Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

před 54 minutami, Agrafik napsal:

... Jak k tomu přijde ten , který přijde pěšky, přijede na kole ... a má to zaplatit?, aby to bylo "zdarma" pro jinou skupinu zákazníků?...

Nemusí nic platit, pokud nechce. Nikdo ho nenutí tam vůbec chodit, má možnost výběru. Já tomu s oblibou říkám  "hlasování nohama". Pokud se mi něco nelíbí, tak to prostě nevyužívám, nechodím tam, nenakupuji tam. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Radovanek napsal:

To AgrafiK: Kdepak za každou cenu, to jen začíná být čím dál tím použitelnější.

Všichni mohou nadávat - a je jedno čím a jak dorazili. Pěší má hezké chodníky, jezdící schody, šatnu na kabát a zavazadlo, dokonce i čištění a leštění bot automatem zdarma. Uživatel MHD zastávky kolem dokola celého obchoďáku, u nás trolejbus i tramvaj, tu druhou na páteřní lince. Dokonce i vlak a dálkový meziměstský autobus se speciálním moste od autobusového i vlakového nádraží. Plus to co pěší. Cyklista pak cyklostezku až k obchodu a k tomu stojany na kola. Plus to co pěší. Automobilista - bez ohledu na pohon - příjezdové komunikace a několik pater podzemních garáží. Zdarma v pracovní dny 2 hodiny, o víkendech zcela zdarma. K tomu vyhrazená místa podle různých typů řidičů (invalidi, rodiny s dětmi, elektromobilisté) a placenou myčku v garážích. Elektromobilisté mají zdarma nabíjení, kvůli spalovacím pohonům jede nonstop odvětrávání garáží, jinak by tam všichni umřeli. Což elektromobilista vůbec nepotřebuje, tomu stačí tolik vzduchu, co má pěší. Všichni řidiči a posádky aut bez rozdílu pohonu mají k dispozici to, co pěší. A teď mi řekni, jak  k tomu ty jednotlivé skupiny mezi sebou přijdou, že musí v ceně zboží platiti něco tomu druhému? :myslim

To Milan+: To já dělám rád, ale  na hrubý pytel, hrubá záplata.

Takže  na Tvých prezentacích elektro se také takhle vyjadřuješ? 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To oddie: Správně. Já teď občas hlasuju i zásuvkou :) V Nové Karolině, Tescu a v Avion Shoping parku mne nabít nechají, navíc i zdarma, kdežto ve Futuru není zhola nic. Zato tam mají pré spalovací auta, je tam Futurum benzínka, dokonce při nákupu v OC dávají na benzínce slevy na litr paliva.

To Milan+: vhodně ložené slovo z psychiatrie nebo dokonce společností vnímané jako slovo sprosté má v prezentacích úspěch zaručen skoro vždy. S tím nikdo nic nenaděláme. 

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 11/26/2017 at 15:52, Radek Hurvajz napsal:

No budiž, ignorant ješte možná jo, ale dementi už ne, jde to napsat i jinak.

Z posledniho přispěvku nebylo uplně jasný že zabrali mista u nabiječky. Musel jsem se vratit k předchozimu přispěvku. Nejsou na to prostě zvyklí no, kvuli tomu nemusí být hned dementi.

Jako ze takova obdelnikova vec s napisem Parking Reserve je neco na co si je treba zvykat?

Mas recht, u nas pred kanclem si za rok taky nezvykli na to ze je tu jednosmerka a jeste troubi kdyz jim clovek neuhne.... budu cekat az si zvyknou :D:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 hodinami, Agrafik napsal:

To, že je nabíjení "zdarma" jak se zde prezentuje - v nákupních centrech , restauracích s tím, že je to promítnuté do cen jídla, výrobků... je přinejmenším úsměvné. Jak k tomu přijde ten , který přijde pěšky, přijede na kole ... a má to zaplatit?, aby to bylo "zdarma" pro jinou skupinu zákazníků?. Tato skupina by taky mohla nadávat, že je parkoviště plné aut bez ohledu na typ pohonu.

Skoro bych rekl ze k tomu vyjmenovana skupina prijde uplne stejne jako k tomu ze jim do jidla rozpocitaji naklady na zrizeni a provoz parkoviste ktere je "zdarma" pro jinou skupinu zakazniku.

