Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Skor mam pocit jeden proti skoro vsetkym. Ja tu nepopieram vyznam elektrickeho auta v meste, ma urcite vyhody oproti spalovaciemu a je to napriklad ta hlucnost, emisie, ale ma to aj svoje nevyhody a ospevovat ho, ako ta jedina spravna moznost, ktora je ekonomicka, co nie je a neviem co este a vodici so spalovavim motorom su ignoranti a neviem co este nie je vhodne a preto poukazujem na prakticke a ekonomicke nevyhody takehoto auta. Keby na to rovno poukazoval niekto vo svojich prispevkoch, tak nemam ani jeden jediny dovod sem nieco pisat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někdo musí být první. Ale zdaleka ne jediný. Tento týden přibyli s Iony další 4 elektromobilisté.  Jeden minulý týden a od té doby mu oba spalováky leží doma. On i žena si mezi sebou prohazují elektriku. Špatná zpráva z mého spalováku - Berlingo neprošlo emisemi. Buď lambda sonda nebo teplotní čidlo motoru nebo katalyzátor. Takže z emisí rovnou do servisu a jednak to bude mastné, jednak mi skončila technická. 

Já sice mám zkušenost s tím, že lidi mají problém s pochopením psaného textu, ale ještě větší s tím, že citují vytrženě z kontextu. Spalovací ignoranti stojící na místech pro nabíjení elektromobilů. 

Ekonomické nevýhody elektromobilu neexistují, pokud ho člověk sežene za slušnou cenu. To je celé. Uvedu příklad podnikatele, který vrátil leasovanou dodávku a pořídil si elektrickou. Předtím platil 16 tisíc leasing plus 6-10 tisíc měsíčně naftu. Dnes platí jen stejný leasing a 500,- měsíčně za čip ČEZu. 

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Víš Radovane, elektromobilita neřeší jeden zásadní problém - snižování individuální dopravy, to je největší ekologická zátěž, je úplně jedno, jestli je elektromobilní. Ty zaslepený kecy o tom, že "to lidi tak využívají" - ale to je špatně. Jenže kdo by chtěl v době, kdy světu vládnou velké automobilky snižovat individuální dopravu, že? Je potřebovat produkovat víc a víc a víc a ještě víc... Vyrábět co nejvíc krabic s co nejkratší životností, abychom mohli vyrobit další a další krabice. A ty elektrický jsou o to horší, že recyklátu na výrobu baterií moc nebude, takže - drancujeme přírodní zdroje. A ty kecy o "projektech" získávání třeba lithia z hlušiny jsou svým rozsahem naprosto k smíchu...

Ztrácím sílu ty kecy číst a diskutovat o nich. To není diskuze, z 90% jen snůška pseudoargumentů pro nějaké studentíky... Howg...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 minutami, Pacho69 napsal:

Víš Radovane, elektromobilita neřeší jeden zásadní problém - snižování individuální dopravy, to je největší ekologická zátěž, je úplně jedno, jestli je elektromobilní. Ty zaslepený kecy o tom, že "to lidi tak využívají" - ale to je špatně.

No, je docela vtipný, že tohle píše někdo, kdo si jen tak z plezíru jezdí individuálně pixlou lyžovat 200km daleko. Jasný, je to špatně, ale ať se omezuje někdo jinej, že? Super přístup, jen co je pravda. Co takhle začít u sebe, hm?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, je. Protože to je to poslední, co zajímá výrobce aut... Pro každé nové vyrobené auto potřebují aku. Dnes lithium. Pokud nikdo nevymyslí něco zajímavého, zase ve velkém drancujeme přírodu. Jo je to k smíchu, ano. Stejně, jako že luxusní hotyl ve špindlu ti umožní nabít 2 elektromobily současně. A? Na parkáči pod pláněma stojí 8tis aut, kdyby jen 15% byly elektromobily, kde by asi jako nabíjeli? A 95% lidí to nebude brát jako vědeckou hračku, ale jako spotřebák, budou s tím jezdit jak jsou zvyklí  a stejně se o to starat. Rozhlédni se, jak vypadají plechovky venku, v jakém jsou stavu. Myslíš, že s elektroauty to bude jiné? Budem rádi, že nebudou probíjet, až si je začnou trubci opravovat doma...

