Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

no ještě bych tu mohl byt...:D zásoby ropy se odhaduji nepřesné na nějakých 50 let...to snad nebudu ještě pod drnem:D ale drancování země jednou skončí válkou o poslední zbytky a vodu..teda pokud lidstvo nezačne expandovat nim planetu..

každopádně člověk nikdy neví dne ani okamziku kdy mu rupne cevka a bude mít mír v duši:mrk ale to už jsme offtopic

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mě spíš vždycky pobavilo, jak Radovanek srovnává provozní náklady elektrické nákupní tašky s provozními náklady spalováku v podobné cenové relaci. Tedy Ion vs, Partner nebo spíš 807. Potom to přestává být osvěta, je to stejná demagogie, jako v opačném směru. Diskuze se stává fraškou. Zátěž dopravou není jen o emisích spalovacího motoru. Ty činí jen 15% celkových emisí. Ty ostatní emise zůstávají. I ve spalováku se dá jet tak, že nehobluju kotouče (zatím 120tkm) a příliš ani destičky (výměna při 90tis, podle technika by přední daly ještě 5 a zadní alespoň 10tkm, ale nechtělo se mi znovu). Rekuperace může ušetřit, když to přeženu 15%? Zase i jízda na volnoběh umí šetřit. Ostatní emise zůstávají, tedy především prach. Energetické náklady na výrobu samotného auta (podobné třídy) jsou porovnatelné (krom baterií, samozřejmě) a spočítat se dají, odrážejí se ve výrobní ceně. Tu u elektroaut zvyšuje především aku. Ten sice může být recyklovatelný, každopádně stoupající poptávku recyklace neuspokojí, zdroje se hledají jinde. A drancujeme stejně, jako pro spalováky (hliník, nikl, železo, plasty...), tak pro elektoauta (měď, železo, hliník, lithium i ropa - plasty)... Tendencí by mělo být omezení individuální dopravy, převod na elektoauta skoro nic neřeší. Pro některé je možností produkovat si "palivo" sám, státi se stejným demagogem, jako jeho odpůrci, ale opačným směrem. On se toho někdo chytne -> výsledkem jsou "pozitivní diskriminace". A to je zase špatně, demotivuje to většinu s tím něco dělat, směruje to k rezignaci, dekadenci. Ve světě tendenčních lží (pro prachy) si udělat vlastní názor je čím dál komplikovanější...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně hlavně vadí, že někdo neplatí daně a dostává dotace. A ještě se tím chlubí. To přeci není řešení, které bychom mohli použít všichni.

Tak to lze, pokud je těch dotovaných neplatičů do 1%, ostatní na ně doplácí. Pokud už by to mělo být běžné, tedy nad 10% z celkového počtu, tak se vláda chytí za nos a tuto nerovnost odstraní - anebo zvýší daně celkové, např. ze mzdy, nebo DPH.

Pro info, ve firmě máme za 25 let najeto asi 20 mil. km, tzn. že jsme na spotřební dani zaplatili asi 20 mil. Kč. Tak, elektrořidiči, jezdi levně, někdo jiný tvoji jízdu platí.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to nějak tak dopadne. Já laicky odhaduju příjem ze spotřební daně za pohonné hmoty za CZ asi 50 mld. ročně a z DPH snad 10 mld. (podniky neplatí, pouze soukromé osoby). Pokud by státu tento příjem zmizel, tak něco udělá. Např. jako se zelenou naftou - pro tankování jiné zdanění, než pro topení a pro zemědělce (nevím, jak je to teď, ale bylo to).

Někde stát ty peníze sežene, ať už z dopravy, anebo jednoduše zdaněním všeho obyvatelstva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, TomasARN napsal:

Neporovnavaj vlaky, metro a podobne, ktore sice jazdia na elektriku, ale nie na baterky, ktore hromadne odvezu stovky ludi na vzdialenost stoviek alebo tisicov kilometrov. Uz len napriklad ta baterka kolko zoberie z tej ekologie?

