Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Na 1 kWh se ujede podle velikosti auta a váhy, menší a lehčí vozy kolem 8 km (Peugeot Ion - Nissan Leaf), střední kolem 7 (Kia Soul EV), velké od 17 výše (Tesla)

Poslední čtvrtina je pohoda, dojedeš vždycky, navíc nabíjecí kabel do běžné zásuvky máš pořád v autě a zásuvky jsou všude, v každém domě a do budoucna se plánuje osazení sloupů veřejného osvětlení. Bude to sice nabíjení pomalé výkonem 3,6 kW za hodinu, ale jako nouzovka stačí. Jinak zásuvka je samozřejmě na každé benzínce, od 3,6 do 22 kW výkonu, obvykle se jednoduše dohodneš a buď chtějí zaplatit 5,- Kč / 1 kWh nebo jim stačí že si dáš jídlo nebo koupíš něco sebou.

Topení/klima na principu tepelného čerpadla je fakt super, zatímco u mne vezme topení/klima 25-30% z dojezdu, tak třeba u Kia Soul EV s dojezdem 2012 km ubere 7-12 km.

Spotřebu na http://www.hybrid.cz/elektromobily-peugeot-ion-na-44-srazu-peugeot-clubu-cr je opravdu 1.4 až 1.7 na 10 km, protože se jezdily kopce a dálnice (omylem, i když jsem neměl známku, ale objížďky a uzavírky mne na ní navedly), článek "Toshiba umí..." opravdu zase jen přikrášlené skutečnosti.

S tím lhaním kvůli dotací je to normální, vrchnost se tváří, že jim milostivě dává velké prachy (z jejich krvavých daní) a oni se tváří, že za ně něco budují, tvoří či zkoumají. Taková normální EU. :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, všichni pokřivený dotacemi... Naprosto úchylný...

Navíc jak všude píšou - aby se s tím reálně vůbec dalo někam dojet, jsou jistá omezení (např. maximálka na 135).

Radovánek: No nedávno jsi tu poukazoval na to lhaní "petrolheadů", posílal mi "nezávislé" testy... Když jsem oponoval, že testy jsou stejně "nezávislé", jako u jiných pohonů, tak jsi mne zasypal hromadou argumentů. A tady přiznáváš, že se lže a lže a lže... Tedy píše se, co chce banda bruselských vyžírků slyšet aby mohli rozdělit více a více dotací a na všem se úžasně přiživit. Z čehož vyplývá, že elektromobilita je dokonalá zástěrka pro ždímání peněz z prostředků EU. Možná budem brzy rádi, že goverment v ČR ji má sice plnou hubu, nicméně reálně na ni dost se*e. Asi tak nějak tuší, že to jsou vyhozený prachy ;) (jsem si jen rejpnul...)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jistá omezení je možno ignorovat. Ve státě je maximálka 130, takže i když podměřuje tachometr, 135 je 130 a můžeme být v klidu. To že jede auto rychleji a je na to stavěné je z ekonomického pohledu v podstatě mrhání surovinami a zdroji. Ať se to líbí nebo ne, je to tak. Taky si nestavím garáž na autobus jen proto, že si ho mohu koupit a vyrábí se, když reálně jezdím maximálně MPV.

To jsi ale zase pomotal s tím lhaním dohromady hrušky a jablka. Nezávislé testy Ti dají údaje od lidí, kteří s tím reálně jezdí a z toho si uděláš obrázek. Lže se o dotacích a v rámci nich o výzkumu, to nemá s provozem nic společného. Ti chlapci chtějí další prachy na svoje bádání, ukazují světlé zítřky. Elektromobilita není žádné ždímání dotací z EU, článek je o japonské Toshibě. Že se v EU čerpá na různá ptačí hnízda je ovšem fakt.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

??? Battery pack 22kWh. Přípojka k packu 3x25A. Na každou fázi , aby toho bylo více pověsíme jeden pack . To je 5,7kW. Pokud budu dobíjet tímto výkonem, tak za cca 4hod bude pack nabitý na 100%. Mám 3ks, tudíž obsloužím 3 auta.  Ale jak dlouho, pokud budou stále přijíždět vybitá. A to je trvalé připojení, co až když to bude dobíjet jen solár?