Oddie: Ne já to tak nedělám, já tam mám kde zůstat, ale na parkovišti je polovina takových, z Prahy, z Brna. Když máš dojet, chce to vyjet ráno, že by někdo jel o hodinu dřív s tím, že bude někde "tankovat"? Aktuální elektromobilita je akorát tak na hopkání do práce, ale na to má být veřejná doprava. Takže k ničemu. Já na ježdění do práce auto nechci, takže nemám žádnou elektroalternativu. Z mého pohledu je to špatně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mna by zaujimalo, aky je prihlasovaci poplatok na Teslu S s 470 kW, nakolko v SR to od 80kW stupa v stovkach az tisicoch EURo za prihlasenie.

od 1.2. 2017 zmena

Výkon

Nový poplatok Pôvodný poplatok Rozdiel
do 80 kW 33 eur 33 eur 0 eur
od 80 do 86 kW 90 eur 167 eur – 77 eur
od 86 do 92 kW 110 eur 217 eur – 107 eur
od 92 do 98 kW 150 eur 267 eur – 117 eur
od 98 do 104 kW 210 eur 327 eur – 117 eur
od 104 do 110 kW 260 eur 397 eur – 137 eur
od 110 do 121 kW 360 eur 477 eur – 117 eur
od 121 do 132 kW 530 eur 657 eur – 127 eur
od 132 do 143 kW 700 eur 787 eur – 87 eur
od 143 do 154 kW 870 eur 957 eur – 87 eur
od 154 do 165 kW 1100 eur 1157 eur – 57 eur
od 165 do 176 kW 1250 eur 1397 eur – 147 eur
od 176 do 202 kW 1900 eur 1697 eur + 203 eur
od 202 do 228 kW 2300 eur 2047 eur + 253 eur
od 228 do 254 kW 2700 eur 2467 eur + 233 eur
od 254 kW 3900 eur 2997 eur +  903 eur
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže elektroprditko ešte dostane 50% zľavu, a že nemajú žiadne úľavy a výhody.

Radovanek, mi chceš povedať že operak na partnera spalovak a partner elektrika je rovnaký??? Rozdiel v nákupnej cene je 10 000€, niekde mas určite chybu, nie je možné aby si mal rovnakú splátku pri aute s rozdielnou cenou. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hezky to máte na Slovensku udělané s tou 50% slevou za registrační poplatek. Předpokládám,, že auta na plyn jsou na tom podobně. I když logiku má spíše ta elektřina, té máte na rozdávání a z čistých zdrojů (voda+jádro), kdežto plyn jedině z Ruska nebo draze odjinud. U nás je registrace jen 800,- paušálně, legrační podpora je odpuštění silniční daně, kterou platí jen podnikatelé, ale to je tak tisícovka ročně. Další podpory začaly v korupčně-byrokratickém duchu, jak je tady roky zvykem. Žádná jednoduchá sleva z ceny jako v Německu nebo na Slovensku, ale zvlášť podpory pro veřejný sektor a zvlášť pro podnikatele, občanům kulové. Ti první 2 musí sepsat dotační projekty, v nichž vyčíslí, jak jim z dotací podpořené elektrovozidlo nahradí stávající a jak tím prospějí straně a vládě, když použiji klasickou bolševickou terminologii. Pak slavná moudrá komise rozhodne, zda dá, či ne. Jiná komise to bude 5 let kontrolovat, zda naplnili závěry sjezdu KSČ nebo dotaci budou muset vrátit. Dotace obvykle 100-250 tisíc podle pořizovací ceny vozidla. Po špatné zkušenosti z přelomu 2016/2017 s oběma výzvami se vrchnost rozhodla milostivě přejít na 2017/2018 k nárokové dotaci, v podstatě jen vyplníte tabulky a podělíte se o miliony, k tomu určené. Už nárokově, bez komisí, jen po přezkumu tabulek byrokratem. Ovšem kontrola zůstává a udržitelnost, kdy třeba nemůžete vozidlo prodat, je 3 roky. Podporuje se vše od motocyklů, přes komunální techniku až po náklaďáky a autobusy. Maximum je 600 tisíc na ta největší vozidla. U podnikatelů se podporuje i vybudování nabíjecí stanice fantastickými 80% z ceny, bez horního stropu, ovšem s hákem (páč háček se tomu říkat nedá). Protože podporu budování nabíjecí sítě má v kompetenci Ministerstvo dopravy a uvedenou dotaci spravuje přes Státní fond životního prostředí Ministerstvo životního prostředí (to máme byrokratů, starajících se vlastně o totéž, co, kdo z Vás na to má?), tak nabíjecí místo nesmí být veřejné. Jen pro firmu a její zákazníky. Už to očůral, jak je nejen v Česku zvykem, německý Lidl a před svými prodejnami buduje rychloabíječky pro svá vozidla a své zákazníky zdarma. Můžete říci, že tam mohou jezdit i lidé, co nic v Lidlu nenakoupí, ovšem prošlo jim to s jednoduchým argumentem. Nyní s koncem pracovní doby (7-21 h) rychlonabíječku prostě vypnout, do budoucna bude na parkoviště závora a buď si odemknete cestou ven paragonem z Lidlu nebo uhradíte parkovné. Podnikatelé v ČR tak získali hezký návod jak na to a naše elektromobilní asociace jim to doporučuje. Už se našli i ti, kteří sice prodejnu nebo parkoviště nemají, ale s kolegy podepíší Dohodu o provedení práce, čímž se tito stanou zaměstnanci s přístupem k rychlonabíječce. Byrokrat se nažral a logika, kdy spousta veřejných peněz padne na rychlonabíječku, která ale musí být zamknutá, byla uvedena do normálu.

