Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

V 27. 11. 2017 at 16:03, Vvitty napsal:

Skoro bych rekl ze k tomu vyjmenovana skupina prijde uplne stejne jako k tomu ze jim do jidla rozpocitaji naklady na zrizeni a provoz parkoviste ktere je "zdarma" pro jinou skupinu zakazniku.

Porad je tu moznost vyberu, me do nakupnich center nedostane ani nabijeni zdarma (i kdybych mel do ceho nabijet).

To nebylo jen na nákupní centra, ale hlavně na samostatné restaurace, které už byly v tomto vláknu zmíněny samostatně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samostatné restaurace či jiné služby to řeší buď jako součást služby viz Saunový ráj Holice https://www.evmapa.cz/saunovy-raj nebo Davidův mlýn Kružberk https://www.evmapa.cz/daviduv-mlyn 16A 230V, 32A 400V, Mennekes Typ 2, obvykle zohledníme ve spropitném. Nebo je stanice rovnou vedena jako placená na parkovišti u restaurace viz BBQ Smokehouse - inChaNet Voštice https://www.evmapa.cz/bbq-smokehouse-inchanet . 

Ono to možná vypadá trochu hloupě, jako že mám na všechno odpověď, ale je nás necelé 2 tisíce elektromobilistů, hodně z nás má zkušenosti ze zahraničí, kde to stačí zkopírovat, takže na spoustu otázek jsou už odpovědi i praktická řešení. 

Infrastruktura je připravená a je všude. Každá škola v zemi má možnost ji obratem udělat, vystrčit zásuvku ven. A některé to už udělaly. Buď samy elektromobil používají nebo je to v rámci výuky - Střední škola automobilní Ústí nad orlicí https://www.evmapa.cz/stredni-skola-automobilni 230V 16A nebo Tábor Střední průmyslová škola https://www.evmapa.cz/tabor-stredni-prumyslova-skola  16A 230V, 16A 400V, 32A 400V.  Každá z 6.000 obcí také, viz Obec Černovice  https://www.evmapa.cz/obec-cernovice 6x230V/5A + 2x Mennekes Typ 2 .  Každá firma viz třeba TESS CZ spol. s r.o., Rychnov nad Kněžnou https://www.evmapa.cz/tess-cz-spol-s-ro  400V 32A  Mennekes Typ 2 nebo České Budějovice Dentamechanik s.r.o. https://www.evmapa.cz/ceske-budejovice-dentamechanik-sro 2x CHAdeMO. Každý rodinný domek, u kterého lze zaparkovat také, viz Budíškovice Zbyněk Danhel https://www.evmapa.cz/budiskovice-zbynek-danhel 16A 230V, 32A 400V  nebo  První solární elektrárna Ostrava-Plesná https://www.evmapa.cz/prvni-solarni-elektrarna-ostrava-plesna 16A 230V, 16A 400V . Každé nákupní centrum.........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Agrafik napsal:

To nebylo jen na nákupní centra, ale hlavně na samostatné restaurace, které už byly v tomto vláknu zmíněny samostatně.

Tech par restauraci, ev. fast foodu kde nabizeji dobijeni ma i to parkoviste jehoz provoz taky rozpocitavaji vsem...

Ve finale nema vyznam resit co vsechno je zapocitane v cene, podstatne je jestli je v rovnovaze cena, kvalita a ocekavani zakaznika.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radovanek, ver tomu že nie je infraštruktúra pripravená.

To že majú zásuvku von či už 16 alebo 32a ešte neznamená že je všetko ok. Nabíjanie by som prirovnal k pripojeniu cinkulara, keď to zapnú všetci naraz, len na 1 trafostanici, do 10 sekúnd nebude elektrika. Na rozšírenie elektromobily, je potrebné vymenit všetky elektrické rozvody a trafostanice.

U nás na dedine 10 rokov bojovali s elektrárňami, aby postavili novú trafostanicu pre cca 50 domov. Minulý rok sa postavila, a určite ju nikto neprojektoval na masové nabíjanie elektromobilov.

Píšeš že vás je 2000 , a ostatnych 1000 000 áut vám má robiť ústupky, alebo čo?

