Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Zbeznym pohledem - zatim bez nejakeho detailniho studia ale ono tam zas tak moc technickych veci neni - bude klicove to slovicko "až", resp. "max." v kombinaci s pritomnosti solarniho panelu v instalaci.

Plus tam maji primo v popisu wall boxu ze priplatkove hlidani odberu v dome zajisti neprekroceni maximalniho proudu jisticem - tedy bych ocekaval ze pro 3 x 25A si to opravdu pohlida celkovy odber pripojneho mista na 25 A.

Samozrejme pokud to dobijeni odebira proud narazove po X vterin a pak se X vterin nic nedeje tak to meni situaci - a informace dobijim 22kW opet spada do marketingovych sdeleni.

Jistic by ten nadproud mohl snest asi i dlouhodobe ale bude zalezet na konkretnim kuse - je to uprostred zony kde ma dojit k odpojeni. Komercni reseni bych si takto navrhnout a prodavat nedovolil.

 

Doplneno : PS - to ze misto 22kW pujde na zacatku do auta ~15 - 17 nepovazuju za nejaky problem, ve finale to nebude velky rozdil protoze brzo dobijeci proud spadne na nizsi hodnoty, jen mam radeji presna vyjadreni.

Upraveno uživatelem Vvitty
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak vidno, tak řidič BMW ignoroval veškerá varování auta. A to tam má mapka na dispelji uprostřed automaticky rádiusy dojezdu na všechny 3 módy, Eco, Normal i Sport. Nepřivezli mu kanystr, ale kanystr s centrálou. Jinak by samozřejmě stačilo, aby přijel BYD6  nebo Tesla a zapnul mód akumulátor a nabili by ho podobně, jako když dojedete ke spalovku s prázdnou baterkou - přes kablíky. Leaf to umí taky, ale musí k tomu mít speciální aplikaci. 

U té státní podpory je to k smíchu nebo k pláči? :myslim Registrační poplatek 800,- Kč, dálniční známka 1.500,- Kč, pruhy pro autobusy tu prakticky nejsou, bezplatný vjezd do měst znamená, že se udělá mýto pro všechny a elektromobilům odpustí. Bože to jsou ale kokoti. :bachaA to jsem diplomat. DPH nejde a přitom dělá 21% ceny auta. Nabíjecí infrastruktura žádná a když přijdeme s projektem obyčejné veřejné zásuvky zdarma v každé z 6 tisíc obcí za VŠB-TUO, tak to MŽP zamítne. Má ty prostato! :grr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takhle nastíněná budoucnost se mi vůbec nelíbí. :bojim
Zase dotace. Stačí, že nám kvůli dotační politice ničí jeden soukromík veřejné silnice traktory a náklaďáky, který jsou vlastně taky traktory. Takže jezdí furt, žádná karta, bez bezpečnostních přestávek, STK jednou za čtyři roky... A jeho vyrobenou elektřinu v nesmyslu jako je bioplynka, platíme všichni. A jen se ničí pole a obecní majetky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přitom máme statisíce volných střech pro fotovoltaiku, kterou můžeme ohřívat vodu, zásobovat domy elektřinou, ukládat do baterií na dobu, kdy nesvítí a ještě s ní napájet auta. Nic víc, nic méně. Jenže to je elektrická decentralizace a mnoho lidí by přišlo o teplé fleky a hromadu peněz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A je fotovoltaický panel opravdu tak ekologický? Kolik se zpotřebuje elektřiny na jeho výrobu? A za jak dlouho ten panel vyrobí elektřinu, která byla spotřebovaná při jeho výrobě? Teprve potom začne být ekologický, ne?