Porad je tu moznost vyberu, me do nakupnich center nedostane ani nabijeni zdarma (i kdybych mel do ceho nabijet).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky už mě nebaví číst, že jsem (píp) a smrdím a kdoví co ještě, když nejezdím elektrokřápem od nabíječky k nabíječce. Pseudořešení, vhodné pro pá nadšenců, co si potřebujou vozit prdel do nákupního centra nebo na nádraží mi je k ničemu. Kamarád má peněz jak sraček, přesto, že by neměl problém si koupit Teslu, tak si koupil raději hybrid, neboť nemíní přizpůsobovat svůj rozvrh nabíjecím stanicím. A to má solar na střeše. Tak si koupil Mercedes E plug-in hybrid (pořád ho stál asi půlku co stojí Tesla a nedá se říct, že by to byl nějakej holous), do práce a zpět dojede na elektriku (malý město), ale není na ní závislej, nemusí se bát si zatopit nebo pustit klímu, nedejbože přidat plyn... Když zapomene nabít, neznamená to, že neodjede. A koupit si Teslu na dojíždění do práce může jen úchyl (ne že by jich bylo málo). A teď s tim přijedeš ke známým a vycucneš jim 60kWhm v ceně 5kč/kWh, ty kráso to je čtvrtina jejich měsíční spotřeby, to určitě budou chtít, abych přijel znova. A když to neudělám pojedu jak připosránek (potkávám je na D11, jedoucí 100km/h) abych dojel domů... Ne to fakt ne.

Nákupní centra nemám rád, ale občas do nich bohužel musím. Až k půl parkovištím pro invalidy přibyde druhá půlka pro "zelený" vyžírky, přestanu je respektovat...

tímto se přestávám angažovat v tomto tématu, odmítám číst kecy o jednoduchosti elektroauta oproti "spalovacím dinosaurům" a pod. Jako vystudovaný elektrotechnik velice přesně vím, jak "snadné" je navrhnout špičkový trakční motor spolu s ostatními elektroobvody, řídícími pohon a rekuperaci, to dokáže totiž každej radovánek. A jak se elektro součástky neopotřebovávají, protože se netočí, i když nimi tečou stovky ampér... Ne fakt ne, na elektroautě se nemá co pokazit, a oprava je za hubičku. Jsou to kecy.

Můj názor je dostatečně jasný, jednou se budeme muset nasměrovat k jiným druhům paliva, elektromobilita v současné podobě je slepá ulice (ani ne ulička). Pokud má být udržitelná, musí si auto umět elektřinu efektivně a ekologicky vyrobit samo nebo mít baterii s dostatečnou kapacitou dobytelnou v řádu jednotek minut na komerční stanici (protože proudy tam tekoucí (ale i napětí) si domů asi každej nepořídí).

Tímto přestávám reagovat a sledovat toto fórum, minimálně do doby, kdy se v elektromobilitě neobjeví něco revolučního.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vies, ked si nevie obhajit, ze elektro je lepsie tak ma take vyjadrovanie ake ma a mysli, ze niekoho tym presveci, ale je nas tu vela co vie, ze elektro zatial nie je ani trochu dostacujuce. Inak sused kupil elektro auto, take male, pre vnuka a jazdi s nim okolo domu :), ale aj v tomto pripade je to elektro zle, huci to a dieta nema pohyb. Cize elektro nieeeeee, max bicykel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Pacho69 napsal:

... A když to neudělám pojedu jak připosránek (potkávám je na D11, jedoucí 100km/h) abych dojel domů... Ne to fakt ne.

To asi nebude typem paliva, co? Protoze jinak by pri poctu aut ktere na dalnici potkavam jak jedou +-100km/h musely na te dalnici jezdit vsechny elektroauta co v tehle zemi jsou. Nonstop.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tam myslím, že u Tesly to právě bude kvůli dojezdu. Pokud se vrací odněkud z dále nebo nenabil, když pojede 100, ujede třeba ještě 100km, když pojede 130, ujede jen 60km. Což může znamenat, že dojedeš nebo nedojedeš... Ale i fosilními palivy se takto dá šetřit a jet se spotřebou třeba o litr a půl menší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozdiel je v tom, ze s elektro musi a so spalovakom chce a ak bude mat dalsi elektro, co jazdia normalne, tak na dialnici budú dalsi co idu 100, aj ked nechcu

