Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

před 3 hodinami, Radovanek napsal:

Právě že u Tesly náklady provozu prakticky nula. V ceně je doživotní nabíjení zdarma na SC. Garanční prohlídky nepovinné, přesto nepadá záruka. Aktualizace firmware online, internet na palubě zdarma doživotně online, dlouhá záruka na všechno atd. atd.

A kolko stoji taka Tesla?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, agresssor napsal:

42 000 eur za e golfa kterej po ranu ma dojezd 58 km a po odmrazeni jeste min :D  tak to je hodne dobrej vtip. Pojedu na hory a budu hledat misto kde bych mohl nabit auto na cestu zpet :D.

Hele Radovanku proc mas porad potrebu nam ukazovat a premlouvat jak je e-auto tak super? nekolikrat ti tu bylo receno ze za tu cenu je to drahy, jsi limitovanej a ja nevim kolik ruznejch argumentu a ty si furt meles svou. Proste akceptuj to ze nekdo jiny s tim nesouhlasi a nevidi v tom tak super vyhodu. To ze ty si s tim spokojeny neznamena ze ostatni budou taky....

2Milan nema smysl mu cokoliv vysvetlovat ja to zkousel uz nekolikrat on si porad mysli to svoje

Musíš více poslouchat, co lidé říkají, i když je to cizí řečí, po slovensky. Tak zjistíš, že 58 km je zbytek dojezdu a v noci nenabíjeli. Pokud by to udělali - a v dalším testu u stejného parkovacího místa nabíjecí kabel zapojený do běžné zásuvky Rasťo má - tak by nejen bylo auto ráno připraveno na 200 km dojezd, ale přes mobilní aplikaci i vyhřáté a s odmrzlými skly, než by dojedl snídani. Takže na hory a zpět na jeden zátah, protože zpátky dolů s nulovou spotřebou nebo dokonce s nabíjením díky rekuperaci. Ovšem pokud by to bylo extra daleko (kdo z nás jezdí s oblibou přes 200 km na otočku do hor?), tak tam stačí zavolat a v restauračce, kde si dáš oběd, Tě nechají zapnout prodlužku a auto nabít, zatímco lyžuješ. Mne k tomu stačí z nuly do plna 4,5 hodiny, vleky jezdí obvykle 9-16 hodin.

Předně Vás nikoho nepřemlouvám, jen vyvracím mýty a bludy. Jezděte si v čem chcete, Peugeot dělá i motorky, skútry a bicykly. Každé auto je za novu cenu drahé. Proto v ČR drtivou většinu nových aut kupují firmy, s odpočtem DPH, za zlevněné fleetové ceny, a pak jsou na řadě ovčani. Já si elektromobil koupil levně a nejsem sám. Lidí co mají Leafa za méně než 500 s DPH nebo Kia Soul EV za podobnou cenu je hodně. Problém je s o 200 tisíc předraženým eGolefm a EUpem, tam se špatně zlevňuje, výsledek nestojí za námahu. Obvykle je za tu cenu výbavou nadupaný Leaf s větší baterkou. BMW i3 je kapitola sama pro sebe, tam se platí za prémiovku a výlučnost, kromě fleetů prostě do slevy nejdou, maximálně přidají servisy nebo záruku navíc v ceně . Hyundai je otázka, protože nemají co prodávat,  nabídka nekryje poptávku. Mercedes Benz B electric výroba ukončena, doprodávají se poslední kusy v Evropě. Renaulty se k nám nedováží, stejně jako Smart ED, lze je pořídit za velmi pěkné peníze z ciziny. Podobně jako Fiat 500e, ale ty tady jako ojetiny vozí specializovaní dovozci ve velkém. Dojezd sice 130 zima a 200 km léto, ale pomalá palubní nabíječka 6,6 kW a 4 hodiny na malém červeném pětikolíku, rychlonabíjení to nemá. Prostě každý si vybere, co se mu líbí. Tak jako mají spalováci mezi sebou zapřísáhlé benzíňáky, pohrdají naftovými chrochtaly a plynoprdy, tak já jsme pro změnu elektrikář a spalováky jsou pro mne uzavřenou kapitolou, něco jako parní lokomotivy.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Milan+ napsal:

Jo a to moje je dá se říct 2x tak velké,bezpečnější a minimálně třičtvrtě těch km jezdí v šesi lidech a ted porovnávej. POV mám i se skly za necelých 2500,výfuk původní,brzdy cca 80000km desky,vstřiky co myslíš,že se mění?

