Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

před 6 hodinami, Pacho69 napsal:

to tedy hooooodně pomalu :aut

Spíš se to vydá směrem, že cena se bude držet, ale konečně to získá normální užitnou hodnotu (tím myslím, že z Prahy do Ostravy a zpět nepojedeš týden :aut) Zatím není nic, co by změnilo můj názor, že aktuální forma elektromobility je slepá ulička. Uvidíme, jestli větší aku jen nezvětší problém s nabíjením.

Pro me to neni zajimave na trasy Praha - Ostrava. Pro me to je (s ohledem na velikost Iona) zajimave jako druhe auto urcene pro ocekavane caste cesty po Praze a blizke okoli. V Praze to vyresi problem s tim kde nechat zaparkovanou plechovku a rozdil v cene paliva vrati cast porizovacich nakladu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, jo, v Praze pro elektromobily v rámci podpory modré zóny za 100,- Kč/rok zdarma, navíc nabíjecí karta PRE jen 10,- Kč měsíčně paušál a pak se platí nabíjení, při stání+elektřině v době nabíjení to vychází na +-3,- Kč/1 kWh, tedy skoro noční proud. Delší stání je nevýhodné, PRE zjistilo, že si z toho kucí dělaj zdarma parking, takže kdo nenabíjí je odtažen a kdo je připojen, tak platí i parkovné podle času na nabíječce. V té ceně paliva se to vrací rychle, jak už jsem psal, ať Seat Ibiza 1,2 nebo Ciutroen Berlingo 1,4 motory vždy 8L/100 km městské ježdění, takže při 30,- Kč / 1 litr benálu 2,40 Kč/1 km jen palivo. Peugeot Ion 12 kWh/100 km při nočním nabíjení á 2,50 Kč na 1 km palivo 0,30 Kč. 8x levněji. A to pomíjím možnosti nabíjení zdarma v každém druhém obchodním centru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radovanek: Taky pomíjíš to, že ion není berlingo ani ibiza ale 108/C1 a že 1,20 je z toho benzínu jen výpalné.

Když srovnáš ion s 2xtak velkým autem a náklady napočítáš na nejvýhodnější tarif, prostě jak se ti to hodí...

Když budeš mít elektriku za 5kč/kWh, už je to za 0,60 na km, komerčně ale jsou nabíječky za 10Kč/kWh. Já jezdil s litrovým citigo po Praze za 5,2, takže jsem jezdil za 1,60 / km, jo a nemusel jsem jezdit po nákupákách a hledat zásuvku, najel bych klidně 500km denně přesně tudy, kydy potřebuju. Tedy druhý pohled - potřebuju najezdit třeba 300 km denně a nezajíždět si kilometry, abych mohl nabít... To nakonec zjistíš, že ono to s těmi náklady (a návratnosti pořizovací ceny).

Když to vezmu tvým způsobem argumentace - já dám setu do Mnichova a zpátky a pokud pojedu na německý dálnici do 140km/h,  nemusím přemýšlet o nějakým tankování... Zkus to s Teslou ;). A to si za cenu Tesly koupím ty moje auta 4.

Vvitty: Ono je otázka, jestli se ti vůbec něco vrátí, pokud si elektřinu nevyrábíš sám... Radovánek předpokládá, že jezdíme od nákupáku k nákupáku...

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co má velikost auta a spotřební daň z jedovatých paliv společného s městským provozem? Stejně jako dnes v tom Berlingu i Ibize jezdila žena nebo já sama, maximálně jsme vezli děti. Ano, mohli jsme jezdit i Tatrou 148, ale užitek by byl stejný, taky se tam vejdou do kabiny 3, jen ty náklady jsou jinde :cool:

Můj příspěvek přesně navazoval na Vvityho, myslíš že je pro něj 2x tak velké auto na pojížďky po Praze lepší? Čili se počítalo to nejlepší, co se z toho v tomto režimu dá vymáčknout. Což je díky vlastnictví elektromobilu 8 hodin nočního tarifu a možnost nabíjet při parkování na nákupech zdarma. nepotřebuje vlastní elektrárnu, z té nabíjíme max. jen přes víkend, protože je na jih a my se vracíme domů až po 17 hodině.