Je to ako s bio potravinami, tvrdí sa že sú bez pesticídov, postrekov a iných chemikálií, ale sú 3 x drahšie, nemali by byť 3 x lacnejšie? A kde je pravda? To že tvrdia že sú zdravé, neznamená že naozaj sú. Manželka má malú záhradku, a čo nepostriekala, to ani nevzislo, ešte aj tie posrate mrkvy musela postriekat, aby narástli, inac by ich zozrala pleseň.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele Radovane, to jsou všechno zbožná přání. Já podle papírů (spotřeba 4,9l) najedu na nádrž 1200km. Tesla papírově ujet až 550km. Takže tím jsme vyřešili papíry, reálně ovšem při cestě z Prahy do Říček lyžovat dojedu s Teslou opravdu na krev. Jestli jsi tam někdy byl, tak asi víš kde ji tam na parkovišti nabiju (navíc v zimě je tam 30cm sněhu a ledu v různém stavu). Nabíječka ve Vysokém Mýtě nebo v saunovým háji je mi k prdu. S TESS v RK si mě pobavil. Jako že tam uprostřed poli v areálu bývalé traktorové stanice nechám stát Teslu a budu u ní čekat než se zmátoří? Do nejbližší civilizace tak 2-3km, to jo, to nadšeného majitele luxuryElectroCar za 3mega jistě potěší (jo v areálu je možná i benzíka, sice humus, ale nebudeš tam kysnout hodiny :aut).

Aktuální způsob elektromobility je pro 85% lidí naprosto nevhodný, řešením je právě palivový článek, jenže to chce nějaký převratný objev, nejlépe bez vodíku, protože vodík je problém sám o sobě, vysoce těkavý, špatně skladovatelný, reaktivní, nebezpečný s drahou (energeticky neefektivní) výrobou... Prostě problém. Ale palivový článek je lepší budoucnost než umanutý Musk s méééégabaterkama. Jak do nich tu energii nahrnu? Kdo bude mít ty vysoký napětí a proudy. Už 600V se považuje za ektrémně nebezpečné a na práci s nima už je norma. A při těch proudech, co tam tečou, to je fakt masakr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no a to ted Musk ještě uvedl tahac...udajne na nabiti spotřebuje to co 4000 domacnosti...

v ČR...je nějakých 170 tis nákladních aut..a kdyby se to melo prevest vsechno na elektro a porovnat se spotřebou domacnosti..tak to vychází na spotřebu 680 mil domácnosti ...to aby zacli stavět rychleji jaderný elektrárny všude po svete...

 

ale jinak alernativam proti fosiliim fandím...nejak se to vyvinout musí a věřím ze revoluce jednoho dne prijde...

:aut

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano, často je úhel pohledu novinářů idiotský. Energie z baterií se dá využít, tahač má smysl, stejně jakou autobusy, lokomotivy. Tahač nikdo v nákupním centru nebude nabíjet a nebude s ním stát před panelákem. To je prostě smysluplné, správné. Auta už jsou problém. Rychlé nabíjení velké baterie = brutální proud (i kdyby to baterie dala), brutální proud znamená vysoké tepelné ztráty, takže to chce vysoké napětí, jenže to začíná být životu nebezpečné... Takže normální cestou je, že si auto bude elektřinu produkovat samo ze zdroje, jako je palivový článek nebo něco na ten způsob...

On to tu Radovan nerad připouští, ale i skladování většího množství energie vyžaduje jistý režim a bezpečnost. Natož potom opravdu velké množství. Nese to jistá rizika, podobně, jako sudy s benzínem... Prostě je to energie a je třeba být obezřetný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Vvitty napsal:

... a co teprve lokomotiva, ta spotrebuje totez co 8000 domacnosti.

-> je nutne se podivat dal nez za titulek blbe prelozenyho clanku. Treba na to ze jde o prikon pri nabijeni ktere trva pomerne kratkou dobu.

Tiez som čítal ten článok, lenze lokomotíva potiahne 1 000 000 kg, a užitočná váha "sa mala" zaplatiť aj so spotrebovanou elektrikou. Kdežto 40 ton je niekde inde. Ale to je " všeobecné" dobro, natahana infraštruktúra, s dostatočnou dimenzaciou. Čiže možno budú kamióny parkovať na staniciach, aby sa mohli nabiť :-)))))) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, mmartinkovic napsal:

Radovanek, ver tomu že nie je infraštruktúra pripravená.

To že majú zásuvku von či už 16 alebo 32a ešte neznamená že je všetko ok. Nabíjanie by som prirovnal k pripojeniu cinkulara, keď to zapnú všetci naraz, len na 1 trafostanici, do 10 sekúnd nebude elektrika. Na rozšírenie elektromobily, je potrebné vymenit všetky elektrické rozvody a trafostanice.

