Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

před 18 hodinami, Milan+ napsal:

Co do toho tahas zdravotní pojištění,  už nevis  coby. 

To je totiž základ všeho, co se ovlivňování zdraví jedince týče. Jestliže máme veřejné zdravotní pojištění, což je lež, jako věž, jedná se o normální zdravotní daně, protože se platí procentem z příjmu bez ohledu na to, jak jsem jako pojištěný rizikový pro pojišťovnu, tak ty náklady na to, že lidé žijí v místech, kde se jim třepou baráky, kde hučí doprava od rána do noci, kde 80% znečištění připadá na dopravu a oni to celodenně dýchají, tak ty náklady platíme my všichni. Ne ten, kdo to všechno způsobuje a už vůbec ne ten, kdo mu to umožňuje. Tedy řidič špinavého vozidla a výrobce takového vozidla a prodejce paliv do něj. Ti všichni rýžují a externality platí ostatní.  V okamžiku, kdy budou lidi platit pojištění podle rizikovosti, tak skupinka bydlící vedle komunikace velmi rychle zatlačí na elektrickou trakci. Jakoukoli. Tichou, bez vibrací a bez jedů. Protože tím ušetří svoji kapsu a (ne)chtěným důsledkem se stanou zdravějšími.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, mmartinkovic napsal:

Menší článok o spoľahlivosti Tesly X, je to na predplatné, takže fakt iba časť + diskusia https://auto.sme.sk/c/20697625/zivot-s-teslou-x-nie-je-jednoduchy-majitel-chodi-do-servisu-kazdy-mesiac.html

Bjorna známe dobře a dlouho. Nedávno s přítelkyní projížděl ČR, tak si s ním někteří z nás dávali scuka, konkrétně v Bratislavě na Superchargeru. Opravdu má jedno z prvních aut, dokonce zdarma. vyhrál ho totiž jako člověk, na jehož doporučení si nejvíce lidí objednalo a uhradilo rezervaci na Model III. Takže si užívá systému Darovanému koni, na zuby nehleď. Bez škodolibosti, je to prostě fakt. Stejně jako to, že první Tesly v každém typu trpí. František Kubiš z Frenštátu p.R., jeden z prvních 3 majitelů Tesly Model S v ČR a první majitel Nissanu Leaf a vlastník FVE s bateriemi může srovnávat. Poté, co mu kolega nabořil jeho Teslu, tak mu ji odprodal a koupil si Sko model 2017. Podle něj i syna nebe a dudy. Prostě to neustálé zlepšování je masakr. Prohlédl jsem si to nové Sko v Hranicích na Moravě, kde jsme byli na předání 6 elektrobusů MHD, a i ta sedadla jsou pohodlnější než ve starších modelech.

Jinak u Bjorna se jedná o pořádnou nálož Tesle, 120.000 km za rok a půl je mazec. Navíc má jednu z první tisícovky tzv. sérii Founder, což byly "trochu lepší prototypy". Jak píše pán v diskusi - "S mojim autom by som musel ist pocas 120 000 najazdenych kilometrov 6x vymenit olej, olejovy filter, vzduchovy filter, raz brzdove dosticky, vymenit rozvody a nechce sa mi ist pozriet do navodu, co vsetko treba urobit aj ked sa nic nepokazi." Je nutné brát věci v kontextu. "Každý jeden deň musel najazdiť cca 220 km." Ostatně dnes automobilky fungují opravdu takto "Ak u aut vezmeme 5-rocny cyklus, tak prvy rok az dva sa vychytavaju problemy...potom sa dva roky auto vyraba tak, ako sa malo od zaciatku...a posledny rok uz zastarava, predbieha ho konkurencia. Pride dalsia generacia, clovek by cakal zlepsenie....ale nie, opakuje sa znova to isté."

