, takže poškozená baterie může zajistit velmi zajímavý zážitek (... to neděláš dobře, Jaromíre, že strkáš ty vypálený sirky zpátky do krabičky...).

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...