Edit: neda sa do nekonecna jazdit so spalovakom, musi prist alternativa, adekvatna, ta este neprisla. Cize v sucasnosti nadavat na ludi, co maju spalovak, lebo nic adekvatne im nebolo ponuknute je prejavom ubohosti

Upraveno uživatelem TomasARN
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mnozstvi nabijecek roste a zrovna zminovana Tesla by nemela mit problem s dojezdem po CR, resp. k nejake te nabijecce - kolem dalnic jich je nekolik. Pri cene 5.- za kWh bude jejich pocet rust stejne jako pocet elektro aut protoze se to distribucnim sitim vyplati, draty uz tam jsou takze jde o stojan, kus asfaltu, platebni stojan a vzdaleny dohled. Kolik potkavas na dalnici tech elektrickych nakupnich tasek na jezdeni kolem baraku? I kdyby tady do zitra pocet elektroaut stoupnul 10x a vsichin jezdili 100 km/h tak se to na te dalnici vyrazne neprojevi, pri srovnani s mnozstvim tech co setri palivo, autobusu, kamionu atd...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ježdění kolem baráku je neekologické s jakýmkoliv autem. V dobách, kdy 85% energie vyrábíme z fosilních paliv. Takže k čemu to je? Co ušetříš na provozu (kolem baráku asi neprojezdíš 20tkm ročně), o to vyšší je pořizovací cena (prázdná nádrž stojí 5tis, prázdná baterka 300tis, odpovídající té nádrži spíš 500tis). Rozdíl v průměrné ceně paliva je díky dani zhruba 3násobný. Takže návratnost investice městského auta je cca 10-12let. Má to tedy smysl, vzhledem k tomu, že o žádnou ekologii nejde?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

+ podstatne zjednoduseni parkovani ve vnitrni Praze na pristich nekolik let.

+ presun casti znecisteni mimo mestskou aglomeraci

... od zacatku tu pisu ze si nedelam iluze o tom ze by to bylo extra ekologicke. Motivace muzou byt ruzne.

Upraveno uživatelem Vvitty
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jste se nám ale rozjeli chlapci. Já vím, že časem všichni přejdete na elektriky, tak Vás tady je seznamuji s pionýrskými začátky. Tesla je už mimo tyto začátky, verze 90 a 100 kWh baterie běžné denní dojezdy vůbec neřeší. Pokud se někde plouží, je to obvykle přání majitele jet v klidu na asistenta řízení, nepřesně označovaného autopilot. Což v pravém pruhu dálnice jde, v levém Vás každou chvíli vyblikává nějaký 160+.

Rychlonabíječky rostou jak houby po dešti, do konce 2018 jich má EON podle dotace z EU postavit 36, ČEZ dokonce 20+63, dostal 2 dotace (sever jich hlavní tahy a východ západ hlavní tahy). Nejnověji ČEZ v prosinci otevře konečně na Moravě Olomouc, 2 rychlonabíjecí stojany, na stejném místě roste 8 Superchargerů Tesly, bude to třetí Supercharger v ČR. Soukromníci taky nespí, Moravu už máme slušně pokrytou i bez gigantů.

Revoluční elektromobily - zvané eufemisticky vodíkový automobil, kde místo chemické baterie je vodíkový článek - se začínají objevovat, dojezdy 1000+ na jedno naplnění. Aktuálně o nich píše i MFDnes v příloze, páč ropáci si naivně myslí, že vodík se spaluje ve spalovacím motoru a neví, že to je elektromobil - vodíková Honda Clarity. 

Ježdění kolem baráku je neekologické s jakýmkoliv autem, o tom žádná. Kdyby fungovala MHD nebo jsme měli infrastrukturu kolem domu á la sídliště a pracovali v místě, nikdo by to neřešil. Aktuální stav naší výroby elektřiny v ČR je zde online http://oenergetice.cz/vyroba-elektriny-v-cr/V České republice se ročně vyrobí přibližně 83 TWh elektřiny. Nejvíce se vyrobí z hnědého uhlí (cca 42 %). Druhá v pořadí je výroba v jaderných elektrárnách, které vyrobí kolem 35 % elektřiny v ČR. Elektřina z OZE se podílí cca 11 procenty a černé uhlí tvoří cca 6 % elektřiny v ČR. Takže už jsme co se uhlí týče pod 50%. 