U nás na dedine 10 rokov bojovali s elektrárňami, aby postavili novú trafostanicu pre cca 50 domov. Minulý rok sa postavila, a určite ju nikto neprojektoval na masové nabíjanie elektromobilov.

Píšeš že vás je 2000 , a ostatnych 1000 000 áut vám má robiť ústupky, alebo čo?

Je to ako s bio potravinami, tvrdí sa že sú bez pesticídov, postrekov a iných chemikálií, ale sú 3 x drahšie, nemali by byť 3 x lacnejšie? A kde je pravda? To že tvrdia že sú zdravé, neznamená že naozaj sú. Manželka má malú záhradku, a čo nepostriekala, to ani nevzislo, ešte aj tie posrate mrkvy musela postriekat, aby narástli, inac by ich zozrala pleseň.

Věř, ale tomu čemu věříš, měř. Říká přísloví. Takže pokud dnes nejsou žádným problémem neustálé odběry tepelných čerpadel, kterými se vybavují nové domy (až 2000 W, čerpadlo dokonce dostává nižší sazbu podobně jako elektrické topení nebo přímotop po dobu 20 hodin denně), odběry oběhových čerpadel kotlů na různá paliva starých domů (většinou 200 W v topné sezóně celodenně), odběry rychlovarných konvic (500-2000 W po dobu minut, většinou v podobnou dobu, opakovaně několikrát denně), odběry elektrických trub (až 3000 W po dobu několika hodin, většinou v podvečerní špičce a o víkendech v průběhu dne), odběry mikrovlnek (až 2500 W v řádu desítek minut), odběry praček, myček nádobí a sušiček (obvykle 1-2000 W v řádech hodin), vykrytí špiček, když se všichni vrátí domů z práce, vykrytí odběrů elektrických bojlerů (spirála má obvykle 2000 W a funguje v řádu hodin denně, aby vodu dokázala ohřát, jde de facto o obrovskou rychlovarnou konvici), které najíždějí obvykle koordinovaně na nižší sazbu v průběhu dne i několikrát, tzv. noční proud (není jen jeden, jsou 4 s různými pásmy), odběry cirkulárek a dalších spotřebičů kutilů, napojených na 400V 16-32A zásuvky, tedy s odběry 11.000-22.000 W v řádu desítek minut, tak věřte nebo ne, ale elektromobil s nabíjením ze zásuvky 230V 16A, tedy výkonem 3600 W, to udrží taky. I ty větší, pokud by chtěli nabíjet 11 nebo 22 kW výkonu. Nikdy si to všichni nezapnou naráz. Hypotetické situace nemá cenu řešit. A pokud už ano, tak to bude stejné, jako na malých vesnicích, kde jim opakovaně vypadává proud a distributor tam dříve nebo později trafostanici vymění. Ale elektromobil důvodem nebude.

Distributoři mají monopol - ČEZ sever, EON jih republiky, PRE Prahu, takže proto jim všechno tak dlouho trvá.

Je nás 2000 a jaké ústupky chceme po zbylých 5.172.000 vozidlech? To mi porosím  objasni. Jako že my jim s elektromobilem neparkujeme u čerpacího stojanu a oni nám na nabíjecím místě ano?

Že někdo umí a jiný neumí pěstovat bio zeleninu není otázkou chemie, ta chemie je tam proto, aby půda unesla jednodruhovost a stejné zatížení. Pak může být taková vyrobená strava levnější. Zkus si od jara do podzimu jíst jen salám a pít jen vodu. A tak rok za rokem. To je totiž totéž, jako pěstovat na 1 místě pořád dokola stejné plodiny se stejnými nároky. A když půdu zoráš, pokypříš a pohnojíš, kam myslíš, že se ti vrhne plevel? No přece do obnažené panenské půdy. Zkus si přečíst něco o permakultuře, což je v podstatě moderní pojetí přístupu našich předků, a manželka možná pesticidy, fungicidy, umělá draselná hnojiva a další chemii nebude potřebovat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Pacho69 napsal:

