Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

prepac, myslel som, ze mas veternu, tak teda fotovoltaicku a preco ju zapocitat ? Lebo aj to rozhodne o koncovej cene nakladov za jazdenie. Kto ju nema a nemoze si ju dovolit a v praci tiez nenabije, tak asi neusetri tolko, ako ty. 

Osvetu robis peknu, prepocty tiez, ale neplatia vseobecne

Dam aj ja taky prepocet, za 3 roky si usetril cca 110 000 kc, co je cca 4217 Eur, pri mojom jazdeni na 308 1.6 HDI tankujem za cca 70 Eur mesacne, cize tu sumu zaplatim cca za 5 rokov.

Upraveno uživatelem TomasARN
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ved ani moj. Ano 308 je uplne ina kategoria, co sa tyka pohodlia a komfortu a teraz sa da tento model kupit za cca 5 500 Eur a ked niekam idem na dovolenku, nemusim brat dve auta, kde uz uspora nie je az taka, ako ked ides jednym naftakom. A nemozem s 308 usetrit za 3 roky 110 000 kc, lebo tolko ani neprejazdim, tolko prejazdim za cca 5 rokov :)

Upraveno uživatelem TomasARN
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vies, mi posadnuti spalovacim motorom tym vypoctom rozumiet nemozme.

Prave pozeram Autosalon na Prima cool a ukazovali tam peknu Skodovku, elektro auto, ktore vraj planuju, dojazd 500 km, nabitie akumulatoru na 80% za 30 minut. A tu je zas ta otazka, pridem na nabijacku a mam cakat 30 minut na 80% alebo viac na 100% a ked budu stojany obsadene, tak musim priratat cas kazdeho auta predomnou v rade ? Alebo to risknem k dalsej, kde nemusi byt nikto alebo viac aut ?

Upraveno uživatelem TomasARN
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mu rozumim ale za tri roky usetrit na palivu min 110 k urco bude najezd vice nez 1500km mesicne. A to mi vrta hlavou proc pri tomto najezdu bych si porizoval elektrickyho nepohodlnyho mrnouse a ne nejaky komfortni auto kdyz ho pomalu budes mit za stejnou cenu. Dale nerozumim proc povida o vybave kdyz ten ion zadnej zazrak co se tyce vybavy neni.... Proste asi by to chtelo s nim mluvit osobne a porozumet protoze tahle debata je o nicem....

 

Upraveno uživatelem agresssor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se máte hoši občas objevit na srazu, tam by jste mohli Iona i řídit. Výbava je popsaná tady na webu u Iona. Výpočet té úspory je primitivní počet km x 8 litrů spotřeba x 30 Kč. Protože za tolik nám to se ženou obojí jezdilo, když 90% jízdy byly po městě do 20 km a méně. 1500 km měsíčně je houby nájezd, to máš při 21 pracovních dnech 71 km, tedy 35 tam a 35 zpět a nesmíš o víkendu nikam jezdit. Pokud jezdíte méně, tak to Vás oba vyjde levněji taxík.

A co se elektrárny týče, tu jsem měl o 5 let dříve než elektromobil, to spolu nesouvisí, jen to pěkně navazuje. Proto bylo nejdříve elektrokolo a pak elektromobil. Jinak nabíjení z ní mne vyjde na 0,50 Kč / 1 kWh, to je cena za níž dokáži na trhu prodat přebytečnou elektřinu. Takže 8,- Kč na papírových 150 km. Asi deci a půl benzínu na 100 km pro spalovák. Elektrárnu mám v zeleném bonusu, postupně mi pořizovací cenu stát vrací.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