Komerční rychlonabíječky, soukromé, jsou v rozmezí od 0 do 10 Kč / 1 kWh, taky bereš jen tu nejvyšší cenu :D Té spotřebě s Citigo bych věřil, ovšem nechceš ho srovnávat s Ibizou (VW UP versus VW Polo) nebo dokonce s Berlingem (VW Up versus VW Caddy), že?

Nic hledat po nákupních centrech nemusíš, to je bonus navíc. Když ty stojíš se spalovákem v nákupáku, tak jen parkuješ. Já zároveň tankuju a zadarmo. 

Pokud potřebuješ najezdit 300 km po městě denně, není problém. Já najezdil i 400 v okruhu Ostrava, FM, Havířov, Opava, nabíjel jsem jen 2x když jsem míjel jednu ze 2 rychlonabíječek ČEZu v Ostravě. Protože ráno jsme měl plnou a po posledním kilometru jsme končil v kanclu, kde mám pomalou nabíječku. I tak dá za hodinu přes 30 km dojezdu. Bohatě na to, dojet domů a ještě druhý den na kancl.

Do Mnichova nejezdím, prostě neřeším hypotetické Chorvatsko a nekupuji si skříňovou Avii, když potřebuji jednou za rok přestěhovat skříň nebo manželské postele. Trasa Praha - Mnichov mapy.cz po dálnicích 384 km – 3:42 h, z toho 231 po německých dálnicích. Pokud vezmu že v předchozím praktickém příkladu Tesla Model III udělá 300 km do rychlosti 160 km/h, tak po cestě míjím 3 Superchargery a určitě bych po 2 hodinách jízdy zastavil na toaletu a něco malého do bříška. Na výběr mám hned za hranicí Wernberg-Köblitz (199 km od startu, 6 superchargers, 24/7, 120kW, Autohöfe Restaurant & Cafe 24/7 + McDonald's 24/7), o kus dál Regensburg-Ost (270 km od startu, 8 superchargers, 24/7, 120kW, Euro Rastpark Restaurant & Cafe 24/7 ) a těsně před Mnichovem Schweitenkirchen (339 km od startu, 8 superchargers, 24/7, 120kW, Euro Rastpark Restaurant & Cafe 24/7). V Mnichově si pak mohu vybrat hned ze 3 Superchargerů na cestu zpět. V Tesle o tankování nepřemýšlíš. Zapneš v Praze navigaci, zadáš cíl, vypočte trasu, nabídne nabíjení po cestě, mrskneš tam autopilota a letíš. V tichu a bez vibrací pro Tebe, bez smradu a řevu pro okolí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Pacho69 napsal:

Radovanek: Taky pomíjíš to, že ion není berlingo ani ibiza ale 108/C1 a že 1,20 je z toho benzínu jen výpalné.

Když srovnáš ion s 2xtak velkým autem a náklady napočítáš na nejvýhodnější tarif, prostě jak se ti to hodí...

Když budeš mít elektriku za 5kč/kWh, už je to za 0,60 na km, komerčně ale jsou nabíječky za 10Kč/kWh. Já jezdil s litrovým citigo po Praze za 5,2, takže jsem jezdil za 1,60 / km, jo a nemusel jsem jezdit po nákupákách a hledat zásuvku, najel bych klidně 500km denně přesně tudy, kydy potřebuju. Tedy druhý pohled - potřebuju najezdit třeba 300 km denně a nezajíždět si kilometry, abych mohl nabít... To nakonec zjistíš, že ono to s těmi náklady (a návratnosti pořizovací ceny).

Když to vezmu tvým způsobem argumentace - já dám setu do Mnichova a zpátky a pokud pojedu na německý dálnici do 140km/h,  nemusím přemýšlet o nějakým tankování... Zkus to s Teslou ;). A to si za cenu Tesly koupím ty moje auta 4.