Dobíjení ze zásuvky na sloupu veřejného osvětlení. Ano ta fáze tam trvale je, ale... Jaká to má být zásuvka? Kolik zásuvek jde dát na jeden jeden okruh? Jak to bude udělané? Po zadání kodu a přiložení karty se zásuvka zapne? A to zásadní, pokud se rozhlédnu po městě, tak sloupů u kterých jde zaparkovat auto a připojit na zásuvku bych spočítal na prstech jedné ruky. Nehledě na to, jak je to vlastně legislativně, když ti někdo poškodí nabíjecí kabel a nedejbože se mu něco stane.

Zásuvku máš v každé domě. To jistě ano. A každý tě na ní pustí se připojit a ještě k tomu zadarmo. Většina lidí ti dneska ani neotevře dveře. Na ulici nepomůže...

A jak dlouho to vydrží nabíjet na benzínce zdarma? Do té doby, než dostane obsluha k zaplacení fakturu za elektřinu, protože se majiteli nezdála zvýšená spotřeba za EE.  (Jinak jako kšeft super. Nabiju za 50kč, a koupím na oplátku bagetu za 40.)

Může nějaký subjekt bez licence prodávat elektřinu jen tak ze "zásuvky?".

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radovanek: No jistá omezení třeba v jiných zemích neplatí. To, že se autem dá jet rychleji je svobodná vůle, ne omezení byrokrata. Jestli chci a nebo nechci něčím mrhat je moje věc a není normální, že mi to bude nařizovat kdejaký úředník. K tvému přirovnání - a to si postavím garáž na smarta, když za pár let si koupím třeba kombík? To je asi stejný...

Ty testy jsou stejně nezávislé, jako testy na škodovky v českých "odborných" serverech. Ti lidi s tim přeci taky jezdí. Test vždycky vyjde tak, jak já budu chtít. Testuje to spousta elektronadšenců jako ty, je snadné vyzdvihnout přednost a nenapsat nectnost. Je to ve všem a všude. Drtivé většině lidí budou vadit všechna negativa, kterých je bohužel víc než dost. Každej (třeba jako já) nechce auto na dojíždění do práce. K ničemu jinýmu se zatím elektroauta nehodí. Elektromobilita je ždímání dotací a stejně jako na soláru si na tom spousta vyžírků založila byznys. Umím si představit, co bude výsledkem bádání, něco jako že cukr v coca-cole vlastně není škodlivý (no ty "light" humusy jsou ještě horší, ale proč to neprodat, že). Ptačí hnízdo je marginální problém, spíš k smíchu, jak se to rozmazává, ale je to jedna z mála věcí, který se dají prokázat a kriminalizovat. Využívání státní zprávy k likvidaci konkurence, klientelismus, skryté protěžování dodavatelů souvisejících se zneužitím informací se prokazuje velmi těžko. Jenže to voliči vidět nechtějí, stačí, že se slovenskej estebák "cítí ukřivděně" a už je za Cimrmana (rozumněj "zneuznaný genius", co umí hospodařit (rozuměj zvyšovat výnos agrofrcu) lepší než fšici na světě...).

To je realita. Dokud se bude elektromobilita tlouct lidem do hlavy od bruselských úředníků, bude její vnímání z mé strany veskrze negativní, neboť reálný poměr cena/výkon vyznívá hodně tristně.

Oddie: Jojo, ještě by se mohla nabíjet z toho "trolejbusu", co stavěj na Prosek :D

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Agrafik napsal:

??? Battery pack 22kWh. Přípojka k packu 3x25A. Na každou fázi , aby toho bylo více pověsíme jeden pack . To je 5,7kW. Pokud budu dobíjet tímto výkonem, tak za cca 4hod bude pack nabitý na 100%. Mám 3ks, tudíž obsloužím 3 auta.  Ale jak dlouho, pokud budou stále přijíždět vybitá. A to je trvalé připojení, co až když to bude dobíjet jen solár?