A těch 0,24 ,tam je dotace od nás všech  a ty tam nemáš naklady na tu fotovoltaiku a ještě do toho určitě zahrnuješ nabíjení všude možně zadarmo,kde se připojiš či na cestě možná uprosíš,jak jsi psal,že se někdo najde,kdo nabít nechá.

...................

A na co se lze spolehnout od vás elektromaniaků?

No vidíš, tak to by jsi se mohl spokojit se 7místným Nissanem eNV200. A odpadly by veškeré náklady.

0,24 Kč / km není žádná dotace od nikoho. To je jen průměrná spotřeba krát obyčejný noční proud za méně než 2,50 Kč / 1 kWh, který dostaneš i k bojleru nebo akumulačním kamnům. A ještě levnější za méně než 1,30 Kč / 1 kWh můžeš mít (a 20 hodin denně, ne je 8) s elektrickým kotlem nebo tepelným čerpadlem nebo přímotopy. To by pak bylo 0,13 Kč na 1 km. Já jezdím za nulu. Jednak proto, že se připojuji všude, kde to je zdarma nebo v paušálu, což je samozřejmě výjimka, kterou nemůže mít každý.  Ale každý majitel rodinného domku s elektromobilem může mít noční proud. Na ten jezdí manželka. Ovšem v konečném důsledku taky jezdí za nulu. Protože díky nočnímu proudu, kdy 1/3 dne je za poloviční cenu, sice spotřebováváme daleko více elektřiny, ale platíme pořád stejné částky za faktury, jako když jsme elektromobily neměli. Fotovoltaiku nezapočítávám nikam, protože ji při nabíjení využíváme výjimečně o víkendu, když jsme doma a auto je prázdné. Vzhledem k platbám Zeleného bonusu se mi postupně vrací pořizovací cena, náklady provozu jsou nula. Co spotřebuji na nabití auta z FVE, to bych jinak prodal za 0,50 Kč/1 kWh na trhu s elektřinou. To mám ve smlouvě o výkupu, dříve to bylo jen 18-24 haléřů. Takže maximálně mne plné nabití 16 kWh stojí ztracených 8,- Kč, při spotřebě 12 kWh / 100 km pak palivo přijde na 0,06 Kč / km. Nabíjení zdarma za optání je většinou po cestách možné, bývá však součástí jiné, placené služby. Na srazech jsem nabíjel doposud vždy v ceně pobytu za chatku nebo pokoj. Až naposledy v kempu, kde jsem bydlel levně ve stanu, jsem si platil spotřebu klasicky 5,- Kč / 1 kWh běžnou domácí cenu. Jinak by to nabila chatička, která ale zase stála více, než stan. Pokud jsem nabíjel po cestě nouzově, většinou jsem si tam kupoval jídlo. 

Jinak u elektromaniaka se můžeš spolehnout na ticho, čistý vzduch a žádné vibrace. A to, že jsou chudí, jak říká kolega Rajchl. Protože jen bohatí lidé si mohou dovolit kupovat věci, které nevyužijí a vlastně nepotřebují a platit za jejich existenci a provoz neustále velké prachy ;)

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, TomasARN napsal:

A kolko stoji taka Tesla?

Tak ptáš se na provozní náklady nebo na pořizovací cenu nebo na celkové náklady provozu?  Protože to jsou hodně jiné věci. Ale s tou pořizovací cenou Tě pošlu za kolegou z Poličky. Měl naftového Nissana dodávku a platil 16 tisíc leasing plus +-8 tisíc měsíčně za naftu, drahý garanční servis co 20 tisíc ani nepočítal, tam byl několikrát do roka. Nalítal 60 a více tisíc ročně. Dnes má na leasing totéž v elektrice a zůstal mu jen stejný leasing, za palivo platí paušál ČEZu kvůli rychlonabíječek v okolí 500,- Kč měsíčně a servis stojí do tisícovky. Vyšší pořizovačka ho tedy nezajímala, provoz srazil o minimálně 100 tisíc ročně dolů a jezdí domů daleko více odpočatý a v pohodě, než s naftou. Přitom dělá běžně Prahu i Plzeň (Polička je u Mohelnice), Brno, Olomouc atp.. Je to hodně individuální, ale funguje to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dodávka Nisan a Tesla je to isté ako Partner a IOn. 

