Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

elektromobil je proste na mestské jazdenie, aj env200, 

Akurát riešime v práci nákup nového auta P Partner, nákupná cena necelých 17000€, výbava podľa mojich predstáv, operak cca 470€ mesacne v ňom už je všetko, prihlásenie, DN, servis, prezutie, pzp, havarko, asistenčná služba. Na 3 roky. Ročne cca 60 000 km, keďže robím technika, denne spravím od 0 do 600 km, nie každý deň, ale predsa. Na to je elektrika nepostačujúca. Keď to bude robiť rozvoz chleba, mlieka, oprava káblovky, servis Pc, a tak nepoviem, no pri dlhých trasách ee.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, oddie napsal:

Aha, takže až tak moc malá zřejmě nebude. No nic. Nebudu vyjednávat s majitelem. Nemám rád inzeráty bez uvedené ceny (pokud to není na nějakou bezcennou blbost na vyhození), nebo s "cena dohodou", takže na ně nereaguji. Nechápu takové inzerující, stejně tu cenu budou muset jednou říct, ale co už.

No vidíš, typický čecháčkovský způsob uvažování. Negace a zepsutí.  A co když je to naopak? Cena je malá a dotyčný nechce, aby si to koupil kde kdo. Prostě by rád někoho se zájmem o elektromobilitu a tomu to pak řekne. No nic, nedalo mi to nenapsat, po takovém kategorickém odsouzení prodávajícího. Mimochodem na těch webovkách jsi byl, alespoň se mrknout - výbava, dojezd,  atp.? Skoro bych se vsadil, že nikoli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 27 minutami, Péťa napsal:

Když denně najezdíte tolik kilometrů, kdy vám zbývá čas na práci? 600km, to je při současném provozu klidně i 10 hodin cesty ;)

To je škoda s některými diskutovat, co vždycky mrsknou ty tisíce kilometrů denně v práci. Jako když jim to zaměstnavatele žere, včetně spotřeby 15 L / 100 km, protože z toho služebního obvykle dávají bumbat i soukromému autíčku, tak proti tomu nic nemám. Ale Zákoník práce hovoří o 40 hodinovém pracovní týdnu, průměr 8 hodin denně. I kdyby se jednalo o havárku se servisem v Praze a borec opravář jel někde z Ostravska, tak by sice dal těch 600 za den, ale 7 hodin jízda (v lepším případě, ovšem všichni známe situaci D1) a 1 hodinka práce. Na druhou stranu může být vykořisťovaný ve stylu služební cesta Ostrava-Praha, první jednání ráno v 8, poslední v 16 hodin a pak zase alou 3-4 hodiny po D1 domů. A čas strávený na služební cestě dopravou, se nezapočítává do pracovní doby. Je to svinstvo, ale je to tak. Tady odbory už roky spí. To mu tedy nezávidím.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 43 minutami, Radovanek napsal:

No vidíš, typický čecháčkovský způsob uvažování. Negace a zepsutí.  A co když je to naopak? Cena je malá a dotyčný nechce, aby si to koupil kde kdo. Prostě by rád někoho se zájmem o elektromobilitu a tomu to pak řekne. No nic, nedalo mi to nenapsat, po takovém kategorickém odsouzení prodávajícího. Mimochodem na těch webovkách jsi byl, alespoň se mrknout - výbava, dojezd,  atp.? Skoro bych se vsadil, že nikoli.

Kde by asi zjistil, že tam není cena. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Radovanek napsal:

No vidíš, typický čecháčkovský způsob uvažování. Negace a zepsutí.  A co když je to naopak? Cena je malá a dotyčný nechce, aby si to koupil kde kdo. Prostě by rád někoho se zájmem o elektromobilitu a tomu to pak řekne. No nic, nedalo mi to nenapsat, po takovém kategorickém odsouzení prodávajícího. Mimochodem na těch webovkách jsi byl, alespoň se mrknout - výbava, dojezd,  atp.? Skoro bych se vsadil, že nikoli.