Dobíjení ze zásuvky na sloupu veřejného osvětlení. Ano ta fáze tam trvale je, ale... Jaká to má být zásuvka? Kolik zásuvek jde dát na jeden jeden okruh? Jak to bude udělané? Po zadání kodu a přiložení karty se zásuvka zapne? A to zásadní, pokud se rozhlédnu po městě, tak sloupů u kterých jde zaparkovat auto a připojit na zásuvku bych spočítal na prstech jedné ruky. Nehledě na to, jak je to vlastně legislativně, když ti někdo poškodí nabíjecí kabel a nedejbože se mu něco stane.

Zásuvku máš v každé domě. To jistě ano. A každý tě na ní pustí se připojit a ještě k tomu zadarmo. Většina lidí ti dneska ani neotevře dveře. Na ulici nepomůže...

A jak dlouho to vydrží nabíjet na benzínce zdarma? Do té doby, než dostane obsluha k zaplacení fakturu za elektřinu, protože se majiteli nezdála zvýšená spotřeba za EE.  (Jinak jako kšeft super. Nabiju za 50kč, a koupím na oplátku bagetu za 40.)

Může nějaký subjekt bez licence prodávat elektřinu jen tak ze "zásuvky?".

 

S tím battery packem a technickým řešením to byl jen příklad, jak to může fungovat. Detaily zná Renault. Moc elektromobilů jeden za druhým zatím přijíždět nebude, počítej s tím, že v 90% nyní nabíjejí doma a je jich v ČR okolo 1.500, tedy stovka na 1 kraj v průměru. Osobně neřeším věci za jiné,  je to jejich byznys, pokud chtějí nabíječku ostrovní s FVE a  baterkou, musejí si to ošéfovat. Já to budu maximálně tak jen používat.

Sloup už je vyřešen dávno, máme ho na VŠB-TUO (2x 230V 16A Schuco běžná domácí zásuvka), v Opavě na Masařské ulici https://polar.cz/zpravy/opavsko/opava/11000004683/opava-ma-1-verejnou-dobijeci-elektrostanici nebo v Ostravě-Nové Bělé u Showroomu elektromobility (jen jedna zásuvka). Zapíná se prozvoněním čísla na něm uvedeným. Osazují se libovolné sloupy, prvotně to má být pro technické služby (aby přešly z benzinových na elektrické sekačky, křovinořezy, vysavče listí atp.), dále pro elektrokola a elektroskútry a teprve ve třetí řadě pro auta jako nouzovka a pro delší stání (Peugeot Ion s 16 kWh baterkou potřebuje pro nabití z 0 na 100% na této zásuvce 230V 16A 4,5 hodiny). Když se tím nějaký magor zabije, jeho problém. Kabel ze uzamčen v zásuvce auta a po vyndání ze zásuvky ve sloupu se automaticky odpojí přívod elektřiny do ní. takže by ho musel řezat, což je poškození cizí věci, vandalismus nebo výtržnost (záleží na okolnostech) a jeho smůla. 

Prozatím nás pustil k zásuvce každý. Jsme slušní, nevoláme o pomoc a nekape z nás krev :aut

Na benzince se už dnes nabíjí podle domluvy s obsluhou. Někde je to o pár korunách do kapsy, jinde o jídle, jinde mají rovnou klíček na zálohu od krabice se zásuvkou. Platí se obvykle za parkování. Je to nejjednodušší. Novela energetického zákona letos nabíjení na jedné straně vyňala z povinnosti přeprodeje elektřiny a licence, na straně druhé zase zásuvkám nad 3,6 kW, používaným jako  veřejné nabíjecí, nařídila se centrálně registrovat. Asi předstupeň, jak to nějak zdanit.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, oddie napsal:

Na to plánované osazení sloupů veřejného osvětlení se docela těším, aspoň v Praze to totiž bude znamenat nutnost kompletní rekonstrukce celé té sítě veřejného osvětlení, teď to má leckdy problém utáhnout i jen ta světla :)