Vvitty: Ono je otázka, jestli se ti vůbec něco vrátí, pokud si elektřinu nevyrábíš sám... Radovánek předpokládá, že jezdíme od nákupáku k nákupáku...

Vsechno je o rezimu pouziti a pro mesto celkem odpovida tomu co budu potrebovat. Nocni tarif pro dobijeni kdyz pixla stoji u domu, najezd pres den <20km, obcas <50km, vyjimecne <100km, s podstatnym bonusem v moznosti to zaparkovat v podstate kdekoliv bud zadarmo a nebo za par stovek rocne.

Nepotrebuju od toho najezd stovek kilometru denne, na takovou cestu si proste vemu pohodlnejsi krabici nebo pojedu vlakem, stejne jako na cestu na chalupu nebo dovolenou. Tim padem odpada i starost s hledanim nabijecky, bud je na miste kde to auto stoji - doma, u bazenu... v nakupaku jsem nebyl uz rok ... - a nebo neni potreba.

Potrebuju neco co odveze ridice + 2 deti, pripadne jeste spolujezdce na pojizdkach po Praze mezi body kde MHD v cestovnim case silne prohrava a v mezicase to nekde v klidu hnije a nezere to pritom 40.- Kc na hodinu ...

Upraveno uživatelem Vvitty
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radovánek: nicméně náklady na provoz "městského" auta jsi porovnával s Berlingem/Leonem. Citigo srovnávám s Ionem. To jsou porovnatelné náklady na městské auto, neporovnávám náklady na provoz ion s Berlingem ale s Citigo. Já zas nejezdím po městě autem, pokud vyloženě nemusím, což jsou vyjímky. Jezdím především mimo, dlouhé trasy. Co se Mnichova týče, nevím, proč bych zastavoval, pokud se trefím do rozumného provozu, jsem z Prahy za 3 1/2 hodiny tam. Po Mnichově zase raději jezdím městskou, parkuju u kámoše na dvorku. Nevím v jakém stavu máš auto, ale mě žádné auto, se kterým jezdím, uvnitř od motoru nevibruje ani při 180 a hluk je z 90% aerodynamický, to, v jakém stavu jsou silnice žádnej elektromotor nevyřeší. Po nákupákách nejezdím, naopak snažím se jim vyhnout, obvyklý nákup 1x za 10-14 dní většinou za hodinu odbudu. Zato bych měl problém s nabíjením, v garáži sdílená zásuvka na chodbě, která má problém utáhnout i lowendovou flexu s nevyřešeným rozběhem, navíc by mě asi spoluvlastníci neměli moc rádi... A že by mi jako zřídili přípojku? To bych si jedině musel vyběhat dotaci :!

Vvitty: Já nemám to auto kde nabít. A je otázka, jestli se to nákladově vyplatí. Já bych těžko "tankoval" kW za 2,5 Kč, spíš 5kč (nebo víc, komerčně), to jsem v nákladech na dvoj až trojnásobku Radovánkových cen. A když 4 roky starej, malej benzín koupím za polovičku, návratnost investice roste do stovek tisíc km, což je u poskakovacího auta hodně dlouhá doba.

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Dělám reklamu mezi novýma elektrickýma pěžoťákama na Vánoční večírek - pokud chcete patřit mezi ně, tak  http://www.hybrid.cz/carsharing-emuj-ukoncuje-cinnost-rozprodava-elektromobily 8 kousků je v nabídce. V týdnu od 20.11. nám dá emuj.cz všechny iOny (všech 8ks) na jedno místo v Brně a všichni zájemci si budou moc si auta osahat, přeměřit baterky, mrknout se na ně po mechanické stránce a prostě celkově prohlédnout. Bude-li zájemců více než 8 (aktuálně to vypadá na 12, ale je otázkou, kdo dá dohromady včas finance), bude dražba :)

Jinak pokud chcete zradit lva, jsou tam i Nissany Leaf. Ale tím se tady nechlubte. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stale sa to opakuje dookola, pre pár lastovičiek leto nebude.