135,- Kč jedna cesta taxíkem, to musíš mít do práce hodně blízko. Tady v Ostravě berou za kilometr od 20,- Kč výše, většinou 25-30. To je možná ještě lepší MHD nebo elektrokolo. Já to mám na něm do práce zhruba 5 km, i přes převýšení 80 m na 2 km to jezdím pohodlně za 12 minut. 15, když netrefím jeden semafor po cestě na zelenou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Radovanek koukám jsi zapaleny do elektromobility...tak se zeptám...kdysi ...davno jsem sledoval dokument o studene fúzi jako možnosti palivových článku do aut...dokonce se jim to podařilo nekde ve Švýcarsku otestovat v prototypu...ale od té doby jako by se po tom slehla zem...nevíš zda to zrušili pro náročnost nebo jiné problémy?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radovanek je jistě zaslepený (řekněme zapálený), každopádně energeticky by nás přechod na elektroauta nezatížil, elektřiny vyrábíme dostatek a nebylo by komplikované získat zdroje, stačilo by to neřešit od zdi ke zdi, jako vyšilující Rakušani nebo Němci (no třeba na to časem přijdou). Energie by problém nebyl. Co by se muselo zlepšit je infrastruktura distribuce vyšších zátěží, i ve městech je stále mnoho problému dostat ke spotřebitelům požadovanou energii, elektromobilita by ještě zvýšila nároky. Zase nabíjení elektroaut v noci a tedy spotřeba energie, která se mnohdy distribuuje tisíce km daleko, aby se spotřebovala nebí tak špatnej plán.

Co se mi na Radovánkových úvahách nelíní je, že nám všem vnucuje, jak je elektromobil jednoduchý, ale to není pravda. On i spalovací motor je jednoduchý, to jak dnes vypadá z něj udělaly regulace, které jsou leckdy naprosto ujeté a kontraproduktivní. Každopádně aby bylo elektroauto alespoň trochu k něčemu, potřebuje špičkové malé výkonné trakční motory, jejichž konstrukce není levná a ani snadná, jsou stejně složité jako ty spalovací. Potřebuje efektivní rekuperační proces, který není zrovna jednoduchý a je třeba jej správně dimenzovat a chladit. A je to všechno hlavně o softu a pokud má někdo pocit, že je to "jednoduché". Zjednodušeně - poskládat vozidlo se spalovákem s dojezdem tis. km při stokilometrové rychlosti dokáže zručnější strojní inženýr. Postavit elektromobil podobných parametrů bude muset ten strojí inženýr přibrat elektroinženýry, kteří mu vyřeší silovou elektřinu a programátory se znalostí všeho ostatního, aby to auto mělo smysl. Elektromobilita opravdu není nic jednoduchého ani její vývoj a servis.

Druhé, co mi vadí, je zjednodušování provozu - vybudovat infrastrukturu, která by pokryla to, že 50% přepravy bude elektrická je běh na dlouhou trať a kabely z každýho sloupu na parkovišti to neřeší (viděl jsem ženskou, co odjela od pumpy s pistolí v hrdle, urvala hadici a jela...), tohle vidím jako největší problém, dnes je to v podstatě okrajová záležitost, ale těchto poškozených utržených a zničených záležitostí by přibylo, jasně, namítneš, že auto neodjede, když se nabíjí, to ale neznamená, že to poškodí někdo jiný a někde nezůstane viset urvaných 400V (nebo i více). A problém té infrastruktury je právě v tom, že bude rozprostřená a v podstatě neuhlídatelná, potenciálně nebezpečná, začne se krást atd.... Pořád je to elektrika. 

Následně do těch aut začne zasahovat hromada bastličů, co má pocit, jak tomu rozumí... U elektroauta přibývají další rizika a nebezpečí. Pocit, že elektromobilita je čistá a bezpečná je zjednodušený a zkreslený.

U náklaďáku tomu samozřejmě fandím, provoz ze zákona vyžaduje povinné přestávky, prostoru pro nabíjení je habaděj.  S infrastrukturou ale zase může nastat problém, když vidím, jak a kde parkují a odstavují řidiči kamionů, to že rozmašírují nějakou elektrickou infrastrukturu je víc než nasnadě. Samozřejmě, že v reklamním videu výrobce to bude dokonalý stroj.

A nedělám si iluze o tendenčnosti testů elektroaut, to se neliší od spalováků. Pojem "nezávislý test" u aut? Sakra to snad existuje???

 

Radovanek: Na 5km cesty do práce potřebuješ auto? Já bych se nad sebou zamyslel. Co víc chodit a přestat žít v dotacích...