Filozofie tohoto použití sloupů veřejného osvětlení a distribuce elektřiny vychází z filozofie elektromobility, používat co nejvíce věcí, které tady již jsou. Sloup je, elektřina v něm taky, stojí u silnice, stačí jen doplnit zásuvku. Utáhne to všechno, protože se osazují sloupy v rámci jejich rekonstrukce za lepší úsporné svícení, které je až 6x méně energeticky náročné, než stávající výbojka. Takže kapacita je pak dostatečná a nebyla by využitá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Pacho69 napsal:

Radovanek: No jistá omezení třeba v jiných zemích neplatí. To, že se autem dá jet rychleji je svobodná vůle, ne omezení byrokrata. Jestli chci a nebo nechci něčím mrhat je moje věc a není normální, že mi to bude nařizovat kdejaký úředník. K tvému přirovnání - a to si postavím garáž na smarta, když za pár let si koupím třeba kombík? To je asi stejný...

Ty testy jsou stejně nezávislé, jako testy na škodovky v českých "odborných" serverech. Ti lidi s tim přeci taky jezdí. Test vždycky vyjde tak, jak já budu chtít. Testuje to spousta elektronadšenců jako ty, je snadné vyzdvihnout přednost a nenapsat nectnost. Je to ve všem a všude. Drtivé většině lidí budou vadit všechna negativa, kterých je bohužel víc než dost. Každej (třeba jako já) nechce auto na dojíždění do práce. K ničemu jinýmu se zatím elektroauta nehodí. Elektromobilita je ždímání dotací a stejně jako na soláru si na tom spousta vyžírků založila byznys. Umím si představit, co bude výsledkem bádání, něco jako že cukr v coca-cole vlastně není škodlivý (no ty "light" humusy jsou ještě horší, ale proč to neprodat, že). Ptačí hnízdo je marginální problém, spíš k smíchu, jak se to rozmazává, ale je to jedna z mála věcí, který se dají prokázat a kriminalizovat. Využívání státní zprávy k likvidaci konkurence, klientelismus, skryté protěžování dodavatelů souvisejících se zneužitím informací se prokazuje velmi těžko. Jenže to voliči vidět nechtějí, stačí, že se slovenskej estebák "cítí ukřivděně" a už je za Cimrmana (rozumněj "zneuznaný genius", co umí hospodařit (rozuměj zvyšovat výnos agrofrcu) lepší než fšici na světě...).

To je realita. Dokud se bude elektromobilita tlouct lidem do hlavy od bruselských úředníků, bude její vnímání z mé strany veskrze negativní, neboť reálný poměr cena/výkon vyznívá hodně tristně.

Oddie: Jojo, ještě by se mohla nabíjet z toho "trolejbusu", co stavěj na Prosek :D

Vycházím z reality v  Evropě, v USA je to ještě nižší limit. Svobodnou vůli platit pokuty Ti nikdo nezakazuje . Takže můžeš jezdit i mým Ionem 145  nebo Teslou s omezovačem 250. Jen ukazuji že děláme předimenzovaná vozidla (podvozek, pneu, motory, brzdy, nápravy, bezpečnostní prvky), což je nesmyslně drahé a nevyužívá se to.

Nepíšu o testech, ptám se vlastníků a dívám se na jejich údaje, třeba www.spritmonitor.de , z celé Evropy. Elektromobilita ždímání dotací zcela jistě není, u nás vůbec ne. Ano, Brusel si našel nový prapor, který může pozvednout, to levičáci rádi. Ovšem ono to tak nějak vychází z té jejich filozofie vše veřejného míra, tedy veřejné zdravotnictví zjistí škody na zdraví z provozu spalovacích aut, tak je řeší elektromobilitou. Kdyby bylo soukromé, tlak by nebyl od Brusele, ale lidí. Viz spory v USA s fabrikami a výrobci, leckdy si jeden říká díky za naše bolševiky a předběžnou opatrnost. Sice na úkor pokroku, ale i tak. 

