Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Oddie, predane mnozstvo phm bohuzial toho moc nepovie, nakolko je aj tranzitna doprava, ktora prejde statom bez tankovania, avsak na elektrinu by museli aj dva krat nabijat, niektore vozidla aj viac krat. Cize vypocitat sa to neda, ale hlavne ze som mal vykrik do tmy a pritom to nevies ani ty, ani ja a ani nikto dalsi momentalne odhadnut

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oddie: Aha, chytrý přístup, prodej projíždějícím cizincům bych nebral v potaz, to bude asi v řádu statistické chyby. Takže ušetříme cca XY kWh (počet prodaných litrů paliva x 1,3 kWh), když budeme brát, že na chemické účely se sice dále rafinovat bude, ale zlomkem dnešní kapacity. Tím máme volnou spoustu elektřiny pro elektrifikaci dopravy. Výroba a VVN distribuce to zvládnou s přehledem. Last mile zákazníci už dnes využívají spotřebiče s vysokou okamžitou náročností (rychlovarná konvice, mikrovlnka, elektrická trouba, pračka, myčka, sušička) i dlouhodobým odběrem (pečení masa, praní nebo mytí nádobí, sušení prádla) a poněkud kuriózně i malé odběry dokáží udělat hodinově spotřebou kilowathodinu a více (stand by spotřebiče a veškerá elektronika plus mrazák plus lednička plus oběhové čerpadlo plynového kotle - jen tohle může mít u modernější plynulé regulace otáček až 250W). Nabíjet elektromobil lze podle síly jeho palubní nabíječky výkonem 1,3 - 22 kW (běžná domácí zásuvka 230V a odběr nastaven jednofázově na 6A - domácí velký červený pětikolík 400V odběr nastaven třífázově na 32A) a už dnes při pořízení domácího nabíjecího walboxu s řízením nabíjení podle odběru domu, aby se nepřetížil hlavní jistič.

TomasARN: viz výše. Vypočítat se to dá, ale dá to moc práce. Za mzdu 2 litry na hodinu jsem ochoten Ti to zjistit. To nabíjení projíždějících můžeš taky pominout, bude to podobné množství jako ty spalováky. Zanedbatelné. Pokud už projíždět budou, tak můžeš počítat osobní vozy na úrovni baterie 60 kWh a více, tedy při průměrných reálných 15 kWh / 100 km ujedou +-400 km. Průjezdy sever jih mají zvládnuté, průjezd západ východ 1 nabíjení u nás.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 28 minutami, TomasARN napsal:

Oddie, predane mnozstvo phm bohuzial toho moc nepovie, nakolko je aj tranzitna doprava, ktora prejde statom bez tankovania, avsak na elektrinu by museli aj dva krat nabijat, niektore vozidla aj viac krat. Cize vypocitat sa to neda, ale hlavne ze som mal vykrik do tmy a pritom to nevies ani ty, ani ja a ani nikto dalsi momentalne odhadnut

Jestli si někdo myslí, že tranzitní doprava, která u nás dnes ze zásady nenatankuje, by v případě nutnosti tankovat/nabíjet zde udělala v energetické náročnosti řádový (!!!) skok, tak zřejmě spadl na hlavu z hodně velké výšky. Tenhle rozdíl udělá řádově jen několik procent, a dá se navíc velmi dobře zjistit a predikovat - právě ze situace před několika lety, kdy u nás byla nafta dražší než všude okolo, a právě tranzit se snažil tankování u nás minimalizovat. Ten pokles se dá snadno dohledat, a byl skutečně v řádu procent, tudíž - přesně jak říká Radovanek - v tomto odhadu v rámci statistické chyby. Čili místo sebemenší snahy si něco zjistit, či se vůbec jen pokusit zamyslet nad tím, jak velký vliv reálně může ten tranzitní provoz mít, jsi předvedl zase jen a pouze - výkřik do tmy. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ač jsem na starně elektromobility, mám za sebou včerejší rozhovor z kamarádem ze Švýcarska. Měl na 14 dní půjčenou Teslu (opravdu nevím jakou, ale to není podstatné). Říkal, že si udělal výlet do Itálie a narazil na obrovský problém v dostupnosti nabíječek. Oni jsou, ale mimo dálnice. Valí si to po dálnici a najednou musí sjet, jet desítky kilometrů nějakými okreskami a dojede do nějakého pochybného areálu, kde "tankuje". Říkal, že si neuměl představit, jak milionářská panička tam v podvečer zajede, všude samý italský cikán, a ona vystoupí a 25 minut dobíjí...