Ano, ty zo zaporov sa snazis robit vyhody ako napriklad cas na nabitie je urceny na obcerstvenie, vyhoda? Nie. Tak ako si vyhodu udaval naklady na odjazdene kilometre a pocital si v jednom komentary iba cisto elektriku, v inom zas si dal priklad kolko si najazdil km a kolko ta stala elektrika, ktoru si musel ty platit, lebo ostatna bola z prace nakupnych centier a podobne a ked si ratal kolko stoji kilometer v spalovacom aute, tak si zrazu zaratal aj kupu auta a vsetko co s autom suvisi a hned bol obrovsky rozdiel na 1 kilometer a to len preto, aby si ukazal, ze iba elektrika je ta spravna. Toto je to zavadzanie o ktorom pisem

A je to elektrická doprava, která dříve jezdila na špinavé uhlí, případně naftu nebo není? Je. I ty tramvaje byly původně parní. Taky proto se tomu říká elektrifikace. Co kolik uveze všichni víme. A jak ekologické bylo opásat planetu železem s dřevěnými nebo betonovými pražci s obrovskými přesuny zeminy kvůli malým úhlům stoupání, aby to železnice zvládla? Jak ekologické byly parní vlaky, roznášející mour a saze všude, kam vjely? Mohu Ti to říci, moje babička bydlela vedle výtopny v Bohumíně, trávil jsem tam dětství o prázdninách a byli jsme pokaždé jako prasata, stačilo si sednou do trávy.

Baterky se tady vyrábějí o106 už sto let a najednou s tím má být kvůli elektromobilům problém? Proč? Ještě loni byla doložená výroba baterek pro všechno jiné (počítače, hodinky, mobily, .......) větší, než pro elektromobilitu. A to se už sériově dělaly elektromobily 5.rokem. Letos se to asi vyrovná.

Budeš se divit, ale provoz elektromobilu je opravdu levnější. To nemá cenu znovu vypisovat. Jen palivo v běžné ceně obvykle desetinásobně a více. Atd. atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Charlie 1 napsal:

Toto téma sleduju a bavim se,jak tu píšou ostatní, az se elektromobily rozšíří, podrazi elektrika a všude už nebude zadarmo jako ted pro par nadšenců, a investovat do elektrárny na střeše se asi moc nevyplatí...prosím te jaká je při dnešních cenách návratnost běžně fotovoltaický na střeše, pokud možno s výpočtem pro laika aby vše pochopil.děkuji

Elektřinu si už dnes může vyrábět každý sám. Němci jsou v tomhle na domcích hodně vepředu, nyní k elektrárnám dodělávají úložiště, baterky. Nahrává tomu i vyšší cena elektřiny než u nás, ale hlavně pochopili, že čistý vzduch není jen otázkou toho, jak se chovají ostatní, ale jak se chovám já. Vláda to tam navíc u domácností dotuje, na což Němec hodně slyší. A systém je nastaven tak, že dokonce jsou družstva, kam lze vložit peníze, když mám byt, družstvo si pronajímá střechy od lidí s domky a na ně umísťuje FVE. Žije pak z prodeje vyrobené elektřiny, která má na trhu přednost. Což je jediná regulace, žádné dotace. Na trhu je pak více čisté elektřiny a méně znečištění.

Když si dáš malou práci, najdeš na webu ihned odpověď, zda se FVE na střeše vyplatí nebo ne. Za mne jednoznačně vyplatí. V kombinaci s většinou spotřebičů na elektřinu hodně vyplatí. V kombinaci s elektromobilem hodně moc vyplatí. Prvotní výpočty bez dotací jsou třeba tady od kolegy Marcalíka http://www.prosolar.net/navratnost-investice.php nebo jiné z Brna http://www.solarnivyroba.cz/navratnost-investice . Obě berou FVE jako investici a porovnávají ji třeba s uložením peněz v bance nebo investicí do akcií. A teď si vezmi jejich návratnost 10-15 let, porovnej to s životností elektrárny 20 a více let (pořád bude vyrábět minimálně na 80% kapacity) a navrch přidej dotaci z Nové zelené úsporám http://www.novazelenausporam.cz/zadatele-o-dotaci/rodinne-domy/3-vyzva-rodinne-domy/podminky-oblasti-podpory-c-3-vyzva/, kde si můžeš sáhnout až na 150.000,- Kč. Rázem je návratnost na 5-8 letech (FV systém s akumulací elektrické energie a celkovým využitelným ziskem ≥ 4 000 kWh/rok). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Iba prevadzka je lacnejsia, cize porovnanie cena/benzin, ale ked zaratas kupu auta, tak uz nie a tym myslim auto, nie nakupny vozik. A ked zaratam este to, co si pisal, ze ak niekde potrebujete ist zo zenou a mate viac veci, tak idete na dvoch autach, tak uz to vobec nie je ekonomicke /tiez zaratavam do toho vsetko, kupa auta a jeho udrzba, nie len elektrika/