S cenou leasingu prodávám, jak jsem  nakoupil. Prakticky to tak provozuje pan Krajčír, Polička u Svitav, firma Sampro, dnes už vlastnící i Teslu Model S a provozující nabíjecí místo na fasádě svého sídla http://wifi.sampro.cz/index.php?page=o_nas , do  nabídky zařadila i nabíjecí kabely, mimochodem velmi zdařilé a za velmi dobrou cenu http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html , stejně jako wallboxy. Navíc majitel tomu rozumí a je schopen udělat cokoliv na míru. Takhle jsme se tam všichni hezky nabíjeli cestou z Prahy v květnu 2018, když jsme si kupovali 3 Iony. Jeho je ta elektrická dodávka na konci řady.

Peugeot_Ion_3_ks_nabijeni_v_Policce_052016.jpg

Upraveno uživatelem Radovanek
obrázek Pežíků na firemní nabíječce
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud by někdo z místních přátel lva chtěl zkusit elektroauto za malé peníze, ale doslova vymazlené a s novými baterkami, tak nestor Pežotů v elektrice pan Zbyněk Běhal se rozhodl aktuálně prodat svou letitou P106 electric http://www.qauto.cz/indexP.htm

Důvod: nestíhá s ním jezdit, má nyní Nissan Leaf i dodávku Nssan eNV200.

Jen tak na okraj k těm nákladům, že se elektro dodávka prý nevyplatí - pan Běhal - elektrická verze NV200 proti spalovací je o cca 400tis Kč dražší, auto za rok najezdí asi 70tis km. To je jen v ušetřených nákladech na PHM cca 160tis Kč/rok. Tzn. rozdíl od spalovací verze se vrátí po 2,5 letech provozu. Za 5 let provozu auto uspoří jen na PHM 800tis Kč - tzn v podstatě se zaplatí celá pořizovací hodnota vozu jen tím, že se auto užívá. Jaký jiný pohon toto nabídne? Auto také absolvovalo první garanční prohlídku, která je stanovena výrobcem po každých 30 tis km, a která stojí cca 1500Kč - opět neporovnatelně méně proti spalovacímu motoru a to nás již nikdy nebudou čekat žádné výměny olejů, filtrů, rozvody, emise, chladících kapalin, špatné studené zimní starty, promrzlá nebo přehřátá kabina  atd. atd. A jedna obrovská výhoda na závěr:   elektrický motor při rozjezdu nikdy nechcípne !!! (leden 2016).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Netuším, o ceně - předpokládám - budeš vyjednávat přímo s majitelem. Stejný P106 stále v pohodě provozuje VŠB-TUO (na posledních stránkách prezentace http://www.odbornecasopisy.cz/data-ftp-user/konference/2015/Perspektivy_emobility_EloSYS_2015/06_HORAK_Elektromobilita_na_VSB-TUO.pdf) nebo nestor elektromobility a předseda APEL pan Vegr  (Test z roku 2007 https://auto.idnes.cz/exkluzivni-test-jak-jezdi-elektropeugeot-106-fz6-/auto_testy.aspx?c=A070425_144300_auto_testy_fdv nebo o cestě k moři 2013 http://www.hybrid.cz/elektromobilem-z-cr-k-mori-jde )

Nevěděl jsem, že pan Běhal  měl  k testu i elektrický pokus Škodofky, Green eLine z roku 2012 http://www.qauto.cz/testŠ.htm - test mne nijak nepotěšil, Wir shafen das - My to zvládneme, určitě neplatí. Byť kolega z Olomouce s VW eGolf je spokojen, pro mne to byl nejhorší zážitek se sériovým elektromobilem, když jsem s eGolfem jezdil. To jen pro ty z nás, kteří tady psali, že si počkají na koncernovou elektrickou Škdofku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, takže až tak moc malá zřejmě nebude. No nic. Nebudu vyjednávat s majitelem. Nemám rád inzeráty bez uvedené ceny (pokud to není na nějakou bezcennou blbost na vyhození), nebo s "cena dohodou", takže na ně nereaguji. Nechápu takové inzerující, stejně tu cenu budou muset jednou říct, ale co už.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...