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 minutami, TomasARN napsal:

Na nic nezatlacia, nie su posadnuty. Uz tu strasne veci splietas, clovek nevie si sa ma smiat alebo plakat

Všechno funguje přes peníze. Proč bychom tu jinak řešili zda elektromobil nebo spalovák. Že je to drahé, že to jezdí zdarma, že jsou v tom dotace a XY dalších věcí. Příklad? Zpoplatnili postupně všechna parkoviště a parkovací dům kolem nádraží v Ostravě-Svinově (90-150 Kč / den) a tak se lidé postupně přesunovali na ta nezpoplatněná, až žádné nezbylo. Pak obsadili ulice mezi domy, tak se tam stání zakázalo, protože blokovali čtvrť s rodinnými domky. A městská to nejen pokutuje, ale i odtahuje na druhý konec města. Pak lidé objevili nedaleký Hornbach a parkují u něj. Hornbach právě začal montovat závory a parkovací systém, dnes jsem tam byl pro vruty. Už dříve ale mnoho lidí, kteří mají MHD pod barákem, a přesto jezdili autem, objevili její kouzlo. Dokonce jim navazuje na vlaky a platby v ní se dají udělat přiložením kreditní karty. Tak auto začali nechávat s výjimkou brutálně ranních spojů (Regiojet v 02,30 a podobně chuťovky), kdy fungují tak maximálně taxíky, doma. Prostě jedeš několikrát měsíčně vlakem a cvakáš pokaždé 90-150 navrch. A pak Tě to přestane bavit (benzín a amortizaci přitom vůbec neřešili). A najednou je to díky platbě kartou v MHD a součtu stojí třeba jen 24,- Kč. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vlakom nejazdim, lebo cesta pre dve osoby je drahsia ako ist autom a elekticky nakupny vozik nekupim, lebo je to male, kratky dojazd, kazdy den chodime 4 az 5 do prace jednym autom a cez vikendy 400 km a na ten dojazd je Tesla a aj ked je nabijanie zadarmo, tak kym sa vrati investicia, tak zabudnem, ze som mal Teslu, lebo sa auto rozpadne, kedze navratnost je hadam az za nejakych 1 000 000 km a to sa Tesla nedozije

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, jo, no, nemáte tam konkurenci na železnici. To my v Česku taky ne, s výjimkou páteřní trasy. Takže na ní se moje dítě sveze 600 km za 180,- Kč tam a zpět, ale do Brna 400 km tam a zpět, kam jelo dnes, to České dráhy otaxovaly přes internet na 338,- a u poklady na 458,- Kč + slevu ISIC card nelze na spoje Intercity uplatnit. Člověk musí být u železnice hodně opatrný. Jako když zbývalo poslední místo v Pendolinu z Plzně do Ostravy jen v 1.třídě. 2.třída by stála 450,- Kč, první třída 800,- jednosměrně, a to mezi nimi kromě malého občerstvení a kávy v hodnotě 50,- Kč není rozdíl. Tedy s výjimkou barvy potahů sedadel a toho, že jídelák je hned za dveřmi. No, nedal jsem se, do Prahy dorazil za 130,- rychlíkem a v Praze tak dlouho lovil mobilem jízdenku, až pár lidí cestu fakt odhlásilo a já se vezl za 280,- 2.třídou  Pendolina domů (zavedly České dráhy možnost 15 minut před jízdou bez storno poplatků jízdenku vrátit). Ne že bych na Pendolinu nějak trval, ale ve středu odpoledne byl nějaký prime time nebo co, tak podobně povinně místenkový Regiojet i Leo expres byly vyprodané až do večera. 

Je fajn, že uplatňujete spolujízdu, když MHD nevyhovuje. 400 km o víkendu jedním směrem dá bez nabíjení akorát Tesla. Pokud je to součet tam a zpět, tak i silnější moderní elektromobily, ale musí v cíli nabíjet a pak je otázkou, zda tam jste tak dlouho. Protože většinou to bude asi jen o pomalé zásuvce 3,6 kW výkon, takže baterkáč 30 kWh = cca 9 hodin nabíjení. Ale protože jezdíte jen o víkendech, kterých je 52 do roka, tak to nemá nyní cenu řešit. To by jste fakt museli jezdit každý týden (20.800 km) plus přes pracovní týden dát alespoň 500 km (26.000), aby se oplatilo uvažovat o změně a rychlé návratnosti. Protože pak by to bylo o 46.800 km ročně, což při 8 litrech paliva za 30,- Kč je nezanedbatelných 112.320,- Kč jen za benzín. O zhruba 2 výměnách oleje a filtrů nemluvě. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Covece 30 stranek meles nesmysly za celou dobu sem od tebe neslysel nic rozumnyho. A ted dokonce vytahnes uz i zdravotni pojisteni no gratulace, myslim ze bys mel premyslet o pozici politika, oni taky dokazou celkem dlouho povidat a vypocitavat a vysvetlovat ale rozumne odpovedet ne..... Opakuju se na moje otazky nebo argumenty z predchozich stran si mi do ted neodpovedel..... Ono ani odpovedet nejde protoze je to pravda....