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, Fruktis napsal:

@Radovanek koukám jsi zapaleny do elektromobility...tak se zeptám...kdysi ...davno jsem sledoval dokument o studene fúzi jako možnosti palivových článku do aut...dokonce se jim to podařilo nekde ve Švýcarsku otestovat v prototypu...ale od té doby jako by se po tom slehla zem...nevíš zda to zrušili pro náročnost nebo jiné problémy?

 

Náročnost, bezpečnost a další problémy. Prakticky každý týden se objeví zpráva o něčem podobném nebo přelomovém vynálezu v oblasti baterií. A pak je ticho.

Vvitty: je spousta věcí, co člověk dnes udělá a pak si rve vlasy. Moji rodiče uznávají jen zděnou terasu s kachlema a základovou deskou. Protože všechno dřevo vždy shnilo. Generace po nich to už dávala na patky a dnes je to o roštu a dřevoplastu. Takže rodiče teď, když mají problém s odpady z koupelny, musí terasu rozkopat a beton rozbít, trubky vedou pod ni. Místo aby ji jen rozšroubovali.....

Pacho: elektromobilita se bude prosazovat postupně, pořád tu máme ten průměrný věk aut 15 let. Souběžně s tím půjde nahoru infrastruktura. To na co teď nadáváme je jen neschopnost a neochota ČEZu a EONu udělat páteřní sítě pro jednoduché křižování ČR elektromobilem, cca 26 nabíječek, když všude kolem - kromě Polska - je už dávno mají. Třeba Slováci od 5/2014.

Elektromobil jednoduchý je, už jen počtem součástek oproti spalovacímu vozu.

Zjednodušování provozu je opravdu o tom, že stačí stávající zásuvky a jejich řízené zapínání. Počínaje tím jednoduchým německým vhodíš euro a hodinu tam je proud. Kde není proud, není bezpečnostně co řešit. No a trvat to bude, aby to bylo opravdu všude, nicméně pro začátek postačí ty páteřní směry. 

Co se bastličů týče, spoléhal bych na Darwinův výběr. 400V nám to už probere a navíc zbude více aut na ostatní.

Tendenčnost testů elektroaut? Nějak nechápu. zatím jsou tendenční proti elektromobilitě. To se vezme zarytý petrolhead, kterému pomalu nesmí do garáže ani nafta a plyn neuznává, a posadí do malého městského elektromobilu první generace. Ten následně vezme na 90% jízd na dálnici a drtí z něj 130 za kvílení pneumatik a s klimou nebo topením naplno. Pak to zkritizuje jako naprosto nepoužitelné. Že testoval bagr a chtěl od něj práci kropicího vozu mu vůbec nedojde.

Na 5 km cesty do práce potřebuju auto? - Ne, ale na ranní dovoz dětí do školy díky kreténům z dopravního podniku a KODIS ano. Taky na ježdění přes den pro firmu, protože při těch intervalech MHD a směrech to je prostě rychlost jako koňka a přestupy zralé na rozbalení stanu. Pokud nikam nemusím a děti nevezu, jedu na elektrokole. Jako včera. Pěšky je to hodina a polovina cesty lesem po bahně, kořenech a šutrech. Nebo sice po asfaltce lesem, ale úzké, klikaté, nepřehledné a bez chodníku. To se v saku a kravatě dělá blbě. Kdežto na elektrokole v pohodě.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, oddie napsal:

Kabeláž předem netřeba, ale chráničky je vhodné tam naházet do všech možných i nemožných míst, stojí relativně prd a jak se pak časem hodí... 

Díky za trknutí, já tušil, že od brány okolo baráku až ke garáži musí ještě "něco" přijít.... :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak tak čtu,tak jsi taky asi jeden z těch co si myslí ,že dělá vše nejlépe,ty věčné připominky na ty všechny okolo co dělaj špatně,že?

Ted zase toto

díky kreténům z dopravního podniku a KODIS ano.

Chtělo by to se trošku umírnit.

Kolikrát za život rodičů se musela terasa rozbourat?   A kdy přišel dřevoplast,že a v realných cenách pro veřejnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...