Čecháčkovský přístup je vychcanost typu "cena dohodou", neuvádění ceny apod. Západně od nás nemyslitelné, mimochodem. A jedna z věcí, co mi zde VELMI vadí. A je to pro mě zásadní důvod, proč se neozvat, i kdyby mi to dotyčný chtěl dát zadarmo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Priemerné najazdene za 6 mesiacov cca 5000 km mesacne, priemerná spotreba 5,6 L/100 km. Auto C Berlingo, rv 2015, Zamestnávateľ má na aute GPS, tankovacie karty, každú zmenu stavu vidia, systém Commander, každý sa môže pozrieť, čo všetko to zaznamenáva. 

Nie vždy sa toľko prejde za deň, preto píšem od 0 do 600 km, keď sa ide na dlhú jazdu, jazdí sa deň vopred.

To proste na elektriku nemám šancu spraviť, ako vravím lokálny rozvoz Ok, diaľkovo eee.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Radovanek napsal:

No vidíš, typický čecháčkovský způsob uvažování. Negace a zepsutí.  A co když je to naopak? Cena je malá a dotyčný nechce, aby si to koupil kde kdo. Prostě by rád někoho se zájmem o elektromobilitu a tomu to pak řekne. No nic, nedalo mi to nenapsat, po takovém kategorickém odsouzení prodávajícího. Mimochodem na těch webovkách jsi byl, alespoň se mrknout - výbava, dojezd,  atp.? Skoro bych se vsadil, že nikoli.

Z mnoha zkusenosti "cena dohodou" = "zkusim kavku obrat". Typicke pro smelinare s obrabecimi stroji, auty a mnoha dalsimi vecmi. Jeste lepsi je kdyz dotycny po dotazu kolik za to chce odpovi "kolik date" a pak se citi urazen nabidkou. Takze inzerat bez ceny (klidne orientacni) automaticky zahazuju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radovan holt žije v tom, že jak je to elektrický, tak je to dobrý za jakýkoliv peníze. I z Blavy do Martina je to 250km, a ne vždy je možnost se nabít. Navíc pokud poskytuješ servis, máš často takový itinerář, že zastávka 2x 3/4 hodiny je problém, neboť na tebe někde čekají lidi.

Jinak ještě k tomu - ne každý pracuje jen na písečku ČR. Nenajezdím denně 600km, ale musím se dopravit na školení, konference, jednání. K zákazníkům, ke kterým to je prostě i víc než 600km. Že bych kvůli tomu jel o den dřív, to fakt nevím. V ČR je často snazší jet do cílový destinace vlakem, bohužel doprava v místně je tristní (tam by mi stačilo elektroauto), v zahraničí je to naopak, klidně nechám auto stát u hotelu a dopravím se veřejnou dopravou. I když, je to prostě jak kde. Obecně je to tak, že automobilová lobby brzdí rozvoj veřejné dopravy, potřebuje prodávat víc pixel, je úplně jedno, jestli budou elektrické. Celý je to jen o penězích a elekromobilita je jen další způsob, jak vytahat z lidí peníze. Nic nám nepřináší. Jen zisky automobilkám.

Jo taky jsem toho názoru, že inzerát bez ceny smrdí. Na cokoliv, ale u aut to platí násobně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se Slovenskem opatrně, tam mají elektromobily ráj. Po cestě po dálnici přes Trenčín a Žilinu na Martin je dle www.evmapa.cz i dalších map 9 rychlonabíječek přímo nebo na sjezdech z dálnice., 230 km za 2:30 h Přes Nitru a Zlaté Moravce sice jen 2 rychlonabíječky, ale i ten vzdálenější rozděluje 239 km (3 hodiny jízdy) na poloviny. Problém je pouze nabíjení v Martine na zpáteční cestu, nejbližší je Žilina a Rožumberok. Ty malé vesničky po cestě pokryty nejsou, pokryta je rovnoběžná větev Zvolen-Banská Bystrica. Bylo by lepší jet po dálnici. Hyundai Ioniq už to dává na 1 zátah jeden směr,  na SLovensku se přes všední dny spěchat moc nemůže (90-110 km/h). Řešením je samozřejmě při servisu možnost nabíjet u zákazníka, klidně i pomalu a s prodlužovačkou v době zásahu.