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono že sú všeobecne zle nastavené pravidlá na spojoch MHD, vlakov a autobusov je všeobecne zname, a kompetentný s tým nič nerobia, a občania si nájdu schodnejsiu cestu, či autom alebo elektro autom. Kto je koľko ochotný do toho investovať je druhá vec, no nákupná cena elektromobilu, a jeho prevádzka, v porovnaní s konvenčným autom po cca 10 rokoch je stále v pluse v prospech benzín/nafty.

Keď zratam aj trebars Daciu Duster, cca 350 000 Kc, a 10 rokov prevádzky, so všetkými výhodami, a nákladmi na Phm, môže to byť niekde na 700 000 Kc, kde elektromobily začínajú so všetkými limitmi. Duster má klimu, vyšší podvozok, 4x4, natankujes a ideš aj pri -20 bez obmedzení. O to ide.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Radovanek co som pisal o tom vlaku, tak som zabudol dopísať, ze k tomu vlaku musim ist este 2x autobusom, cize celkovo by to bolo 2x vlak, 4x autobus (to je obojsmerne), cize sa mi to oplati ist aj samemu autom, za dalsie tankujem za 0,80 eura omv max motion a spotrebu ma jedno auto od 4,5 litra do 5,5 litra a druhe od 5,2 do 6,6 litra, cize pocty su jednoduche, elektro ani nahodou a 99% ludi je na tom podobne, elektro sa im vzhladom na vstupne naklady neoplati

Upraveno uživatelem TomasARN
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně, musí to cenově zlevnit a z luxusního vozu stát běžným. Tak jako se nafťáky časem přiblížily benzínu a už i plyňáky jdou stejnou cestou. U elektrik jsme zatím ve fázi novější model s většími baterkami a lepší výbavou stojí stejně nebo jen nepatrně méně, než starší. Ostatně my, co pamatujeme Opel  Corsa nebo Ford KA za 500 a více Kč s DPH jsme to viděli i u zahraničních benzíňáků. Třeba můj spalovací Citroen Berlingo je ob tři generace a dokonce ve stejné konfiguraci o něco málo levnější, než jsem ho kupoval před skoro 10 lety já. Jenže minimální mzda tehdy nebyla 11 tisíc, ale 2,5.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Hafity napsal:

Na samotu s tebou.... :P

Jo, jo, uvažujeme o něčem podobném. Ovšem obstojné pozemky do 30 km od Ostravy jsou většinou vedle velké cesty, velké železnice, s dráty 400 kV nad hlavou, vedle prasečáku atp.. Nebo v krpálu, že bych tam rovnou mohl otevřít černou sjezdovku, nebo alespoň červenou. Našli jsme nedávno krásný mlýn na hranici chráněné krajinné oblasti. Jenže mezinárodní vlaková trať 120 metrů a svině z povodí Odry nechtěly o malé vodní elektrárně a opravě náhonu ani slyšet. Asi bych to nakonec prorazil, protože to zjevně chtěl postavit někdo z jejich známých a další kupec bezprostředně sousedící nemovitosti se úřadníkům nehodil. Ale zajeli jsme si tam a ty vlaky bych možná dal po 5 letech bydlení. Modernější osobáky ještě jakž takž, většina tam lítala 120-160 km/h, ale staré místní a hlavně nákladní vlaky děs běs. Rušná křižovatka v centru města hadra.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, agresssor napsal:

Covece 30 stranek meles nesmysly za celou dobu sem od tebe neslysel nic rozumnyho. A ted dokonce vytahnes uz i zdravotni pojisteni no gratulace, myslim ze bys mel premyslet o pozici politika, oni taky dokazou celkem dlouho povidat a vypocitavat a vysvetlovat ale rozumne odpovedet ne..... Opakuju se na moje otazky nebo argumenty z predchozich stran si mi do ted neodpovedel..... Ono ani odpovedet nejde protoze je to pravda....