Elektro nie je pre ludi, co chcu setrit peniaze, ale pre ludi, co ziju elektromobilitou, zatial setrit. Casom uz ani to nebude take ekonomicke

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Pacho69 napsal:

No mě spíš vždycky pobavilo, jak Radovanek srovnává provozní náklady elektrické nákupní tašky s provozními náklady spalováku v podobné cenové relaci. Tedy Ion vs, Partner nebo spíš 807. Potom to přestává být osvěta, je to stejná demagogie, jako v opačném směru. Diskuze se stává fraškou. Zátěž dopravou není jen o emisích spalovacího motoru. Ty činí jen 15% celkových emisí. Ty ostatní emise zůstávají. I ve spalováku se dá jet tak, že nehobluju kotouče (zatím 120tkm) a příliš ani destičky (výměna při 90tis, podle technika by přední daly ještě 5 a zadní alespoň 10tkm, ale nechtělo se mi znovu). Rekuperace může ušetřit, když to přeženu 15%? Zase i jízda na volnoběh umí šetřit. Ostatní emise zůstávají, tedy především prach. Energetické náklady na výrobu samotného auta (podobné třídy) jsou porovnatelné (krom baterií, samozřejmě) a spočítat se dají, odrážejí se ve výrobní ceně. Tu u elektroaut zvyšuje především aku. Ten sice může být recyklovatelný, každopádně stoupající poptávku recyklace neuspokojí, zdroje se hledají jinde. A drancujeme stejně, jako pro spalováky (hliník, nikl, železo, plasty...), tak pro elektoauta (měď, železo, hliník, lithium i ropa - plasty)... Tendencí by mělo být omezení individuální dopravy, převod na elektoauta skoro nic neřeší. Pro některé je možností produkovat si "palivo" sám, státi se stejným demagogem, jako jeho odpůrci, ale opačným směrem. On se toho někdo chytne -> výsledkem jsou "pozitivní diskriminace". A to je zase špatně, demotivuje to většinu s tím něco dělat, směruje to k rezignaci, dekadenci. Ve světě tendenčních lží (pro prachy) si udělat vlastní názor je čím dál komplikovanější...

Už jsem mockrát vysvětlit, že porovnávám svoje reálné doložitelné náklady, které mám sledovány dlouhodobě u Citroenu Berlingo a Seatu Ibiza na spritmonitor.de. Protože oba dva Peugeoty Ion nahradily právě tato 2 vozidla. 

Ve spalováku se taky dá jezdit úsporně a řekněte, kdo z Vás to dělá? Stoupnu si kdekoliv k silnici a tak možná 1 ze 100. Ostatní brzda plyn. Zátěž dopravou ve městech je z 96% emise spalovacího motoru a uvnitř měst tvoří 60-80%  všech emisí (dlouhodobé měření v Ostravě). 

Rekuperace v elektromobilu, správě používaná, šetří 3:1. Každé 3 metry ujet s rekuperací znamenají 1 metr dojezdu navíc. Některá auta o mají lepší, jiná horší, toto je průměr. Pokud jedu 10 km a brzdím dohromady na 3 km z celé cesty, tak další 1 km jedu na energii z brzdění.

Jízda na volnoběh sice ve spalovacím autě něco ušetří, ale tech 600-800 otáček spalovacího motoru musí něco krmit. Takže spotřeba paliva a vypouštění emisí běž dále. Jízda na volnoběh v elektromobilu znamená nulu, prostě se netočí, nežere.