PS:nečetl jsem diskusi celou, tak nevim, jestli už tohle někdo někde zmínil

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro mne by měl Elemobil smysl, pokud by to bylo jako v Norsku. Přes noc by se nabil v garáži nebo na ulici u baráku. Ráno bych vyrazil do centra do práce, mohl bych podjet kolony pruhem pro BUS, a v Praze bych si ZADARMO zaparkoval kdekoliv se parkovat dá i v zóně. Dokud to takhle nebude fungovat, tak se tím nemá smysl zabývat.
Momentálně bych ale ocenil, kdyby alespoň ty vemena začali řešit to, že jsou díky zónám totálně přeplněná záchytná parkoviště a všechny příjezdy do Prahy jsou každý ráno doslova jedna kolona. Protože díky kolonám stojí i MHD, do který nás těmi omezeními cpou. 
Až se tohle vyřeší, tak si můžou hrát na ekology :roll 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fotovoltaický panel za svou existenci vyrobí něklikanásobek energie, než se spotřebovalo na jeho výrobu. Tuhle mantru někdo pustil do světa, o neekologičnosti, ale nikdo se nezeptá, kolik spolkla energie výstavba uhelky, do které musím denně přivážet a kopat palivo. Paradox, co?

Nemáš co jezdit autem do práce. Protože to je pravidelná a předvídatelná potřeba, tohle má řešit komfortní a rychlá MHD jezdící v taktu. Ale to bychom nesměli volit voly. Auto má řešit nahodilosti a díry v síti. To je úkol individuální dopravy, řešit individuální potřebu. Pokud jede 800 lidi do fabriky na 7 ráno, není to individuální potřeba, ale masovka. I když z více směrů. Zatím je to bohužel přesně naopak. IAD (individuální automobilová doprava) řeší nedostatky HD a MHD.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tou MHD právě jezdím a díky těm kolonám stojím a ztrácím drahocenný čas. Proto o tom píšu. Nutí nás do MHD, ale nejsou schopni zajistit, aby to jezdilo dle jízdního řádu. Od začátku školního roku je to např. v Letňanech na mašli. Z obou příjezdů k P+R stojí kolony přijíždějících aut, které krásně zablokují výjezd a příjezd autobusů k/od metra. A ta kolona se tak postupně rozrůstá ... 
Místo toho, aby v rámci ekologie dostavěli severní část okruhu, tak řeší Eleauta a různá omezení. Opravdu nevidím žádné + v tom, že místo kolon aut se spalovacím motorem budou kolony elektromobilů (který navíc nebudou mít kde zaparkovat) :roll  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ona i kdyby fungovala, tak lidi jsou líný a "důležitý". Znám spoustu těch, co si dojedou do trafiky pro cigára autem, přeci tam nepůjdou, že. Totéž platí i pro MHD. Jet sockou je přeci jen pro póvl. Pak se ještě rozčilujou, že jim nikdo nenachystal vyhrazený parkoviště.

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, za 27 let jsem tam dorostli. Bohužel. Ale je to kvalitou veřejného prostoru a veřejné dopravy. Mně se taky většina manažerů a majitelů diví, že jedu trasu raději vlakem než autem. Oni totiž vlak a MHD po zkušenostech zcela vytěsnili a vůbec je nenapadne jako alternativa o nich uvažovat. Pak jsou překvapeni, respektive šokováni, interiéry Regiojetu, Railjetu, moderních vagonů Siemens, Pendolina i Leo Expresu, zvláště pak kategorií Relax, Byznys atp. O servisu na palubě a internetu nemluvě. I tím, že auto si mohou nechat na vybraných nádražích na parkingu v ceně jízdenky, že na palubě vlaku jim prodají síťovou jednodenní jízdenku MHD pro cílové město, že v tom městě všude dojdou pěšky a vyklopí je to v centru atp.. Otřískaná tramvaj a olítaný autobus v kombinaci s motorákem neletí, ale spousta lidí ještě nezjistila změnu.

Co se důležitých týče, tak to jsou u nás i Cikáni, pro dávky zásadně autem. Tak jestli důležití chtějí být srovnáváni s nimi, prosím. Bohužel je nutno jít důsledně příkladem. Kdyby politici a úředníci museli využívat MHD a nedostávali přidělená auta s řidičem nebo referentské vozy bez ohledu na efektivitu, rázem by byl tlak na kvalitu i od nich, co o tom rozhodují. To samé když budou používat kolo a cyklostezky. Může mně trefit šlak, když úředník magistrátu nebo kraje v Ostravě jede mezi 3 km vzdálenými budovami, před nimiž mu stojí elektrická MHD, smradlavou fabkou nebo koktávkou. Ano, mají zapůjčené od ČEZu i elektrovozy, ale ty přece nikam nedojedou :bacha