Ale odpověděl, jenže Ty chceš potvrzení svých hypotéz a já v tom 4 roky jezdím. A nejen v Ionu, ale všech dalších dostupných elektromobilech. Proto fakt nemohu sloužit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, mmartinkovic napsal:

Ono že sú všeobecne zle nastavené pravidlá na spojoch MHD, vlakov a autobusov je všeobecne zname, a kompetentný s tým nič nerobia, a občania si nájdu schodnejsiu cestu, či autom alebo elektro autom. Kto je koľko ochotný do toho investovať je druhá vec, no nákupná cena elektromobilu, a jeho prevádzka, v porovnaní s konvenčným autom po cca 10 rokoch je stále v pluse v prospech benzín/nafty.

Keď zratam aj trebars Daciu Duster, cca 350 000 Kc, a 10 rokov prevádzky, so všetkými výhodami, a nákladmi na Phm, môže to byť niekde na 700 000 Kc, kde elektromobily začínajú so všetkými limitmi. Duster má klimu, vyšší podvozok, 4x4, natankujes a ideš aj pri -20 bez obmedzení. O to ide.

O té MHD žádná, o tom že je to špatně - platíš si jako občan daněmi MHD a lidi, co se o ni mají starat, a ještě si musíš ze zdaněných peněz kupovat auto, aby jsi se někam dostal. Fakt hnus.

U té Dacie je to o nájezdu. Pokud to bude běžných 15 tis. km ročně, pak by jsi těch 350 tisíc navrch dal jen za palivo. Pokud to bude více, už se to překlápí ve prospěch elektromobilu, byť by stál 700. Protože servisní náklady, oleje, filtry, výměny. Ovšem zvolili jsme to nejlevnější, o na trhu zhruba je. Chce to fakt porovnávat totéž, výbavově, motorově, výkony. Spíše mne však u té Dacie potěšilo, že si Rumuni dali práci a elektrizovali ji. Renault je s tím poslal někam, přese si nebude kanibalizovat elektrickou flotilu a Nissany, s nimiž jsou v manželství. Už tak je Dacie v koncernu v postavení Škody u VW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 minutami, TomasARN napsal:

A co ti vadia droty nad hlavou, ved elektriku mas rad, prehodis predlzovacku cez droty a mas vyhrate :)

Elektřinu ano, ale nízké napětí. To že mají tyto trasy ochranné pásmo u staveb, zejména pak pro bydlení, výuku, kancly atp. není samoúčelné. Prostě elektromagnetické pole kolem je příliš velké. Já mám elektřinu rád s místem výroby v místě spotřeby. Rozvody beru jako nutnou zálohu nebo možnost poslat přetoky.  Jinak ruský způsob nabíjení Tesly na NN by u VN znamenal uškvaření řidiče i auta. Nedávno to zabilo několik krav jen tím, že dravec propojil fázi na stožár. Ty krávy se přitom pásly nedaleko od něj. Zabilo je to od země. Taková je to síla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomu sa hovorí krokove napatie. Normálny jav v elektrotechnike. 

Staci si zobrať faktúru z elektrární a človek zistí že to nie je len za EE, ale položky, ako straty pri prenose EE, hodiny, rezervný fond na uloženie vyhoreného jadrového paliva a podobne prkotiny, ktorých sa vie naratat až 40% zo zaplatenej sumy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mne vždycky pobaví novinářští pisálci. Když píší o ceně benzínu, tak tam uvádějí snížení a zvýšení kompletní, prostě koncové ceny. Ale u elektřiny nadšeně kvičí při poklesu ceny silové elektřiny, což je tak zhruba polovina celkové ceny placené spotřebitelem, kde přesně jak píšeš, je kupa dalších složek, aby se ta silová elektřina dostala z elektrárny rovnoměrně a podle aktuálních požadavků až do domu/fabriky.  To je jako bych já u svojí FVE tvrdil, že z panelu to jde rovnou do domu a panel je hrozně levná věc v řádu tisícikorun. To je sice pravda, ceny spadly násobně, ale potřebuji konstrukci na jeho zavěšení, prodrátovat je mezi sebou, dovézt kabeláží do střídače a ten vybavit samostatným rozvaděčem.  A jen ten sřídač je pár desítek tisíc korun. Navíc i on část té vyrobené elektřiny spotřebuje pro svůj provoz. A to jsou ony náklady navíc nad silovou elektřinu, kterou bych naměřil hned u panelu a mohl o tom nadšeně psát do novin :cool:.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...