Energetické náklady na výrobu samotného auta (podobné třídy) nejsou porovnatelné. protože odpadá vše, co je potřeba ze spalovacího hlediska. I blbiny typu zesílená náprava v místě motoru atp. Pravdou je, že při výrobě drancujeme zhruba stejně, jen toho elektromobil spotřebuje o něco méně. Ovšem tím to pro něj končí, spalovák drancuje vesele dále s každým kilometrem. Protože těžba, doprava a výroba paliva. A těžba a doprava paliva na výrobu elektřiny pro výrobu toho paliva. A zde se moc na obnovitelné zdroje spolehnout nelze, protože je jí potřeba naráz hrozně moc a trvale, aby chemické procesy kontinuálně běžely.

S tou komplikovaností světa nelze než souhlasit. Těch vstupů, podpor a pozitivních diskriminací jsou mraky ve všech odvětvích. Asi znáte odpověď na otázku co bylo dříve, vejce nebo slepice? Správně je vejce, protože ptáci se vyvinuli z létajících plazů a ti už kladli vejce dlouho před nimi. A teď odpověď pro věřící - slepice, protože bůh stvořil zvířata a ta pak mohla naklást vejce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, P607Olda napsal:

Mně hlavně vadí, že někdo neplatí daně a dostává dotace. A ještě se tím chlubí. To přeci není řešení, které bychom mohli použít všichni.

Tak to lze, pokud je těch dotovaných neplatičů do 1%, ostatní na ně doplácí. Pokud už by to mělo být běžné, tedy nad 10% z celkového počtu, tak se vláda chytí za nos a tuto nerovnost odstraní - anebo zvýší daně celkové, např. ze mzdy, nebo DPH.

Pro info, ve firmě máme za 25 let najeto asi 20 mil. km, tzn. že jsme na spotřební dani zaplatili asi 20 mil. Kč. Tak, elektrořidiči, jezdi levně, někdo jiný tvoji jízdu platí.

A že nenadáváš majitelům LPG a CNG, ty svině jezdí levněji už desítky let. Na pranýř s nimi! Kamenovat! Veřejně!!! Řeknu Ti to jinak - každý svého štěstí strůjcem a každého riziko. Dotace jsou levičácký nástroj v rámci bolševického vidění světa ve smyslu "My víme, co je pro Vás nejlepší. A abychom Vám to mohli koupit, tak nám hezky vysolte daně na dřevo a my Vám pak část - účelově vázané - vrátíme. Páč by jste to jinak neutratili rozumně." Ovšem pokud je stejně bolševicky řešena většina státu - spotřební daně na alkohol a cigarety jsou proto, že ty škodí našemu zdraví a to je třeba regulovat, tak pak nechápu, zač jsou trestem pro zaměstnance daně z příjmu - tak se v tom utápíme všichni. Mně se nelíbí spousta věcí, která se z mých daní nakupuje. A mohu to jen málo ovlivnit ve volbách. Pokud se k veslu dostanou rozdávači, pak obvykle dají i dotace, aby bylo na koho ukázat jako na svini. Že vedle toho rozdávají dávky a vyhazují peníze na nesmyslné projekty a předražené zakázky v tisícinásobcích, pak není  tolik vidět. Tak to u nás v EU funguje. A na okraj - že je Vaše firma hloupá a nejezdí už dávno na některý plyn nebo elektřinu - je plně její volba. Vítkovice pro svou výrobu odebíraly mraky plynu, tak do toho daly i dopravu, včetně lokomotiv. A jezdí za polovic. Neporovnatelně více km než občan s elektromobilem. Půjdeš demonstrovat pod okna generálního ředitele Světlíka?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, P607Olda napsal:

Ono to nějak tak dopadne. Já laicky odhaduju příjem ze spotřební daně za pohonné hmoty za CZ asi 50 mld. ročně a z DPH snad 10 mld. (podniky neplatí, pouze soukromé osoby). Pokud by státu tento příjem zmizel, tak něco udělá. Např. jako se zelenou naftou - pro tankování jiné zdanění, než pro topení a pro zemědělce (nevím, jak je to teď, ale bylo to).