Ako písal Pacho, nahodiť nabíjačku na stenu je otázka 5 minút, ale či to prenosová sieť zvládne druhá. Keďže dnes veľa ľudí robí vo fabrikách, a parkuje na miestach kde je 300 áut, a elektrika nikde, asi by to moc nepomohlo. Býva sa na sídliskách a zaparkovať je problém, a nie ešte nabijat. A keď sa tak viacerých vyberu do nákupného centra a budú chcieť nabíjať,potom co ? ostaneš vybity na parkovisku???

Proste dnes ešte nie sme pripravený na masovú elektrizaciu áut, možno tak na 1000 áut 1 elektrické.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Průměrné stáří auta v ČR je 15 let. Tak dlouho trvá obměna. Tak dlouho se budou prosazovat elektrická auta. Desítky let se pomalu prosazují LPG, deset let s velkou podporou CNG, kde už je to hodně vidět. Léto přijde, je každý rok. 

Žádnou nabíječku na stěnu nepotřebujeme. Je dost elektrických aut, které jsou nezávislé. Díky palubní nabíječce (HW+SW) dokáží vycucnout běžné domácí zásuvky 3,6 kW, malé červené pětikolíky 11 kW i velké červené pětikolíky 22 kW. Výjimka, Renault ZOE s patentovanou palubní nabíječkou Chameleon dokonce 43 kW, tedy ten obří červený pětikolík v továrnách halách a na velkých stavbách. Tzn., že za hodinu jsou tato auta schopna nabít do svých baterek z existující sítě zásuvek v existující přenosové soustavě, která s nimi počítá a ty zásuvky tam byly schváleny při kolaudaci, obvykle 22 kWh. Což v případě starší verze Renaultu ZOE nebo Smart ED (baterka 22 kWh) znamená za 1 hodinu z 0 do 100%. U nové verze ZOE se 40 kWh baterkou polovinu. Pro Tesly obou typů dle velikosti baterky 3-5 hodin (60-100 kWh baterka). Ovšem Tesla stojí mimo, sama si buduje svoje Superchargery s výkonem 125 kW, tam nabije z 0 na 80% za několik desítek minut. Tesla se chystá na 350 kW. Superchargery nyní vybavuje svými bateriemi PowerPack, kam by rovnoměrně přitékala elektřina, nejlépe z obnovitelných zdrojů (přístřešky Superchargerů jsou kryty fotovoltaikckými panely) nebo v době nízkých odběrů a přebytků elektřiny. Auta by prvotně nabíjela ze stacionárních baterií, aby sít nezatěžovaly nárazové odběry. Současně by se dál ty baterie samy nabíjely.

Že před fabrikou parkuje 300 aut je kokotina politiků, oni jsou placeni z daní těchto fabrik, aby jim zajistili infrastruturu. Což znamená i fungující MHD, aby tam nemusely tisíce lidí denně autem po 1 člověku uvnitř. Jak to nezvládají u Škoda Auto, Hyundai Nošovice nebo TPCA Kolín se můžete bohužel přesvědčit už jen ze snímků na mapy.cz. Škoda je zářným příkladem toho, že to jde, její nejnovější parkovací domy pod hradem v M.B. jsou na kadém patře osazeny nabíjecími zásuvkami pro parkující elektromobily. Odběr není nijak závratný, auta se tam nabíjejí 8 hodin klasickými 3,6 kW domácími zásuvkami. Ovšem to znamená, že za směnu nabijí 28,8 kWh, čili celou baterku SUV Kia Soul EV nebo skoro 2 moje Peugeoty Iony (16 kWh). 

Obchodní centra začala nabízet zásuvky jako standard v ceně parkování. V každém podzemním parkovišti je jich několik. Buď se k tomu hlásí otevřeně nebo to na dotaz tolerují. Dokonce Lidl zavádí rychlonabíječky 50 kW, první už jsou v provozu. Pro svoje zákazníky na svých parkovištích v pracovní době 7-21 hod. (postaveno z dotací EU, proto tak nesmyslná pravidla, ale i tak je ta doba dost dlouhá.

