Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Takže zase zkresluješ... Vymyšlené spotřeby (v testu se pod 15kWh/100 skoro nikdo nedostal a to ani nebyl extrém, protože většina z nich má omezovač)

97km Praha - Hradec běžně jezdím průměrem 120 - 126km/h. Obávám se, že těch, co by dojela by nebyla ani polovina.

dojezd 1300 km (v papírech elektromobilu) znamená 400km v reálu, to zas není nic, co bych bez zastávky nejel poměrně dost často.

Všechny ty "smart" technologie ti prodraží auto třeba o 20%, což jsou zase náklady, které rád zapomínáš. Prostě pro elekrtomobil vybereš "cena od..."  a u spalováků započítáš do spotřeby snad i prdy řidiče.

Na výrobě akumulátorů (třeba těžbě lithia) nic ekologického není. V autobateriích se lithium nepoužívá, protože pro krátkodobé generování vysokých proudů je lithiový článek neefektivní. Stejně jako již vyrobené lithiové baterie, jsou baterie konvenčních vozů 100% recyklovatelné to výrazně efektivněji, než lithiové (což zapříčiňuje především nedostatek lithia).

Zkus si nastudovat separaci ropy a její energetickou náročnost 1kWh na litr benzínu fakt ne. "Elektroenergeticky" náročné jsou především bezpečnostní opatření výroby a skladování - mimochodem ta jsou srovnatelná s energií elektrickou. Výhodou je samozřejmě možnost získání energie čistěji (voda, částečné vítr, fotovoltaika), nicméně technologické náklady na přenos, uskladnění, uchování se od fosilních paliv příliš neliší. Odpadá jen neefektivní proces spalování. I ten se o tvorbu rakovinotvorných látek stará jen pouhými 12%, ostatní produkce zůstane (brzdy, pneu), to může řešit pouze doprava hromadná. Jo "srovnávat výrobu baterií s rakovinotvornými látkami" ... - víš, jak se třeba získává lithium? víš jak se zpracovávají vodivé polymery? Zkus nastudovat... Ekologie na prvním místě... Hahaha.

To, že by ani 50% elektromobilita neměla problém se zdroji, dostatkem elektřiny, to nezpochybňuji, to by určitě nebyl problém, paradoxně by to mohlo směřovat k rozvoji fotovoltaiky, protože auta nabíjející se přes den a přes noc stojící tu potřebu prostě vygenenerují.

Radovane tohle fakt není osvěta, to je stejná demagogie, jako ta fosilní. To je podobné, jako reportáž tv nova o tom, jak se v podzemních parkovištích lidi dusí pevnými částicemi... To fakt mohl vyplodit jen duševně zaostalý jedinec. Já jsem taky pro nezávislost na těch šmudlech s hadrama místo čepice, ale tahle cesta není ekologicky o moc lepší. Je, dejme tomu soběstačnější, ale ekologii v tom nehledejme. Ono obnovitelný zdroj se zrovna nerovná pojmu ekologický zdroj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Že lidi neumí jezdit s elektromobilem neznamená, že reálně jezdí s 13, 12 a nižšími hodnotami podle velikosti auta. Tesly obvykle se 17. Nějaké redaktorské nesmysly neberu. Jejich obvyklá krávovina je vzít malé městské auto typu Smart ED nebo Peugeot Ion a dokazovat v testu 60% dálnice jak to žere.  Asi jako uklízet podlahu tělocvičny kartáčkem na zuby. Já vím, za co jezdím. Kolegové taky. Tesla to ví o všech majitelích Tesly a online.

97km Praha - Hradec běžně  průměrem 120 - 126km/h dojede třeba Kia Soul EV,  VW eGolf  s větší baterkou, stejně jako Nissan Leaf a mnoho dalších.

Nemůžeš tvrdit že dojezd 1300 km (v papírech elektromobilu) znamená 400 km v reálu, protože žádný takový dnes není. S výjimkou experimentálních používajících místo baterek malou baterii v kombinaci s vodíkovým palivovým článkem, ovšem zde hovoříme o 2 až 3 tisících km. Že 1300 km zas není nic, co bys bez zastávky nejel poměrně dost často je smutné pro Tvé okolí. Je otázkou času kdy po 10 a více hodinách nepřetržité jízdy někoho sejmeš.

Nevím, co máš na mysli smart technologiemi, co zvyšují cenu vozu. O ničem takovém jsem nepsal ani nic neporovnával. 

Výroba žádných akumulátorů není ekologická. Budeš se možná divit, ale právě se začíná s nasazování baterek s příměsí lithia i do startovacích akumulátorů. Protože by pak neklekly co 3-5 let.