Hele Radovane, to jsou všechno zbožná přání. Já podle papírů (spotřeba 4,9l) najedu na nádrž 1200km. Tesla papírově ujet až 550km. Takže tím jsme vyřešili papíry, reálně ovšem při cestě z Prahy do Říček lyžovat dojedu s Teslou opravdu na krev. Jestli jsi tam někdy byl, tak asi víš kde ji tam na parkovišti nabiju (navíc v zimě je tam 30cm sněhu a ledu v různém stavu). Nabíječka ve Vysokém Mýtě nebo v saunovým háji je mi k prdu. S TESS v RK si mě pobavil. Jako že tam uprostřed poli v areálu bývalé traktorové stanice nechám stát Teslu a budu u ní čekat než se zmátoří? Do nejbližší civilizace tak 2-3km, to jo, to nadšeného majitele luxuryElectroCar za 3mega jistě potěší (jo v areálu je možná i benzíka, sice humus, ale nebudeš tam kysnout hodiny :aut).

Aktuální způsob elektromobility je pro 85% lidí naprosto nevhodný, řešením je právě palivový článek, jenže to chce nějaký převratný objev, nejlépe bez vodíku, protože vodík je problém sám o sobě, vysoce těkavý, špatně skladovatelný, reaktivní, nebezpečný s drahou (energeticky neefektivní) výrobou... Prostě problém. Ale palivový článek je lepší budoucnost než umanutý Musk s méééégabaterkama. Jak do nich tu energii nahrnu? Kdo bude mít ty vysoký napětí a proudy. Už 600V se považuje za ektrémně nebezpečné a na práci s nima už je norma. A při těch proudech, co tam tečou, to je fakt masakr.

Neboj, stejně jako to udělali v Krkonoších, když jim tam začali jezdit elektromobilisté, tak to udělají i v Říčkách. A navíc kapacita těch baterek se neustále zvyšuje při zachování velikosti a pouze procentním zvýšení váhy. Takže spousta aut ji potřebovat nebude. Po cestě máš 2 rychlonabíječky v Hradci Králové. Výkon 50 kW, i tu Teslu tam nabiješ za 16 kWh za pouhých 20 minut, když bude potřeba. Jen tak na okraj - není trochu perverzní strávit 5 hodin v autě v zimním provozu (mapy.cz, Praha-Říčky 180 km, v nejlepším případě za 2:22 hod.), aby jsi 9-16 s přestávkou na oběd - odhadem 6 hodin - jezdil na sjezdovce?

Aktuální způsob elektromobility je pro 85% lidí naprosto vhodným řešením, neujedou denně více než 60 km a na delší, třeba víkendové vzdálenosti - jim stačí buď auto s větší baterií nebo fungující sít rychlonabíječek. Do konce roku 2018 jich má být v ČR zhruba 200 a to po všech hlavních tazích a ve větších městech.Jinak budou muset EON i ČEZ vracet dotace, což oni neradi. Nabíjecí problematiku neřeš, taky neřeším limity vstřikovacího čerpadla. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Fruktis napsal:

no a to ted Musk ještě uvedl tahac...udajne na nabiti spotřebuje to co 4000 domacnosti...

v ČR...je nějakých 170 tis nákladních aut..a kdyby se to melo prevest vsechno na elektro a porovnat se spotřebou domacnosti..tak to vychází na spotřebu 680 mil domácnosti ...to aby zacli stavět rychleji jaderný elektrárny všude po svete...

ale jinak alernativam proti fosiliim fandím...nejak se to vyvinout musí a věřím ze revoluce jednoho dne prijde... :aut

pacho69:

ano, často je úhel pohledu novinářů idiotský. Energie z baterií se dá využít, tahač má smysl, stejně jakou autobusy, lokomotivy. Tahač nikdo v nákupním centru nebude nabíjet a nebude s ním stát před panelákem. To je prostě smysluplné, správné. Auta už jsou problém. Rychlé nabíjení velké baterie = brutální proud (i kdyby to baterie dala), brutální proud znamená vysoké tepelné ztráty, takže to chce vysoké napětí, jenže to začíná být životu nebezpečné... Takže normální cestou je, že si auto bude elektřinu produkovat samo ze zdroje, jako je palivový článek nebo něco na ten způsob...