Vybitý zůstane stát jen totální ignorant. Protože každé elektrické auto Ti hlásí už 20 km předem, že si máš najít zásuvku. Moderní od roku 2015 pak rovnou ukazují poloměr dojezdu na mapě navigace v autě, případně při zadání cíle cesty oznamují nedostatek nabití a nabízejí po cestě, kde se zastavit a rychlonabít (Hynudai Ionoq, Kia Soul EV, BMW i3, Tesly naprosto samozřejmě od počátku a další). Je to stejné, jako občas potkáš vola s kanystrem nebo lanem na krajnici, co chce odtáhnout na benzínku.

Sídliště jsou problém pouze politický. Jednak by tam lidé neměli díky koncentraci a používání MHD (tam se opravdu vyplatí a zaplatí) vůbec mít potřebu vlastnit auto, tak by měla být MHD dokonalá. Druhák pomalá zásuvka může být na každém sloubu veřejného osvětlení. Jsou na to dimenzovány a po přechodu na úsporná svítidla mají dostatečnou rezervu. Začíná se to pomalu prosazovat, v cestě stojí jen technologicky překonaná vyhláška ERÚ o použitelnosti tarifu pro veřejné osvětlení k dalším účelům. Měla by se brzy změnit.

Vzhledem k výše uvedenému jsme připraveni na změnu dostatečně. Dokonce i masovou, když 16 TWh elektřiny ČR ročně vyveze ven jako přebytky. Celý Temelín. Máme 5,2 mil. vozidel. Náhrada 1 mil. osobních s průměrnými 20 tis. km nájezdu a spotřebou do 20 kWh/100 km (já mám průměr 12, kolegové s většími auty 13-15, Tesly 17-22) elektrickými znamená jen 4 TWh spotřeby elektřiny ročně, 1/4 našich přebytků. Přitom by krásně vyvážily přenosovou soustavu a díky modernímu HW a SW dokázaly v době potřeby posílat i elektřinu zpět do sítě. S baterkou nad 40 kWh (dojezd přes 300 km) je to brnkačka. Umí to Tesly v teslím ekosystému s bateriemi PowerWal (Powerpack) a FV elektrárnou od Solar City, dnes vše patří Tesle. Umí to Nissany Leaf se silnějšími bateriemi 33 a 40 kWh s jakýmkoliv hybridním měničem FVE, podobně čínský BYD6, který dokonce má možnost zapojit si kabel do nabíjecí zásuvky auta a použít vozidlo jako pojízdný generátor. Má tu možnost v menu na displeji auta. Do 22 kW výkonu je schopen napájet cokoliv (baterku má 60 kWh). 

Jinými slovy za 15 let se budeme asi dost divit. Ale otázkou je, jak dokáží spalovací automobilky zareagovat. Dnes chrlí spalováky ve velkém, nainvestovaly do nich kupu peněz. I vlády z veřejných zdrojů. Nové motorárny a převodovkárny se ještě nezaplatily.  Navíc jim chybí komponenty pro elektroauta, hlavně baterky. A továrny na ně se teprve stavějí. Stávající kapacity jsou pak vykoupeny na roky dopředu. To jsou ty hlavní brzdy masového nasazení elektromobility. Vše ostatní jsou pseudoproblémy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, Radovanek napsal:

Dělám reklamu mezi novýma elektrickýma pěžoťákama na Vánoční večírek - pokud chcete patřit mezi ně, tak  http://www.hybrid.cz/carsharing-emuj-ukoncuje-cinnost-rozprodava-elektromobily 8 kousků je v nabídce. V týdnu od 20.11. nám dá emuj.cz všechny iOny (všech 8ks) na jedno místo v Brně a všichni zájemci si budou moc si auta osahat, přeměřit baterky, mrknout se na ně po mechanické stránce a prostě celkově prohlédnout. Bude-li zájemců více než 8 (aktuálně to vypadá na 12, ale je otázkou, kdo dá dohromady včas finance), bude dražba :)

Jinak pokud chcete zradit lva, jsou tam i Nissany Leaf. Ale tím se tady nechlubte. ;)

No možná si to pár nadšenců koupí,ale za cenu toho nejnovějšího,si koupím auto,kde stále jsem na tom lépe  a nové.