To. co píšeš o MHD a veřejné dopravě, je bohužel smutná pravda.  Někdy jsou ty školení, konference, jednání voleny tak, jak by dotyční měli akcie Shellu  či Škody Auto nebo co. Třeba hotel uprostřed Vysočiny, bez auta prakticky nedosažitelný ani pro místní. Přitom konferenční prostory jako kráva. Nebo tvrz s ubytováním a jednacím sálem nedaleko Orlické přehrady, podobný problém (i pro to auto vedly poslední 2 km polem a lesem).  

Inzerát neřeším, je na mně zda se mi líbí nebo ne. 

Jinak držte palce pánové, zítra jde Berlingo na opakované emise a pak STK. Už volali ze servisu, prý je to jen lambda sonda a auto už by mělo splnit. Cena 5 litrů, drahé jako prase.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 minutami, Radovanek napsal:

HD a veřejné dopravě, je bohužel smutná pravda.  Někdy jsou ty školení, konference, jednání voleny tak, jak by dotyční měli akcie Shellu  či Škody Auto nebo co. Třeba hotel uprostřed Vysočiny, bez auta prakticky nedosažitelný ani pro místní. Přitom konferenční prostory jako kráva. Nebo tvrz s ubytováním a jednacím sálem nedaleko Orlické přehrady, podobný problém (i pro to auto vedly poslední 2 km polem a lesem). 

Místo pro jednání zdánlivě uprostřed ničeho - dálniční motorest/hotel - volíme zcela běžně, obvyklé umístění tak aby to účastníci měli +- stejně daleko.

Ten hotel u Jihlavy je výborný přesně z tohoto důvodu, +/- napůl cesty mezi Prahou a Brnem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stále nechceš nějak nechceš slyšet, že na 250km nepotřebuje prakticky žádné spalovací auto tankovat nemusí, přičemž až na extrémy je to 5-10minut zdržení. Ten čas, který píšeš, je teoretický i pro elektroauto.

Jinak je to přesně tak, místa se volí podle vybavení objektu - ono ve městě je to za jiný prachy nebo je to beznadějně plný měsíce dopředu. Ale to samozřejmě platí i v zahraničí. Místní = nulová klientela, takže to v objektu neřeší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jistě, pro ty, co jezdí výhradně jen auty i na záchod dobrý. Všichni tam samozřejmě dorazí obvykle svým (firemním) a jeden každý sám. Spolujízda nebo více osob v 1 autě je naprostá výjimka. Ještě se pak společně zanadává na a) zácpy po cestě (ve stylu kam tolik debilů furt jezdí?), b) malé parkoviště u hotelu, (není tu kde pořádně zaparkovat) c) parkoviště dostačuje, ale z jeho konce je to k recepci lán cesty.  Znám. :(  A co zbytek lidí bez aut? 

Jinak to má i další dopady - dělám do zaměstnávání lidí - takže pak mi volají z oněch míst a brečí, že nemohou sehnat personál. Jakýkoliv. Nic tam nejezdí, nic tam nezastavuje, a za ty almužny se to nikomu nevyplatí tam dělat. Navíc se tam všechno musí dovážet. A nemusí to být hned taková díra, stejné potíže mají u 9 křížů i na Rohlence. Takže skončí u načerno občanů jůesesár. 

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 50 minutami, Radovanek napsal:

Jistě, pro ty, co jezdí výhradně jen auty i na záchod dobrý. Všichni tam samozřejmě dorazí obvykle svým (firemním) a jeden každý sám. Spolujízda nebo více osob v 1 autě je naprostá výjimka. Ještě se pak společně zanadává na a) zácpy po cestě (ve stylu kam tolik debilů furt jezdí?), b) malé parkoviště u hotelu, (není tu kde pořádně zaparkovat) c) parkoviště dostačuje, ale z jeho konce je to k recepci lán cesty.  Znám. :(  A co zbytek lidí bez aut?