On to tu Radovan nerad připouští, ale i skladování většího množství energie vyžaduje jistý režim a bezpečnost. Natož potom opravdu velké množství. Nese to jistá rizika, podobně, jako sudy s benzínem... Prostě je to energie a je třeba být obezřetný.

mmartinkovic:

Tiez som čítal ten článok, lenze lokomotíva potiahne 1 000 000 kg, a užitočná váha "sa mala" zaplatiť aj so spotrebovanou elektrikou. Kdežto 40 ton je niekde inde. Ale to je " všeobecné" dobro, natahana infraštruktúra, s dostatočnou dimenzaciou. Čiže možno budú kamióny parkovať na staniciach, aby sa mohli nabiť :-)))))) 

Zapomeňte na dementní články pisálků idnes atp., jejichž oblíbenou jednotkou je počet vozů Favorit nebo počet fotbalových hřišť. 1.000.000 osobních elektrických aut v ČR spotřebuje při ročním nájezdu 20.000 km pouze 1/4 průměrných ročních přebytků výroby elektřiny, 4 TWh z 16. Přednáška Ing. Marušinec z VUT Brno, konference Elektromobil je realita, 12.5.2017 Ostrava. 

Skladování většího množství energie není jen o bateriích. I dům může využít kinetiky závaží, stlačeného vzduchu a XY dalších způsobů, kterou jsou replikovatelné v malém. Máš pravdu, je to energie a proto třeba opravovat elektormobil může jen poučený elektromechanik s vyhláškou, běžné věci i běžný mechanik, ale až po bezpečném odpojení napájení elektromechanikem.

Vidíš, objevil jsi sám jeden z infrastrukturních bodů - nádraží. Ale nejsi první. V Ostravě čekáme 3.rok na splnění slibu ředitele Dopravního podniku, že z páteřních linek tramvají budou z konečných vyrážet do okolí elektrobusy, které se tam budou i nabíjet. zatím jsme se v listopadu 2016 dočkali jen náhrady 105 starých nafťáků plyňáky.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Keďže naši predkovia pestovali zdravšie potraviny, nemali priemysel, exhalaty z elektrární, áut, kyslé dažde, a podobne veci, čiže porovnanie nie je na mieste. Nikdy sa nepracuje rovnaká plodina na 1 mieste, a predstav si že rylujem a hnojim kravskym hnojom a kompostom. Kvalitu vody neovplyvnís, dažďová je s nečistotami z ovzdusia, riecna obsahuje rôzne plesňové zárodky, vodovodna chlórovaná.

Čo sa týka ústupkov, myslel som na ceny elektriny pri nabíjaní nebudú za cenu parkovneho, či cenu obeda a pri rozšírení áut na nabíjackach bude asi natresk.

Vies aký je podiel elektro aut v okolitých statoch voči spaľovacím?

Asi najviac som ich videl v Amsterdame, dnes 2 x Leaf. Inac Iona ani Kiu som naživo nevidel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, zvysuje sa kapacita bateriek, ale cim vyssia kapacita, tym vyssia cena vozidla. Navratnost elektro auta voci spalovaciemu sa tak predlzuje a je na takej hranici, ze auto nema taku zivotnost, cize aka uspora ? Ziadna. Tak nepis, ako su tie auta usporne. Ak stale porovnavas iba to, kolko stoji kilometer na benzin a na alektriku, tak ano, je to lacnejsie, ked zaratas cenu auta, prerabas. A uprimne, do auta typu Ion a podobne by som v zivote zenu neposadil a duplovane nie zenu s dietatom, pri takom aute celna zrazka s chrustom je riziko zranenia posadky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, předkové se možná měli lépe z hlediska průmyslových dopadů, ale jinak to stálo za 2 věci. Mor a další epidemie byly právě z důvodu znečištění vody, splašků všude kolem a závadných potravin. Po nástupu průmyslu, ale i před ním v době koncentrace měst, se kromě výše uvedeného topila města a vesničky v dýmu z ohnišť v každém domě. Takže bych s nimi fakt neměnil.

Je to možné, že se ceny nabíjení změní, nabíječky budou více obsazeny, možná i jako pumpy ve špičkách. Ale pořád by mělo 80% nabíjení probíhat doma nebo v práci v době, kdy elektromobil parkuje, z pomalé běžné zásuvky.