A parkoviště a dojezd do práce,podívej se i za hranice,jak to tam je. A sídliště a netřeba vlastnit auto? Proč jsi si je pořizoval sám,máte kola? Na nich taky k nejbližšímu autobusu dojedeš i na vsi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíše si to koupí Ti, kterým se to vyplatí. Mají kde nabíjet, případně dokonce zdarma. A kromě pneu s pojistkou to bude pro ně jediná investice. Moje žena ušetřila jen na benzínu za 5/2016-11/2018 už 48 tisíc Kč.

Za hranice se raději nedívat, protože by člověk vraždil. Tam jsou mnohem dále. "http:"http:".........V České republice se z čistých zdrojů vyrobí 10 % elektrické energie, v Německu 30 a v Dánsku 40. Do rozvoje nabíjecích stanic tam ve velkém investují soukromé společnosti, například kolem dálnic stojí sedm set dobíjecích stanic společnosti E.ON, zhruba o dvě stě méně jich pak ve městech rozvinula společnost Clever. ......." Viz https://www.ecofuture.cz/clanek/udrzitelny-rozvoj-jako-zaklad-statu-vitejte-v-dansku Jinými slovy u nás nemají ani 10 míst, většinově s běžnými zásuvkami nebo Mennekesy, tedy obyčejnými červený kolíky v německé úpravě. V Dánsku oni 700, Clever 500, celkem 1.200. 

Tohle je příklad Rakosuko x ČR x SR - Po velkém pátrání tyto 2 https://www.eon.cz/o-nas/energie-plus/emobilita a https://www.ekobonus.cz/mapa-nabijecich-stanic, která je jen odkazem na hybrid.cz. Na té první je dodnes pouze Vystrkov a 2 obyčejné zásuvky v Brně. Kde nic, tu nic. Zato plyňácká mapa je u EON kompletní https://www.ekobonus.cz/mapa-cng i s fotečkama. A raději si ani nečtu, co napsali v prosinci 2015 v tiskové zprávě, páč by si měli nafackovat: "..........„Projekt Fast-E, jak jsme jej nazvali, je financován z fondů Evropské unie a má za cíl vytvořit ze současných ostrovních řešení systematickou, spojenou a rychle dobíjecí infrastrukturu pro dopravní prostředky poháněné elektřinou,“ prohlásil předseda představenstva E.ON Czech Holding Michael Fehn. E.ON si podle něj dal za cíl pokrýt sítí rychlodobíjecích stanic hlavní dálniční tahy na území České republiky nejpozději do konce roku 2017. Projekt počítá s výstavbou minimálně 15 nových stanic, na kterých půjde dobít elektromobil během 30 minut. Umístit je chce na dobře přístupných a dopravně vytížených stávajících čerpacích stanicích. .........". Viz https://www.eon.cz/o-nas/media/tiskove-zpravy/e-on-chysta-do-roku-2017-rozsireni-site-dobijecich-stanic-pro-elektromobily-podel-ceskych-dalnic. Bavíme se o veřejné tiskové zprávě česká energetická skupiny E.ON, která zásobuje prostřednictvím své více jak 65.000 km dlouhé distribuční sítě elektřinou 1,2 milionu zákazníků, zejména v jižních Čechách a na jižní Moravě. Její tržní podíl v tomto sektoru činí asi 20 %. V oblasti plynu disponuje více jak 4.000 km dlouhou sítí a její podíl na trhu s plynem v České republice činí cca 9 %. 