O ekologii jde v okamžiku, kdy žádnou energii nepotřebuji vyrobit. Následně v okamžiku, kdy ji potřebuji hodně málo. A v okamžiku, kdy ji mohu vyrábět z OZE a ukládat k pozdější spotřebě. Což OZE a elektromobilita (kola, motorky, auta, busy, náklaďáky, vlaky, metro, tramvaje, trolejbusy) ideálně splňuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je jen tvé zbožná přání. I se 90kW baterkou při 130km/h (a občasném výletu nad 130) 400km dojedeš hodně na krev. Takže jen hloupá kecy. Pokud pojedu na otočku zalyžovat třeba do Říček (180km), na parkovišti se tam můžeš zapojit leda víš kam, auto tam v -5 bude stát celej den, tak si od Poděbrad škaredě rozmyslíš, jak pojedeš, obzvláště pokud si ráno trochu "spěchal". A protože nejspíš nepotkávám samý 90 a 100kW baterky, ale spíš 65-70, tak jsou možná nervózní i dýl...

Asi nás všechny považuješ za pitomce, protože fakt jen idiot si může myslet, že se vodík v autě spaluje :bacha. Bohužel výrova vodíku je tak energeticky náročná, že dokud se to nenaučíme dělat "nějak jinak" než elektrolýzou vody, bude tato produkce z hlediska efektivity horší, než produkce paliv pro spalovací motory.

Mezi OZE se počítá i pálení dřeva, štěpky nebo biosraček, včetně bioplynu. Jejich pálení je ekologie sama (made in EU)...

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každé Tesle zadáš cestu a ona sama Ti řekne, zda je potřeba po cestě nabíjet. Navíc k tomu přistupuje Tvoje zkušenost s rychlostmi. Navíc ať jedeš do Říček odkud chceš (bavíme se o orlických Horách, Dolní Moravě, že?) tak pohledem na https://www.evmapa.cz/ najdeš v okolí všemi směry rychlonabíječky 50 kW (Vysoké Mýto, Mohelnice, Šumperk, Svitavy, Pardubice, Hradec Králové...) nebo Mennekesy 22 kW. Obojí umí Tesla zpracovat. Není potíž do cíle cesty předem zavolat a nabíjecí místo si tam prostě dohodnout. Všechny hospody a hotely tam mají červený pětikolík 11 nebo 22 kW, o vlecích nemluvě. Auto v -5°C klidně stát může, před odjezdem dám vyhřívat sedačky a mírně zatopím nad nulu, předpokládám, že nikdo nepojedeme v autě v tričku s krátkým rukávem nebo v nátělníku. To samé platí jak pro kapacity baterek 65-70, tak pro 90-100.

S tím vodíkem jen reprodukuji většinový názor. Prostě to tak je, lidi si myslí, že je to stejný plyn jako LPG, CNG. Stejně tak si většina lidí myslí, že elektromobily musí mít síť nabíječek a Tesly u nás nemohou jezdit, páč donedávna tu nebyl Supercharger žádný. Většina nevěří, že se to nabije z každé zásuvky, že je to jen otázka kapacity zásuvky, síly palubní nabíječky a času. S tou výrobou bodíku máš pravdu. Jediná plnící stanice v ČR jsou Neratovice, kde se měl využívat odpadní vodík z výroby. Bohužel je tak špinavý příměsemi a vlhký, že se tam vozí vlakem syntetický z ostravské chemičky, aby se mohl pokusně provozovat vodíkový autobus. Ekologie á la ropáci v praxi.

Ano, OZE všechno tohle pálí, protože jde o spotřebování odpadů nebo surovin v místě jejich výroby. Ano, pod dotačním dohledem EU se pak štěpka vozí kamiony z širokého dalekého okolí a pěstují se obilniny ke spalování pomocí ropáckých traktorů, ale to my z korupčního nastavení fotovoltaiky přece dobře známe, ne? S tím nemá OZE nic společného, to je práce zlodějů politiků a byrokratů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...