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Další pokles ceny malých městských ojetých elektromobilů Peugeot Ion. Kolega si právě koupil v Kladně a dovezl do Ostrava 4 roky starý bílý s 67 tisíci km za 220 tisíc s DPH. Prolezli jsme ho a vypadá jako nový. Příští rok bych vyměnil zadní letní pneu a už letos, pokud hodlá více jezdit, přikoupil nabíjecí kabel 16A 230V (z 0 na 100% za 4,5 hodiny), u auta je jen sériový 10A (7-8 hodin). Prozatím se s tím učí. Legrace je, že to vezl z Kladna (sice plánovaně s předem dohodnutými návštěvami známých a rodiny po cestě) skoro 3 dny. Nějak přehlídl na evmapa.cz šňůru nových rychlonabíječek horní cestou Vysoké Mýto, Mohelnice, Olomouc. Jel na čip ČEZu, co mu půjčil prodejce na převoz, přes Prahu a Brno, s mezizastávkou  v Pardubicích, kde ho zdarma nechal nabít Nissan. I ta je ovšem na evmapa.cz. Pak jel do Jihlavy ke známým, přespal a nabil, pak do Brna na ČEZ, do Zlína na ČEZ a přes OC Tabačka Nový Jičín, kde použil běžnou zásuvku, do Ostravy.  Jó lína huba, půl neštěstí ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to důchodce, takže čas neřeší. Je fakt, že pokud by to jel "mojí trasou", tak zabije 2-3 hodiny 6 rychlonabíjeními (Praha výpadovka, Pardubice, Vysoké Mýto, Mohelnice, Olomouc,  Valmez).  Ale udělal si výlet, navíc bez dálniční známky.....

Počkej si oddie, neustále to leze dolů. Aktuálně Nissan přestavil velký facelift Leafu, baterka 40 kWh, takže ta naše prdítka zase zlevní. Lidi se totiž budou zbavovat Leafů před faceliftem s baterkami 24 a 30 kWh. A ty už atakuji 350 tisíc, z pořizovačky 700+.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to tedy hooooodně pomalu :aut

Spíš se to vydá směrem, že cena se bude držet, ale konečně to získá normální užitnou hodnotu (tím myslím, že z Prahy do Ostravy a zpět nepojedeš týden :aut) Zatím není nic, co by změnilo můj názor, že aktuální forma elektromobility je slepá ulička. Uvidíme, jestli větší aku jen nezvětší problém s nabíjením.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sondoval jsem na srazu mezi Tesláky, jak to vidí oni, borci s baterkami 75, 80, 90 a 100 kWh, s nabíjením a nutností být na stojanech delší dobu. Prý jediné, na co narazili v okruhu ČR, Polsko, Slovensko, Rakousko, Maďarsko, Německo a dále směrem na jih, byla sdílená rychlost nabíjení. Tzn. že třeba dojeli na Supercharger 125 kW výkon s 6 nabíjecími stojany, kdy vždy 2 jsou spřaženy. Takže jsou značeny 1a, 1c, 2a, 2b..... . První 3 teslisti obsadili místa 1, 2 a 3, on dojel čtvrtý a musel s jedním z nich sdílet onen výkon, čímž by nabíjel déle. Ale nikdy to nebylo více jak 5 minut navíc, protože se nestalo, že by všichni přijeli naráz. Takže jen zjistil, kdo byl první a k tomu se píchnul na stojan stejného čísla. Protože rychlost nabíjení s plněním baterky klesá, jako ochrana proti přebití. Pak třeba borec dojížděl posledních 10% do 80% už jen výkonem 25 kW a on tak měl s prakticky prázdnou baterkou výkon 100 místo 125 kW. Jinak opravdu dojezd závisí na rychlosti, takže nabíjení je pomálu, zvláště pak když vyjíždějí ráno z domu nebo hotelu po cestě plní z nočního pomalého nabíjení. údaje z Tesly Model III dojezd versus rychlost:

700 km do 10km/h
600 km do 30 km/h
500 km do 50 km/h
400 km do 90 km/h
300 km do 160 km/h
200 km do 210 km/h.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...