Auto mám protože podnikám a potřebuji jej k reálným dojezdům k partnerům na výzvu, ne dle MHD, která je bohužel v tomto ohledu mimo špičky k ničemu. Důsledkem jsou ta přetékající sídliště. I na něm jsme měli auto se ženou oba. Jenže oba služební a je otázkou, zda je to tak správně, abychom oba parkovali pracovní vozidlo na veřejném prostranství. Soustružník si taky nevozí před panelák CNC soustruh. Ze značek s A na začátku na mimopražských sídlištích lze rychle zjistit, kolik míst je vlastně firemních. Kolo mám a neměnit dnes penu za zimní, byl jsem na něm v práci stejně jako ve čtvrtek, pondělí a úterý, kdy jsme měl práci v kanclu nebo školení. Jinak i ty 2 km, co jsme od páteřní konečné tramvají jsou pro MHD Ostrava nepřekonatelný logistický problém, a to nám stojí 300 m od baráku hned 3 linky busu. S tak řídkými intervaly, že bys takovou stolici dostat nechtěl :D

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radovanek: Ono vyrobit elektřinu je jedno, dostat ji tam, kde je potřeba je druhé. To, že je někde jedna červená zásuvka na jističi 3x20(25) A neznamená, že jsi tam schopen nabít víc jak jedno auto. Taky bych si ji mohl pověsit z okna, nicméně ze stejných fází čerpá další 9x16A okruhů (trouba, varná deska, mikrovlnka, dva samostatné kuchyňské okruhy, pračka, koupelna, 2 domácí zásuvkové okruhy). Reálně jsou některé na hranici jištění, trouba stopro vyžaduje 16A, varná deska dokonce dvě fáze s jištěním 16A, mikrovlnka s 1000W výkonu bude na hranici 10A jištění, varná konvice si umí vzít 6-8A, pračka má taky 10A hraniční jištění... No a víc mi na jistič dát nedovolí musel by se předělat rozvod v domě, protože ten současný by se prostě přehřál. A tak to bude leckde, zapojit jednu, dvě zásuvky, budiž, ale zapojit jich sto má reálné riziko, že se mohou současně použít, tím pádem se síť musí dimenzovat na požadovaný příkon, což v 70% případech bude znamenat dimenzovat přívod (zvednout napětí, aby netekly takové proudy, pokud to stávající kabely dovolí, předimenzovat/postavit měnírny)... Ono je to v principu podobné, jako bys chtěl mít doma benzínku... kdyby to chtěl každej, muselo by se to řešit a aktuální síť na to prostě není připravená, maximálně ta páteřní, ale to je koncovému spotřebiteli k prdu.

P.S. Používat pojem "čisté zdroje" a "čistá mobilita" - za to bych zase vraždil já. Je EU lhaní si do kapsy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak - narážíme na to, proč nelze u nás na sídlišti dát ke všem panelákům tepelná čerpadla. Pomineme-li krutý odpor města jako vlastníka teplárny tak EON není schopem pro všechny zajistit odběr pro záložní elektrokotle. Správně počítá, že elektrokotel najedou u všech společně - až bude -15. Takže i když by nám každému povolil jistič, který by ho utáhl (podle velikosti domu cca 50 - 60A), tak sám nemá dost silnou trafostatnici. A když na to pohlédnu z jeho stránky, tak pro odběr po několik dnů max. max. jednotek týdnů v roce  je ekonomický nesmysl měnit trafačku. Pochopitelně, v případě prosazení vyššího pašálu podle velikosti jističe (takové aby to bylo pro EON zajímavé) by se to zase nerentovalo nám.

Začarovaný kruh.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Milan+ napsal:

Podnikat se dá i s kolem,tady u nás takto funguje i klempíř,již od revoluce a práce má až nad hlavu.

 

Samozřejmě že to jde. Ale špatně na vzdálenosti nad 10 km v kopcích a už vůbec ne v obleku a v kravatě.  Tady pomáhá elektrokolo za hezkého počasí. Jakmile je mokro, tak buď se zastříkám sám nebo to udělají okolo či přede mnou jedoucí vozidla. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...