Asi mame mezi klienty vyjimky, na jednani kterych se obvykle ucastnim nejede z jedne lokality vic nez jedno auto.

PS: V cem je rozdil jestli je to uprostred niceho nebo v Ostrave? Nepsal jsi ze MHD v Ostrave je nepouzitelna?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To pacho69: Blázníš, co když mi dojde cestou elektřina, dyť bych se po.... :D

Tak to máte dobré klienty, když se dokáží dohodnout (nebo spořílky).

Velký rozdíl je, když na místo dojedeš pouze autem nebo 4 spoji meziměstských autobusů ve stylu 2 ráno a 2 večer. A když je MHD všude, což je případ Ostravy. Já psal o nepoužitelnosti MHD v Ostravě v okrajových částech, kdy si ty bezprostředně navazující městské čtvrtě stěžují na stále houstnoucí automobilovou dopravu. Bohužel mají pravdu. Jenže to poznal kolega, když se z Poruby (80 tis. obyvatel) přestěhoval hned za Porubu do Krásného Pole, taky součásti Ostravy, jen myslím se 4 tisíci a samé rodinné domky. V Porubě bydlel ve 4 patrové činžáku na okraji sídliště, za domem zahrádky, garáže, pole a les. Před domem zastávka tramvají i autobusů. Nikdy se nekoukal na jízdní řády. Prostě jen vylezl na zastávku a do pár minut něco jelo. Měl síťovku, neřešil co, jen zda správným směrem. Nyní bydlí na konečné busu a pokud jeden prošvihne, další jede za hodinu. Nebo o víkendu za déle.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak kdo a jak kde. Němci, podobně jako Slováci, dávají slevu na auto. Jednotně. Němci požadují poloviční spoluúčast výrobce na slevě plus to zastropovali cenově, aby neplatili lidem Tesly. Tesla odpověděla nabídkou očesané verze, aby se vešla do limitu. Jenže je na ni dlouhá čekačka, plus spoustu věcí řeší elektromobil SW. Třeba čidla má všechny, jen nemá SW k jejich používání nebo ho má zablokovaný. Je to holt počítač na kolech, ne klasické auto. Dokonce šla koupit Tesla s baterkami 60 kWh, která ve skutečnosti měla baterky 75 kWh, jen SW byla o těch 15 kWh pro šetřílky bloknutých. Za doplatek odblokují. Tak se jí Němci pokouší vyšplouchnout jinak. Klasické státní ochranářské svinstvo, stačilo by jen dát omezení, že si to člověk s dotací nesmí 3 roky odblokovat, nebo něco podobného. Vůči Frantíkům a Anglánům si to dovolit nemohou, protože EU a protože z Francie jezdí Renault ZOE (elektrické Clio) velikostně jako VW eUP a z Británie Nissan Leaf (mají tam továrnu a celé ho dělají), velikostně jako VW eGolf. Norové (mimo EU) jen nechtějí DPH 25% + registrační poplatky (podle kubatury, podobně jako to má Slovensko), takže jsou tam elektra levnější než spalováky. Francie dotuje až třetinu ceny, ale limituje to výškou ceny (kupodivu se vejdou jen francouzská elektra) a současně 3-5 lety vlastnictví, jinak kupující doplácí dotaci zpět. Prostě různě, ale hodně zemí nic.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Este si zabudol dodat, ze CR a SR ma priemernu mzdu niekde inde ako Nemecko, FRA, VB, Norsko a pod, cize ako take porovnanie to nikdy nebude objektivne.

Netvrdim ze na to ludia nemaju, ale kto na to ma, nepotrebuje dotaciu, a kto si ho chce kupit, uz si ho kupil. Taku Teslu za 70 000€ nejakych 5 000€ nespasi. Bezne Volvo MB, Audi stoja od 50 000€ po astronomicke ceny za dovybavenie, (jasne ze su aj lacnejsie verzie pre smrtelnikov), bez dotacie, a predavaju sa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...