Zřejmě jsi u výroby paliva nepochopil základní věc. Zatímco vše elektrické jede napřímo a opakovaně, a to se týká i výroby elektřiny z větru (1x postavíš vrtuli), vody (1x uděláš spádovou nebo přílivovou elektrárnu), geotermálu (jednou to navrtáš) a slunce (1x osadíš panely), pro vše spalovací je nutno stále těžit, skladovat, vozit, skladovat, přetvářet, znovu skladovat, znovu vozit, znovu skladovat a tak pořád dokola po celou dobu životnosti spalovacího prostředku. Dnes už kromě paliv a maziv i přídatné látky typu aditiv až po Adblue a podobné sračky, tedy přesněji řečeno chcanky, jelikož se jedná o močovinu. O dalších výrobcích typu katalyzátorů, dpf filtrů, lambda sond a dalšího spotřebního materiálu v průběhu životnosti spalovacího vozidla nemluvě. Ekologie vyplývá z celého životního cyklu výrobku a spalovací vozidlo se neobejde bez obrovské spousty neustále dokola vyráběných věcí. 

Ano, i náhrada všech dnešních spalovacích osobáků elektrikami ze dne na den by jen vyčerpala přebytky a rezervy ČR.

Musím Tě nepotěšit, sice jsem reportáž tv nova o tom, jak se v podzemních parkovištích lidi dusí pevnými částicemi, neviděl, ale 3 týdny jsme měli loni výstavu elektromobilů v OC Nová Karolina v Ostravě. Bylo jaro, tak jsme měli stánek hned vedle 8 nabíjecích míst v podzemních garážích, tam lidem zdarma průběžně ukazovali elektromobily, nabíjení, vozili je po ukázkových trasách, včetně třeba návštěvy rychlonabíječky. Nebyla to dobrá volba. Měli jsme stát venku. Protože ten smrad v nových a podle posledních norem postavených a odvětrávaných podzemních garážích byl děsný. Připadal jsem si jak v roce 1988, kdy jsem fáral na dole Rudý říjen. Jenže jsme chtěli svézt spalovací řidiče, ne uživatele MHD, co chodili horem. Paradoxem bylo, že nikdo z nich ten smrad necítil, protože všichni s ním běžně žili - jezdili v těch autech, měli je v garážích, pod barákem pod okny atp.. Ano, byli ochotni uznat smrad ze staré Avie, ale ne ze své nové audiny.  

Ano, ne vždy se obnovitelný zdroj zrovna nerovná pojmu ekologický zdroj. Třeba dřevo je rychle obnovitelný zdroj, ale vhodný jen po dlouholeté úpravě (nasekání a vysušení, tedy snížení obsahu vody a současně zvýšení účinného povrchu pro hoření) do zplynovacích kotlů. Jinak děsně dýmí a smrdí. Ovšem vše je o způsobu použití. 

Jen tak pro legraci čerstvé PF 2018 od BMW, svět se mění:

bmwpf2018elektro.jpg

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepoužívám žádné vyvrácené argumenty, ale pouze takové, které všichni zastánci elektromobilů nemají rádi. Naopak je používáš Ty ;) Nejde o ten celkový dojezd 1300km, jasně na jeden zátah to beztak nejde, ale to ani netvrdím. Jde proste o to, že x dní nemusím řešit, kdy a kde budu tankovat. Jezdím cca 200km/den mnohokrát i u stejných zákazníků za týden. Dobiju si u nich auto jednou, fajn. Dvakrát, budiž, potřetí mě pošlou do ****** . 

Další věc jsou ty Tvoje počty... Sám tady nepřímo vybízíš k tomu, zajímejte se více a více kupujte elektromobily... porovnáváš stávající čísla s tím, jak by byl ideální případ, aby každé druhé auto bylo na el.energii. Baterie pro spalováky 3-5let? No možná pro blbce, co se o ní neumí starat. Ale i "bezúdržbová" baterie se dá udržovat/dolívat a dobíjet tak, aby vydržela těch 10let. Osobně mi v žádném autě neodešla baterka dřív, než po 9letech a to většinou jen díky tomu, že se o ní předchozí majitel nestaral. Že se baterie z elektromobilů používají dále? Jasně, s tím souhlasím, ale proč? Protože elektromobilů jezdí jen zlomek. Co se stane, až jejich počet rapidně vzroste? No odpovím si sám, bude to naprosto úplně ten samý odpad, jako baterie z těch spalováků. ;)

Ekologická zátěž těžba + rafinace ropy vs výroba baterií pro elektromobily? Naprosto identická. V poslední době krásně zmiňovaný záměr těžit u nás Lithium. Na výrobu čeho? No právě těch baterií do elektromobilů. 