Nabíjení  samozřejmě má smysl i z toho pantografu na Proseku, vzhledem k postavení příkonu by tam mohly být klidně veřejné nabíječky s řízeným výkonem, které by v době nabíjení elektrobus upřednostnily před osobáky. Ostatně třeba Ostrava nebo Zlín pro elektrobusy značka ideál, elektrická trakce je díky tramvajím a trolejbusům rozvedena po městě a stačí jen mít na konečných nabíječky. Pro elektrobusy, které pokračují dále do míst, kde troleje nevedou. A zase se vrací zpátky. To je to, čemu se říká ekosystém a synergický efekt.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele ono sice se sloupy VO osazují úspornějšími zdroji ale určitě ty zdroje nebudou 6x úspornější. A řekl bych že než budou všechny sloupy VO osazené takhle úspornými zdroji světla a zásuvkami aby to odpovídalo filozofii elektromobility tak v řekách uteče tolik vody že se toho ve funkčním stavu dočká málokdo z nás.

Ad) pantograf na Proseku. Trolejové vedení se staví pro zkušební provoz v Prosecké ulici a vzhledem k dispozici prostoru kde je umístěná trafostanice tak tam určitě nikdo nepočítá s tím že by se tam kdy dali instalovat nabíječky na OA. To je to delší trolejové vedení které je na řekněme veřejně přístupném místě druhé místo je na neveřejném místě v rámci areálu autobusového obratiště Palmovka a tam je cca 25 metrů dlouhá trolej která je napájená ze sekce tramvajové troleje. A ono to v Praze stejně asi nebude žádný šlágr s těma elektrobusama nebo trolejbusama protože zkrátka není jednoduché vybudovat napájení protože rozvodná síť s tím nepočítala a zatím je vše řešeno s využitím tramvajových měníren kam teče dostatek proudu ale v okrajových částech města to nebude nic jednoduchého tam dostat současnou distribuční sítí dostatečný výkon aby to fungovalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prodávám jak jsem nakoupil u těch, co to montují. Tým saze.vsb.cz docenta Horáka z VŠB-TUO https://www.vsb.cz/info/?reportId=28970. Té úspoře věř, já mám nyní ve stropních světlech projektovaných na 2 x 60W žárovku po přechodu přes 2x 11W úspornou zářivku 2 x 6W LED žárovku. Svítivost vyšší, světlo barevně ve spektru příjemnější, start okamžitý.  Úspora na odběru u mne 10ti násobná, minimálně dvojnásobný světelný komfort. 

Je fakt, že se jedná o levné řešení mezi 6-10 tisíci Kč (nutný zásah autorizované osoby, malosériová výroba, gsm modul, SW atd.), takže jsme s tím zatím neprorazili mezi korupčními lobisty, ti mají rádi tyhle předražené multinesmysly https://www.pre.cz/cs/profil-spolecnosti/media/tiskove-zpravy/chytre-lampy-pre-potvrdily-zhorsenou-smogovou-situaci-v-praze/#lightbox[gal]/5/, aby se na tom dalo nakrást. Proto zatím neprošel MŽP projekt VŠB nabíjecí zásuvka do každé z 6.000 obcí. Ostatně hezky o tom povídá nějaký Chmelík z ČEZu, proč to určitě nejde https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/dobijeni-elektromobilu-ze-sloupu-verejneho-osvetleni-je-geni/r~7a50435c33c511e6bff10025900fea04/?redirected=1507581988 . A to je manažer ČEZu pro elektromobilitu a sedí u zdroje, tedy lépe řečeno brzdí to už 7 let u zdroje - viz web, dohledáte si ho.

Pantograf na Proseku je pro zkušební provoz v Prosecké ulici a je umístěn jak je umístěn. Nicméně u každé tramvajové měnírny může být rychlonabíječka, nic tomu nebrání.  Projektuje se tak, aby elektrobus dobíjel na obrátce. Nesmí to být samozřejmě ervopské srandabusy SOR, Solaris, Mercedes atp. s dojezdem +-100 km, ale pořádný čínský BYD, který už  v Evropě v mnoha městech díky dojezdu 400 km jezdí. Respektive nekonečnému dojezdu, protože na každém odjezdu z obratiště má opět plnou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U tram měníren které jsou v současné době v provozu nemůžou být nabíječky pro veřejnost z jednoho prostého důvodu. A tou je bezpečnost, protože měnírny jsou v režimu určité ochrany, jelikož  jsou to objekty(technologie) důležité pro chod města.