Ako neviem čo u teba znamená že jazdis za nulu, aj nočný prúd sa vyrába, a niekto ho vyrába, aj v reštike tu elektriku musí niekto zaplatiť, čiže za nulu najazdis nikdy, nikdy. To jedlo ta niečo stojí a to je zisk reštaurácie a to že si nabíjas auto je "kratenie" zisku. Kým to je 1 auto mesacne, čert to ber, ale si predstav že tak príde 10 hostí každý deň. Majiteľ, alebo prevadzkar, asi nebude nadšený.

Čo sa týka výberu auta, náklady na kúpu sú často jedinym smerodajnym údajom pri kúpe. Nekúpim si auto o 100% drahsie, koli tomu, aby som mal o 1 L mensiu spotrebu. Ostatné náklady prichádzajú postupne. Tak ako spotrebné diely, kolesá, sviečky, vstrekovace a tak. Ty to teraz vidis takto, ale keď jednorazovo zaplatis za výmenu baterky, čo ja viem 8000€ kde si ušetril?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To TomasARNMusíš si ujasnit ekonomiku provozu. Trochu školení dostali šetřílci s prvními dýzly, kdy se chlubili 5 litry nafty oproti tehdy běžným 8-9 benzínu, který byl navíc o pětinu dražší a nedal se koupit načerno od kamioňáků nebo stavařů za polovic. Ovšem už tehdy s ním musel najet minimálně 40 tisíc km, aby se rozdíl vyrovnal, a to bylo jen pořizovací cena versus palivo, nezapočítával se dražší servis. Člověku s 15 tis. km ročně se tak vysoká pořizovačka vrátila až v průběhu 3.roku. A nedejbože, aby nafta z pumpy či načerno posrala čerpadlo. V lepším případě to vyšlo cenově na pár nádrží benzínu oprava, v horším nové. Obvykle tedy alespoň repas z vrakoviště. Ale taky drahý. 

Pokud chci auto jako ovčan, tak je to otázka mého chtění a možnosti peněženky. Takže někdo potřebuje jen levně vedle z dědiny do města, protože mu debil politik zrušil autobus MHD. A kpupí plečku za 20 tisíc Kč a dokud jezdí, jezdí tím jako náhradou MHD, obvykle se domlouvá s kolegy na spolujízdě a příspěvku (v Ostravě přijde celoroční síťovka MHD na 4 tisíce Kč město a 5652 včetně přilehlého okolí). Jakmile auto požaduje větší opravu, prodá ho na vrakoviště a vyplázne +-20 za další takový krám. Na těch pár kilometrů denně to neřeší. Jiný chce pro rodinu, na chatu, na dovolené, na reprezentaci, každý si vybere podle sebe.

Pokud jako podnikatel, pak má cenu počítat celkové náklady provozu. Pořizovací cenu, palivo, garančky, pojistky, gumy, servisní výměny atd. atd.. i tady tu reprezentaci lez počítat, ale opatrně, zákazník nerad vidí, že musí platit v ceně i přehnaně drahou hračku ředitele dodavatel. 

No a třetí skupina je ta, která to má půl napůl. Ta to musí kombinovat. Tam jsem třeba já. Jezdím pro sebe, rodinu, dovolenou, zábavu i pracovně.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, mmartinkovic napsal:

Dodávka Nisan a Tesla je to isté ako Partner a IOn. 

Ako neviem čo u teba znamená že jazdis za nulu, aj nočný prúd sa vyrába, a niekto ho vyrába, aj v reštike tu elektriku musí niekto zaplatiť, čiže za nulu najazdis nikdy, nikdy. To jedlo ta niečo stojí a to je zisk reštaurácie a to že si nabíjas auto je "kratenie" zisku. Kým to je 1 auto mesacne, čert to ber, ale si predstav že tak príde 10 hostí každý deň. Majiteľ, alebo prevadzkar, asi nebude nadšený.

Čo sa týka výberu auta, náklady na kúpu sú často jedinym smerodajnym údajom pri kúpe. Nekúpim si auto o 100% drahsie, koli tomu, aby som mal o 1 L mensiu spotrebu. Ostatné náklady prichádzajú postupne. Tak ako spotrebné diely, kolesá, sviečky, vstrekovace a tak. Ty to teraz vidis takto, ale keď jednorazovo zaplatis za výmenu baterky, čo ja viem 8000€ kde si ušetril?

Jezdím za nulu je snad pochopitelné, ne? Nic neplatím, je to zdarma. Pro mne.  Že mi to někdo dává levněji nebo v ceně jiné služby je jeho věc. Kdyby nedal, nabíjel bych (a jedl v případě restaurace) jinde.  Až bude těch aut více, tak si to prostě započítají do parkovného nebo do ceny jídla. Vzhledem k jejich platbám za elektřinu a času, kdy tam budu (obvykle max. hodina) je to u obyčejné zásuvky 230V 16A s výkonem 3,6 kW vyjde na +-10,- Kč (občanská cena doma 18,-, noční tarif 9,-). 