Myslíš, že ty přebytky el.energie pro domácí využití dostaneš za cenu, za kterou se prodávají do D nebo A? Ani náhodou... 

Poslední věcí je cena, pokud budu srovnávat podobné vozy, tak Peugeot Partner electric začíná na ceně 732 000,- Obyč Partner začíná na ceně  427 500,- Takže to máme rozdíl 304 500,- I kdyby benzín nebo nafta stály 40,- Tak na ten rozdíl natankuju 7 613l paliva. Čili i při spotřebě 10l/100km a nájezdu průměrného čecha 20 000km za rok, tak se mi investice srovnají za 3.8 roku. A to nepočítám, že i to elektro auto bude jezdit. Jo to se fakt vyplatí...

Jak říkám, beru, že je to cesta pro zkoumání nových technologií. Ona by ani bez toho Veyrona neměla skoro polovina koncernových vozů DSG převodovky, protože byla vyvinutá a prvně použitá právě pro něj... ale mluvit o elektřině jako výhodné a ekologické alternativě ke spalovacím motorům? Ani náhodou!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdi 200 km denně Teslou a máš to. Nemusíš nabíjet u partnerů. Jezdi jiným elektromobilem s větší baterkou a dohodni se s nimi na nabíjecím místě. Ostatně brzy taky přejdou na elektro. 

Nejstarší NiCD baterie v Peugeotu 106 electric na VŠB má 18 let a pokles 20%. Takže místo 100 ujede 8 km. Stále je funkční. Já se nechci o auto starat, auto má sloužit. A dolívat a nabíjet bezúdržbovou baterku? No promiň ale ta se dolívat nemá a nabíjet má za jízdy. Neenže se baterky v elektromobilech použvají déle, už i starý Peugeot Ion měl v roce 2011 a má stále záruku 5 let. Ostatní ještě více. Nevím, jak to myslíš s odpadem, jediný odpad je zatím z hybridních Toyot. Naskládaný do kontejneru plní funkci stacionární baterie darované spolu s FVE kempům amerických národních parků. Jo a BMW strká ty ppužité do kontejnerů u své továrny pro stejný účel. A Renault/Nissan pro změnu do malých krabic u svých rychlonabíječek, aby nemusel rezervovat vysoký příkon. 

Ekologická zátěž věci použité jednou a věci používané denně je obrovský rozdíl. Asi jako by jsi srovnával výrobu talíře s jídlem, který z něj v průběhu životnosti sníš. 

Pokud se podíváš na dostupné zdroje, zjistíš, že výrobci se rádi elektřiny zbaví i za záporné ceny. A jelikož už máme naštěstí v silové elektřině konkurenci, rádi je prodají za slušnou cenu doma. Protože aleternativa je ta nízká směr DE a AT nebo nula.

Dnešní předražené malosériové ceny nových aut vůbec neberu. Navíc opět srovnáváš obyčejný Partner s elektro, zkus do obyčejného přidat jen automatickou převodovku, stejnou sílu motoru atd. a hned si jinde. Dělal jsem to u Iona versus 206 a před slevou byla ta stejně vybavená 206 ještě dražší než můj Ion.. A to stále jezdila papírově za 5 litrů á 30,- Kč plus filtry , svíčky, výfukové potrubí atd. atd.. Jestli Ti ovšem návratnost necelé 4 roky připadá málo, tak to sorry, u běžných věcí mimo drogy, zbraně a bílé maso je daleko delší.

Bez Veyrona by sice nebyla DSG převodovka, ale to je další hromada šrotu, kterou elektromobil nepotřebuje. Přitom extrémně náročná na výrobu, přesnost, provozní podmínky, maziva, údržbu atd atd.

Může se Ti to nelíbit, můžeš s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co proti tomu můžeš dělat. Elektřina je výhodná a ekologická alternativa ke spalovacím motorům. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 28 minutami, Radovanek napsal:

Může se Ti to nelíbit, můžeš s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co proti tomu můžeš dělat. Elektřina je výhodná a ekologická alternativa ke spalovacím motorům. 

Moze sa ti to nepacit, mozes s tim nesuhlasit, ale pravdu vobec nemas

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radovanek, to fakt nemyslíš vážne ten posledný odstavec?!?!!?

Bol si niekedy v elektrárni a videl ako sa vyrába el energia??? Akože sa nič nestane pri náraste elektromobilov? Ani pri náraste benzínov a cieľov sa nič nestalo??? Ani pumpy nikto nestaval, lebo stačí 1 pre celé mesto? Pri hustote ako pred 20 rokmi? Asi 10 strán ti to tu píšeme a nechceš si to priznať. Cena pôjde hore, závratne, aj ropa bola pred 25 rokmi za pár supov, aj elektrina a dnes je kde?