Jasně - časem se to doladí a nabíječky budou i u dálnice. Ale tohle jsou reálné postřehy z provozu teď, ne za 8 let.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oddie, tak som asi padol na hlavu, ale aj tak ste pekne mimo. To ze niekto teraz v CR alebo SR netankuje naftu do kamiona je doby vymysel a ked bude na elektriku, tam bude musiet a vzhladom na to, ze na ceste su tisice kamionov, ktore prechadzaju cez uzemie + auta, tak nabijat musia a nebude to iba par percent. A mozes si tvrdit co chces, ale je to proste tak.

Ale nebudem sa hadat s niekym, kto vidi iba to svoje a toho, co ma iny nazor vie iba urazat.

Upraveno uživatelem TomasARN
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 minutami, TomasARN napsal:

Oddie, tak som asi padol na hlavu, ale aj tak ste pekne mimo. To ze niekto teraz v CR alebo SR netankuje naftu do kamiona je doby vymysel a ked bude na elektriku, tam bude musiet a vzhladom na to, ze na ceste su tisice kamionov, ktore prechadzaju cez uzemie + auta, tak nabijat musia a nebude to iba par percent. A mozes si tvrdit co chces, ale je to proste tak.

Ale nebudem sa hadat s niekym, kto vidi iba to svoje a toho, co ma iny nazor vie iba urazat.

Já to mám na rozdíl od těch tvých výkřiků podloženo reálnými čísly, které ty ses ani nenamáhal prohlédnout, natož abys je byl schopný pochopit. Ty nejsi schopný se orientovat ani v ŘÁDECH čísel. To je fakt síla. Ale hlavně že máš děsnou potřebu se k tomu vyjadřovat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, oddie napsal:

Hrubý odhad - v řádu - lze udělat i bez toho

před 6 minutami, oddie napsal:

Já to mám na rozdíl od těch tvých výkřiků podloženo reálnými čísly

Najprv pises, ze hruby odhad sa da urobit a to na zaklade predaneho PHM a zrazu mas realne cisla, to nejako nesedi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Péťa napsal:

Ač jsem na starně elektromobility, mám za sebou včerejší rozhovor z kamarádem ze Švýcarska. Měl na 14 dní půjčenou Teslu (opravdu nevím jakou, ale to není podstatné). Říkal, že si udělal výlet do Itálie a narazil na obrovský problém v dostupnosti nabíječek. Oni jsou, ale mimo dálnice. Valí si to po dálnici a najednou musí sjet, jet desítky kilometrů nějakými okreskami a dojede do nějakého pochybného areálu, kde "tankuje". Říkal, že si neuměl představit, jak milionářská panička tam v podvečer zajede, všude samý italský cikán, a ona vystoupí a 25 minut dobíjí...

Jasně - časem se to doladí a nabíječky budou i u dálnice. Ale tohle jsou reálné postřehy z provozu teď, ne za 8 let.