Že lidi neumí počítat a řídí se jen cenou auta, to vidíme dnes a denně. Blb si koupí ojetého bavora za hubičku a jakmile mu tam odejdou pneu, tak zjistí, že za nové dá třetinu ceny auta. Koupí spalováku uzavíráš doživotně smlouvu s ropnou lobby, že jim budeš platit +-15,- Kč za každý odebraný litr paliva + doživotně smlouvu se státem, že mu budeš platit +-15,- Kč součtu daní za každý odebraný litr paliva + doživotně smlouvu o servisu na +- jasnou životnost oleje, filtrů, svíček, výfuku, brzdových destiček, katalyzátoru a lambda sondy, pdf filtru atd. atd.. Jednoduše moje Berlingo 115 tis. km a 10 let provozu, pořizovací cena 400 tisíc, vloženo za to všechno dalších skoro 500 tisíc. A to bylo levné auto v akci v plné palbě (už tehdy třeba klimatizace, rádio s CD a tempomat). Jenže alternativa nebyla.

Už všichni zapomeňte na výměnu baterky u elektromobilu. Se záruka , 7, 10 let na to, že kapacita neklesne pod 80% to nikdo neřeší a pokud měnil, tak v záruce kvůli chybě nějakého článku - Nissany i Tesly. Já vím, každý jste už měnili tu startovací a hezky za svoje, obvykle kolem 4 tisíc. Já taky. Páč není dimenzovaná na provoz s poskakováním 5-15 km a stáním venku a je to olovo. Prostě století páry.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Hafity napsal:

Kdysi dávno tu byla jedna strana, která chtěla lidem určovat co potřebují.... :bacha

Koupit si můžeš co chceš, ale musíš hradit i externality. To je to, co s tím způsobuješ svému okolí. Normální prostředí je tiché, bez vibrací a jedů. To se spalovákem porušuješ všechno. A neplatíš. Tedy pofidérní spotřební daň ano, ta ovšem vychází z bolševického všeobecného zdravotního pojištění. Jako že lidu ničíš zdraví tak lidu za to platíš, obojí reprezentováno politiky a byrokraty. Ale co z toho mám já, který musím poslouchat a čuchat každý pracovní den - vlastně o víkendu taky, páč dementi jedou už v době šichty na chaty - startující spalováky na sídlišti? Jakmile si otevřu ventilačku, nedejbože celé okno, mám to až v bytě. Pod okny parkoviště pro 53 aut. A všichni měli potřebu od 5 do cca 7,30 postupně odjet. Většina samozřejmě plečky a pokud dýzl, tak na naftu z náklaďáků a lokomotiv. V zimě kravál po celou dobu, co řidič odhrnoval sníh a škrábal okna. A smrad a dým násobný rovnou do oken. Přesně tohle jsem si 6 let denně užíval. A pozůstavší si užívají nadále. Já už jen sousedovy 4 spalovací auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Radovanek napsal:

Koupit si můžeš co chceš, ale musíš hradit i externality. To je to, co s tím způsobuješ svému okolí. Normální prostředí je tiché, bez vibrací a jedů. To se spalovákem porušuješ všechno. A neplatíš. Tedy pofidérní spotřební daň ano, ta ovšem vychází z bolševického všeobecného zdravotního pojištění. Jako že lidu ničíš zdraví tak lidu za to platíš, obojí reprezentováno politiky a byrokraty. Ale co z toho mám já, který musím poslouchat a čuchat každý pracovní den - vlastně o víkendu taky, páč dementi jedou už v době šichty na chaty - startující spalováky na sídlišti? Jakmile si otevřu ventilačku, nedejbože celé okno, mám to až v bytě. Pod okny parkoviště pro 53 aut. A všichni měli potřebu od 5 do cca 7,30 postupně odjet. Většina samozřejmě plečky a pokud dýzl, tak na naftu z náklaďáků a lokomotiv. V zimě kravál po celou dobu, co řidič odhrnoval sníh a škrábal okna. A smrad a dým násobný rovnou do oken. Přesně tohle jsem si 6 let denně užíval. A pozůstavší si užívají nadále. Já už jen sousedovy 4 spalovací auta.

Co do toho tahas zdravotní pojištění,  už nevis  coby. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...