Hafiti : určitě se s tím  nepočítá protože zařízení je tam instalované jako mobilní transformátorovna a mobilní měnírna a je to instalované v takovém místě že tam jde OA přijet pouze po chodníku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všechno jde, když se chce. Nabíječka není nic jiného, než typ zásuvky, pokud by to mělo být pro veřejnost. Pokud pro autobusy, pak je to stejná infrastruktura v režimu ochrany jako tramvaje a metro. 

Co se týče místa pro pakování nabíjeného osobního auta, s tím bývá ve městech problém největší. Přes chodník to samozřejmě nepůjde, musel by jít kabel k okraji cesty/parkoviště. Už to řešili při nedostatku parkovacích míst někde i tak, že je tam rezervé "přednostně" pro nabíjení elektromobilů a zásuvka/kabel umístěn tak, aby mohl nabíjený elektromobil stát souběžně v řadě vedle, když je místo zabrané spalovákem. Jen si nechá za sklem na sebe telefon, kdyby se spalovací řidič vrátil a potřeboval vyjet. Je to tam na ceduli pod tím napsané s apelem na ohleduplnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radovanek: Taky vycházím z reality a vydat se na dálnici s autem, které má omezovač ve 135 považuji za šílené. Těch 145 je na hranici. Vadilo by mi to víc, než to, že s tim nedojedu ani na chalupu. A vůbec nejde o pokuty. Prosazuješ jen "přizpůsob se, přizpůsob se, přizpůsob se". Jenže lidi se nechtějí přizpůsobit. Výsledkem bude jen byrokracie. Dnes když přijedeš do nákupáku, tak 1/4 parkoviště je s kryplznačkama (95%prázdných), zítra bude další třetina parkoviště vyhrazena pro zásuvkáče (95% prázdných) a běžný člověk si už pomalu nebude moct ani zajet nakoupit. Zatím takto se elektromobilita prezentuje - protěžována byrokracií...

Máš pocit, že soláry s výkupní cenou dvojnásobku (i více) než je běžná tržní cena nejsou dotací? Představ si, že to někdo musí zaplatit, tedy především ten, kdo to nemá (nemůže si investici dovolit nebo prostě nemá kde). Takže za energii zaplatí víc, protože dodavatel byl byrokraticky donucen nakoupit energii za výrazně vyšší, než tržní ceny. Tedy pro 80 nebo více procent populace znamená solár jen vyšší náklady. No a elektromobilita bude zase drancováním lithia kde to půjde (a rozhodně to bude úžasně ekologické). Je to prostě jen byznys, z hlediska ekologie nic nepřináší, ale to je dotacemi pokřivená shnilá socialistická Evropa.

Jinak nemáš pravdu, že nabíječka není nic jinýho, než "typ zásuvky". To lít benzín ze sudu ti může kdejakej trouba taky. Sem tam něco shoří, někdo se otráví nebo to někoho zabije... Ale co lidí je dost...

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 10/9/2017 at 0:47, Radovanek napsal:

... Navíc do něj v průběhu nabíjení dále teče elektřina, průběh nabíjení je výkonově klesající s rostoucí plností baterky a vše je otázka SW nabíječky. Pokud si má sáhnout do battery packu jen pro výkon nad 22 kW a do tohoto výkonu brát ze sítě,  tak je to pohoda. Což je standard, který zvládne každý rodinný domek s jističem 3x25A.

3 x 25A nedá 22 kW.