Fakt? Protože to asi bude problém toho půjčení a neinformovanosti. I já byl nepolíbené pako a kdybych se více zajímal, nemusel jsem v dubnu 2017 jet koupeným Ionem pozdě večer z Prahy a dovézt ho do Ostravy až v pátek v poledne. protože týden předtím otevřeli rychlonabíječku v Pardubicích a zdarma. Takže bych dojel před půlnocí do Pardubic, za 30 minut se nabil skoro do plna  (na 96% místo rychlých 80% za 10-15 minut) a vyrazil na zámek-hotel Bouzov, kde bych přes noc se spaním dobil pomalým kabelem do plna za 6,5 hodiny, dal snídani a pak buď přes Šterberk vyrazil s 1 mezinabíjením na Opavu nebo to vzal přes Olomouc a byl po poledni ve čtvrtek doma. Takhle jsem jel do Hradce Králového, tam spal a nabíjel 6,5 hodiny, pak dalších 6,5 na Bouzově, kde ovšem měli jen 6A rozvody, což znamenalo 10 hodin. To jsem ale zjistil až u oběda, že nemám nabito co potřebuji. Takže jsem auto nechal v Olomouci na rektorátě nabíjet a dojel domů na večerní schůzku vlakem. Ráno jsem si jel vlakem auto vyzvednout. Když se podíváš na Švýcarsko a Itálii a Superchargery, tak není co řešit https://www.tesla.com/en_EU/supercharger a vidím je tam buď přímo na dálnicích nebo na sjezdech. Kromě toho, jako poučený uživatel, bych zadal do navigace cíl cesty a Tesla sama najde optimum a řekne, kde nabíjet. ovšem je to otázka konkrétní trasy, kam chtěl, nelze paušalizovat. Síť stále houstne.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ze vas ty dohady jeste bavi, Radovanek ac ma dostatek argumentu je bohuzel elektrifikaci zaslepen a neni schopen pochopit ruzny nazory  viz x stranek zpet muj vypocet. To ze on ma eletro auto hold bude vychvalovat elektro, ale faktem je ze uroven elektrofikace nikdy nenahradi spalovaci motor najezd 300km vs 1000km. Nehlede na nutnosti nabijet x minut a taky planovat cesty dopredu s mnozstvim nabijecich mist. Takze elektro do buducna je zatim pro CR krasna utopie.... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Víš, to si říkali majitelé dostavníků taky. A pak přišla sviňa koňka. Nevedla všude, zastávek bylo málo, ale časem obsadila páteřní trasy nákladní a osobní dopravy. Pak si to říkali koňáci, když přišla železnice. Nebyla skoro nikde, bylo to dílo ďábla, plašila krávy, zapalovala lesy a vůbec to bylo víme k čemu. No a pak se na ni přesunula doprava nákladní i osobní, postupně dosáhla na mnoho měst a městeček, kteří radní ji vykázali pryč, těm město zchudlo či zaniklo a každý továrna měla svoji vlečku nebo nákladní nádraží společné poblíž. Nakonec začala taky vozit lidi. No a pak se začaly tratě elektrifikovat - samé hnusné sloupy, dráty na zem spadlé atd atd. A najednou nikdo nechtěl ty smrdící supící čadící lokomotivy, zamořující okolí hlukem a mourem. A zase se našli lidi, kteří tvrdili, že rychlotratě typu TGV jsou nesmysl. A jak jimi dnes rádi jezdíme. Mezitím ovládl individuální dopravu automobil a zcela vytlačil koně. Nejprve od cca 1880 elektromobil, s objevem elektrického startéru, ropy v Texasu a hromadnou pásovou výrobou po roce 1915 zlevnil spalovací automobil jak výrobně (cenově 500-1000 USD oproti srovnatelnému elektrickému s 1.750), tak provozně. Už jste nemuseli kupovat v lahvích drahý dezinfekční benzin v lékárně. Války (s výjimkou ponorek a dieselelektrického pohonu) potřebovaly palivo na bojištích a zde spalovací motor poskytl výhodu dovozu až na bojiště. Oproti tahání drátů k nabíjecím stanicím, které fungovaly ve městech a i na každé elektrifikované farmě. A drží se už 100 let. S vývojem motorů, elektroniky a baterek se opět vrací ke slovu elektromotor. Když budeme optimisté, tak použitelně sériově pro veřejnost je tu max. 10 let.  Zkus se podívat, jak to vypadalo se spalovacím automobilem v roce 1925 a srovnej ho s dnešním. Protože pak by jsi určitě nemohl odvážně prohlašovat, že elektrifikace nikdy nenahradí spalovací motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty si to nepochopil vid, od zacatku co jsem tu psal jsem se vyjadroval jako docela fanda pro elektro auto,prave z duvodu nakladu a pak sem ti taky psal ze radsi budu mit spalovak zduvodu financi. Protoze uz od nakupu spalovaku na denni jezdeni usetrim cca 250 k nez na porizeni elektro. ZA dalsi nevim proc tady pises takovyhle veci, protoze kazdy zna vyvoj jak to slo dopredu. JA sem nikdy nerekl ze se elektro neuchyti, ale bohuzel vsude jinde to bude rychlejsi nez tady u nas protoze vsude sou o par levlu co se tohoto tyce vyse. A jinak az za tech 20 let bude vsude system nabijecek a taky doresena treba i likvidace baterii, a nebo ostatni zminene veci psane vyse jako nabijeni auta na sidlistich pak reknu jo bylo to fajn. Do ty doby jeste jednou je to utopie. Tim nerikam ze za tech 20 let se to treba nezmeni