 

A to vážne ideš za klientom na stretnutie, a prvé co mu povieš je, Dobrý deň, ja som xyz, z agentúry ..... A nemôžem si dať nabit elektromobil u vás? Ďakujem.

Aj Lpg aj cng hľadí na ekológiu až druhom ci treťom rade. Prvý obstarávacia cena, druhy cena prevadzky, tretí ekológia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já třeba proti elektromobilu nic nemám. Už jsem tu někde psal, že jako "otloukánka" na každodenní povinnosti bych ho bral. Ale dokud to nebude fungovat tak, že si ho ráno doma před výjezdem odpojím z nabíječky, dojedu do práce, bez problému ZADARMO zaparkuju a odpoledne v klidu dojedu zase domů, případně si objedu nákupy nebo jiné aktivity (znovu s bezproblémovým parkováním zdarma) , tak to pro mě nemá žádný smysl :)  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, MJSytic napsal:

To mne utvrzuje v mém názoru, že elektroauto pro nás ze sídlišť není :(

Jedině, že bych ukecal zaměstnavatele a nabíjel v práci. To by zase celkem oprávněně řvali občani, protože pracuji ve státní správě :myslim

Na chalupu, kde by se dalo nabíjet za moje, se dostanu v létě tak jednou, dvakrát  týdně, v zimě ale podstatně méně.

Takže už to mám - pořídím si elektroauto na léto :D

A to se vyplatí.;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten článek ale píše jen o tom, že v Norsku mají problém s rychlým nástupem elektromobility, protože se tamním občanům vyplatí si je kupovat. Tak štědré dotace a tím i tak masové rozšíření u nás pravděpodobně nehrozí. Rozhodně je chyba mít veřejné dobíjecí stanice zdarma, protože pak všichni (i ti, kteří by mohli nabíjet doma) chtějí nabíjet na nich.

Nikde jsem v článku nečetl, že elektromobilita jako taková je slepá cesta.

Každá dotace je špatně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radovánek:

Nepochopil jsi - nepsal o 1300km v kuse ale těch "reálných" 400 (tedy u elektromobilů nereálných)

Ty těžce nechápeš, že i elektřina se musí "skladovat", obzvláště má-li být alespoň trochu ekologická. Kecy o tom, že "napíchneš" do zásuvky a jedeš jsou stejně debilní, jako kecy o bezúdržbovém elektromobilu. Už je to trapné. Totéž baterky v autě, též ji mám šest let a představ si, bez údržby a pořád je v pohodě.

Kdyby jezdily po garážích jen elektromobily ve stejném objemu jako spalováky, byly by koncentrace pevných částic překročeny stejně, jak u spalováku (vzhledem k překročení norem 5x redukce těch 12% pevných částic, generovaných spalováním moc nepomůže), problém je v objemu dopravy víc, než v jejím typu.

Sory, tohle téma je ztráta času. Reálná diskuze k ničemu, co se elektřiny týče, padají tu od tebe jen tupé argumenty. Dost to připomíná ten "rudý říjen". Nejlepší argument je "jezdi 200km Teslou".

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neřekl bych, že má zatemnělý mozek, je prostě fanda do elektropohonu :myslim, osobně si taky myslím, že svět po ropě přejde na elektriku, ovšem argumentovat furt tím, že se s takovým autem nedá jet daleko, mi připadá slabomyslné--všichni přece víme, že se s tím dá jezdit zatím jen kolem komína..., pro lidi, co jezdí cca 50 KM denně je to ideální dopr. prostředek za předpokladu mít to kde nabíjet, na delší cesty samozřejmě spalovací motor nebo vlak...

jediný zápor je v ceně auta--až budou stát do 300 tisíc, bude je mít každá rodina jako druhé auto

ovšem tady to neustálé přesvědčování o své pravdě je fakt na palu :roker

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2ozzy. Ja se uznal a dokonce bych i bral jedno elektroauto na dojizdeni do 10km do skolky cindo kramu, mam i misto kde bych mohl nabijet ale proste jestlize se ojetina elektrovozu nabizi za cenu novyho spalovaku tak i pres navratnosti dejme tomu do 4 let nejsem ochotnej ty penize dat. Nehlede na tom ze bych rad dve auta ktery se dokazou pokrejvat a to mi elektro s jejim najezdem nenabizi..... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   1 registrovaný uživatel

×
×
  • Vytvořit...