PS: Před pár lety mi odmítnuli připojit 3 x 25A protože to síť nezvládne - na náměstí malého města.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nevím, jak kdo z přítomných, ale já mám na dálnici D1 problém jet souvisle na tempomat i nastavených 135. Furt se někdo fláká v levém pruhu nebo radostně předjíždí rychlostí kolem stovky. Ano, možná v nočních hodinách to může být jiné, ale to tam jsou zase lovci s modrou diskotékou (oni samozřejmě jezdí i přes den, ale to je tam více aut a menší šance, že sejmou zrovna mne). A vstupné na diskotéku u krajnice nebo na odpočívadle je kurevsky drahé. ;) Přizpůsob se opravdu neprosazuji, podle mne je omezení na 130 taky blbost, i s Berlingem se dá jet v pohodě 160, byť je to krabice s aerodynamikou letící cihly, ale cítím se v tom na většině dálničních úseků, zejména novějších, bezpečně. Jen upozorňuji na fakt, že legálně prostě rychlost nad 130 v ČR nevyužiješ. A pokud je na ni auto stavěno, platíš co neupotřebíš. Asi jako když si koupíš celé kuře, sníš půlku a zbytek vyhodíš. 

Byrokracie je úplně jiná kapitola, s těmi kryplznačkami to je prý výmysl EU, i když bych spíše podezříval byrokraty naše. Výsledkem průměru zdravotně postižených v populaci jsou pak prázdná vyhrazená místa za rohem a ostatní se nachodí zbytečně tisíce kilometrů pěšky (to nepřeháním, jen znásobím roční návštěvnost obchodního centra těmi 20-100 metry navrch a nestačím se divit). Zásuvkáče mohou na těchto parkovištích parkovat naprosto volně již dnes, když bude zásuvka na každém sloupu veřejného osvětlení, tak jsou místa rovnoměrně po celé ploše. Protože vyhrazená á la invalida by znamenala zakopat kabel a zřídit novou infrastrukturu, zbytečně. Že si je někdo dá vedle vchodu z jednoho z 2 pater podzemních garáží, viz OC Nová Karolina Ostrava - je obchodní rozhodnutí. Jsou tam proto na očích, aby se tím OC chlubilo, jak je ekologické. Ne aby to měli elektromobilisti 10 kroků a ostatní daleko. Proto se takovému přístupu OC bráníme a doporučujeme za elektromobilní asociace pouze využívat stávající strukturu, nic nově nestavět.

Soláry v ČR vůbec neřeš, s tím nemá elektromobilita nic společného, to je politickými mafiány připravený a do do konce provedený podvod od začátku. Jediné, co je nakrklo, že se toho chopili i malí lidi jako já, ne jen kámoši s parky velikosti fotbalového hřiště a více. jinak si to mohli v klidu ošéfovat a nebylo by nic dalšího, jako solární daně, vyšetřování, odebírání licencí atp..

Lithium, stejně jako jakýkoliv jiný prvek, můžeme těžit a nemusíme. Všimni si, že první projekt připravený miliardářem Janečkem není o těžbě, ale o zahlazení starých ekologických škod po těžbě cínovce, kde odkalovací jámy a haldy s hlušinou jsou dodnes plné vzácných kovů, mj. lithia (cca 10%), a ty chce on odstranit - rozdělit na frakce a ty prodat. Nic nekopat, nic nedrancovat. Že zase přišli politici, socani na ministerstvu průmyslu, s podpisem dohody s nějakými Australany, to je jen další příprava na korupčnický systém. V normální zemi se stanoví podmínky těžby a vydraží licence k ní. Neschází se měsíc před volbami ministr jedné z koaličních stran k přiklepnutí kšeftu někomu bez výběrového řízení, byť jen formou dohody o porozumění. Kdyby premiér nebyl zubatí pleška, tak ministr průmyslu už dnes ministrem průmyslu není. Ale je to kolega socan a premiér či jeho strana jsou zřejmě zainteresováni. Kdyby se rozhodlo - a k tomu by taky elektromobilita mohla posloužit korupčníkům jako záminka - o dostavbě jaderných elektráren, určitě by se otevřela otázka další těžby uranu z podzemí i odkališť v Krušných Horách i na Vysočině. To se můžeme vsadit. Poptávka vyvolává nabídku, která je zde omezená a navíc jištěná státním souhlasem. Systémově nastavené prostředí vzácného statku pro korupci jak dělané. 