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to se shodneme. Akorát to jde pekelně rychle. Rok 2014 kupuju v ČR auto za 435 tisíc Kč se 16 kWh baterkou, když na trhu je další s max 24 za 713 tisíc a pak už jen nezaplatitelný několikamilionový luxus pro lidi, co kupují Mercedesy S a Audiny 7 a 8. Rok 2017 a mohu si vybírat mezi 30 kWh za stejnou cenu jako tehdy 24 kWh, tento měsíc přichází 40 kWh, teoreticky si mohu ze Států dovézt 60 kWh (Chevrolet Bolt, Tesla Model III). Jede trh s elektrickými ojetinami a to moje už atakuje v ojetině hranici 200 tisíc Kč. Ony luxusní se pohybují ojeté r.v. 2012 od 1,5 milionu výše. Prostě á la mobilní telefonie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radovanku me nezajimaj tyhle vypocty kdo si koupil kolik kw a jaky auto. Me jako cloveka s rodinou hypotekou zajima cena. Takze jestli ze to auto se prodalo s cenou 300k a vyse tak pro nektery je to nerealny. opakuju se ojetina do 100k mi vydrzi dejme tomu deset let. UZ na nakupu sem + 200k si schopny konecne pochopit ten rozdil??

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za tech tvejch 400 k muzu mit krasnou 308 sw s 1.6hdi s max 30tkm. Je to plnohodnotny auto ktery mi neco nabidne. A Za 700 k muzu mit novou 5008. Za ty prachy proste nebizet elektro je nesmysl..... Jeste ke vsemu si limitovan dojezedem a ve vetsine pripadu to auto neni plnohodnotny rodinny auto..... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale on neni rozdil elektro spalovak jen spotreba elek/ropa ,ale i dalsi veci   kdyz pominu  podvozek a interier to je stejne , tak usetřim na  motoru prevodovky   vyfuku  /katu fapu  atd  docela dost 

baterku bych neresil ta je soucast auta 

me se popravde zatim vice  zamlouvaji  plugin  hybridy  i kdyz je to ekonomicky docela nesmysl , ale  50 km na el to ujede  a neni problem zapomenout to dat vecer do nabíječky :D

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každý si kupuje auto podle svých potřeb. Já už hypotéku i stavebka splatil a nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci. Protože už při mém malém nájezdu mi elektroauto ušetřilo za 3 roky do dubna 2017 jen na palivu 110 tisíc. Kč. Na garančkách (je v záruce 5 let) dalších nejméně 10 tisíc, spíše více. Manželce za 1 rok do května 2017 na palivu 31 tisíc Kč. Povinné ručení nás stojí tisícovku místo 3-5. Přitom mne stálo nové elektro stejně, jako před 9 lety nový Citroen Berlingo. A manželku stejně, jako před 10 lety nový Seat Ibiza. Ano, jsou to větší vozy, ale měly daleko chudší výbavu a pokrývaly stejné potřeby, které máme nyní s elektroauty. Díky levnému provozu si můžeme dovolit jezdit na rodinnou dovolenou - pokud bychom jeli autem a potřebovali fakt naložit hodně věcí - klidně 2 auty. Ale i loni nám stačilo do Bílých Karpat jedno. Stejně jako předtím do Vídně a Bratislavy. 

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jaké větrné elektrárny? Možná jsi myslel fotovoltaickou, ale proč bych ji měl započítávat? Nabíjíme doma manželčino auto nočním proudem a protože máme díky vlastnictví elektromobilu k tomu noční poloviční tarif D27d pro celý dům, tak za faktury platíme stejně, jako když jsme elektromobil neměli. V práci platím pořád stejný paušál. A kdybych nabíjel doma, tak to možná nepatrně fakturu zvedne, ale spíše ne. Servisní náklady možná pochopíte tady (sorry za ten divný server, ale nemohu to jinde dohledat)

www.zvraceny.cz/content/80747-jsou-to-kurwy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...