Podíly jsou velmi malé, i v nejvíce zasažených státech v řádech procent. Oni taky výrobci stále chrlí jen spalováky, takže fakticky není z čeho je zvednout. I Škoda řekla, že na 1/3 elektrovozby se dostane kolem roku 2025.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, TomasARN napsal:

Ano, zvysuje sa kapacita bateriek, ale cim vyssia kapacita, tym vyssia cena vozidla. Navratnost elektro auta voci spalovaciemu sa tak predlzuje a je na takej hranici, ze auto nema taku zivotnost, cize aka uspora ? Ziadna. Tak nepis, ako su tie auta usporne. Ak stale porovnavas iba to, kolko stoji kilometer na benzin a na alektriku, tak ano, je to lacnejsie, ked zaratas cenu auta, prerabas. A uprimne, do auta typu Ion a podobne by som v zivote zenu neposadil a duplovane nie zenu s dietatom, pri takom aute celna zrazka s chrustom je riziko zranenia posadky

Nemáš pravdu, podívej se do ceníků za uplynulé 4 roky. Za stejné peníze dnes dostaneš větší baterii i výbavu. Návratnost počítají podnikatelé, u občanů je to nesmysl. Když 80% nových aut kupují firmy a 80% ojetin občané, tak co zde řešíš? Individuálně mohu poměřovat co si koupím spalovacího a co elektrického 1:1 velikostně, stářím, najetými kilometry, kolik mne to bude stát v pořizovačce, následném servisu, projetém palivu. Úspornost je jasná, tu elektromobil prokazovat provozně nemusí. Masově vyráběný se pak lehce dostane na ceny dnešních spalováků i pod ně. Fotovoltaické panely spadly za 10 let na 40% původní ceny, měniče k nim na 1/2. 5 let po mně si soused koupil 3x větší elektrárnu za 1/2 mojí ceny. Elektromobilita kráčí stejným směrem.

Není řešením posadit ženu do velkého auta, protože do většího ji posadí Tvůj soused. A kde skončíte? U tanku? Dnešní perverznost kdy 2,5 tuny plechu SUV ve městě zabírající 5x2 metry a skoro 2 na výšku vezou 50 kg blondýnu, 10 kg dítě a 2 kg psa určitě nechceme jako standard, nebo ano? A bezpečnost provozu není o SUV a Ionu, ostatně dostat do kotrmelců lehkým požďuchnutím zezadu z boku SUV není paradoxně žádný problém. Tak jsou "bezpečná".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Este raz si to precitaj, pisem, ze väcsia baterka je vysia cena, nie, ze cena je vyssia ako pred 4 rokmi. Cize ak auto s lepsou baterkou, tak stupa cena vozidla a dojazd aj tam mizerny. Ak sa stretne to väcsie auto s nakupnym vozikom, tak ako dopadne nakupny vozik ? Ked sa stretne velke auto s velkym autom, tak nasledky su mensie. A co sa tyka parkovania, aky je rozdiel, ked sa na vyznaceny box postavi Ion a SUV ? Ziadny, stale zabera jeden box.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže větší baterka u Nissanu Leaf 30 kWh stála sice 800 oproti 730 u 24 kWh, ale ve výbavě auta bylo standardem vše, co se muselo u 24 kWh dokoupit a nakonec to bylo za více, než 800 tisíc Kč. Počkáme si, na jakou cenu vyšplhá v březnu 2018 Leaf se 40 kWh baterkou, dnes byl představen v Praze. První Iony se vozily se 14 kWh bateriemi a slabším motorem a stály okolo milionu. Já sice koupil 16 kWh a silnější motor za 439, speciální cenu, ale v nabídce byly tehdy už běžně za 550. Takže nejen pokles ceny, ale i navýšení baterie. Tesla dodávala průběžně lepší výbavu, větší baterie, cena se lišila jen málo a dokonce byla i menší než horší baterie půl roku předtím.

Mizerný dojezd, mizerný dojezd, mizerná mantra. 280 nebo 350 km na 1 nabití je taky málo? Kdy je to málo? Pro koho je to málo? Kdo dnes potřebuje a opravdu využije 1000+? Kdy? Kolikrát ročně?

Ano, obvykle větší auto, 2,5 zbytečné tuny plechu, zruší běžné menší auto s 1-1,5 tunou plechu. V jistých úhlech nárazu. A proto budeme všichni jezdit ve 2,5 tunách? Nebo radši ve 3?

To není jen o parkování, ten rozměr vadí všude, i v provozu. 2 auta po 5 metrech s rozestupem zaberou s přehledem místo 3 městských aut. Standardní normované parkoviště dnes obvykle SUV nepojme, stojí od čáry k čáře, minimálně zrcátky. Takže 1 box a části obou boxů kolem, aby se dalo vystoupit. Ale ta základní úspora je obestavěný versus využitelný prostor, pro lidi i náklad. A ten mají tato auta mizerný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...