Nabíječka, pokud neobsahuje žádný řídící SW a k tomu potřebný HW je opravdu jen typ zásuvky. Na mnohých místech montovaný Mennekes - bez zázemí HW a SW v krabici za ním (wallbox) - je jen náš obyčejný červený pětikolík.

Dá se z 3x25A dostat 22kW, ale musí jít o řízený systém, omezující tento výkon pokud je potřeba jinde v domě. Že ti ho odmítli dát na malém městě na starém náměstí je docela dost dobře možné, já si musel na kolejích VŠB-TUO z roku 1971 udělat v roce 1996 zcela nové rozvody na patře v kanclu v mědi a s novými jističi až hlavního rozvaděče, protože pro pár PC, tiskáren a kopírku ten hliník neustále hořel a pojistky létaly.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, Radovanek napsal:

Dá se z 3x25A dostat 22kW, ale musí jít o řízený systém, omezující tento výkon pokud je potřeba jinde v domě.

Jak priblizne dostanes z 3 x 25A vykon 22kW bez pretezovani jisticu? Me to vychazi na 17 a 1/4kW a to za predpokladu ze na vstupu mas 230V a ne hodnotu blize spodni toleranci 207V....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi vychází z charakteristiky jističe a požadované doby dodávání tohoto výkonu, nechce se mi teď hledat tu charakteristiku a zjišťovat to přesně, ale čtvrthodinku B-čkový jistič těch 22kW místo 17 zřejmě udrží - a pak už ten nabíjecí proud stejně klesá.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To po mně chlapi chcete moc odborné věci, to já se zeptám chytřejších a v oboru vzdělanějších, kteří tohle běžně řeší a montují už několik let. Třeba Rožnovana Františka Kubiše z Inchanetu, prvního majitele elektrického Nissanu Leaf v ČR http://www.roznovan.cz/~kubis/leaf.php, majitele velké FVE s bateriovým úložištěm a online veřejným sledováním na webu http://www.roznovan.cz/~kubis/, jednoho z prvních majitelů Tesla Model S http://www.roznovan.cz/~kubis/models.php, jednoho z prvních provozovatelů soukromé veřejné rychlonabíječky ve Valašském Meziříčí https://www.evmapa.cz/valasske-mezirici-inchanet,  jednoho z prvních provozovatelů domácí veřejné nabíječky v Rožnvě pod Radhoštěm https://www.evmapa.cz/inchanet-home-22kw a spolumajitele Robe lighting http://www.robe.cz/ . A taky kluků z evmapa.cz http://www.evmapa.cz/o-evmapa-cz, kteří tohle řeší a montují dnes a denně a online provozují http://www.evmapa.cz/ , část těch rychlonabíječek na mapě je navíc přímo jejich a donedávna jednu provozovali v Brně u výstaviště veřejně zcela zdarma https://www.evmapa.cz/brno-bvv-vystaviste-brana-c9.

Od nich mám, že mi hned za elektroměr - ještě před domácí rozvaděč a pojistky - namontují domácí veřejnou nabíječku s konektorem Mennekes 22 kW (asi Eco cube https://www.evexpert.cz/n/eco-cube-s-radosti-predstavujeme-nadchazejici-produkt-premiova-22kw-ac-nabijecka-elektromobilu), spouštěnou prozvoněním telefonního čísla, s placením přes internet a řízením spotřeby s ohledem na spotřebu domu. Takže těch 22 kW poskytovat bude v závislosti na odběru domu a výrobě mojí FVE (max. 3,6 kW). Určitě vycházejí z toho, že do auta neteče proud neustále a naplno, s rostoucím nabitím baterie výkon klesá. Třeba Peugeot Ion, který umí vzít 3,6 kW výkonu, ho bere cca 30 sekund a pak provádí operace v baterii zhruba minutu, a pak zase odebírá a tak pořád dokola.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...