Někde stát ty peníze sežene, ať už z dopravy, anebo jednoduše zdaněním všeho obyvatelstva.

Bohužel, bolševik zprava i zleva oholí ovčana vždy. Proč třeba komunistům stačily daně z benzínu a neplatily se za nich ani silniční daně ani mýto? takových otázek bychom si mohli klást mnoho. Odpověď je ta, že reformní komunisté, vyhození obvykle v šedesátém osmém z KSČ i zaměstnání, tady po listopadu 89´nastavovali pravidla pro fungování nové daňové soustavy po roce 1993 a rozdělení státu. Takže nic tržního jsme čekat ani nemohli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 31 minutami, TomasARN napsal:

Iba prevadzka je lacnejsia, cize porovnanie cena/benzin, ale ked zaratas kupu auta, tak uz nie a tym myslim auto, nie nakupny vozik. A ked zaratam este to, co si pisal, ze ak niekde potrebujete ist zo zenou a mate viac veci, tak idete na dvoch autach, tak uz to vobec nie je ekonomicke /tiez zaratavam do toho vsetko, kupa auta a jeho udrzba, nie len elektrika/

Elektro nie je pre ludi, co chcu setrit peniaze, ale pre ludi, co ziju elektromobilitou, zatial setrit. Casom uz ani to nebude take ekonomicke

Elektromobily se nevyrábí hromadně. Je to svým způsobem luxusní zboží. Tak, jako před lety naftové motory nebo přestavby na plyn. Obsáhle se řešily rozdíly v ceně a od kolik najetých km se to vůbec začne vracet, prvotní investice. Dnes stojí povětšinou stejně nebo jen nepatrně více. Takže úkol je jednoduchý, koupit elektromobil levně. A ekonomické to je tehdy, pokud to kupuji na podnikání a jezdím s tím hodně. Jinak je auto blbost a ekonomická sebevražda vždy. Takový fajn koníček, bez ohledu na pohon.

Jinak ti šetřílci si vždycky, stejně jako starou plečku beznín/nafta/plyn, mohou koupit starou plečku elektriku. Je jich v nabídce méně, páč tam byla přerušena kontinuita výroby, ale jsou. Do nich narvou za pár desítek tisíc nové baterky a jezdí za nula nula nic. Nebo jim stačí malý dojezd a jezdí se starým olovem/niklkadmiem atp..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 minutami, P607Olda napsal:

Nadávám na ty, co jezdí na plyn.

Že je firma hloupá, to raději nepiš, jednak nevíš. jaké jsou naše provozní podmínky, a jednak se nechci přidat k těm vy...m, co jezdí bez daně.

A to je správné, jenže ta pravidla tvoří volení politici a nevolení úředníci. Na ty nadávej, to je příčina. Seřvat důsledek je k ničemu. Ovčan se jen chová ze svého pohledu ekonomicky. 

Neznám Vaše provozní podmínky, to je jasné, ale plyn užívat může opravdu dnes každý. Výběr je, plniček hodně, můžeš mít i domácí na dvoře za 100 tisíc, pokud topíte plynem, prostě pohoda. Vlastní benzínka. Ale pokud chcete raději dělat daňového Mirka Dušína a místo svým lidem do platů nebo do rozvoje své firmy dávat svoje peníze Sobotkovi, Kalouskovi, Babišovi a dalším vykukům na postu ministra financí, je to Vaše svaté právo a Vaše volba. Pak můžete dostat tu perverzní cenu největšího plátce daní v ČR, co ministerstvo vymyslelo. To už je fakt bizár, kam se hrabou sexuální úchylky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Pacho69 napsal:

Oldo neříkej to nahlas, někdo se toho chytne a přidá nám spotřební daň i na elektriku... A to by se nám teprve protočily panenky...

A daně si uhlíři zaplatil? Ano? A na příští rok taky? - tuhle část pohádky mají ti nahoře nejradši :bacha 

.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen tak na okraj bych doporučil shlédnout tohle video, kde jsou dost dobře popsány rozdíly v zimním provozu elektromobilů a spalovacích automobilů, s důrazem na naftové. Nic co by majitele spalovákůu potěšilo.

 

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...